$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 24.05.2023 kl 07:50 384361

đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Redigert 16.06.2023 kl 11:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
14.06.2023 kl 18:59 3731

Vi fÄr si som Frank Sinatra - New York - New York ...;)

Ellers kunne jo en oppdatering pÄ en grei kompensasjon ha gjort nytten nÄ og da gjerne sammen med en ny jobb for Titan ...;)
TonyB
14.06.2023 kl 19:06 3684

Hva snakker du om her da min godeste Travis? Jeg har selvsagt tro pĂ„ selskapet, men «lykkerus» var da Ă„ overdrive 😊. Er det noe du Ăžnsker ta meg pĂ„ eller evaulere meg pĂ„? HĂ„per ikke det 😊. En mĂ„ vite en ting og det er at jeg er long i selskapet her. Det har jeg aldri lagt skjul pĂ„. Hva er din horisont? Som longer sĂ„ aksepterer du svinginger, korreksjoner, sĂ„gar tilbakeslag sĂ„ lenge en mener dette skyldes andre ting enn avgjĂžrende markedsendringer eller avgjĂžrende negative (langvarige) bedriftsspesifikke fundamentaler. For tiden er sentimentet svĂŠrt svakt, store institusjoner sitter pĂ„ gjerde ift til en for eksempel grisebillig Osx. Dette tror jeg endrer seg etterhvert som (forhĂ„pentligvis) heftige sektor-tall legges frem og som «beviser» resultatenes utakt med prisingen. I tillegg kjemper vi mot all verdens makrovirkninger. Det tautrekkes i alle retninger. PĂ„ toppen av dette herjer short stort i PGS. Dette er nok flere Ă„rsaker til. Jeg tror selvfĂžlgelig at det er selskapene sine lĂžpende og forhĂ„pentligvis sterkt forbedrede tall som vil gjĂžre aksjen mer solid ift short, volatilitet og ikke minst kurs. Men dette mĂ„ jobbe seg frem kvartall for kvartall

En kan ikke dĂžmme en investors vellykkethet uten Ă„ diskutere investeringens horisont og risikovilje.

Jeg fylte godt pÄ i gÄr bÄde i PGS og SHLF som ogsÄ opplever heftig korreksjon.

Tar jeg feil? Mulig det, har ikke noen issues med det. HĂ„per ikke du har det heller 😊
Redigert 14.06.2023 kl 20:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.06.2023 kl 19:08 3676

Oppturen kommer den dag hvalrossen gir opp og selger.
observer009
14.06.2023 kl 19:22 3538

https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/14/8015633/ser-milliarder-i-dyphavsmineraler?internal_source=sistenytt
Argo med en markedsverdi pÄ 98 millioner ser milliard potensialet i dyphavsmineraler, de ogsÄ utfÞrer alt fra kartlegging av dyphavene til inspeksjons- og vedlikeholdstjenester i olje og gass, til omrÄdekartlegging for havvind noe som er ideelt for PGS.
Redigert 14.06.2023 kl 19:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Blue Cow Group
14.06.2023 kl 19:42 3438

For 2,5 sider siden var det snakk om forskjellen pÄ free cash flow og cash flow from operations, etter det har det vÊrt 3 nyheter, 1 sammenligning med peer-selskap og 108 "bruker x er teit"..
SÄ, fÄr vi 6mrd i free cash flow eller ikke? Er det jeg som er i feil trÄd eller er det meninga at partytrÄden skal vÊre en slags anti-popularitets-konkurranse? hvis det i det hele tatt er et ord.. ;)

Geiren
14.06.2023 kl 19:44 3470

De skulle vÊrt helt tydelige pÄ inntektsbortfall nÄr de rapporterte kanselleringen.
NÄ setter det seg ett inntrykk av at de har signert dÄrlige kontrakter for Ä fylle ordreboka og at markedet er mye dÄrligere enn de har fortalt fÞr.
Geiren
14.06.2023 kl 19:47 3426

Det er klart ikke 6mrd i free cash flow. Cash from operations mÄ reduseres med finanskost og ogsÄ investeringer pluss ogsÄ kost dor Ä drive selskapet samt skatt. Free cash flow kan kanskje vÊre 15% av og det blir mere cash av late sales enn av kontraktsarbeid.
Redigert 14.06.2023 kl 19:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
geo01
14.06.2023 kl 20:10 3207

Regner med at Ramform Titan tar en 10 dager gjennomgang av skipet som var planlagt i q3 nÄ etter kontraktsbruddet,da sliper den opphold i q3.

