...

geo01
26.05.2023 kl 00:29 49061

.
Redigert 05.06.2023 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
geo01
28.05.2023 kl 17:34 5044

Det jeg ikke forstår er hvorfor diskutere Pgs når du ikke eier aksjer eller er negativ totalt på hva som skriver.
Men om de har 6 skip til drift der du etter mange år har solgt store mengder Bibloteksarbeide det har og Tgs vil feltene by på i dag større og større mengeder kontraktsarbeide på nye og gamle felter derfor vil de oppta mere og mere skipenes virksomhet.
Bibloteket er ned fra 600-nå 305 mill usd på 2-3 år noe som er sundt.
Nå som Ramf Victory blir innsatt kontraktsarbeide vil det frigjøre 1 skip til f.eks Biblotekinnhenting PGS øker investering fra 120 mill til ca160 mill usd for hele 2023.
Skipsflåten er variabel mot etterspørsler og akkurat nå er kontraktsarbeide opp mot 70% av virksomheten av 6 skip i drift mens tidligere 2020-2022 var det motsatt.
Tgs har også falt i perioden etter q1 grunnet lavere late sales enn ventet men fastholder prognoser for hele året som Pgs også fastholder innen late sales.
Håper du uansett får innblikk i Pgs om du ikke har interesse i Pgs men kanskje Tgs eller Shearwater senere.
Oljeselskapene øker forøvrig investeringer opp for 2023 og 2024,det er uansett bra for de fleste innen offshore.

Redigert :Om Pgs har 100% arbeidskontrakter og forhåndsbetalt MC har de ikke flere skip og bygge etterspørsler biblotek som diverse stater/olje selskaper ønsker dette er kanskje litt lettere og lese.
Da må de selge tidligere bibloteker og det er en lavere verdi nå,305 mill usd mot 500 mill usd for 2 år siden.

Når de setter inn et ekstra skip er det kanskje for og har 1 ekstra tilgjengelig skip til 3d skyting av biblotek MC arbeide.
De øker investeringene sikkert på grunn av sterkere etterspørsel,men prioritering av hva som er best betalt er det kontraktsarbeide om de ikke får en rateøkning på Biblotekarbeide for selskapene,de har nå 6 skip og fpr tilskudd på Vicrory.
Det kan være en supersyklus og det er kun 17 3D skip i verden,hva betaler best biblotek eller arbeidskontrakter er der skipene tjener best,det er ledelse som styrer,ikke noen på HO.


Redigert 28.05.2023 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
28.05.2023 kl 17:38 5027

At PGS er et kjempecase ser jo alle. At der har vært humper i veien og at ting har tatt tid, ja. Det er jo nettopp derfor her er enormt store penger å tjene i å være med på reisen opp. Klart PGS vil bli mye høyere verdsatt når maskineriet nå bokstavelig talt kommer igang på alle de store verdenshav som trenger seismikk.
Om ikke hele verden går til helvete da som også noen med jevne mellomrom spår her inne. Da bør man ikke være i aksjemarkedet i det hele tatt men heller kanskje finne seg et lite småbruk og tenke selvberging på den måten.
Sitter behagelig på mine PGS aksjer
Londonmannen
28.05.2023 kl 20:53 4702

Ja, det store spørsmålet er når reprisingen setter inn. Mulig vi må vente til disse summene materialiserer seg på bunnlinjen. Men det vil i så tilfelle være svært uvanlig. Normal vil markedsaktørene prise et selskap på forventninger. De forventningene har i så tilfelle ikke vært mye å skryte over så langt. Men jeg antar det vil være langt flere enn Normalone som etterhvert vil måtte innse de faktiske forhold og som derfor vil sikre seg en andel i PGS før det hele blir å se i regnskapet. Følgelig burde det være overveiende sannsynlig at vi får en skikkelig reprising av PGS senest utpå høsten 2023. Men det kan også skriver langt tidligere, dersom markedsaktørene agerer normalt og priser selskapet på forventingar ala det Normalone presenterer. I så fall er det ikke dumt å sitte stille og rolig i båten, eventuelt kjøpe seg inn rimelig raskt.

