Strongpoint #2-23 🇳🇴🇸🇪🇪🇸🇪🇪🇱🇹🇱🇻🇬🇧🇮🇪🏳️🌈
Strongpoints potensiale er stort!
Ledelsens har en målsetting om omsetning på 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble først presentert våren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nå i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om målsettinger ikke oppnås bør det være lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributører i flere andre land i Europa, og noen få utenfor.
Oppfordrer til å lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og målsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Ledelsens har en målsetting om omsetning på 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble først presentert våren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nå i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om målsettinger ikke oppnås bør det være lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributører i flere andre land i Europa, og noen få utenfor.
Oppfordrer til å lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og målsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Redigert 05.08.2023 kl 14:11
Du må logge inn for å svare
Storebetong
08.08.2023 kl 21:28
15552
At det er så få som vurderer Strong på kr 19 som et bra investeringsobjekt er litt rart for meg.
Vi får se om det er jeg eller verden som er rar i løpet av et par år...
Vi får se om det er jeg eller verden som er rar i løpet av et par år...
Redigert 09.08.2023 kl 12:01
Du må logge inn for å svare
Storebetong
08.08.2023 kl 16:28
15719
Jeg tipper at Banque De Luxembourg har drøyt 200.000 aksjer som skal ut på disse nivåene. De virker dog ikke så stressa på salgsknappen etter å ha fått solgt over 100.000 aksjer på 18,80. For oss som akkumulerer er det dog antagelig grunn til å være litt gjerrig som vanlig:)
Redigert 08.08.2023 kl 16:35
Du må logge inn for å svare
Storebetong
08.08.2023 kl 12:56
15955
Takk for oppdatering:)
Tipper planlagt shortsalg av 70.000 aksjer via innlån fra Hausta ble kansellert.
Tipper planlagt shortsalg av 70.000 aksjer via innlån fra Hausta ble kansellert.
Storebetong
08.08.2023 kl 12:55
15965
En ny fugl på taket til Strong. Det koster naturligvis litt å mate fuglene, men kommer de ned i hånden etter hvert så er det nok verdt innsatsen:)
Ols123
08.08.2023 kl 11:56
16046
The agreement gives StrongPoint the rights to sell, implement, support, and, where applicable, host Blue Yonder's WMS for its customers in its core markets: Norway, Sweden, Spain, UK, Estonia, Latvia, and Lithuania.💪💪
Elektrikeren
08.08.2023 kl 10:50
16139
Hausta har tatt tilbake de 70 000 aksjene de reduserte med forrige dagen. Jan Ring har økt med 6 416. Per Einar Ugelstad øker jevnt og trutt med småposter dann og vann, nå med 400
Hausta har kjøpt igjen 70k.
JosMag
08.08.2023 kl 10:24
16219
Moro å se at StrongPoint legger sten på sten etter sin streben med å oppfylle 2025 målene👍
Snart er også Hildes erstatter på plass.
Bare å holde seg fast!!
Snart er også Hildes erstatter på plass.
Bare å holde seg fast!!
bernes
08.08.2023 kl 09:23
16304
StrongPoint Partners With Leading Supply Chain Solutions Provider Blue Yonder
8.8.2023 08:56:22 | StrongPoint
StrongPoint adds Blue Yonder’s Warehouse Management System to its portfolio of e-commerce fulfilment solutions to support its automation offering.
(Oslo, August 8, 2023) Retail technology supplier StrongPoint announced today it is formalising its partnership with supply chain and digital fulfilment leader Blue Yonder.
The scope of the agreement provides StrongPoint with reseller rights for Blue Yonder’s Warehouse Management System (WMS), adding to its already comprehensive suite of e-commerce fulfilment solutions. The agreement gives StrongPoint the rights to sell, implement, support, and, where applicable, host Blue Yonder’s WMS for its customers in its core markets: Norway, Sweden, Spain, UK, Estonia, Latvia, and Lithuania.
The StrongPoint e-commerce order fulfilment suite is an end-to-end solution designed to help retailers manage and deliver online orders, maximise order picking efficiency whilst also offering a full range of last-mile options. The suite includes software and hardware solutions for order picking, last-mile delivery, click & collect parcel and grocery lockers, and Micro-Fulfilment Centres (MFC's) as a distribution partner of AutoStore.
“A major part of StrongPoint’s e-commerce fulfilment strategy is its micro-fulfilment offer, centred around AutoStore’s Cube Storage Automation. With recent innovations, such as the automation of frozen groceries fulfilment, it is game changing for Grocers looking to automate their fulfilment whether instore or in a warehouse.