Ramform Titan Q3 2023 10 days General maintenance

Side 24 q1 rapporten.
De forhandler sikkert frem en mindre kontrakt med sannsynligvis Exxon,eller finner et nytt oppdrag,det var mange smÄ oppdrag de ikke bydde pÄ tidligere grunnet stÞrre anbudsrunde pÄ lengre og stÞrre prosjekter.

Pgs har uansett en kontrakts fee hos motpart.De er i dialog.

Uansett blir q2 nÄ 17 skipsmÄneder mot tidligere 18.
For q3 er det usikkert da det var 20 skipsmÄneder nÄ 18-19.
Mulig de kan allokere en eller 2 kontrakter de allerede innehar og med tidligere oppstart og ferdigstilling for Titan i q3.
Jeg er nÄ sikker pÄ at Titan vil kunne fÄ en stÞrre eller en til to smÄjobber.
Guyana kontrakten skulle skytes med 3D og de er som eneste selskap med kjennskap i en ca 4000 kvm 2D skyting fra tidligere,denne jobben fÄr de nok en gang til.

Jeg leser 4 meldte kontrakter i may og 1 i Juni,det er mye,og er av de som kanskje Titan kan begynne tidligere pÄ,kanskje om det passer.
Som denne de ikke rekker og mÄ begynne neste Är:
May 31, 2023, Oslo, Norway: PGS has secured industry pre-funding for another large multi-season MultiClient survey in the Norwegian Sea. The first phase of the survey will be acquired in 2023 by the Ramform Hyperion. Acquisition is scheduled to start late June with a duration of approximately 75 days. The second phase of the survey will be completed in the 2024 season with a further approximately 70 days of acquisition.

Det koker av oppdrag i NordsjÞen kanskje det blir neste stopp for Titan,eller et nytt oppdrag nÄ som den er ledig.

Her er dan annulerte kontrakten med Exxon 2 mnd pluss10 dager kontraktstid.

March 22, 2023, Oslo, Norway: PGS is awarded a 3D exploration acquisition contract by a major international energy company. Ramform Titan is scheduled to mobilize for the survey in late June and acquisition is expected to complete in August 2023.

Redigert 14.06.2023 kl 20:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
14.06.2023 kl 20:11 3214

NÄr du fÞrst nevner oppturen - hvor er det blitt av han?
rischioso
14.06.2023 kl 20:15 3157

RE - Regner med at Ramform Titan tar en 10 dager gjennomgang av skipet som var planlagt i q3 nÄ etter kontraktsbruddet,da sliper den opphold i q3.

* Ja, noe annet er ikke Ä forvente om nytt oppdrag glimrer med sitt fravÊr for Titan i det korte bildet - noe annet stÄr til stryk.
Slettet bruker
14.06.2023 kl 20:16 3198

De er pÄ eget fora. Om du ikke har fÄtt det med deg sÄ etterlyses de her i tur og orden fra menigheten og har dannet sin egen gruppe pÄ Facebook.
Utover det ikke stort Ă„ si. De har kalt en etter en som sa 7-6 og at 5 stod for tur for idioter.

Trist dog med sÄ mange som sitter med store tap.
Vi har sagt det siden 9 og 8 rischioso og vel sÄ det.

