HAS
07.08.2023 kl 14:17
4810
Det har ingen hast; det viktigste er at båtene er i aktivitet og at markedet strammer seg til og gir grunnlag for høyere rater:)
Sweetspot
07.08.2023 kl 14:53
4414
Eller så var det jo 100-vis av lisenser som ble annonsert.. Vil vel tro det vil bli noe å gjøre der :)
unikum
07.08.2023 kl 15:05
4411
For noen syke j.... som holder på. Måtte de brenne i h...... oppturen fra fredagen borte. Sikkert nye shorter satt igjen, mest sannsynlig under 0,5 % igjen
Sweetspot
07.08.2023 kl 15:08
4370
Pass på så du ikke blir spilt ut nå. PGS er bull og vi vet det. Kommer som ei kule etter hvert. Fyll på nå ;)
Londonmannen
07.08.2023 kl 15:17
4210
Ja, det ble nok et gap etablert forrige uke som må tettes før ferden videre nordover fortsetter. Så det skje, men fikk inntrykk av TA ekspertene atcdette gapet nødvendigvis ikke måtte tettes. Vel, tydelig at det måttte det iallafullafall. Så FA får vi bare krysse fingrene for at de får gjort det i dag. Joda, kjedelig med slikebtilbakefall, men det viser noknen gang at det neste reven rolig, jevn oppgang uten disse voldsomme byksene.
HAS
07.08.2023 kl 15:21
4141
Goldman S solgte mer enn 4 mill aksjer på fredag, og de hadde da fortsatt 13 mill igjen.
Kanskje de som bidrar med nedgangen i dag?
Kanskje de som bidrar med nedgangen i dag?
Redigert 07.08.2023 kl 15:21
Du må logge inn for å svare
MaxMekker
07.08.2023 kl 15:22
4154
Skulle nesten tro at noen vil ut av denne aksjen, slik ordreboka ser ut nå ??!
Bennyfyfasan
07.08.2023 kl 15:30
4034
Skulle ønsket denne ble notert i US. Det er for mye tøv opp og ned til at noen seriøse kommer inn. Det virker mer og mer som om det til slutt bare er oss små igjen her - selv om utsiktene ser relativt bra ut.
Jeg er fortsatt langsiktig nok til at jeg i alle fall skal få med meg årsrapporten for 2023.
Jeg er fortsatt langsiktig nok til at jeg i alle fall skal få med meg årsrapporten for 2023.
unikum
07.08.2023 kl 15:33
4000
Mine x antall hundretusen aksjer står bom stille. Denne støyen her har vi vært borti før. Men for j... at dette skjer hver gang nivåer skal testes. Støtter eksisterer sjelden for shortere. Blir for enkelt for stor kapitalen
unikum
07.08.2023 kl 15:42
6727
Og usa går opp, Oslo faller som vanlig og pgs blir herjet med. Alt er som før. Ja ja tålmodighet må til. Cash pgs vil styre utviklingen.
Er det Coltrane som fortsetter idotsalget og mishandlingen av kursen?
Jeg tør påstå at PGS sin ledelse har "kostet" aksjonærene noen mrd. målt i børskurs. Noen grunner til det er :
1) PGS har valgt å IKKE dele informasjonen om nettoverdiene som PAS, DNB og obligasjons investorer fikk ifm. obligasjonslånet i vår. Det er helt uforståelig. I meidantilfellet kunne PGS solgt alle assets, betalt tilbake all gjeld og sittet igjen med 18 kr. aksjen. Nå rører aksjen rundt på 7-tallet. Etter å ha falt fra 13 kr. i vår da all usikkerhet var større. Det synes mao. som om markedet og flere som skriver her inne IKKE kjenner til dette eller skjønner hva denne informasjonen om nettoverdiene tilsier. Egentlig at kursen burde vært rundt 18 kr. og ikke 7 kr. som nå. En oppside på bare 160%.
