$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
rischioso
14.06.2023 kl 12:21
5752
Tenker å gjøre det samme, men siden det ikke er klare tegn på at det snur her så velger jeg å avvente litt til - uansett godt å få snittet ned - noe som gjelder for de fleste i disse menneskeskapte turbulente robot tider ...;)
rischioso
14.06.2023 kl 12:27
5670
PerUlv, er du med oss bak i kulissene - kunne vært interessant med din input ...;)
Salgspress finnes ikke i ditt vokabular?
ibyx
14.06.2023 kl 12:29
5613
Sweetspot skrev STARTE FESTEN SNART ELLER???
Med såpass mye short som det visstnok skal være her starter vel festen den dagen du ser stigende kurs på høyt volum? Alt annet er "fake" og har til hensikt å få friske penger inn i shortfella før det bærer sørover igjen?
Det virker å være salgspress i aksjen. Å det har det vært ganske lenge. Ikke et bra tegn, hvem tømmer og når er de ute?
Thesistulling
14.06.2023 kl 12:33
5584
Har passert nivået for å begrense tap, ser an noen dager og eventuelt øker på lavere kurs.
Ser bare muligheter her nå.
Ser bare muligheter her nå.
unikum
14.06.2023 kl 12:38
5511
Vi begynner å nærme oss hele 8 kroner ned fra topp og fra da shortere begynte sinne herjinger. Snakk om få vann på mølla.
Helt ærlig de har ikke fått en eneste aksje fra meg siden den gangen. Har kjøpt hele veien nedover. Sitter nå med 4 ganger mer enn det jeg pleier. De blir også der inntil vi passerer godt og vel 2 sifret!
Helt ærlig de har ikke fått en eneste aksje fra meg siden den gangen. Har kjøpt hele veien nedover. Sitter nå med 4 ganger mer enn det jeg pleier. De blir også der inntil vi passerer godt og vel 2 sifret!
citius
14.06.2023 kl 12:46
5386
Hyggelige nyheter i dag
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/pgs-releases-additional-data-for-cote-divoire-megasurvey/
Det blir heldigvis mange av dem fremover
rischioso
14.06.2023 kl 12:47
5384
Riktig fokus - viktig å se på muligheter og ikke henge seg opp i umuligheter. Faktisk bedre og snitte ned enn å snitte opp - gofølelsen blir sterkere da når det først snur ...;)
fattigstakkar
14.06.2023 kl 12:49
5344
Hørte på Møllsæter på Pengepodden. Han har tydeligvis fortsatt troen.
https://open.spotify.com/episode/3s9hv4MDtLIB1dfhJMzcKj?si=23fcbfa5a99047a9
https://www.firstfondene.no/storage/files/Produktark-FIRST-Generator-S_2023-06-06-122343_neop.pdf
https://open.spotify.com/episode/3s9hv4MDtLIB1dfhJMzcKj?si=23fcbfa5a99047a9
https://www.firstfondene.no/storage/files/Produktark-FIRST-Generator-S_2023-06-06-122343_neop.pdf
rischioso
14.06.2023 kl 12:51
5326
Spørs hvordan man tolker nedgangen og salgspresset. Er det et salgs press basert på at man tror det kommer til å gå til helve... eller er salgpresset basert på at noen har til hensikt å skape mest mulig usikkerhet for å kjøpe rimeligst mulig fordi det mest sannsynlig blir bra fremover - thats the million dollar question man bør stille seg selv ...;)
citius
14.06.2023 kl 12:52
5303
Hvorfor sier man at PGS vil sprute cash mon tro...
fra Q1
Cash flow from operations of $134.4 million, compared to $63.4 million in Q1 2022
det svakeste kvartalet i året, men vær grei og legge det samme til grunn i 4 kvartal
cash flow from operations blir ca 6 milliarder norske, kun i 2023
Det er i 24 - 25 - 26 - 27 -28 +++ det virkelig vil svinge,
det vet de/vi som kjenner til investeringene og fremtiden
Happy Short
Stølen
14.06.2023 kl 12:54
5251
Ikke lett å si slik det har utviklet seg nå. Kursen er i ferd med å bli en katastrofe, dvs det er den allerede.
Markedet har som regel alltid rett, men her er det noe som foregår i kulissene som ikke er lett å bli klok på.
Uansett jeg står den av og håper det snur snart oppover igjen.
Markedet har som regel alltid rett, men her er det noe som foregår i kulissene som ikke er lett å bli klok på.
Uansett jeg står den av og håper det snur snart oppover igjen.
rischioso
14.06.2023 kl 12:55
5259
RE - Hvorfor sier man at PGS vil sprute cash mon tro...
