Ultimovacs, er vi egentlig klar over hva som kan skje i høst?

Viser til denne artikkelen (som seff flere her inne allerede har lest).

https://investornytt.no/dybdeanalyse-del-4-av-4-konklusjon/

Selv om dette bare er konklusjonen så syns jeg dette utdraget er verdt å lese:

Innen kort tid får Ultimovacs randomiserte data på UV1. Er disse positive vil vaksinen kunne bli gjenstand for den største avtalen i norsk biotekhistorie. Ikke nok med det, det kan bli overskrifter på internasjonale nyhetsflater og det kan bli en fortjent Nobelpris til Gustav Gaudernack.

Ut fra det vi vet, og har fått meldinger om i det siste om OS i oppfølging av tidligere studier, så er det en stor sannsynlighet for at oppsummeringen nevnt over faktisk kommer til å bli en realitet.

Biotek er risiko, men sjeldent får en en slik mulighet som dette. Jeg vil si den kanskje kommer en eller to ganger i løpet av livet.

Noen ler og håner oss som tror på Ulti og UV1, vel, dem om det. Å kjøpe aksjer er opp til hver enkelt, men jeg ser en så spennende mulighet til å sikre meg pensjonen min at jeg klarer ikke å stå på utsiden her. Svaret får vi innen 6 mnd, tapet kan jeg eventuelt leve fint med.

Redigert 07.07.2023 kl 10:33 Du må logge inn for å svare

Den 26. juni var det 90% sannsynlighet for at INITIUM studien har nådd sitt primærendepunkt. Dette er basert på konservative anslag gitt ut fra det som er opplyst fra selskapet underveis om studien mtp rekruttering av pasienter mm og i forhold til kjente studer på tilsvarende kreftform fra allerede kjente preparater.

Nå er vi snart midt i juli, og sannsynligheten har derfor økt ytterligere siden 26.juni.

I mellomtiden har vi også fått tilbakemeldinger om at oppfølging fra tidligere studier med UV1 på melanom fortsetter i gi positive signaler på OS.

Dette har vært diskutert tidligere, men hva kan nå egentlig gå galt for at INITIUM ikke skal nå sitt primærendepunkt?

Er det for godt til å være sant? Ja, det kan det, men kan det faktisk også være en realitet, ja det kan det så absolutt! Som nevnt i første innlegg, det vil innebære accelerated aproval, store overskrifter og et mulig salg av et norsk bioteknologi selskap uten historisk sidestykke (Algeta med i betraktning).
Rassen
12.07.2023 kl 22:52 3018

Bare å vente…… Skal vel ned til tidligere 60-66,- pr aksje. Venter gjerne til 2078 jeg…. For DA blir jeg rik da!! Bare å vente 😂
Rule
14.07.2023 kl 01:19 2765

Ja, det kan stikke helt af. Nogen der tør byde på mulig multiplier her...? x50 - x100 er vel muligt på lang sigt..?
INITIUM kører på overtid big time.
NIPU resultater var rimeligt gode som jeg ser det og understøtter casen. Mere data og info til Oktober på den del.
Mon ikke vi får INITIUM inden da - any day nu - vi er i H2....altså det her er MEGA spændende...
Redigert 14.07.2023 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Rule
14.07.2023 kl 01:32 2744

ser ud til at kursen har bundvendt 7 Juli på 71,5 NOK....
Vi står med et ret ubegrundet drop fra 115 NOK til 71,5 NOK:
*resultaterne var gode nok for studie ejer og initiator - ingen skuffelse udtrykt der - We are encouraged by the results
*NIPU / malignant pleural mesothelioma (MPM) - indgår kun med mini andel af BCS værdisætning
*MPM er ikke indikation ULTI selv har forfulgt
*der er mye lav virkning med CPI'er i den indikation

MPM is considered an aggressive, complicated form of cancer with a high mortality rate and few therapeutic options. Patients affected have often been occupationally or environmentally exposed to asbestos. Several efforts have been made in the last decades to improve the survival outcomes of patients with MPM. There is currently no established standard of care in second-line treatment. The biological characteristics of pleural mesothelioma set it apart from other cancer types being investigated in the UV1 clinical program.

https://ultimovacs.com/investors/news/ultimovacs-provides-update-on-phase-ii-nipu-trial-evaluating-uv1-in-second-line-patients-with-malignant-pleural-mesothelioma
Redigert 14.07.2023 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Rule
17.07.2023 kl 22:28 2275

De 71,5 NOK holder stand som bund. Kort tid til:
22.08.2023 - Half-yearly Report.

Spændende om vi snart får mere info om hvad tidspunkt de forventer Initium readout. H2 er et vidt begreb.
Vi ved at der kommer mere info på NIPO til Oktober.

Noen som vet om vi mottar et mere forventet tidspunkt for tilgjengelighet av resultatene fra UV1? Eller må vi forberede oss på at det kan ta opptil seks måneder? Som relativt uerfarne, setter jeg stor pris på all hjelp jeg kan få. :)
heilo888
19.07.2023 kl 15:24 1864

Ganske så uvisst når det kommer data fra Initium, annet enn at ledelsen har uttalt i andre halvår 2023. Men det vil spurt en del omkring dette på presentasjonen 22.august.
Rule
19.07.2023 kl 19:07 1730

Ja, vi er jo kørt så langt over tid at man næsten vil ønske at resultaterne kommer imorgen.
Men jo længere tid jo bedre chance for endnu bedre effekt og jo bedre for patienterne, så vi væbner os med tålmodighed.
Vi får en update 22 August og vi får en update ( conference ) vedr NIPU til Oktober.
Rassen
25.07.2023 kl 22:41 1197

Nå skal vi bare vente litt lenger så smeller det 😂😂😂