2) PGS meldte termineringen av kontrakten på Titan. Børsverdien falt med 100 vis av mill. NOK. Når PGS fikk ny kontrakt på Titan ble det nevnt i en bisetning i en oppdatering. Og trolig ikke når kontrakten kom. Det kunne vi lese om her mange dager før. Det at Titan fikk NY kontrakt burde og kunne vært som strategisk viktig, sett i lys av kursfallet. Og sett i lys av at Titan kan få flere kontrakter i den perioden som ble ledig. For alt vi vet, så kan kompensasjonen og om raten er bedre faktisk gi økt og ikke redusert inntjening.
3) Det er også sånn at regnskapet nå IKKE gjenspeiler verdiene. Det tilsier at ledelsen burde delt informasjonen med markedet. Ledelsen burde også begynt å ta det fremførbare underskuddet inn i balansen. PGS BØR gå i pluss i år samlet. Da har dette en verdi.
Kursen burde mao. vært minst langt oppe på et tosifret nivå OM ledelsen evnet og ville få fram verdiene. At ikke Coltrane har sørget for dette FØR de lemper ut aksjene til konkurspris på en sjanseløs børs, er bare - UTROLIG. Finansiell dumskap og handlingslammelse, eller noe vi ikke får vite - enda.
Jeg tør påstå at PGS sin ledelse har "kostet" aksjonærene noen mrd. målt i børskurs. Noen grunner til det er :
1) PGS har valgt å IKKE dele informasjonen om nettoverdiene som PAS, DNB og obligasjons investorer fikk ifm. obligasjonslånet i vår. Det er helt uforståelig. I meidantilfellet kunne PGS solgt alle assets, betalt tilbake all gjeld og sittet igjen med 18 kr. aksjen. Nå rører aksjen rundt på 7-tallet. Etter å ha falt fra 13 kr. i vår da all usikkerhet var større. Det synes mao. som om markedet og flere som skriver her inne IKKE kjenner til dette eller skjønner hva denne informasjonen om nettoverdiene tilsier. Egentlig at kursen burde vært rundt 18 kr. og ikke 7 kr. som nå. En oppside på bare 160%.
2) PGS meldte termineringen av kontrakten på Titan. Børsverdien falt med 100 vis av mill. NOK. Når PGS fikk ny kontrakt på Titan ble det nevnt i en bisetning i en oppdatering. Og trolig ikke når kontrakten kom. Det kunne vi lese om her mange dager før. Det at Titan fikk NY kontrakt burde og kunne vært som strategisk viktig, sett i lys av kursfallet. Og sett i lys av at Titan kan få flere kontrakter i den perioden som ble ledig. For alt vi vet, så kan kompensasjonen og om raten er bedre faktisk gi økt og ikke redusert inntjening.
3) Det er også sånn at regnskapet nå IKKE gjenspeiler verdiene. Det tilsier at ledelsen burde delt informasjonen med markedet. Ledelsen burde også begynt å ta det fremførbare underskuddet inn i balansen. PGS BØR gå i pluss i år samlet. Da har dette en verdi.
Kursen burde mao. vært minst langt oppe på et tosifret nivå OM ledelsen evnet og ville få fram verdiene. At ikke Coltrane har sørget for dette FØR de lemper ut aksjene til konkurspris på en sjanseløs børs, er bare - UTROLIG. Finansiell dumskap og handlingslammelse, eller noe vi ikke får vite - enda.
observer009
07.08.2023 kl 16:18
6346
Enig, beklageligvis viser ledelsen i PGS ingen vilje til å være mer aksjonærvennlig.
Travis-Bickle skrev Da ble det noen lodd....
Det ble noen T lodd her også 😀🚢🚢🦅🦅💨💨
Ligger nå i skuffa « Peggy going North 😍»
Ligger nå i skuffa « Peggy going North 😍»
Rubin
07.08.2023 kl 16:21
6683
På mafiabørsen er alt mulig.
