$$$PGS$$$ 😊🌬🌬🦅🦅🚢🚢 Brudd opP

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
31.08.2023 kl 23:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 09.08.2023 kl 13:46 324900

bergsmofs

VantageVolante skrev Olja går. Spent på om det blir brudd denne gangen. Normalt sett går da også pgs, bortsett fra etter .. 

Positive tendenser for olja ja på august,s siste dag. Det ligger vel litt i kortene at et brudd opp kan komme nå fremover. Peggy er jo DNB sementert nå på 7 tallet så da er det vel naturlig å tenke at om olja reagerer oppover nå så følger Peggy på. Dessuten kommer Q 3 nærmere for hver dag. Med høyt aktivitetsnivå og mange båter i arbeid så renner det nu inn en del grunker. Kan bli en fin høst og ikke minst at vi kan slippe litt ut av det klamme grep nu utover 😊🌬🌬🦅🦅🚢🚢

Redigert 31.08.2023 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
15.08.2023 kl 13:25 4357

Slutt å skriv tull. Hvis du virkelig mener det du skriver, så burde du vurdere dine kommentarer. Det er jo ren svada.
mingus7777
15.08.2023 kl 13:29 4307

Olja gir noen gode kjøpsmuligheter nå ser jeg.
Tipper opp mot slutten.
10PS
15.08.2023 kl 14:03 3996

Overse og ikke svar enkelte uopplyste her på forumet. Dere vet hvem jeg tenker på. Det er bortkastet tid, men flere her biter likevel på og det overrasker meg litt.
Prøv å holde dere til saklig diskusjon og ikke til misforstått informasjon. Her er heldigvis mange som kommer med riktig og RETT info.
Londonmannen
15.08.2023 kl 14:13 3858

Du har tydeligvis vært et sted i sommer med mye sol, og den har du tålt dårlig. «Stadig fall i aksjekursen». Er det PGS du virkelig snakker om eller er detter annet selskap du hat i tankene?

Til din info har PGS lagtvi en pen stigning siden midten av juli og den er neppe over med det første.
unikum
15.08.2023 kl 14:15 3848

EQUINOR holder seg i grønt så her er vel ikke mange som tror på den lille dippen på olja. Ligger an til omsetning rundt 180 mill. Da er det vel også noen som har realisert gevinster og shorten har økt. Da er vi klare for videre oppgang.
Tigerberget
15.08.2023 kl 14:20 3783

Hvor blir syvtallet av?
Sitter klar til å hamre inn kjøpsknappen.
Viktig å stole på ekspertene her inne..
Slettet bruker
15.08.2023 kl 14:23 3778

40% siste måned er bedre enn banken, som en liten apperitif🍸
geo01
15.08.2023 kl 14:28 3735

Booked position*
• Q3 23: 21 vessel months
• Q4 23: 17 vessel months
• Q1 24: 8 vessel months

Oms q3 usd 220-250 mill ebit usd+ 50 mill(fri cash)

oms Q4 usd 230-260 mill ebit usd +70 mill(fri cash)

2024 skal prisene opp og ebit skal videre opp.

rischioso
15.08.2023 kl 14:31 3750

I dag, i morgen og/eller senest i løpet av uken er mitt bet, men jeg regner med at du kommer til å gjøre som barna - spørre flere ganger om dagen hver dag ...;)

Og når vi først snakker om kurs og lovnader - hvor er det blitt av kurs på 20 som det er blitt messet om de siste 5 kvartaler? Kanskje starte med deg selv ...;)
protagoras
15.08.2023 kl 14:33 3745

Legg merke til at dagens VWAP fremdeles ligger marginalt over gårsdagens - og her ender vi nok opp rundt børsslutt også.
Dvs at dagen idag kun er et hvileskjær sannsynligvis iscenesatt for at PGS skal få sikret tilbakekjøpet på snitt 8,12.
Ser vi 9 kr i slutten av uka?
Stølen
15.08.2023 kl 14:38 3761

Kjøpe nå. Ja, ja kjøp i vei du. Jeg for min del handlet for alt jeg hadde tilgjengelig da aksjen lå nede på mellom 5 og 6. Kommer ikke på tale å vurdere noe salg av porteføljen før aksjen har doblet seg fra dagens nivå.
Markedet er i sterk vekst, prisene går opp, kapasiteten begynner å bli presset, kommer ikke inn ny tonnasje på lang tid. Tradisjonell seismikk pluss nodeseismikk, havvindoppdrag og et begynnende CCS marker kommer til å løfte PGS TIL ALL TIME HIGH.
Her er det bare å lene seg tilbake å nyte turen.
Dere som vil stresse med kortsiktig trading og prøve å utnytte noen ører på vei opp eller ned får bare gjøre det. Vi andre kan nyte livet, mens Rune og Co. gjør jobben for oss.
VantageVolante
15.08.2023 kl 14:41 3727

Dæven. Det har jeg ikke tenkt på.

