$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 24.05.2023 kl 07:50 349617

đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Redigert 16.06.2023 kl 11:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
GrĂžntgress
26.05.2023 kl 10:44 4116

Denne personen har tydelig valgt Ä vie sitt liv til denne PGS trÄden. Trist.
Slettet bruker
26.05.2023 kl 11:04 3997

(Hva andre gjĂžr er egentlig temmelig uviktig for meg, men) hvem vet om SkrekkĂžglioso fra Skummelby fĂžlger de $tore Pengene og straks tar plass i sine utvalgte aksjer for Det Episke GjeldstaklĂžsningsrallyet alle ser kommer i horisonten om man myser
🌊🌀🌊🌀🌊🌀🌈
Slettet bruker
26.05.2023 kl 11:13 3914

Markedet er nervÞst nÄr potensiell og temmelig usannsynlig kopi av noe rufs i 2011 er nok til Ä skremme aksjer av de.

Akkurat et sÄnt marked som gir EPI$KE LETTELSES-RRRAAALLLYYY!!!
Puma 0764
26.05.2023 kl 11:19 3898

Tror aksjen hadde ligget hÞyere idag uten slike trÄder hvor enkelte hele tida snakker ned en aksje, det blir bare negativitet i forhold til nye som kommer til. Jeg har fulgt denne trÄden en stund og jeg mener alle bÞr gjÞre opp sin egen mening, da det ikke er edruelighet i nÞkternhet hverken den ene eller andre veien. Har lÊrt med tida hvem man bÞr overse og hvem som er seriÞse her inne. Jeg har for egen del tro pÄ at Pgs skal levere pÄ litt tid nÄr shorterne er ute og setter pris pÄ mange av innleggene her inne. Men den smÄkranglingen som enkelte begir seg ut pÄ gjÞr at seriÞsiteten pÄtrÄden faller og det er egentlig gode tips og fakta man bÞr dele for Ä fÄ kursen opp.
Slettet bruker
26.05.2023 kl 11:35 3783

Tradere med kortsiktige hensikter spammer i Þkende grad ned trÄden. Bare det siste dÞgnet har det kommet mange fundamentale lÊrerike gull-innlegg fra sluggerne pÄ trÄden, for de som tar seg bryet med Ä scrolle gjennom.

Jeg tenker ogsÄ noen ganger at trÄden er kontraproduktiv. Til sist tvinger det seg kanskje frem en hengelÄstrÄd med fokus pÄ det fundamentale? Hvor man kan se rent nÞktert pÄ saken.

Den bÞr i sÄfall drives av de som vet mest om aksjen. Dere kjenner forhÄpentligvis dusinet med virkelige kvalitetsskribenter her?

Kanskje er det noe sÄnt vi ser konturene av i tettsittende Seismikk Don Geo01s nye trÄd:

https://www.finansavisen.no/forum/thread/159825/view
Redigert 26.05.2023 kl 11:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
26.05.2023 kl 11:43 3718

Legg merke til at de daglige prosentforandringene i PGS igjen er pÄ vei opp ... Hyggelig det, nÄr OPPTRENDEN igjen omsider er her. NÄr KontraktENE trolig treffer oss til uka, nÄr GjeldstaklÞsningen er offesielt bekreftet; bÞr de TOSIFREDE pÄklaskningene igjen vÊre tilbake.

Som stadig flere ser.

đŸȘ™đŸȘ™đŸȘ™LA DUKATENE REGNE đŸȘ™đŸȘ™đŸȘ™
Piloten
26.05.2023 kl 11:57 3628

Ser pÄ Marine Traffic at Sanco Swift fortsatt er i irskesjÞen.
Vet noen noe om lengden pÄ dette oppdraget og hvorvidt det er Ä forvente at bÄten snart forflytter seg?
Er det kjent akkurat hvilket prosjekt i New York Sanco kan vĂŠre aktuell for? Melding imminent?
Et raskt googlesÞk viste vedlagte offshore vind prosjekter i New York. Status pÄ prosjektene er "data collection ongoing"

https://www.nyserda.ny.gov/All-Programs/Offshore-Wind/Focus-Areas/NY-Offshore-Wind-Projects
Sweetspot
26.05.2023 kl 11:57 3628

PGS - VĂ„rens vakreste eventyr

Kontur
26.05.2023 kl 12:07 3648

Dette gjeldstaket vil bli hevet, antagelig i kveld.
Opec vil ta grep som sikrer hĂžy oljepris
NĂ„ er snart alle PGS skip i arbeid
Ratene stiger stadig og Backlog Ăžker vil jeg tro
Kontrakter vil bli meldt
Oppsiden i PGS er meget stor, nedsiden er svÊrt begrenset pÄ disse lave nivÄer.
Tror og mener kursen skal stige nÄ, de aller fleste indikasjoner peker i den retning
Slettet bruker
26.05.2023 kl 12:52 3358

Generativ AI er med rette Ärets Buzzword nÄr du skal hente penger, lansere noe eller sette igang en Kurseksplosjon. Og hva er FULL WAVEFORM INVERSION (FWI) enn nettopp Generativ AI? ...

