CO2 transport bull.

Sabi
HUNT 04.07.2023 kl 13:03 19946

Ventes nyheter fra denne.
Redigert 04.07.2023 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Sabi
05.07.2023 kl 15:54 10484

kommer det gode nyheter så kan denne mangedoble seg.
Sabi
06.07.2023 kl 08:22 10386

kommer å bli en spannede sommer, CO2 transport shipping.
Up2you
09.11.2023 kl 08:03 9612

Hunter har 43mill i cash og fordringer. Markedspris 25mill.? Smeller opp idag

9.11.2023 07:51:16
HUNT: I FORHANDLINGER OM TO PROSJEKTER, TRENGER KONTRAKT FØR FARTØYSBESTILLING
Oslo (Infront TDN Direkt): Hunter Group er i forhandlinger om to prosjekter innen maritim sektor, og håper å komme med en kunngjøring i nær fremtid.


Det skriver selskapet i en markedsoppdatering torsdag.


Selskapet har kontanter og fordringer på 43 millioner kroner, som tilsvarer en likviditetsbane på rundt 3,5 år, opplyses det.


I samarbeid med DNB og Vedam Design har selskapet fullført den første fasen av utviklingen av fraktløsning for karbonfangst- transport og lagring (CCTS). Løsningen er teknisk innovativ og bør til betydelig kostnadsbesparelser sammenlignet med eksisterende LCO2-skipsdesign.


"Ettersom prosjektet går mot kommersialisering går vi nå inn i en fase som vil innebære en tilpasning til IMO- og EU-forskriftene. Vi har blitt kontaktet av flere interesserte parter, men gitt den nylige motvinden i CCTS-verdikjeden, og den høye prisen på nybygg, vil faste langsiktige kontrakter være nødvendig før noen fartøysbestillinger kan legges inn", skriver selskapet.

Redigert 09.11.2023 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Up2you
09.11.2023 kl 10:10 9513

Spørsmålet man skal sette seg her nå er "Hva blir kursen ved en evt. langvarig kontraktsinngåelse". Tipper selv meget høyere en dagens.

Kult at jeg beholdt papirene her.... Kan bli en reise.
Trond86
09.11.2023 kl 10:53 9397

Sabi skrev Går mot 3kr
Denne kan fort gå mot 10 kr. Selskaper er knapt priset til egenkapitalen pr nå.

Var jo like gøy som overraskende at det kom såpass håndfaste og spennende nyheter. Kan nok fort gjøre 50% til i morgen...

Morro! Blir sittende her. Kjempe potensiale på siste nytt

Virker så denne har gått under radaren.
Nå er det bare å vente på avtaler så ser vi 5kr her i 2024

Hunter ble jo avskrevet som et børsskall, og ingen ventet vel på noe som helst. Derfor er 200 % opp her bare en sped begynnelse om det skulle komme nye avtaler inn.

Er helt spinnvilt dette. Glad jeg kom meg inn under 1,3 igår. Her sitter jeg long

Ser vel opp mot 4kr idag

Sabi! Mannen med flest profiler heltinne. Har du skiftet nick til Sykelisten 1. Om man samler profilene fine står du for 50% av innleggene herinne

Her bommer du grovt. Bra du ikke spiller poker 😎
Uansett er dette kjempe nytt!
Skal høyt fra dagens latterlige pris når avtalene kommer.
De smarte posisjonerer seg før!
150.000 aksjer i skuffen!
Kjøyr!

Kjøres det!👍🏽🚀🚴🏽‍♂️

Går mot 3kr. ..skrevet av Sabi
Ser vel opp mot 4kr idag …skrevet av Sykilisten.

Ganske lik ortografi!!!

Ja… isåfall har sabi det travelt så mange som skriver forventet oppgang. At den går mot 3kr idag ser jeg ikke vekk i fra. Er kraftig pågang nå

Fest brems en slukt. Jaja selger på 4kr muligens. Spørs på avtaler som måtte komme

Den blir vel kjørt for å få størst mulig kurs før dei skal sette emisjonen og hente penger.

De skal tjene penger på bygging av tanker med mindre stål så vidt jeg har forstått. Og det er vel ved bygging av skip. Hvor mange år frem i tid er det? Det vil renne mye vann i havet, og penger ut i strie strømmer før det blir noe av.

Northern Lights har denne type skip som Hunter Group vil bygge allerede under bygging hjå Dalian shipbuilding i Kina (3 stk. )
Mulig designet til Hunter group er litt anna utforming på. Det blir mykje nye aksjer her på sikt (ikkje nødvendigvis negativt) og utvanning.
Eg har trua på prosjektet deira, men er long og trur ikkje det skjer noko fysisk på ei god stund.
Fyller evt på i ein emisjon når den kommer ( då er det ofte meir handfaste ting på bordet).


