ALTERNUS ENERGY đđ EN SOLEKLAR VINNER
Lager en ny trÄd, da den andre ble stengt pga for mange innlegg.
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
Hva skjer i aksjen per dags dato?
Dagens kurs: 3,57.
Alternus har brutt lÄnebetingelsene ref melding 12. mars. Obligasjonseierne har gitt krav og spÞrsmÄlet ligger pÄ om ALT klarer Ä fÄ solgt solparker til 50 mill euro i tide.
Tidsfrist: 15. mai.
Underliggende verdier pÄ 12kr per aksje (etter gjeld ifÞlge ekstern vurdering).
Justert SPAC-fusjon med CLIN som signaliserer salg av solparker og liten sannsynlighet for emisjon. Budpris: 105kr/aksje.
Klarer ledelsen Ă„ ordne opp i dette rotet?
Dette er kanskje ikke Gullhaugen đ
Eliaszero
for 4 t siden
Er det andre som vurderer Ä selge nÄ fÞr 15 mai? Det spekuleres pÄ FA om lav emisjon. Kapitalmarkedet er vanskelig nÄ sÄ jeg er usikker pÄ hva jeg skal gjÞre nÄ.
GenZkid
for 3 t siden
hvorfor ikke bare spÞrre pÄ fa da?
Eliaszero
for 4 t siden
Er det andre som vurderer Ä selge nÄ fÞr 15 mai? Det spekuleres pÄ FA om lav emisjon. Kapitalmarkedet er vanskelig nÄ sÄ jeg er usikker pÄ hva jeg skal gjÞre nÄ.
GenZkid
for 3 t siden
hvorfor ikke bare spÞrre pÄ fa da?
Green2030
10.05.2023 kl 14:56
4846
Jeg anbefaler Eliaszero, Elenomi og tilsvarende Ä selge fÞr den 15 mai, kast aksjene deres nÄ sÄ slipper dere Ä lure. Hvis dere fÄr rett sÄ kan dere kjÞpe dere inn igjen pÄ kr1 og bli konge her pÄ forumet!!! Masse lykke til
Aksjerus
10.05.2023 kl 19:39
4615
KjĂŠre menighet.
Jeg har i dag solgt meg helt ut av Alternus. Ikke mange aksjene i den store sammenhengen, men tross mange gode argumenter sÄ tror jeg en liten emisjon vil ta sted. Dette tror jeg FA kommer til Ä skvise mye ut av og at jeg da muligens kan starte opp igjen posisjonen til en billigere sum. Risikoen akkurat nÄ ble for stor for min del, men jeg Þnsker dere alle lykke til 15. mai! Blir det rakett, sÄ unner jeg dere alle det!
- Aksjerus
Jeg har i dag solgt meg helt ut av Alternus. Ikke mange aksjene i den store sammenhengen, men tross mange gode argumenter sÄ tror jeg en liten emisjon vil ta sted. Dette tror jeg FA kommer til Ä skvise mye ut av og at jeg da muligens kan starte opp igjen posisjonen til en billigere sum. Risikoen akkurat nÄ ble for stor for min del, men jeg Þnsker dere alle lykke til 15. mai! Blir det rakett, sÄ unner jeg dere alle det!
- Aksjerus
Niel
10.05.2023 kl 19:49
4605
Helt fair. En liten emisjon kan jeg vÊre enig i at kan komme, men som et lite suplement til refinansiering. Med de verdiene selskaper sitter pÄ sÄ tenker jeg denne emisjonen kan like gjerne vÊre pÄ 8 kroner som 4.
Green2030
10.05.2023 kl 22:47
4481
Hei Aksjerus, takk for at du deler og det er nok flere med deg som har valgt Ă„ selge seg ned/ut.
Solis skal forbedre EK med âŹ14M og betale en bot pĂ„ âŹ1,4, tot âŹ15,4M. Selskapet har ca âŹ3M i cash, âŹ3M i grĂžnne sertifikater fra Romania, og sĂ„ vet vi at de refinansierer minimum âŹ50M som sikkert frigjĂžr minimum âŹ5M - og da gjenstĂ„r âŹ4,4M som de kan lĂ„ne fra Altnua eller Unisun Enerrgy, selge fremtidige solprosjekter i Europa, eller gjennomfĂžre en emisjon som du antyder.
Den 24. april sĂ„ skrev VB i pressemelding at de har fremlagt term sheet pĂ„ refinansiering av minimum âŹ50M og tatt kontakt med meglerhus for Ă„ potensielt hente et minimums-belĂžp ved en emisjon. Hvis emisjon, sĂ„ tror det kommer til Ă„ bli en rettet emisjon pĂ„ 10-15kr per aksje (tilsvarende Solis sine eiendeler pĂ„ âŹ25-30M, ref rapport). Dette er fortsatt utrolig billig fordi EK er lĂžst og selskapet skal fusjonere med Clean Earth og Nasdaq og ha full fokus pĂ„ USA og Inflation Reduction Act (IRA), sĂ„ aksjekursen kommer til Ă„ stige. sĂ„ vi snakker kanskje om 3-4 mill nye aksjer.
