rischioso
10.08.2023 kl 11:45
6101
Takk for det.
Ja, tenk om den enkelte så på slik input slik den var ment så ville det ha blitt oss mot robotene, men når mange tror at det er kun noe som blir sagt fordi man ønsker kursen opp eller ned så forsvinner jo nytteverdien. Enkeltvis så er vi sjanseløse mot robotene, men samlet så kan vi slå dem ...;)
Ja, tenk om den enkelte så på slik input slik den var ment så ville det ha blitt oss mot robotene, men når mange tror at det er kun noe som blir sagt fordi man ønsker kursen opp eller ned så forsvinner jo nytteverdien. Enkeltvis så er vi sjanseløse mot robotene, men samlet så kan vi slå dem ...;)
oivindl
10.08.2023 kl 12:47
5898
"Jo, fordi robotene til de store gutta over there også har støtte og motstandsnivåer innprogrammert i algoritmene sine."
Men om TA er nyttig og gir korrekt svar, opptil 99,5% korrekt hevdet på en annen tråd, hvorfor da kjempe mot robotene som det anbefales, helst i flokk. Robotene burde jo bidra til at kursen beveger seg i henhold til TA. Altså selvoppfyllende profeti.
Men om TA er nyttig og gir korrekt svar, opptil 99,5% korrekt hevdet på en annen tråd, hvorfor da kjempe mot robotene som det anbefales, helst i flokk. Robotene burde jo bidra til at kursen beveger seg i henhold til TA. Altså selvoppfyllende profeti.
Kontur
10.08.2023 kl 13:34
5825
Jeg skjønner ikke at du skriver dette. Det er ikke gunstig at folk oppfordrer eller viser forståelse for slik adferd.
Det er etisk forkastelig det å forsøke å spre frykt/grådighet for å forsøke og få mindre sterke sjeler til å selge billig/kjøpe dyrt KUN fordi et spetakkel skal kjøpe billig/selge dyrt.
Det spetakkelet kommer med har ingen verdi. Det er kun for å påvirke andre.
Trådstartere burde advart om "Nick" som driver med dette i åpningsinnlegget, så hadde vi kanskje sluppet å måtte advare andre om sjarlatanvirksomheten enkelte bedriver med. De tilfører ikke informasjon og skaper mest støy og forsøpler. Og de kan bidra til at folk taper på sine investeringer.
Slik adferd er nok mot forumets intensjon. Det er vel ment å være et sted hvor folk kan dele informasjon og hvor en kan diskuter saklig. Ikke drive påvirknigsadferd med sikte på egen vinning på bekostning av andre. Hadde alle skulle oppført seg sånn, så hadde dette forumet hatt NULL verdi. Snarere negativ verdi.
Har ingen tro på at enkelte er gode tradere. Strategien fremstår som enkel og elendig. Den fører til at en beholder tapere og selger vinnere og ikke får med seg de store oppgangene.
Dette med 20% traderpott og 80% long fremstår som sprøyt.
Enkelte fremstår moralsk og etisk konkurs.
Du har nær alltid gode innlegg VV, men dette synes jeg var skivebom.
Det er etisk forkastelig det å forsøke å spre frykt/grådighet for å forsøke og få mindre sterke sjeler til å selge billig/kjøpe dyrt KUN fordi et spetakkel skal kjøpe billig/selge dyrt.
Det spetakkelet kommer med har ingen verdi. Det er kun for å påvirke andre.
Trådstartere burde advart om "Nick" som driver med dette i åpningsinnlegget, så hadde vi kanskje sluppet å måtte advare andre om sjarlatanvirksomheten enkelte bedriver med. De tilfører ikke informasjon og skaper mest støy og forsøpler. Og de kan bidra til at folk taper på sine investeringer.
Slik adferd er nok mot forumets intensjon. Det er vel ment å være et sted hvor folk kan dele informasjon og hvor en kan diskuter saklig. Ikke drive påvirknigsadferd med sikte på egen vinning på bekostning av andre. Hadde alle skulle oppført seg sånn, så hadde dette forumet hatt NULL verdi. Snarere negativ verdi.
Har ingen tro på at enkelte er gode tradere. Strategien fremstår som enkel og elendig. Den fører til at en beholder tapere og selger vinnere og ikke får med seg de store oppgangene.
Dette med 20% traderpott og 80% long fremstår som sprøyt.
Enkelte fremstår moralsk og etisk konkurs.
Du har nær alltid gode innlegg VV, men dette synes jeg var skivebom.
Redigert 10.08.2023 kl 15:11
Du må logge inn for å svare
Hvem i all verden tror du vil slutte rekkene med en som har slik fremferd du utviser?
Tenker du hadde "stått" men ikke kjempet på den siden som til enhver tid synes å vinne. Og falt den som hadde det tungt i ryggen. Folk med slik adferd bør ikke inn i rekkene og en bør ikke vende dem ryggen.