👍🏽
Helt riktig - emisjon er ikke nødvendigvis synonymt med negativitet!
Dette er fønix opp av asken. Siste melding stabiliserer kursen langt over onsdagens sluttkurs. Reisen videre er spennende
Redigert 10.11.2023 kl 19:03 Du må logge inn for å svare

Nylig innside kjøp. Skal ikke se bort i fra det kommer flere av de fremover for å statuere en ny tid

Her skal vi følge godt med fremover.:)

Oversikt for HUNT (HUNTER GROUP ). Oppdatert VPS 23.11.2023

01 AVANZA BANK AB 12.03% 5 466.8k 3 460k
02 SAGITTARIUS CAPITAL LTD 7.10% 3 225.8k 2 042k
03 SEAL INVEST AS 6.14% 2 791.3k 1 767k
04 LAMA GLOBAL AS 6.10% 2 771.6k 1 754k
05 NORDNET BANK AB 2.54% 1 154.4k 730.6k -10 826
06 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 1.89% 857.53k 542.7k -25 816
07 RØYNLID ROLF 1.74% 790k 500k
08 CLEARSTREAM BANKING S.A. 1.47% 667.85k 422.7k
09 EUROCLEAR BANK S.A./N.V. 1.44% 654.23k 414.1k
10 SURFSIDE HOLDING AS 1.43% 649.12k 410.8k
11 BEYER RENE 1.29% 585.88k 370.8k
12 THE BANK OF NEW YORK MELLON 1.26% 571.33k 361.6k -15 000
13 SWEDBANK AB 1.24% 563.53k 356.7k 1 500
14 BAKKE LEIF HENRY PAUL 0.89% 406.34k 257.2k
15 ARGENTUM FONDSINVESTERINGER AS 0.86% 388.73k 246k
16 MTB EIENDOMSUTVIKLING AS 0.74% 336.8k 213.2k
17 LEGANGER MORTEN ARILD 0.70% 316.16k 200.1k
18 MCE HOLDING AS 0.64% 292.29k 185k
19 NORDEA BANK ABP 0.59% 267.93k 169.6k -3 750
20 CITIBANK, N.A. 0.56% 255.77k 161.9k 15 190
21 HEDEN HOLDING AS 0.56% 253.59k 160.5k
22 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.54% 247.3k 156.5k
23 SAXO BANK A/S 0.52% 234.97k 148.7k 3 500
24 NORDEA BANK ABP 0.44% 199.25k 126.1k
25 SVENSKA HANDELSBANKEN AB 0.43% 196.19k 124.2k
26 DANSKE BANK A/S 0.42% 189.68k 120.1k
27 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.42% 188.9k 119.6k
28 WAAGE CARL FREDERIK 0.38% 173.8k 110k
29 CIUPLINSKAS NERIJUS 0.38% 171.76k 108.7k
30 RAIFFEISEN BANK INTERNATIONAL AG 0.35% 158.26k 100.2k
31 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.35% 158.08k 100k
32 B FINANS AS 0.35% 158k 100k
33 DAHL MICHAEL FLINDT 0.35% 158k 100k
34 HØGSETH JONNY 0.35% 158k 100k
35 DYBVIK ØYSTEIN GILJE 0.34% 155.31k 98 297
36 J.P. MORGAN SECURITIES PLC 0.34% 153.47k 97 133 -3 394
37 VICTORIA SKOTØIMAGASIN AS 0.33% 150.5k 95 250
38 ROCHA PAAL DA 0.31% 142.2k 90 000
39 BNP PARIBAS 0.31% 141.6k 89 623
40 RONO EIENDOM AS 0.28% 126.4k 80 000
41 KAROLIUSSEN KJELL OVE 0.28% 125.61k 79 500
42 J.P. MORGAN SECURITIES PLC 0.27% 124.18k 78 594
43 SOLLI RONNY 0.27% 121.66k 77 000
44 THE BANK OF NEW YORK MELLON 0.25% 111.82k 70 773
45 MAMO YARED TSEGAYE 0.24% 110.6k 70 000
46 HOBBESLAND ÅNUND 0.24% 109.49k 69 296
47 SKJELSTAD PETTER 0.22% 97 960 62 000
48 JOHANSEN ROAR HELGE 0.22% 97 811 61 906
49 P-H NILSEN HOLDING AS 0.21% 94 879 60 050
50 FRØSETH SIVERT 0.21% 94 800 60 000
51 Other investors 39.22% 17.82m 11.28m 51 780

