$$$PGS$$$ Lesestoff i helgen đ
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
16.06.2023 kl 11:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Det var feil vei denne gang. Men en skĂ„l đ» for at de Store Bevegelsene er tilbake i aksjen
(Utfallet om kanselleringsskrellen hadde kommer FÞr KONTRAKTRUSHET fÄr aldri blitt annet enn spekulasjoner. Still ...)
(Utfallet om kanselleringsskrellen hadde kommer FÞr KONTRAKTRUSHET fÄr aldri blitt annet enn spekulasjoner. Still ...)
mingus7777
12.06.2023 kl 22:48
5168
HĂžr fra 4:20!
LITEN kontrakt. Hegnar LER av reaksjonen pÄ bÞrsen.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/12/8014989/oljepris-pa-72-dollar-pgs-rett-ned?fbclid=IwAR1oZeus9C3SxDefiRlgL4egoFKQTbqoSglK212oUVqDae9afO1k5d9R4eA_aem_th_Afm1d12TTeGSzrFXyiVrbbVjwzKd2Cv8S-S-A-9CAMNOP5UB3VEwwh_c3W3TVikEcTs&zephr_sso_ott=LFxzrF
LITEN kontrakt. Hegnar LER av reaksjonen pÄ bÞrsen.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/12/8014989/oljepris-pa-72-dollar-pgs-rett-ned?fbclid=IwAR1oZeus9C3SxDefiRlgL4egoFKQTbqoSglK212oUVqDae9afO1k5d9R4eA_aem_th_Afm1d12TTeGSzrFXyiVrbbVjwzKd2Cv8S-S-A-9CAMNOP5UB3VEwwh_c3W3TVikEcTs&zephr_sso_ott=LFxzrF
nemi's
12.06.2023 kl 22:50
5154
Oppturen har kvartal etter kvartal skrevet om angivelige 46MUSD i late sales som nÄ skulle posteres. Og like sikkert har Oppturen fÄtt kalde fÞtter nÄr datoen har nÊrmet seg, og sÄ skrevet at det ikke er grunn til Ä ha store forventninger til resultatet, eller late sales likevel. For det er alltid neste kvartal det skal skje. SÄnn gikk 2022. Og sist Q1. Fotsatt uten de 46 MUSD. Og nÄ har Oppturen blitt spakere om Q2. Det neste blir antagelig at det spÞker for Q3-resultatet ogsÄ. SkjÞnt det fÄr dere ikke hÞre fÞr det nÊrmer seg, og det har gÄtt opp for Oppturen at Titan blir liggende til kai i hvert fall over sommersesongen. I mellomtiden gjelder det Ä fÄ til kunsten Ä ikke nevne Titan.
Normalone
12.06.2023 kl 22:52
5123
KokosnÞtt - du gjentar og gjentar til det kjedsommelige at alle andre ikke har peiling, uten at du har noe konstruktivt selv Ä komme med. Du har vist ved flere anledninger at du tydeligvis ikke har satt deg inn i selskapet eller rapportene - det er veldig enkelt Ä vÊre kjepphÞy, men det blir bare pinlig nÄr du ikke har noe konkret Ä vise til. Du virker ogsÄ til Ä vÊre en veldig utÄlmodig og nervÞs investor - der jeg sitter med inntrykket at du legger skylden pÄ alle andre skribenter som du mener har hausset selskapet. For min egen del bruker jeg lite like tid pÄ disse innleggene - som alle de som baisser kursen uten noen forklaring/begrunnelse - men i motsetning til deg, slik jeg oppfatter innleggene dine, bruker jeg tid pÄ Ä sette meg godt inn i det jeg investerer i og tar selv ansvar for mine kjÞp/salg. Etter mitt syn er det du som har minimal virkelighetsorientering - men jeg har ingen forventninger om at du skjÞnner det, dessverre.
PGS er veldig volatil - og kursen svinger mye - og det merkes veldig pÄ innleggene pÄ HO at skribentene lar seg pÄvirke av grÄdighet og frykt. Akkurat nÄ er det tydeligvis mange som er veldig nervÞse - og innleggene preges veldig av dette, der det er stor overvekt av de som tror at alt skal gÄ ned i kjelleren - pÄ samme mÄte som at det for 2-3 mÄneder siden var overvekt av "positive" innlegg. Mesteparten av disse innleggene er bare stÞy - tenk selv, ta ansvar for sine egne beslutninger og legg en plan!
PGS er veldig volatil - og kursen svinger mye - og det merkes veldig pÄ innleggene pÄ HO at skribentene lar seg pÄvirke av grÄdighet og frykt. Akkurat nÄ er det tydeligvis mange som er veldig nervÞse - og innleggene preges veldig av dette, der det er stor overvekt av de som tror at alt skal gÄ ned i kjelleren - pÄ samme mÄte som at det for 2-3 mÄneder siden var overvekt av "positive" innlegg. Mesteparten av disse innleggene er bare stÞy - tenk selv, ta ansvar for sine egne beslutninger og legg en plan!
