RECSI - Q1 2023

MikkeMus
RECSI 13.05.2023 kl 13:07 1724

... Jeg opplevde Q1 presentasjonen som solid og optimistisk, både i forhold til den fremtidige produksjonen ved Butte - og selskapet i sin helhet. ... Muligens er utfordringene relatert til semiconductor i ferd med å bunne ut, samtidig som markedet for silangass vil få flere ben å stå på. ... Det gjøres betydelige investeringer i Butte og prosessen med modernisering og gjenåpning av ML fortsetter etter planen. Jeg fikk inntrykk av at det nå er mere «dialog» relatert til anlegget Yulin. ...

Spørsmål relatert til økt kapitalbehov synes å være et «ikke-tema», men kanskje hørte jeg feil?

NB: ... Utfordringene relatert til Butte var som forventet. .... Men, det er nok mange som trader RECSI som ikke gidder å bruke tid på å forstå selskapets ulike produksjonsteknologier - og ikke minst de globale markedsutfordringene som den tradisjonelle Siemens-teknologien (jf Butte) har møtt i forhold til de mange ettervirkningene av covid-19 restriksjonene i særlig Kina, men også krigen i Ukraina. Eksempelvis har dette skapt betydelige utfordringer innenfor semiconductorindustrien og produksjon som krever mye energi (jf. Butte).


https://recsilicon.com/news-article/?slug=rec-silicon-first-quarter-2023-results
MikkeMus
19.05.2023 kl 09:11 1339

Ingen tvil om at semiconductor vil løfte seg betydelig i årene som kommer. Dette er bra Buttes silangass.

https://www.cnbc.com/2023/05/19/britain-launches-1point2-billion-of-support-for-semiconductor-industry.html
Stabukk
19.05.2023 kl 12:21 1134

Håpar Butte skuffar litt mindre i Q2! Men alt tyder på at selskapet ser for seg stadig bedre drift frå denne fabrikken i Montana. Har tillit til at det også vil visa igjen på bunnlinja, i alle fall frå neste år. Selskapet burde gi markedet litt meir info om anlegget og oppgraderinga, tenker då via ei ikkje informasjonspliktig melding. Litt sjølvskryt skadar ikkje!
Redigert 19.05.2023 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
19.05.2023 kl 16:12 894

Forstår ikke hva du mener med "skuffer". Svake tall fra Butte var i aller høyeste grad forventet - og det er ingen grunn til å tro at tallene for Q2 vil bli vesentlig bedre.. Dernest, når dert gjelder det evinnelige maset ditt om at selskapet ikke informererer godt nok om det ene og det andre, så lurer jeg på om du overhode følger med på det som kommunisereres på kvartalsrapportene hver tredje måned ???