Noreco med nytt navn. BlueNord og ticker BNOR.
Starter er ny tråd med riktig ticker og navn. Bortsett fra navnet er innholdet akkurat det samme. Aksjen har vært i en heller dårlig kursutvikling i det siste, men det deler den jo med det meste innen olje og gass.
Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.
Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Det går mot en formidabel økning i gassproduksjonen til vinteren på Tyra II. Gjenåpnig av Tyrafeltet forventes å øke produksjonen etter hvert til ca. 50 000 boepd fra dagens 27 000 boed. Q1 23 avholdes 10. mai.
Bra driv i dag med 3,9 % oppgang.
Redigert 05.05.2023 kl 17:52
Du må logge inn for å svare
Winter is Here
10.06.2025 kl 08:02
6984
Hvordan tolker dere dagens melding med tanke Tyra- godkjenning ?
https://newsweb.oslobors.no/message/648706
In May 2025 the preliminary production was 37.9 mboepd net to BlueNord.
The base assets, Dan, Gorm and Halfdan produced 19.7 mboepd. The Base assets performed as expected, with lower production than in previous months due to
planned work on the Dan and Halfdan NE fields. On Dan, Pressure Vessel Inspection is ongoing and expected to be completed by mid-June. On Halfdan NE,
part of the production has been closed in connection to installation of gas lift on the HCA platform. Halfdan NE is back in full production, and after final installation work, the HCA Gas Lift is expected to be operational from early July.
The Tyra hub produced 18.2 mboepd net to the Company. The average production in May is the highest to-date monthly production achieved on Tyra and constitutes
48% of the total DUC production. By the end of May 2025 ca. 91% of Tyra wells were commissioned and ca. 62% of the Tyra wells were producing. On 3 June, gross production of 193.8 mmscfpd and of 34.7 mboepd of oil was achieved, which
equates to 26.5 mboepd net to BlueNord
https://newsweb.oslobors.no/message/648706
In May 2025 the preliminary production was 37.9 mboepd net to BlueNord.
The base assets, Dan, Gorm and Halfdan produced 19.7 mboepd. The Base assets performed as expected, with lower production than in previous months due to
planned work on the Dan and Halfdan NE fields. On Dan, Pressure Vessel Inspection is ongoing and expected to be completed by mid-June. On Halfdan NE,
part of the production has been closed in connection to installation of gas lift on the HCA platform. Halfdan NE is back in full production, and after final installation work, the HCA Gas Lift is expected to be operational from early July.
The Tyra hub produced 18.2 mboepd net to the Company. The average production in May is the highest to-date monthly production achieved on Tyra and constitutes
48% of the total DUC production. By the end of May 2025 ca. 91% of Tyra wells were commissioned and ca. 62% of the Tyra wells were producing. On 3 June, gross production of 193.8 mmscfpd and of 34.7 mboepd of oil was achieved, which
equates to 26.5 mboepd net to BlueNord
Redigert 10.06.2025 kl 08:05
Jajaja
10.06.2025 kl 08:21
6903
Hvis ikke flere stopp og brutto 205 mill kubikkfot i snitt pr dag etter 3.juni, tipper jeg snittmål 191 (over 30 dager) nås om rundt en uke.
Redigert 10.06.2025 kl 08:31
tiger11
10.06.2025 kl 10:53
6620
Litt usikker,
Ser man side 11 i Q1 presentasjonen, så vil det åpenbart hjelpe å få ut 10, 11, 12, og 13 mai ut av gjennomsnittet. Her ble det produsert 0, 2k, 10k og 15k fat per datg.
Jeg gjorde en utregning basert på tabellen på side 11 og produksjonstallene i dag og kom frem til at gjennomsnittet fra 14 mai til 31 mai lå på ca. 19k fat om dagen.
Med produksjon på 26,5k 3. juni, tilsier det at man ligger godt ann til å nå dette 20k fat i snitt om dagen når de dårlige mai dagene er ute av snittet.
