QEC -54NOK compensation per share or extraction for 30 billion $

MC Axel
QEC 22.04.2023 kl 22:06 98418

I have copy pasted some of the interesting comments regarding Mr. Binnion visits Oslo on February 27


From Fjellbris:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240227_8


Kort fortalt: god dialog med myndigheter, separate høringer/saker de 6-7 aktører dette gjelder som et veldig bra, QEC sitter på gigantfunn vs noen som ikke fant noe og som er happy m 100 mill cad, QEC har høring april, samme dommer som i januar, dommer har avslått videre utsettelser rettssaken osv. Takstametert og kostnader for Québec løper, tror de er de siste som ønsker at dette drar ut 5 år til, positiv dialog og signaler tyder på løsning i løpet av 2024.



Silver20555
I dag kl 17:42
291
I presentasjonen kom Binnion med noen tall.
Ha sa at sammelignet med Utica resources $18 mrd krav, ville QECs tall ligge på $30 mrd. det er også NPV10 tallet for evt utvinning. Han antyder videre $3 mrd som mulig reel kompensasjon, slik oppfattet jeg han hvertfall. Det blir i så fall ca 55kr aksjen



Silver20555
27.02.2024 kl 19:24

Binnion sa noe viktig til:
Dommeren har bestemt at hans avgjørelse ikke kan oppheves av ankedomstol, så QEC har sterke kort på hånden




Yes, that is definitely a possibility!


"The LNG opportunity to supply suddenly gas deficient Europe, also available in Quebec and Atlantic Canada, is a compelling win for Canadians from ..."



PINDER: Rich days coming for natural gas

By Guest Columnist Herb Pinder 5 hrs ago  4




Is there any doubt this opportunity would be vigorously pursued if the energy sector were based in central Canada?

As I pointed out in yesterday's review, Canada's long-term economic prospects are dismal. The LNG opportunity to supply suddenly gas deficient Europe, also available in Quebec and Atlantic Canada, is a compelling win for Canadians from coast-to-coast. This also supports the obsessive government priority Canada be a global leader with respect to emission reductions, all 1.6% of global levels.

One of the few successful global reduction initiatives, the US conversion of coal to natural gas for electrical generation, could be replicated with Canadian gas and leadership. Natural gas is also an easy, efficient, and economic back up for renewable energy.

This is an overwhelming business case for the prime minister. Helpful lyrics from Street Fighting Man: “where I live the game they play is compromise soluuution”. Yet there is no compromise from Ottawa despite growing clamour to capture the opportunity.

Do we have to continue to be beggars to the federal government versus the continued policy framework to undermine and ultimately eliminate Western Canada’s energy sector?

That outcome will be much more spectacular and memorable than a cream pie battle.

Regrettably, much more.

Herb Pinder is a Saskatchewan-based private equity investor.




https://www.westernstandard.news/opinion/pinder-rich-days-coming-for-natural-gas/article_c709e496-db0c-11ed-8f5a-87b17dfef0e4.html

Redigert 29.02.2024 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
17.05.2023 kl 19:44 6195

Kansje han bare har vært med fra krona som betyr noe for han sin del.
Alt en kan skrive om ,kikk tilbake uker å måneder en kan jo ikke annet enn å le av va som skrives .
Grattulere med dagen
hgsd33
18.05.2023 kl 04:52 5810

Det er viktig på et forum at en har en sunn fordeling mellom «halleluja innlegg» og kritiske innlegg. Det som er tingen er og ikke la seg irritere over de som har andre meninger enn en selv. Liker selvfølgelig begrunnede innlegg, med linker og sin egen tilnærming til diverse som skjer i og rundt selskapet. Finnes selvfølgelig enkelte som er gjengangere i flere tickere og er bare ute etter og skape dårlig stemning, disse må en aldri la seg irritere over ei heller kommentere, da får de blod på tann og tråden ødelegges.

