BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda V2

Slettet bruker
BCS 07.06.2023 kl 15:21 60024

Åper v.2 pga den andre stengt av størrelse:


Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Redigert 07.06.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
HokusPokusFill
24.07.2023 kl 15:18 5854

Jeg tror ikke det trenger å komme en ny melding for at denne skal over 10. Det som er kjekt er at ingen vet hva fremtiden bringer 😄
Slettet bruker
24.07.2023 kl 14:59 5376

Øyeblikksbildet du skisserer endrer seg fort. Det legges nok inn ny stor sperre innen kort tid. BCS skal ikke over 10kr før noe større fundamentalt opplyses om.
HokusPokusFill
24.07.2023 kl 14:13 5413

Ikke så mye motstand igjen nå til 10eren. Tror ikke shorterne har så mye krutt igjen i tasken. Ligger noen medium poster til salgs på 9.90, men de flyttes nok oppover etterhvert.
MacT
21.07.2023 kl 19:08 6182

De må nok først sende ut en melding om at Finn slutter først.
OZZY
21.07.2023 kl 17:53 3651

Det kan virke som om de søker nå på Finn.no at en Project Engineer er første steget til en COO men jeg kan ta feil.
Rule
21.07.2023 kl 17:41 3675

Det er ikke så stor en butik. Mon ikke CEO agere COO også ind til videre. De har også en CTO.
En COO er vel mest relevant hvis de har noget drift, men på nuværende tidspunkt er CTO den der er i ilden.
rockpus
21.07.2023 kl 16:22 3722

Merkelig at det ikke ble annonsert en ny COO i dag. Går jo ut fra at de skal ansette en ny? Normalt ville jo en ny vært klar ved dagens avgang?
MacT
21.07.2023 kl 11:58 4015

Kan vi få en melding om ny COO i dag, nå som Finn mest sannsynlig blir valgt inn i styret og slutter i stillingen sin.
Spør du meg burde de ha en klar.
Rule
21.07.2023 kl 10:22 4175

Mye bra indlæg - helt enig.
Majoriteten af dem sidder tilbage må have kursmål som sitter højt. Det inkluderer også mig.
Ja, der må være alt mulig chance for en voldsom short squeeze da der er lite modstand på vei op.
Når jeg tænker over det så er short's her jo kolo enorm risikabelt. Mange har kunne samle op til billige penge over pæn tid og vil holde fast i de aktier til nye højder som du siger. Hele det scenarie afhænger selvfølgelig af at BCS lykkes med at lave butik ud af deres teknologi.
HokusPokusFill
20.07.2023 kl 23:47 4518

Det at jeg sitter rimelig tungt i denne aksjen forteller litt om hva jeg mener skjer når en slik avtale landes. Man kan nok gå utifra at den når nye høyder, som er vesentlig høyere enn tidligere.

Teknologien fungerer, og har i tillegg blitt forbedret. Det er også kompetente mennesker i ledelsen.

Det vi ser nå er et marked som fortsatt er skeptisk , og noen som har kapitalisert på dette med shortposisjoner. Aksjen har blitt holdt nede , det er alle klar over. Men ved en slik melding vil taket de har holdt, slippes , og den vil møte lite motstand på veien opp.

Noen vil nok ta gevinst tidlig , men jeg tror majoriteten av de som har longposisjoner i denne aksjen har kursmål som sitter høyt. Det inkluderer meg. Fasiten kommer med tiden. My 2 cents
FaderGem
20.07.2023 kl 20:35 4622

Hva vil det bety for kursen hvis BCS inngår avtale med f.eks. Huchems et sted på tidslinjen, tror du? Hokus Pokus, Zim Zallabim.
pezz
20.07.2023 kl 19:51 4674

Ettersom alle er enige i at grønnskalle tar feil i alt han sier. Tør noen å slenge ut et kursmål for året. Jeg er nemlig enig med grønnskalle. Ting vil nok ta tid før seriøse investorer omfavner hokus pokus teknologi.
Når man kan lese her at det er ingen tvil om at ting vi skje allerede i løpet av høsten, hva mener allmenheten det vil bety for kursen? Noen som tør å tippe?
Rule
19.07.2023 kl 21:44 5021

Okay - her kommer i hvert fald 4 ting relateret til kursen som er riktig:
-har sagt (som mange andre) at de små 8 NOK er bunden og at trenden endelig er vendt - pt holder det riktig
-At påpege at kursen er udbombet pga. brand-udsalg - er historiske fakta og riktig
-At fortælle der ligger mindre end 60.000 stk til salg under 10 NOK - var fakta under handlen idag og igår