* P (Penger) G (G-punkt) S (Squirt)
Mao, det gir seg jo selv ...;)
* P (Penger) G (G-punkt) S (Squirt)
Mao, det gir seg jo selv ...;)
StephanDerrick
14.06.2023 kl 12:55
5246
Mtp fallet i PGS for tiden og de mange oppgitte kommentarerene her inne på forumet om dagen, så kan det være verdt å minne om en av de enklere sammenhengene i børsverdenen, synliggjort i denne :
https://preview.redd.it/6e9dg3v473yx.png?auto=webp&s=072c327b3d7627bbdc79e0cbae6e402d82ac6d6d
Vi er nå oppe til høyre eller muligens nede til venstre i syklusen.
https://preview.redd.it/6e9dg3v473yx.png?auto=webp&s=072c327b3d7627bbdc79e0cbae6e402d82ac6d6d
Vi er nå oppe til høyre eller muligens nede til venstre i syklusen.
🌊
Travis-Bickle
14.06.2023 kl 13:13
4924
Nye eksperter trer inn på arenaen....
Vi passer oss for eksperter, gjør vi ikke ?
Vi passer oss for eksperter, gjør vi ikke ?
Geiren
14.06.2023 kl 13:20
4815
Det er free cash flow som betyr noe, cash flow from operations er bare ett regnskapsmessig tall, ikke penger
"litt rart, det er like mange som kjøper som selger"
Det er det jo ikke. Antall kjøpere og selgere vil nesten alltid være ulikt (en selger til 10 forskjellige kjøpere for eksempel), men antallet solgte aksjer vil alltid være det samme som antallet kjøpte.
Det er det jo ikke. Antall kjøpere og selgere vil nesten alltid være ulikt (en selger til 10 forskjellige kjøpere for eksempel), men antallet solgte aksjer vil alltid være det samme som antallet kjøpte.
Redigert 14.06.2023 kl 13:45
Du må logge inn for å svare
rischioso
14.06.2023 kl 13:37
4517
Like mange aksjer kjøpes som selges - du skjønte nok den - om du legger goviljen til - jeg gjorde i alle fall det ...;)
Redigert 14.06.2023 kl 13:38
Godvilje er en fin ting. Lite av det på forumet.
VantageVolante
14.06.2023 kl 13:44
4447
Jo, det kan vi faktisk. Nesten. Du finner denne informasjonen på lukkede fora, der sånne kyniske drittsekker som deg ikke har tilgang.
De ble faktisk opprettet pgs deg, så litt ettermæle har du faktisk fått.
De ble faktisk opprettet pgs deg, så litt ettermæle har du faktisk fått.
citius
14.06.2023 kl 13:44
4447
Jeg snur slike ting med et smil
Dæven, i dag er det mange som kjøper billige aksjer i PGS
Hvem er idiotene som selger på disse prisene
...sånn omtrent
rischioso
14.06.2023 kl 13:55
4283
Det gleder meg at du viser ditt virkelige ansikt så får vi bare håpe at du behandler mennesker bedre på ande fora enn det du har prestert her - det skal i alle fall ikke mye til ...;)
Sweetspot
14.06.2023 kl 14:11
4023
I en utmattelseskrig er det de svake som taper..
Er du en vinner eller taper??
Denne kursutviklinger er bare BULLSHIT, kun et spill.. Jeg spiller med og har økt med 25k nye :)
Er du en vinner eller taper??
Denne kursutviklinger er bare BULLSHIT, kun et spill.. Jeg spiller med og har økt med 25k nye :)
GullHårAllOve
14.06.2023 kl 14:18
3901
Du fortsetter med det pisset ditt!!
Redigert 14.06.2023 kl 14:18
Max-Investor
14.06.2023 kl 14:18
3913
Prøver å ikke se på for mye. Har ikke tenkt å gi meg. Har kjøpt noe mer selv i dag. Oppturen kommer, og den skal jeg bli med på. Det er en utmattelsekrig gående ja.
Bulleys
14.06.2023 kl 14:26
3779
Sist gang den var nede på 5 sank den ned til 4.980 å deretter var det rett opp i gjenn.satser på att det ikke er lenge I gjenn før vi snur.avventer litt til før jeg går all inn mulig dum eller smart vi får se.
VantageVolante
14.06.2023 kl 14:28
3745
Buhuuuuuu, dakar Ris'n. De er så slemme mot meg, buhuuu.
Patetisk er du også, ikke bare en narsissist og kyniker aV RANG.
hØØØY, rIS: iFØLGE DEG FOR NOEN DAGER SIDEN BLIR Q2 "bob-bob" og vi får en ørkenvandring fremover. Ifølge deg for ikke så lenge siden var det emisjonsfare.
