Strongpoint #2-23 đłđŽđžđȘđȘđžđȘđȘđ±đčđ±đ»đŹđ§đźđȘđłïžâđ
Strongpoints potensiale er stort!
Ledelsens har en mÄlsetting om omsetning pÄ 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble fÞrst presentert vÄren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nÄ i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om mÄlsettinger ikke oppnÄs bÞr det vÊre lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributÞrer i flere andre land i Europa, og noen fÄ utenfor.
Oppfordrer til Ä lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og mÄlsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Ledelsens har en mÄlsetting om omsetning pÄ 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble fÞrst presentert vÄren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nÄ i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om mÄlsettinger ikke oppnÄs bÞr det vÊre lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributÞrer i flere andre land i Europa, og noen fÄ utenfor.
Oppfordrer til Ä lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og mÄlsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Redigert 05.08.2023 kl 14:11
Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
04.08.2023 kl 23:25
17592
I historien til de beste selskap pÄ bÞrsen ligger det alltid mange kjedelige perioder og ogsÄ mange perioder med nedgang. Jeg hÄper dere alle har hatt en like fin sommer som meg og at dere ikke har blitt preget av svak kursutvikling for Strong. Bedre tider venter.
Elektrikeren
05.08.2023 kl 13:23
17401
Topp 50:
Hausta har redusert med ytterligere 70 000 aksjer. De er plukket opp av aktĂžrer utenfor topp 50
Hausta har redusert med ytterligere 70 000 aksjer. De er plukket opp av aktĂžrer utenfor topp 50
Redigert 05.08.2023 kl 13:24
glimt
05.08.2023 kl 14:30
17342
Omsetningen av aksjen pÄ bÞrsen er det Hegnar vil si er pÄ stÞrrelse med en pÞlsebod
Storebetong
05.08.2023 kl 16:24
17296
Antagelig utlÄn til short som tidligere antatt nÄr Hausta har redusert de siste Ärene.
Dog var 70.000 mye, sjelden noen er sÄ ivrige pÄ Ä lÄne av Hausta...
Normalposisjonen til Hausta de siste Ärene er eksakt 700.000 aksjer nÄr ingenting har vÊrt lÄnt ut. Jeg tror altsÄ ikke at de trader aksjen i det hele tatt, men kun er langsiktig investor.
Dog var 70.000 mye, sjelden noen er sÄ ivrige pÄ Ä lÄne av Hausta...
Normalposisjonen til Hausta de siste Ärene er eksakt 700.000 aksjer nÄr ingenting har vÊrt lÄnt ut. Jeg tror altsÄ ikke at de trader aksjen i det hele tatt, men kun er langsiktig investor.
Redigert 05.08.2023 kl 16:45
Storebetong
07.08.2023 kl 11:49
17029
Mandags refleksjon:
NÄ er det tydeligvis 19,50 som gjelder. Dette har vÊrt et viktig nivÄ i aksjen de siste Ärene.
Det er naturligvis fortsatt et sommerstille marked, men normalt burde det komme nok til salgs pÄ 19,50. Noen er tydeligvis ivrige og har kanskje gitt opp hÄpet om Ä akkumulere pÄ 18-tallet.
PS! Minner igjen om at oppgang/nedgang pÄ lavt volum normalt reverseres. Det bÞr omsettes minst 50.000 (og helst nÊrmere 100.000) aksjer i Strong om aksjen skal flyttes en 50-Þring opp eller ned med "varig virkning".
NÄ er det tydeligvis 19,50 som gjelder. Dette har vÊrt et viktig nivÄ i aksjen de siste Ärene.
Det er naturligvis fortsatt et sommerstille marked, men normalt burde det komme nok til salgs pÄ 19,50. Noen er tydeligvis ivrige og har kanskje gitt opp hÄpet om Ä akkumulere pÄ 18-tallet.
PS! Minner igjen om at oppgang/nedgang pÄ lavt volum normalt reverseres. Det bÞr omsettes minst 50.000 (og helst nÊrmere 100.000) aksjer i Strong om aksjen skal flyttes en 50-Þring opp eller ned med "varig virkning".