Volumet er høyt i dag. Hvem laster? Denne aksjen er ned over 96 % i år. https://finance.yahoo.com/quote/HUNT.OL/history?p=HUNT.OL
Redigert 23.11.2023 kl 10:44 Du må logge inn for å svare

ingen glemmer forrige utbytte på 30,08 NOK pr aksje. Kan de store gutta gjøre dette på nytt?

massevis av gratis penger som de også kan søke om :) Noen bruker algo drypp aktivt til å få tak på aksjer.

https://www.enova.no/bedrift/sjotransport/utslippsfri-maritim-transport/
Redigert 23.11.2023 kl 12:25 Du må logge inn for å svare

Begynte bra på over 30%

Den stenger nok mye høyere. Hva hva det andre prosjektet de snakket om som også nærmet seg? Dette kan bli en Gull aksje å eie fremover.
Det er totalt kun 28 768 101 aksjer i selskapet. Uansett så må det bli en emisjon.
Redigert 23.11.2023 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
ks1977
25.11.2023 kl 22:03 7354

Jeg håper at du skriver dette fordi at du ikke vet bedre, og ikke at du er en av de som prøver seg på en pump&dump, men for sikkerhets skyld:
1) Selskapet ble SLAKTET og delte praktisk talt hele verdi i selskapet. Historiske kurser fra før slaktet er dermed ikke akkurat relevant (ideelt så burde historiske kurser vært slettet i slike tilfeller, men det ville ikke vært praktisk gjennomførbart)
2) Svar på annen post: Nei, det er grunn til å tro at selskapet vil gi ut utbytter i nærheten av 30kr igjen. Utbyttet er som sagt utdeling av selskapsverdiene ifbm slakt. Det vil være overraskende om selskapet gir utbytte i det hele tatt de nærmeste årene; først må selskapet tjene noen penger, og før den tid så kommer det vel en emisjon (jeg har ikke fulgt med helt i det siste, så jeg skal ikke uttale meg om selskapet nå trader over eller under selskapsverdien - dermed skal jeg også holde meg unna å spekulere på hva en fornuftig emisjonskurs vil kunne være)

Artig at det rører seg litt i selskapet, blir spennende å se hva HUNT finner på - håper de har lært seg å kommunisere bedre med aksjonærene slik at dere ikke trenger å falme så mye i blinde slik som vi i stor grad måtte under shippingperioden av selskapet.

Ja då prøver Hunter Group seg på VLCC segmentet igjen.
«Charterparty» der ein leiger in ein 2016 ECO VLCC til usd 52500 pr. Dag og leiger den videre ut til spot markedet (floating index linked spot rate TD3C.
Dette for å bygge kapital.
All kapital og nye aksjer blir henta gjennom desse 4 selskapa i privat innhenting
Surfside Holding (Morten Astrup)
Green Highlander Holding Erik Bay Gundersen)
B.O. Steen shipping (Bertel Otto Bryde Steen)
Apollo asset limited (Arne Fredly)
Alle eksisterande aksjonerer (utnom Surfside Holding) blir pissa på og får ikkje vera med.
Det kommer jo ikkje som noko overrasking, men allikavel irriterande når gutte klubben grei hjelper kvarandre.
Hunter Group begrunner dette med at det er i deira syn det beste for eksisterande aksjonerer…
Det skal vera sagt at det kan komme «subsequent offering «på 10 mill. i nye aksjer for eksisterande aksjonerer på eit seinare tidspunkt?
Kva tenker dykk?
Redigert 30.11.2023 kl 18:09 Du må logge inn for å svare

Veldig bra at det blåses nytt liv i Hunter. Bare å tegne for maks antall aksjer i rep emi. Ikke feil at Fredly «kaster» seg på igjen her. Dersom CO2 prosjektet lykkes blir dette gull. Tipper en av gruppene de forhandler med mot LCO2 skip er Northern Lights, hvor bl.a. Equinor er større partner/eier.
Redigert 30.11.2023 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
ks1977
01.12.2023 kl 15:31 6613

Artig at det nå blir liv i HUNT igjen (tar en ADS virker det som).