Med IRA sÄ fÄr Alternus en kreditt pÄ opptil 30% av de kvalifiserte kostnadene for et fornybar solprosjekt, sÄ det ligger ENORME besparelser for Alternus nÄr de skal vokse til 3,5GW - dette er selvfÞlgelig aksjonÊrene i Clean Earth klar over og det er derfor de har reforhandlet avtalen og er klar for fusjon. Europa er ikke nÊrheten av dette.
Ănsker deg masse lykke til Aksjerus!!!
Solis skal forbedre EK med âŹ14M og betale en bot pĂ„ âŹ1,4, tot âŹ15,4M. Selskapet har ca âŹ3M i cash, âŹ3M i grĂžnne sertifikater fra Romania, og sĂ„ vet vi at de refinansierer minimum âŹ50M som sikkert frigjĂžr minimum âŹ5M - og da gjenstĂ„r âŹ4,4M som de kan lĂ„ne fra Altnua eller Unisun Enerrgy, selge fremtidige solprosjekter i Europa, eller gjennomfĂžre en emisjon som du antyder.
Den 24. april sĂ„ skrev VB i pressemelding at de har fremlagt term sheet pĂ„ refinansiering av minimum âŹ50M og tatt kontakt med meglerhus for Ă„ potensielt hente et minimums-belĂžp ved en emisjon. Hvis emisjon, sĂ„ tror det kommer til Ă„ bli en rettet emisjon pĂ„ 10-15kr per aksje (tilsvarende Solis sine eiendeler pĂ„ âŹ25-30M, ref rapport). Dette er fortsatt utrolig billig fordi EK er lĂžst og selskapet skal fusjonere med Clean Earth og Nasdaq og ha full fokus pĂ„ USA og Inflation Reduction Act (IRA), sĂ„ aksjekursen kommer til Ă„ stige. sĂ„ vi snakker kanskje om 3-4 mill nye aksjer.
Med IRA sÄ fÄr Alternus en kreditt pÄ opptil 30% av de kvalifiserte kostnadene for et fornybar solprosjekt, sÄ det ligger ENORME besparelser for Alternus nÄr de skal vokse til 3,5GW - dette er selvfÞlgelig aksjonÊrene i Clean Earth klar over og det er derfor de har reforhandlet avtalen og er klar for fusjon. Europa er ikke nÊrheten av dette.
Ănsker deg masse lykke til Aksjerus!!!
urix
11.05.2023 kl 02:50
4347
NĂ„ skal jeg skrive noe som for noen fortoner seg som meget dumt, men allikevel.
Det har seg slik at jeg har kjĂžpt titalls tusen aksjer i Alternus Energy for under 4 kroner pr. stk, de billigste til 2,94 kr. Snittet ned noe enormt! 100K
Saken er at om Alternus Energy rydder opp i dette og kommer i en situasjon at det er business as usual, fortsatt mÄl om 5 Gw i 2025 (Alternus + Altnua) , ingen utvanning, og at fusjonen gÄr igjennom.
Da vil jeg rette en stor takk til de som har solgt meg "billige" aksjer og spesielt til Masdal og Lorentzens sin utgang som medfÞrte at jeg kunne Þke min beholdning betydelig, for Ä sette det pÄ spissen, uten dem ville jeg ikke ha kjÞpt tilsvarende mange aksjer til prisen fÞr kursmassakren , nesten som Ä vinne 7 rette pÄ lotto.
Tror dette gÄr veien og vil bli en stor suksess !!
Rockpus : Er du inne???
Ha en fortryllende og fin dag!!!
Det har seg slik at jeg har kjĂžpt titalls tusen aksjer i Alternus Energy for under 4 kroner pr. stk, de billigste til 2,94 kr. Snittet ned noe enormt! 100K
Saken er at om Alternus Energy rydder opp i dette og kommer i en situasjon at det er business as usual, fortsatt mÄl om 5 Gw i 2025 (Alternus + Altnua) , ingen utvanning, og at fusjonen gÄr igjennom.
Da vil jeg rette en stor takk til de som har solgt meg "billige" aksjer og spesielt til Masdal og Lorentzens sin utgang som medfÞrte at jeg kunne Þke min beholdning betydelig, for Ä sette det pÄ spissen, uten dem ville jeg ikke ha kjÞpt tilsvarende mange aksjer til prisen fÞr kursmassakren , nesten som Ä vinne 7 rette pÄ lotto.
Tror dette gÄr veien og vil bli en stor suksess !!
Rockpus : Er du inne???
Ha en fortryllende og fin dag!!!