Redigert 07.08.2023 kl 12:18
Storebetong
07.08.2023 kl 14:00
16950
Hegnar har sikkert rett i det, for det selges mye pĂžlser i Norge.
Verdien pÄ selskapet Strong vs. pÞlseboden er dog interessant uavhengig av omsetning i aksjen.
Verdien pÄ selskapet Strong vs. pÞlseboden er dog interessant uavhengig av omsetning i aksjen.
Storebetong
07.08.2023 kl 14:25
16912
Det er for Þvrig en maskin som selger ned bud pÄ 19,30 programmert, sÄ ingen grunn til Ä betale 19,50 i dag:)
glimt
07.08.2023 kl 14:53
16864
NÄr likviditeten i aksjen er sÄ lav er de fleste skeptisk til Ä handle i den
Storebetong
07.08.2023 kl 15:14
16869
Det vet vi godt alle sammen. Jeg har snakket meg mange som er skeptiske pga. likviditeten i aksjen og lar vĂŠre Ă„ investere i aksjen av den grunn.
De fleste store aksjonÊrene sitter bare i ro og bryr seg ikke om lav omsetning pÄ bÞrs. SÄnn har det vÊrt i mange Är.
Om selskapet er i nÊrheten av Ä lykkes med sine mÄl for 2025 vil vi se en helt annen interesse for selskapet og omsetning i aksjen.
Konklusjonen er rimelig enkel: Enten kan man lure seg inn pÄ hyggelig kurser nÄ eller lÞpe etter om selskapet lykkes. Om selskapet ikke lykkes mÄ man tÄle en viss nedside, i hvert fall i en periode fÞr det blir bra inntjening/ordreinngang (som selvsagt ikke er 100% sikker men sannsynlig etter min oppfatning) for selskapet.
De fleste store aksjonÊrene sitter bare i ro og bryr seg ikke om lav omsetning pÄ bÞrs. SÄnn har det vÊrt i mange Är.
Om selskapet er i nÊrheten av Ä lykkes med sine mÄl for 2025 vil vi se en helt annen interesse for selskapet og omsetning i aksjen.
Konklusjonen er rimelig enkel: Enten kan man lure seg inn pÄ hyggelig kurser nÄ eller lÞpe etter om selskapet lykkes. Om selskapet ikke lykkes mÄ man tÄle en viss nedside, i hvert fall i en periode fÞr det blir bra inntjening/ordreinngang (som selvsagt ikke er 100% sikker men sannsynlig etter min oppfatning) for selskapet.
Redigert 07.08.2023 kl 15:24
Storebetong
07.08.2023 kl 16:18
16821
Jeg tipper at det er Banque De Luxembourg som selger pÄ 19,30 nÄ. Om de har hÞrt pÄ meg her pÄ trÄden eller brukt hodet selv er mer uklart.
bernes
08.08.2023 kl 09:23
16633
StrongPoint Partners With Leading Supply Chain Solutions Provider Blue Yonder
8.8.2023 08:56:22 | StrongPoint
StrongPoint adds Blue Yonderâs Warehouse Management System to its portfolio of e-commerce fulfilment solutions to support its automation offering.
(Oslo, August 8, 2023) Retail technology supplier StrongPoint announced today it is formalising its partnership with supply chain and digital fulfilment leader Blue Yonder.
The scope of the agreement provides StrongPoint with reseller rights for Blue Yonderâs Warehouse Management System (WMS), adding to its already comprehensive suite of e-commerce fulfilment solutions. The agreement gives StrongPoint the rights to sell, implement, support, and, where applicable, host Blue Yonderâs WMS for its customers in its core markets: Norway, Sweden, Spain, UK, Estonia, Latvia, and Lithuania.
The StrongPoint e-commerce order fulfilment suite is an end-to-end solution designed to help retailers manage and deliver online orders, maximise order picking efficiency whilst also offering a full range of last-mile options. The suite includes software and hardware solutions for order picking, last-mile delivery, click & collect parcel and grocery lockers, and Micro-Fulfilment Centres (MFC's) as a distribution partner of AutoStore.
