$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen 😊

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 24.05.2023 kl 07:50 346931

đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Redigert 16.06.2023 kl 11:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
PaleRider
30.05.2023 kl 16:22 6181

Hvilke selskap er det du har positive anbefalinger pÄ?

Du sitter og spammer. Baisser. Aldri begrunnelser. Aldri substans. Aldri tall. Bare tull og tĂžys.
Du forsĂžpler forumet. Ingenting annet.
mingus7777
30.05.2023 kl 16:30 6090

Ikke annet Ä forventa nÄr olja stuper.
Olja ned 3,5% og PGS ned 2,3%.
Kunne vĂŠrt vĂŠrre!
TOMSY
30.05.2023 kl 16:31 6124

Ja, skal snart ned til 5.- nÄ.
SoLong
30.05.2023 kl 17:00 5909

Nok en festdag i pgs
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:09 5839

Det ble bra oppgang idag

Nok en helg med haussing endte i fiasko
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:11 5867

Ja man ser kanskje litt dum ut nÄr man gÄr rundt med Ja-hatten pÄ i et marked som leter med lupe etter den minste grunn til Ä falle.

For egen del er jeg helt trygg pÄ denne investeringen.

MÄ innrÞmme at jeg fÞler meg beklemt hvis det sitter folk som har kjÞpt etter oss Yesmens rÄd, og sÄ ikke stÄtt lÞpet ut men solgt mens vi dukkes og fÄr buksevann. Ikke pent mye som skjer i dette papiret, skjÞnt i dag er det en naturlig oljefÞlge.

Men noe helt annet - ingen som syns det er pÄtagelig at Russland spiller ned forventningene til OPECmÞtet? ... forberedes det OLJESHOKK!?!?!?
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:12 5829

âšĄïžâšĄïžâšĄïž
Slettet bruker
30.05.2023 kl 17:16 5833

Hvalrossen sitter nok sÄ belÄnt i aksjen at her ryker bÄde hus og familie. Ikke rart det hausses
rischioso
30.05.2023 kl 17:19 5830

SÄ-sÄ, nÄ ble det litt vel mye min pappa er sterkere enn din og du er dummere enn meg prat her...

---------------------------

Oljeprisnedgangen sendte OSE i rĂždt hvor det virker Ă„ vĂŠre en del usikkerhet knyttet til morgendagens avstemming over dammen som trigget dette.
Dette samlet nullet dssverre midlertidig ut dagens kontraktsmelding - midlertidig for den forsvinner jo ikke av den grunn og vi kjenner jo til hvor potent PGS er hvor kursen alltid gÄr mer enn andre pÄ grÞnne dager og det samme skjer da naturligvis med motsatt fortegn pÄ rÞde dager - ikke mer verken skummelt eller mystisk enn det ...;)

OgsÄ verdt Ä nevne at shorterne enn sÄ lenge sitter stille og har gjort det under de 2 siste oppdateringene hvor den samlede shortposisjonen er over dobbelt sÄ stor som hele dagens omsetning for Ä sette det i perspektiv - ikke en god situasjon Ä vÊre i om en rask inndekking mÄ gjÞres.

Teknisk sÄ endte kursen pÄ oversiden av stÞtten (7) noe som sammen med at nedgangen kom pÄ tynt volum styrker det tekniske, men bufferen pÄ 30 Þre forsvant sÄ vi fÄr hÄpe at avstemmingen gÄr greit i morgen for ellers sÄ kan det bli ny test av denne stÞtten og kanskje ogsÄ neste (6,7).

