🍋🍋🍋TØYSETIRSDAG🍋🍋🍋

Sweetspot
PGS 03.08.2023 kl 22:43 139437

Sprute cash folkens 💰💰💰
Redigert 22.08.2023 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Kontur
08.08.2023 kl 16:07 4779

Har lenge spekulert i hvorfor ikke TGS gutta ikke svitsjer over til PGS. Kanskje det er det som nå holder på å skje. Mye større oppside i PGS vil jeg tro.
geo01
08.08.2023 kl 16:10 4740

Fremførbart underskudd,skip,biblotek.
Og et ongoing selskap uten behov for penger.
Noe skjer og Tgs sier selv at bransjen trenger sammenslåinger oppkjøp.
Noe skjer tror jeg,kanskje før q3 er en bra plan?
Newbe75
08.08.2023 kl 16:15 4702

Det ble en heftig avslutning på dagen, så ikke den komme. Man blir fort i godt humør av slik. God Tirsdag .
Thesistulling
08.08.2023 kl 16:16 4684

Ikke ble, blir......
😉
Santa01
08.08.2023 kl 16:17 4679

Over kr 8 i morgen :-)
Newbe75
08.08.2023 kl 16:20 4610

Thesistulling skrev Ikke ble, blir...... 😉
Er du Norsk lærer? ;-D
oppturen
08.08.2023 kl 16:21 4597

PGS har mye som TGS kunne ha behov for ja, men ikke omvendt 😀
thief
08.08.2023 kl 16:24 4548

Med en melding om kontrakt, fyker vi lett godt opp på 8tallet 🙂Men burde gå dit raskt uansett,pga markedet til Pgs fremover.Blir meget bra!
Londonmannen
08.08.2023 kl 16:26 4513

Dette er hva MR X skrev i går på angjeldende tidspunkt:

«Alias Mr X
I går kl 13:45
3268
Den kommer ikke i denne omgangen, for mange små høvdinger der som ikke klarte å få ut fingeren. Mulig den kommer senere, men mobiliserings tiden gjør at det kan bli lenge til. Da tror jeg det nærmer seg mer for en ny Egypt kontrakt🤞»

Kan ikke se at MrX bekreftet noen kansellering i det innlegget. Men du derimot, går ut i markedet og melder Somalia kansellert. Det er jo direkte løgn, og om du ikke vet det så er det å plante slik falsk informasjon forbudt og kan i grove tilfeller medføre anmeldelse og straff. Skjerp deg og slutt med å skylde på andre. MR X har ikke meldt noen kansellering. Forutsetter at du evner å skjønne norsk.
VantageVolante
08.08.2023 kl 16:32 4404

Det er bare en grinete trader som ikke har fått med seg oppgangen, og tenkte det betydde noe for vedkommende økonomisk å plante slikt på et forum.

Når x eller jeg eller andre kommer med opplysninger om f.eks Somalia. Eller havvind. Eller andre mulige kontrakter, er det for å kjenne litt på gleden ved å komme med positivt nytt.

Når sånne som vedkommende du henviser til, sprer negativitet må det da være fordi de faktisk tror det gjør en forskjell. ELLER at de liker å spre negativitet selvfølgelig.

Forskjell på folk serru
Redigert 08.08.2023 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
08.08.2023 kl 16:33 4416

Vi hadde igjen 15 minutter, var DET jeg mente, ikke at du skrev ble.
Hvorfor skulle jeg påpeke noe som er korrekt skrevet?
😉

Det så ut til at sluttaksjonen ville bli litt heftigere enn det den ble utifra handelsmønsteret før den startet, det var DET jeg henviste til.
Men tilbake til rettskriving, det heter norsklærer, ikke norsk lærer.
Og hvis du skriver norsk lærer, ja så kan du vel i teorien erte på deg snowflakes hvis du formulerer deg riktig, ganske morsomt i grunn.
Men jeg har da undervist litt, bare ikke i norsk.
STOR respekt for alle lærere som holder ut i dagens galskap i skolen.
All honnør.
VantageVolante
08.08.2023 kl 16:35 4408

Men samma faan. Olja dro en ny bunn idag ser det ut som, og de bunnene blir høyere og høyere. Toppene det samme. Akkurat som med PGS.