"Stå samlet" det tror jeg ikke du skjønner betydningen av. Eller meningen med.
Tenker du hadde "stått" men ikke kjempet på den siden som til enhver tid synes å vinne. Og falt den som hadde det tungt i ryggen. Folk med slik adferd bør ikke inn i rekkene og en bør ikke vende dem ryggen.
"Stå samlet" det tror jeg ikke du skjønner betydningen av. Eller meningen med.
Redigert 10.08.2023 kl 15:10
Nickhead
10.08.2023 kl 15:28
5609
Stå samlet???
Hva fa..... tror du dette er ?
Det lokale menighetshus?
Spis deg en pale og et glass vann
Hva fa..... tror du dette er ?
Det lokale menighetshus?
Spis deg en pale og et glass vann
Chat gpt? Blir noe usammenhengende til tider. Spør igjen!
Spør koker'n om det å stå samlet.
Dere sitter nok ikke så langt unna hverandre.
Dere sitter nok ikke så langt unna hverandre.
Så du og "Nickhead" er samme person?
Har trollet flere hoder?
Tenker det.
Bare si i fra. Det er flere som vil inn i spam-filteret etterhvert.
Har trollet flere hoder?
Tenker det.
Bare si i fra. Det er flere som vil inn i spam-filteret etterhvert.
Nickhead
10.08.2023 kl 16:08
5418
Nå koker det over for paleman
Kanskje ikke så rart når vi ser den elleville kursutvikling i dag
Nb: jeg er ingen "splittet " person
Har vel ikke lett noen her inne som innehar såpass kvaliteter:)
Kanskje ikke så rart når vi ser den elleville kursutvikling i dag
Nb: jeg er ingen "splittet " person
Har vel ikke lett noen her inne som innehar såpass kvaliteter:)
Napoleon på sin høye hest, hehe
Gratla med en god dag i det minste. Få litt kaldt vann i andletet og lad opp til i morgen.
Gratla med en god dag i det minste. Få litt kaldt vann i andletet og lad opp til i morgen.
Nå HÅVER longerne inn.
Det mens noen hovne håvere står igjen på perrongen. Med tom håv. Og skitt fiske.
Hva skal de så hovere over da? Jo, "longpotten".
Merkelig nok ser vi aldri noe glede uttrykt her over at den store longpotten har steget mye i verdi. Den finnes nok kun i fiksjonsrommet.
Jeg gjetter på at vi kommer til å lese mye svært desperat beising ut over kvelden. Sikkert i natt.
Den enkle elendige strategien med å kun kjøpe lavere enn forrige utgang KAN nå kanskje vise seg.
- En mister den store oppgangen i momentum aksjer - helt. Kanskje ser vi så tegn nå på momentum i PGS. Er Coltrane ferdig med å tømme seg, så kan det gå fort og mye opp. Selv om det finnes mange risikofaktorer andre veien også.
- En blir sittende med tapere.
Med andre ord: Elendig risk/reward.
Håv inn - longere.
Det mens noen hovne håvere står igjen på perrongen. Med tom håv. Og skitt fiske.
Hva skal de så hovere over da? Jo, "longpotten".
Merkelig nok ser vi aldri noe glede uttrykt her over at den store longpotten har steget mye i verdi. Den finnes nok kun i fiksjonsrommet.
Jeg gjetter på at vi kommer til å lese mye svært desperat beising ut over kvelden. Sikkert i natt.
Den enkle elendige strategien med å kun kjøpe lavere enn forrige utgang KAN nå kanskje vise seg.
- En mister den store oppgangen i momentum aksjer - helt. Kanskje ser vi så tegn nå på momentum i PGS. Er Coltrane ferdig med å tømme seg, så kan det gå fort og mye opp. Selv om det finnes mange risikofaktorer andre veien også.
- En blir sittende med tapere.
Med andre ord: Elendig risk/reward.
Håv inn - longere.
Redigert 10.08.2023 kl 16:38
Nestoren
10.08.2023 kl 17:08
4926
GullHårAllOve skrev En kontrakt nå 🔥🔥🔥🔥
Stress ikke med kontrakter. Jo lengre tid det går før en kontrakt kommer inn, jo bedre er raten ;) Vi er utsolgt for Q3 så det haster ikke med kontrakter imo.
VantageVolante
10.08.2023 kl 17:11
4936
Fordi?
Skulle jo ned idag også, til 6.
Evner du ikke å komme med NOE substansiellt?
Skulle jo ned idag også, til 6.
Evner du ikke å komme med NOE substansiellt?
