På tide selskabet , viser hvilken værdier der er i selskabet
På tide at selskabet viser hvilken værdier der er i selskabet og viser os aktionærer hvad fremtiden viser.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Redigert 09.07.2023 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
Dagen er ikke over.
Fjellbris
12.10.2023 kl 13:28
3350
Er ikke fornøyd jeg heller med dagens kurs, så der er vi helt enig👍 Men, med økt produksjon/inntekter fremover, økt EBITDA i et gjeldsfritt selskap, vil dette gå oppover på sikt er jeg helt trygg på, blir på et tidspunkt ikke mulig å regne ned kursen da😉 Men at dette har tatt altfor lang tid er vi også enig om. Og den store x faktoren / bonusen som virkelig kan løfte QEC til 2 sifret er Québec, der er vi også enig😀 Helt uten Québec og Jordan (Québec ren bonus og som vi vet for lengst skrevet ned til kr 0 i selskapets balanse), tror jeg vi kan se kurs 4-5 om noen år på bakgrunn av inntjening / overskudd selskapet kommer til å levere.
Redigert 12.10.2023 kl 13:29
Fjellbris
12.10.2023 kl 13:33
3337
Nei du skal vel dumpe litt volum nå, synd traderne med små volum kan leke seg pt, men pass på så du/dere ikke sitter igjen på perrongen den dagen meldingen/e vi alle venter på kommer😉 Blir nok fremover også uansett trading på høyere nivåer enn dagens.
Noen med oversikt over hvor mange emisjoner det har vært i Qec siste 20 år? Og kan det være disse som har gitt oss puffet opp til kr 1.60 ?
Noen som kan legge ut hele denne artikkelen? Canargo, Norse Energy, Questerre og Interoil – skal Seacrest bli unntaket?
Små oljeselskaper på Oslo Børs med utenlandsk ledelse og produksjon har ikke akkurat vært noe suksessoppskrift.
Publisert 23. feb. 2023 kl. 06.22
Små oljeselskaper på Oslo Børs med utenlandsk ledelse og produksjon har ikke akkurat vært noe suksessoppskrift.
Publisert 23. feb. 2023 kl. 06.22
Fjellbris
12.10.2023 kl 14:13
3246
Z4 /SP - du som har vært aksjonær i 17 år vet vel det bedre enn noen?
Men hva har det med QEC nå å gjøre?
Du vet like godt som meg at emisjons spøkelset som herjet i QEC i åresvis nå er parkert, ref QEC er nå tilnærmet gjeldsfritt og tjener gode penger hver dag. DET er den store forskjellen på QEC de siste årene vs de 14-15 første du var inne der emisjonene var et stadig tema.
Men hva har det med QEC nå å gjøre?
Du vet like godt som meg at emisjons spøkelset som herjet i QEC i åresvis nå er parkert, ref QEC er nå tilnærmet gjeldsfritt og tjener gode penger hver dag. DET er den store forskjellen på QEC de siste årene vs de 14-15 første du var inne der emisjonene var et stadig tema.
Fjellbris
12.10.2023 kl 14:17
3236
Ps: Qec forventes å levere EBITDA i år 150-250 mill, er tilnærmet gjeldsfritt og har varslet produksjons økning neste år. Bare det forsvarer minst dobbling av kurs fra dagens. Så er Québec og / eller erstatning ren bonus, Quebec som vi vet er priset med kr 0 i balansen/er skrevet ned som verdi kr 0,-.
Redigert 12.10.2023 kl 14:20
Det som er så rart er dette at selskapet tjener så voldsomt med penger men kursen reagerer ikke i det hele tatt, og holder seg på stusselige 1.60. Da må det finnes mange tvilere der ute???
Peter Sellers
12.10.2023 kl 14:29
3209
@Fjellbris, nei det er lovet produksjonsøkning nå ila 2023 ( Q3-Q4) så får vi se om MB holder det han lover eller om det bare er bla bla bla!!
Forsvarer en dobling? Dette er det jo bare du som trur på? Hadde mange trudd på en dobling så hadde de vel kjøpt seg inn? Det må være lov å stusse på om dette er realiteter eller bare en våt drøm fra din side.