Uansett, sÄ er det verdt Ä ta et bet her nede hvor kursen har snudd mange ganger pÄ kort tid og en enighet over dammen vil uansett skape et lettelsesrally - fÞr eller senere, men litt tÞrt krutt kan vÊre lurt Ä ha i bakhÄnd spesielt om avstemmingen ikke gÄr helt smertefritt pÄ fÞrste forsÞk - JustSayin...;)
Redigert 30.05.2023 kl 17:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
30.05.2023 kl 17:43 5672

Aksjen tiltrekker seg mange nye nick som ikke har forstÄtt fremtiden i seismikk.
StephanDerrick
30.05.2023 kl 18:53 5343

SpÞrsmÄlet er hvor mye lettelsesrally en enighet om gjeldstaket over dammen vil kunne gi.
For markedet har i utgangspunktet ikke priset inn noe nedsiderisiko de siste ukene mtp mulighetene for et negativt utfall.
Men som mange markedsaktÞrer nÄ skriver om, sÄ ligger det en betydelig fare i at fÞderale myndigheter nÄ skal ut Ä hente inn massivt med obligasjonsgjeld for Ä hente inn igjen 4 mnd etterslep.
De 4 mnd som USA ikke har hentet ny nettogjeld sÄ har dette gavnet aksjemarkedene fordi mer likviditet har blitt tilgjengelig for aksjer. NÄr nÄ USA skal utstede massivt med ny nettogjeld sÄ vil markedene stÞvsuges for likviditet. Dette kan da ramme aksjemarkedene negativt.

Selv tror jeg nettoeffekten av en endelig gjeldstaksavtale vil bli negativ. Hvor mye gjenstÄr og se.

PS!
Mener jeg hÞrte pÄ en av finanskanalene i USA nylig at man forventer at USA ved en avtale skal utstede 1 trillion dollar i nye obligasjoner. ( totalgjeld pt er 31,4 trillioner dollar). Det sier litt om hvilke summer det er snakk om.
TonyB
30.05.2023 kl 19:03 5303

Slettet bruker skrev Null stress joggedress
En «trĂžst» i hermetegn er at stort sett hele offshorekomplekset er i dype daler. Alle mine offshorerelaterte har falt betydelig pĂ„ lik linje med PGS. Det hadde selvsagt vĂŠrt dobbelt og trippelt kjedelig om jeg var opptatt av lommeboken kun for dagen i dag. Det er jeg heldigvis dog ikke. Det blir lett mindre stress nĂ„r en ser «alt» faller. Dette sĂ„ lenge det ikke er noe fundamentalt galt med segmentet som faller og at en anser det som «permanent» down
Dvs det trenger ikke vĂŠre utelukkende seskapspesifikt dette her. Snarere tvert imot.

Som sagt i et innlegg pĂ„ ShelftrĂ„den i gĂ„r, sĂ„ kan fundamentale forhold vĂŠre sĂ„ bra de bare vil, det hjelper ikke nĂ„r institusjonene sitter pĂ„ gjerdet. Storkapital mĂ„ tilbake i energi fĂžr en fĂ„r «swung» pĂ„ dette. SP500 Energy med hĂžyeste kontantstrĂžmavkastning pĂ„ to tiĂ„r, imens er bl a Osx latterlig lavt priset. Vi fĂ„r tro det smeller snart. Og da mener jeg smeller OPPOVER 😃. For meg er noe annet ulogisk (iallefall pĂ„ sikt nĂ„r makro roer seg). SĂ„ jeg er i en klar «buy-modus», logisk eller ikke 😊
Redigert 30.05.2023 kl 19:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.05.2023 kl 19:11 5233

Pengemaskin her og pengemaskin der. LÊrt godt av fortiden. Ser det drÞmmes om 60kr aksjen. hvalrossen har fulgt opp 30% etter emisjonsnyhet. Ser det motsatte. Selg og vent pÄ solide tall. Selskapet gikk i minus. reduser risiko.
rischioso
30.05.2023 kl 19:36 5088

Vel, bÄde ja og nei slik jeg ser det. Det er nok riktig at mislighold helt eller delvis ikke er priset inn, MEN forhandlingene har lagt press pÄ verdens bÞrser de siste 2 uker og den siste uken spesielt hvor Biden nylig gikk offentlig ut og lovet at det ikke blir mislighold noe USA bÞrsene feiret pÄ fredag og nÄ forholder seg mer nÞytralt til inntil avstemmingen i morgen.

