🍋🍋🍋TØYSETIRSDAG🍋🍋🍋

Sweetspot
PGS 03.08.2023 kl 22:43 151098

Sprute cash folkens 💰💰💰
Redigert 22.08.2023 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
PerUlv Den ene
09.08.2023 kl 09:54 4870

Tja...

Tar vi ut MA-200 i dag med close over er det nok stor sannsynlighet at du enda en gang blir en statue på en nedlagt perrong, hehe MA-200 leser nå NOK 7,5620 Estimert "Golden cross" første halvdel av september, muligens før...

JustSayin...;)
Nidaros-andy
09.08.2023 kl 10:01 4766

Q3 er utsolgt. Med 18 av 21 fartøymåneder på MC og 3 på kontrakt seismikk. Pluss P cable prosjektet. Så en tung overvekt av MC i Q3. Mens det i Q4 i følge webcast Q2 blir en switch over på nesten bare kontrakt seismikk. Mitt poeng med dette er at Q3 er et kvartal som burde være ganske lett å regne på siden de er så spesifikke på % prefounding. Bør bli et solid kvartal, men med unntak av latesales og evt positive overraskelser på transfer fee osv så bør vel Q4 gi mer cash direkte.
rischioso
09.08.2023 kl 10:10 4649

Vel, legger vi til grunn våre inputs for kursutvikling i det korte bildet den siste måneden så har det nok vært mer perrongsitting for deg enn for meg om du har fulgt dine egne råd og ikke mine, men fint om du fortsatt holder av en stol for man vet aldri når man skulle få bruk for en - toget har i alle fal stoppet og er på vei til å bakke tilbake og inn på stasjonen med de muligheter det gir - btw, har fått meg en større håv ...;)
MaxMekker
09.08.2023 kl 10:15 4572

Bør jeg selge min traderpott nå Ris, og kjøpe tilbake på 7 kr som du sier. ? Garanterer du at den går til 7 kr ??
Grøntgress
09.08.2023 kl 10:24 4441

Du er i full gang med manipuleringen din av ferske aksjonærer nok engang. Nå får vi nok se kommentarer fra deg hagle inn på forumet, men til ingen nytte. Kursen går ikke ned til kr 7, den viser positive signaler på videre oppgang.
rischioso
09.08.2023 kl 10:34 4305

Jeg deler mine meninger som de fleste andre og ikke ulikt deg hvor den største forskjellen på mine og dine inputs er at du stort sett bommer. Misforstå meg rett - ikke noe galt i det og det skal du få fortsette å gjøre, men viktig at andre skjønner at dine inputs er basert på tro, håp og kjærlighet, mens mine er objektive og er derfor ikke infisert av følelser, men hovedsakelig basert på teknisk og fundamental analyse ispedd makro i det korte til mellomlange bilde så ingen manipulering overhode - en liten, men viktig forskjell...;)

Redigert 09.08.2023 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
09.08.2023 kl 10:37 4267

Hold dere unna alle råd denne fyren kommer med. Snart snur han og da er PGS plutselig en pengemaskin og en opplagt kjøpskandidat for aksjonærer på børsen.
Slettet bruker
09.08.2023 kl 10:38 4299

Det blir spennende å se hvem som vinner i det korte bildet slik du beskriver. Ned til 7/høy 6 eller videre oppgang mot 7.70.
rischioso
09.08.2023 kl 10:38 4337

Ingen kan gi noen garantier og jeg anbefaler heller ingenting - jeg deler kun det jeg ser og så langt har jeg en overvekt av treff så får den enkelte selv avgjøre hva man skal gjøre nå det kommer til kjøp, hold og salg.
rischioso
09.08.2023 kl 10:43 4234

Det er slike innlegg som forteller mer om avsenderen enn noe annet. Du mener at man skal høre på deg og ingen andre og er det noe som kan kalles manipulering så er det nettopp det. Den enkelte må selv få avgjøre hva man ønsker vektlegge - din oppgave er å dele hva du tror om caset og kursutviklingen og ikke fremheve deg selv og nedgradere andre. Og når du stort sett har bommet så bør du kanskje være mer åpen for det andre deler og mindre opptatt av det du tror og håper på som har vist seg å være feil gang på gang ...;)
Grøntgress
09.08.2023 kl 10:45 4189

Ser du har fått mange liker klikk på You Tube

https://www.youtube.com/watch?v=R9S_pmehJBw
kapteinkjeks
09.08.2023 kl 10:46 4205

Noe nytt om mulige kontrakter utenfor Somalia?
Grøntgress
09.08.2023 kl 10:51 4116

Vi får nok snart kontrakts meldinger som fyller opp siste ledige kapasitet for Q4. Q3 som vi nå er midt inne i, kjører på med alle båter i sving, samt at disse har lite forflytning som gir mindre dødtid og mer penger i kassa.
Kontur
09.08.2023 kl 10:55 4069