FÄr hÄpe det snart snur. Vurderer inngang imorgen. Om det blir pÄ 5,45 omrÄdet eller 5,9 fÄr vi se an

Mvh din venn
rischioso
14.06.2023 kl 20:18 3296

Blir ikke det litt vanskelig da nÄr kompensasjonen forhandles om i etterkant og ikke er kjent? Det tyder jo ogsÄ pÄ at klausulen ikke er klar nok sÄ der har de en viktig gjÞrejobb....
Bmwx1
14.06.2023 kl 20:20 3278

Usa og olja dundrer ned ikveld ser vi 4 tallet alt i morgen?
Redigert 14.06.2023 kl 20:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
14.06.2023 kl 20:30 3171

Ja, jeg har skjÞnt at gutteklubben grei har gjemt seg bort og klÞr hverandre pÄ ryggen i smug en eller annen plass, men oppturen har ikke helt klart Ä holde seg borte sÄ lenge som han har gjort den siste tiden sÄ jeg ble litt bekymret, men vi fÄr hÄpe at det stÄr bra til og at de henter seg inn igjen. Hegnar forum er nok ikke plassen for sarte sjeler ...;)

Ja, jeg skal supplere etter inngang rundt stÞtten pÄ 6,1 sÄ jeg sitter ogsÄ med fingeren pÄ kjÞpsknappen. SÄ pÄfyll blir det, men det gjenstÄr og se hvor pÄ 5 tallet det blir ...;)
Redigert 14.06.2023 kl 20:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Geiren
14.06.2023 kl 20:34 3151

Worst case er tilnÊrmet null effekt for Q2 ( ubetalt steaming) og kanskje $15 mill i Q3 ved ingen kompensasjon og idle bÄt.
Hadde vÊrt mye bedre Ä gÄtt ut med worst case tall istedenfor Ä ikke si noe og invitere til all verdens spekulasjon.
Slettet bruker
14.06.2023 kl 20:35 3314

(overfĂžrte og forbereder kjĂžp)
rischioso
14.06.2023 kl 20:41 6013

Det er nok en kortvarig reaksjon etter dagens FED mÞte. De bestemte seg for Ä ikke rÞre renta nÄ, men ser for seg opptil 2 renteÞkninger til i Är - noe som kan bli til 1 eller ingen avhengig av hvordan ting utvikler seg fremover - mao, dette blir uansett en kortvarig reaksjon for mye var allerede priset inn og en mulig renteheving fremover prises inn i dag over dammen sÄ nyt treffet om 5-eren, men ikke dra strikken for langt sÄ du blir sittende igjen med Svarte-Per....;)

https://www.dn.no/marked/rente/fed/sjefokonom-om-feds-rentebane-det-er-nesten-sa-jeg-ikke-tror-det-dette-er-langt-over-forventningene/2-1-1467539
Slettet bruker
14.06.2023 kl 20:50 5890

Som longer med hĂžyere gav enn deg..
ForstÄr at du er bull fra forrige uke av. Jeg har gav hÞy 9.
Hva tenker du om stĂžttenivĂ„/Gulv som rĂžk? Falskt brudd ned er vel omtrent uaktuelt? Momentet er slapt - ser du virkelig for deg at denne skal opp igjen pĂ„ 6–8 i nĂŠr fremtid?
HAS
14.06.2023 kl 20:55 5899

Bare en blĂžff for Ă„ holde dollaren oppe og oljeprisen nede. Inflasjonen faller nĂŠrmest dramatisk, og det blir neppe flere hevinger.
Slettet bruker
14.06.2023 kl 20:57 5917

Kjekkest nÄr det gÄr riktig vei forstÄelig.
Ja, gjelder Ä ikke vÊrt for grisk nÄ. Kan vÊre bunnet ut og en evt dup kan fly 10% fort. Begynner det psykiske spillet istedenfor Ä sitte godt i setet sitt:)

Utover Äret blir dette bra uansett. FÄr lÄne oss longs ;)

Slettet bruker
14.06.2023 kl 20:57 5947

Klart at den nÊrmer seg en bunn nÄr den faller 5% hver dag?
Skal du prÞve deg pÄ TA nÄ ogsÄ?

Platinum365
14.06.2023 kl 21:22 5726

Risen mener og stÄr fast ved 3x under / over stÞtte/motstand, ny tradingrange?

Blir kanskje en rekyl i morgen, hÄper det. Evt full krig mellom mong og short for Ä holde den under 6.1
Aksjenuubie
14.06.2023 kl 21:39 5765

Begynner Ä vurdere belÄning nÄ.
Den blir jo billigere og billigere, noe som betyr mer og mer feilpriset. FÞr eller siden mÄ rekylen komme. Hvor langt tÞrr short Ä strekke stikken? Blir det drahjelp fra NY kontrakten?
Solide q3 og q4 burde dra kursen betydelig oppover
Platinum365
14.06.2023 kl 21:43 5717

BWMx5 skrev Innlegget er slettet
Stemmer det, solgte alt i gÄr pÄ 6.05/6.1 og 6.07 tror jeg.