Selv leser jeg de fleste innlegg her inne inkludert linker som folk poster, gjerne linker en har lest før, men gjerne oversett noe. Bruker Twitter aktivt og følger en god del Canada/, Quebec og LNG sider. Blir ofte mye, dermed er det flott at vi er mange på et forum som snapper opp noe. Mange nyheter kan være uviktige, men når en setter dem sammen med andre nyheter, gjerne gamle får de en helt ny mening.
Så selv setter jeg pris på alle skribentene her inne, vi er tross alt alle mann alle investert i et oljeknøtt som har en del triggere, hadde det ikke vært for dem hadde vi nok funnet noe annet og gamblet på.

At aksjen er i en hengemyr for tiden er noe vi alle føler og noe vi ikke kan gjøre noe med, bruker heller denne perioden til og akkumulere litt med jevne mellomrom. Ser ur som den vaker i området vi befinner oss i nå pluss / minus noen ører. Volumet er såpass lavt at det vil være vanskelig og komme seg ut med større gevinst hvis en trader aktivt så er nok flest små langsiktige samt noen roboter som triller ører som står for det daglige volumet og holder aksjen på det ønskede nivå.

Uansett var poenget med innlegget at flere av oss sitter i samme båt bokstavelig talt, og alle ønsker gevinst den ene eller andre veien. Så la oss stå sammen som gruppe, hopp over det du ikke liker 😀

Takk til dere alle som bidrar med noe.



Redigert 18.05.2023 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
googleearth11
18.05.2023 kl 06:29 5756

Jeg har sagt tydelig hvilken kurs jeg gikk inn på denne gangen, og at jeg bomma på salget i 2008. Og jeg har vært svært tydelig på at qec skal opp på sikt med drn økte produksjonen, og økte inntjeningen, uten Quebec. Kursmål 31.12.23: 5-7 kr.
Redigert 18.05.2023 kl 06:31 Du må logge inn for å svare
hgsd33
18.05.2023 kl 06:36 5864

Sponsored Content By Lisa Baiton, President & CEO of the Canadian Association of Petroleum Producers.

«There are other places to buy LNG. The U.S. is the world leader in LNG exports with Qatar a close second. But Germany, and others, are coming to Canada.»

https://www.hilltimes.com/sponsored/the-case-for-energy-trade-with-germany-is-strong/
Slettet bruker
18.05.2023 kl 10:04 5660

Vi ser 3 NOK før en vis herre aner det :-)
tynnidioten
18.05.2023 kl 18:10 5180

Kunne vært interessant å vite tidsvinduet for «snart» og «før man aner det» etc.
smoke
18.05.2023 kl 19:40 5034

Tror ikke du noen gang blir fornøyd med svarene, virker som du skal ha en framsynt forklaring på aksjekursen sekund for sekund som også er rett øre for øre :)
tynnidioten
18.05.2023 kl 21:19 4875

Jeg har aldri etterspurt noen kursmål.
Men det er enkelte andre som uoppfordret stadig oppgir fremtidige kurser.
Jeg lurer bare på om «snart» har en helt annen definisjon i Danmark?
googleearth11
19.05.2023 kl 07:43 4488

Nå selger QEC sin gass i Amerika, ikke i Europa der prisen er opp...
https://markets.businessinsider.com/commodities/natural-gas-price

Mer relevant:
https://www.finansavisen.no/energi/2023/05/19/8009515/oljeprisen-stiger
Redigert 19.05.2023 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
tuja
19.05.2023 kl 08:32 4356

https://www.hilltimes.com/sponsored/the-case-for-energy-trade-with-germany-is-strong/

«In addition, plans are in place for some export facilities to be electrified with hydropower, making them near-zero emission. Upstream, we extract natural gas with some of the most stringent emission and environmental standards in the world. Federal government numbers show that oil and natural gas producers are on track to reduce methane emissions by 40 to 45 per cent by 2025. Canada’s emerging LNG export industry is also being built in partnership with Indigenous communities through benefit agreements, employment, and Indigenous ownership in facilities.»
tynnidioten
19.05.2023 kl 08:36 4355

Vil prisen bli amerikansk hvis det blir eksportert gass til europa ?
uptrade
19.05.2023 kl 08:49 4363

Europeiske prisene er høyere enn amerikanske priser.
Når det er sagt, så blir prisene fastsatt der markedet er, altså Europeiske priser.
googleearth11
19.05.2023 kl 09:48 4184

Kanskje du kan forsøke å finne ut av ting litt selv?

