Questerre i dag og framover
Ser vakkert ut på rød børs i dag. Kanskje testes 2.03 etterhvert, selv om robotene jobber på spreng for å holde den nede. Veien framover synes ganske så lys, med eventuelle lettelser på restriksjonene i Quebec, og og Jordan ser ut til å ta form. Blir spennende å se hva som skjer på generalforsamlingen.
googleearth11
15.06.2023 kl 09:10
3260
Nei, det stemmer overhodet ikke. Kan du legge fram dokumentasjon på det? Jeg dokumenterte at du tok feil, i alle fall to av gangene. Så har jeg heller ikke deltatt i debatten i QEC i mer enn ti måneder, ikke to år som du påstår. Har du i det hele tatt dekning for noe som helst av det du lirer av deg?
Redigert 15.06.2023 kl 09:11
Du må logge inn for å svare
Nå er vi på 1,80, aksjen er dumpet tilbake til utgangspunktet.
Du kan bare se på kursen nå.
Det lempes ut aksjer etter Investtech ferske kjøpsanbefaling.
Det lempes ut aksjer etter Investtech ferske kjøpsanbefaling.
tuja
15.06.2023 kl 09:19
3315
Slettet brukerskrev Nå er vi på 1,80, aksjen er dumpet tilbake til utgangspunktet.
Du må ikke glemme å kjøpe da. Blir ikke lenge her nede, vet du. Ellers kommer du ut av hiet ditt kun når QEC går ned. Fraværende på pluss-dager. I wonder why?
tuja
15.06.2023 kl 09:20
3390
Er da noen som kjøper også. Blir fint å ha i portefølgen når pilot meldes.
Ja - heldigvis er det noen kjøper !!!
tuja
15.06.2023 kl 09:44
3362
Fjellbris skrev Har kjøpt 50.000 til a snitt 1,83, takker og bukker🙏
Så mye som ligger i pipelinen for QEC utover sommeren(pilot/endring bill21/erstatningsbeløp, samt at de skal øke produksjonen og tjener godt med netto cash. Ikke dumt å være gjeldfri heller). Mcap er på skarve 790 mill kr. Og i tillegg har vi ekstra jokere i Red Leaf og Jordan. Forstår lite av dagens prising. Men, det kommer en dag. Kjøpte også flere QEC på 1,82.
Fjellbris
15.06.2023 kl 09:55
3282
Igjen er vi 100% enig, grattis med 0,1 lavere akkumulering vs meg, men ingen teller ører den dagen melding om en av de triggerne du nevner kommer, da teller vi kroner😉
Ps ser Jan P. Sissner er svært positiv til olje/gass aksjer (spesielt AKRBP) i DN i dag, og at oljepris også skal opp fremover. Som han sier, olje/gass selskaper tjener penger som gress på oljepris 75 om det blir snitt årene fremover, og det gjelder jo også gjeldsfrie QEC😀
Ps ser Jan P. Sissner er svært positiv til olje/gass aksjer (spesielt AKRBP) i DN i dag, og at oljepris også skal opp fremover. Som han sier, olje/gass selskaper tjener penger som gress på oljepris 75 om det blir snitt årene fremover, og det gjelder jo også gjeldsfrie QEC😀
Redigert 15.06.2023 kl 09:56
smoke
15.06.2023 kl 10:02
3229
Slettet brukerskrev Nå er vi på 1,80, aksjen er dumpet tilbake til utgangspunktet.
imponerende.. skrev du meldingen før du trykte selg, eller er du så rask?
Peter Sellers
15.06.2023 kl 10:09
3194
@Fjellbris, flott at noen akkumulerer på disse kursene men jeg har lagt merke til en ting som går igjen. Svært få skriver om økt produksjon, gjeldfritt, penger på bok osv, nei det majoriteten er opptatt av er om vi får endring i Bill21, pilot og full utvikling av Lowlands så da er det stor spørsmålet som jeg har hevdet, er det ikke sånn at det er hva som skjer ikke skjer i Quebec som styrer denne aksjen? Quebec er TRIGGEREN ! Jeg kan ikke se at noe av det andre som enkelte hevder at aksjen skal opp kun på positive tall med Quebec isolert, vi ligger og vaker rundt 1,80-1,90 igjen og igjen! Ser også at det er nevnt av trådstarter at det blir spennende og se hva som skjer på generalforsamlingen, der skjer det ingenting for sakslista er allerede klar vedr denne og hadde det vært noe så skal dette børsmeldes asap! Ha en fin dag med sol og varme :))
Det skjer mye på GF i flg. eksperten - mellom linjene.