Siden det er en del andre [ikke deg Tiger] som fortsatt driver med pump&dump så vil jeg påpeke at HUNT nå er high risk;
* De leier inn en 2016 ECO VLCC (godt valg, skjønt jeg er usikker på hvor ECO denne 2016 er - 2016 er litt så som så, så kan være top notch, men kan også vøre litt mer gammeldags) til 52 500$ /dag
* Til sammenligning så klarte HUNT å få inn 51 110$/dag for spotflåten (59 180$ når man tar hele flåten under ett) i 2020 (med sine top notch ECO VLCCer).
= Dersom de neste tre årene blir like fantastiske som 2020 så vil HUNT tape penger... (lommerusk, men dog)

Personlig så tror jeg at det er stor sannsynlighet for at vi vil se mer ennn 50 000$/dag i snitt de neste tre årene, potensielt langt høyere, men HUNT er nå veldig sårbare for en resesjon (en resesjon behøver dog ikke å bety at oljetransporten går kraftig ned) - og gevinsten MÅ komme ila de neste tre årene.

Jeg har ikke gravd dypt inn i materien her, men jeg har på følelsen av at HUNT nå er ekstremt høyt gearet - dvs at dersom ratene går høyt (slik jeg tror) så kan HUNT bli en svært lukrativ investering. Da jeg var aksjonær i HUNT så var jeg tiltrukket av at risk-siden var nær neglisjerbar, kombinert med en høy reward-side (som senere viste seg å være noe cappet). Så for min del så er det ikke aktuelt å gå inn i HUNT igjen (med mindre jeg ønsker en LITEN joker i portefølgen), men for de som ikke er så fokusert på risk-siden i risk/reward så kan det være at HUNT er en veldig spennende aksje.

Lykke til videre - jeg vil holde et lite øye med selskapet også videre :)

Ks1977,
Ja dette er high risk, heilt enig. Her er det ikkje pump and dump nei. Vil prøve å få aksjer i rep emisjonen (til god rabatt).
Bakteppe for gode rater over tid er veldig bra (sjølv om opec kutter enda meir i produksjonen) mtp at det er lite nye båter som kommer i markedet. Usikker korleis ton/mile slår ut på vlcc mtp begrensinger i panama kanalen (men dette har gjerne du betre kontroll på mtp OET eksponeringa).
Skyggeflåten er jo også spennande kva skjer med.
Kommer det resesjon så vil vel det meste gå ned uansett i mine auge.

Begrensninger i Panama kanalen. Hva har det å si for VLCC?? Disse kommer ikke gjennom der uansett. For store.
ks1977
01.12.2023 kl 19:17 6430

Pump&dump var overhodet ikke myntet på deg, bare så det er klart.

Ja, kombinasjonen få nye båter & EEXI/CII er jo det vi alle håper vil gi saftige rater :) Skyggeflåten - og spesielt krigen i Ukraina (og da hva som skjer etter den) er også en joker oppi det hele. Jeg vil ikke ramle av stolen dersom flere av rederne deler ut hele dagens markedsverdi i utbytte (akkumulert) de neste 3(+) årene - uten at jeg skal spå noe som helst...

Bare for å leke litt med tall (dette blir litt hummer og kanari, men prinsippet/tankeeksperimentet holder):
*I 2008 så oppnådde FRO en gjennomsnittlig rate for VLCCene (for året som helhet) på 74 500$.
* I Q2 i år oppnådde OET en gjennomsnittsrate for flåten som helhet (kun for kvartalet) på 72 000$ (og EPS på 1,65$)
* Det er ikke utenkelig at vi tar en reprise av 2008, hvilket i dette "eksempelet" ville gitt en EPS på 6,6$ mot dagens kurs på 270NOK/24$.
* Gitt 100% utbytte så betyr det at hele markedsverdien deles ut ila 3,5 år
Som sagt ingen spådom (pluss hummer&kanari), men potensialet er der.

For de som ikke er så redd for nedsiden så vil det være svært spennende å se hva HUNT klarer av utbytte - mot markedsverdien - for samme TCE. Jeg tipper at det er (vesentlig) større (siden de jo bare leier inn skipene og ikke eier de), men har ikke regnet på det.

Det meste vil gå ned i en resesjon, men det kan jo bare gjøre ratene enda høyere etterpå (les: skroting i resesjon med lite bygging. Ikke gitt at det skjer, men mulig). Ulempen med HUNT i så måte er at denne "opsjonen" kun har en varighet på 3 år, og dermed mer sårbar for en resesjon enn andre. Gitt at det er en resesjon som slår hardt ut over oljetransporten, noe jeg ikke er overbevist om.

Blir spennende fremover. Heier på HUNT (går det bra med HUNT går det bra med mine investeringer også tross alt)

Ja det har du heilt rett i. Ikkje heilt online her, litt fort i svingane. Beklager feil informasjon.