DET er hva som betyr noe, ikke hva en nemesis (tror han) måtte finne på å vræle ut.
PaleRider
08.08.2023 kl 16:41 4327

Det aner jeg ikke. Jeg mener at risk/reward er langt bedre i PGS enn TGS. Oppsiden i PGS er mangeganger'n. Det er det ikke i TGS. Ja, PGS kan falle noe, men det kan jammen TGS og dertil mer. Ingen tvil om hvor jeg putter pengene mine.

Det kan være mange grunner til at andre ikke gjør det samme, som:
- Risikovilje, jeg mener det som nevnt over blir litt misforstått. Det er betydelig nedside i TGS.
- Flokkmentalitet, mange gjør som andre. Det oppleves også for noen som mindre risikabelt da en gjør mindre feil relativt til de mange andre. Heller ikke analytikere synes å ville avvike for mye, om de kanskje ikke har en agenda, som flere tilsynelatende har hatt i PGS. Noen har fremstått mer som talerør for obligasjonsinvestorer, shortholdere etc.
- At folk og roboter, algoritmer etc. ser på forhistorien, data fra den og handler på den. Den er ikke like god i PGS. Og den lyse framtida ser en ikke ut fra den korte mørke fortida. En ser heller ikke det nye som vind, CCS og kanskje mineraler. En ser heller ikke at gjelda nok nå er under kontroll.
- Det kan være at større har langt bedre innsikt - bl.a. fra meglere - om at det ligger en storselger og IDIOTSELGER aksjer - Coltrane. De vet sikkert akkurat hvor mange dem har igjen. Det aner ikke jeg. Og at de avventer at denne nærmer seg slutten før de begynner å kjøpe. For på den måten å unngå salgspresset. Det Coltrane driver med er helt vanvittig elendig forvaltning av verdier.
- Ledelsen i PGS har en lang lang lang vei å gå med hensyn til å forsøke å få fram verdiene. Det har jeg påpekt flere ganger. Dette med informasjonen om nettoverdier og Titan kontrakten er bare helt helt helt vanvittig å se på. Skjønner de ikke at det er på sin plass med mer og bedre informasjon for å få fram verdiene og redusere opplevd risiko og usikkerhet?
- Kanskje er det noe vi ikke ser? Noe de ser. Jeg har forsøkt meg på noen bakpå papiret "vurderinger/analyser" av P/E, verdier og konkurrenter og markedet, og basert på det så mener jeg at PGS er grovt underpriset og at det er god risk/reward enda det er risk.

Jeg har tatt mine lodd. Vi får se om det blir gevinst. Tror det. Håper det. Tenker det.
Redigert 08.08.2023 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
PaleRider
08.08.2023 kl 17:02 4026

Enkelte har ment at Ramform Explorer burde skrotes. Men ledelsen trakk vel fram den som den "første" til å aktiveres. Skjønte VantageV rett, så var det fordi den hadde vært klasset rett før den gikk i bøya.

Men etter det jeg kan skjønne så er Ramform Valiant nyere og med bedre spekk. Jeg regner med at den har en viss verdi. Om markedet fortsetter å bedres. Er det noen som har anslag på kostnader ved å sette den i drift igjen inkl. klassing OG etter det jeg har skjønt må en vel ha et nytt streamer sett til.

Dette har litt interesse. Det gir muligheter for vekst. Og det avskrekker nyetablering om andre vet at PGS raskere, billigere og bedre kan sette inn ny kapasitet.

Det sagt, PGS bør ha det klart for seg at det skal mye til at volumeffekten overgår priseffekten. Ja, en tjener litt på mer kapasitet. Men om en må selge all kapasiteten til lavere pris, så går vinninga fort opp i spinninga. Det er mange som ikke skjønner det.

