$$$PGS$$$ (✅️) K for Kontrakt✨️

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.09.2023 kl 11:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)

WillyWonka

https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685

Spent på denna, må bli avklaring idag eller mandag
Redigert 22.09.2023 kl 11:28 Du må logge inn for å svare

Jupp, og da er vi i pluss igjen etter en liten omrokering man begynte å tvile på.
unikum
11.09.2023 kl 15:26 3957

He he det veit du absolutt ingenting om hva de tenker. Vi har sett tidligere stor inndekning av short før tall fremleggelse . Det er ennå laaaaang tid til det 10 okt . Bettet har de tatt spørsmål er hvor mye de ønsker nå å tape ? I kjent stil tar de ikke inndekning før det brenner skikkelig under føttene. De går nok på glødende kull men ikke forstått virkningsgraden. .
Redigert 11.09.2023 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Rogue
11.09.2023 kl 15:28 3963

Eller nei, forrige var lite konkret og dårlig formulert av meg, så jeg prøver på nytt.
Ønsker å lære av de beste :)

For 10 dager siden beskrev du 10.10 som dagen hvor vi ville oppleve det beste q på 10 år. Ordrett det du sa.

Nå har det gått disse 10 dagene og vi er ca 8% opp og shorten er stabil. Og nå spår du potensiell dommedag og flatt ut mørke skyer over alt.
Du forvirrer meg...,den long posisjonen din, er den reell?

Setter veldig pris på en god forklaring på den snudde kappen basert på hva som har skjedd i perioden.

På forhånd takk i en respektfull tone:)
hogan
11.09.2023 kl 15:30 3953

Pgs trenger ikke bevise noe som helst på q3, har verdier langt over aksjekurs men guiding blir uansett bra så 10-11 kr rundt q3 hvis ikke handler man mer

Short føler presset nå..

se på olja gutter , rett opp nå
Hvalross
11.09.2023 kl 15:35 3933

Sure $mells ٩-tro up in here✨️
Alby
11.09.2023 kl 15:36 3925

Den sliter med å passere 8-. 🤨

2 aktører reduserer short, og selveste Marshall Wace er nå under 0,5%.

Stikk istrid med hva vår kjære Ris nettopp proklamerte for å påvirke. ("Det som i hovedsak har skjedd er at verken markedet eller shorterne virker å bry seg ett pøkk om at nøkkeltallslipp nærmer seg - og akkurat det skal man ikke kimse av og av samme grunn har vi den kursutviklingen vi har - faktisk ikke mer komplisert enn som så ...;)")

Du skuffer stort Ris, det må jeg si.

Og kursen kryper oppover den, så jeg synes det er sjofelt å fremstille det som det motsatte slik du gjør fordi du er styggelig nærme en real traderbom.

Nå har du en halvtime på deg til å få sluttkurs under 7,7.
Redigert 11.09.2023 kl 15:45 Du må logge inn for å svare

Høh, forsøk på ei sperre, 8 på 130.000, borte med en gang.
Noen jobber nå.....
😆

Fint å se åtteren igjen.

Nå jinxet du den! 😡
😉

Gjesp…..
At dere gidder å kverulere med Rishjernen.
Folk med en diagnose får dere ikke gjort noe med uansett hvilke argumenter dere kommer med, fordi forståelsen er ikke tilstede.

Blokker pesten og kom dere videre.

Hvorfor gå bare 1,5 uker tilbake - vi får jo det samme om vi går 52 uker tilbake - synes du at etter 52 uker i en supersyklus så sitter vi med samme kurs viser tillit i markedet?
Redigert 11.09.2023 kl 16:12 Du må logge inn for å svare

Det virker ikke som at du bare har sovet i timen - men at du sover hele tiden ...;)

Når jeg kjøpte første gangen lå kursen på 2,54. Halvannet år siden. Noen 100% opp der altså, men det viser selvsagt ikke tillit fra markedet.

