Ensu kontrakter i luften?

Sabi
ENSU 05.05.2023 kl 16:06 47317

Rekyl.
Redigert 05.05.2023 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
True
19.04.2024 kl 01:05 3538

Jeg tok en titt på intervjuet igjen for et par dager siden som jeg også hyllet ham for i forrige mail jeg sendte til ham. Han er garantert en lur rev og det har han nok alltid vært, men jeg har ikke inntrykket av at han er en direkte løgner.

Mennesker er generelt helt elendig til å lyve og vil alltid gi tydelige signaler når de lyver som lett fanges opp. En løgner vil stortsett ha et sterkt behov for å få deg til å tro på hans eller hennes løgner og vil alltid opptre unaturlig, gjerne smile litt ekstra og opptre overhyggelig.

Dette er verken Barber eller Rogne sitt case her. Begge fremstår som tydelige, kompetente og tillitsfulle ledere, dog Rogne er nok en type som har lettere for å handle i gråsonen enn Barber.

Men det er heller det faktum at det er kun Rogne og co som vet hva som virkelig skjer på innsiden mens vi aksjonærer må utelukkende forholde oss til børsmeldinger og nyheter som ofte tas for god fisk.

Er ENSU et ordentlig selskap? Helt klart. Har de et ordentlig og innovativt produkt med masse potensial? Helt klart. Har de 4 markeder som etterspør produktet deres? Helt klart. Har de mange kunder og strategiske partnere som ønsker et ferdigstilt produkt? Helt klart. Har de nylig vunnet en viktig konkurranse? Helt klart. Vil det si at det er 100% garanti for suksess i lendgen? Absolutt ikke.

Fordi det handler ikke så mye om løgner og luftslott som det handler om det faktum mye kan fortsatt gå galt, og det er alltid lett å skylde på det ene og det andre i prosessen når ting ikke går etter planen.

Og det er nettopp ofte her svikten ligger. Vi får glansmelding etter glansmelding, ting går etter planen, og så går plutselig alt rett til helvete og vi blir holdt i mørket. Det vil likevel ikke si at alt er bare løgn og bedrag, det er kun virkeligheten som gir oss en på trynet. Kun Rogne og co sitter med alle svarene på innsiden.

Vi får nå bare håpe på at ting går etter planen i andre kvartal. Dersom den gjør det, ligger vi veldig godt an fremover. Alt vi trenger er en bekreftelse på levering av de 150.000 batteriene som en start før denne snøballen ruller avgårde. Og for de som fortsatt er skeptiske til å kjøpe nå, kan det muligens være en god ide å hamstre som bare pokker så raskt evt. en slik melding kommer. For da går vi nok raskt opp en krone eller to.
Redigert 19.04.2024 kl 02:22 Du må logge inn for å svare
True
19.04.2024 kl 18:26 3241

Grei nyhet det her, men ikke det vi trenger. Kun produksjon- og leveringsmeldinger er kursverdige.

Nå må de få opp farten en gang for alle!
scorn
19.04.2024 kl 22:36 3105

Sjekk kommentaren på linkedin posten da... Avsløres det noe i den mon tro?

"Rajesh Swaminathan
Head of Technical Business Development @ Wizerr AI | Semiconductors | Stanford GSB

Congrats Ensurge, you are really pushing the envelope and looking to use your micro battery soon"

True - Du bør ikke være så utålmodig og fokusere på aksjekursen... Dette kommer av seg selv.
True
20.04.2024 kl 02:02 2991

Hehe, jeg har vært tålmodig i denne i 3 år nå ;-) Så litt utålmodig når det gjelder konkrete produksjons og leveringsmeldinger har jeg full rett til. De har utsatt dette lenge nok nå og nå er det på tide å walk the talk.

Eller må jeg minne samtlige på at produksjonen egentlig skulle starte i Q4 i 2022 og de skulle levere i Q1 2023?

Som alle andre ganger tidligere...