Det som bekymrer meg litt er at det virker som om kravet er kun basert på gasseksport? Det står i presentasjonen at maks kapasitet på olje allerede var nådd i mai og at de jobber med å ferdigstille gassbrønner. Per 31 mai så var "ca. 91% of Tyra wells were commissioned and ca. 62% of the Tyra wells were producing".
3 juni var "gross production of 193.8 mmscfpd and of 34.7 mboepd of oil was achieved, which equates to 26.5 mboepd net to BlueNord"
Fra Q1 presentasjon side 5 om testen: Requires average gas export of 191 mmscf/dover 30-day period.
Hvis dette stemmer så er det ikke 20k fat om dagen som er kravet men det nærmer seg 25k om dagen. Fra side 4 " Current peak c. 26mboe/d; ,more liquids than expected"
Noen som har noe mer innsikt i dette?
Ser man side 11 i Q1 presentasjonen, så vil det åpenbart hjelpe å få ut 10, 11, 12, og 13 mai ut av gjennomsnittet. Her ble det produsert 0, 2k, 10k og 15k fat per datg.
Jeg gjorde en utregning basert på tabellen på side 11 og produksjonstallene i dag og kom frem til at gjennomsnittet fra 14 mai til 31 mai lå på ca. 19k fat om dagen.
Med produksjon på 26,5k 3. juni, tilsier det at man ligger godt ann til å nå dette 20k fat i snitt om dagen når de dårlige mai dagene er ute av snittet.
Det som bekymrer meg litt er at det virker som om kravet er kun basert på gasseksport? Det står i presentasjonen at maks kapasitet på olje allerede var nådd i mai og at de jobber med å ferdigstille gassbrønner. Per 31 mai så var "ca. 91% of Tyra wells were commissioned and ca. 62% of the Tyra wells were producing".
3 juni var "gross production of 193.8 mmscfpd and of 34.7 mboepd of oil was achieved, which equates to 26.5 mboepd net to BlueNord"
Fra Q1 presentasjon side 5 om testen: Requires average gas export of 191 mmscf/dover 30-day period.
Hvis dette stemmer så er det ikke 20k fat om dagen som er kravet men det nærmer seg 25k om dagen. Fra side 4 " Current peak c. 26mboe/d; ,more liquids than expected"
Noen som har noe mer innsikt i dette?
Fluefiskeren
10.06.2025 kl 11:15
6581
Ikke så lett å bli klok på. Uansett er 37 9000 boepd bra. Snittet i Q1 var 29 8000 boepd. Altså en kraftig økning fra det og enda høyere den 3. juni. Da snakker vi om 46 200 boepd når vi tar med grunnproduksjonen. Kanskje også litt høyere enn det da jo grunnproduksjonen var påvirket av work-over virker det som.
Når det gjelder denne testen og utbytte synes jeg det er rart de ikke redegjør for det så vi hadde sluppet og spekulere. Enda en måned til Q2 og vi må da få svar på dette før da.
Uansett ser det bra ut nå.
Når det gjelder denne testen og utbytte synes jeg det er rart de ikke redegjør for det så vi hadde sluppet og spekulere. Enda en måned til Q2 og vi må da få svar på dette før da.
Uansett ser det bra ut nå.
Jajaja
10.06.2025 kl 12:23
6449
BlueNord: Tyra Completion Test Successfully Met
10 June 2025: Reference is made to earlier communication by BlueNord ASA (“BlueNord” or the “Company”) related to the Tyra Completion Test. Based on demonstrated achieved production, and oil production above expectations, BlueNord is pleased to announce that the Tyra Completion Test has successfully been met under the RBL banks’ requirements.
Following 7 months of observed production, the Tyra Completion Test has been assessed using parameters that better reflects the underlying performance of the Tyra facilities, accounting for both oil- and gas production, as well as ramp-up period related to the facility availability.
With the Tyra Completion Test met, the Company expects to shortly declare the USD 253 million cash distribution, expected to be paid as a return of paid-in capital.
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
10 June 2025: Reference is made to earlier communication by BlueNord ASA (“BlueNord” or the “Company”) related to the Tyra Completion Test. Based on demonstrated achieved production, and oil production above expectations, BlueNord is pleased to announce that the Tyra Completion Test has successfully been met under the RBL banks’ requirements.