Vi går uansett et spennende halvår i møte. Og i 2024 kan de første utbyttene komme på konto.
geo01
28.05.2023 kl 21:50 4840

Denne må ALLE lese og ...jeg og håper også det er en høyere prosentvis betalte kontraktsverdier 2023 det var vel 16 konraktsmåneder q2 2022 og mye små kontrakter og sikker mindre nto cash 2023 var tidlig fullbooket.
Eventuell rate oppgang 2023 legger også et grunnlag for 2024 og hver prosent gir som sagt gir sterkere fri kapital. ebit.
Jeg er kjempespent på res q2 og outlook.

Upcoming Events Date
Q2 2023 revenue update Jul 11, 2023
Q2 2023 Earnings Release Jul 20, 2023
Q3 2023 revenue update Oct 10, 2023
Q3 2023 Earnings Release Oct 25, 2023
Q4 2023 Earnings Release Jan 25, 2024





kongsberg1
28.05.2023 kl 22:49 4840

Kokosnøtt skrev Innlegget er slettet
Det er vel alltid slik i et marked at det ikke er like efensielt som valutamarkedet, som er markedet som er nærmest. Pgs har nok posisjonert seg å kommuniserer ut fra valgt strategi, den kan nok være litt vanskelig for oss som har investert å sitter long i papiret skulle gjerne hatt mere meldinger å inside kjøp., De har nå satt en standar for det innenfor regelverket. Når Pgs landet finansieringen i det mest ruskette markedet på en god stund, så sier vel det noe om hvilken tiltro investor har til Pgs, den ble så godt som landet, men til litt hoyere rente pga bankuroen.. Når det er sagt så er vel heller ikke alle like fornøyd med aksjekursen siste 2 mnd. men du må huske at det meste av short skal dekkes inn. Rate utviklingen er vel også positiv, positiv cashflow, flere båter i varm drift, ikke kaldt opplag. Stabilt salg fra biblotek i 2023 ref Q1. En verden som skriker etter energi. Ja, du må gjerne selge aksjene dine, jeg selger ikke mine, venter på utbytter i 2024 å at kursen snart eksploderer. Det får du mene hva F du vil om, men du burde ikke selge, jeg unner faktisk alle å bli med når det skjer.
Fortsatt god pinse.
Alby
29.05.2023 kl 11:55 4070


Gå inn på PGS investor og les hva Per B skriver. Videre kan vi regne med flere fine kontrakter, med bla. 9 båter i drift . God 2. pinsedag.
I dag er det fotballdag, så jeg skal på Melløs og se Moss - Raufoss 😂😂
Svava
29.05.2023 kl 17:23 3643

https://splash247.com/fugro-wins-german-offshore-wind-site-survey-contract/

Vet dere hva som skiller Fugro fra PGS innen offshore wind?
Londonmannen
29.05.2023 kl 19:53 3457

Kokosnøtt skrev Innlegget er slettet
Moroklumpen ;-)) Lykke til i morgen.
Kokosnøtt
29.05.2023 kl 19:54 3498

:) Vi ønsker det samme ikke sant? Men har du virkelig troen på good things i morgen?
Geiren
29.05.2023 kl 20:06 3489

Denne tråden har gått over i pjatt og blitt totalt uinteressant
Kokosnøtt
29.05.2023 kl 20:15 3454

Du hadde håpet på bulletproof inside Information på hegnar forum? Du bidrar ikke med noe som helst selv. Jeg kom med konkrete kritiske spørsmål til disse høyt forelskede investorer, og ble møtt med kjeft - dermed en oppfølging fra min side. Det du lirer av deg bidrar ikke til noe som helst.
KommersK
29.05.2023 kl 20:45 3307

Kunne ikke vært mer enig. Enten er man med i den sterkt troende menigheten, eller så er man visst imot den... Det sitter en mengde besserwissere her inne som mener de har så utrolig god greie på alt, og så klarer de ikke å skrive i nærheten av brukbart norsk en gang. Det forteller mye/alt om dem.
Det burde være lov til å være skeptisk både til kursutviklingen og de fagre løftene om den, uten å få masse dritt kastet etter seg. Jeg tror også den skal en del opp (ellers hadde jeg selvsagt ikke kjøpt den), men skråsikker kan ingen være. Prøv å forstå det.
Fremtiden ser absolutt lys ut, men det er ingen garanti for at det går bra.
Aksjenuubie
29.05.2023 kl 20:54 3318