Ellers er det verdt å merke seg hvordan Investtech nærmest skapte panikk i aksjen.
Ellers er det verdt å merke seg hvordan Investtech nærmest skapte panikk i aksjen.
Redigert 15.06.2023 kl 10:14
hgsd33
15.06.2023 kl 10:25
3123
Tallene ble diskutert og kommentert av bla. minsin etter siste q rapport. Er vel egentlig ikke så mye mer og si om den saken ?
Appelsin1
15.06.2023 kl 11:06
3689
Bra at du linker til at norskbulls har tatt feil på 2 av 3 siste kjøps/salgssignaler @tynnidioten
googleearth11
15.06.2023 kl 11:22
3840
Så du mener at hvis Qec hadde hatt 5 milliarder på bok, så ville kursen fortsatt vært 1,80? Jaja. Qec går når robotene slipper taket. Uavhengig av Quebec.
tuja
15.06.2023 kl 11:26
3804
Skal bli morsomt å se hvordan roboten reagerer når pilot meldes. Får vel sjokk. (rekner det som rimelig sikkert basert på energiministerens uttalelser).
Peter Sellers
15.06.2023 kl 11:32
3772
@hgsd33, ja da jeg har full respekt både for deg og minsin men poenget mitt er at aksjen styres mer eller mindre av utfallet vedr Bill21, pilot, erstatning i det store bildet Quebec. Jeg tror og er redd for at dersom vi ikke oppnår noen av disse punktene som jeg nevner (erstatning får vi men hvor stor er et spørsmål) er at aksjen vil falle som en blysøkke til 1,50 det kan skje dersom ingen av disse triggere slår inn, men det er stykke fram dit og håper vi ikke vil oppleve det!! :)
Peter Sellers
15.06.2023 kl 11:34
3764
@ge11, MEN DET HAR DESSVERRE IKKE QEC PT så det er vel ikke noe tema!!
tuja
15.06.2023 kl 11:44
3708
Klart det blir erstatning, dersom de ikke endrer bill21. Myndighetene har da allerede erkjent sitt ansvar. Det store spørsmålet er ikke OM det blir erstatning, men størrelsen på hva de må punge ut med. Eksproprisjonsloven taler selskapene sak. Så myndighetene vil få store problemer å unnvike sitt ansvar.
Peter Sellers
15.06.2023 kl 13:49
3345
@tuja, leste du innlegget mitt, hvis ikke les en gang til!! Jeg skrev: (erstatning får vi men hvor stor er et spørsmål) så hvor du har det i fra at jeg mener at vi ikke får erstatning er helt feil, jeg har tidligere også skrevet at myndighetene har innrømmet erstatningsansvar så det er helt klart for deg, ha en fin dag videre.
googleearth11
15.06.2023 kl 13:53
3320
Peter Sellers skrev @ge11, MEN DET HAR DESSVERRE IKKE QEC PT så det er vel ikke noe tema!!
Jo, det er jo akkurat det som er tema. Du sier jo at det som QEC kommer til å tjene framover de neste åra, ikke vil ha noe å si på kursen, hvis ikke det kommer meldinger om Quebec. Det er jo det som er hele diskusjonen her.
Det er kjent for alle hva QEC tjener og vil tjene fremover.
Hvorfor skal markedet plutselig prise dette høyere?
PS! Hadde aksjen stått i 3-4-5 kroner hadde det vært lettere å gi deg noe kred for alt du har skrevet.
Hvorfor skal markedet plutselig prise dette høyere?
PS! Hadde aksjen stått i 3-4-5 kroner hadde det vært lettere å gi deg noe kred for alt du har skrevet.
Redigert 15.06.2023 kl 14:06
tuja
15.06.2023 kl 14:03
3254
En annen sak som er meget viktig opp i hele greia, er at First Nations spiller på lag, og vil ha utvinning av olje/gass på eget territorium. Når loven i tillegg tilsier at FN har råderett over egne ressurser, har myndighetene ett megaproblem. Uten endring av bill21, skyter de seg selv i foten. Det blir ikke småtterier de må ut med i erstatning. Derfor er jeg rimelg sikker på at bill21 blir endret. De har rett og slett ikke råd til noe annet.