Uansett så er QEC OPP i dag, hvilket viser at oljen trumfer gassen i dag i alle fall.
googleearth11
19.05.2023 kl 09:52 4272

Litt kildekritikk? Dette er sponset innhold... Altså må det ses fra det ståtstedet - ikke i et objektivt perspektiv.
Selvsagt er caset sterkt. Ingen tvil om det. Men det blir som om Jonas Gahr Støre skal skryte av Aps politikk... Eller Erna Solberg om Høyres, for den saks skyld.
hgsd33
19.05.2023 kl 14:17 4005

Jeg postet denne linken i går hvor jeg skriver at innholdet er sponset. Så er enig med googleearth at det er viktig at en gjerne skriver en setning om hvor linken stammer fra. Men likevel flott at folk poster slike linker også, vi må ikke havne i en slik situasjon at når noen poster noe blir de kritisert med en gang, da slutter folk til slutt og poste. Så ingen vits og gå i strupen på folk med en gang, tenk deg litt om og skriv heller noe positivt, gjerne positiv kritikk.

I min tid som DNO aksjonær sluttet jeg og lese HO, først nå etter at jeg kjøpte QEC jeg følger med her. Grunnen var ene og alene grunnet mye vas og kritikk til enkelte, forumet ble ødelagt.
Redigert 19.05.2023 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
19.05.2023 kl 15:48 4077

@hgsd33, jeg har bitt meg merke i at ge11 aldri kritiserer minsin når han poster artikler da er han helt enig med minsin, men når andre poster artikler da er det som regel kritikk!! ge11 har den dårlige egenskapen at han alltid går i strupen hvis man ikke ha samme syn som han, da er det mobbing av vedkommende!!
hgsd33
19.05.2023 kl 16:05 4033

« According to the Financial Times, Germany plans to push for G7 leaders to endorse public investment in the natural gas sector at the May 19 to 21 summit in Hiroshima, and is pushing for wording in the G7’s communique that states the need for natural gas as a “transitional source of energy.”»

Da må det bli et business case hvis også myndighetene stiller opp. Nå som vi også kjenner til pilot prosjektet så mener jeg det er såpass mye som taler for en revurdering av av billen. At også FN engasjerer seg såpass er heller ingen bakdel, tror nok det kun er et tidsspørsmål før noe skjer.
Slettet bruker
19.05.2023 kl 16:43 4027

Kurs 3 NOK ligger lige om hjørnet........
googleearth11
19.05.2023 kl 17:22 3959

Jeg regner med at du klarte å lese det jeg skrev. Jeg påpekte bare at det var sponset. Og gikk deff ikke i strupen. Jeg sa meg jo til og med enig i innholdet.
tynnidioten
19.05.2023 kl 18:06 3850

googleearth11 skrev Innlegget er slettet
«Du tar feil igjen»
Hvilken annen feil sikter du til.
Sellers er en av få med bakkekontakt.
minsin
19.05.2023 kl 22:47 3383

Utfra denne artikkelen , virker det som om det er en viss enighet om LNG.
Vi får vel se etter hvert hva det betyr for det enkelte land, les: Canada
https://www.reuters.com/business/energy/g7-draft-communique-publicly-supported-gas-sector-investment-can-be-temporarily-2023-05-19/

Stort sett alle på G7 møtet er stor leverandører eller storforbrukere av LNG , USA, Tyskland m Japan EU mm
Energi er veldig sentralt på møtet og dette møtet er en fortsettelse av møtet der energi ministrene(G7) hadde møte i april
Virker i alle fall som om det blir økte investeringer og satsning på LNG

https://www.finansavisen.no/energi/2023/05/19/8009555/gassprisen-pa-laveste-niva-siden-juni-2021
Redigert 19.05.2023 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
20.05.2023 kl 08:42 3012