Ja, om avstemmingen ikke ender i full enighet sÄ vil nok det skape noen krusninger, men bÞlger slipper vi nok med Bidens lovnad i bunn om at det uansett ikke vil ende i mislighold.
PÄ den annen side om avstemmingen gÄr smertefritt sÄ vil det feires og i tillegg sÄ vil presset pÄ oljeprisen avta og som vi kjenner til sÄ er OSE en oljebÞrs hvor PGS fÞlger olja slavisk og da bÞr vi ikke undervurdere den effekten som igjen vil gi skyv her - en mer varig effekt som ellers vil balansere seg ut raskere andre plasser.

NÄr det er sagt sÄ er Tyskland nylig kommet i resesjon og de blir nok ikke de eneste sÄ at havet forblir blikkstille fremover selv med en gjeldstaksavtale pÄ plass tror jeg nok ingen forventer, men det er ogsÄ en helt annen diskusjon ...;)
Puma 0764
30.05.2023 kl 19:40 5052

Er enig med deg TonyB, dette er noe som rammer hele sektoren. Noe av forklaringen er nok at vi har en regjering som har satt ett grÞnt skifte i sentrum som ikke vil bli lÞnnsomt i overskuelig framtid. Olje ag gass nÊringen er blitt et fyfy omrÄde ingen politikere vil vedkjenne seg, men gÄr ut og snakker ned. Utslippet mÄ ned, men vi kan ikke ta ned alt i Norge, og i verdensmÄlestokk er vi ikke sÄ store. Men det de ikke sier er at vi er totalt avhengig av olje og gass i lang tid fordi en stor del av verden ikke har Þkonomi til Ä gjennomfÞre dette. Derfor er det helt uforstÄelig at vi i Norge skal vÊre verdens samvittighet. Jeg har ikke sÄ mye aksjer som mange andre her inne og ble sittende med ned fra 13, har snitt pÄ 8,10 sÄ jeg burde nok solgt pÄ vei ned .Sitter nÄ ganske sÄ fast men stresser ikke for det fordi jeg vet at vÄr tid kommer, og jeg hadde et mÄl om Ä selge meg ut pÄ 20. Hadde ikke bankkrisen kommet hadde vi nok vÊrt der allerede.
StephanDerrick
30.05.2023 kl 19:43 5052

NÄ har vel oljeprisen blitt spÄdd himmelhÞyt ihvertfall siden nov2022 for hele 2023.
Det motsatte har hele tiden skjedd.
Oljeanalytiker etter oljeanalytiker og meglerhus etter meglerhus har tatt feil og har stadig mÄtte komme med nedrevideringer.
I dag/kveld stuper oljeprisen pÄ nytt.
73,67 i skrivende stund.
Travis-Bickle
30.05.2023 kl 19:50 5002

Lytt litt til denne.
Republikanerne i huset har et stort personlig problem, de fleste er rike, ja meget rike og Ăžnsker/tĂžrr ikke ramme seg selv...

https://www.youtube.com/watch?v=8TRp7LzgWQ4&ab_channel=BeauoftheFifthColumn
PHOinvestor
30.05.2023 kl 19:51 5037

jaja, fÄr selge andre aksjer, her fÄr en fylle. Att en skulle fÄ kjÞpte denne under 7 var litt overraskene
rischioso
30.05.2023 kl 20:10 4920

I teorien kunne de ha gÄtt short med hele eller deler av formuen sin for sÄ og stemme i mot forslaget og blitt enda rikere ...,)
Travis-Bickle
30.05.2023 kl 20:20 4836

I teorien, dog vanskelig. Var vel en republikansk senator som prĂžvde Ă„ selge det meste hen hadde av aksjer fĂžr covid 19 ble en offentlig dĂždsdom som rammet 1,1 millioner amerikanere.
Gikk ikke sÄ bra for hen, politikere spiser lett sine egene hvis noen tjener pÄ en ulykke som rammer de alle.
Alias Mr X
30.05.2023 kl 20:37 4720