Redigert 12.06.2023 kl 23:30
Du mÄ logge inn for Ä svare
TullebĂžrsđ
observer009
12.06.2023 kl 23:02
5042
Kokos, Det er beklagelig Ă„ se at du velger Ă„ kritisere andre uten konstruktiv hensikt. Istedenfor Ă„ kritisere, kan det vĂŠre mer produktivt Ă„ bidra med konstruktive innspill.
Vi har en trader pÄ forumet som endel ser til. Halve tiden har han et budskap vi longere ikke liker Ä hÞre (not right now gudskjelov). Noen liker Ä hate han. Men det er umulig Ä ikke skotte i noen grad til personen (om man da ikke har blokket vedkommende). Legg merke til at denne har en viss raffinesse. Ikke som det sytende, spotske rufset som tidvis dukker opp. Selv om nicket i motsetning til "klagesoppen" faktisk pÄvirker, og da tidvis feil vei, mÄ jeg for egen del si Ä foretrekke en slik mer stilig trader, (selv om jeg personlig har valgt Ä sitte pal no matter what), enn disse hatske og innholdslÞse rene plagerne som er et hÄn mot alt som heter god smak, takt og tone.
Redigert 12.06.2023 kl 23:14
oppturen
12.06.2023 kl 23:20
4822
Tror du forveksler meg med noen andre, har ikke skrevet noe om noe $46 mill i late sales.
Mulig jeg har pÄpekt det som stÄr i Q1 rapporten om noe mill i transfer fee som skal avgjÞres i Q2 eller Q3
Mulig jeg har pÄpekt det som stÄr i Q1 rapporten om noe mill i transfer fee som skal avgjÞres i Q2 eller Q3
VĂ„ken?
I dag misset du i overkant av 10%
Flau over deg trÄdstarter - du har ingen evner annet enn Haussing.
Nyanser deg? Ăk #tanker pĂ„ engang? Beveg deg fremover fremfor?
I dag misset du i overkant av 10%
Flau over deg trÄdstarter - du har ingen evner annet enn Haussing.
Nyanser deg? Ăk #tanker pĂ„ engang? Beveg deg fremover fremfor?
"Nyanser deg? Ăk #tanker pĂ„ engang? Beveg deg fremover fremfor?"
Hva betyr det?
Hva betyr det?
(Ă
sitte pal har ikke vÊrt den beste taktikken siste mÄneder, men heldigvis sikret jeg nok til villaen jeg skriver dette i i vinter, men ja hadde jeg vÊrt perfekt hadde jeg solgt alt og gÄtt inn med det tilgjengelige akkurat nÄ, men veldig fÄ mennesker er perfekte. SkjÞnt det er fascinerende Ä mÞte pÄ unntaket)
Redigert 12.06.2023 kl 23:43
kntfn
12.06.2023 kl 23:55
4432
I mars i Är, for oss som solgte seg ut med fin gevinst da. Grunnen til at dere andre taper penger er at dere tror for mye pÄ TA (som er et fint hjelpemiddel, men betyr null nÄr det kommer til stykket - det er det bare Ä innse), konspiteorier om alle som er ute etter PGS, i tillegg til Ä hausse opp grunnlÞse fantasier om oppkjÞp, meme pumps og annet vÄs dere bare finner pÄ.
Det er ikke helt accurate, men det er vel fortjent med litt kritikk nÄ hvor det har vÊrt bommet endel. Ser det tydelig i bakspeilet, dyr lÊrdom. Men det er noe med Ä holde seg til sin utvalgte strategi som fjerner stress og tvil. Personlig syns jeg ikke det er vanskelig Ä utstÄ motstand, men har respekt for at det kan vÊre annerledes for andre
Redigert 13.06.2023 kl 00:10
Slettet brukerskrev "Nyanser deg? Ăk #tanker pĂ„ engang? Beveg deg fremover fremfor?" Hva betyr det?
Her var jeg midt i er resonnement - klikket tydeligvis pÄ send for tidlig.
Svar heller pÄ forrige innlegg siden du omsider har vÄknet.
Flink pÄ Ä svelge kameler du :D
KlĂžr det Ăžrlite i halsen eller svelger du unna greitt :D ?
Svar heller pÄ forrige innlegg siden du omsider har vÄknet.
Flink pÄ Ä svelge kameler du :D
KlĂžr det Ăžrlite i halsen eller svelger du unna greitt :D ?