Peter Sellers
12.10.2023 kl 14:35
3196
@Z4, ja selskapet er vel ikke kjent for å ha levert hva de lovte opp i gjennom årene så ja liten tillit i markedet er vel ikke terning kast 6 for å si det sånn!! Fjellbris jeg tror neppe Z4 er SP Xl han skriver på en helt annen måte dessuten hvilken relevanse har det for kursen om noen er den eller den personen? Bruk energien på noe annet!!
googleearth11
12.10.2023 kl 17:00
3067
I det øyeblikket QEC har 2 milliarder på konto, og 430.000.000 aksjer, så sier det seg selv at kursen ikke er 1,60. Helt grunnleggende kompetanse.
Fjellbris
12.10.2023 kl 18:15
2976
Helt enig👍 Forundret også over hva aksjonærer som påstår de har hatt aksjer i selskapet i 17 år har som forventninger om selskapet fremover, samt plutselig begynner å trekke frem emi spøkelset / snøen som falt i fjor, som om det å hente penger nå skulle være aktuelt?🤔 Har aldri vært så uaktuelt det før som nå!! (Skulle det igjen bli aktuelt er det pga pilot / utvinning Québec skal gjennomføres og da blir det på (2 sifrede) nivåer de fleste her inne kommer til å tegne det de skulle få tilbud om og være ekstremt happy før/etter!).
Redigert 12.10.2023 kl 18:17
Peter Sellers
12.10.2023 kl 18:28
2972
googleearth11 skrev Nei, det er i løpet av q1 - 24.
@ge11, så ergo ikke noen produksjonsøkning ila av hele 2023 så flott! Hvorfor driver en del her inne og messer om Q3 og Q4 rapporter så lenge vi ikke har noen økning i produksjonen da? Er klar over at penga renner inn pt men har vanskelig for å se at bilde skal endre seg nevneverdig for da burde vi hatt oppgang i kursen for en god stund siden okke som!
Yzf R1
12.10.2023 kl 18:36
2971
Er vel greiere å forholde seg til va selskapet har sagt enn å tro på skribentene her på forumet ,bare en tanke
getmore
12.10.2023 kl 18:47
3033
no increased production is one part and another part is oil and gas price is operating on average 85$/ gas price? for last quarter and market instability due to war in Israel..going to be around 90$ in last quarter as well. Anyway, court/ final judgment is pending..i see some positive.. qec will get minimum return there as well.... anyway 2,2 to 2,5 kr return by end of first quarter 2024.. wait and watch
Peter Sellers
12.10.2023 kl 20:12
3149
@getmore, and again the same frase that everyone use, just WAIT and watch...let's hope you're right according to what you write , meanwhile " WE SEEEK SAFE HARBOUR" have a good evening :)
Fjellbris
12.10.2023 kl 20:15
3145
Hyggelig opptur i dag da PS, synes du ikke? Eller solgte du deg ut i dag på oppgangen?
Hyggelig opptur pleier å avsluttes med en nedtur. Så vi får se. Uansett går den ikke høyere enn til 1.70.
Redigert 12.10.2023 kl 21:12
Fjellbris skrevInnlegget er slettet
Jeg ser at du håper på en kurshøyning om noen år. Det kan jo skje. Men jeg er redd det vil gå 10-år før vi får et løft av betydning.
Yzf R1
12.10.2023 kl 21:56
2952
Enn så lenge får en bare spille med ,må bare holde på slik i 10 år til .
Alt annet enn «hyggelig» at den ikke klarer å bryte 1.60 når børs/olje går kraftig opp.
Redigert 12.10.2023 kl 23:49
Blir ikke overrasket om vi forblir i intervallet 1.50 - 1.60 noen måneder fremover mens alt annet raser avgårde. Men noen er tydeligvis lykkelige med dette nivået også.
hgsd33
13.10.2023 kl 02:35
4584
På sidelinjen.
Da hadde jeg solgt, du skrev for en tid tilbake at du hadde vært aksjonær i 17 år, hvis du da plusser på 10 har du ventet i 27 år, eller store deler av ditt voksne liv. Såfremt du ikke har tradet som jeg forsto du ikke gjorde vil det være mest hensiktsmessig og selge og sette pengene på høyrente konto.
Du søkte medfølelse fra andre skribenter for en tid tilbake, det synes jeg var direkte ufint når du nå kun skriver negativt om selskapet. Mao. ganske innlysende at du har andre hensikter og prøver og snakke ned aksjen av en eller annen grunn, minner meg om tidligere nick som plutselig forsvant og dukker opp igjen ??