Men er koselig her inne, og sÄ venter jeg pÄ 5.25, men nÄ blir det vel oppgang i morgen

Har du fremdeles gulltenner?
Platinum365
14.06.2023 kl 21:45 5686

Apropos tank, hafnia, fro, scorpio, international seaways. HÄper dere kjÞpte litt der
rischioso
14.06.2023 kl 21:48 5750

KjÊre deg - det har ikke noe Ä gjÞre med en uke siden - har vÊrt ut og inn i denne over Är. Og falskt brudd kan vi ikke utelukke selv om den rent teknisk og uten forbehold nÄ er godt pÄ vei til Ä etablere seg pÄ undersiden sÄ kan det bli kortvarig av flere grunner:

(1) Fallet i sum de siste dager er Ă„ anse som en overreaksjon
(2) Overreaksjonen var basert pÄ mange enkelt saker som i sum trigget den som fortsatt press pÄ olja, frykten for de ville spekulasjoner om krise emi som ikke henger pÄ greip, usikkerheten knyttet til kompensasjonen etter annulleringen, usikkerheten knyttet til Q2 noe vi mest sannsynlig fÄr avkreftet den 11.07, frykten for at FED skulle sette opp renta toppet med massiv shorting, stoploss raid og sikkert noe tvangssalg.
(3) NÄr nÄ flere av disse enkelt forholdene viser seg Ä ikke vÊre slik som fryktet sÄ vil kursen tidvis trekke opp igjen som et naturlig resultat av det.
(4) Og fÞrst ut virker FED beslutningen med uendret rente Ä vÊre noe vi nÄ ser tydelige tegn pÄ over dammen hvor futtene i skrivende stund er godt pÄ vei til Ä hente inn det meste av fallet:
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
(5) SĂ„ har oljeprisen snudd opp igjen hvor Kina har Ăžkt aktiviteten med 20%
(6) Selskapet vil i nÊrmeste fremtid gi en oppdatering pÄ kompensasjonen etter annulleringen
(7) SÄ er det Ä forvente at Titan enten fÄr et nytt oppdrag eller man velger Ä fremskyve vedlikeholdet som var planlagt i Q3 slik at man gjennom det henter inn noe av det tapte i Q3 og det sammen med kompensasjonen krymper bortfallet.
(8) SĂ„ kommer PW den 11.07 som vil kunne legge emi spekulasjonen dĂžd (om ikke fĂžr) gjennom godt LS som er cash rett i kassa

* Og som svar pÄ spÞrsmÄlet ditt - ja bÄde 6, 7 og 8 er helt klart innen rekkevidde i det korte bildet for det virker Ä vÊre langt flere mulige triggere enn anttriggere den nÊrmeste tiden hvor mulige rekyler ligger pÄ rekke og rad sÄ skal man inn eller Þnsker Ä spe pÄ sÄ virker 5 tallet Ä vÊre nivÄet man bÞr gjÞre det pÄ - mens muligheten ennÄ er der - JustSayin ...;)
Redigert 14.06.2023 kl 21:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
14.06.2023 kl 21:54 5749

Ja - har kjÞpt en god del FRO og venter pÄ utbytte for kjÞp av flere aksjer - bÄde her og der ...;)
Slettet bruker
14.06.2023 kl 21:56 5735

Shortinndekning med pÄfÞlgende dobling og mer pÄ noen dager? Ville ikke vÊre fÞrste gang det skjer akkurat ...
Slettet bruker
14.06.2023 kl 22:10 5663

Short er en av de store snakkisene her.
Er det fed de har gamblet pÄ? Det er spinnvilt det er satt flere nye short langt nedpÄ 5 tallet. Hva vet de?
Har de brent av alt kruttet og kursen har stÄtt imot?
Eller har de flere aksjer i arsenalet Ă„ spy ut?
Har vÊrt godt med action siste dagene sÄ mye tyder pÄ det er dumpet
Redigert 14.06.2023 kl 22:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.06.2023 kl 22:10 5662