âA major part of StrongPointâs e-commerce fulfilment strategy is its micro-fulfilment offer, centred around AutoStoreâs Cube Storage Automation. With recent innovations, such as the automation of frozen groceries fulfilment, it is game changing for Grocers looking to automate their fulfilment whether instore or in a warehouse.
âThe addition of Blue Yonderâs market-leading WMS solution enables StrongPoint to provide an end-to-end offering within a micro-fulfilment centre, broadening our capabilities well beyond the restrictions of a traditional warehouse control system (WCS). Blue Yonderâs WMS has a strong automation, grocery, and 3PL pedigree providing StrongPoint and its customers with the confidence to support any business process,â said Chris Mackie, StrongPoint SVP eCommerce.
âWith Blue Yonderâs market-leading Warehouse Management System, we can take our automation solution to the next level. Blue Yonderâs WMS solution is distinguished by its maturity, adaptability and capabilities. It has a proven track record in the grocery industry, and its easy integration with automation solutions gives our automation customers a huge boost in an industry where reliability and efficiency are key,â said Jacob Tveraabak, StrongPoint CEO.
âWe are proud to partner with StrongPoint and provide their retail customers with an unrivalled solution that can turbo-charge their automation offering. StrongPoint has an outstanding reputation for building and delivering not just efficient, but ultra-efficient retail technology solutions, making them the perfect fit to partner with Blue Yonder,â said Chirag Modi, Corporate Vice President, Industry Strategy - Supply Chain Execution and 3PL Global, Blue Yonder.â
8.8.2023 08:56:22 | StrongPoint
StrongPoint adds Blue Yonderâs Warehouse Management System to its portfolio of e-commerce fulfilment solutions to support its automation offering.
(Oslo, August 8, 2023) Retail technology supplier StrongPoint announced today it is formalising its partnership with supply chain and digital fulfilment leader Blue Yonder.
The scope of the agreement provides StrongPoint with reseller rights for Blue Yonderâs Warehouse Management System (WMS), adding to its already comprehensive suite of e-commerce fulfilment solutions. The agreement gives StrongPoint the rights to sell, implement, support, and, where applicable, host Blue Yonderâs WMS for its customers in its core markets: Norway, Sweden, Spain, UK, Estonia, Latvia, and Lithuania.
The StrongPoint e-commerce order fulfilment suite is an end-to-end solution designed to help retailers manage and deliver online orders, maximise order picking efficiency whilst also offering a full range of last-mile options. The suite includes software and hardware solutions for order picking, last-mile delivery, click & collect parcel and grocery lockers, and Micro-Fulfilment Centres (MFC's) as a distribution partner of AutoStore.
âA major part of StrongPointâs e-commerce fulfilment strategy is its micro-fulfilment offer, centred around AutoStoreâs Cube Storage Automation. With recent innovations, such as the automation of frozen groceries fulfilment, it is game changing for Grocers looking to automate their fulfilment whether instore or in a warehouse.
âThe addition of Blue Yonderâs market-leading WMS solution enables StrongPoint to provide an end-to-end offering within a micro-fulfilment centre, broadening our capabilities well beyond the restrictions of a traditional warehouse control system (WCS). Blue Yonderâs WMS has a strong automation, grocery, and 3PL pedigree providing StrongPoint and its customers with the confidence to support any business process,â said Chris Mackie, StrongPoint SVP eCommerce.
âWith Blue Yonderâs market-leading Warehouse Management System, we can take our automation solution to the next level. Blue Yonderâs WMS solution is distinguished by its maturity, adaptability and capabilities. It has a proven track record in the grocery industry, and its easy integration with automation solutions gives our automation customers a huge boost in an industry where reliability and efficiency are key,â said Jacob Tveraabak, StrongPoint CEO.