Tiden flyr i det minste, så vi finner raskt ut om det er det samme gamle eller ikke.
Kvike11
20.04.2024 kl 08:34 2958

vi er helt enige,
var også overbevist om .levering i 1 kvartal.
De kunne i det mindste fortælle hvorfor de ikke vil leverer, som aftalt, eller leverer bare halvdelen omgående.
Det kunne sende et godt signal til marked.
Jeg har en del aktier, og overvejer at købe flere, mangler startsignal på opturen.
Er det flere test fra kundens side, der afventer.
Alt skulle jo være godkendt
Slettet bruker
20.04.2024 kl 09:11 2926

Du er mindre aktiv på QEC-trådene ?
True
20.04.2024 kl 22:06 2689

Begynner du å bli desperat eller har du drukket for mye Chang øl? ;-)

Neida, skjønner frustrasjonen din.
Gullhaugen
20.04.2024 kl 22:46 2682

Om teknologien og produktene er i verdensklasse så kan jeg ikke forstår annet en at Ensurge blit kjøpt opp innen 12mnd.
True
20.04.2024 kl 23:06 2709

Vel, for å si det slik, Gullhaugen - så er det faktisk et meget positivt tegn at ledelsen i ENSU har gått ut med at de IKKE er interessert i å bli kjøpt opp, noe som understøtter deres virksomhet og potensial.

De vet godt selv at de har mye mer å tjene på sitt eget produkt på lang sikt så lenge de lykkes, i motsetning til å bli kjøpt opp av noen andre og få en stor men kortsiktig sum.

Kan selvfølgelig hende, men dette er hva de selv har signalisert så langt og at de heller vil gi linsenser for å produsere batteriene deres, da deres egen produksjonskapasitet ikke strekker til på nåværende tidpsunkt.

Dette kan også raskt forandre seg over tid når de evt. tjener nok penger til å kjøpe og benytte andre lokaler med større produksjonskapasitet til å møte kundebehovene fortløpende.

Et oppkjøp kan imidlertid være positivt for oss aksjonærer under de riktige omstendighetene, avhengig av hvem som kjøper og hvordan de håndterer produksjonsprosessen videre. Er det anerkjent og tillitsfult firma som kjøper med en dyktig ledelse og styre, er det jo gull verdt for å si det mildt. Det beste av alt, er at vi ikke lenger trenger å bekymre oss over det onde mønsteret til THIN / ENSU.
Gullhaugen
21.04.2024 kl 09:29 2579

Ja men det kan nok stemme. Disse partnerne som har utviklet produkter basert på Ensu teknologi ønsker nok å ha en hånd på rattet. Vi får se. Nå er det fin inngang for de som ikke er inne.
kaunis
21.04.2024 kl 10:07 2573

Mulig de var for ivrige til å melde om en produksjon av disse microbatteriene , og har fått uventede problemer? No har de jo meldt at de måtte forbedre produksjonen for å sikre lik kvalitet på alle batteriene. Jeg har en litt vond følelse av at vi kan måtte vente lenge før de får dette opp på riktig nivå. Da er det lurt å for de nervøse å selge seg ut no, mens de enda får noen ører for aksjen. Det er noen av de med lengst fremtidstro som gjerne kjøper, for de er ikke redde for tape noen titalls tusen på denne aksjen. Ting tar tid, det sverre, så ikke sitt for lenge i denne om du ikke har ståltro og ikke har råd til å tape noen tusen til. Dette kan ta tid, og det er illevarslende at de ikke har gitt lyd fra seg om hvor lang tid omtrent dette vil ta. Ugler i mosen kan enn trygt si, og da er det som oftest helt tyst fra de fleste selskaper.
Herman*
21.04.2024 kl 14:18 2440

Har de meldt at de må gjøre endringer for å sikre lik kvalitet på batteriene? Slik jeg tolker situasjonen, har de ikke nevneverdig produksjon i dag, men dette vil endre seg når de får gjennomført investeringen på 13 mill dollar. For å komme dit må se samle opp en del ordrer, noe jeg anser som det minste problemet. Utfordringen ligger som nevnt tidligere i å gå fra lab til masseproduksjon, og skal kundene ut med noen % i forskuddsbetaling, vil de være rimelig sikre på at Ensu kan skalere opp slik at de får sine batterier innen avtalt tid. Disse skal jo inn i kundenes produkter, og disse må som kjent designes/spekkes basert på de nye batteriene. Det samme gjelder lisenspartnere: De vil se at Ensu kan masseprodusere før betaler for retten til å gjøre det samme. Mitt tips: Det kommer betydelige ordrer i Q2 som inneholder et element av forskuddsbetaling. Deretter kommer det en betydelig emisjon. I Q3 skaleres produksjonen gradvis oppover, og i Q4 får vi første lisens/utviklingsavtale.
True
21.04.2024 kl 16:10 2373

Det er det kun de som vet dessverre. Vi aksjonærer har kun nyheter og børsmeldinger å forholde oss til og de må alltid tas med en klype salt for å ikke få urealistiske forventninger.

Det er noe helt annet å sitte på utsiden og kikke inn som vi gjør enn å faktisk være på innsiden og kikke ut, slik som Terje og co gjør. Deres virkelighetsoppfatelse er mye viktigere og realistisk enn vår egen.