Dessuten er det ganske komisk at både store og små handler aksjen basert på teknisk analyse UTEN å forholde seg til verdiene i selskapet, og ikke minst til de gode fremtidsutsiktene resten av året og de neste årene.
Dessuten er det ganske komisk at både store og små handler aksjen basert på teknisk analyse UTEN å forholde seg til verdiene i selskapet, og ikke minst til de gode fremtidsutsiktene resten av året og de neste årene.
Slettet brukerskrev Det ble noen T lodd her også 😀🚢🚢🦅🦅💨💨 Ligger nå i skuffa « Peggy going North 😍»
Udugelig ledelse er vel bare fornavnet.
WillyWonka
07.08.2023 kl 16:29
6651
Spørsmålet er om Coltrane ikke lemper ut på børs, som jeg har spekulert i og skrevet forklaringer på
Enig med deg med unntak av punkt 3) det fremførbare underskuddet av skattemessige hensyn er det det er : gunstig og det vil veie tyngre enn noe annet .. Synd for aksjonærene kanskje , men sånn er nå saken med selskaper og bedrifter rundt omkring .. Ledelsen skal drive butikk og vi aksjonærer er en mindre brikke .. Ellers takker for gode bidrag :)
Travis-Bickle
07.08.2023 kl 16:41
6655
Det er ledelsen og deres evner til å ikke være ledere for selskapets eiere som gjør PGS til en av OB beste trader aksjer.......
De fleste kjenner de virkelige verdiene, mens vi samtidig er trent opp til å ikke forvente informasjon.
Fra April 23 er det blitt mange nye TA "eksperter" i papiret... :-)
De fleste kjenner de virkelige verdiene, mens vi samtidig er trent opp til å ikke forvente informasjon.
Fra April 23 er det blitt mange nye TA "eksperter" i papiret... :-)
Mr Jinx
07.08.2023 kl 16:45
6731
Kaller du nedgang på nesten 4% for å være " i siget"?
Haussinga deres er jo spinnvill. Opp 5% i år. Det høres ut som den er opp 500.
Haussinga deres er jo spinnvill. Opp 5% i år. Det høres ut som den er opp 500.
Sweetspot
07.08.2023 kl 16:51
6671
PGS er i siget. Er ikke unormalt med en pust i bakken før neste hopp🦘🦘🦘
5thplanet
07.08.2023 kl 16:56
6620
Makan til grining fra folk på forumet her… på fredag jubler dere fordi det er en bra dag, også kommer det en rød dag som fører til at dere kaster dritt på ledelsen. Skammelig Gen Z oppførsel. Selg dere ut og hold kjeft om dere ikke har noe ordentlig info å komme med. Flaut med medgangssupportere
PerUlv Den ene
07.08.2023 kl 17:00
6607
Tja...
Den kommer etter mandager og før onsdager..
Og i det korte bilde har vi to auto-genererte formasjoner, den ene bear og den andre bull. Matematikken er i øyeblikket noe schizofren, hehe
Den kommer etter mandager og før onsdager..
Og i det korte bilde har vi to auto-genererte formasjoner, den ene bear og den andre bull. Matematikken er i øyeblikket noe schizofren, hehe
Blue Cow Group
07.08.2023 kl 17:01
6630
Veldig typisk folk i alderen 13-25år å klage på ledelsen i børsselskap når de ikke er fornøyde ja, godt poeng du har der, skikkelig flaut.
Bulleys
07.08.2023 kl 17:22
6424
Leste her om dagen att det var folk fra 30 ish og ned til 18 som solgte seg ut og holdt seg unda børsen.Mens den eldre garden satt i gjenn å tok all gevinst er nok noe i det skal du se🤔
BIFFogBÆRNÉ
07.08.2023 kl 17:24
6420
En betydelig nedgang i russisk eksport vil utvilsomt øke oljeprisen mer enn det vi ligger inne med av forventninger. Et absolutt tall blir ren spekulasjon, men ser vi på det som skjedde i fjor da krigen brøt ut, så gikk prisen fra rundt 85 og til 120 dollar på månedsbasis. Det kan muligens være en slags pekepinn, sier analytikeren til Finansavisen.