Nå kan de ha hørt på deg da vettu, lille dutten sin som ikke engang forstår hvordan en sluttauksjon foregår, og nytt emisjonsspøkelse er dradd frem. Jeg ser du jaggu fikk rett i dine kommentarer omkring Short også.
De hørte nok på deg de og, og auser ut lånte aksjer.
Ja, for du mener vel at det du skriver påvirker folk, gjør du ikke? Og siden du liker å leke storkar i Thailand som lever av aksjehandel og er proff som tusan, så har du vel påvirket de virkelig store gutta ogsåp, ikke sant?
Passer vel flott inn i ditt grandiose selvbilde det vel?
Ifølge deg er jo trusselen fra største eier om nedsalg spot on, de også auser ut aksjer for tiden. De har vel hørt på deg de også?
Du gjør det godt du, det skal du ha.
Patetisk er du også, ikke bare en narsissist og kyniker aV RANG.
hØØØY, rIS: iFØLGE DEG FOR NOEN DAGER SIDEN BLIR Q2 "bob-bob" og vi får en ørkenvandring fremover. Ifølge deg for ikke så lenge siden var det emisjonsfare.
Nå kan de ha hørt på deg da vettu, lille dutten sin som ikke engang forstår hvordan en sluttauksjon foregår, og nytt emisjonsspøkelse er dradd frem. Jeg ser du jaggu fikk rett i dine kommentarer omkring Short også.
De hørte nok på deg de og, og auser ut lånte aksjer.
Ja, for du mener vel at det du skriver påvirker folk, gjør du ikke? Og siden du liker å leke storkar i Thailand som lever av aksjehandel og er proff som tusan, så har du vel påvirket de virkelig store gutta ogsåp, ikke sant?
Passer vel flott inn i ditt grandiose selvbilde det vel?
Ifølge deg er jo trusselen fra største eier om nedsalg spot on, de også auser ut aksjer for tiden. De har vel hørt på deg de også?
Du gjør det godt du, det skal du ha.
SoLong
14.06.2023 kl 14:29
3731
"$$$PGS$$$ 🇧🇻NORGES BESTE BRØLER KJØØØØØØØP!!!🎉"
$$$PGS$$$ 🇧🇻NORGES STØRSTE BRØLER!!!🎉
$$$PGS$$$ 🇧🇻NORGES STØRSTE BRØLER!!!🎉
VantageVolante
14.06.2023 kl 14:30
3728
Det samme venter jeg på, og er rimelig trygg på at dette nærmer seg endestopp. Har sett lignende før i PGS, mange ganger. Alt blir bra til slutt.
VantageVolante
14.06.2023 kl 14:33
3718
protagoras skrev Er det vi er vitne til kursmanipulering før oppkjøp?
Lett å tenke det. Men bare siste året har tilsvarende skjedd, men ikke såpass kraftig som etter 13. Velger å tro folk og exit har hørt på risen og solgt og solgt.
Bmwx1
14.06.2023 kl 14:35
3726
protagoras skrev Er det vi er vitne til kursmanipulering før oppkjøp?
Si meg hvem er det som har interessen av og kjøpe opp PGS? Ingen slik jeg ser det. Kanskje TGS ville prøvd seg på biblioteket igjen men helt klart for en lavere sum nå enn sist.