Redigert 13.06.2023 kl 00:22
He he, den var mere morsom đ
(Ler med hovne mandler)
(Ler med hovne mandler)
Redigert 13.06.2023 kl 00:26
SoLong
13.06.2023 kl 00:40
4164
Jeg har prĂžvd Ă„ lĂŠre meg Ă„ le rikt, men det setter seg liksom i halsen, uansett hvilken champagne jeg bruker.
Slettet brukerskrev He he, den var mere morsom đ (Ler med hovne mandler)
God bedring!
Langt fra uforstÄelig at mandlene dine har hovnet opp i lÞpet av dagen.
Langt fra uforstÄelig at mandlene dine har hovnet opp i lÞpet av dagen.
Bennyfyfasan
13.06.2023 kl 01:12
4238
Det er skrekkblandet fryd nÄr klokka er 0900 i morgen. Jeg tror den faller litt til fÞr det snur - dessverre. Vi mÄ fÄ en skikkelig bekreftelse pÄ at det ikke blir ny emisjon - det vil stoppe nedgangen. Kan hende vi mÄ vente til 11 juli for det.
Jeg er utrolig spent pÄ shorten. Kan ikke si annet enn at jeg blir litt sur om de har fÄtt dekt inn en del i dag.
Er vi i silent period? I sÄfall - om det blir smÄjobber pÄ skuta som fikk kansellert kontrakten vil vi ikke hÞre om det fÞr Q2 presentasjonen :-(
Jeg er utrolig spent pÄ shorten. Kan ikke si annet enn at jeg blir litt sur om de har fÄtt dekt inn en del i dag.
Er vi i silent period? I sÄfall - om det blir smÄjobber pÄ skuta som fikk kansellert kontrakten vil vi ikke hÞre om det fÞr Q2 presentasjonen :-(
SoLong
13.06.2023 kl 01:36
4181
Siden Opec bare rumler med tomme tÞnner (tomme trusler) sÄ vil nok oljeprisen lempe kursen ytterligere ned.
Redigert 13.06.2023 kl 01:36
rischioso
13.06.2023 kl 01:56
4171
Ja, det er riktig - det var Mr X som skrev at det var et etterslep pÄ LS i fra Q1 i stÞrrelsen 46m/usd som da vil komme pÄ toppen noe det som oftest gjÞr og av samme grunn har Q2 historisk vÊrt et godt kvartal - som forrige Q2
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/06/01/7875627/pgs-sjefen-betydelige-late-sales
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/06/01/7875627/pgs-sjefen-betydelige-late-sales
Redigert 13.06.2023 kl 01:59
rischioso
13.06.2023 kl 02:09
4134
FOMO (fear of missing out) vil nok vÊre frykten som de fleste som sitter ute vil fÞle pÄ og som er helt vanlig etter en betydelig overreaksjon basert pÄ en lett blanding av short, stoploss raid og tvangssalg. NÄ er kursen sÄ rimelig at vi vil foreta tvangskjÞp ...;)
Thesistulling
13.06.2023 kl 02:12
4134
Hver gang oljeprisen har touchet 72, 3 i tallet siden 19.mars, sÄ spretter'n opp igjen.
Vi fÄr hente inn noen fotformsko, stille oss i ring og synge Kombaya my Lord, sÄ gÄr dette bra.......
đ
Glad man har lÊrt seg Ä begrense tap kjapt, selv om det blir tap, sÄ minimerer man, legger ny strategi, inn igjen, men ikke med alt.
SĂ„, traff man idag?
Kan ikke si DET akkurat, men da er det greit Ä ha litt i bakhÄnd.
Vi fÄr hente inn noen fotformsko, stille oss i ring og synge Kombaya my Lord, sÄ gÄr dette bra.......
đ
Glad man har lÊrt seg Ä begrense tap kjapt, selv om det blir tap, sÄ minimerer man, legger ny strategi, inn igjen, men ikke med alt.
SĂ„, traff man idag?
Kan ikke si DET akkurat, men da er det greit Ä ha litt i bakhÄnd.
Daviden
13.06.2023 kl 03:06
4115
Sitat av Per Ulv Den Enes sitat av Loven i Radio Norge... Det er stor forskjell pÄ Ä ta seg en runk og det Ä rive av seg hele kuken...
Markeds responsen til meldingen mandags morgen, var vel mildt sagt og dra av seg hele kuken med pÄfÞlgende kron juveler...
Ha en flott handelsuke đ
Markeds responsen til meldingen mandags morgen, var vel mildt sagt og dra av seg hele kuken med pÄfÞlgende kron juveler...
Ha en flott handelsuke đ
Det er deilig at de store Bevegelsene er tilbake i aksjen ...
Max-Investor
13.06.2023 kl 07:37
5987
Slettet brukerskrev Det er deilig at de store Bevegelsene er tilbake i aksjen ...