Blir alltid imponert over de som sier de er investert i selskapet, men kun snakker ned selskapet. Det er alltid risiko i en investering, det er noe alle vet, men å kun blokke ut det som er av positiv info, tilsier jo at man burde komme seg ut av selskapet fortere enn svint. Jeg synes det samme om de som blokkerer alt av negativitet også, men det begynner å kry av folk på forumet her som jeg ikke skjønner hvorfor i det hele tatt har investert. Hadde jeg følt at pgs var et så elendig selskap, med så dårlige fremtidsutsikter, så hadde ikke jeg investert.
Kokosnøtt
29.05.2023 kl 21:12 3199

Tror du jeg hadde plassert 1,5mnok+ i pgs dersom jeg ikke hadde troen? Jeg er ikke forskudd som de forelskede påpeker.
Man må alltid være kritisk. Selv hav jeg gav tett på 7 - vært i minus og godt i pluss. Longer - vel viten om grad av svingninger. Men ikke In Love som de forelskede - jeg kan hoppe av i svingen! Men i dette tilfellet vil jeg ikke gjøre det rett før klimaks. Derav kritiske spørsmål.

oppturen
29.05.2023 kl 21:38 3190

I krig på slagmarken brukte man ofte tromme gutt, mulig det hadde en effekt.

Det blir vanskelig å ta deg seriøst kokosnøtt når du klarer å skrive at du «ikke ser» at PGS har levert cash overskudd på $125mill før avdrag siste 12 mnd.
«Du ser» heller ikke at å legge ytterligere 2 aktive skip til 6 aktive skip gir en flåteøkning på over 30%

Hva skal man diskutere når en ikke evner å se selv det som står med feit skrift og 2 strek under ??
geo01
29.05.2023 kl 22:10 3032

Ja fakta er virkelighet og det er det jeg håper tråden kan informere om.
Det kommer stadig info fra IR og news på Pgs nettside.
Årsrapporten sier mye om tilstanden nå og fremover,det er Pgs egne godkjente protokoller.
Det er viktig med og informere diskutere om det er av betydning her også da det er alltid noen som vet mer enn du selv i et komplekst selskap som Pgs er i.
I dag leste jeg DN og oljeonvesteringene går fra 188 mrd til 198 mrd for 2023 Norsk sokkel.
For 2024 ligger det 181 mrd i påtta men den justeringen høynes over natten.
På det laveste var det snakk om 120 mrd og neduren har vært lang og grinete fra 2015.
Pgs vil også posisjonere seg kraftig innen CCS og Havind,og andre grønne satinger mot 2030 dette vokser.
I dag satses det på solceller og batteri men Pgs må sikkert omstilles etter 2030-2040.
Skipsflåten i dag WW har ikke plass til begge aktivitetene engang mot 2026-2039 uten nybygg da satsingen innen CCs og Havind vil overgå dagens oljeleting men vil være en andel langt frem mot 2050-???
Reknologien er fremtiden.
Men først må Pgs komme i posisjon og da trenger de og tjene penger fremover,det er fokus med tråden også.
Håper mange synes det er greit med en annen tråd,og helst med info/meninger med analyser fra hus mm og alt annet.
Syns mange er flinke med mange bra news,takk.
Det er greit og diskutere trading,med mening 1-3 ganger pr dag,eller long med 1-3 innlegg.
Vi får håpe det kommer en laaang opptur snart.
mvh

Her er siste news fra Harstad bassin 25.05-23

https://www.pgs.com/company/newsroom/news/pgs-data-reveals-untapped-potential-in-harstad-basin-apa-2023-blocks/
Redigert 29.05.2023 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
PerUlv Den ene
29.05.2023 kl 22:55 2834

""Vi får håpe det kommer en laaang opptur snart."""

Den er nå nærmere en hva de feste tror men... lengere unna hva idiotene kan se, hehe
xjack
29.05.2023 kl 23:05 2772

A rising tide will lift all ships. Det krever tålmod, men i det kommende kan vi oppleve mer headwind. Kursløft med ordentlig drag i kommer med nyheter med oppsiktsvekkende nyheter, De kan komme, plutselig,