Personligt mener jeg at kursen er mye lavere end hvad en value baseret tilgang kan komme frem til. Også ret logisk nu kursen kun er lidt højere end cash beholdning, hvis man som jeg tror på deres resultater, deres teknologi og tror på at de skal lykkes. Da det er min egen holdning med argumenter bag så er det en selvopfyldende profeti - så også riktig

Min agenda er åben og jeg skriver ærligt hvad jeg mener.
Jeg har selv aktier i BCS. Jeg er selv long. Jeg giver ikke investeringsråd eller anbefaler nogen at investere. Folk må gøre deres egen mening op.
Jeg giver min holdning til kende i håb om enten at få bekræftigelse eller gode argumenter på det modsatte for at styrke min forståelse af BCS som investerings case.
Slettet bruker
19.07.2023 kl 12:21 5156

Du har ikke hatt riktig i noe av det du har skrevet på dette forumet rundt kursen i BCS, allikevel pøser du ut med tall og beregninger som om du skulle sitte med fasiten. Litt selvinnsikt takk!
Slettet bruker
19.07.2023 kl 12:14 5063

Halleluja og amen sa menigheten! Vi får håpe du har rett i dine spådommer. Jeg ser frem til BCS kan vise til noe konkret.
Minner også om at ansettelser koster penger de per nå ikke tjener så her tømmes sparegrisen fort. Når sparegrisen nærmer seg tom vet vi hva Løkke pleier å gjøre..
Redigert 19.07.2023 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Rule
19.07.2023 kl 12:00 5065

Yes, ingen tvivl om at der kommer til at ske noget her inden for overskuelig tid - høsten.
Umiddelbart ligger der kun 55.000 stk til salg under de 10 NOK. Ikke mye der skal til her for at løfte kursen krone efter krone....
Ved stor kommerciel må det blive 10 kroner kursen springer med... :-)
Londonmannen
18.07.2023 kl 21:59 5302

Håper da inderlig at vi aldri mer ser ØSS som aksjonær i BCS. Det finnes mange andre der ute som vil være langt bedre aksjonærer å ha med seg enn den egosentriske ØSS.
Londonmannen
18.07.2023 kl 21:56 5304

Ingen børsmelding så langt. Men jobbnanonser kan gi kraftige signaler om hva som er i ferd med å skje. Jeg tror neppe BCS hadde lyst ut en slik stilling dersom de på nåværende tidspunkt skjønte at de ville mislykkes med sine pågående prosesser. Neki, dette er nokm et signal om at prosessene går mot snarlig suksess. For BCS har ingen tid å miste og må være klar med nødvendig kompetanse i selskapet den dagen de får positivt svar på at påpgående prosesser kan omsettes til etablering av pilotproduksjon. Den dagwen nærmer seg tydelig styggfort, og jeg tror at vi vil få svar i løpet av inneværende kvartal. Jeg tror heller ikke vi må vente til selskapet kan vise overskudd på bunnlinjen før investorene kaster seg over BCS nok en gang. Bare at denne gangen vil det ike være på bakgrunn av oppblåste Twittermeldinger fra en overoptimistisk, urealistisk CEO, men på bakgrunn at teknologisk gjennombrudd og grønt lys for å til storskalaproduksjon. Og når det skjer vil det nok trolig være mange nye dører som åpner seg, inkludert døren til finansiering av storskalaproduksjon. Hvor dette bringer oss kursmessig høsten 2023 gjenstår å se, men jeg tror det kan bli en ekstremt hyggelig førjulstid for oss BCS-aksjonærer. ERnn så lenge får vi nyte sommeren......
Rule
18.07.2023 kl 19:54 5392

Smuk tanke - tja, det var jo deres enhjørning - det kræver at Septalen æder sine ord i sig igen eller at han holder fast i at de faktisk kan noget rigtigt Hokus Pokus :-)
Når man tænker over det er BCS ren Hokus Pokus. Laver Co2 (affald) om til et super materiale. Denne verden er i og kommer i mere og mere materiale mangel....