Da har jeg fĂ„tt litt tid til Ă„ lese igjennom en del innlegg, dere er aktive😅 takk til TonyB for en positiv avklaring

Jeg har ved flere anledninger nevnt Namibia, det er veldig lenge siden jeg hÞrte om den. Titan skal fÞrst til *Guyana som TonyB nevnte i gÄr for en 2mnd jobb, deretter gÄr den til Namibia (bare fÞlg med pÄ marinetraffic, forlater walvis bay 6 Juni).
Malaysia kontrakten (som kom i dag - Jeg valgte bevist Ă„ si Indonesia) er veldig lenge siden jeg fĂžrst nevnte (sikker 4 mnd siden), det viser seg at jeg er for tidlig med Ă„ informere dere - har lĂŠrt nĂ„ at TTTđŸ€·â€â™€ïž
- Videre sÄ venter fortsatt pÄ en stor Australia kontakt (ca.10mnd)
- Tro det eller ei, men det begynner Ă„ bygge opp til eksplosjon

Jeg oppfordrer igjen Oppturen til Ä ta kontakt med Tonyb / peder pan pÄ PGS Investor
Blue Cow Group
30.05.2023 kl 20:38 4705

De gÊrneste republikanerne er de rikeste fra fÞr ja, men det blir fremdeles bare lommerusk sammenligna med det de samler inn fra dÄrlige stilte amerikanere som heier pÄ dem mens de brenner verden. Kanskje unntatt Boebert, hun er vel milliardÊr fra fÞr
elnomi
30.05.2023 kl 21:07 4458

Vel, bÄde ja og nei slik jeg ser det. Det er nok riktig at mislighold helt eller delvis ikke er priset inn,»

Er det ikke godt gjort Rischioso.
Jeg hadde fÞlelsen at markedet ikke ville ta bÞlgen i dag og igjen ville vÊre usikkerhet mht avtalen sÄ da solgte jeg pÄ Äpning i dag og valgte Ä avvente. I morgen vurdere jeg inngang igjen rundt kr 6.70. Eller deromkring. Hvis vi deler kunnskap og holder sammen, sÄ kan vi virkelig gjÞre det godt i tiden fremover.
Redigert 30.05.2023 kl 21:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
30.05.2023 kl 21:21 4354

Ja, bĂžlgen uteble dessverre i dag og Ă„rsaken var nok at det var Pinse stengt slik at vorspielet fra fredagen over dammen sluknet - greit nok.

Jeg ogsÄ vil ha pÄ 6,7om vi fÄr, men jeg plukker videre pÄ oversiden for det er neimen ikke sikkert at vi fÄr ...;)
mingus7777
30.05.2023 kl 21:28 4310

Oh no. NÄ ble jeg sugd inn i marinetraffic ogsÄ, bra jeg er glad i nÞrding:)
Ingen tvil om at det sopes inn cash i PGS nÄ og tida fremover! For nykommere er det greit Ä vite at oljeprisen kÞdder med oss atm, men pÄ et tidspunkt kommer den til Ä spille fint lite rolle i denne sammenhengen. Tipper det kommer noen grÄdige store og soper inn billige aksjer snart.
Slettet bruker
30.05.2023 kl 22:40 3906

Hvor mange millioner aksjer kjÞper du? Siden det alltid tar sÄnn tid med den plukkingen din

Hadde oljen rundet 80$ og Pgs stÄtt i 7,8kr eller mer om det ikke var stengt igÄr? Hvor mange % hadde hovedindeksen beveget seg og futtene over dammen disse dagene om det hadde vÊrt Äpent igÄr?
Bmwx1
30.05.2023 kl 23:36 3622

Jeg skal love deg 100% sikkert st du fÄr pgs pÄ 6,7kr kanskje alt i morgen
rischioso
30.05.2023 kl 23:46 3552