unikum
14.06.2023 kl 14:38
3681
Verdi for selskapet snart 5 milliarder. Det er faktisk kun verdien av 2 av båtene. Nå tror jeg faktisk Pedersen og co må komme på banen hvis de er glad i sitt selskap. Får nå håpe de er det å kan kanskje bruke litt cash å kjøpe egne aksjer eller handle selv
citius
14.06.2023 kl 14:41
4173
Generelt, jeg syns det er bra og viktig og kjøpe aksjer når de er rimelige
ikke når de er dyre
PGS er ca halvert, mens det fundamentale i bransjen er intakt og utsiktene er svært gode
kanskje var 13 litt mye, men at den skal over 10 igjen er rimelig sikkert fra mitt ståsted
Lett og tenke KJØP og ikke SELG nå
mingus7777
14.06.2023 kl 14:46
4100
Tja. Ned i dag har kanskje ikke så mye med PGS å gjøre når vi ser på TGS, emgs ++
rischioso
14.06.2023 kl 14:46
4099
Nå må du bestemme deg - ikke lett å skulle være stakkarslig og samtidig ha et grandios selvbilde ...;)
Det jeg ikke skjønner er at du som er så hårsår av natur og går rett i kjelleren ved minste motgang - at du ikke har skjønt hvor viktig det er å oppføre seg så man ikke gir andre den dårlige følelsen man selv er så veldig kjent med - en liten gjørejobb med andre ord og en ting skal du vite at jeg er har trua på at det klarer du for du har en bedre side, men som dessverre kommer i skyggen av den tøffingen du prøver å være - uansett, om og når du viser vilje til endring så støtter jeg deg i den kampen for forumet - ja, det er plass vi skal gjøre hverandre bedre ...;)
Det jeg ikke skjønner er at du som er så hårsår av natur og går rett i kjelleren ved minste motgang - at du ikke har skjønt hvor viktig det er å oppføre seg så man ikke gir andre den dårlige følelsen man selv er så veldig kjent med - en liten gjørejobb med andre ord og en ting skal du vite at jeg er har trua på at det klarer du for du har en bedre side, men som dessverre kommer i skyggen av den tøffingen du prøver å være - uansett, om og når du viser vilje til endring så støtter jeg deg i den kampen for forumet - ja, det er plass vi skal gjøre hverandre bedre ...;)
Redigert 14.06.2023 kl 14:53
citius
14.06.2023 kl 14:49
4085
Ettermiddagens tall er meget bra for aksjemarkedet
Prognosen for inflasjonen i USA er nå lavt 3-tall for juni
Derfor er de BULL der over nå, mens her i steinrøysa roter man rundt med eder og galle
og sprøyter urin over markedet og særlig småaksjonærene
--------------------
Amerikanske produsentpriser falt mer enn ventet i mai
Produsentprisene i USA var ned 0,3 prosent i mai, sammenlignet med måneden før. På årsbasis var produsentprisene opp 1,1 prosent.
På forhånd var det ventet at produsentprisene ville være ned 0,1 prosent på månedsbasis og stige 1,5 prosent på årsbasis, ifølge Trading Economics.
Kjerne-PPI, eksklusive mat og energi, var opp 0,2 på månedsbasis og opp 2,8 prosent på årsbasis, mot en ventet oppgang på 0,2 prosent på månedsbasis og 2,9 prosent på årsbasis.
rischioso
14.06.2023 kl 15:01
4093
Ja, vi burde komme oss opp på 6 tallet - jo raskere jo bedre så vi ikke blir liggende her nede og vake frem til PW 11.07...
VantageVolante
14.06.2023 kl 15:02
4089
Hei, mister. Hørte på deg jeg, og solgte rubb og stubb FØR denne nedgangen. OG, det kan selvfølgelig dokumenteres om du er interessert. Kjøpte tilbake igjen igår, hr besserwisser.
Problemet med deg er at du baisser når du er ute og hausser når du er inne, der er du sjukt genial. Men et hint tar du ikke, når lassevis med dine meddebattanter blokkerer deg.
Hei Ris. DU - KLARTE - Å - FÅ - FOLK - TIL - Å - SELGE............er det ikke deilig? Du har påvirkning, det passer da umåtelig godt inn i mantraet ditt, hvis ikke hadde du da vel ikke giddi dette? Hvis du ikke er sjuk da, vel og merke.
Og jo: Visst pokker kan du være ynkelig OG grandios på samme tid. Du viser det jo her, men når du kanskje lider av narsissisme samtidig, så ser du det jo ikke selv.
Snufs.
Problemet med deg er at du baisser når du er ute og hausser når du er inne, der er du sjukt genial. Men et hint tar du ikke, når lassevis med dine meddebattanter blokkerer deg.
Hei Ris. DU - KLARTE - Å - FÅ - FOLK - TIL - Å - SELGE............er det ikke deilig? Du har påvirkning, det passer da umåtelig godt inn i mantraet ditt, hvis ikke hadde du da vel ikke giddi dette? Hvis du ikke er sjuk da, vel og merke.
Og jo: Visst pokker kan du være ynkelig OG grandios på samme tid. Du viser det jo her, men når du kanskje lider av narsissisme samtidig, så ser du det jo ikke selv.
Snufs.
VantageVolante
14.06.2023 kl 15:05
4067
Hvorfor det? Q2 blir jo bob bob, og vi er i en ørkenvandring. Dette sa du jo selv nettopp. Kurs 8 eller 5,8 endrer da ikke på det. Fare for ny emisjon sa du for ikke så lenge siden også, hvorfor i huleste er det endret?
I tillegg øker short, som du også poengterte sterkt for ikke lenge siden.
I tillegg øker short, som du også poengterte sterkt for ikke lenge siden.
Redigert 14.06.2023 kl 15:07
FaeniHelvete
14.06.2023 kl 15:05
4078
Generelt sett kan vi vel si at de er rimelige når man går i pluss og dyre når man går i minus.