Redigert 11.05.2023 kl 03:28
Du mÄ logge inn for Ä svare
Green2030
11.05.2023 kl 10:45
4130
@Urix - mÄlet er 5GW innen 2027 (ikke 2025)
Weâre on track to deliver 5 GW of ready-to-build projects by 2027
https://www.altnua.com/
Weâre on track to deliver 5 GW of ready-to-build projects by 2027
Redigert 11.05.2023 kl 11:00
Rassen
11.05.2023 kl 12:53
3990
Misunner den som fikk kjÞpt til 4,50. Hadde gjerne gjort det jeg ogsÄ hvis jeg hadde hatt mer Ä kjÞpe for.
Green2030
11.05.2023 kl 13:01
3992
Den 19 april sÄ fikk vi en melding om at Alternus hadde revidert avtalen med Clean Earth, hvor de ogsÄ skrev:
"De reviderte EBITDA mÄlene ($16mill, $52mill og $156mill i 2023, 2024 og 2025) reflekterer selskapets strategi om Ä fokusere mer pÄ egne utviklingsprosjekter og fullfÞre planlagte oppkjÞp av byggeklare prosjekter i USA, som utnytter fordelene fra den nylig vedtatte Inflation Reduction Act (IRA).
Dette fokuset forventes Ä gi hÞyere aksjeavkastning pÄ mindre aksjeinvesteringer, i motsetning til opprinnelig planlagte oppkjÞp av enkelte prosjekter i senere stadier/lavere avkastning i Europa".
IRA gir skatteinsentiver til kraftproduserende selskaper som genererer elektrisitet gjennom visse kvalifiserte energiressurser, som vind, biomasse, geotermisk energi og solenergi. Skattefradraget inkluderer:
1. Investeringsskattekreditt (ITC): IRA gir et investeringsskattefradrag pÄ 30 % for kraftproduserende selskaper som investerer i kvalifisert energieiendom, som vindturbiner, solcellepaneler og geotermisk utstyr. ITC kan kreves mot et selskaps fÞderale inntektsskatteplikt.
2. Production Tax Credit (PTC): IRA gir ogsÄ en produksjonsskattefradrag for kraftproduserende selskaper som genererer elektrisitet fra kvalifiserte energiressurser. PTC er basert pÄ mengden elektrisitet som produseres og kan kreves over en 10-Ärs periode.
3. Bonusavskrivning: IRA tillater kraftproduserende selskaper Ä ta bonusavskrivninger pÄ kvalifiserende eiendeler som brukes til produksjon av elektrisitet. Dette gjÞr at bedrifter kan trekke fra en stÞrre del av eiendelens verdi det fÞrste bruksÄret. Disse skattefradragene og insentivene kan bidra til Ä redusere kostnadene ved Ä investere i og drifte fornybare energisystemer, noe som gjÞr dem mer Þkonomisk gjennomfÞrbare for kraftproduserende selskaper
Fokus pÄ USA istedenfor Europa vil utgjÞre ENORME BESPARELSER for Alternus, hvilket betyr at de vil trenge mindre EK og obligasjonslÄn (fra e.g. Deutche Bank) for Ä utvikle solparker - som igjen betyr at de kan starte flere prosjekter samtidig fordi det koster mindre pga blant annet 30% fradrag.
"De reviderte EBITDA mÄlene ($16mill, $52mill og $156mill i 2023, 2024 og 2025) reflekterer selskapets strategi om Ä fokusere mer pÄ egne utviklingsprosjekter og fullfÞre planlagte oppkjÞp av byggeklare prosjekter i USA, som utnytter fordelene fra den nylig vedtatte Inflation Reduction Act (IRA).
Dette fokuset forventes Ä gi hÞyere aksjeavkastning pÄ mindre aksjeinvesteringer, i motsetning til opprinnelig planlagte oppkjÞp av enkelte prosjekter i senere stadier/lavere avkastning i Europa".
IRA gir skatteinsentiver til kraftproduserende selskaper som genererer elektrisitet gjennom visse kvalifiserte energiressurser, som vind, biomasse, geotermisk energi og solenergi. Skattefradraget inkluderer:
1. Investeringsskattekreditt (ITC): IRA gir et investeringsskattefradrag pÄ 30 % for kraftproduserende selskaper som investerer i kvalifisert energieiendom, som vindturbiner, solcellepaneler og geotermisk utstyr. ITC kan kreves mot et selskaps fÞderale inntektsskatteplikt.
2. Production Tax Credit (PTC): IRA gir ogsÄ en produksjonsskattefradrag for kraftproduserende selskaper som genererer elektrisitet fra kvalifiserte energiressurser. PTC er basert pÄ mengden elektrisitet som produseres og kan kreves over en 10-Ärs periode.