Det jeg mener skal til for å øke kapasiteten på ordinær seismikk - ikke vind som er noe annet - er en lang og god kontrakt. En slik kontrakt kunne f.eks. være å kjøre seismisk på mange CCS områder i lang lang tid. Da plasserer en også den økte kapasiteten i et "annet marked", som ikke drar ned prisene i det primære markedet.
Sweetspot
08.08.2023 kl 17:02 4027

HåhåhååååLL IN 😎

Ha en fin børsuke 🤗
Nickhead
08.08.2023 kl 17:02 4034

Kan hende at denne mr x er en ordentlig liten luring :)
Kan det være at han er en bedre trader enn meg?
Tvilsomt !!
Det er iallefall endel her inne som burde begynne å tenke selv
PaleRider
08.08.2023 kl 17:05 4012

Til slutt en mulig trigger:

- Skulle det ikke avgjøres hva som skjedde med en av disse disputtene om "transfer sales" i sommer? Det bør bety at det kan komme snart. Var det ikke snakk om 30 MUSD.

Hva skjedde forresten med transfer sales i forbindelse med Vår Energys oppkjøp av Neptune E?
Bulleys
08.08.2023 kl 17:06 4026

Ser det er mange som legger ut ca verdier av bibliotek å verdier av båter å alt sånt noe som er veldig bra.Er det noen som har sendt en mail til gutta å spurt hvorfor dem ikke gjør det.hvorfor dem ikke vil vise frem hva dem har av verdier åsså videre for å slippe att short å andre skal drive å herje sånn med kursen.Og ikke bare det men kursen ville jo dratt seg betydelig opp åsså tenker jeg da.Ser jo att høvdingen i tgs er jo fremme av og til og hauser.Syns det er snodig akkurat det der.Er dem redde for å bli kjøpt opp vis dem legger ut alt det positive eller hva går det I?Jeg har bare vært aksjonær i 2 år i pgs så for dere som har vært her lang tid har nok ett godt svar muligens på dette.Eller har dem aldri gjort sånt før heller?
qmanager
08.08.2023 kl 17:09 3971

20 gylne investeringstips å leve etter..

Hvor mange følger vi denne gang i PGS

1. If it sounds too good to be true, it's definitely not true!
2. Anyone promising returns over 15% per year should be asked why they're not counted among the greatest investors like Warren Buffett, Peter Lynch, or Ray Dalio.
3. To gain more, you often have to risk more, but sometimes your risk tolerance is zero (and you might not realize it).
4. Only invest in what you can explain to a 5-year-old or even a German Shepherd. In investing, complex thinking isn't necessary.
5. Minimize costs – if you're overpaying, someone else is cashing in.
6. When everyone agrees, everyone's likely mistaken.
7. Investing is like snagging a pair of top-notch shoes – it's a real deal when they're on sale.
8. Those who can, do it – those who can't just talk.
9. A great book is worth more than an expensive course.
10. Doing the right thing might make you feel foolish at times, but it eventually pays off.
11. Time is on your side: Use it as much as you can.
12. You're not your neighbor or coworker; everyone charts their own path and outcomes.
13. Diversify – remember, you're not Warren Buffett!
14. All extremes tend to balance out in the end.
15. Invest because you comprehend the business, not because you like the name or have a connection.
16. Evaluate results across years, not days.
17. Every invested dollar should have a purpose; never invest without understanding why.
18. Develop a clear strategy before committing your money.
19. Compounding is a marvel, but you have to leverage it for it to matter.
20. Speculation isn't investing – it's the price paid by those who rush in without thinking.
BIFFogBÆRNÉ
08.08.2023 kl 17:09 4005

Jeg kan da tenke selv. 👍😊

Men takk til alle dere som kommer med meget gode betraktninger og linker osv. Jeg tror virkelig at vi skal langt opp denne gangen. Utifra en helhetsvurdering på mellomlang+ sikt 💰💰💰💰
Thesistulling
08.08.2023 kl 17:14 3951

Var nå enda bra det da.
😆
5thplanet
08.08.2023 kl 17:17 3923

Ja, du er fortsatt den kleineste taperen på dette forumet, D***head. Spydd ut feil og negativitet for å prøve å støtte dine egne trades i flere måneder. Rart du ikke er bannlyst fra forumet
HAS
08.08.2023 kl 17:18 3943

Beklager dersom jeg tar feil, men mener å ha lest tidligere at Coltrane selger gjennom Goldman S?