Following 7 months of observed production, the Tyra Completion Test has been assessed using parameters that better reflects the underlying performance of the Tyra facilities, accounting for both oil- and gas production, as well as ramp-up period related to the facility availability.
With the Tyra Completion Test met, the Company expects to shortly declare the USD 253 million cash distribution, expected to be paid as a return of paid-in capital.
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 10.06.2025 kl 12:23
L92OK
10.06.2025 kl 12:27
6556
Oh happy day! Denne meldinga har jeg ventet på i mange år. Hadde jeg ikke vært overlastet og vel så det hadde jeg kjøpt mer. Gratulerer til alle andre tålmodige der ute
Fluefiskeren
10.06.2025 kl 19:25
6007
Men veldig rart den ikke steg på melding nr. 2 i dag. Gikk litt opp, men falt så tilbake der vi var da meldingen kom. Personlig har jeg trodd den ville komme, men vi jo sett at det er flere her som hadde gitt opp og ment de måtte ta omstart.
Stepping
11.06.2025 kl 09:33
5617
Hvor lenge går denne under radaren? Leser folk kun overskrifter ? helst med røde store bokstaver?
Fluefiskeren
11.06.2025 kl 10:58
5521
Gjentar det glade budskap fra i går. Også en fin oppramsing av problemene de har hatt.
https://www.offshore-energy.biz/new-milestone-for-totalenergies-north-sea-field-revival-project/
https://www.offshore-energy.biz/new-milestone-for-totalenergies-north-sea-field-revival-project/
Stepping
11.06.2025 kl 11:16
5504
Noen som har en rasjonell forklaring på at denne ikke ligger å vaker 650-700?
Fluefiskeren
11.06.2025 kl 11:19
5863
Det er nok lave olje-og gasspriser. Spesielt olje. Det er nok mange som ikke kjenner til selskapets hedgingpolitikk.
Så får vi håpe at vi kommer opp dit når det kommer noe konkret om utbytte.
Så får vi håpe at vi kommer opp dit når det kommer noe konkret om utbytte.
Stepping
11.06.2025 kl 11:37
5883
Da snakker vi trolig innen Fredag. Mange som har tatt ekstrem lang pinse her!
Hartepool
11.06.2025 kl 11:40
5914
Gledelig at fremover er det selskapet selv som bestemmer utbyttet.
I forhold til «norske» oljeselskaper,betaler Bluenord 64 % skatt…grunnet et stort fremførbart underskudd vil de de neste seks kvartaler betale ca 25 %.
Q2 kommer 10 juli med et nytt utbytte …resultatet blir betydelige bedre enn Q1 og man får heller ikke «bot» på 11 mill usd.
Escrow kontoen inneholder 150 mill usd…også disse utbetales ?
Her er det bare å legge aksjene i skuffen å klippe kvartalstallsvise kuponger mens man venter på oppkjøp.
I forhold til «norske» oljeselskaper,betaler Bluenord 64 % skatt…grunnet et stort fremførbart underskudd vil de de neste seks kvartaler betale ca 25 %.
Q2 kommer 10 juli med et nytt utbytte …resultatet blir betydelige bedre enn Q1 og man får heller ikke «bot» på 11 mill usd.
Escrow kontoen inneholder 150 mill usd…også disse utbetales ?
Her er det bare å legge aksjene i skuffen å klippe kvartalstallsvise kuponger mens man venter på oppkjøp.
Jæims Bånn
11.06.2025 kl 12:06
6008
Jeg pælma ut elkem og satte alt i bluenord nå.
Pengene triller inn igjen gjennom utbytte på 2-3 år
Pengene triller inn igjen gjennom utbytte på 2-3 år
HarryKiri
11.06.2025 kl 14:53
5801
Noen var ute på storhandel i morges:
Én time før børsåpning gikk det en gigantblokk i den beste oljeaksjen på Oslo Børs. Største norske aksjonær, Bakkejord-familien, var ikke involvert.
https://www.finansavisen.no/energi/2025/06/11/8270589/blokksalg-pa-250-mill.-i-bluenord-det-var-ikke-oss.