Jaja. Kursbildet ser brillefint ut det 👍
Tigerberget
15.08.2023 kl 14:44 3684

Hehe, har 100% av porteføljen min i PGS men vurderte å gå inn med 120 ☺️😉
Tigerberget
15.08.2023 kl 14:50 3613

rischioso
I dag kl 14:31

Innlegget er skjult

Har du ikke fått med deg dette enda?
Du har jo vært blokkert siden før sommeren 🤡🤡🤡
Tigerberget
15.08.2023 kl 14:51 3599

Syyyyyyyyyvtallet, jeg vil ha syyyyyyyyyyyyyvtallet, buhu.
Og helst laaaaaaave syyyyyyyvtallet, på grensen til seks faktisk. Buhu..
Bulleys
15.08.2023 kl 14:53 3602

Har tenkt akkurat samme tanke som deg.Når jeg leste om tilbakekjøpet på snit 8.12 så godt flere ser det samme.mulig dem er ferdig handlet åsså.det vil vises på kursen👍💰kom åsså bra tall I dag fra UK som muligens har bidratt med dem gode kjøps mulighetene vi hadde i dag.
Redigert 15.08.2023 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
PaleRider
15.08.2023 kl 15:14 3301

Du har greie på ting.

Et par spørsmål til deg eller andre:

1) Jeg trodde at det kun var aktuelt med seismikk til bunnfast havvind? Men er dette også aktuelt ifm. oppankring og flytende havvinc?
2) Vet du hvor lang bestillingstid og ca. pris, sånn røft I USD eller i prosent av seismikk, det er på disse vindkablene?
3 Kostet ikke et streamer sett til ordinær seismikk 50 m. USD med minst et års leveringstid? Det er jo mye mye større.
4) Jeg ser at TGS vil tilby vindseisikk. Er det på gammelt bibliotek? Hvis de skal tilby noe nytt, så må de jo leie inn skip. Etter det jeg har skjønt så er det vel Fuguro og PGS som tilbyr dette, kanskje er det flere?
Redigert 15.08.2023 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Rubin
15.08.2023 kl 15:16 3252

100 nye letelisenser i UK…namenam…🤑🥳
PaleRider
15.08.2023 kl 15:17 3246

Det er bare substansløst tull du kommer med.
Skulle ikke det at kursen holdt seg over 7.8 kr. i mer enn tre dager har noe å si for nivået?
Nei, trolig ikke fordi, du har en råtten strategi.

En infantil strategi. Kun kjøpe under tidligere salgskurs. Salg et par prosent over.
Resultatet: Du mister vinnere. Du beholder tapere. En pill pill råtten strategi.
Men verre er det at du forpester dette forumet med søppel innlegg av null verdi.
PaleRider
15.08.2023 kl 15:21 3158

Dette er bare tull og tøys.
Du har MANGE ganger blitt forklart at det KUN er shortsolgte aksjer med posisjon over 0,5% som vises i shortregisteret.
Tross maset, fjaset og kjaset om at en kunne se hvor mange som var lånt inn og ikke solgt. Det er bare TULL.
Nesten like mye sprøyt som VIX-omtalen.

Begynner å lure på om du begynner å bli glemsk. Om du er på vei til å miste hukommelsen.
Blue Cow Group
15.08.2023 kl 15:22 3139

For 2-3 dager sida var det 6tallet vi skulle få se, vi så ingen 6tall. Idag er det 7tallet vi ikke får se. Neste uke er det jatting om 8tallet. Dyrt å løpe etter for våre selvutnevnte mestere, eller nettroll som resten av verden kaller dem..
PaleRider
15.08.2023 kl 15:26 3115

Du har vel fortsatt ikke fått svar.

Jeg tror INGEN her på tråden har sett presentasjonen av nettoverdiene, enda han mener at det er offentlig informasjon.
Da tror jeg noen for lenge lenge lenge siden hadde fanget det opp og lagt det ut. Om noen har den, så korriger meg mer enn gjerne. Det er absurd om DNB, PAS, obligasjons investorene har denne, men ikke aksjonærene og markedet skal få se den. Betydning for prisingen og verdsettingen av aksjen, i HØYESTE grad.

