Noreco med nytt navn. BlueNord og ticker BNOR.
Starter er ny tråd med riktig ticker og navn. Bortsett fra navnet er innholdet akkurat det samme. Aksjen har vært i en heller dårlig kursutvikling i det siste, men det deler den jo med det meste innen olje og gass.
Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.
Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.
Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Redigert 05.05.2023 kl 17:52
Du må logge inn for å svare
Interessert
23.01.2025 kl 14:56
1403
Jeg ser at avtalen om redusert skatt fra Tyra utløper i 2027. Forsinkelser har kanskje kostet selskapet svært store summer.
Teaffen
23.01.2025 kl 17:31
1279
Fra presentasjonen (side 11)
Losses expected to be fully utilised by 2027, prior to which BlueNord will have a 25% marginal tax rate
Oversatt via Google:
Tap forventes å være fullt utnyttet innen 2027, før BlueNord vil ha en marginalskattesats på 25 %:
Ut fra dette kan jeg ikke se at bortfaller noe rett til å avskrive tap. Men, for meg ser det ut at de forventer å tjene masse penger som enn slipper å skatte fult for. Og at det er forventet å tjene alle disse penger før 2027.
Men, jeg kan ta feil. Korrekt meg gjerne.
Losses expected to be fully utilised by 2027, prior to which BlueNord will have a 25% marginal tax rate
Oversatt via Google:
Tap forventes å være fullt utnyttet innen 2027, før BlueNord vil ha en marginalskattesats på 25 %:
Ut fra dette kan jeg ikke se at bortfaller noe rett til å avskrive tap. Men, for meg ser det ut at de forventer å tjene masse penger som enn slipper å skatte fult for. Og at det er forventet å tjene alle disse penger før 2027.
Men, jeg kan ta feil. Korrekt meg gjerne.
Fluefiskeren
23.01.2025 kl 17:41
1262
Får i hvert fall håpe at alle tekniske problem er løst innen månedens slutt slik de har guidet. De har delvis begrunnet utsettelsen med at det har tatt så langt tid grunnet værforholdene. Det er slett ikke uvanlig med stormer i Nordsjøen på vinteren. Nå har det imidlertid vært en god del dager med lite vind så håper de har benyttet dette vinduet bra. I morgen er det meldt helt opp i liten storm igjen.
SeanA
23.01.2025 kl 23:25
1051
Slik jeg leser siste slide på den investor presentasjonen så vil ikke utbytte annonseres før "First distribution to be made in line with meeting Tyra Completion Test.
*Test requires average production over 30 days of 80% of 2P reserves forecast (c. 20Mboe/d)".
Har ikke fått med meg det tidligere om det har stått.
Så vi er sannsynligvis i midten til slutten av februar før vi hører noe om sum og utbytte dato forutsatt at de ikke får noen problemer underveis.
*Test requires average production over 30 days of 80% of 2P reserves forecast (c. 20Mboe/d)".
Har ikke fått med meg det tidligere om det har stått.
Så vi er sannsynligvis i midten til slutten av februar før vi hører noe om sum og utbytte dato forutsatt at de ikke får noen problemer underveis.
Redigert 23.01.2025 kl 23:28
Fluefiskeren
24.01.2025 kl 11:33
794
Noen son har noe forklaring til at kursen gruses?
Ned fra 709 kr på mandag til 650 kr nå. Det er 8,3 % ned på svært kort tid. Merkelig da vi kun er få dager for full produksjon og heller ikke lenge igjen til utbytter.
Olja har falt litt, men det gjelder jo alle oljeselskaper som har falt mye mindre. Gassen har steget på de sanne fem dagene.
Kursen ned 5 % i dag.
Ned fra 709 kr på mandag til 650 kr nå. Det er 8,3 % ned på svært kort tid. Merkelig da vi kun er få dager for full produksjon og heller ikke lenge igjen til utbytter.
Olja har falt litt, men det gjelder jo alle oljeselskaper som har falt mye mindre. Gassen har steget på de sanne fem dagene.
Kursen ned 5 % i dag.
Redigert 24.01.2025 kl 11:34
SeanA
24.01.2025 kl 12:01
730
Er vel utålmodighet, forventningen var jo at de etter utsettelse skulle være i full produksjon i desember en gang.
Hvis det er noe annet så kan vi som småaksjonærer være sikker på at vi er de siste som blir informert her.
Ingenting på dagsomsetning siste dagene som tyder på at noen større har solgt seg ut hvert fall, så kan vel bare være litt trading også.
Hvis det er noe annet så kan vi som småaksjonærer være sikker på at vi er de siste som blir informert her.
Ingenting på dagsomsetning siste dagene som tyder på at noen større har solgt seg ut hvert fall, så kan vel bare være litt trading også.
Fluefiskeren
24.01.2025 kl 12:37
658
Men hva har forandret seg så voldsomt på fem dager? Utsettelsen var jo kjent da også.
Likevel vil jeg si at kursen nå er bra basert på alle utsettelsene vi har hatt. Det er nå over ett år på ettertid på målet som var et visst område med Lille Julaften 2023 som mest sannsynlig i dette intervallet. De har tålmodige aksjonærer.
Men det er jo Total Energy som styrer dette.
Likevel vil jeg si at kursen nå er bra basert på alle utsettelsene vi har hatt. Det er nå over ett år på ettertid på målet som var et visst område med Lille Julaften 2023 som mest sannsynlig i dette intervallet. De har tålmodige aksjonærer.
Men det er jo Total Energy som styrer dette.
Jæims Bånn
24.01.2025 kl 13:03
605
Jeg tror dette er overreaksjon deluxe.
Kjøpte meg inn igjen idag.
Forventer løft fram mot utbytte nå
Kjøpte meg inn igjen idag.
Forventer løft fram mot utbytte nå
MH77
24.01.2025 kl 14:31
498
Kursen faller på lavt volum mot bunnen av trendkanalen, så dette vil jeg i det ikke bekymre meg for. Regner med at vi nå få en omvendt hode-skulderformasjon før kursen piler mot 750 kroner på melding om at produksjonen er oppe og går på Tyra.
Selvfølgelig kan det se annerledes ut hvis produksjonen ikke kommer i gang, men gassprisen er nå tre ganger så høy som da man vedtok å fornye Tyra, så Bnor tjener nok greie penger uansett
Selvfølgelig kan det se annerledes ut hvis produksjonen ikke kommer i gang, men gassprisen er nå tre ganger så høy som da man vedtok å fornye Tyra, så Bnor tjener nok greie penger uansett
Jæims Bånn
24.01.2025 kl 15:20
418
Regirerer jeg korrekt?
Barclays har kjøpt seg opp fra 5,2 til 7,9%
Barclays har kjøpt seg opp fra 5,2 til 7,9%
SeanA
24.01.2025 kl 16:00
351
Ser sånn ut ja. Opp fra de 5,18% den 17.januar.
De må ha kjøpt en blokk av noen. Omsetningen siden 20 januar er cirka 84 MNOK så de har ikke kjøpt på børs.
De må ha kjøpt en blokk av noen. Omsetningen siden 20 januar er cirka 84 MNOK så de har ikke kjøpt på børs.