WillyWonka
07.08.2023 kl 17:27
6389
Opp over 20% siste mnd. Så kommer anpå hvilken tidshorisont man har og inngang.
Blue Cow Group
07.08.2023 kl 17:59
6187
Det var vel ikke et spm om hvem som solgte eller ikke, det handla vel om oppførsel på forumet her utifra alder. At kun de mellom 10-24 klager på ledelsen og er "medgangssupportere", mens de fra 25-100 er fornøyd med ledelsen. Det var, i mine øyne, en voldsomt flau generalisering.
VantageVolante
07.08.2023 kl 18:03
6180
Mye enig her
Men når det gjelder Titan må vi huske på at Egyptjobben de gikk til etter kanselleringen er en såkalt non-prefunded Multiclientjobb.
Men jeg kan garantere at de ikke hadde gjort en slik jobb utenfor Egypt om de ikke mente dette ville gi hard cash.
Slike jobber kan gi MER hard cash enn regulær kontraktsseismikk, da PGS selv tar risiko.
I dagens marked, i det heite området Middelhavet sørøst, tenker jeg vil generere mye penger.
Men når det gjelder Titan må vi huske på at Egyptjobben de gikk til etter kanselleringen er en såkalt non-prefunded Multiclientjobb.
Men jeg kan garantere at de ikke hadde gjort en slik jobb utenfor Egypt om de ikke mente dette ville gi hard cash.
Slike jobber kan gi MER hard cash enn regulær kontraktsseismikk, da PGS selv tar risiko.
I dagens marked, i det heite området Middelhavet sørøst, tenker jeg vil generere mye penger.
Bennyfyfasan
07.08.2023 kl 18:08
6146
Jeg klaget på Oslo børs - og ikke ledelsen, men jeg er til dels enig med de som klager på ledelsen.
Info å komme med - basert på hva? Informasjon fra selskapet? Vi er ikke supportere, men investorer. Bransjer som lever av råvarer vet hele tiden inntjeningen - her er det mye tro og håp. Man kan godt få mer info om størrelse på kontrakt og rater. Man kan like godt kalle hele året for silent period...for i realiteten er det jo det.
Det er liten eller ingen info underveis i året - derfor ender man som regel opp med å bli tatt på sengen med en eller annen ting hver kvartalspresentasjonene.
MEN. det jeg ønsker meg mest er at PGS også blir notert i US.
Info å komme med - basert på hva? Informasjon fra selskapet? Vi er ikke supportere, men investorer. Bransjer som lever av råvarer vet hele tiden inntjeningen - her er det mye tro og håp. Man kan godt få mer info om størrelse på kontrakt og rater. Man kan like godt kalle hele året for silent period...for i realiteten er det jo det.
Det er liten eller ingen info underveis i året - derfor ender man som regel opp med å bli tatt på sengen med en eller annen ting hver kvartalspresentasjonene.
MEN. det jeg ønsker meg mest er at PGS også blir notert i US.
Bulleys
07.08.2023 kl 18:14
6153
Nei for all del var ikke for å angripe eller noe.Men når man ser hvor fort det snur på forumet så fort det er noen % ned.så er alt drit.Så da kan det være noe i det som ble sakt her om dagen thats it (TTT) Ting tar tid pust med magen.Var ikke bare pgs som var rødt i dag.Men vis man ser på mest omsatte aksjer vær dag så er lille peggy der vær gang populær aksje må jeg si merkelig att man aldri ser tgs der som skal være så mye bedre i følge noen🤔 heldigvis er uken fortsatt lang 😊 men var dumt med somalia kontrakten.Er flere kontrakter der ute ikke bare en heldigvis.