“The addition of Blue Yonder’s market-leading WMS solution enables StrongPoint to provide an end-to-end offering within a micro-fulfilment centre, broadening our capabilities well beyond the restrictions of a traditional warehouse control system (WCS). Blue Yonder’s WMS has a strong automation, grocery, and 3PL pedigree providing StrongPoint and its customers with the confidence to support any business process,” said Chris Mackie, StrongPoint SVP eCommerce.
“With Blue Yonder’s market-leading Warehouse Management System, we can take our automation solution to the next level. Blue Yonder’s WMS solution is distinguished by its maturity, adaptability and capabilities. It has a proven track record in the grocery industry, and its easy integration with automation solutions gives our automation customers a huge boost in an industry where reliability and efficiency are key,” said Jacob Tveraabak, StrongPoint CEO.
“We are proud to partner with StrongPoint and provide their retail customers with an unrivalled solution that can turbo-charge their automation offering. StrongPoint has an outstanding reputation for building and delivering not just efficient, but ultra-efficient retail technology solutions, making them the perfect fit to partner with Blue Yonder,” said Chirag Modi, Corporate Vice President, Industry Strategy - Supply Chain Execution and 3PL Global, Blue Yonder.”
8.8.2023 08:56:22 | StrongPoint
StrongPoint adds Blue Yonder’s Warehouse Management System to its portfolio of e-commerce fulfilment solutions to support its automation offering.
(Oslo, August 8, 2023) Retail technology supplier StrongPoint announced today it is formalising its partnership with supply chain and digital fulfilment leader Blue Yonder.
The scope of the agreement provides StrongPoint with reseller rights for Blue Yonder’s Warehouse Management System (WMS), adding to its already comprehensive suite of e-commerce fulfilment solutions. The agreement gives StrongPoint the rights to sell, implement, support, and, where applicable, host Blue Yonder’s WMS for its customers in its core markets: Norway, Sweden, Spain, UK, Estonia, Latvia, and Lithuania.
The StrongPoint e-commerce order fulfilment suite is an end-to-end solution designed to help retailers manage and deliver online orders, maximise order picking efficiency whilst also offering a full range of last-mile options. The suite includes software and hardware solutions for order picking, last-mile delivery, click & collect parcel and grocery lockers, and Micro-Fulfilment Centres (MFC's) as a distribution partner of AutoStore.
“A major part of StrongPoint’s e-commerce fulfilment strategy is its micro-fulfilment offer, centred around AutoStore’s Cube Storage Automation. With recent innovations, such as the automation of frozen groceries fulfilment, it is game changing for Grocers looking to automate their fulfilment whether instore or in a warehouse.
“The addition of Blue Yonder’s market-leading WMS solution enables StrongPoint to provide an end-to-end offering within a micro-fulfilment centre, broadening our capabilities well beyond the restrictions of a traditional warehouse control system (WCS). Blue Yonder’s WMS has a strong automation, grocery, and 3PL pedigree providing StrongPoint and its customers with the confidence to support any business process,” said Chris Mackie, StrongPoint SVP eCommerce.
“With Blue Yonder’s market-leading Warehouse Management System, we can take our automation solution to the next level. Blue Yonder’s WMS solution is distinguished by its maturity, adaptability and capabilities. It has a proven track record in the grocery industry, and its easy integration with automation solutions gives our automation customers a huge boost in an industry where reliability and efficiency are key,” said Jacob Tveraabak, StrongPoint CEO.
“We are proud to partner with StrongPoint and provide their retail customers with an unrivalled solution that can turbo-charge their automation offering. StrongPoint has an outstanding reputation for building and delivering not just efficient, but ultra-efficient retail technology solutions, making them the perfect fit to partner with Blue Yonder,” said Chirag Modi, Corporate Vice President, Industry Strategy - Supply Chain Execution and 3PL Global, Blue Yonder.”
Storebetong
07.08.2023 kl 16:18
16492
Jeg tipper at det er Banque De Luxembourg som selger på 19,30 nå. Om de har hørt på meg her på tråden eller brukt hodet selv er mer uklart.
Storebetong
07.08.2023 kl 15:14
16540
Det vet vi godt alle sammen. Jeg har snakket meg mange som er skeptiske pga. likviditeten i aksjen og lar være å investere i aksjen av den grunn.
De fleste store aksjonærene sitter bare i ro og bryr seg ikke om lav omsetning på børs. Sånn har det vært i mange år.
Om selskapet er i nærheten av å lykkes med sine mål for 2025 vil vi se en helt annen interesse for selskapet og omsetning i aksjen.