Det er ikke tillatt. KjÞpsordre mer enn 25% under dagskursen blir ikke akseptert av Oslo BÞrs. Fantasi-ordrer derimot lever sitt eget liv i hodet pÄ den som kommer med ordren.
Redigert 14.06.2023 kl 22:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Platinum365
14.06.2023 kl 22:12 5640

Den er lei den der, altsÄ jeg gevinstsikret oppover til 12, sÄ glemte jeg Ä sjekke rsi pÄ 13, sÄ raste det med rsi 85 eller hva det var.

KjÞpte inn pÄ 10.5, sÄ 10 og sÄ 9. gav Þkte pÄ til 7, og sÄ solgte jeg alt pÄ 7.5 og 7.2 tror jeg det var.

Men jeg som dere andre tenker jo at den er litt for rimelig p.t.

Blir vel en rebound i morgen, sÄ blir det spennende pÄ fredag.

PGS er risiko, svalestup, vÊrt med pÄ det fÞr, men det her, er ganske vilt.

Og vurderer hver dag inngang.

Opplegget er at tank feks, det kommer til Ä doble seg, PGS som jeg har regnet ut tidligere her er pÄ rundt 21/22kr, mengder er sÄ mye stang ut. Alltid stang ut, sÄ er litt pÄ gjerdet nÄ. SÄ fÄr vi se om den viser styrke snart.

Bimmer’n fikk innertier denne gangen, samtidig som han misset all oppgang fra 8-13, men han vet mer enn han gir uttrykk for.

Men det falske opplegget, med oppkjĂžp i helgen som var og det opplegget der, er litt drĂžyt.

Jeg har opplevd at npr det koker som mest i helgene pÄ PGS forum, gÄr det sol regel rett ned mandagen etter.

Bunnen er vel like rundt hjÞrnet? Latterlig at vi er her nede, men er hardt Ä gÄ fra konkurs, redning, stabil og pengemaskin. Er visst ikke gjort i en hÄndvending
Aksjenuubie
14.06.2023 kl 22:14 5649

Fortsetter det jo slik som det har vÊrt i det siste, er vi plutselig pÄ 3,-. Virker som ingen stiller opp mot at kursen presses nedover
Platinum365
14.06.2023 kl 22:29 5521

:)

Skulle hatt mitt mer is i magen, men jeg tenkte Ä bare fÄ kjappe 50k, for sÄ Ä gÄ inn med 100k pÄ nano. Satt og vurderte pÄ 1.7, men da var den opp 17% allerede, sÄ gadd ikke det, gikk visst en god del mer etterpÄ, men men.

Jeg har jo ledelsen fra 0 til 100 pÄ skalaen, hvor jeg har vÊrt innom planken, og til fÞrste rad i paradiset.

Sammen med en slik melding som pÄ mandag, er det fullt mulig p hive inn noen ekstra nÞkkelord for betryggelse.

De har ogsÄ mulighet til Ä gjÞre innsidekjÞp, men det har de sÄ og si aldri, les ALDRI, gjort.

Det, i tillegg til stang ut pÄ sÄ og si alt, oppsummerer det hele til at vi her inne Þnsker Ä tjene grassalt, mens de kanskje ikke helt ser samme bilde?

Er rimelig standard det krydderet som kommer med meldingene.

At ledelsen ikke har aksjer av betydning, det er litt skremmende, det backer ikke akkurat opp utsagnet til Shearwater om en potensiell supersyklus.

Men 5-tallet bĂžr vĂŠre skambillig/billig/god inngang.