Peter Sellers
15.06.2023 kl 14:08
5924
@ge11, hvordan kan du mene at det er et tema? du skriver at dersom Qec hadde hatt 5 milliarder på konto så ville kursen fortsatt vært 1,80 at jeg mener/tror det? Selvfølgelig ikke, kursen ville vært langt høyere men Qec er ikke der i per dag og vi vet heller ikke om de noen gang får det (hadde jo vært glimrende for oss aksjonærer om så ble tilfelle) så hvorfor lage sånne hypoteser som du hater når andre kommer med disse såkalte hypotesene uten substans?
smoke
15.06.2023 kl 15:38
5738
like lett å kjøpe aksjer her som å fange sommerfugl.. flakser jo overalt :D
Tøvete?
Det er helt normalt når Investtech har QEC som dagens aksje med kjøpsanbefaling.
Det er helt normalt når Investtech har QEC som dagens aksje med kjøpsanbefaling.
Vi sluttet på 1,81, nær LOD. Dagens fall var på økende volum, omsetning på 4,6 Mill.
Spennende hva morgendagen bringer...fortsetter dumpinga eller snur vi opp?
Spennende hva morgendagen bringer...fortsetter dumpinga eller snur vi opp?
tuja
15.06.2023 kl 19:15
5227
Tenker det viktigste er å være all in når godmeldingen(ene) kommer. Da blir øretrading byttet ut med kroner. Så får de som sjangser på smågevinster holde på. Men at det nærmer seg noe håndfast fra myndighetene i Quebec iht pilot/endring bill21, er jeg rimelig trygg på. Ingen skriver i en kv.rapport at energiministeren har forespurt selskapet om pilot, uten at det er rimelig reelt at det ligger i pipelinen.
Edit: ikkje dumt med rally i olja heller. Opp nærmere 1,5 usd siden børsslutt i Oslo.
Edit: ikkje dumt med rally i olja heller. Opp nærmere 1,5 usd siden børsslutt i Oslo.
Redigert 15.06.2023 kl 19:17
googleearth11
15.06.2023 kl 19:26
5196
Nei, det har ikke noe med hverandre å gjøre. En kjøpsanbefaling på mellomlang sikt, har ingen sammenheng med fallet i dag å gjøre. 7 øre ned, kan nesten ikke regnes som noe unormalt. Det er en myte som du har skapt selv, som ikke stemmer i det hele tatt.
googleearth11
15.06.2023 kl 19:30
5178
Det er DU som påstår at eiendeler, kontanter osv. ikke har noen betydning for kursen I Qec. Det har du skrevet gjentatte ganger. Du sier at det eneste som kan gå opp kursen på Qec er nyheter fra Quebec. Jeg har ikke laget noen hypotese i det hele tatt. Qec har nå kontanter som nærmer seg 1 kr pr aksje. Med 3-400 millioner I overskudd pr år de neste 5 åra (som er min tidshorisont) så vil kursen gå opp, har vært min påstand hele tiden - UTEN Quebec. Det har du latterliggjort mange ganger.
Med rally i oljeprisen (+3%) er det mulig at 1,80 holder.
Det vil være positivt som jeg tidligere har påpekt.
Det vil være positivt som jeg tidligere har påpekt.
Mener du at det er mest naturlig at aksjen faller - siden kjøpsanbefalingen er på mellomlang sikt ?
(Til tross av at oljeprisen og børsene stiger)
(Til tross av at oljeprisen og børsene stiger)
smoke
16.06.2023 kl 00:16
4737
du velger dager å referere til litt systematisk, var ikke kjepphøy for 2 dager siden. Tipper det er like stor suksess å dumpe nå som det var for 2mnd. siden :D lykke til:)
tuja
16.06.2023 kl 09:47
4252
En kommentar på xi, fra dagens diskusjoner. En som har vært i kontakt med selskapet. Så får hver og en tolke det på sin måte:
"Fikk svar på mail. Alt er visst i skjønneste orden, "everything is under control and going according to plan", så de har ikke forregnet seg "
"Fikk svar på mail. Alt er visst i skjønneste orden, "everything is under control and going according to plan", så de har ikke forregnet seg "
Viti
16.06.2023 kl 09:56
4210
Denne var fin...... going according to plan.... Velger å tolke den som at pilot er på vei til å bli godkjent. Planen må i utgangspunktet være utvinning og ikkje erstatning.
Fjellbris
16.06.2023 kl 12:37
3938
Ja, alle signaler vi har fått siste tiden tyder på at Bill21 blir endret og vi får pilot. Tror vi får en sterk abslutning på Qec i dag, hvem vil våkne opp til melding over helga og ikke være posisjonert?😉
tuja
16.06.2023 kl 13:08
3855
Enig. Likte ordlyden i svaret fra QEC. "under control", og "according to plan". Tror også det nærmer seg snarlig melding på newsweb.
God helg, når den kommer.
God helg, når den kommer.