$$$PGS$$$ 🦦٩(•̤̀ᵕ•̤́๑)Raf$ern Taf$ern
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.07.2023 kl 10:32
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
RFS
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Redigert 17.07.2023 kl 22:19
Du må logge inn for å svare
elnomi
11.07.2023 kl 12:18
3435
Så en oversikt hvor mye enkelte shortere hadde tapt tidligere i PGS. Lurer på hvor mye de kommer til å tape denne gangen når kursen går mot kr 8-10 innen Q3?
Det kommer til å svi noe inne h…. for shorterne, men de er blitt advart. PGS er sterk i dag og vil ikke bli overrasket om en slutter på 6 tallet i dag. Alt er ute av «skapet» og nå rigges det for fremtiden med skip (pgs/sharewater).
Det kommer til å svi noe inne h…. for shorterne, men de er blitt advart. PGS er sterk i dag og vil ikke bli overrasket om en slutter på 6 tallet i dag. Alt er ute av «skapet» og nå rigges det for fremtiden med skip (pgs/sharewater).
elnomi
11.07.2023 kl 12:21
3374
Dickhead, jeg har slått meg i hodet med PGS aksjer i glede av at all dritten om 3-4 tallet som enkelte fantaserte om er knust så ettertrykkelig i dag. Skal en ha PGS på 5 tallet bør en ikke vente for lenge med et kjøp.
Hvilke meglerhus får jobben med sammenslåingen? Her blir det nok mye "bola" Kursmål
Tanjiro
11.07.2023 kl 12:24
3336
Her ender vi nok forhåpentligvis grønt i dag, var en stor overreaksjon i dag tidlig og nå er aksjen på vei opp igjen. Som jeg tenkte i går er mye allerede priset inn.
Slettet brukerskrev Hvilke meglerhus får jobben med sammenslåingen? Her blir det nok mye "bola" Kursmål
😶🌫️
Redigert 11.07.2023 kl 12:29
Ryktene går, omsetningen tar seg opp ytterligere ...
Aksjenuubie
11.07.2023 kl 12:30
3230
Nickhead skrev Aksjenubbelei Sint? På deg selv? Vært med fra 13 til 5?
Ikke særlig. Sitter fint i pluss i pgs jeg + andre aksjer jeg har. Har faktisk mitt beste år på børsen, så jeg nyter solen i trøndelag sammen med barna og hunden
unikum
11.07.2023 kl 12:31
3206
Vi må nok innse at denne supersyklusen starter nå men vil ikke få påvirkning før slutten av året og de neste 2-3 år. De er nok litt mer langsiktige enn oss aksjeeiere....
Slettet brukerskrev Ryktene går, omsetningen tar seg opp ytterligere ...
50-lapper mot 200-lapper: Hvor kan jeg $ignere📝
Nickhead
11.07.2023 kl 12:36
3156
Aksjenubbelei
Du får ta en prat med hunden om du skal sikre gevinst.
Men husk at her på forumet har alle store gevinster i pgs ,(:
Du får ta en prat med hunden om du skal sikre gevinst.
Men husk at her på forumet har alle store gevinster i pgs ,(:
Noen ganger
Er Vinduet der
Formuer skapes
Er Vinduet der
Formuer skapes
Holymoses25
11.07.2023 kl 12:38
3104
elnomi skrev Det bygger seg opp til et ordentlig rally nå!
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
Burn short Burn.................
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
Burn short Burn.................
portion
11.07.2023 kl 12:39
3152
Neida ikke alle,men mange av oss sitter trygt og godt i pluss;)) tviler på at du gjør det...;
Longers paradise!;)
Longers paradise!;)
Redigert 11.07.2023 kl 12:40
Mmm, kva er tenden$en?🦍 Straight up Silverback Gorillah! Opp på bakbeina og Brøle og Breske seg!🦍
Nickhead
11.07.2023 kl 12:45
3062
Kontur
For som trader aksje er pgs en av de beste på ose
Sitte long?