For meg blir det litt som at jeg vet tank vil gÄ som rakkeren, og sÄ mÄ jeg vente litt pÄ vÄr kjÊre/skjÞre PGS. MÄ materialisere seg snart pÄ bunnlinjen. De har ikke levert pÄ bunnlinjen i det hele tatt, det er som en av de nyere artiklene nevner; ingen historikk for at de har i fokus Ä levere til aksjonÊrene, les bunnlinjen. FÄr hÄpe de gÄr foran som et godt eksempel nÄ, eller ringer 55553333.
Slettet bruker
14.06.2023 kl 22:35 5465

Mange stiller opp, vĂŠr ikke redd for det.
NÄr de vil den skal opp sÄ gÄr den opp.
StÞrste eier har med all sannsynlighet lÄnt ut til short. Flagget har det blitt gjort fÞr og tilbakelevering av short er deretter blir oppdatert.
Du mÄ se pÄ hele sektoren. Alt stÄr i ro. Men det akkumuleres. Alltid en kjÞper pÄ andre siden ;) og alle vil ha det rimeligst mulig fÞr det snur. Og nÄr dette snur sÄ snur det brÄtt!

Jeg har ikke tro pÄ det men med griseflaks sÄ fÄr du kjÞpe aksjer nedom 4 tallet. Det fortjener en utskrift og plass pÄ veggen i gullramme om sÄ.

Vi fÄr se hvor haukete markedet mener fed var idag. Det tydet pÄ det bedret seg litt etter en liten fin formulering vedrÞrende renteÞkning utover Äret.
Shikibetsu
14.06.2023 kl 22:37 5447

Tenker de kjÞrer den hardt nedover nÄ fÞr det er for sent, mens det fortsatt er mulig Ä «komme seg ut rimelig». Ganske merksnodig sammentreff med negativ artikkel dagen fÞr kansellert kontrakt, noen visste nok noe og ordnet en pakke. Shortleiren fikk hjelp og sto klar, derav utsagnet i gata «panisk atferd» nÄr man mÄ ty til slike skitne knep for Ä fÄ ristet denne videre ned. Ikke fÞrste gang dette skjer i PGS, mafiabÞrsen fornekter seg ikke. Du mÄ gjerne stikke huet ned i sanden, men jeg velger Ä ikke gjÞre det. Om man fjerner ordet teori i det oppbrukte begrepet du nevner sÄ er det intet mindre enn faktum, du tror ikke dette kan forekomme pÄ Oslo BÞrs du som har vÊrt pÄ siden 2006..Alle er snille og greie og ingen som snakker seg sammen i kulissene.. Selvsagt ikke beviselig da alt er som rigget for at dette skal vÊre mulig, sÄ mÞkkete er det.

Det er ingen pÄ toppen som «rÞmmer skuta» pga 1 kansellert kontrakt, det er heller Ingen som selger i panikk for hver kontrakt som kommer (ref kursnedgang til tross for mange nye kontrakter i Mai) , dette er intet annet enn filleristing av smÄaksjonÊrer. Greed..

Alle mÄ huske pÄ at de som lÄner ut alle disse aksjene Þnsker Ä beholde de og shortleiren mÄ kjÞpe de tilbake en dag for Ä levere tilbake til de som Þnsker Ä sitte lenge! De skal ikke ut pÄ hverken 10,- eller 15,- for Ä si det sÄnn..Short spiller hÞyt her nÄ, dette kan snu raskt. Seismikk gÄr etter alle solemerker en meget god tid i mÞte slik det ser ut nÄ, og pgs er meget godt posisjonert. Alle kaniner ser ut til Ä ha blitt dratt opp av hatten, bulltime plutselig! Det er en tÄlmodighetsprÞve, men det er ikke nÄ man skal fÄ panikk..Ikke pÄ dette kursnivÄet og ikke slik det utspiller seg nÄ. Alle mÄ ta egne avgjÞrelser selvsagt, men nÄ er det om Ä gjÞre Ä henge pÄ fÞr toget tÞffer avgÄrde. Tilsammen er vi mange smÄaksjonÊrer, klarer mange nok Ä HOLD eller evt AKKUMULER ;), sÄ kommer denne shortleiren til Ä brenne seg! Dere fortjener alle bedre behandling enn dette, det er pill rÄttent det som skjer nÄ. IGJEN! La oss stÄ sammen.
Redigert 14.06.2023 kl 23:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Aksjenuubie
14.06.2023 kl 22:44 5399

3,- og 4,- er nok litt sÞkt, men det var 5 tallet for en mÄned siden ogsÄ. Bruke siste rest pÄ 6,1,- sÄ da mÄ det belÄnes om jeg skal fylle pÄ ytterligere pÄ 5tallet nÄ, men der er jeg noe tilbakeholden
mingus7777
14.06.2023 kl 22:45 5457

Kult jeg har lagt inn 1 mill pÄ 10 Þre!
Nisse.
Normalone
14.06.2023 kl 22:58 5360

Platinum - du skriver fĂžlgende;

"At ledelsen ikke har aksjer av betydning, det er litt skremmende, det backer ikke akkurat opp utsagnet til Shearwater om en potensiell supersyklus."