Uansett, i følge VPS var Goldman S største selger på fredag med 4.245.651 aksjer. Denne kontoen sto da igjen med 13.863.685 aksjer.

Vi får vel se i morgen om det er shorten som begynner å få hastverk...:)
Slettet bruker
08.08.2023 kl 17:42 3653

Bra Mofs👍😊.. Ja, action skal det bli etter snart overstått sommerbørs.. Lurte på om det var du som hadde sendt Hans fra Nord til oss i Øst, i så fall får du hive den over shorten;) ..
Nickhead
08.08.2023 kl 17:59 3453

Next planet :
Uff uff. Her er det en som ikke har lært spillet ennå.
Trøsten er at etterhvert som tiden går så lærer man.
Hvis ikke alt er tapt da !!

danielson
08.08.2023 kl 18:10 3374

Hei.
Jeg kjøpte meg inn i dag. Har lest en del på forumet siste tiden. Du palerider gir uttrykk for å ha god kunnskap, men du kan neppe ha vært med på kvartalspresentasjonen. Husker du ikke 1-digit musd? Hvor fikk du 30musd fra? Utover det har du en røys med merkelige betraktninger vedrørende selskapet, men lykke til!
Redigert 08.08.2023 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
08.08.2023 kl 18:15 3331

Yess.

Olja har passert 85. Da kanskje short kan se langt etter etterlengtet oljeprisfall allikevel.
kongsberg1
08.08.2023 kl 18:15 3333

Samme ALLLLLLL innnnnn

Å olja da, 85 pluss. bare herlig.
Redigert 08.08.2023 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2023 kl 18:44 3003

Er det ikke da falsk info og si Q2 blir knall bra eller man må sitte innen fordi der kommer kontrakter «påfølgende uke»?

Skal du være moralens vokter må du arrestere begge veier:) ikke bare den veien som er negativ for din investering.
Bare til ettertanke…;)

Ble delvis fintet av disse utsagnene så lite til overs for den slags svineri fra såkalte troverdige typer her. Nå kostet det meg ikke peng. Det ble bare aldri en realitet det som lovet
Redigert 08.08.2023 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
Obxserver
08.08.2023 kl 18:48 2951

Olja gjør klar for API tall ikveld :)
kongsberg1
08.08.2023 kl 18:58 2836

Å de kommer kl ??
Obxserver
08.08.2023 kl 19:00 2813

22.30
kongsberg1
08.08.2023 kl 19:02 2811

Takk, da kommer det vel fortsatt høyt lagertrekk.
danielson
08.08.2023 kl 19:24 2593

Hei.
Er det ikke mange som forstår regnestykket omkring høyere rater vs økt kapasitet?

Stig ned fra pidestallen - de fleste har nok grunnskole og gjerne litt attåt. Dersom du undervurderer leserne i såpass betydelig grad, blir dine innlegg raskt verdiløse. Du har en merkelig tilnærming til mangt og mye, hehe.
thief
08.08.2023 kl 19:31 2564

Oljelagertallene er ofte veldig ustabile i forhold til forventningene. Med store trekk forrig gang, kan det fort bli andre veien i dag.Men skulle de bli bra,spretter den over 86🙂Da kan PGS fort teste 7.7 området i morgen igjen.
NEWREP
08.08.2023 kl 19:39 2497

Er nok bare et rasshøl som er her fast med nytt nick
Redigert 08.08.2023 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Samsung11
08.08.2023 kl 19:49 2390

Det kan godt være at Ramform Explorer er bedre enn Ramform Valiant. Det er mange faktorer som vi her på forumet ikke klarer å ta i betraktning. Det er mer komplisert enn å legge 1+2=3. For eksempel, så er(/var) Vanguard i mye bedre tilstand (vedlikeholdt) enn to av S-klassene, som er 10 år nyere. Så har du streamer sett, i tillegg til når den var klasset sist, så har du bakdekksautomasjon, så har du gun controller og hardware, så har du alt av IT ombord, så har du det ene og det andre. Her er det for mye faktorer, som vi ikke har oversikt over. Hovedpoenget her, er at ledelsen vet nok dette bedre enn vi her på forumet.