Å starte, utvikle og lykkes med et teknologiselskap er ikke akkurat enkelt, og ja det tar sin tid. Det er derfor man aldri bør investere penger man ikke har råd til å tape i en aksje som dette, uavhengig av potensial. Potensialet har vært der hele veien, men det er jo ingen garanti for suksess som vi har sett gjentatte ganger tidligere.

Dette har vært en ønskedrøm mer enn noe annet og det er fort gjort å bli slukt opp i en slik aksje som dette dersom man utelukkende fokuserer på det store potensialet uten å overveie risikoaspektet og ta hensyn til alle fallgruvene på veien mot målet. Ikke minst det simple faktum at de rett og slett kan mislykkes.

Dette blir ikke kalt for en lottoaksje uten videre og det er en god grunn til at den har vært i Investtech sin "hold deg unna portefølje" år etter år, simpelthen fordi risikoen er skyhøy og det er den fortsatt dessverre.

Er de nærmere målet? Helt klart. Men ikke bli overrasket dersom ting ikke går etter planen i andre kvartal, for det gjør det faktisk sjeldent, spesielt når det kommer til produksjons- og leveringsaspektet, som er det det aller viktigste.

Det vet de meget godt også fordi de kommer alltid med en slik lokke-melding rett før de utsteder en ny emisjon etterfulgt av total stillhet i en lang periode. Dette for å holde på investorer lengst mulig til de evt. lykkes.

Uavhengig av hva som skjer videre er ENSU den viktigste grunnen til hvorfor jeg aldri kommer til å investere i slike aksjer igjen. Jeg hadde hatt stor gevinst for lengst, hadde jeg bare plassert pengene mine i et simpelt aksjefond isteden med lav til medium risiko istedenfor å sitte med over 90% i tap til tider...

Tenk litt på den. Det er en dyr lekse og det enkleste er ofte det beste. Lykkes ENSU for første gang i historien er det faktisk helt enormt.

Fortsatt god søndag.
Redigert 21.04.2024 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
True
21.04.2024 kl 16:29 2393

Ville heller sagt din antagelse enn tips. Men ja, de kan og bør produsere i dette kvartalet, noe de selv har sagt de skal gjøre. Og utover deres egen produksjonskapasitet bør flere slike lisensavtaler være på plass allerede for å skalere opp produksjonen fortløpende.

Så lenge ENSU kvalitetssikrer batteriene og kundene gir grønt lys, er det alt som trengs for at denne snøballen skal rulle avgårde. Hele markedet venter nettopp på dette og vi har aldri vært nærmere målet.

Å bare få den godkjennelsen vil sende kursen rett i været fordi produksjonen og ordreleveranser vil kun skalere over tid med mindre noe katastrofalt skulle skje.
Herman*
21.04.2024 kl 16:58 2370

Du har rett: «Jeg tipper» eller «jeg tror» er nok bedre enn «mitt tips».
True
21.04.2024 kl 17:33 2397

For hva det er verdt, er det jo litt spennende om de faktisk lykkes denne gangen da ;-) Lever jo med håpet enn så lenge.
Herman*
22.04.2024 kl 07:04 2161

Nå har de levert sin første batch. Dette er positivt, men hvorfor sier de ikke hvor mange batterier de har levert? Kan jo være alt fra 500 til 25000.
Slettet bruker
22.04.2024 kl 07:11 2172

Veldig merkelig når det endelig leveres. Kan komme en korrigering og oppdatering før åpning eller ila dagen.
Men det er svakt etter all ventingen.

Får håpe på positiv mottakelse til alle tålmodige i aksjen
Redigert 22.04.2024 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
22.04.2024 kl 07:21 2164

GULL melding. Les hele nøye
This is the
first out of a series of shipments that will take place in the near future to
Ensurge's initial group of key customers and technology partners.
mingus7777
22.04.2024 kl 07:26 4187

Ikke sier de noe om volumet som blir solgt eller hvem kunden er.
Litt for typisk ENSU.
Herman*
22.04.2024 kl 07:33 4222