Det er for de svake og håpefulle (:
For som trader aksje er pgs en av de beste på ose
Sitte long?
Det er for de svake og håpefulle (:
Hvordan satt din Morgentese hr Daytrader Extraordinairé?😅
nad.oslo
11.07.2023 kl 12:49
3038
Titan kansellert fee er tatt med idag altså på den terminerte kontrakten i juni.
nad.oslo
11.07.2023 kl 12:53
2981
Pgs har mottatt lite beløp på den kansellerte kontrakten på Titan det er med i dagens tall fikk jeg opplyst nå fra investor relation pgs! Pgs har ellers en voldgift sak gående på ca 30 musd fra q4 og q1 den kommer opp nå i juli!
Redigert 11.07.2023 kl 12:54
Aksjenuubie
11.07.2023 kl 12:54
2984
Ser han mener jeg burde spørre fuglehunden min om råd.
Tviler på at det er så mange grønne tall i porteføljen der i gården hvis det er slikt han mener er lurt
Tviler på at det er så mange grønne tall i porteføljen der i gården hvis det er slikt han mener er lurt
nad.oslo
11.07.2023 kl 12:55
2987
Pgs har mottatt lite beløp på den kansellerte kontrakten på Titan det er med i dagens tall fikk jeg opplyst nå fra investor relation pgs! Pgs har ellers en voldgift sak gående på ca 30 musd fra q4 og q1 den kommer opp nå i juli!
Redigert 11.07.2023 kl 12:57
"Mensenmannen" er personlighetsutfordret, men får ikke ødelegge vårt godt humør. Aldri. Og spesielt ikke her, Post Fear, med False Factor under oss, med Evjen nå med på laget, og resten av meglerhusene som kommer til å kjempe om å komme opp med begrunnelser for det mest BOLA Kursmålet i håp om å få statusjobben ...
unikum
11.07.2023 kl 12:59
2930
Slettet brukerskrev Ps har du noen aksje du liker?
Ha ha ha perfekt kommentar. Min skjerm så lyser det bare rødt hele tiden hos mange inkl denne positive figuren.... aner ikke hva de lirer ut men det går over mitt hode
SoLong
11.07.2023 kl 13:04
2835
Det er første gang jeg har sett et aksjerally hvor aksjen fortsatt er i minus.
jaroas50
11.07.2023 kl 13:05
3708
Jeg er økonom og kan ikke begripe at de leverer så dårlig etter å ha gjennomgått tallene. Blir jo bare dårligere og dårligere. Klart de får problemer med gjeldsforfallene hvis ikke tallene blir bedre eller er det noe jeg har oversett?
Da kan du tenke deg stemningen når vi snart setter propellcapsen på og flyr mot sky😃
Men Longo, er jo litt med at vi nå er Post Fear. Godt å kjenne skuldrene få senke seg, og marineres med den snarlig avfyrte Kontraktsmeldingstripppletten hvorav første K ut alt er kjent ...✨️
Men Longo, er jo litt med at vi nå er Post Fear. Godt å kjenne skuldrene få senke seg, og marineres med den snarlig avfyrte Kontraktsmeldingstripppletten hvorav første K ut alt er kjent ...✨️
Redigert 11.07.2023 kl 13:08
Thesistulling
11.07.2023 kl 13:10
3629
Det er vel øremerkede midler fastlåst til nedbetaling av gjeld hvis jeg ikke husker feil.
VantageVolante
11.07.2023 kl 13:12
3577
Er det ikke fint å være på dette forumet, der dere får vite om f.eks Egypt med Titan FØR meglerhusene vet det?
Er det ikke fint å være på dette forumet, der dere nå får vite at ny havvindkontrakt i Østersjøen er på trappene, samt flere "vanlige" jobber nedover Afrika?
Sånn. Da vet dere det, før alle andre.
Er det ikke fint å være på dette forumet, der dere nå får vite at ny havvindkontrakt i Østersjøen er på trappene, samt flere "vanlige" jobber nedover Afrika?
Sånn. Da vet dere det, før alle andre.