RE - Hvor mange millioner aksjer kjÞper du? Siden det alltid tar sÄnn tid med den plukkingen din


* NÄ er det jo slik at jeg plukker titt og ofte fordi jeg ogsÄ selger ofte - helt eller delvis - spesielt i disse usikre makro tider. Hvor mange millioner aksjer - ja, det var et interessant spÞrsmÄl og noe jg ikke har tenkt over - jeg har mer kontroll pÄ volum i penger enn aksjer - det blir noe enklere for det er tall jeg allikevel mÄ forholde meg til videre og ikke bare kun pÄ kjÞpsdagen ...;)

RE - Hadde oljen rundet 80$ og Pgs stÄtt i 7,8kr eller mer om det ikke var stengt igÄr?

* Det kunne nok ha vÊrt tilfellet om avstemmingen var over, men den skjer jo fÞrst i morgen sÄ da er det naturlig at usikkerheten fÄr utlÞp dagen fÞr noe som igjen legger press pÄ olja sÄ ikke noe unormalt det som skjedde i dag.

RE - Hvor mange % hadde hovedindeksen beveget seg og futtene over dammen disse dagene om det hadde vÊrt Äpent igÄr?

* I gÄr kunne vi nok ha fÄtt en peak om det hadde vÊrt Äpent som en naturlig fortsettelse av futtenes vorspiel pÄ fredagen og ikke minst sÄ hadde vi fÄtt ekstra drahjelp om kontrakten ogsÄ hadde tikket inn i gÄr, men denne gangen ble den naturlige rekkefÞlgen brutt og da kan utfallet bli helt annerledes - noe det ble.

SÄ fÄr vi bare krysse fingrene for morgendagen - at avstemmingen vedr gjeldstaket gÄr som det skal og en avtale kan signeres ...;)
Redigert 31.05.2023 kl 00:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
30.05.2023 kl 23:50 3571

Du sier at du lover noe som betyr at den mÄ vÊre forankret i en forpliktelse - betyr det at om jeg ikke fÄr mulighet til Ä kjÞpe aksjer nede pÄ 6,7 fordi kursen aldri gikk ned dit sÄ skaffer du meg PGS aksjer til den prisen?

For hvis ikke sÄ betyr jo ikke lovnaden din noe som helst ...;)
Thesistulling
31.05.2023 kl 00:05 3497

Heller over til at det starter i rĂždt frem til gjeldstaket blir annonsert spikret imorgen ettermiddag.
Man burde vel muligens innsett at disse dagene ville bli litt ruskete, men man hadde uansett vĂŠrt inne med en post.
Oljerekyl og gjeldstaket pÄ en gang.......satser pÄ det.



rischioso
31.05.2023 kl 00:11 3523

Ja, helt ute kan man jo aldri vÊre som aktiv trader - det blir som at en surfer skulle holde seg borte fra havet nÄr det var bÞlger - det er like lite spennende med flat bÞrs som med flatt hav ...;)
Slettet bruker
31.05.2023 kl 05:51 3179

Interessante betraktninger. Du har nevnt det vil bli Berg og dal bane. Avstemning idag og kontrakt i gÄr ser ikke ut til Ä skape panikk i shortleiren. Det skremmes heller ikke at kontrakter kan komme i tide og utide fremover.
Da tenker jeg at pÄ kort sikt kan det bli en oppsving etter avstemning og forhÄpentligvis godt resultat i usa. Men at Q2 i seg selv ligger an til Ä bli for svakt. NÄr er Q2 over? Snakk om dager?

Mvh AmatĂžren
Slettet bruker
31.05.2023 kl 05:54 3208

Har du plukket opp nÄr klokken avstemningen finner sted norsk tid?
Sikkert mange som undres men ikke vil skjemme seg ut ;)

Mvh AmatĂžren
Redigert 31.05.2023 kl 05:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
31.05.2023 kl 07:54 3047

Tusen takk!
Krysser vi fingrene for at ting snur seg