@Elly, først må vi klare å etablere oss over 2kr før 3kr er like om hjørnet!!
Peter Sellers
20.05.2023 kl 09:02 2993

googleearth11 skrev Innlegget er slettet
@ge11, ja du kan sagtens få sagt det ge, så fort noen er uenig med deg da er det kverulering! Nå har vi 8 dager børsdager igjen i Mai så er det 7 mnd igjen til ditt kursmål på 5-7kr og DA UTEN NOEN SOM HELST INNVIRKNING AV POSITIVE MELDINGER RUNDT QUEBEC kun basert på tall og substans fra deg som du sier, vi andre bare synser, VI HAR FORTSATT IKKE KLART Å ETABLERE OSS OVER 2 kr!! Jeg kan dessverre ikke FATTE at vi skal klare å stige med 1 kr per mnd fram til slutten av 2023 basert på ditt estimat og at dine SERIØSE INVESTORER kommer og investerer kun på pga Q rapportene, hvor mange glimrende Q rapporter trenger disse investorene for å hoppe på Qec papiret?? Nei for å sette fyr på denne aksjen er en melding om pilot og dertil godkjenning av clean tech prosjektet med full utvinning ( pilot vil selvfølgelig løfte kursen) så når noen sånne som meg mener dette så vil nok du bare kalle dette for tomme hypoteser og synsing, men 5-7 kr ilp av 7 mnd er også for meg bare synsing basert på resultater så lenge vi ligger på 1,90 pt!!
Peter Sellers
20.05.2023 kl 09:12 3030

@tynnidioten takk for moralsk støtte, litt skummelt av meg å nevne det for du er jo uglesett her med dine innlegg :))
Peter Sellers
20.05.2023 kl 09:18 3191

@ge11, jeg bomma litt hvis vi tar utgangspunkt i 7kr ilp av 7 mnd så skal vi da opp 5kr og ikke 7kr som jeg skrev i forrige innlegg noe som utgjør ca 0,70 kr per mnd!
Appelsin1
20.05.2023 kl 14:16 2872

7 kr kommer vel helt an på hva som skjer videre med tanke på at quebec har kontaktet QEC angående pilot. Er jo tross alt canadas største utappede naturgass-felt vi sitter på som QEC kan selge 50% av for langt over 50 kr aksjen. Spørsmålet er profitten etter Quebecs sannsynlige strenge måter å utvinne på.

Virker jo som om ting faller på plass nå etter at quebec faktisk tok kontakt med QEC om pilot etc, kontra fullt forbud som de selv har lagt opp til. Jeg har alltid vært skeptisk til utvinning. Blir som å tenke seg oss nordmenn, om vi hadde tillatt olje og gass-forurensing midt i turmarka. Caset har forandret seg helt etter Q1 for realistene.
Kvike11
20.05.2023 kl 14:26 2845

hvorfor snakker i om kurs 3 og kurs 7, når selskabets regnskabschef for lang tid siden har lavet et regnestykke
Finansdirektør Jason D’Silva i Questerre lot 600.000 opsjoner forfalle i juni i fjor.
Nå mener han at en erstatning vil kunne utgjøre mellom 20 og 40 kroner pr. aksje i et bull-scenario

De mener et sted mellem kurs 20 og kurs 40

Det tror jeg mere på, kan ikke vare lang tid inden de skal offentliggøre hvor mange milliarder de vil have i erstatning.
Kurs 40 vil passe mig perfekt,
derudover ser det ud til QEC er inde i en periode med stabil indtjening med pil opad. alle andre steder.
Peter Sellers
20.05.2023 kl 17:20 2640

googleearth11 skrev Innlegget er slettet
@GE11, se der er du ute etter å latterliggjøre igjen!! Jeg har ikke nevnt ett ord om kurs minutt for minutt men et utkast til ditt estimat på 5-7kr ilp 2023 noe som skulle tilsi ca 0,70kr per mnd som et eksempel!! Du begynner igjen med utdriting/mobbing som at jeg leker barneskolelærer , lille venn osv noe som ikke har vært min hensikt!! Ja jeg husker at estimatet ditt er utfra tall og substans og det må du gjerne mene men jeg kan ikke Fatte at vi kan nå kursmålet ditt uten noe signaler om pilot/utvinning i Quebec!! Ps, den beste måten å bortforklare ting på er jo vri seg unna og fortelle andre at de ikke forstår en dritt, ikke sant GE11, har du glemt hva du skrev om andre som latterliggjorde Durham??