Klaveness nytt utbytte q3-2023 ..BANG sollid.

geo01
KCC 08.05.2023 kl 14:25 17553

En gjenglemt juvel på forumet.
Tjener cash i bøtter og spann average kursmål 138 kr.
65% ek meget lav gjeld.
I morgen er vel siste sjanse for og være med påutbyttet som blir ca 4,2kr opp fra 3 kr q4 ex utbytte 10 mai-23.
Utbyttene øker og pe synker.
Sikker havn og 22% i utbytter om de som q1,de melder sterkt q2 og sterkt 2023.
Over 80% blant 10 største eiere.
Kan gå i 100 når som helst.
Redigert 06.10.2023 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
sisterx
03.12.2023 kl 13:31 912

«Toppvalget i shipping
Innen shipping er Heimdals toppvalg Klaveness Combination Carriers.
– Gjennom sine kombinasjonsskip er rederiet eksponert mot både tank- og tørrbulkmarkedet, noe som til en viss grad reduserer svingningene i inntjeningen, forklarer Harestad.
– Selskapet prises på 5 ganger inntjeningen, og kvartalsvise utbytter gir en direkteavkastning på 15 prosent.»

https://www.finansavisen.no/energi/2023/12/03/8066716/plukker-opp-billige-rest-selskaper

desirata
01.11.2023 kl 10:03 1464

Fearnley sec ute med analyse idag med TP 95. De tror utbytte 30c neste kvartaler, som isåfall gir 18% Med såpass mye kontrakter, last begge veier, grei gjelds situasjon. Ikke bare gode kontrakter, men det er med solide Australske o.a. firma med historie og kundeforhold 30år tilbake.

Jeg vet ikke om bedre risk / reward på Oslo børs.
Button
01.11.2023 kl 08:27 1545

Kursen har ikke tatt av, så jeg blir sittende grunnet greie utbytter. Går kursen ned vil jeg kjøpe mer. Vil alltid svinge litt.
Vampyren
01.11.2023 kl 08:18 1571

Svakere enn ventet guiding for fjerde kvartal.
geo01
13.10.2023 kl 10:15 2193

Kan bli kjempebra fremover og det er stor oppside.Ikke for sent og kjøpe her.
Liso
12.10.2023 kl 13:26 2351

ABG Sundal Collier setter i dag nytt kursmål for KCC og roper kjøp 132
Liso
12.10.2023 kl 10:59 2435

Oslo-rederiet Klaveness Combination Carriers kom torsdag med en markedsoppdatering for flåtens foreløpige inntjening i tredje kvartal. Selskapet rapporterer om en gjennomsnittlig fraktinntekt rett over guiding. Aksjen stiger 2,6 prosent.
geo01
07.10.2023 kl 21:44 2768

Bra komentert og utbyttene gjør den mere og mere attraktiv skulle en tro.
Prises til under ek vel og uansett med utbytter kan som bonus stige betydelig,men om den ikke gjør det er utbyttene sollide og med 17% av aksjekurs i utbytte pr år være en fin bank og sitte i.
Ser Stolt Nilsen og andre shipping utbytteselskaper stiger frecht og en smitte effekt kan ligge og lure før q3 og q4 som er booket allerede.
En vet sånn ca hva som kommer,det er et historisk sterkt marked og om bulk hever seg litt blir det enda bedre.
Om bulkmarkedet skulle doble ratene ser vi sikkert opp mot 100 kr og enda saftigere utbytter.
desirata
06.10.2023 kl 17:44 2974

Jeg har kjøpt meg oppi KCC siste 2åra.
Tar vi et konservativ utbytte som 12kr årleg, gir den over 17% yield nå på kurs 69.

Vil si at dette er en av de beste risk / reward på Oslo børs. Likevel vil ikke aksjen gå over 70+ I teorien burde KCC være en mellomting mellom product og bulk, si eksempel. Hafnia og Belco, men har lagget begge.

Aksjen har noen flyktige kursmålet på 110-130, men se ikke ut for det vil skje anytime soon. Uansett tror jeg ikke at en vil tape penger å kjøpe den på 66 - 70, hensyntatt dividenden.
geo01
06.10.2023 kl 17:01 3014

Klar for et byks opp mpt 80-85 igjen?
Q3 om ikke lenge 31 oktober.
Bulk litt bedre,og de ro neste kvartalene q3 og q4 kan bli de beste noen gang.
RSI og Stocastik rundt 50 på begge og økende interesse.
Hafnia har gått langt bedre siste tiden og KCC kan ha en del og gå på mot res.
Hva utbyttet blir er ikke like sikkert men det havne på ca 12-14 kr for 2023.
Håper q3 overasker med sterk drift i begge segmenter.
Det ligger høye kursmål fra alle analytikere og har langt igjen og nå de.
Men justert for utbytte er dette en knallaksje medt sine pene og høye utbytte polecy sammenliknet rente for pengene.
Kommer interessen før q3 kan den gå høyt,god helg.
sisterx
24.08.2023 kl 11:47 3700