Så har du ikke noe fornuftig og bidra med synes jeg det er dårlig gjort og spamme ned tråder for folk som ønsker og diskutere både positive og negative aspekt ved selskapet.
Sånn, da fikk jeg blåst litt ut.
Da hadde jeg solgt, du skrev for en tid tilbake at du hadde vært aksjonær i 17 år, hvis du da plusser på 10 har du ventet i 27 år, eller store deler av ditt voksne liv. Såfremt du ikke har tradet som jeg forsto du ikke gjorde vil det være mest hensiktsmessig og selge og sette pengene på høyrente konto.
Du søkte medfølelse fra andre skribenter for en tid tilbake, det synes jeg var direkte ufint når du nå kun skriver negativt om selskapet. Mao. ganske innlysende at du har andre hensikter og prøver og snakke ned aksjen av en eller annen grunn, minner meg om tidligere nick som plutselig forsvant og dukker opp igjen ??
Så har du ikke noe fornuftig og bidra med synes jeg det er dårlig gjort og spamme ned tråder for folk som ønsker og diskutere både positive og negative aspekt ved selskapet.
Sånn, da fikk jeg blåst litt ut.
Peter Sellers
13.10.2023 kl 07:43
4455
@Fjellbris, god morgen! Nei jeg har ikke solgt meg ut med tap så det er ikke noe tema for meg. Dessuten så er vi nå ganske nærme høringen så får vi se hva som kommer ut av det, ha en fin dag....ps det må være lov å være kritisk Fjellbris :))
Fjellbris
13.10.2023 kl 15:48
4184
Peter S Ha en fin dag du også😀
Ps.: det må være lov å være positiv til QEC også, spesielt på dager den stiger ivertfall :-)
Ps.: det må være lov å være positiv til QEC også, spesielt på dager den stiger ivertfall :-)
Redigert 13.10.2023 kl 15:48
Men idag er det en mere normal dag. Det glitrer i rødt som vanlig !
smoke
13.10.2023 kl 16:37
4145
Litt prematurt:D Hvis vi tar geopolitikk og div. forsøk på å presse ned i dag. Må si den ser sterk ut den motstanden.. Opp på uken som gikk, veldig bra situasjonen tatt i betraktning. Til uken store muligheter for å få Beløp på erstatningsskrav.. blir moro :)
Fjellbris
13.10.2023 kl 16:51
4355
Slettet brukerskrev Men idag er det en mere normal dag. Det glitrer i rødt som vanlig !
Sluttet i pluss også i dag, opp kun 0,13% men pluss er pluss :-)
Peter Sellers
13.10.2023 kl 17:22
4454
@Fjellbris, ja da jeg er positiv når ting er positivt men det er det jo ganske så sjeldent i Qec aksjen/kursen.....jeg synes fortsatt at det er betenkelig at vi ligger på 1,60 til tross for høye olje og gasspriser så det er vel på tide at det skjer noe radikalt i denne aksjen asap.....ser noen nevner at vi er opp og i grønt ila av 1 uke men vi er ned 11% ila 1 mnd så vi får håpe at det snur snart :) meanwhile: WE SEEK SAFE HARBOUR og sitter på VENT!! Ha en fin kveld :)
Peter Sellers
13.10.2023 kl 17:27
4442
@smoke, vi har støtte på 1,562 og motstand på 1,662 bryter vi den så er neste motstand 1,804 så det er bare og si tvi tvi og håpe at vi snart klarer 2kr, ha en fin kveld :)
smoke
13.10.2023 kl 17:56
4387
ja.det blir som sagt moro til uken. Jeg har trua :) Har ingen nærliggende planer om å selge, men gøy når det skjer litt :)
Qec er stuck i gjørma, sluttet opp 0,13% og olja var +3% når Ose stengte.
Olja klatrer forøvrig videre og er i skrivende stund opp 5%.
Olja klatrer forøvrig videre og er i skrivende stund opp 5%.
elnomi
13.10.2023 kl 20:31
4190
Er det ikke en mulighet for at QEC kan gå til 1.70-1.80 om alt klaffer?
BIF78
13.10.2023 kl 21:25
4185
Jo selvfølgelig kan den det. Allerede næste fredag kan den være over 1,70. Også højere.
Time Will show!
Olja bikket 91 nå.
Skål!!
Olja bikket 91 nå.
Skål!!