Det er kun en som har vært på en presentasjon som har fanget opp noen tall. Og sa så her. Det er den eneste grunnen til at jeg kjente til dette.

Det er helt sprøtt at PGS visstnok har nettoverdier i mediantilfellet på 18 kr. (i tillegg kommer det fremførbare underskuddet) og kursen omsettes på 8-tallet. Det er KONKURSPRISING, assets kan selges og 18 kr. kan deles ut til aksjonærene. Ikke som nå når de får 8 kr pluss for aksjene. Det er bare SYKT.
Redigert 15.08.2023 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Life viddy
15.08.2023 kl 15:27 3118

Du må komme deg inn igjen nå Risen for du kjøpte jo villig på 8,04 tidligere så blir det mye bedre stemning her inne :)
Tigerberget
15.08.2023 kl 15:28 3115

«Begynner å lure på om du begynner å bli glemsk. Om du er på vei til å miste hukommelsen.»

Dementioso 😂
Sweetspot
15.08.2023 kl 15:33 3080

Onkel, hvorfor reduserer short???
danielson
15.08.2023 kl 15:34 3064

I går var du MATT og i dag er det SYKT.
Det er lett å bli både matt og sjakk matt når man ikke forstår spillereglene, hehe.

Men du feiler med kunnskap som er vel under medianverdien..
Tror du virkelig at det er automatikk i at aksjekursen er 18kr fordi noen har regnet ut at assets har nettopp den verdien?
I så tilfelle forstår jeg frustrasjonen din. Mangel på kunnskap er grunnen gutt. Du lever i villfarelse.
Selv er jeg rimelig tungt inne, og ser logikken i det som skjer nå (og ikke minst har skjedd frem til nå).
Redigert 15.08.2023 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
PaleRider
15.08.2023 kl 15:36 3049

Samla registrert short videre ned:
ACC. SHORT #
22 743 721

ACC. SHORT %
2,48%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
14.08.2023^

Tre store reduserer.
Det er kun GSA CAPITAL PARTNERS LLP som med et salg av stusselige ca. 200 k. aksjer som prøver å holde igjen.
danielson
15.08.2023 kl 15:38 3009

Kunne du holdt deg på den sperrede tråden din? Og slutte å forsøke å skrike aksjekursen opp? Får vondt i ørene, hehe.
Hold konspirasjonsteoriene dine på lukket tråd og slutt å avfeie andres tanker som tull og tøys, gutt.
Piloten
15.08.2023 kl 15:40 3018

Ifm med refinansieringen i mars ble det i tråden her lagt ut link til presentasjonen gitt til obligasjonseierne. Jeg så den. Du kan saumfare tråden fra starten på mars så finner du den kanskje.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:44 2940

??? ... hmmm. Game Over shorting pigs

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲
VantageVolante
15.08.2023 kl 15:45 2907

1. Det vet mrX tror jeg. Er usikker selv

2. Adskillig kortere og billigere enn 3D. En helt annen verden. Tror det er 3 forskjellige 3D systemer her, der P Cable er ett av dem.

3. Stemmer.

4. Tror neppe det finnes mye data på dette tilsvarende hva PGS tilbyr f.eks etter P Cable-jobb i Irskesjøen, og nå snart New York. Jeg tipper TGS isåfall må leie inn stål for dette. De ser sikkert potensialet de også. Men ta dette med en klype salt.

PS. En streamerpakke ifm vind består av kun en brøkdel av antall seksjoner en ordinær 3D pakke gjør.
Men såvidt meg bekjent, krever vindseismikk ekspertise på datasiden, og muligens geologer med spisskompetanse. Vokser ikke på trær. Seismikk er uhyre komplekst.
De holdt på i Irskesjøen i mange uker før et produkt til kunde var klart. Først da kom meldingen om USA.
Nybrottsarbeid.
PaleRider
15.08.2023 kl 15:46 2883

Jeg har enda ikke sett ETT eneste ett innlegg med substans fra din side. Kun omtale av at du er inne. Hvor? Lukka avd.

Du kan lære litt av denne: https://e24.no/boers-og-finans/i/wEoaQd/peter-hermanrud-slik-timer-jeg-topp-og-bunn
Der står det om betydning av Pris/Bok.

Så kan du lytte til Proffa. Deretter kan du sette opp dine anslag på P/E og P/B for PGS.
Det er vel lave tall på dette som gir en grunn til å investere.
Hva er din begrunnelse for å investere?