Var det ikke også en sterkere Nkr. som ga utslag nå, i forhold til forrige rapport? Nkr. har svekket seg mye igjen, og utsiktene for kronestyrkelse er ikke gode med det første? Kina…, de har deflasjon i motsetning til oss i vesten. Kina kan massivt stimulere økonomien uten å tenke på og frykte inflasjon på kort og mellomlang sikt. En mulighet som de vil bruke?
Liso
24.08.2023 kl 10:10 3753

Fast, stort og solid utbytte gjør denne aksjen upåklagelig.
citius
24.08.2023 kl 10:06 3773


Enig at det var litt under forventningene,
ingen slipper unna økte kostnader / inflasjonen, men den er nå i sterkt fall og tingene bør se bedre ut etter som ukene går
Trenger et løft innen bulk, så løsner det bra
desirata
24.08.2023 kl 07:32 3931

Litt skuffende Q2, samme som for 1 år siden.

Kun 25 cent utbytte og likedan resten av året.

Muleg en kan plukke mere aksjer på 60- tallet snart ?
citius
22.08.2023 kl 10:14 4068


Resultater og utbyttemelding denne uken

Ser oppdatert kursmål er 109 kroner

Utbytte pr kvartal er veldig bra
regner med 12 - 14 kroner på årsbasis

Rene sparegrisen dette her
citius
14.08.2023 kl 10:33 4469


Det blir verre før det blir bedre

NOEN vil gjøre det bra her, andre ikke

https://www.cnbc.com/video/2023/08/10/whats-causing-the-panama-canal-congestion.html


KCC er i gruppen som vil tjene på forsinkelser og venting, rater bør en del opp

Noen som har gode detaljer her på verdens frakt av bulk, tank, gods og varer
desirata
13.08.2023 kl 12:26 4806

Nei, det blir ikke mere enn 30cent denne gangen, men forpåentlegvis tilbake til 40c neste år.

Uansett burde aksjekursen ha mere å gå på. Ser dags omsetningen har bedret seg mye, men ikke kursen. Må være en av de beste risk / reward på børsen. God kontraktsdekning. Og kan veksle mellom i bulk og tank.
citius
13.08.2023 kl 12:08 4820


Hører at aksjen nå er kommet på Investtech sin portefølje nå

Bør være et godt og positivt signal for resten av dette året,
inkl. gode utbytter for Q2 - 3 - 4 2023
citius
11.08.2023 kl 13:44 5132


3,50 - 4 kroner i utbytte senere i august er mitt tips her


Teknisk

Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Klaveness Combination Carriers og aksjen ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang.
citius
11.08.2023 kl 11:12 5274


Oslo, 9 August 2023: Klaveness Combination Carriers (KCC) is pleased to announce our commercial presence in Dubai. The strategic move reinforces KCC's commitment to delivering exceptional services to our customers across diverse global markets and time zones.

The Dubai office will act as an extension of the existing Torvald Klaveness office, which was established as a branch of Klaveness Asia in 2018. The integration with Klaveness’ existing foothold gives KCC’s Dubai-team a smooth start in building Dubai as our strategic hub between Oslo and Singapore to strengthen KCC's reach into the key markets in Middle East, South Asia, and Africa.

CEO Engebret Dahm comments: “Dubai has an advantageous location for serving our Middle Eastern and South Asian customers. We target that our commercial presence in Dubai will further strengthen our service offering in this important region."

The Dubai office for KCC commenced operations as of August 1st, 2023.


https://www.combinationcarriers.com/insights-and-news/kcc-expands-global-presence-with-new-strategic-hub-in-dubai
citius
11.08.2023 kl 10:51 5296


Snart rapportering fra KCC

Alle kursmål er 3-sifret for sesongen som kommer

Hva kan vi vente oss

Utbyttet blir nok OK, 12 - 14 kroner på årsbasis
HAS
30.07.2023 kl 16:35 6103

Selskapet har planer om å bytte ut de 3 eldste båtene, og har bestilt 3 nye båter med leveranse i første halvdel av 2026. De nye båtene har 40% lavere forbruk av drivstoff.

Båtene finansieres med 60% lån, 25 % fra allerede gjennomført emisjon og bare ca 15% fra drifta.

Det forventes ytterligere press i markedet, med tilsvarende verdistigning for eldre båter.