Nå har du snart bare sluttauksjonen igjen........

oivindl
11.09.2023 kl 16:25 4173

"Hvorfor gå bare 1,5 uker tilbake -"

Fordi det var det spørsmålet gjaldt og fordi det var det du også uttalte deg om.
Skjønner at det ikke er mulig å forsvare det, så da er det jo bekvemmelig å skifte tidsperspektiv.
unikum
11.09.2023 kl 16:30 4123

Indeksen opp 0.6 olja opp til 91 dollars mens pgs skarve 0,38% ja ingen tegn til at den er slipt fri ennå.

Vi lar han være, oivind.

Han får holde på. Var sikkert bittert å se traden sin gå i dass. 3. sluttkurs på rad over 7,7 er et faktum, og ny kanal er etablert.

Jeg trodde faktisk det ærbødige spørsmålet fra rougue skulle gitt et mer ydmykt og reflektert svar, men det ble skyttergravsretorikk istedet.

Da skal jeg holde meg unna Ris en stund, og heller fokusere på seismikkbransjen.

OSX og resten av gjengen i grønt over there, kan hende det blir grønt imorgen om den klarer å penetrere 8

Det går bra, fordi olja drar deg over 8 i morgen VV. Olja er nok først til 100 så dilter hu Peggy etter.
Hvalross
11.09.2023 kl 16:37 4100

Noen som har lest "Ut og stjæle åttere" av Per Petterson?
Hvalross
11.09.2023 kl 16:38 4086

Lån den på ditt lokale bibliotek, i morgen ...

Ingen sure miner her i gården.

Ja, den sluttet for tredje dag på rad over motstanden p 7,7 - MEN på relativt tynt volum så må innrømme at jeg ikke er helt overbevist om at kursen vil fortsette å holde seg over - den endte kun knappe 22 ører over så lett match for shorterne å få den ned og tilbake i det lavere trading intervallet 6,8 - 7,7 - uansett time will show og i morgen vet vi mer ...;)
SoLong
11.09.2023 kl 16:47 4049

Tror det var en klassisk vri åtter, når den havnet på sluttkurs 7,92.

Nei men jeg har lest « Harens År» av Arto Paaselina 😀 Og 2024 vil bli PGS sitt år 😇🤑🌬🌬🌬🚢🚢🚢🦅🦅🦅
Ellers flott start på uka, Peggy ønsker å komme seg opp og i smult farvann med Østavind i seilene sine. Starter uka med pluss og de som trener Intervall får kjørt seg skikkelig. Oljeprisen stiger samtidig som det skal og må letes mye fremover i ulike verdenshav. Seismikk til Ditt og Seismikk til Datt. Lagre, overvåke, lete mineraler…… det blir Peggys år 2024 😇😍🌬🌬🌬🚢🚢🚢🦅🦅🦅
Redigert 11.09.2023 kl 16:55 Du må logge inn for å svare

Kunne ikke hvert mere enig bergsmofs 🛢🛢🛢🚀🚀🚀🚀🚀🚀
geo01
11.09.2023 kl 17:06 3957

https://www.rbnett.no/naeringsliv/i/8Jk4ax/glamox-vant-kontrakt-paa-aatte-pgs-skip

Glamox vant kontrakt på åtte PGS-skip
Skal redusere energibruken på lys med 60 prosent.

Dette vil bidra til målet vårt om å redusere utslippene våre med 75 prosent og oppnå netto nullutslipp innen år 2050, Olaf Brunstad i flåteavdelingen til PGS.
Rogue
11.09.2023 kl 17:26 3806

Hei igjen.
Kan du være så snill å svare på spørsmålet mitt? Jeg stiller deg spørsmål på en respektfull måte og da forventer jeg du gjør det samme.
Igjen, jeg spør deg hva som har skjedd siste 10 dagene???
Altså utover 8% nordover og nå faktisk lavere short.