-Blir spennende å se hvem som solgte seg ned/ut
Én time før børsåpning gikk det en gigantblokk i den beste oljeaksjen på Oslo Børs. Største norske aksjonær, Bakkejord-familien, var ikke involvert.
https://www.finansavisen.no/energi/2025/06/11/8270589/blokksalg-pa-250-mill.-i-bluenord-det-var-ikke-oss.
-Blir spennende å se hvem som solgte seg ned/ut
Fluefiskeren
11.06.2025 kl 15:10
5840
Det er dessverre ikke mulig å lese artiklene bak betalingsmur som det bare blir mer og mer av i Finansavisen som også i andre medier. Det var lenge mulig å lese en betalingsartikkel gratis i uken for de ute abonnement, men også det er fjernet.
Men det er jo bra å bli kalt den beste oljeaksjen på Oslo Børs. Kunne vært artig å se argumentene for det. Ser vi på utvikling i kurs over de siste tre år tror jeg han har rett. Mulig det er det han tenker på. Eller at det at han forventer et nytt rykk?
Men det er jo bra å bli kalt den beste oljeaksjen på Oslo Børs. Kunne vært artig å se argumentene for det. Ser vi på utvikling i kurs over de siste tre år tror jeg han har rett. Mulig det er det han tenker på. Eller at det at han forventer et nytt rykk?
Interessert
11.06.2025 kl 16:24
5778
Må si jeg er overrasket over at aksjen knapt har steget etter fullføring av Tyra. Hvorfor noen har solgt seg kraftig ned kan ha mange årsaker. Det er ikke positivt selvfølgelig, men det kan være mange grunner til at noen vil eller må selge aksjer.
Jajaja
11.06.2025 kl 16:31
5768
Hvor ser du at "noen" har solgt seg kraftig ned? Ikke av de store vel.
Redigert 11.06.2025 kl 16:32
L92OK
11.06.2025 kl 17:15
5815
Det ble omsatt 410.000 aksjer før åpning i dag til 600, pluss 61’ i åpningstiden. Det er sjeldent høy dagsomsetning. Jeg gjetter at det likevel ikke kommer noen melding rundt handelen, en mulig forklaring er at bevegelsene skjer innenfor en av de to største eierene. Ville ikke overraske meg om KiteLake eller et av de andre fondene som eier mye selger fra en spekulasjonskonto til en for utbytteaksjer eller noe sånt. Med forbehold om at jeg skriver rene spekulasjoner på mangelfullt grunnlag
ErikNordnet
11.06.2025 kl 18:49
5692
Tipper dette skjer etter at melding om utbytte skjer.
Iblant tar det tid før markedet våkner.
Iblant tar det tid før markedet våkner.
Stepping
11.06.2025 kl 19:20
5636
Ja det er alltid noen som skal ha dokumentasjonen svart på hvit fior eksempel veldig forsiktige store aktører. Men dette forklarer ikke prisen, forklaringen var nok mer den store transaksjonen før børs åpning. Alle spør hvem solgte , har enda ikke sett noen lure på hvem kjøpte? Så er det dette med selskapets «par dager» ? Det er altså ikke for eksempel 8-9!! Hvis jeg sier til kona at jeg blir i båten ett par timer så kommer jeg ikke tilbake 3 dager etterpå.
Hartepool
11.06.2025 kl 21:21
5509
Antakelig Taconic som solgte ,men denne gangen deltok norske meglere og deler av Posten ble plukket opp av norske institusjoner.
siddis
11.06.2025 kl 22:30
5405
Vurderer kjøp her... hva forventer en i utbytte? Kalkulerte selv 150. kr. pr.aksje? Max?
Redigert 11.06.2025 kl 22:31
Fluefiskeren
11.06.2025 kl 22:38
5388
De brukte betegnelsen shortly. Det betyr ikke 2 dager. Mer diffust enn det og det er litt opp til hver og en å tolke det. Jeg vil vel si innen en uke tror jeg. Kanskje litt mer også.