I et litt lengre perspektiv enn 1-5 handledager, ref "håv" osv så indikerer PGS opp.
Den langsiktige aksjonær venter tålmodig på verdiøkning som er lik antall aksjer x kursendring. Daytraderne er ikke der og bruker forumet her med ulike argument alt etter om de er ute eller inne. Kunsten er å la være å bry seg om måten de jobber på og det meste av hva de skriver, noe som kan være vanskelig nok enkelte tider.
Redigert 09.08.2023 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
09.08.2023 kl 11:00 4005

Noen som fikk med seg hva dette med OMX Copenhagen igår var?
Opp noe jævlig.
rischioso
09.08.2023 kl 11:01 4049

OSE er knall grønn og PGS er så vidt i pluss - akkurat det forteller hvor det vil bære når det igjen blir en rød dag på OSE for er det noe som er sikkert så er det akkurat det.

Olja har stagnert rundt mid 80, VIX har snudd ned noe som betyr økt frykt hos investorene og ikke rart med ytterligere rentehevinger fremover. Shorterne dekker inn og øker om hverandre hvor de har en jevn fordeling så ingen frykt å finne der så langt med næmere 30m synlige shorteraksjer og sikkert det samme usynlige - totalt rundt 60m aksjer short og akkurat det forteller en hel del hvor de siste økningene ble gjort rundt 7 blank (noe rett under og noe rett over) noe som gir en pekepinn på hvor de ønsker kursen.

Kontraktene glimrer med sitt fravær og dette sammen med en risk for kansellering(er) og en god stund til nøkkeltall gjør caset sårbart for negative kurssvingninger. Heller ingen drahjelp for makroen så TTT noe som gir grobunn for usikkerhet noe vi beviselig ser i dag på en knallgrønn OSE hvor kursen knapt responderer ...

Kursen ligger nå nær motstand på 7,6 hvor den enkleste veien å gå uten triggende nytt av betydning vil være ned mot støtte (7) - faktisk ikke mer komplisert enn som så ...;).
Redigert 09.08.2023 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
MaxMekker
09.08.2023 kl 11:04 4007

Men hvorfor gikk PGS i pluss i går, når børsen var rød ??
Grøntgress
09.08.2023 kl 11:05 4011

Hvor mange innlegg klarer du i dag? Syns du har vært litt slapp, du må kjøre hardere på!
PerUlv Den ene
09.08.2023 kl 11:09 4184

Tullprat...

Eneste grunnen til at PGS lagger noe er testen av MA-200.. Og... Denne skal nok testes igjen og... Med fare for brudd opp... Det er 7,5622 som ruler... Og...

Det hersker liten tvil om at MA-200 snart står for fall. Om ikke i dag så i morgen..

Ferdig snakka...
MaxMekker
09.08.2023 kl 11:09 4244

Olja i fint driv i dag :)
Nidaros-andy
09.08.2023 kl 11:09 4313

1. Tja hva skjedde egentlig med PGS i går på rød børs og svak olje??
2. Hvor mange ganger siste 2 år har det kommet børsmelding på terminerte kontrakter? Dette er jo bare skremselspropaganda. Nesten rart du ikke har dratt inn uværet Hans enda.
oppturen
09.08.2023 kl 11:12 4279

Deflasjon i Kina kommer av «billig» import av råvarer fra Russland (olje etc).
Det er prisene som er lavere, ikke aktiviteten som avtar.
Tigerberget
09.08.2023 kl 11:14 4286

At ikke dere bare blokkerer forumklovnen Ris.
Så kan han skrive så mye svada han vil uten å få respons.
Det er nettopp dere som svarer han som holder liv i trollet.
rischioso
09.08.2023 kl 11:15 4366

Hadde kursen respondert bedre på en knallgrønn OSE så kunne jeg ha vært enig, MEN som vi ser så er den baktung selv på en knallgrønn dag som denne noe som forteller meg at det må annet til for å få den over og ikke minst få den etablert på oversiden.

Så igjen, uten triggende nytt av betydning og/eller annen drahjelp så vil kursen sige nedover igjen mot støtte på 7 med god hjelp av svak makro i kombinasjon med short som har et felles ønske om akkurat det.
Redigert 09.08.2023 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
09.08.2023 kl 11:18 4322

Sånn ja, kjør på! Men du må overdrive hardere for å få bedre virkning på det du skriver. Venter spent på neste innlegg.
VantageVolante
09.08.2023 kl 11:23 4278

Etter lang tid her inne sammen med Ris, har jeg merket meg visse trekk.