Blue Cow Group
07.08.2023 kl 18:23
6048
Jeg føler ikke at du angriper, men at du misforstår poenget ;)
mingus7777
07.08.2023 kl 18:32
6047
LOL! Har dere begynt å klage på ledelsen for at det gikk litt ned i dag? Slapp av to sek a.. Skal være så sjukt glade for den ledelsen!
Og Somalia? Den kommer, bare vent. (Vent mer enn 30sek)
Blir en bra uke dette.
Og Somalia? Den kommer, bare vent. (Vent mer enn 30sek)
Blir en bra uke dette.
cheezy
07.08.2023 kl 18:53
6039
Det stemmer nok.
-De største inntektene er fra "Late Sales".
-Regnskapsmessig verdi av biblioteket har gått ned de siste par årene. Dette er et uttrykk for hvor mye multiklientinvesteringer som er gjort, og som ikke har gått minst med break even. Dermed er fallende biblioteksverdi i utgangspunktet et godt tegn, og et tegn på at de treffer med investeringene.
-De største inntektene er fra "Late Sales".
-Regnskapsmessig verdi av biblioteket har gått ned de siste par årene. Dette er et uttrykk for hvor mye multiklientinvesteringer som er gjort, og som ikke har gått minst med break even. Dermed er fallende biblioteksverdi i utgangspunktet et godt tegn, og et tegn på at de treffer med investeringene.
Ta invest
07.08.2023 kl 19:09
5902
Satser på kurs maks kr 10 i år og neste år , og så utbytte på slutten av neste år . Heftig utbytteprosent da :-) . Trenger ikke høy kurs da…
Bulleys
07.08.2023 kl 20:01
5418
Dr.botox live nå mener pgs skal åpne høyt I morgen ville ikke si hvorfor.Så får vi se hvorfor han mener det eller hva han vet som ikke vi vet
Nickhead
07.08.2023 kl 20:53
5191
Solgte på fredag 7,475
Ingen her på forumet forsto noe av det.
Tenker vi ser lav 7 i morgen/kanskje 6 tallet dukker opp
Ingen her på forumet forsto noe av det.
Tenker vi ser lav 7 i morgen/kanskje 6 tallet dukker opp
HAS
07.08.2023 kl 20:58
5246
Hvorfor skulle ledelsen bidra til å løfte kursen? For å hjelpe Coltrane til bedre pris? For å gjøre det dyrere for deg og meg å kjøpe aksjer?
Ledelsen skal bidra til god drift!, så kommer verdiene flytende etterhvert.
Klart det blir en bra uke:)
Ledelsen skal bidra til god drift!, så kommer verdiene flytende etterhvert.
Klart det blir en bra uke:)
PerUlv Den ene
07.08.2023 kl 20:59
5228
Sweetspot skrev Så får vi håpe hoppet kommer etter jeg har økt i morgen 🤑
Tja...
Ja det tror jeg nok... Blir ikke overrasket om vi snur opp i løpet av morgendagen... Og det samme kan nok gjelde for olja...
Så er det også slik at OSX i USA nå samler momentum for et kommende kraftig brudd opp selv om vi kanskje vil se en avlesning på ca. 90.00 +/- i forkant... Men dette er ikke gitt...
Så... Yes... Buy the dips...
Ja det tror jeg nok... Blir ikke overrasket om vi snur opp i løpet av morgendagen... Og det samme kan nok gjelde for olja...
Så er det også slik at OSX i USA nå samler momentum for et kommende kraftig brudd opp selv om vi kanskje vil se en avlesning på ca. 90.00 +/- i forkant... Men dette er ikke gitt...
Så... Yes... Buy the dips...
Nickhead
07.08.2023 kl 21:16
5101
Bvm
Hadde jeg svart som deg,hadde jeg blitt slettet :)
Er adm long i pgs ?
Hadde jeg svart som deg,hadde jeg blitt slettet :)
Er adm long i pgs ?