Jeg er ikke ute etter å ta deg, bare få en fornuftig utredning for hva du mener. Bare sånn at jeg kan utelukke at du bedriver uaktsom manipulasjon 👍

Denne gangen har jeg tatt bort en del uvesentlig i dine innlegg slik at du enkelt kan forstå hva jeg viser til og hva jeg ønsker belyst, for å lære:

"rischioso
29.08.2023 kl 17:17
3742
VIX er godt ned og dermed også investorfrykten

Ratene er økende
Back loggen er økende
...og vi er 1 dag nærmere nøkkeltall slipp som ligger an til å bli det desidert beste Q det siste 10-året ...;)

* Med andre ord - realitetene sier at det ser slettes ikke galt ut verken for morgendagen eller for fremtiden - fjaset sier noe annet, men så er jo fjas også kun fjas og ingen realitet ...;)

rischioso
31.08.2023 kl 12:01
Vi er nok 1 dag nærmere nøkkeltall slipp den 10.10 som med stor sannsynlighet vil gi hakeslipp og det med positivt fortegn så her gjelder det å skjønne sin besøkelsestid - jo før jo bedre ...;)

Hva har skjedd?
På forhånd takk 😀
Slettet bruker
11.09.2023 kl 17:40 3697

Så får vi se hvor mye til mann eller kvinne hen er og gir oss et svar på dette.

Alt du refererer til er fortsatt korrekt, alt ligger til rette for ekstrem oppgang. Short er gode som dekker inn uten ekstrem oppgang. Men den tid kommer i løpet av denne uken. Olja hjelper nok oss Peggy fan med det. ♨️♨️♨️♨️♨️
Hvalross
11.09.2023 kl 18:20 3714

"Seismikk til Ditt og Seismikk til Datt. Lagre, overvåke, let"

PGS er mer enn olje og gass. CCS kundene finnes også b.la i gruvedrift, elektrisitet og betongproduksjon, og i fremtidsnæringer som marine mineraler. PGS sutter også støtte fra regjeringer over hele verden, PGS er legemliggjøringen av "Gutten i røyken".
Vi ser altså at nisjesjappene slukes en etter en av kjempen PGS, eller blir utkonkurrert. Noder? CSEM? P-cable? 2D, 3D, 4D. One stop shop! PGS tilbyr nå samtlige teknologier, og strategiske oppkjøp fortsetter. Senest noder med InApril.

Som PGS aksjonærer eier du jo også en del av Deepc Store

https://www.deepcstore.com/

Our CCS projects provide an integrated end-to-end emissions reduction solution for clients from a wide range of CO2 emitting industries. These include energy, mining, power generation and other hard-to-abate industries such as steel and concrete manufacturing.   

https://www.upstreamonline.com/energy-transition/decarbonising-industry-nippon-steel-looks-to-deepc-stores-australian-floating-ccs-hub/2-1-1167644

Japan’s largest steel producer could look to send up to 5 million tpa of captured emissions to the Asia Pacific’s first offshore floating CCS hub project offshore Australia
Hvalross
11.09.2023 kl 18:23 3701

😶‍🌫️
Redigert 11.09.2023 kl 18:41 Du må logge inn for å svare

Ramform Sterling ble solgt til Japan i 2019 for usd 100 mill uten seismikkutstyr.

Søstera til Vanguard.

Idag heter hun Tansa.

Markedet er vel noe heitere idag enn i 2019, og dette viser isåfall at det er verdi i gammelt stål som flyter.

Jeg vet bare at PGS fortsatt har med streamerene til Tansa å gjøre.

Om de fortsatt eier noe av Tansa, så er jo det interessant må jeg si.

Anyone?

Ja, den sluttet for tredje dagen over 7,70 og etter det du har predikert tidligere så er 7,70 nå blitt et gulv. Og kom nå ikke med at den sluttet kun 22 øre over 7,70. Hadde den sluttet 5 øre under 7,70 hadde det ikke bært et diskusjonstema ,men harde facto at den nå ikke klarte testen og var moden for ny nedgang.

Faktum er og blir at kursen endte for tredje dag over kr 7,70. Derom hersker det ingen tvil. Så får vi se i morgen, men da er vi nok en dag nærmere Q3 presentasjonen.
Oldking
11.09.2023 kl 19:16 3846

Ris: Nå må du ikke forveksle Tigeren med Oldking. Det er sistnevnte som sover i de fleste børstimene. Og det vil han fortsette med. Da er han tidvis ung og sprek igjen. Derfor sitter han i børsens beste sov_i_ro_aksje. Pgs…