Båtene som planlegges skiftet ut er fra 2001 og 2002. De er i dag i full drift. Hva kan evt. salg av disse bidra med i den nye investeringen?
Redigert 30.07.2023 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Cutter
30.07.2023 kl 16:07 6138

Husk at det ved store kursstigninger fort kan komme nedsalg fra store eiere. Ikke lenge siden sist her
HAS
29.07.2023 kl 19:40 6493

De 10 største sitter på 80% av aksjene, så vær ute i god tid:)
Cutter
29.07.2023 kl 17:48 6573

Fordi om utbytte i q2 kan bli litt mindre enn tidligere ser jeg denne som en perfekt longpos innen shipping. Tenker å vekte litt opp her og litt ned i FRO utover høsten.
HAS
29.07.2023 kl 13:19 6686

De investerer i 3 nye båter med leveranse i 2026, så utbytte på kr3 i kvartalet må være akseptabelt.

Det er vel grunn til å anta at oljeprisen kan komme til å stige kraftig, og selskapet har en profil der dyr bunkers kan gi et betydelig fortrinn i bransjen. Det samme kan også stadig økende miljøavgifter.

Tørrbulk henger fortsatt etter, men dette kan i følge analytikere endre seg vesentlig i 2. halvår.

På tide å posisjonere seg for en opptur?
desirata
29.07.2023 kl 12:57 6709

Ganske trygg aksje som burde ha mer å gå på. DnB har lenge hatt et 3 sifret kursmålet, men tror det vil butte på før det iom. både product og bulk er ned.

KCC er jo en blanding av Hafnia og Belco.

Tror de har dekning på ca. 50% med COA kontrakter.

Derimot forvent ikke mere enn 3kr kvartal utbytte fra nå av, dvs 30cent.
HAS
29.07.2023 kl 09:27 6853

På tide å børste støvet av denne "gjenglemte juvelen"?

Usikkerhet i markedet har gitt et midlertidig fall i ratene, men KCC har mye på faste kontrakter, så Q2 kan vel bli brukbart?
HAS
06.06.2023 kl 06:04 7897

Egenkapitalen øker, og på sikt vil det være både nødvendig og lønnsomt å forynge flåten. Det er 3 år til leveransen, og med emisjon og 60% lån gir ikke investeringen så store utslag på balansen. Selskapet vil sannsynligvis profitere ennå mer på en stigende oljepris. Utviklingen av ratene vil sjølsagt være avgjørende, men det meste tyder på at det vil bli stort rom for utbytter framover.

Konsernsjef Dahm:

"Vi får uttelling fra høye drivstoffpriser på grunn av vår langt høyere operasjonelle effektivitet sammenlignet med konkurrerende standard tank- og tørrbulkskip. Mens standardskip normalt får kompensert for økende drivstoffpriser gjennom fraktratene, vil fraktratene overkompensere våre skip på grunn av den høye effektiviteten."
Redigert 06.06.2023 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
desirata
05.06.2023 kl 23:20 8265

Kan ikke være så bra at kursmålet faller 20%

De kontraheringene var dyre kr. 2. Mia, utgjør halve Market capen og utvannende. på aksjen.
HAS
05.06.2023 kl 14:58 8545

https://www.finansavisen.no/shipping/2023/06/05/8013416/baltic-dry-indeksen-stiger-for-forste-gang-pa-14-handelsdager

Grunn til å forvente ennå høyere rater. Dessuten må vel dette selskapet komme nært det en kan kalle en "grønn profil"?

40% reduksjon i drivstofforbruk er gunstig både for klima og økonomien....:)
Redigert 05.06.2023 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
The Godfather
05.06.2023 kl 12:15 8725

KCC: DNB MARKETS GJENOPPTAR DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 116

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets gjenopptar dekning av Klaveness Combination Carriers med en kjøpsanbefaling og kursmål 116 kroner pr aksje, ifølge en analyse fra meglerhuset mandag.

" Klaveness Combination Carriers planlegger å bestille tre moderne CABU-fartøyer for å erstatte tre CABU-fartøyer som er nesten 25 år gamle, noe vi mener er god timing gitt begrenset verftkapasitet og inflasjonspress samt sterk fundamental medvind fra selskapets dynamiske tankeksponering", heter det i analysen.
HAS
05.06.2023 kl 10:59 8801

https://www.nordnet.no/market/news/1007966222

DNB anser bestilling av 3 nye båter som et fornuftig trekk. Ser 66% oppside, og anbefaler kjøp.
Redigert 05.06.2023 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
HAS
01.06.2023 kl 08:38 9137

https://www.nordnet.no/market/news/1007945263

Reparasjonsemisjonen avlyst.

I forhold til gjennomsnittlig kursmål er det nå mer enn 100% oppside i denne. Over 80% av aksjene holdes av de 10 største aksjonærer.

Da venter vi på nye positive meldinger fra markedet og selskapet:)
Redigert 01.06.2023 kl 09:02 Du må logge inn for å svare