På tide selskabet , viser hvilken værdier der er i selskabet

Kvike11
QEC 09.07.2023 kl 10:50 101097

På tide at selskabet viser hvilken værdier der er i selskabet og viser os aktionærer hvad fremtiden viser.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Redigert 09.07.2023 kl 10:51 Du må logge inn for å svare

Hmmm. Ser ut som den lille proppen på 1,82 røyk. Ligger endel på 1,84, spm kanskje også går. Det er jo i motstandsområdet på 1,85. Moro.
minsin
13.09.2023 kl 09:39 5462

googleearth11 skrev Innlegget er slettet
Ja vil skal vel ikke legge så mye vekt på Pierre Polievre , han er en liten opprører....
Uansett han er med å påvirke og holde lng fokuset på agendaen
Quebec er i en energi krise og det blir værre med årene , kan ikke skjønne at de er nødt til å endre sitt standpunkt mht LNG

I mellomtiden får vi nyte godt av meget høye energi priser .... som Qec vil nyter meget godt av
Aksjen får tygge seg gjennom omr 1,8- 1,85 - da er den negative trenden fra Jan -22 brutt..og aksjen vil bryte gjennom 2 kr

@ge11, tro det eller ei mostand ligger på 1,826 vi er på 1,824 ryker den så er neste motstand 2,11 så vi sier tvi tvi :))

Det er strålende. :-) ,Det jeg liker med den siste tidas oppgang er at det ikke tyder på pump and dump. Jeg må jo i ettertid innrømme at jeg har tatt feil ved tidligere oppganger, der jeg trodde det var oppgang for å etablere på høyere nivå. I stedet ble kursen dumpet.
minsin
13.09.2023 kl 10:39 5300

Uansett QEC tjener flere ti-talls mill i Q3 sammenlignet med Q2.
Samtidig vet vi at produksjonen øker med ca 40 pst inneværende år
Tipper QEC kommer til å bruke penger på "Fast track" av nye brønner... produksjons målene oppjusteres.
Alternativt begynner QEC med tilbake kjøp av aksjer , MB har tidligere nevnt at dette er en mulighet.
minsin
13.09.2023 kl 10:44 5299

Det at aksjene ble dumpet - hadde sammenheng med fallende oljepris og ikke minst utsettelsen av høringen.

Intet fundamentalt har endret seg siden sist oljeprisen var på 90 US.

Siste tids stigning i oljeprisen kan skape panikk i markedet - og jeg utelukker ikke oljepris på 110 - 130 USD utover høsten/Vinteren.
Opec holder tilbake produksjonen , Lagrene i US faller som en stein- US bør snart tenke på å fylle lagrene - og ikke minst Kina kommer vel tilbake på banen etter er kjedelig oppstart.

Yupp! Det ser veldig bra ut. Selv om både du og jeg ble latterliggjort når vi spådde oljeprisen over 90 dollars....
minsin
13.09.2023 kl 14:15 4989

Som tidligere nevnt - mener jeg flere mindre oljeselskaper inkl qec bør ha en kortsiktig prisstigning på rundt 30 pst - bare basert på siste tids oppgang.
QEC bør derfor kunne stige til omr 2,3 til 2,5 innen en mnd tid
Siste dagers handel bærer preg av at kjøperne strekker seg etter selgerne - ett godt og sundt tegn.
Selgerne har det ikke travelt med å realisere

Gjelder å posisjonere seg inn i olje/energi de neste par mnd, før Q3 fremleggelsene i det ganske land

Redigert 13.09.2023 kl 14:17 Du må logge inn for å svare

@minsin, ja det blir spennende og se om MB holder det han lover mtp produksjonsøkningen til 2500 boe, vi ble vel lovet 3000 boe i fjor og det skjedde ikke så la oss håpe han holder det han sier denne gang!! :)
minsin
13.09.2023 kl 15:00 4909

Ja MB har bomma litt på prognosene fremover...
Vi får se når september presentasjonen dukker opp - hva de ser for seg- i høst er det 750 boed ... neste år er det vel 1500 boed
Hadde satt pris på at MB satt ting i fast track... nytter lite med høy produksjon om 3-4 år , når oljeprisen er rævva... :-)
sigj2
13.09.2023 kl 15:34 4886

Var 5000 for en god tid tilbake

Dere har ikke blitt "latterliggjort" for å spå oljeprisen over 90 dollars.
Men vi reagerer på at dere til stadighet spår kursrally uten at det inntreffer.