Redigert 11.07.2023 kl 13:12
unikum
11.07.2023 kl 13:14
3548
Nå får vi bare håpe shorten økte i går, ikke umulig selv med liten inndekning idag. De må handles inn igjen, ihvertfall før nyttår. Her blir det bare å vente, tålmodighet i aksje verden er en viktig greie.
Slettet brukerskrev https://youtu.be/JzRHKaQZuLw Blir LIFT OFF✈️😶🌫️🛸
"Onkel, hvilken dag når vi "100-millioner-aksjer-omsatt-merket" tror du?
"Trolig når Evjen hoster opp sitt nye HØYE KURSMÅL!"
"Trolig når Evjen hoster opp sitt nye HØYE KURSMÅL!"
elnomi
11.07.2023 kl 13:17
3509
Kursutviklingen i PGS minner om en boksekamp, bare over færre runder før PGS vinner på knockout)
Runde 1: Fra kr 4,8 til over kr 13 (3 mnd fra januar 23 - 08.mars23)
Runde 2: Fra kr 5.12 til kr 15 (fra 11.juli23 - 31.oktober.23)
Runde 3: Knock out rundt kr 30 i 2024
Shorterne kommer til å måtte ta telling flere ganger i runde 2 og må stoppe blødningen etter et kutt i «analyseøyet»
Runde 1: Fra kr 4,8 til over kr 13 (3 mnd fra januar 23 - 08.mars23)
Runde 2: Fra kr 5.12 til kr 15 (fra 11.juli23 - 31.oktober.23)
Runde 3: Knock out rundt kr 30 i 2024
Shorterne kommer til å måtte ta telling flere ganger i runde 2 og må stoppe blødningen etter et kutt i «analyseøyet»
Redigert 11.07.2023 kl 13:18
Takk VV, tenkte umiddelbart på deg da jeg leste Egypt delen på morgenkvisten;) 👍💯
Blødning men pulsen intakt ;) , hehe
📯VV 4 prez👏👏👏
bno
11.07.2023 kl 13:24
3507
Hei!
Jeg er svært takknemlig for bidragene dere kommer med!
Dette forumet er veldig positivt for oss som sitter langt unna denne bransjen/faget😎
Stå på videre! Tror det er mange her inne som håper dere gjør det, til tross for mye støy fra diverse troll.👍👏👏
Jeg er svært takknemlig for bidragene dere kommer med!
Dette forumet er veldig positivt for oss som sitter langt unna denne bransjen/faget😎
Stå på videre! Tror det er mange her inne som håper dere gjør det, til tross for mye støy fra diverse troll.👍👏👏
Redigert 11.07.2023 kl 13:26
Rubin
11.07.2023 kl 13:24
3493
En oppegående økonom ville ha forstått at i Q2 så mobiliserte PGS flere ekstra skip til nye oppdrag. Dette gir jo kostnader som ikke vil gjenta seg i Q3-4. Nå er det vel 8-9 skip i aktivitet…
Nickhead
11.07.2023 kl 13:25
3483
Takk vv
Hva var det du skrev forresten?
Noe hvalbiff har skrevet 1874 ganger?
Hva var det du skrev forresten?
Noe hvalbiff har skrevet 1874 ganger?
$$$PGS$$$ Hvilke av kontraktene får være med i PUMP-Tripppletten
Tips (allerede bekreftet) Egypt✅️
+ Somalisk GIGANT✅️
+ Østersjøen for grønne fond sexy Havvind✅️
Up and comers flere afrikanske, andre US New Energy og evnt noen selv for kjernen ukjente big Ks(✅️)
+ Somalisk GIGANT✅️
+ Østersjøen for grønne fond sexy Havvind✅️
Up and comers flere afrikanske, andre US New Energy og evnt noen selv for kjernen ukjente big Ks(✅️)
GullHårAllOve
11.07.2023 kl 13:26
3456
En oppegående økonom må ha viljen til å forstå å. De fleste vil ikke det..... selv om de utemerket forstår
Redigert 11.07.2023 kl 13:30