Mens vi venter pÄ den kursdrivende informasjonen rundt selskapets AI forsprang som sirkulerer blant select investors lekker ut, kan de mest interesserte lese seg opp pÄ selve teknologien, FWI.


đŸ§™â€â™‚ïž PGS tekno-geni Andrew Long forklarer:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pgs.com/globalassets/technical-library/tech-lib-pdfs/industry_insights2020_02_fwi_sep2020.pdf&ved=2ahUKEwir8ZPB45L_AhXcS_EDHQItDdEQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw0fI4N3UTuSY5SBQGQVtLa3

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pgs.com/globalassets/technical-library/tech-lib-pdfs/industry_insights2020_06_fwi_dec2020.pdf&ved=2ahUKEwir8ZPB45L_AhXcS_EDHQItDdEQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw1Ig4ZHOmYSsm-Fdjw7ND1d
GrĂžntgress
26.05.2023 kl 12:59 3292

Om ikke i kveld sÄ er nok avtalen pÄ plass fÞr ny bÞrsuke tirsdag. BÞrsene over hele verden vil reagere med oppgang.
TonyB
26.05.2023 kl 13:26 3192

Hei dere

Ift diskusjonen rundt AI her forleden sendte jeg spÞrsmÄl til PGS om deres tanker rundt mulighetsomrÄder og potensielle trusler vedrÞrende den stadige utviklingen av AI

Her er svaret for de som er interessert 😊

Hi XXXX

And thank you for your email.

The advantages of AI for PGS are those exploited in our “Use Cases” (i.e., applications) being produced by our Digital Factory project: More efficient operations, less maintenance costs, better fuel efficiency, less carbon footprint, automation of formerly user-intensive steps in the seismic processing flow, an associated ability to identify safety risks before they become problematic and more consistent management of sales leads and transactions. Also see pages 12-15 of our 2022 annual report for more information about our digitalization initiatives.

Regarding job losses, that is most likely inevitable in many sectors of all industries, but as is also well documented in many media forums, AI will also create new career opportunities.

SparkCognition – is presumably a way to use a small subset of all the shot gathers recorded in a 3D survey to quickly compute a useful subsurface geological model. That does not mean future 3D surveys will be reduced to sparsely sampled and low-cost versions of what we do today. FWI (Full Waveform Inversion) is probably the highest profile seismic imaging technology today, and that uses a similar approach.

Regards,
Kontur
26.05.2023 kl 13:28 3205

Tror det er stor sjanse Þkt handel nÄ de siste timene fÞr langhelg. Vil presse kursen opp.
Slettet bruker
26.05.2023 kl 13:30 3237

Hvis jeg satt pÄ nÊrmere 100 petaFLOPS i min SUPERCOMPUTER, og mestret Generativ AI hvor man kan ta all tilgjengelig informasjon og lage et stÞrre bilde ut av et utsnitt - ogsÄ med TID(!) - ville jeg definitivt kjÞrt en simulering og timet kursdrivende meldinger og insidekjÞp for maximal effekt.

De gratis belÞnningsaksjene kom akkurat pÄ plass, og tipper prestasjonsbonuspengene mÄ klÞ godt pÄ disse nivÄene.

SĂ„ var det bare Ă„ vente pĂ„ at COMPUTER SAYS YES! 🟱i reneste Elon Musk style.

Her forberedes en TYPHON 🌀av KURSDRIVENDE MELDINGER og trolig INNSIDEKJØP pĂ„ OPTMAL MAKRO under det snarlige gjeldstak-LETTELSESRALLY!!!🛾

(Og hvem vet, - oppÄ det igjen er kanskje er Russlands uttalelser for Ä dempe foventninger til OPECkutt pÄ mÞtet spill for galleriet for Ä forberede brÄtt OLJESJOKK, fra Overraskelsesgutten i Þst ...)
Slettet bruker
26.05.2023 kl 13:34 3218

Milde Moses! Takk TonyđŸ€©

"The advantages of AI for PGS are those exploited in our “Use Cases” (i.e., applications) being produced by our Digital Factory project: More efficient operations, less maintenance costs, better fuel efficiency, less carbon footprint, automation of formerly user-intensive steps in the seismic processing flow, an associated ability to identify safety risks before they become problematic and more consistent management of sales leads and transactions"
Slettet bruker
26.05.2023 kl 13:35 3202