Det er selvsagt positivt at de har begynt å produsere, men det er noe som skurrer litt. De sier at det vil komme flere leveranser til ulike kunder, men hva skal kundene med noen tusen batterier? Alle de store kundene har behov for hundretusener om ikke millioner av batterier hvis de skal integreres i produktene. At det kommer leveranser til flere kunder, kan tyde på at det er volum som skal brukes i prøveproduksjon. Dette er en viktig fase før masseproduksjon. Hvis batteriene skulle benyttes kommersielt, ville det vært naturlig at de produserte ferdig ordren på 150000 og så gikk videre til neste kunde osv. Dette er dog ikke ubetydelig. Kanskje de har en håndfull kunder som skal starte prøveproduksjon, og som vil være klar til å lansere sine produkter med Ensu batterier til neste år. Da må de begynne nå.
Slettet bruker
22.04.2024 kl 07:36 4218

Jepp jeg velger å ha troen på dette bekrefter fremtiden og tar ny inngang idag.
Og korrigeringer av melding kan komme ila dagen angående størrelse som kan slå positivt og negativt ut.
Slettet bruker
22.04.2024 kl 07:56 4195

Ut fra en generell oppfatning om at ENSU aldri vil få til noe som helst er det vanskelig å oppfatte dette som negativt.
Hva hvis et eller flere meglerhus «tør» å tro på dette ?

Det er bare positivt hvis dette er en ordre i tillegg til de 150.00 som er varslet.
Redigert 22.04.2024 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Kvike11
22.04.2024 kl 08:14 4210

Fakta er de har leveret den første ordrer, det er det alle har ventet på.
Nu du kun er ude på at skabe tvivl om antal batterier
virker som du ikke har fattet noget som helst,
denne nyhed er en blåstempling af deres batterier , første leverance er gennemført
nu bliver der endnu mere travlhed hos ENSU, flere kunder vil nu gerne skrive under på kontrakter
flere licenser kan være meget tæt på
derudover er der nye patenter der venter godkendelse, så ingen andre kan producerer samme batteri, uden at betale til ENSU..
Lokalerne har de til endnu større produktion, så vi kan håbe de vil geare produktionen kraftigt op , inden længe
Kursen vil stige kraftigt idag, måske åbne op i nkr 3
Slettet bruker
22.04.2024 kl 08:18 4211

Skjerp deg Kvike - den åpner ikke i 3. Det vet du.
Kvike11
22.04.2024 kl 08:22 4239

hvis første leverance ikke giver det gennembrud som alle har ventet på, så ved jeg ikke hvad der skal til.
Hvem vil sælge under kurs nkr 3 idag, måske nogle ganske få og evt, robotterne rotterne.
Tror kursen er over kurs 3 inden ugens udgang
Barneskirenn
22.04.2024 kl 08:32 4263

Er ikke dette et "gjennombrudd" i ENSU's historie..?
Og det er nok en klar strategi bak her, tenker jeg. Veldig spennende nå ut 2024!
Ravntid
22.04.2024 kl 09:19 4158

«…shipment of the world's first fully functional multi-layer solid-state lithium microbatteries.»

Dette er stort. ENSU har endelig klart det. Tolmodighet altså🤓
Ravntid
22.04.2024 kl 09:24 4174

Ved kurs kr 1,46 er ENSU priset til 675 millioner. Synes noe lite etter nyheten i dag?
Føre var
22.04.2024 kl 09:26 4247

Dette var begynnelsen på fortsettelsen det, å helt riktig flere kontrakter i luften. Klare for oppkjøp!

Tror vi spretter lett igjennom 1,50,- i dag:)

I dag skal man ut å stjele aksjer i fra algo og short:)
Redigert 22.04.2024 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
RobRoy
22.04.2024 kl 09:36 4206

Denne leveransen viser at batteriene kan "volum produseres" med Ensu's teknologi, så da har de en fungerende fabrikk. Dette blir svært intresant fremover.
RobRoy
22.04.2024 kl 09:40 4205

Kommer vel til å tiltrekke seg en del flere "seriøse investorer" etter hvert og vil jeg tro :-) (potensielt "meget høy oppside")
Redigert 22.04.2024 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Føre var
22.04.2024 kl 10:30 4072

«Ensurge Delivers First Shipment of Solid-State Lithium Microbatteries to Leading Consumer Electronics Company«

Kommer vel snart noen navn her, når produktene når forbrukerene. Da skal det selges med fokus på «long battery lifetime»
Føre var
22.04.2024 kl 10:30 4172

«Ensurge Delivers First Shipment of Solid-State Lithium Microbatteries to Leading Consumer Electronics Company«

Kommer vel snart noen navn her, når produktene når forbrukerene. Da skal det selges med fokus på «long battery lifetime» å kort ladetid!
Eskimo2
22.04.2024 kl 11:06 4120

Tok et lodd her da jeg ser at de sier at dette er første av en serie leveranser .
Alby
22.04.2024 kl 11:13 4207

Håper ikke shorterne ødelegger 😡
Eskimo2
22.04.2024 kl 11:15 4199

Short skal dekke inn eller annen gang allikevel.
Avløseren
22.04.2024 kl 11:49 4231

Kan noen forklare status for de nye batteriene, ikke bare teknologisk, men også alt det andre som må være på plass?