3. Bonusavskrivning: IRA tillater kraftproduserende selskaper Ä ta bonusavskrivninger pÄ kvalifiserende eiendeler som brukes til produksjon av elektrisitet. Dette gjÞr at bedrifter kan trekke fra en stÞrre del av eiendelens verdi det fÞrste bruksÄret. Disse skattefradragene og insentivene kan bidra til Ä redusere kostnadene ved Ä investere i og drifte fornybare energisystemer, noe som gjÞr dem mer Þkonomisk gjennomfÞrbare for kraftproduserende selskaper
Fokus pÄ USA istedenfor Europa vil utgjÞre ENORME BESPARELSER for Alternus, hvilket betyr at de vil trenge mindre EK og obligasjonslÄn (fra e.g. Deutche Bank) for Ä utvikle solparker - som igjen betyr at de kan starte flere prosjekter samtidig fordi det koster mindre pga blant annet 30% fradrag.
Niel
11.05.2023 kl 13:28
3948
Plukket litt i dag ogsÄ. Faller kursen ned til 4.50 igjen blir jeg nÞdt til Ä plukke litt til.
Rettelse, mente 4.50 ikke 3.50 som jeg fĂžrst skrev.
Rettelse, mente 4.50 ikke 3.50 som jeg fĂžrst skrev.
Redigert 11.05.2023 kl 13:41
YNWA250505
11.05.2023 kl 13:37
3923
Om kursen faller ned til kr 3,50 da tror jeg den vil dette enda lenger ned og da har de ikke lykkes. Klarer ikke Ä se kr 3,50 uten at det kommer en negativ melding. Og er den veldig negativ raser vi massivt. Men en positiv melding skal vi over kr20 pÄ en time. Og det r vel det vi hÄper pÄ, ikke sant.
Niel
11.05.2023 kl 13:43
3917
Skrev feil, mente 4.50 ;) 3.50 vil vi ikke se igjen.
Vi mÄ ikke glemme at vi kjÞper aksjer pÄ rabatt nÄ. Tar du bort all gjeld sÄ har de verdier for 250 - 300 millioner. Dette tilsvarer en aksjepris pÄ minimum 9.50 kroner.
Vi mÄ ikke glemme at vi kjÞper aksjer pÄ rabatt nÄ. Tar du bort all gjeld sÄ har de verdier for 250 - 300 millioner. Dette tilsvarer en aksjepris pÄ minimum 9.50 kroner.
YNWA250505
11.05.2023 kl 14:05
3919
HÄper vi slipper Ä se kr 4,50 igjen for min del. Dette her er the golden ticket Niel
Codiak73
11.05.2023 kl 14:09
4002
Blir spennende neste uke..Syns fortsatt kursen er latterlig lav..Finnes vel svÊrt fÄ om noen aksjer pÄ bÞrsen pr nÄ med tilsvarende oppside som denne..
Niel
11.05.2023 kl 14:14
4004
Jeg har lest hele trÄden som startet i 2021 og flere her har vÊrt bull pÄ ALT ganske lenge, uten at det har skjedd det store med aksjekursen. I tillegg mÞtte ALT denne bumpen i veien, som gir en sinnsyk inngang for nye aksjonÊrer (som meg). NÄr dette ordner seg sÄ kan ALT se fremover mot USA og starte "fresh" for Ä si det slik.
Tipper vi mÄ fortsatt vÊre tÄlmodig fremover, noe flere av dere har vÊrt siden 2021. Det virker med stor sannsynlighet at CLIN fusjonen kommer til Ä skje og jeg finner ingenting som tiliser at det ikke vil skje. Tror heller ikke denne fusjonen vil vÊre lik "alle de andre" som ikke gikk sÄ bra. Her ligger prosjektene i USA klare til Ä bygges!
Tipper vi mÄ fortsatt vÊre tÄlmodig fremover, noe flere av dere har vÊrt siden 2021. Det virker med stor sannsynlighet at CLIN fusjonen kommer til Ä skje og jeg finner ingenting som tiliser at det ikke vil skje. Tror heller ikke denne fusjonen vil vÊre lik "alle de andre" som ikke gikk sÄ bra. Her ligger prosjektene i USA klare til Ä bygges!
Codiak73
11.05.2023 kl 14:17
3999
Er forÞvrig litt skeptisk til de som spÄr dommedag ved emisjon..Ta feks prosafe i dag.De Þnsker Ä gjÞre en rettet emisjon pÄ 2,72 millioner nye aksjer.Skulle jo tro det var dÄrlig nytt,men aksjen likevel opp 8%.. En emisjon som er worst case scenario trenger altsÄ ikke rasere kursen i ALT..Bare en tanke fra meg :)
Redigert 11.05.2023 kl 14:19
Niel
11.05.2023 kl 14:31
4014
Dette er noe jeg ogsÄ har hatt som en baktanke hele veien.
Jeg har i visse tilfeller tenkt at en emisjon hadde vÊrt det beste for Ä beholde prosjektene, MEN siden de flytter mye av fokuset til USA sÄ tenker jeg at ALT kommer best ut av Ä refinansiere. à fÄ panikk og tenke at emisjon pÄ 1 krone vil skje, "fordi" det skjedde med for eks Archer blir for dumt og er veldig lite gjennomtenkt. Kommer det en emisjoner sÄ vil den bli priset tilsvarende verdiene i selskapet og de vil fÄ en aktÞr som Þnsker Ä bli med pÄ denne ferden, slik som mange av oss. Det er bare Ä se til Telinet som Þker litt hver dag.