GullHårAllOve
10.08.2023 kl 17:17
4909
Null stress. Enig i det. Hadde blott vært jævlig moro å sette litt fyr på sakene samt trollene her 🤪🤪
Kontur
10.08.2023 kl 17:34
4798
TGS ned PGS opp, det svitsjes til oppside
Her er mye hyggelig oppgang for PGS aksjonærene i vente fremover.
Her er mye hyggelig oppgang for PGS aksjonærene i vente fremover.
Tok feil for n’te gang.
Nickhead
10.08.2023 kl 18:28
4418
VantageVolante skrev Fordi? Skulle jo ned idag også, til 6. Evner du ikke å komme med NOE substansiellt?
Det overlater jeg til deg
F,eks å klage og syte på ledelsen,fordi du ikke forstår deg på børs.
Og oljen synker igjen:)
Men det betyr ingenting når longerne endelig har en grønn dag.
Fest i dag,blir tøft i morgen
F,eks å klage og syte på ledelsen,fordi du ikke forstår deg på børs.
Og oljen synker igjen:)
Men det betyr ingenting når longerne endelig har en grønn dag.
Fest i dag,blir tøft i morgen
Londonmannen
10.08.2023 kl 18:34
4381
Med grønne USA børser og lavere inflasjonstall enn forventet, så tviler jeg på at vi vil se Peggy gå sørover i morgen. Anbefaler deg å se på kursutviklingen til PGS siden midten av juli. Samt ta inn over deg de fundamentale fakta som tegner seg i frremtiden, så burde det være enkelt å skjønne hvor dette bærer hen.
PerUlv Den ene
10.08.2023 kl 20:18
3966
Ta deg en bolle....
Dette har du ikke "filla" peiling på, hehe
Dette har du ikke "filla" peiling på, hehe
Restplassno
10.08.2023 kl 20:31
3842
ser annethvert innlegg-trenden fra denne brukeren nickhead er tilbake igjen 😂 da går det som regel dårlig i heimen. Trodde han var blokkert av samtlige. Aner ikke hva som blir skrevet i denne episoden men antar det ikke er bra. Ikke for sensur totalt, men personlig er det jo viktig å fjerne svada og trolling.
geo01
10.08.2023 kl 20:33
3867
PerUlv Den ene skrev Ta deg en bolle.... Dette har du ikke "filla" peiling på, hehe
Det som er spennende er hva står aksjen i om 1 år eller 3-5 år?
Regner med utbytter når gjelden blir smadret neste årene og utbyttene rammer selskapseierne .
Aksjekursen nå er bare et bilde som har null betydning om en skal jakte de store utbyttene i årene fremover.
Ingen vits og selge uansett om en ikke trader da.
Ikke lett og følge med fra time til time og sove dårlig i tilegg.
Markedet ordner alt uansett da Pgs er i fremgang.
Regner med utbytter når gjelden blir smadret neste årene og utbyttene rammer selskapseierne .
Aksjekursen nå er bare et bilde som har null betydning om en skal jakte de store utbyttene i årene fremover.
Ingen vits og selge uansett om en ikke trader da.
Ikke lett og følge med fra time til time og sove dårlig i tilegg.
Markedet ordner alt uansett da Pgs er i fremgang.
Nickhead skrev Nei,he he
PerUlv Den ene
10.08.2023 kl 20:51
3798
Tja...
Nå synes jeg hver dag er spennende... Og...
Sover som en stein og våkner opp med "stort sett" klare formeninger om hva dagen bringer. Ofte er det en kjapp vurdering av markedene i Asia og USA kvelden før, for så en sveip over de ulike grafene (inklusive PGS) Så må XO beholdningen kontrolleres i den forstand at jeg må vurdere et besøk på Meieriet... (Akutt påfyll) Så klinkes det ofte ut en TA vurdering på PGS Investor... Men..
Hva PGS står i om et år vet selvfølgelig ingen. Men at den står i NOK 25,- eller høyere er rimelig å anta. Dette ut ifra mine analytiske kunnskaper, gjerne etter en XO eller tre, hehe ... Men...
Om 3 antar jeg vi har passert NOK 44,- på vei til NOK 73,- innen dine 5 år, hehe
Nå synes jeg hver dag er spennende... Og...
Sover som en stein og våkner opp med "stort sett" klare formeninger om hva dagen bringer. Ofte er det en kjapp vurdering av markedene i Asia og USA kvelden før, for så en sveip over de ulike grafene (inklusive PGS) Så må XO beholdningen kontrolleres i den forstand at jeg må vurdere et besøk på Meieriet... (Akutt påfyll) Så klinkes det ofte ut en TA vurdering på PGS Investor... Men..
Hva PGS står i om et år vet selvfølgelig ingen. Men at den står i NOK 25,- eller høyere er rimelig å anta. Dette ut ifra mine analytiske kunnskaper, gjerne etter en XO eller tre, hehe ... Men...