âWe are proud to partner with StrongPoint and provide their retail customers with an unrivalled solution that can turbo-charge their automation offering. StrongPoint has an outstanding reputation for building and delivering not just efficient, but ultra-efficient retail technology solutions, making them the perfect fit to partner with Blue Yonder,â said Chirag Modi, Corporate Vice President, Industry Strategy - Supply Chain Execution and 3PL Global, Blue Yonder.â
JosMag
08.08.2023 kl 10:24
16548
Moro Ă„ se at StrongPoint legger sten pĂ„ sten etter sin streben med Ă„ oppfylle 2025 mĂ„leneđ
Snart er ogsÄ Hildes erstatter pÄ plass.
Bare Ă„ holde seg fast!!
Snart er ogsÄ Hildes erstatter pÄ plass.
Bare Ă„ holde seg fast!!
Elektrikeren
08.08.2023 kl 10:50
16467
Hausta har tatt tilbake de 70 000 aksjene de reduserte med forrige dagen. Jan Ring har Þkt med 6 416. Per Einar Ugelstad Þker jevnt og trutt med smÄposter dann og vann, nÄ med 400
Ols123
08.08.2023 kl 11:56
16374
The agreement gives StrongPoint the rights to sell, implement, support, and, where applicable, host Blue Yonder's WMS for its customers in its core markets: Norway, Sweden, Spain, UK, Estonia, Latvia, and Lithuania.đȘđȘ
Storebetong
08.08.2023 kl 12:55
16293
En ny fugl pÄ taket til Strong. Det koster naturligvis litt Ä mate fuglene, men kommer de ned i hÄnden etter hvert sÄ er det nok verdt innsatsen:)
Storebetong
08.08.2023 kl 12:56
16283
Takk for oppdatering:)
Tipper planlagt shortsalg av 70.000 aksjer via innlÄn fra Hausta ble kansellert.
Tipper planlagt shortsalg av 70.000 aksjer via innlÄn fra Hausta ble kansellert.
Storebetong
08.08.2023 kl 16:28
16047
Jeg tipper at Banque De Luxembourg har drÞyt 200.000 aksjer som skal ut pÄ disse nivÄene. De virker dog ikke sÄ stressa pÄ salgsknappen etter Ä ha fÄtt solgt over 100.000 aksjer pÄ 18,80. For oss som akkumulerer er det dog antagelig grunn til Ä vÊre litt gjerrig som vanlig:)
Redigert 08.08.2023 kl 16:35
Storebetong
08.08.2023 kl 21:28
15880
At det er sÄ fÄ som vurderer Strong pÄ kr 19 som et bra investeringsobjekt er litt rart for meg.
Vi fÄr se om det er jeg eller verden som er rar i lÞpet av et par Är...
Vi fÄr se om det er jeg eller verden som er rar i lÞpet av et par Är...
Redigert 09.08.2023 kl 12:01
HitIT
09.08.2023 kl 12:57
15722
Waste of time Ä fÞlge med pÄ Strongpoint kursen iallefall.
NĂ„ blir det ikke til gull alt det andre jeg sitter i heller, men det er iallefall handel og bevegelser.
Satser pÄ at JT drar opp noen avtaler av hatten ut over hÞsten.
NĂ„ blir det ikke til gull alt det andre jeg sitter i heller, men det er iallefall handel og bevegelser.
Satser pÄ at JT drar opp noen avtaler av hatten ut over hÞsten.
Storebetong
09.08.2023 kl 13:43
15689
Oljefokus nÄ. Sikkert noen prosenter Ä hente her pÄ kort sikt men ikke for meg.
SÄ fÄr vi se om edrueligheten gir total bÞrsen en ordentlig trykk ned igjen i lÞpet av et par mÄneder.
Strong og JT lever sitt eget liv pÄ bÞrsen:)
SÄ fÄr vi se om edrueligheten gir total bÞrsen en ordentlig trykk ned igjen i lÞpet av et par mÄneder.
Strong og JT lever sitt eget liv pÄ bÞrsen:)
Redigert 09.08.2023 kl 14:15
Storebetong
09.08.2023 kl 18:09
15502
Han har ikke lovet Ă„ levere noe som helst underveis.