Join the AI-revolution!
Slettet bruker
26.05.2023 kl 13:37 3169

Bra ikke Andrew Long (PGS internasjonalt annerkjente AI-ekspert) er Megaloman, for dette er kraftige saker med RevolusjonĂŠr styrke.

https://www.facebook.com/groups/632263621386496/permalink/752879499324907/
Hellcat
26.05.2023 kl 13:56 3088

FA
Futures indikerer at det gÄr mot en positiv start pÄ New York-bÞrsen. IfÞlge MarketWatch ligger det an til at Dow Jones vil Äpne opp 0,1 prosent, at S&P 500 vil stige 0,2 prosent og at Nasdaq starter dagen med en oppgang pÄ 0,3 prosent.
Den tiÄrige amerikanske statsobligasjonsrenten er pÄ 3,79 prosent mens VIX-indeksen, ogsÄ kalt fryktindeksen, faller 0,9 prosent til 18,96.
Kontur
26.05.2023 kl 13:57 3079

Bare Ä holde pÄ aksjene. Starter opp i NY.
De som selger PGS nÄ vil rive seg i hÄret resten av Äret.,
Piloten
26.05.2023 kl 13:58 3069

Med en aksjekurs som - inntil videre - fĂžlger olja i tykt og tynt ville en oil squeeeeeeeze smake godt...

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Oil-Short-Sellers-Might-Be-In-For-Another-Big-Squeeze.html
Geiren
26.05.2023 kl 14:18 2925

Sanco Swift holder nok pÄ med nÄvÊrende jobb en liten uke til.
Tror at NY er 1-2 mÄneder men at den ikke er bekreftet fÞr andre uka i Juni sÄ kan bli en uke venting fÞr steaming over
Sweetspot
26.05.2023 kl 14:48 2806

tikk takk 🧹🧹🧹
mingus7777
26.05.2023 kl 15:05 2687

Shit sĂ„ lavt volum! Folk er livredde for Ă„ kvitte seg med PGS nĂ„. Noen kommer til Ă„ lide hardt av FOMO snart.đŸ„čđŸ„čđŸ„č🚀
Kontur
26.05.2023 kl 15:18 2632

Tipper kjÞperne kommer nÄ pÄ tampen av dagen.
Sweetspot
26.05.2023 kl 15:20 2619

Hvorfor vente til det blir trangt i dĂžra???
PaleRider
26.05.2023 kl 15:27 2654

Jeg tror en tilnĂŠrming overfor dette med spammere kan vĂŠre at:
- Du eller noen andre som er logget inn ofte oppretter en egen trÄd der kun de med tilgang kan skrive - arkiv trÄden for gode innholdsmessige innlegg. Der kan du og dem du gir tilgang til kopiere over innlegg med ok innhold fra den vanlige trÄden, som denne. Da vil vi fÄ en fin og oversiktlig "arkivtrÄd" med innhold som kan lÞfte verdien av Ä lese her pÄ HO og lÞfte interessen for PGS.
- SÄ kan du/dere ha en rykende fersk trÄd der alle kan skrive som denne. SkjÞnt egentlig burde et par casus var utestengt fra den ogsÄ. Med jevne mellomrom om de fortsetter som fÞr med gjentatt spamming.

Jeg tror dette er lĂžsninga.
Jeg kan ikke gjÞre det selv, da jeg ikke er logget inn sÄ ofte.

HÄper du eller en av de gode skribentene her inne gjÞr dette eller noe tilsvarende sÄ dette forumet kan fungere til hva det kanskje var tenkt - dele god informasjon og tanker.
Redigert 26.05.2023 kl 15:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
oppturen
26.05.2023 kl 15:33 2679

Ris eller bmw tar sikkert en dugnad 😂😂😂
Slettet bruker
26.05.2023 kl 15:33 2683

Helt enig Pale.

Men ser helst den driftes av en av de virkelige sluggerne her inne.

Ser vi kanskje konturene av dette i Geo01s ferske FundamentaltrÄd?

https://www.finansavisen.no/forum/thread/159825/view
PaleRider
26.05.2023 kl 15:47 2596

En trenger ikke vĂŠre noen "slugger" for Ă„ gjĂžre dette.

Jeg tror du har mer enn nok innsikt til Ă„ skille ut de gode innleggene.

Gir du Tony, Geo, Vantage V og noen flere tilgang, sÄ kan dere "klippe og lime og kopiere" over i "Arkiv trÄden" hvor kun dere har tilgang.

Du kan jo i PartyTrÄden innledningsvis skrive at innlegg som skrives der, KAN bli kopiert over i "Arkiv trÄden" ogsÄ. Og ogsÄ at dem som skriver innlegg kan be om det i innlegget, men du/dere bestemmer. NÄr dere klipper over kan dere fÄ med hvem som skriver og nÄr.