Satser pĂ„ at bevegelsene tar oss opp i dagđ
Londonmannen
13.06.2023 kl 07:38
5964
Nei, i retrospektiv er det ikke vanskelig Ä se at det Ä sitte pal de siste mÄnedene har vÊrt feil. Men kjÊre vene, det er da ingen sak Ä bli milliardÊr dersom det hadde vÊrt en farbar vei Ä investere i aksjemarkedet nÄr man kjenner fasit. Men det er urealistisk. Man mÄ se fremover, gjÞre seg opp en mening om hva som vil skje og sÄ sette sine investeringer etter det, i forvissning om at det er en risiko for at man bommer.
Joda, vi som er longis mĂ„ sies Ă„ ha bommetâŠ..sĂ„ langt, dvs over en tre mĂ„neders periode. Men sĂ„ var det heller ikke alle tradere som fikk med seg den bratte stigningen i de mĂ„nedene som gikk fra desember til mars. Bare sĂ„ det er sagt. Og som longis er min tidshorisont pĂ„ min investering i PGS betydelig lengre enn tre mĂ„neder. La oss snakkes nĂ„r vi kommer mot slutten av 2024 og inn i 2025. Selv om jeg slett ikke har noen garanti for at min tidslinje er riktig. Her er fortsatt risiko i enhver aksjeinvestering, ikke minst i PGS og oljerelatert industri.
Ha en god bĂžrsdag! NĂ„ sitter jeg tyngre i PGS enn noen gang. ;-))
Joda, vi som er longis mĂ„ sies Ă„ ha bommetâŠ..sĂ„ langt, dvs over en tre mĂ„neders periode. Men sĂ„ var det heller ikke alle tradere som fikk med seg den bratte stigningen i de mĂ„nedene som gikk fra desember til mars. Bare sĂ„ det er sagt. Og som longis er min tidshorisont pĂ„ min investering i PGS betydelig lengre enn tre mĂ„neder. La oss snakkes nĂ„r vi kommer mot slutten av 2024 og inn i 2025. Selv om jeg slett ikke har noen garanti for at min tidslinje er riktig. Her er fortsatt risiko i enhver aksjeinvestering, ikke minst i PGS og oljerelatert industri.
Ha en god bĂžrsdag! NĂ„ sitter jeg tyngre i PGS enn noen gang. ;-))
PHOinvestor
13.06.2023 kl 07:39
5957
selskapet inngÄr stadig nye avtaler, men kursen stÄr stille, nÄr en avtale detter ut raser kursen, merkelig
3mnd,det mange her som har vĂŠrt med i Ă„revis.
geo01
13.06.2023 kl 08:24
5344
Tja pe3,17 for 2024 pÄ kurs 6 nkr
Ikke gĂŠrnt og sitte long om en ser i kula.
https://www.marketscreener.com/quote/stock/PGS-ASA-1413242/
Ikke gĂŠrnt og sitte long om en ser i kula.
https://www.marketscreener.com/quote/stock/PGS-ASA-1413242/
Redigert 13.06.2023 kl 08:36
observer009
13.06.2023 kl 08:26
5337
PGSâ Cyprus Vision final products deliver advanced seismic imaging that enables the evaluation of opportunities in Cyprus EEZ, in a single volume of contiguous, KPSDM depth data.
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/pgs-releases-final-cyprus-vision-data/
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/pgs-releases-final-cyprus-vision-data/
mingus7777
13.06.2023 kl 08:42
5113
Venter bare pÄ en liten gnist som utlÞser rekylen. Olja har definitivt en stÞrre oppside enn nedside nÄ og vil hjelpe pÄ kort sikt. Tipper pÄ en real korreksjon i lÞpet av uka.
Redigert 13.06.2023 kl 08:45
geo01
13.06.2023 kl 08:45
5053
Opp i dag.
Redigert 13.06.2023 kl 10:46
Rubin
13.06.2023 kl 09:00
4777
Slettet brukerskrev R for revansj
âŠR for Rebound đ
Redigert 13.06.2023 kl 09:01
"Ho ho AsbjĂžrnen!"
"Fo fo Moe!"đąđđžâšïž
"Fo fo Moe!"đąđđžâšïž
elnomi
13.06.2023 kl 09:07
4708
Det er ikke rally fÞr vi passerer kr 12 der kursen nÄ burde vÊre.
FĂžrst skal PGS rett tilbake over kr 9-10 innen Q2 og deretter kan det bli rally
FĂžrst skal PGS rett tilbake over kr 9-10 innen Q2 og deretter kan det bli rally
Pasta skal vĂŠre al dente, og jeg liker min Paga$$ med Store Bevegelser.
Stopper ikke pÄ 13 denne gang ...
Stopper ikke pÄ 13 denne gang ...