Alt er vel bra nå vil jeg si. Jeg blåser en lang marsj i hvem som selger og kjøper egentlig. Det vi har nå er en kraftig oppgang i både olje- og gasspris i dag og utbytte kommer snart. Jeg har ventet snart ett år på det og kan vente noen dager til.
Alt er vel bra nå vil jeg si. Jeg blåser en lang marsj i hvem som selger og kjøper egentlig. Det vi har nå er en kraftig oppgang i både olje- og gasspris i dag og utbytte kommer snart. Jeg har ventet snart ett år på det og kan vente noen dager til.
Redigert 11.06.2025 kl 22:40
Fluefiskeren
11.06.2025 kl 22:47
5364
Egentlig er jeg ingen utbyttejeger, men i BlueNord føles det riktig. Ingen store prosjekter står for hånd nå.
SeanA
13.06.2025 kl 10:43
4490
Krig i Midtøsten og problemer med Fransk Atomkraft.
Ikke bra, men bra for BNOR.
Aksjen stod i 703 I Januar, er vel ingenting som tilsier at den ikke burde over det nivået nå.
Ikke bra, men bra for BNOR.
Aksjen stod i 703 I Januar, er vel ingenting som tilsier at den ikke burde over det nivået nå.
Fluefiskeren
13.06.2025 kl 11:07
4446
Men særdeles stusselig oppgang i dag i forhold til Olje-og gasspris. Brent opp 7 % og TTF-gass opp 3,7 %. BNOR opp 1,82 %
Fluefiskeren
16.06.2025 kl 09:32
3661
Det var en elendig slutt på forrige uke tatt i betraktning av utviklingen på olje- og gasspriser.
Men starter sterk i dag. 633 kr og 3,09 % opp
Regner med utbyttemelding i løpet av uken.
Men starter sterk i dag. 633 kr og 3,09 % opp
Regner med utbyttemelding i løpet av uken.
Redigert 16.06.2025 kl 09:33
Stepping
16.06.2025 kl 16:50
3284
Tja dette selskapet har jo tillit som ett loppesirkus , kan drøye før de melder noe .
Fluefiskeren
16.06.2025 kl 16:57
3263
Tror det kommer temmelig fort nå. Her har de styringen selv. Det meste annet er det Total som har styrt.
jokke
16.06.2025 kl 22:53
3029
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ekstremt-farlig-og-destruktivt/83221777
Stredet er en kritisk flaskehals for verdens gassflyt: Rundt 120 milliarder kubikkmeter LNG passerer gjennom årlig, noe som tilsvarer omtrent 22 prosent av den globale LNG-handelen. Mesteparten av dette går østover til Kina, Japan, Sør-Korea og India, mens noe også når Europa.
Stredet er en kritisk flaskehals for verdens gassflyt: Rundt 120 milliarder kubikkmeter LNG passerer gjennom årlig, noe som tilsvarer omtrent 22 prosent av den globale LNG-handelen. Mesteparten av dette går østover til Kina, Japan, Sør-Korea og India, mens noe også når Europa.
Redigert 16.06.2025 kl 22:54
Fluefiskeren
16.06.2025 kl 23:24
2966
TTF-gassen gikk litt på det. Var opp på 39,5 €/MWh, men har falt ned til 37,8 igjen nå.