NÄ vet jeg ikke hva du legger i st ledelsen ikke har aksjer av betydning - eller om du vet antall aksjer ledelsen innehar - men f.eks Gottfred og Pedersen har henholdsvis ca 1.2 mill aksjer og 650 000 (hvis jeg husker riktig). Geo listet ogsÄ opp for en stund siden hvem/hvor mange aksjer innsiderne hadde. En kan sikkert Þnske seg at innsiderne laster opp mer - samtidig mÄ en ogsÄ huske pÄ at ingen solgte heller nÄr kursen var 130 % hÞyere enn dagens kurs for et par mÄneder siden...SÄ kan alle tolke dette som en selv vil...
Redigert 14.06.2023 kl 22:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
geo01
14.06.2023 kl 23:10 5333

Ledelsen vil aldri kommentere aksjekurs,
NÄr det er sagt er det vel bare og utnytte fallet i det siste om en ser pÄ selskapsfremleggelsene i alle rapporter.
Nedgang pÄ et forward sterkt inikert marked stemmer akkurat nÄ men trolig snur pila opp igjen og da er ordlyden motsatt.
Ingen andre nye selskapsnyheter enn mange nye kontrakter,og ja en terminering.
Men det som skjer er frykten for mere fall utav mulig emisjon pÄ forfallet pga en kontraktsavlysning.
Spillet fra en storeier som solgte seg under 10% sperregrensa har kanskje pĂžst ut aksjer uten meldeplikt,hvorfor ingen som vet.
Hvorfor ikke selge after bÞrs om det er de Þnsker, men det ser vi pÄ alista q2 uansett en uprofesjonell mÄte og selge pÄ om det er tilfelle.
Ingen nye aksjonĂŠrer har verken kjĂžpt eller solgt enda rapportert.
Egentlig sÄ blÄser jeg i hva aksjekursen er sÄ lenge de har sÄ sterk ordreinngang,1 kvartal med soft late sales er ogsÄ sannsynligvis et blaff,men alle glemmer at dette Þkte kontraktsarbeide til det dobbelte og utjevnet lavere late sales q1.
Jeg hÄper Dere kommer dere pÄ rÊva ut hele gjengen om dere ikke tÄler mer.
Redigert 14.06.2023 kl 23:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Platinum365
14.06.2023 kl 23:12 5314

Alt er relativt.

Beholdningen er her:

https://www.pgs.com/company/investor-relations/share-information/management-shareholdings/

Gottfred har vÊrt med siden 2004(?), ikke store beholdningen ettersom han fint kunne akkumulert pÄ lavere nivÄer. Rune kom inn i 17/18(?), og fÄr fine bonuser som han igjen kan reinvestere for Ä betrygge oss om at han er skikket for jobben.

Rune vet jeg ikke, men gottfred, han synes jeg kan pakke sekken.

Elsker gjeld, som FiH hadde sagt det: han xxxxxxxxx til gjelden.

Man ser det i presentasjonene, Gottfred er den Rune ser opp til, men synes ikke han skal gjÞre det. Resten av sturet har liten eller tilnÊrmet ingen tiltro til supersyklus pÄ beholdningen?

Enig?

Jeg hÄper selskapet lykkes, men de virker baktunge der «oppe» i ledelsen.

Klart at kursen i dag har mye Ä si pÄ hvordan jeg tolker deres jobb, men det finnes da grenser pÄ hvor mye stang ut man klarer Ä fÄ til.

At de ikke GIDDER Ä gi et estimat pÄ cashflow, ref Q1 pres (Gottfred) er egentlig bare helt hinsides all fornuft, og derfor ble haiene invitert inn i dansen. (Tenker jeg)