Vi fÄr altsÄ gjÞre vÄre egne vurderinger fram til februar 2026:)
Vi fÄr altsÄ gjÞre vÄre egne vurderinger fram til februar 2026:)
fjellmannen
09.08.2023 kl 18:42
15462
Mener han pÄ q4 22 lovte bedre marginer fremover, det motsatte har vel skjedd sÄ langt?
Storebetong
09.08.2023 kl 19:21
15400
Tja, han skrev blant annet fĂžlgende i rapporten for Q4 2022 - utklipp under oversatt til norsk via google translator:
EBITDA-nivĂ„et er fortsatt negativt pĂ„virket av vĂ„re bevisste investeringer i e-handelslĂžsninger â som kostnadsfĂžres fullt ut â selv om en viss riktig dimensjonering av investeringene har forbedret det generelle lĂžnnsomhetsnivĂ„et. Hadde StrongPoint kun fokusert pĂ„ sine butikklĂžsninger, kunne vĂ„r EBITDA-margin i kvartalet vĂŠrt ca. 10-11 %. Over tid er vi sikre pĂ„ at investeringene i e-handelslĂžsninger vil lĂžnne seg betydelig ettersom den langsiktige veksten av e-handel fortsetter Ă„ vĂŠre ubestridelig. I kvartalet, og gjennom 2022, har vi fortsatt Ă„ bli pĂ„virket av komponentmangel som har rammet bruttomarginen vĂ„r. Tilpasset kostnadsnivĂ„ og Ăžkt driftsinnflytelse veier imidlertid mer enn opp for presset pĂ„ bruttomarginen, noe som gir en netto positiv EBITDA-utvikling.
Ingenting lovet pÄ kort sikt slik jeg forstÄr dette. Han har heller ikke lovet at 2025 blir etter plan, men det er mÄlet Ä komme dit.
EBITDA-nivĂ„et er fortsatt negativt pĂ„virket av vĂ„re bevisste investeringer i e-handelslĂžsninger â som kostnadsfĂžres fullt ut â selv om en viss riktig dimensjonering av investeringene har forbedret det generelle lĂžnnsomhetsnivĂ„et. Hadde StrongPoint kun fokusert pĂ„ sine butikklĂžsninger, kunne vĂ„r EBITDA-margin i kvartalet vĂŠrt ca. 10-11 %. Over tid er vi sikre pĂ„ at investeringene i e-handelslĂžsninger vil lĂžnne seg betydelig ettersom den langsiktige veksten av e-handel fortsetter Ă„ vĂŠre ubestridelig. I kvartalet, og gjennom 2022, har vi fortsatt Ă„ bli pĂ„virket av komponentmangel som har rammet bruttomarginen vĂ„r. Tilpasset kostnadsnivĂ„ og Ăžkt driftsinnflytelse veier imidlertid mer enn opp for presset pĂ„ bruttomarginen, noe som gir en netto positiv EBITDA-utvikling.
Ingenting lovet pÄ kort sikt slik jeg forstÄr dette. Han har heller ikke lovet at 2025 blir etter plan, men det er mÄlet Ä komme dit.
fjellmannen
09.08.2023 kl 19:36
15365
Ser vi pÄ det som selskapet har levert de siste 2 kvartalene mot det som vi godtroende her inne pÄ forumet har levert av tips sÄ kan vi vel si at det ikke er veldig samsvar. Vi har vel alle satt oss godt inn i caset og hÞrt pÄ hva JT har presentert og bommet sÄ det holder pÄ vÄre tips. NÄ er tiden inne for at JT begynner Ä levere fremover.
Storebetong
09.08.2023 kl 19:47
15333
Vi har definitivt bommet kraftig de siste to kvartalene.
Ser fram til at selskapet leverer noe bra, men har begrenset tro pÄ Q3 2023.
Ser fram til at selskapet leverer noe bra, men har begrenset tro pÄ Q3 2023.