Hermanrud: - Pris/ bok forteller om noe er billig eller dyrt på sikt. Jeg mener intervallet må bør ligge mellom pris/ bok på 1,5 og 2,1, der man kjøper på 1,5 og selger på 2,1.

Fredly foreslo å kjøpe når pris/bok, justert for avskrivninger og goodwill, er på 1,3 og selge når pris/bok er på 2,2.

Til sammenligning har PGS med tenkt verdi på assets på 18 kr. i medianfilfellet en tenkt Pris/Bok 8,2/18 = 0,45
DET ER BILLIG DET.

Kanskje du kan prøve å tilføre noe substans. For engangs skyld. Det blir første gang.

Egentlig tror jeg at du og koker'n ikke er så langt unna hverandre. Dere har mye felles. Den tomme mengde.

Dersom du ikke har et substansielt svar, så svarer jeg aldri mer deg. Og hiver deg inn i filteret - etterhvert. Der får du selskap av: Tomme trettende trollete tullinger
PaleRider
15.08.2023 kl 15:49 2852

Takk for flott svar.

Om andre har noe å legge til, så er det flott for forståelsen av vindseismikk markedet.
Tror det kan bli ei grønn gull gruve og rene Klondyke for PGS. I en periode.
danielson
15.08.2023 kl 15:52 2806

Der skorter hardt på å dele noe som helst med deg baktus, hehe.

Ønsket bare å forsøke å fortelle deg at du har mangelfull forståelse. Kos deg med Hermannruds uttalelser på e24 du, hehe.
PaleRider
15.08.2023 kl 15:56 2717

Du har mao. INGEN substans å komme med. Foreslår at du holder deg til å lese her, for du tilfører jo - ingenting. Annet enn støy.

Du har tilsynelatende INGEN god begrunnelse for investeringen i PGS heller.

Så oppfordringen til deg blir:
- Det er bedre å tie stille og bli mistenkt for å være en idiot, enn å åpne munnen og utelate enhver tvil.

Maurice Switzer

Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:56 2727

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲

Kom dere til helvete ut shortjævler. Det blir bare verre. Og det er ingen ting dere kan gjøre for å stoppe det

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲

Grådighetens pris. Dere kunne gitt dere på forsommeren og faktisk tjent penger for en gangs skyld

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲
Sweetspot
15.08.2023 kl 15:59 2667

🟦🟦🟦🟦💣
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💣🏡🐷🌲

4 på rad BINGO..

0 Short innen Q3??
Obxserver
15.08.2023 kl 15:59 2664

Transcripten fra Q2 er lagt ut: https://www.pgs.com/globalassets/investor-relations/reports-and-results/q2-2023-transcript-2023-07-20.pdf

"Then over to New Energy. I have talked a few times now about the site characterization for offshore wind parks where we have entered this market
during this quarter and where we're seeing a lot of interest. And just to explain a little bit for those of you not familiar with this, the site characterization
market for offshore wind parks is today dominated by typically 2D surveys and 2 geotechnical surveys in kind of sequence, 1 2D, 1 geotechnical,
2D geotechnical, something along those lines. This obviously takes time.
And what we are trying to do, we are trying to introduce a 3D solution, which is what we have introduced there, which gives an ultra-high-density
picture of the first 100 meters of the subsurface. And the idea here is to accelerate the knowledge of the subsurface so that the wind park providers
can start building earlier and, therefore, massively save investments and these kind of things. In addition to that, we are trying to replace the
sequential seismic geotechnical by providing a better seismic image. And we are receiving considerable client interest for our solution."

"And we expect also to buy another set of these ultra-high-density streamers so that we can
have 2 operations for next summer because we're seeing such massive interest"!! (MASSSiiiiiV)

" But yes, we expect to have competition. Right now, we think we are the, more or less, the only provider." (MONOPOL)

Investere i hvilket selskaper....????

"It also gives us the opportunity to invest in either equipment or companies or make profitable decisions for the company without having to worry
about whether it will actually impact the liquidity at one point in time. So that's why it increases our financial robustness and flexibility. That is kind
of the main point of this $75 million new loan here. We absolutely expect to repay it from cash flow before its maturity."
PaleRider
15.08.2023 kl 16:01 2649

Den har jeg verken sett - eller funnet.

Det var en som la ut noen notater vedkommende hadde gjort seg, men det var kun noen korte korte setninger.

Så hvis noen finner dette, er det supert. Tror imidlertid ikke det finnes en sånn lenke til HELE presentasjonen.