1: Er batteriene CE merket iht regelverket for å kunne omsettes i EØS området?

2: Har batteriene samme utforming som dagens batterier, slik at det elektroniske utstyret som skal anvende disse enkelt kan gå over til den nye generasjonen batterier fra Ensurge, eller må alle de elektroniske produktene redesignes for å kunne anvende Ensurge?

3: Er det snakk om en ny, proprietær standard som krever overgang til batterier fra Ensurge, eller kan alle verdens batteriprodusenter, mot avgift, royalty eller tilsvarend, nå produsere batterier etter oppskriften til Ensurge, slik at dette kan bli en ny, åpen global standard?
RobRoy
22.04.2024 kl 11:58 4227

https://www.ensurge.com (Product):

2. Simplified End-Product Integration. Can be assembled into an end-product using the same automated SMT processes as other electronic components.
True
22.04.2024 kl 14:04 3994

Gratulerer så mye folkens. Tror dette bare er begynnelsen på noe stort fremover. Føles nesten litt antiklimaks nå etter alt er sagt og gjort, men dette er jo det vi alle har ventet på i alle år.

Blir spennende å følge med på fremover og forhåpentligvis får vi mer detaljerte meldinger som setter fart på kursen ytterligere.
Kvike11
22.04.2024 kl 14:11 3955

Alle dine elektroniske produkter udgår, når de nye kommer på marked.
Nye produkter har længere holdbarhed, og hurtigere opladnings tid.
Det bliver helt "nye fagre verden #, verden du træder ind i.
Som Microsoft produkter, de stopper også med opdateringer, denne gang er det bare helt nye produkter, som kun kan bruge ENSU batterier.
Det giver et mega stort salg for ENSU, inden længe.
Derfor siger de også det bliver en milliard forretning, selv rumfarts industrien vil fremover bruge lettere, mindre og bedre batterier.
Kan se der er mange dagtrader idag, der tager den lille gevinst, tillykke til dem.
Vi andre venter og ved kursen skal mindst tilbage til det der svarer til kurs 6 inden split
Slettet bruker
22.04.2024 kl 14:14 3962

Ligger en med skjult kjøpsordre på 1,35 og tar imot :)
Kvike11
22.04.2024 kl 14:16 3972

Alt hvad der hedder prøve produktion og test,
er de færdige med.
Nu begynder de store at ville have leveret varen, og det kommer til at gå hurtigt, i takt med flere maskiner kommer på deres lager.
Hvem kunden er der har fået leveret, er under ordnet, kunne forstille mig kunden gerne vil holde det hemmeligt, da de er de første med det nye produkt.
kunne være Garmin, Apple, kunne være en af de store selskaber med høre apparater., der er mange muligheder
Hoist
22.04.2024 kl 15:24 3772

Six5 skrev Innlegget er slettet
Annual report torsdag.
Herman*
22.04.2024 kl 15:29 3777

Du forstod ikke hva jeg skrev. Det er ikke Ensu som driver med prøveproduksjon, men kundene ønsker nok å tilpasse sine produkter til Ensus batterier. Så først får de tilsendt vareprøver for å teste batteriene, deretter antar jeg at de etterhvert vil starte prøveproduksjon i god tid før produktene lanseres med Ensus batterier. Dette krever et større volum enn vareprøver, men et lavere volum enn ordinære leveranser. Litt av poenget med å bruke deres batterier er jo at de har en fleksibel formfaktor som gjør at «hearables/wearables» kan utvikles med enda mer attraktiv design.
Redigert 22.04.2024 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2024 kl 16:16 3647

Hvordan har aksjen utviklet seg i dag i forhold til dine egne prognoser, Kvike ?
True
22.04.2024 kl 17:12 3569

Hadde lett kjøpt mer på 1,2 kr for å snitte betydelig ned før denne kursøkningen, hadde jeg hatt nok krutt på sidelinjen. Så egentlig dette komme lang vei, var kun snakk om tid.

Er alltid utilgjengelig kapital som ødelegger for slike gylne muligheter. På en annen side er det greit å få litt ekstra forsikring om at dette går helt etter planen. Kunne jo kjøpt mer, bare for at alt går rett til helvete.
Redigert 22.04.2024 kl 17:55 Du må logge inn for å svare