Konklusjonen er rimelig enkel: Enten kan man lure seg inn på hyggelig kurser nå eller løpe etter om selskapet lykkes. Om selskapet ikke lykkes må man tåle en viss nedside, i hvert fall i en periode før det blir bra inntjening/ordreinngang (som selvsagt ikke er 100% sikker men sannsynlig etter min oppfatning) for selskapet.
De fleste store aksjonærene sitter bare i ro og bryr seg ikke om lav omsetning på børs. Sånn har det vært i mange år.
Om selskapet er i nærheten av å lykkes med sine mål for 2025 vil vi se en helt annen interesse for selskapet og omsetning i aksjen.
Konklusjonen er rimelig enkel: Enten kan man lure seg inn på hyggelig kurser nå eller løpe etter om selskapet lykkes. Om selskapet ikke lykkes må man tåle en viss nedside, i hvert fall i en periode før det blir bra inntjening/ordreinngang (som selvsagt ikke er 100% sikker men sannsynlig etter min oppfatning) for selskapet.
Redigert 07.08.2023 kl 15:24
Du må logge inn for å svare
glimt
07.08.2023 kl 14:53
16535
Når likviditeten i aksjen er så lav er de fleste skeptisk til å handle i den
Storebetong
07.08.2023 kl 14:25
16583
Det er for øvrig en maskin som selger ned bud på 19,30 programmert, så ingen grunn til å betale 19,50 i dag:)
Storebetong
07.08.2023 kl 14:00
16621
Hegnar har sikkert rett i det, for det selges mye pølser i Norge.
Verdien på selskapet Strong vs. pølseboden er dog interessant uavhengig av omsetning i aksjen.
Verdien på selskapet Strong vs. pølseboden er dog interessant uavhengig av omsetning i aksjen.
Storebetong
07.08.2023 kl 11:49
16700
Mandags refleksjon:
Nå er det tydeligvis 19,50 som gjelder. Dette har vært et viktig nivå i aksjen de siste årene.
Det er naturligvis fortsatt et sommerstille marked, men normalt burde det komme nok til salgs på 19,50. Noen er tydeligvis ivrige og har kanskje gitt opp håpet om å akkumulere på 18-tallet.
PS! Minner igjen om at oppgang/nedgang på lavt volum normalt reverseres. Det bør omsettes minst 50.000 (og helst nærmere 100.000) aksjer i Strong om aksjen skal flyttes en 50-øring opp eller ned med "varig virkning".
Nå er det tydeligvis 19,50 som gjelder. Dette har vært et viktig nivå i aksjen de siste årene.
Det er naturligvis fortsatt et sommerstille marked, men normalt burde det komme nok til salgs på 19,50. Noen er tydeligvis ivrige og har kanskje gitt opp håpet om å akkumulere på 18-tallet.
PS! Minner igjen om at oppgang/nedgang på lavt volum normalt reverseres. Det bør omsettes minst 50.000 (og helst nærmere 100.000) aksjer i Strong om aksjen skal flyttes en 50-øring opp eller ned med "varig virkning".
Redigert 07.08.2023 kl 12:18
Du må logge inn for å svare
Storebetong
05.08.2023 kl 16:24
16966
Antagelig utlån til short som tidligere antatt når Hausta har redusert de siste årene.
Dog var 70.000 mye, sjelden noen er så ivrige på å låne av Hausta...
Normalposisjonen til Hausta de siste årene er eksakt 700.000 aksjer når ingenting har vært lånt ut. Jeg tror altså ikke at de trader aksjen i det hele tatt, men kun er langsiktig investor.
Dog var 70.000 mye, sjelden noen er så ivrige på å låne av Hausta...
Normalposisjonen til Hausta de siste årene er eksakt 700.000 aksjer når ingenting har vært lånt ut. Jeg tror altså ikke at de trader aksjen i det hele tatt, men kun er langsiktig investor.
Redigert 05.08.2023 kl 16:45
Du må logge inn for å svare
glimt
05.08.2023 kl 14:30
17012
Omsetningen av aksjen på børsen er det Hegnar vil si er på størrelse med en pølsebod
Elektrikeren
05.08.2023 kl 13:23
17070
Topp 50:
Hausta har redusert med ytterligere 70 000 aksjer. De er plukket opp av aktører utenfor topp 50
Hausta har redusert med ytterligere 70 000 aksjer. De er plukket opp av aktører utenfor topp 50
Redigert 05.08.2023 kl 13:24
Du må logge inn for å svare
HrDuck
04.08.2023 kl 23:25
17260
I historien til de beste selskap på børsen ligger det alltid mange kjedelige perioder og også mange perioder med nedgang. Jeg håper dere alle har hatt en like fin sommer som meg og at dere ikke har blitt preget av svak kursutvikling for Strong. Bedre tider venter.