Ingen av oss som har spådd kursrally i olje før "til høsten og vinteren". Og nå er vi kommet dit.
Jeg har gjentatte ganger understreket at jeg har et 5-årsperspektiv. Da er det meningsløst å beskylde meg for å spå noe rally pr i dag.

Ikke kursrally i olje, men i QEC.

Du skrev i vi-form og Elly skriver om 2 kroner allerede denne uken.

minsin i forrige uke;
«Som jeg sa sent i fjor høst - kursmål 3-7 kr, 6-12 mnd sikt
Tror nok vi greier det før nyttår»
Redigert 13.09.2023 kl 19:34 Du må logge inn for å svare

Ordet RALLY har jeg aldri brukt. At det før eller siden kommer kursoppgang er jeg sikker på.
minsin
13.09.2023 kl 20:56 4514

Jeg skal forklare mitt kursmål litte grann..
I hovedtrekk var kursmålet beregnet med forventet produksjon , basert på september presentasjonen i 22.
Hadde QEC holdt planen sin , ville produksjonen vært ca 3000 boed i dag - selvsagt hadde aksjekursen vært en annen.
Dessverre er produksjons økningen skjøvet frem i tid- vi kan forvente ca 2500 boed by year end... 3500-4000 boed muligens neste høst.
Ergo MB har tatt feil her i forhold til egne produksjons tall

Er selv litt overrasket over at oljeprisen allerede er på over 90 US allerede i september - signalene kan tyde på at olja skal videre opp mot desember.
Vi er på ett nivå der vi kan fort få panikk i markedet

Høy oljepris 90-100 USD og 2500 boed : mener jeg forsvarer helt greit en pris på 3 kr aksjen.
Dette skulle gi omtrent 25 mill cad i salg pr Q -- og rundt 10-15 mill cad i netto
ved q3 vil working capital være ca 40-45 pst av dagens børsverdi, by year end er den rundt 50 pst

Hadde det vært så enkelt.
Slettet bruker
13.09.2023 kl 22:15 4370

Han overdriver tingene. Jeg skrev, at jeg ikke ville blive overrasket, hvis vi ramte 2 NOK i denne uge, men nu lyder det som om, at jeg har garanteret det 🤷‍♀️
Redigert 13.09.2023 kl 22:37 Du må logge inn for å svare

Tynde-aksjen (ENSU) går bra i dag. Det kaller vi "rally".

"Teknisk sett ligger aksjen i ett perfekt område , for snarlige rykk
I slutten av neste uke kommer det børsmelding fra QEC , noe som vil drive aksjen oppover etter min mening.
Har selv lastet opp aksjer i forkant av denne meldingen :-)

Meldingen kommer i morgen ?
Redigert 14.09.2023 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2023 kl 11:02 3815

Oktober er nært forstående, så er jeg er positiv på QEC og et "rally" kan forventes til de tålmodige inden længe!

Det ville glede meg stort om du fikk rett.
minsin
14.09.2023 kl 11:46 3738

De forgående årene har "september presentasjonen" kommet Onsdag el Tors midt i sept eller14-16 September...
Naturlig å tro den er rett rundt hjørnet og dukker opp innen meget kort tid...

Vi får se hva markedet legger i presentasjonen -
- De har allerede ymtet på at produksjons økningen vi venter, på drar litt ut i tid..
- På samme tid tjener qec gode penger med nå værende olje og gass pris

Hva jeg antar kan være kurs drivende for aksjen
- Nyheter rundt Redleaf - Utah
- Mulig tilbake kjøps program av aksjer- MB har tidligere ymtet frem rundt dette.
- kostnadsnivået rundt borre programmet
- Høringen , er vel heldige får vi vite mere konkret rundt erstatningen
- Pilot prosjektet i lowlands...hva QEC tenker seg rundt dette
- Blir sikkert ei stofe om quebecs energi situasjon- Der LNG kan være beste og eneste utvei, spesielt nå som det skal bygges ut enormt i quebec

Vi får se hva som skjer med aksjekursen - kanskje det er denne presentasjonen som får aksjen til å bryte igjennom motstanden på 1,85
Virker som om olje prisen alene ikke klarer det :-)

MC Axel
14.09.2023 kl 13:04 3647

It is not understandable that people sell when QEC is making good money now that energy prices are sky high!

Investors sell QEC to join the oil rally.
Slettet bruker
14.09.2023 kl 13:14 3605

Så du har altså solgt QEC nu, eller hvordan skal man forstå dig?