Jeg tror det nye purification step ( ny renseprocess ) er ret ret stort scoop. Det er en opfindelse der er kommet siden IPO og "on top".
Nok også delvis nødvendig da tidligere ledelse havde for høje tanker om hvad pris/premium de kunne få for CNF/CNT.
Jeg tror bestemt det er en opfindelse vores ex CEO ægrer sig gul-og-grøn over at han ikke vidste kom da han fik solgt på ca. cash niveau.
Jeg tænker at det er langt mere sandsynligt at en eller flere andre aktører dukker op end at Saga Pure vender tilbage.
aud590
18.07.2023 kl 18:07 5469

Er det noen her inne som kan tenke seg at Saga Pure kan komme tilbake nå de ser at BCS går på skinner?
Rule
18.07.2023 kl 17:03 5541

Du har nok ret for en stor del. Jeg tænker et andet element er trading mere generelt. Det er primært makro og brand-udsalg af storejer Saga Pure og trading/shorting der har drevet kursen ned. Det sidste og mindre kurs-drop kom som følge af forsinkelse. Så de samme elementet bør kunne sende kursen et godt stykke retur…
Redigert 18.07.2023 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
rockpus
18.07.2023 kl 15:55 5600

Markedet for denne type selskap ser ikke ut til å agere på logiske positive forventninger lenger. Det kreves konkrete gjennombrudd for å glemme tidligere skuffelser. Det tror jeg kommer allerede i løpet av denne høsten! Vi kan for første gang få mer kjøtt på benet enn LOI-er og MOU-er! Da først vil vi kunne få et kursnivå som begynner å speile det virkelige potensialet i denne aksjen.
Rule
18.07.2023 kl 15:35 5600

jeg nævnte vl blot at det så ud til at den gode PoC nyhed havde udløst en stigningstakt på 1.5 NOK pr uge. Vi fik så et kraftigt tilbagefald og nu ligner det mere 0,5 NOK pr uge. Lad os se. Ser ud til at det er slut med 8 tallet. Det bliver snart half year update. Hvis BCS skal have en re-pricing til blot mindst IPO kurs så er der langt op....
Redigert 18.07.2023 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2023 kl 14:09 5631

I følge Rule skal den gå 1,5kr per uke fremover så da er den nok tilbake rundt 70kr innen neste sommer.
Fyret
18.07.2023 kl 11:49 5673

Helt rigtigt rockpus.
Vi forventer jo alle, at der kommer gode nyheder og den får et spark bag i til de gamle 70er eller mere
Rule
18.07.2023 kl 11:47 5678

Ganske enig - Grønskalle afsløret og meget gennemskueligt.
Aktie lister på FB gruppen viste opkøb af dem uden for top-50.
Troen er tilbage og mange skal sikkert ind igen med mere inden det er for sent på kurser under IPO.
Ingen særlig grund til at kursen ikke kan ligge på IPO dvs x2 højere end idag uden flere nyheder.

BCS søger en projekt ingeniør til ansættelse 8 August. - opslag på deres egen FB og listet på finn.no:

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=309992004&fbclid=IwAR3C3QuAYXvKxUrTXvUvOsHJE5lslNq_S6mVsYCDSROlom2n__0mYSmmnjk
Job duties eksempler:
- Taking processes from pilot stage through upscaling and industrializing
- Technical tasks in all phases of the project life cycle.
- Preparation of technical specifications and technical assistance for tender documentation.
- Follow-up and coordination of subcontractors.
....

ganske fornøjelig læsning....
Redigert 18.07.2023 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
rockpus
18.07.2023 kl 10:56 5713

Når du svarer på et direkte spørsmål til elnomi, så er det vel naturlig å forstå sammenhengen slik jeg gjorde? Spesielt når dere har samme opplegg?
Ellers må du i alle fall tro at vi alle er idioter, om vi skal tro på dine innlegg. Du sprer pessimisme for kursen på kort og mellomlang sikt i alle dine innlegg, og påstår samtidig at du er long i aksjen. En hver idiot forstår jo at om du selv hadde trodd på dine egne innlegg, hadde du for lengst solgt deg ut for heller å ta ny posisjon om et par år! Ingen sitter i en aksje der de er overbevist om at kursen skal langt ned før den først om et par år skal begynne å stige igjen. Opptrer man så selvdestruktivt i markedet, bør man heller finne seg en alternativ måte å plassere sine penger.
Slettet bruker
18.07.2023 kl 08:52 5804