Jeg har i visse tilfeller tenkt at en emisjon hadde vÊrt det beste for Ä beholde prosjektene, MEN siden de flytter mye av fokuset til USA sÄ tenker jeg at ALT kommer best ut av Ä refinansiere. à fÄ panikk og tenke at emisjon pÄ 1 krone vil skje, "fordi" det skjedde med for eks Archer blir for dumt og er veldig lite gjennomtenkt. Kommer det en emisjoner sÄ vil den bli priset tilsvarende verdiene i selskapet og de vil fÄ en aktÞr som Þnsker Ä bli med pÄ denne ferden, slik som mange av oss. Det er bare Ä se til Telinet som Þker litt hver dag.
M.Y.Peng
11.05.2023 kl 15:39
3922
At kursen nÄ er rÞd betyr ingenting. NÄr en velger Ä selge 431 aksjer sÄ betyr det lite om de selges til 4,70 eller 4,60. Det er altsÄ ikke store volum som trekker ned nÄ. Om 1 aksje selges til kjÞper som ligger svÊrt lavt sÄ gjenspeiler ikke det en riktig kurs. Men kan i verste fall utlÞse «stop loss» ordrer. De som velger Ä selge til kjÞpersiden nÄ har nok ikke valgt den beste mÄten Ä kvitte seg med penger pÄ, men den klart raskeste.
Aksjerus
11.05.2023 kl 16:30
3839
Bare for Ä gi dybde til mitt tidligere utsagn. SkjÞnner at det ligger betydelige verdier i selskapet over dagens bÞrskurs. MEN om det blir emisjon sÄ blir det en sÄkalt «nÞdemisjon». Du nevner kurser pÄ 10-15kr. Jeg tror pÄ under 4kr og da totalt 12 mill nye aksjer (50% Þkning fra dagens).
Ellers er jeg enig i at selskapet er i en fantastisk posisjon om de lĂžser dette!
Ellers er jeg enig i at selskapet er i en fantastisk posisjon om de lĂžser dette!
Green2030
11.05.2023 kl 19:02
3631
Aksjerus - det du skriver nÄ er jo litt tullete... fÞlg med:
I dag har vi 26mill aksjer a 5kr = kr 131 mill mcap. Og sÄ Þker selskapet EK med kr 160 mill - dvs at ny mcap er 291mill / 26 mill + 12 mill aksjer = 7,65 per aksje
og sÄ lever du i den tro at du skal fÄ aksjer pÄ under 4kr nÄr selskapet har innfridd obligasjonseiernes krav om ny EK og selskapet setter full gass mot NASDAQ og fusjon med Clean Earth.
Jeg skjÞnner at fÞlelsene tar overhÄnd, men det er lov Ä bruke sunn fornuft og faktisk lese det som blir bÞrsmeldt av selskapet. Som f.eks meldingen under fra 24. april
In accordance with the written resolutions approved by the bondholders, the Company has received debt terms relating to the refinancing of at least âŹ50 million of the Solis portfolio. As the term sheets remain subject to certain conditions precedent, the Company is working to progress these with the respective parties, to complete prior to May 15th.
The Company has now also commenced the appropriate activities in relation to a potential equity raise for a minimum amount sufficient to ensure that the required bond waiver cure is achieved.
Notwithstanding this, the Company continues to explore additional funding options that is has for the refinancing and/or sale of certain assets from the bond portfolio to ensure the best returns for both bondholders and shareholders.
I dag har vi 26mill aksjer a 5kr = kr 131 mill mcap. Og sÄ Þker selskapet EK med kr 160 mill - dvs at ny mcap er 291mill / 26 mill + 12 mill aksjer = 7,65 per aksje
og sÄ lever du i den tro at du skal fÄ aksjer pÄ under 4kr nÄr selskapet har innfridd obligasjonseiernes krav om ny EK og selskapet setter full gass mot NASDAQ og fusjon med Clean Earth.
Jeg skjÞnner at fÞlelsene tar overhÄnd, men det er lov Ä bruke sunn fornuft og faktisk lese det som blir bÞrsmeldt av selskapet. Som f.eks meldingen under fra 24. april
In accordance with the written resolutions approved by the bondholders, the Company has received debt terms relating to the refinancing of at least âŹ50 million of the Solis portfolio. As the term sheets remain subject to certain conditions precedent, the Company is working to progress these with the respective parties, to complete prior to May 15th.
The Company has now also commenced the appropriate activities in relation to a potential equity raise for a minimum amount sufficient to ensure that the required bond waiver cure is achieved.
Notwithstanding this, the Company continues to explore additional funding options that is has for the refinancing and/or sale of certain assets from the bond portfolio to ensure the best returns for both bondholders and shareholders.