Ett trekk er at når vedkommende blir usikker på om kursen faktisk skal gå ned, slik som nå, så kommer innleggene hyppigere og med "hardere skyts" i lange avhandlinger uten komma.

Dette tyder på at det er mer enn tradingpotten som er ute for øyeblikket, og at usikkerheten hens er stor.

Se til Per Ulv sine TA-betraktninger, de har virkelig verdi, om det er TA man hovedsakelig går etter.
Redigert 09.08.2023 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
09.08.2023 kl 11:25 4250

Svært stor risiko å være PGS aksjonær nå skjønner jeg. Skal vi i tillegg få flere emisjoner, terminerte kontrakter og økt shorting. Kanskje ledelsen er på tur å kjøre selskapet konkurs? Tror nok du har mange kontakter som har fortalt deg dette og du prøver bare i beste mening å hjelpe oss andre. Best å selge alt. Huff, huff- begynner å bli skummelt dette rischioso.
Redigert 09.08.2023 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
PerUlv Den ene
09.08.2023 kl 11:28 4216

Tja...

Vi får se hvem som får rett. Som en "gammel ringrev" med TA er du vel også innforstått med betydningen av "Golden Cross" i MA-20 - 40 som ble utløst 25 juli og hvor kursen gikk kraftig i forkant den 20 juli opp 19,865% Men...

Dette er jo kun av akademisk betydning da vi begge vet at PGS skal kraftig opp. Å tjene en "ekstra slant" på trading er vi nok begge relativt gode på. Men argumentasjonen, ja det er en helt annen ting...

PS... Skal illustrere MA-20 - 40 på PGS Investor for de som har interesse av det... Men det blir i morgen
Redigert 09.08.2023 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.08.2023 kl 11:32 4151

I så fall ikke meningen - det burde jo ikke være noen hemmelighet at jeg har (enn så lenge) troen i det lange bildet, men det jeg påpeker er den kortsiktige utviklingen. Er man ikke opptatt av den så er det jo bare å overse.

Jeg har i likhet med flere som kjent en traderpott og det er den som snakker om hva som virker å kunne skje frem til nøkkeltalla foreligger. Når nøkkeltalla foreligger så må de overbevise for nå har det gått 6 kvartaler/1,5 år med skuffelser i et marked som det var forventet at det skulle presteres bedre så det er mye som skal bevises - derav usikkerheten noe som igjen avspeiles i kursutviklingen - så egentlig ikke mer problematisk enn det....;)
Redigert 09.08.2023 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
unikum
09.08.2023 kl 11:32 4158

Du ser nok dette du også at salgsvilligheten ikke er til stede lenger. Vi alle har fulle kto, de som ikke har fulle kto er shortere. Mange av de 50 største har kjøpt seg opp i en lang periode mens 1-3 har lettet seg for en del aksjer. Det er lov Shorter må kjøpe og de må kjøpe våres aksjer som selvsagt er til salgs men langt unna 7,5. Dette er en tålmodighets prøve, de som tjener er de som hode på riktig plass. Støyen fra deg og noen andre går det ikke ann å bry seg om ,om man vil tjene penger
Omnislash
09.08.2023 kl 11:36 4089

Det er ingen grunn til å bli bitchy og reagere emosjonelt på det helt saklige Ris har skrevet her.

Å reagere sånn oser usikkerhet.
VantageVolante
09.08.2023 kl 11:39 4042

Ingenting her som er så problematisk. Og du har rett, jeg er ikke veldig opptatt av det kortsiktige kursbildet. Men jeg er opptatt av rederlighet.

-Olja har uansett en god trend siste måned(er)
-Short totalt sett reduseres jevnt over, og har gjort det siste måned(er)
-PGS øker jevnt over etter bunn 4,8. Oppgangen på forholdsvis kort tid er ok, 18,5% opp siste mnd.

Trenden totalt set ser fin ut, inkl makro. Rentetoppen er nær, og sjansen for myk landing USA øker stadig. Dette er noe av grunnen til økning oljepris siste måneder. Og det er viktig for PGS-kursen.
rischioso
09.08.2023 kl 11:39 4022

Jeg ser det ikke slik - altså hvem som få rett er ikke viktig for vi er jo stort sett enige og jeg vedder jo også på en langsiktig oppgang, men i det korte til mellomlange bildet så vedder jeg på en nedgang.
Om kursen gikk til 15 så hadde jo ingenting vært bedre enn det, men jeg tror at i dagens marked med all usikkerhet og selskapets skuffende prestasjoner de siste 6 kvartaler så er det mye som må bevises før vi igjen ser 2 sifret kurs og av samme grunn vi det nok gå i rykk og napp fremover og legger vi den siste kursutviklingen til grunn toppet med dagens skuldertrekk på en knallgrønn OSE så virker en nedgang mot støtten på 7 mer nærliggende enn en etablering på oversiden av 7,6 - uansett, time will show ...;)
Nestoren
09.08.2023 kl 11:41 3989

Tidligere brukte han emisjonskortet, så gikk han over til risikoen for kontraktskansellering (som om det skjer veldig ofte), så snakket han om at oljemarkedet går som det suser på svartehavet (som om det er negativt for PGS), og nå holder han på med at PSG bare er oppe 1% på grønn børs.