Jeg tror dette er lÞsninga. En god sÄdan. Dessverre tror jeg Äpne trÄder for blir forsÞpla.
- Enkelte er nok ikke her for Ă„ skape og dele verdi - i form av god informasjon.
- Enkelte synes tilsynelatende Ă„ vĂŠre her med flere nick for Ă„:
-- hausse nÄr de er inne for Ä forsÞke Ä selge egne aksjer dyrt
-- baisse kontinuerlig nÄr de er ute for Ä forsÞke manipulere andre til Ä selge billig slik at de selv kan kjÞpe billig. Det handler om Ä skape tvil, usikkerhet mv.
- Tenk om alle skulle oppfĂžrt seg slik, da hadde forumet vĂŠrt rent sĂžppel
- Resultatet blir fort at noen ferske eller med med frynsete nerver kan tape store penger. Det er ikke bra.

Den eneste unnskyldningen for slik oppfÞrsel er at de ikke er helt tilregnelige og forsÞker Ä overbevise seg selv: Det tror jeg ingenting pÄ. Men det er en liten mulighet.

Tenk alt dette styret fordi noen forsĂžpler forumet.

Redigert 26.05.2023 kl 15:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
PaleRider
26.05.2023 kl 16:03 2511

Enkelte her inne har en tilsynelatende lite forventet lĂžnnsom trading strategi.

Den synes, om en skal tolke innleggene, Ă„ vĂŠre som fĂžlge:
- KjÞp aksjer basert pÄ TA. Innenfor intervaller som har ingenting Ä gjÞre med fundamental verdsetting.
-- Om aksjen stiger med et par %, sÄ selges det. Da begynner baissinga for Ä fÄ andre til Ä selge. Det er ikke mÄte pÄ hvor til helvete det kan gÄ pÄ kort tid.
-- Om aksjen synker, sÄ sitter vedkommende og holder. Da hausses det for alle penga. Det er ikke mÄte pÄ hvor lys framtida er. Vedkommende synes ikke Ä ville selge med tap. Kommer aksjen litt over kostpris, sÄ selges det med en gang. Da skifter alt til Ä bli svarte natta igjen. Uten at noe som helst annet har skjedd i verden enn at vedkommende har solgt.

Dette er en forfeilet strategi. Hvorfor, jo fordi:
- En selger "vinnere" alt for tidlig. En gÄr glipp av de store oppturene. Som ogsÄ kommer som fÞlge av momentum. Og viktigere nÄr en aksje er fundamentalt lavt priset og markedet snur og selskapet gÄr fra svarte natta til supersyklus (som seismikk og sÊrlig skipseiende selskaper som PGS) da kan aksjen gÄ skyhÞyt. Mange ganger'n. Supersykluser kommer ikke fram i historiske data og TA. De mÄ en se etter og tro pÄ fÞr en faktisk kan se dem i talla. En mÄ ta risiko.
- En beholder "tapere". Ikke noe lurt.
- Det er ogsÄ slik at aksjemarkedet samlet sett speiler Þkonomien. Over tid er det vekst.
- De fleste betaler ogsÄ ofte dyrt i form av kurtasje pÄ trading.
- De mister skjermingsfradrag etc.

Hvis dere ikke tror pÄ meg, sÄ lytt til proffene, som har suksess: https://www.dn.no/bors/dn-investor/aksjer/aasulv-tveitereid/aksjeplukker-aasulv-tveitereid-om-feilene-du-bor-unnga-i-aksjemarkedet/2-1-1426753

Til slutt:
- For Ä ha flaks mÄ en ta risiko. Enkelte synes ikke Ä skjÞnne det. NÄ, tar dem som sitter over gjeldsforhandlingene i USA risiko. Det vil de fÄ noe betalt for eller bli hardt straffet for. Jeg tror de fÄr betalt. Ellers vil USA straffe seg selv ekstremt med Þkte lÄnekostnader pÄ enorme lÄn. Flertallet der borte er ikke stein gale.

Dette var et forsÞk pÄ Ä dele. Informasjon som en del kan ha glede og verdi av.
Lykke til folkens!
Redigert 26.05.2023 kl 16:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
GrĂžntgress
26.05.2023 kl 16:04 2500

Her mÄ det vel vÊre shorten som regel rett kaster ut masse aksjer for Ä selge lengst mulig ned og kvitte seg med de belÄnte aksjer?
Kan ikke tro noe annet, ser for meg en real opptur kommende uke med gjeldstak avtale.
Max-Investor
26.05.2023 kl 16:05 2537

Helt ulogisk utvikling i kursen de siste minuttene.