SvÊrt lite volum, ofte ikke mer enn tilsvarende en noen Är gammel familiebil, andre ganger en nyere frognergolf (Porsche) - som tyder pÄ at de fleste sitter pÄ hendene i pÄvente av nytt. Jeg mÄ innrÞmme at jeg har vanskeligheter med Ä vÊre svÊrt optimistisk, men optimistisk nok til at jeg sitter pÄ en post som et betydelig nok til at det blir moro om lÞsningen kommer aksjonÊrene til gode , men ikke betydelig nok til at jeg blir personlig ruinert, slik jeg mÄ leve av havre og vann resten av 23.
15. Mai blir en liten dommedag. HÄper VB finner en lÞsning som spiller pÄ lag med oss aksjonÊrer - dessverre sÄ viser statistikken at Euronext Growth er en apekatt eller tivolibÞrs, men hÄper selvfÞlgelig det blir et unntak denne gang!
15. Mai blir en liten dommedag. HÄper VB finner en lÞsning som spiller pÄ lag med oss aksjonÊrer - dessverre sÄ viser statistikken at Euronext Growth er en apekatt eller tivolibÞrs, men hÄper selvfÞlgelig det blir et unntak denne gang!
Aksjerus
11.05.2023 kl 19:43
3571
Riktig. Ble litt rask i hoderegningen der. Jeg mente:
Emisjon pÄ 4kr. De skal finansiere maksimalt 500 mill, minst 160 mill.
Ergo 125 mill eller 40 mill nye aksjer.
Ser pÄ sistnevnte senario. Da blir regnestykket:
Mcap: 130 mill.
TilfĂžrt kapial: 160 mill.
Totalt: 290 mill.
Antall nye aksjer: 66 mill aksjer.
Pris per aksje: 290/66 = 4,39 nok/aksje.
OgsÄ har du kortsiktige som kommer til Ä dumpe...
For all del, men dette er om kursen settes pÄ 4kr og de henter minst mulig. Pengemarkedet er tÞrt og de er pÄ Euronext.. Tvi tvi.
Emisjon pÄ 4kr. De skal finansiere maksimalt 500 mill, minst 160 mill.
Ergo 125 mill eller 40 mill nye aksjer.
Ser pÄ sistnevnte senario. Da blir regnestykket:
Mcap: 130 mill.
TilfĂžrt kapial: 160 mill.
Totalt: 290 mill.
Antall nye aksjer: 66 mill aksjer.
Pris per aksje: 290/66 = 4,39 nok/aksje.
OgsÄ har du kortsiktige som kommer til Ä dumpe...
For all del, men dette er om kursen settes pÄ 4kr og de henter minst mulig. Pengemarkedet er tÞrt og de er pÄ Euronext.. Tvi tvi.
Green2030
11.05.2023 kl 19:59
3541
sorry Aksjerus, men dette blir for dumt.... du har tydeligvis ikke fÄtt med deg noe som helst, og jeg gidder ikke Ä forklare. Du har solgt alle dine aksjer sÄ da lar vi det bli med det. HÄper du finner noen nye prosjekter Ä investere i.
loket
11.05.2023 kl 20:48
3445
Blir spennende imorra, Finns det flest pessimister som selger eller flest optimister som kjĂžper fĂžre nyhetene og helga ?
Niel
11.05.2023 kl 21:30
3479
For dere som venter pÄ bÞrsmelding i morgen, vit dette. Det trenger ikke nÞdvendigvis Ä komme melding til oss aksjonÊrer hverken i morgen eller mandag. Det kan like gjerne komme i lÞpet av neste uke da vi mÄ anta at det skal gjennomfÞres et siste mÞte med representanten for obligasjonseierne fÞrst.
Redigert 11.05.2023 kl 21:30
Green2030
11.05.2023 kl 21:58
3469
Et lite enkelt regnestykke kun for Ă„ illustrere hvorfor Inflation Reduction Act
SĂ„ i Europa sĂ„ har vi utviklet 168MW for âŹ140 mill, dvs âŹ500 mill fra Deutche Bank kan utvikle 600MW (âŹ833k per 1MW), men med IRA sĂ„ fĂ„r vi ca 30% kreditt sĂ„ 1MW koster âŹ583 - sĂ„ âŹ500 mill fra Deutche Bank mill kan utvikle ca 860MW i USA med Inflation Reduction Act.
HÄper flere her skjÞnner hvorfor Clean Earth vil fusjonere med Alternus og satse pÄ NASDAQ, USA og IRA nÄr 600MW i Europa gir 860MW i USA, og det er andre skattefordeler ogsÄ i USA
SĂ„ i Europa sĂ„ har vi utviklet 168MW for âŹ140 mill, dvs âŹ500 mill fra Deutche Bank kan utvikle 600MW (âŹ833k per 1MW), men med IRA sĂ„ fĂ„r vi ca 30% kreditt sĂ„ 1MW koster âŹ583 - sĂ„ âŹ500 mill fra Deutche Bank mill kan utvikle ca 860MW i USA med Inflation Reduction Act.