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
jokke
16.06.2025 kl 23:36
2955
Europeiske naturgassterminpriser steg til over €38/MWh, det høyeste nivået på over ti uker, drevet av økende spenninger mellom Israel og Iran. Konflikten har økt frykten for en bredere krig som kan forstyrre energistrømmene fra Midtøsten. En stor bekymring er den potensielle trusselen mot Hormuzstredet, en viktig skipsrute for nesten 20 % av den globale LNG-handelen. Selv om Qatarsk LNG står for under 4 % av den europeiske forsyningen, kan en blokade føre til globale forsyningsforstyrrelser. Den europeiske LNG-etterspørselen har økt siden de mistet mesteparten av russisk rørledningsgass, noe som gjør stabile strømmer avgjørende før vinterens lagerpåfylling. I mellomtiden ser tradere på mulige forstyrrelser i Norge, regionens største leverandør av rørledningsgass. I tillegg øker varmere enn normalt vær over hele Europa etterspørselen etter kjøling, med prognoser som viser temperaturer over gjennomsnittet og maksimal bruk av klimaanlegg forventet i de kommende ukene. Håper den fortsetter i morgen 😊
Redigert 16.06.2025 kl 23:39
Fluefiskeren
16.06.2025 kl 23:48
2944
Ja, det var den linken jeg limte inn rett over.
Det er lite sannsynlig at Hormuzstredet blir stengt. Skulle det skje har det enda større betydning for olja. Brent vil i såfall gå bananas. Det ville i såfall være bra. BNOR produserer som kjent litt mer olje enn gass.
Det er lite sannsynlig at Hormuzstredet blir stengt. Skulle det skje har det enda større betydning for olja. Brent vil i såfall gå bananas. Det ville i såfall være bra. BNOR produserer som kjent litt mer olje enn gass.
jokke
18.06.2025 kl 08:55
2476
Kilde TDF
17.06.2025 11:42:13
BLUENORD: DANSKE BANK NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 750, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Danske Bank nedjusterer sitt kursmål på Bluenord til 750 kroner fra 800 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.
Nedjusteringen reflekterer lavere råvarepriser og utsatt opptrapping til platåproduksjon på Tyra-feltet.
Meglerhuset venter at det første utbyttet på 253 millioner dollar fra Bluenord vil reflektere kontantstrømmen for 2024 og første kvartal 2025, mens foreløpige estimater for andre kvartal antyder utbytte på 80-115 millioner dollar.
«Vi tror at oppstart av utbytteutbetalinger og levering av produksjonsstabilitet vil være nøkkelen til å utløse oppsidepotensialet for BlueNord», skriver Danske Bank.
17.06.2025 11:42:13
BLUENORD: DANSKE BANK NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 750, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Danske Bank nedjusterer sitt kursmål på Bluenord til 750 kroner fra 800 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.
Nedjusteringen reflekterer lavere råvarepriser og utsatt opptrapping til platåproduksjon på Tyra-feltet.
Meglerhuset venter at det første utbyttet på 253 millioner dollar fra Bluenord vil reflektere kontantstrømmen for 2024 og første kvartal 2025, mens foreløpige estimater for andre kvartal antyder utbytte på 80-115 millioner dollar.
«Vi tror at oppstart av utbytteutbetalinger og levering av produksjonsstabilitet vil være nøkkelen til å utløse oppsidepotensialet for BlueNord», skriver Danske Bank.
Poolfan66
18.06.2025 kl 20:29
2163
i dag kl. 19:54 ∙ Oslo Børs
Oslo, 18 June 2025: Reference is made to the stock exchange notice published by
BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") on 10 June 2025 where the Company
announced its intention to declare a USD 253 million distribution in connection
with the Tyra Completion Test being met, as further described therein.
Pursuant to the authorization to the board of directors to pay dividends granted
by the annual general meeting of the Company on 22 May 2025, the board of
directors has today resolved to declare a cash dividend payment of USD 203
million, NOK 76.05 per share, to shareholders registered in the Company's
shareholder register on 25 June 2025 (record date). Consequently, BlueNord's
shares will be traded ex-dividend as of 24 June 2025. Payment date is 4 July
2025. For Norwegian tax purposes, the dividend is considered repayment of paid
-in capital. In addition, the Company intends to buy back shares of up to USD 50
million, expected to take place following BlueNord's Q2 results on 10 July 2025.
To the extent the Company elects to buy back less than USD 50 million, the
remaining amount will be paid to shareholders as a dividend. Further details and
structure related to a buyback will be announced in due course.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act and in accordance with the
requirements of the Continuing Obligations.