Storebetong
10.08.2023 kl 12:17
15108
BĂRS: OVERSIKT OVER AKSJONĂRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER
10.8.2023 06:09 âą TDN Finans
STRO HAUSTA INVESTOR AS -66.000 624.000 1,4
Noen har tydeligvis bestemt seg for shortsalg igjen.
EDIT: Jeg kan godt se aksjen ned en krone eller to pÄ kort sikt, men lenger ned ser rart ut. Det er tross alt en egenkapital pÄ kr 11,40 pr aksje pr 30.06.2023 og noe forventninger til inntjening.
Lykke til for de som gÄr short, men det kan bli dyrt Ä dekke seg inn igjen om det dukker opp noe godsaker av nyheter som jo ikke er usannsynlig men antagelig ligger noen mÄneder fram i tid.
At noen velger short er jeg prinsipielt glad for, fordi det Ăžker likviditeten i aksjen.
10.8.2023 06:09 âą TDN Finans
STRO HAUSTA INVESTOR AS -66.000 624.000 1,4
Noen har tydeligvis bestemt seg for shortsalg igjen.
EDIT: Jeg kan godt se aksjen ned en krone eller to pÄ kort sikt, men lenger ned ser rart ut. Det er tross alt en egenkapital pÄ kr 11,40 pr aksje pr 30.06.2023 og noe forventninger til inntjening.
Lykke til for de som gÄr short, men det kan bli dyrt Ä dekke seg inn igjen om det dukker opp noe godsaker av nyheter som jo ikke er usannsynlig men antagelig ligger noen mÄneder fram i tid.
At noen velger short er jeg prinsipielt glad for, fordi det Ăžker likviditeten i aksjen.
Redigert 10.08.2023 kl 12:28
Jeg tror vi er dager/uker unna. MĂ„neder er ikke sitat "veldig snart"?
Kommer nok.
Kommer nok.
Storebetong
10.08.2023 kl 13:29
15033
FÄr nok snart aksjer pÄ 18,50 igjen og det er bra:)
Vi fÄr bare ta tida til hjelp og se.
Vi fÄr bare ta tida til hjelp og se.
tunktee
10.08.2023 kl 14:20
14970
Ikke glem at det sitter en megler med Google translate i Luxembourg og studerer dine rÄd og synspunkt!
Storebetong
10.08.2023 kl 14:26
14960
Her glemmes ingenting.
At det sitter en fyr i Luxembourg og tenker seg om er bra.. Det jeg skriver her er gjennomtenkt.
Vi har snakket sammen noen ganger og du bĂžr vite at jeg ikke er tett i pappen.
At det sitter en fyr i Luxembourg og tenker seg om er bra.. Det jeg skriver her er gjennomtenkt.
Vi har snakket sammen noen ganger og du bĂžr vite at jeg ikke er tett i pappen.
tunktee
10.08.2023 kl 14:41
14951
Serr storebetong, ringer du nÄ igjen?
Kan ikkje du ta hintet, og kutte ut?
Kan ikkje du ta hintet, og kutte ut?
Ols123
10.08.2023 kl 14:42
14948
20 click and collect till Kroger borde nu vara levererade ?!
https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-receives-order-for-20-grocery-lockers-leading-us-grocery-retailer/
https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-receives-order-for-20-grocery-lockers-leading-us-grocery-retailer/
Storebetong
10.08.2023 kl 14:43
14943
tunktee skrev đ
Du kan jo gi fyren i Luxembourg mitt tlf nr i tilfelle hans analyser av Strong trenger mere bredde og innsikt.
Jeg snakker greit engelsk og en samtale bÞr ikke by pÄ noe problem.
004791873757
Frank Svindahl
Jeg snakker greit engelsk og en samtale bÞr ikke by pÄ noe problem.
004791873757
Frank Svindahl
Redigert 10.08.2023 kl 17:04
Storebetong
11.08.2023 kl 15:16
4960
Om vi fÄr billigere aksjer de neste ukene er det helt ok for meg.