HÄper flere her skjÞnner hvorfor Clean Earth vil fusjonere med Alternus og satse pÄ NASDAQ, USA og IRA nÄr 600MW i Europa gir 860MW i USA, og det er andre skattefordeler ogsÄ i USA
Rassen
11.05.2023 kl 23:16
3421
Tror heller ikke det skjer sÄ mye i morgen. Men heller mer mot himmelen enn helvete :)
urix
12.05.2023 kl 01:54
3265
Jeg minnes Ä ha lest tidligere at Alternus Energy sitt mÄl var 3,5GW ila 2025, Altnua 1,5GW i 2025.
Altnua 5GW ila 2027
Alternus Energy + Altnua 8,5GW ila 2027.
Mulig jeg husker feil, eller har de forandret mÄlet???
Altnua 5GW ila 2027
Alternus Energy + Altnua 8,5GW ila 2027.
Mulig jeg husker feil, eller har de forandret mÄlet???
urix
12.05.2023 kl 02:17
5135
Fant denne pÄ den gamle trÄden, datert 18/10 - 2022.
Kopi.
Ta en grundig titt pÄ denne, dette blir stort og meget verdifullt. Dette kommer pÄ toppen av de 3,5GW Alternus skal ha operasjonelt i 2025. Er ganske sikker pÄ at fusjonen blir gjennomfÞrt, Clean Earth fÄr mye "valuta" for penga!!
Altnua: 5GW of development growth between 2023 and 2027 with a focus in Europe and US.
Ready to build :
2023 - 176 MW
2024 - 956 MW
2025 - 1584 MW
2026 - 3260MW
2027 - 5018MW
Alternus Energy 3,5GW of development growth from today to end of 2025 with focus in Europe.
2022 - 650 MW
2023 - 1541 MW
2024 - 2441 MW
2025 - 3541 MW
Tilsammen 8,5GW
LĂžp og kjĂžp!!!
Kopi.
Ta en grundig titt pÄ denne, dette blir stort og meget verdifullt. Dette kommer pÄ toppen av de 3,5GW Alternus skal ha operasjonelt i 2025. Er ganske sikker pÄ at fusjonen blir gjennomfÞrt, Clean Earth fÄr mye "valuta" for penga!!
Altnua: 5GW of development growth between 2023 and 2027 with a focus in Europe and US.
Ready to build :
2023 - 176 MW
2024 - 956 MW
2025 - 1584 MW
2026 - 3260MW
2027 - 5018MW
Alternus Energy 3,5GW of development growth from today to end of 2025 with focus in Europe.
2022 - 650 MW
2023 - 1541 MW
2024 - 2441 MW
2025 - 3541 MW
Tilsammen 8,5GW
LĂžp og kjĂžp!!!
Topp 20 oppdatert 11 mai. Det har vĂŠrt omsatt i underkant av 100 000 aksjer daglig etter forrige liste for 2 dager siden. Stabilt med andre ord.
https://alternusenergy.com/the-share/
https://alternusenergy.com/the-share/
Green2030
12.05.2023 kl 08:22
5009
Hei Urix, jeg mener Ä huske at alle fremtidige solprosjekter er blitt underlagt Altnua hvorpÄ de har 150 aktive prosjekter i USA og Europa og forventer Ä levere 5GW innen 2027.
Green2030
12.05.2023 kl 08:32
5010
Det positive er at top 20 IKKE selger en eneste aksje, men Ăžker jevnt og trutt.
urix
12.05.2023 kl 08:36
5023
Okay, mulig du har rett, det har jeg ikke fÄtt med meg.
Uansett tror jeg dette blir meget bra fremover!
Ha en god dag!!
Uansett tror jeg dette blir meget bra fremover!
Ha en god dag!!
Tradinator
12.05.2023 kl 09:40
4967
NÄ er det jo ikke motstand igjen oppover, sÄ om det kommer good news nÄ blir det bratt.
Niel
12.05.2023 kl 13:16
4827
Da er jeg endelig ferdigkjĂžpt.
Er forberedt Ă„ fĂžlge Alternus i lang tid fremover. Det fundamentale i selskapet er solid og vekstmulighetene er enorme. De sitter med verdier og har planen klar for videre satsing. GrĂžnn energi er fortsatt i start fasen og denne inngangen er en fantastisk mulighet!
Er forberedt Ă„ fĂžlge Alternus i lang tid fremover. Det fundamentale i selskapet er solid og vekstmulighetene er enorme. De sitter med verdier og har planen klar for videre satsing. GrĂžnn energi er fortsatt i start fasen og denne inngangen er en fantastisk mulighet!
CapitaL
12.05.2023 kl 15:03
4735
Momentum? Er jo bare omsatt knapper og glansbilder i dag.. Det er stille fÞr stormen og har vÊrt det noen uker.. Det blir vel en slags avklaring hvilken dag som helst nÄ. Tipper i dag etter bÞrs eller mandagen.