Oslo, 18 June 2025: Reference is made to the stock exchange notice published by
BlueNord ASA ("BlueNord" or the "Company") on 10 June 2025 where the Company
announced its intention to declare a USD 253 million distribution in connection
with the Tyra Completion Test being met, as further described therein.
Pursuant to the authorization to the board of directors to pay dividends granted
by the annual general meeting of the Company on 22 May 2025, the board of
directors has today resolved to declare a cash dividend payment of USD 203
million, NOK 76.05 per share, to shareholders registered in the Company's
shareholder register on 25 June 2025 (record date). Consequently, BlueNord's
shares will be traded ex-dividend as of 24 June 2025. Payment date is 4 July
2025. For Norwegian tax purposes, the dividend is considered repayment of paid
-in capital. In addition, the Company intends to buy back shares of up to USD 50
million, expected to take place following BlueNord's Q2 results on 10 July 2025.
To the extent the Company elects to buy back less than USD 50 million, the
remaining amount will be paid to shareholders as a dividend. Further details and
structure related to a buyback will be announced in due course.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act and in accordance with the
requirements of the Continuing Obligations.
Stepping
18.06.2025 kl 20:45
2118
Vet ikke hvor populært det blir? Alltid noe musk med dette selskapet!
ErikNordnet
18.06.2025 kl 21:02
2060
Det er en bra kombinasjon. Blir mer utbytte per aksje fremover!
blundstone
18.06.2025 kl 21:03
2056
Mulig at det fører til at noen kortsiktige kaster kortene, men for meg virker det positivt. Hvis de skal kjøpe egne aksjer for nesten en halv milliard kroner bør det for det første virke kursdrivende, for det andre er det et kraftig signal om at selskapet selv mener at kursen er for lav i forhold til reell verdi.
Poolfan66
18.06.2025 kl 21:19
1985
Med en aksjepris på 625 så får man ca 800000 aksjer for en halv mrd. Då er dei på 5 -6 plass på aksjonærlista.
so spørst det om dei får tak i dei til den prisen ... mulig noken av dei store vil ut ?
so spørst det om dei får tak i dei til den prisen ... mulig noken av dei store vil ut ?
Poolfan66
18.06.2025 kl 21:22
1979
i dag kl. 20:44 ∙ Oslo Børs
Oslo, 18 June 2025: The following sets out the cash dividend to be paid by
BlueNord ASA as announced today:
Dividend amount: NOK 76.05 per share
Announced currency: NOK
Last day including right: 23 June
Ex-date: 24 June 2025
Record date: 25 June 2025
Payment date: 4 July 2025
Date of approval: 18 June 2025
This information is published in accordance with the requirements of the
Continuing Obligations.
Oslo, 18 June 2025: The following sets out the cash dividend to be paid by
BlueNord ASA as announced today:
Dividend amount: NOK 76.05 per share
Announced currency: NOK
Last day including right: 23 June
Ex-date: 24 June 2025
Record date: 25 June 2025
Payment date: 4 July 2025
Date of approval: 18 June 2025
This information is published in accordance with the requirements of the
Continuing Obligations.
Stepping
18.06.2025 kl 22:13
1831
ErikNordnet skrev Det er en bra kombinasjon. Blir mer utbytte per aksje fremover!
Men så får de da melde når de melder utbytte 100 kr at de evt kjøper tilbake aksjer i stedet for hele eller deler av utbytte beløpet. Må alltid rekne med litt jokernord i dette selsapet.
jokke
18.06.2025 kl 22:51
1720
6 plass nå og øverst på listen om noen år, skal de kjøpe aksjer for å blokkere evt. salg av Bnor? Dette er jo sikker godt betalte jobber hvor de ansatte kanha mye gjømme kontor? Nå var jeg stygg i munnen, men tviler på at de er stresset i jobb og styre. Personlig føler jeg meg litt snytt for oppkjøpspengene. Men håper de anvender dem slik at aksjen ikke faller for langt ned etter utbytte. I morgen får vi antydning på om markedet likte meldingen. Hadde forventet at når utbyttedato kom så skulle vi opp minst 10%. Vi får håpe på oppgang i morgen.