God helg folkens:)
God helg folkens:)
bernes
11.08.2023 kl 16:28
4873
89139 aksjer til salgs fra en selger til kurs 18.8 i sluttauksjonen.
Det gikk ikke ut sÄ blir vel videre salgspress neste uke.
Det gikk ikke ut sÄ blir vel videre salgspress neste uke.
Der er ikke sÄ mye aksjer igjen som skal ut, samtidig er det en nestne like stor short. "Veldig snart", sitat.
tunktee
13.08.2023 kl 12:49
4336
«Griffin Schroeder, partner i Tiger Global, har uttalt at robotene fra 1X revolusjonerer hele humanoid-robot-bransjen, mens Brad Lightcap, operasjonell sjef i OpenAI, tar det et steg videre og hevder selskapet fra Moss er i ferd med Ä endre konseptet arbeid.»
Hvis disse fÄr rett blir Strongpoints investering pÄ drÞye 0,6% (fÞr utvanning) i 1x veldig god.
Jeg tror 1x har likviditet til minst to Ă„rs drift, uten Ă„ hensynta stigende inntekter.
Innen den tid er de gjerne bĂžrsnotert hvis kapitalmarkedet blir friskemeldt.
Hvis disse fÄr rett blir Strongpoints investering pÄ drÞye 0,6% (fÞr utvanning) i 1x veldig god.
Jeg tror 1x har likviditet til minst to Ă„rs drift, uten Ă„ hensynta stigende inntekter.
Innen den tid er de gjerne bĂžrsnotert hvis kapitalmarkedet blir friskemeldt.
tunktee
13.08.2023 kl 15:55
4217
https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/08/13/8028366/nye-rykter-om-gigantsamarbeid-for-autostore
Om Amazone skal etablere seg i Strongpoints distribusjonsomrĂ„de for AutostoreâŠ.
Om Amazone skal etablere seg i Strongpoints distribusjonsomrĂ„de for AutostoreâŠ.
Ryktene som gikk om dette tidligere var ganske sÄ "hotte" men det fÞrte ikke til noe mer... Autostore har nylig inngÄtt forlik med Ocado, kan det vÊre at de rydder opp og fjerner eventuelle lik i skapene for Ä fremstÄ uten tvilsomme skygger nÄr de eventuelt igjen er Amazon aktuelle ? Jeg aner ikke, men det er lov Ä drÞmme.. :-)
Elektrikeren
13.08.2023 kl 20:48
3978
Topp 50:
NORDNET LIVSFORSIKRING AS har redusert med 20 000 aksjer. KjĂžpt av aksjonĂŠrer utenfor lista.
NORDNET LIVSFORSIKRING AS har redusert med 20 000 aksjer. KjĂžpt av aksjonĂŠrer utenfor lista.
Redigert 13.08.2023 kl 20:51
tunktee
13.08.2023 kl 20:59
3955
Jeg har ikke vÊrt spesielt kÄt pÄ Autostore med verdsettingen ved bÞrsnotering eller siden.
Er redd for at det fort kan dukke opp flere konkurrenter etterhvert som markedet modnes, og at produktet ikke er unikt nok til at de fÄr full markedsdominanse med tilsvarende marginer.
Tiden vil vise, hÄper jeg tar feil.
Velger Amazon Autostore er det uansett enormt, men vil ogsÄ anta at Amazon har makt til Ä presse marginene betydelig hos sine leverandÞrer.
HÄper Strongpoint ikke blir ett offer som mÄ jobbe gratis for Ä vÊre deltager.
Er redd for at det fort kan dukke opp flere konkurrenter etterhvert som markedet modnes, og at produktet ikke er unikt nok til at de fÄr full markedsdominanse med tilsvarende marginer.
Tiden vil vise, hÄper jeg tar feil.
Velger Amazon Autostore er det uansett enormt, men vil ogsÄ anta at Amazon har makt til Ä presse marginene betydelig hos sine leverandÞrer.
HÄper Strongpoint ikke blir ett offer som mÄ jobbe gratis for Ä vÊre deltager.
khag
14.08.2023 kl 00:09
3761