Green2030
12.05.2023 kl 15:27
4668
jeg skjÞnner ikke de som oppriktig tror at Alternus henter 160 mill pÄ emisjon til 1kr.... ref. aksjerus, gullet, m.m. og velger Ä selge i dag...
Det er lov Ă„ bruke sunn fornuft, det siste vi hĂžrte fra VB var at de hadde overlevert term sheet for refinansiering av minimum âŹ50 mill av Solis portefĂžljen hvor noen detaljer gjensto. Videre sĂ„ sa han at de har engasjert meglerhus for potensielt hente minimum nĂždvendig for Ă„ imĂžtekomme obligasjonseierne. Og sĂ„ avslutter han med Ă„ si at de fortsetter Ă„ utforske ytterligere finansieringsalternativer som finnes for refinansiering og/eller salg av visse eiendeler fra obligasjonsportefĂžljen for Ă„ sikre best mulig avkastning for bĂ„de obligasjonseiere og aksjonĂŠrer.
PĂ„ mandag fĂ„r vi svaret, og det er lov Ă„ bruke huet. Ikke glem at selskapet har solgt grĂžnne sertifikater âŹ3mill fra Romania, âŹ3mill pĂ„ bok, refinansiering, mulig salg og til slutt hvis nĂždvendig en liten emisjon for Ă„ nĂ„ âŹ16 mill - og da er EK lĂžst og kursen skal OPP..... og vokse frem til fusjon, Nasdaq og Inflation Reduction Act
Det er lov Ă„ bruke sunn fornuft, det siste vi hĂžrte fra VB var at de hadde overlevert term sheet for refinansiering av minimum âŹ50 mill av Solis portefĂžljen hvor noen detaljer gjensto. Videre sĂ„ sa han at de har engasjert meglerhus for potensielt hente minimum nĂždvendig for Ă„ imĂžtekomme obligasjonseierne. Og sĂ„ avslutter han med Ă„ si at de fortsetter Ă„ utforske ytterligere finansieringsalternativer som finnes for refinansiering og/eller salg av visse eiendeler fra obligasjonsportefĂžljen for Ă„ sikre best mulig avkastning for bĂ„de obligasjonseiere og aksjonĂŠrer.
PĂ„ mandag fĂ„r vi svaret, og det er lov Ă„ bruke huet. Ikke glem at selskapet har solgt grĂžnne sertifikater âŹ3mill fra Romania, âŹ3mill pĂ„ bok, refinansiering, mulig salg og til slutt hvis nĂždvendig en liten emisjon for Ă„ nĂ„ âŹ16 mill - og da er EK lĂžst og kursen skal OPP..... og vokse frem til fusjon, Nasdaq og Inflation Reduction Act
Humlesnurr
12.05.2023 kl 15:41
4658
Er ikke nÞdvendig med hÞy omsetning for Ä ha momentum i en aksje. Omsetningen kommer nÄr markedet skjÞnner at det ikke blir noen emisjon
CapitaL
12.05.2023 kl 16:04
4603
Nei, jeg har ogsÄ konkludert med at det er for store verdier pÄ spill her til at det blir noen dumpingemisjon.. og nÄr avklaringen kommer er det nok ingen som selger under 2-sifret :))
Aksjerus
12.05.2023 kl 16:05
4599
LÄnebetingelsene deres har forverret seg, butikken er halvert om de selger halvparten av parkene og lÞnn skal betales til de ansatte. Verdiene i selskapet er der, men nÄ skal en stor del av EK betales rett til lÄnegivere. Hvor mye penger har de igjen i kassen da? Kan ikke bruke lÄnet fra Deutche til Ä kjÞpe flere parker om kassen er tom?
Dopey
12.05.2023 kl 16:20
4654
8 dager gammelt innlegg der alt er i skjÞnneste orden. NÄ er det dommedag og desperasjon. Lukter litt Gullhaugen av dine innlegg. Sikker pÄ at du/dere ikke sitter pÄ ett bibliotek av Nick pÄ dette forumet?
Ja, det er viktig Ă„ snakke drit om eksen sin.
NÄr man selger en aksje (kvitter seg med dama/kona) sÄ er det enklere Ä snakke "drit" og ned om aksjen (ekskona).
Dopey
13.05.2023 kl 00:10
4340
We are hiring for the following roles - get in touch if you would like to join our Drive for Five....
1. Commercial Accountant - Dublin
2. Development Manager - Southeast USA
3. Grid Manager - Southeast USA
4. Marketing and Office Manager - Dublin
5. Development Manager - Italy
6. Business Development Manager - USA
Altnua ansetter i stor stil. Altnuaâs CEO la ut denne idag. đ
1. Commercial Accountant - Dublin
2. Development Manager - Southeast USA
3. Grid Manager - Southeast USA
4. Marketing and Office Manager - Dublin
5. Development Manager - Italy