Om 3 antar jeg vi har passert NOK 44,- på vei til NOK 73,- innen dine 5 år, hehe
VantageVolante
10.08.2023 kl 20:53
3779
Jeg har aldri klagd og sytet på ledelsen.
Oljen er irrelevant ifølge deg.
Du overlater til meg å svare på din egen påstand?
Spør igjen jeg: HVORFOR skal den ned imorgen? HVORFOR skulle den ned idag?
Du må da vel i det minste kunne svare på enkle spørsmål, basert på egne duggferske påstander?
Oljen er irrelevant ifølge deg.
Du overlater til meg å svare på din egen påstand?
Spør igjen jeg: HVORFOR skal den ned imorgen? HVORFOR skulle den ned idag?
Du må da vel i det minste kunne svare på enkle spørsmål, basert på egne duggferske påstander?
Nickhead
10.08.2023 kl 21:01
3724
Korttidshukommelsen er visst like dårlig som evnene
Sitter du sammen med Per de ensomme og drikker XO
Sitter du sammen med Per de ensomme og drikker XO
Bennyfyfasan
10.08.2023 kl 21:02
3722
Jeg tror også på en liten korrigering ned - før vi fortsetter opp i neste uke. Ikke godt fundamentert - ingen god begrunnelse, annet enn at det er på magefølelse. Det vil etter min mening ikke bryte retninga vi har nå, som er opp
Når det er sagt trodde jeg vi skulle litt ned i går - vi så hvordan det gikk (derfor trader ikke jeg PGS) ;-)
Når det er sagt trodde jeg vi skulle litt ned i går - vi så hvordan det gikk (derfor trader ikke jeg PGS) ;-)
Redigert 10.08.2023 kl 21:07
Mye prat om olja og makro. Snakker om det sjøl jeg, det er vel og bra. Men skal vi ta et sterkt rykk nå så trengs noe selskapsspesifikke Bullnyheter.
En dag igjen av uka😎
En dag igjen av uka😎
PHOinvestor skrev VWAP over 7.6 - startskuddet har gått :) Hva er VWAP ?
VWAP er forkortelsen for volumvektet gjennomsnittspris, som er et teknisk analyseverktøy som viser forholdet mellom et aktivums pris og dets totale tradingvolum. Det gir tradere og investorer et mål på gjennomsnittsprisen som en aksje trades til over en gitt tidsperiode.
Londonmannen
10.08.2023 kl 22:41
6064
Vi trenger ingen rykk. Se på kursutviklingen siden 20 juli, så ser du en jevn og rolig stigning der kursen fluktuerer mellom positive og negative dager, men sett over en tidslinje på en måned, så er stigningen jevnt oppover. Håper det fortsetter slik utover høsten og vinteren. Siste rykk var 19 juli.
Her tar vi det som bringer PGS oppover LM👍
Kontur
10.08.2023 kl 23:27
5653
Enormt mange som vil inn i aksjen. Her blir det videre opptur for PGS aksjonærene.
Thesistulling
10.08.2023 kl 23:33
5599
I et forvirret øyeblikk tror jeg jaggu meg jeg ser det helt klart.
Ville spekulasjoner og fantasi, så jeg gjør det kort:
Den shorten som ble økt igår med 0,01%........
Får ikke den ut av hodet, det blir for dumt.
Er det bare en ren økning er det nesten så et klaps i panna på vedkommende hadde vært fortjent, og "hva faen er det DU tenker på da?"
Høy timepris på de gutta der.
Trenden nå er jo helt klar........
Lurer litt på om noen begynner å bli litt svette i hendene jeg.
Ville spekulasjoner og fantasi, så jeg gjør det kort:
Den shorten som ble økt igår med 0,01%........
Får ikke den ut av hodet, det blir for dumt.
Er det bare en ren økning er det nesten så et klaps i panna på vedkommende hadde vært fortjent, og "hva faen er det DU tenker på da?"
Høy timepris på de gutta der.
Trenden nå er jo helt klar........
Lurer litt på om noen begynner å bli litt svette i hendene jeg.
Redigert 10.08.2023 kl 23:34
Oldking
10.08.2023 kl 23:39
5544
Flere av de mineralene som blir etterspurt i forbindelse med det grønne skiftet, produseres i stor grad i Kina idag. Ikke bra å være avhengig av Kina heller. Så nå skal det altså satses kraftig på å øke produksjonen her i Vest. Norge har store mengder av disse mineralene på havbunnen. Flere selskaper vil konkurrere om leteoppdrag. Noen som vet noe om konkurranseevnen til PGS? Nytt bein eller hur?
upjack
11.08.2023 kl 08:05
4963
Er det mulig!? Ny dag og fortsatt stille her kl. 08:03. Blir spennende åpning i dag, og jeg tror kanskje den skal litt ned ved åpning. Disse forbanna short robotene er fortsatt ivrige