Desperat person.
rischioso
09.08.2023 kl 11:52 5216

Nei - det er jo ikke riktig. Jeg sa emisjon eller bruk av lånefasiliteten på 75m usd - og det endte med det siste.
Risken for kontraktskansellering skal vi ikke kimse av for om du husker så fikk vi 3 nye kontrakter på rappen med liten til ingen oppgang i forkant av den ene kanseleringen som gruset kursen så det er en høyst reel risk.
Svartehavsinputen var et svar på påstanden om at olja ville gå i taket om det var tilfellet - jeg er nettopp kommet hjem fra en ukes tur ved Svartehavet hvor ting virket å gå som normalt.
Og dagens input på lav respons på en knallgrønn OSE er jo en realitet og noe sikkert flere reagerer på, men årsaken er nok at kursen ligger tett oppe mot motstanden på 7,6 og møter nettopp motstand der - mer enn den klarer å absorbere og da er den enkleste veien ned igjen for å ta ny sats.

Dette er kun deling av mine observasjoner og ingen desperasjon knyttet til det - desperasjonen virker det å være andre som står for ...;)
Redigert 09.08.2023 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
elnomi
09.08.2023 kl 11:52 5222

PGS kommer knallsterkt utover dagen. Slutt mellom 7,80-8,0.

Merk dere dette!
Redigert 09.08.2023 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
09.08.2023 kl 11:53 5199

Det er ikke så viktig. På at slikt forum i et så stort papir som PGS må vi leve med alle typer skribenter.

Det som derimot overassker meg, er at enkelte ser ut til å tro at hva som skrives her har særlig betydning for kursen. Med all respekt til dem, men ser man på listene viser de ganske så klart og tydelig at det er aktører som neppe er innom her som styrer det meste.

Joda, ørsmå bevegelser er sikkert mulig, som f.eks 10 øre nedgang om en større småaksjonær leser noe her som gjør at vedkommende dumper eller kjøper 500000 aksjer.
Får du 10 slike samtidig, så ja. Men nå er vi inne i så hypotetiske scenarier at det neppe er noe vits i å dra den lengre.
rischioso
09.08.2023 kl 11:56 5168

Hei LM, trodde du igjen var en tur i skogen uten dekning, men hyggelig å se at du er tørrskodd og online ...;)
Redigert 09.08.2023 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
unikum
09.08.2023 kl 12:00 5116

Skal vi opp på normal omsetning rundt +100 mill så er vi nok der oppe så frem som noen som ønsker å gi bort enda mer penger. De er det færre av, minker for hver dag vi nærmer oss årsskifte.
protagoras
09.08.2023 kl 12:02 5075

Når motstandsnivået testes for n'te gang iløpet av noen få dager er det gjerne et tegn på at det kommer et brudd.
Motstanden forvitrer for hver test siden det blir stadig færre aksjonærer som realiserer på break even.
Så vil tida vis om dette skjer ved 4. test (idag) eller for n>4.
Slettet bruker
09.08.2023 kl 12:03 5094

Utviklingen for PGS er bra pg utvikler seg absolutt i Nordlig retning. Det erflere positive triggere som vil bidra for fart nordover. Olja, nye kontrakter, økte rater, nedbetaling av gjeld fremover, positve resultat sees i nær fremtid. Utbytte også i sikte om ett år eller så. Har økt og holder skuffa lukket 🦅🦅💨💨🚢🚢☃️☃️
PS: Nu e d jøvlig varmt å beholde longsen på 😅 27 grader nu i skyggen 😂
Håper at vi går den veien Ulven skisserer 👍🏻
rischioso
09.08.2023 kl 12:06 5072

Ikke nødvendigvis et brudd - et brudd opp eller at den snur ned - altså ett av 2. Jeg kjøper ikke her, men betaler gladelig mer om den etablerer seg på oversiden noe som svekker seg for hvert mislykkede forsøk - og håven, ja den har jeg trygt plassert nede ved støtte på 7 - et nivå som blir sikrere for hvert mislykkede forsøk på å forsere motstanden ..;)
Grøntgress
09.08.2023 kl 12:09 5034

Skal vi ned til 7 blank i dag? Best å kvitte seg med alt av aksjer før det er for seint rischioso. Godt vi har ett orakel som deg til å hjelpe oss alle her inne på forumet.