Jeg vet ikke hva du tror, men jeg har ingen agenda og eier kun et brukernavn på dette forumet. Det må ikke bli slik at du skal bli usakelig hver gang du møter litt motstand her inne rockpus. Hvorfor skulle jeg ha flere når jeg kan stå for det jeg skriver?
Oppsummert: Jeg har vært med BCS fra 70-80kr til dagens nivå. Jeg forventer ingen store nyheter eller kursdrivende info på kort sikt, men sitter long fordi jeg har tro på selskapet de neste 2-3 årene. Jeg er en motrøst til alt og alle som skal glorifisere det faktum at BCS ikke har levert en eneste ting enda.
Charlie Freak
17.07.2023 kl 23:29 5952

Med tanke på at tråden ble startet på et tidspunkt da kursen trolig var 3 x så høy. Så blir tittelen på tråden ganske så fornøyelig :)
Rule
17.07.2023 kl 22:43 6000

Ja, resultaterne BCS har skabt går alle i den rigtige retning, men kursen gået ned, ned og ned. Der har været en forsinkelse som var opvejet af den nye ledelse imod en ny-opdaget opportunity til genbrug af eletrolyt. Og vi fik PoC på den :-)
Nu begynder kursen også at gå op, så tingene begynder nu at følges ad :-)
Det gør det x10 mye hyggeligere at være BCS aktionær :-)
Har troen. Har selv aktier. Lykke til.
rockpus
17.07.2023 kl 22:38 5984

Ganske morsomt når noen av trollene som tror de kan bruke forumet til å manipulere kurser blir avslørt ;-)
rockpus
16.07.2023 kl 20:26 6321

Ok, Siden du svarer på denne meldingen så tyder jo det på at du også er eier av nicket elnomi. Det er egentlig ikke overraskende..
FaderGem
16.07.2023 kl 18:44 6328

Har på følelsen av du tok deg nær. Kunne gjerne brukt ord som utålmodig og lite fremtidsrettet reflekterte med mark i stumpen. La BCS få tid til å lykkes, så vil jeg tro du ikke ser på det som frekt ment.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 16:13 6205

Tro meg BCS har ikke vært lønnsomt. Jeg har vært med fra 70kr 😅 Jeg håper på en opptur i løpet av 2-3 år, men redd vi innen den tid blir utvannet.
aud590
15.07.2023 kl 23:37 6278

Meget god oppsumering Rule. Ja, her kan rekylen komme i løpet av høsten.
Rule
15.07.2023 kl 20:53 6240

Alt ligger smukt til rette for BCS:
*ny ledelse der gør alt det rigtige
*fuld finansieret hvis deres strategi lykkes
*PoC på genbrug af elektrolyt
*boom i batteri industrien
*lokal Norsk produktion
*politisk støtte
*Co2 neutralt hvor konventionel tech forurener vildt
*LOI med Inabata som forhandler af egen produktion
*LOI med HuChems som køber/låner af BCS teknologien

Kursen er bombet til stenalderen fordi folk har troet at BCS var en døds-sejler
BCS på Nordnet top-10 over mest indtjening på udlån til short i multiple kvartaler
Døds-salg af største ejer SP - pga. omlægning af deres portfolio
Men nej og hov - ups - alt det fundamentale er på plads. Præcist som med rec. ( alt lagde sig smuk til rette og kursen sprang fra 2-3 NOK til 20 NOK ).
Shorterne er fanget med bukserne nede

Her er det bare og vente - melding om fremdrift i forhandlingerne med HuChems eller de materiale kvalifikationer de kører kan komme anyday og PoC har nok ikke reduceret chancen :-)
Redigert 15.07.2023 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
M79
15.07.2023 kl 17:46 6345

Som du nevner Spetalen sa noe ”klokt” hvorfor ville han investere eller spytte så mye penge i BCS noe som er hokuspokus ?? Uten tvil han er smart fyr men samtidlige ha gått på smell mange gang… Han solgte vel NEL på på over 2 kr, nel gikk over 30kr…
Teknologi selskapet BCS i oppstartsfase og trenger tid for og utforske bruke teknologien, dersom alt klaffer og åpne fabrikkene så kan du gange kursen med 10x.. Har du troa kjøp mere på billig kurs og sitt i ro… hvis ikke selg deg ut og slutt med jafs.. god helg alle
rockpus
15.07.2023 kl 17:32 6352

Har fulgt med deg og dine innlegg i ulike tråder over tid. Har du spesialisert deg på denne type innlegg? Har det vært lønnsomt?