COOL Company godt posisjonert for attraktive kontrakter fremover

CLCO
CLCO 23.09.2023 kl 11:21 22729

Fra DNB Markets:
Cool Company har fem LNG-fartøy åpne for nye T/C-avtaler innen utgangen av 2024 og er i denne situasjonen etter vårt syn godt posisjonert for attraktive kontrakter i tiden fremover.
Vi har en kjøpsanbefaling på Cool Company med et kursmål på NOK 190 kr pr. aksje.
Kursmålet reflekterer at estimert utbytte for 2025 vil gi en direkteavkastning på 12 %.

Det skal sluttes et fartøy, som har blitt tilgjengelig nå i September 2023 på nye rater, Cool Husky (tidligere Golar Bear) fartøyet går nå i spot markedet på rater over 200 000$ pr dag.
Det skal sluttes 2 fartøy på nye rater i løpet av 2024, desse to fartøyene er kontrahert tilbake i tid og handles pr nå på rater godt under dagens markedsnivå.
2 nybygg skal inn i markedet i slutten av 2024 på rater som gjenspeiler markedsnivået når kontrakt inngås.
Cool vil da ha øket flåten fra dagens 11 fartøy, til 13 fartøy i drift i slutten på 2024.

Viktig å ha denne i bakhodet også
24. mars 2023 — Newly US-listed Cool Company (CoolCo) has the potential to double its existing LNG carrier fleet in the coming years, Idan Ofer said.
Redigert 25.09.2023 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
CLCO
28.11.2023 kl 21:24 7931

Vampyren siterte dagens uttalelse fra Pareto etter Q3 fremleggelsen, jeg siterte pareto sin uttalelse rett før Q3
Frykter ørkenvandring i CLCO fremover, til de kommer med kontrakter på nybygg og etter hvert ledige LNGC, hvorfor venter de med å inngå kontrakter? Ser ikke at vi ska få noe løft fremover i rater på spot til 10 års kontrakter. Frykter heller at ratene fortsetter nedover og til slutt inngår Clco kontrakter (fordi de har ventet aaalt for lenge) på elendige rater og aksjekursen vel da blir liggende mellom 120 (var nesten nede der i dag) og 140kr pr aksje.
Teknisk er det helt rævva også, men rsi på 20 så kanskje en rekyl opp, men at kursen skal tilbake mot all time high, uten nye spenstige kontrakter har jeg ikke tro på lenger.
De får ligge i skuffen og tas frem hver gang utbyttet skal reinvesteres, så får man trade andre mer potente aksjer.
CLCO
29.11.2023 kl 09:48 7755

Sånn går det når ledelsen er inkompetent og ikkje inngår kontrakter når markedet er godt, kursen 18% ned ene og alene pga dette.

Pareto nedgraderer fra 200 til 140
Cool delivered Q3 in line with estimates but heading into three years of double-digit fleet growth the earlier so promising prospects of securing long-term TCs for their open vessels are dwindling. We reduce ‘24–25 EPS ~15% (fully-inv. P/E 6x), with current TC-levels not enabling CLCO to raise dividends into 2024. Consequently, to us it looks like they played the market too cool this year; we downgrade to HOLD (BUY), TP NOK 140 (200) equal to 12% yield.

Fearnley Securities nedjusterer sitt kursmål til 175 kroner pr aksje, fra 200 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling. "LNGC-markedene vil være overforsynt gjennom 2024-2025 før de forbedres, og Cool Companys markedseksponering øker (spoteksponering 12/29/44% for 2024/25/26).
Redigert 29.11.2023 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
CLCO
12.12.2023 kl 09:59 7156

Ser ingen grunn til å kjøpe enda, på kurs 122. Ser jo nesten ut som det er vanskelig for Cool ledelsen å inngå kontrakter. Kanskje 3 ledige LNGC og 2nye LNGC blir gående på de spot rutene de klarer å karre til seg i løpet av de neste 3 år, da forsvinner utbyttet også siden spot ratene mest sannsynlig vil være elendige pga mange ledige skip de neste 3 år.
CLCO
14.12.2023 kl 15:31 6992

Har tradet 10k cfd kjøp på 122,2 i dag,, synes aksjen har falt litt i meste laget, stanger i bunn på 1år trendkanalen også, kanskje moden for en rekyl opp, kanskje ned til 100 som er neste støtte,,, da er aksjen utrolig billig,, skulle ledelsen innfri med 3 på 80 og to nye på 100,, vi får se
Lynmann
24.12.2023 kl 15:46 6701

Er jo forsåvidt ein stabilitet i markedet framover. Er meir interessert i om du feirar jol på plattform i år også. Nei.. du er heime og et pinnakjøt. Sjølv har eg plassert meg for å speida etter WilForce, kjøpt nye briller, kikkert og greier men er naivt langt unna.
Feriepenger
27.12.2023 kl 15:33 6464

Leser fra Q3 Resultater
sitat : Excluding 17 vessels managed on behalf of third parties that is expected to be reduced by 10 before the end of 2024
Virker som Coolco har mistet management av Energos skipene?
CLCO
28.12.2023 kl 12:56 6324

Sitter fortsatt på 10k cfd kjøp på 122,2 den 14.12 da kursen teknisk stanget ned i bunn av oppadgående trendkanal i 1 års chartet på 120, toppen i denne trendkanalen ligger på 160 så vi får se 🙈 portefølgen som har en horisont på 7 år ligger der og samler utbytter, den strategien er fast, helt til ev. Cool ikke betaler utbytte lenger. Da endres strategien på den investeringen. Alt står og faller på rater og lengden på kontraktene for 5 fartøy i 2024

Jol og nyttår på Troll C plattformen i år Lynmann 😉
Redigert 28.12.2023 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
28.12.2023 kl 13:13 6296

Betaler du mye for CFD-ene ? Er det per dag ? Takk for svaret.
CLCO
28.12.2023 kl 13:20 6275

betalingen er spreaden på kjøp og salgskurs, så betaler man 6.5% årlig rente på å holde cfd på konto, relativt billig, det er også kun 22% skatt på CFD i forhold til 36% på aksjer, utbytte oppgjør kommer den dagen utbytte blir annonsert, man trenger ikke vente ukesvis på at det skal komme inn på konto.

Redigert 03.01.2024 kl 18:00 Du må logge inn for å svare
CLCO
03.01.2024 kl 18:15 5955

Tar opp igjen denne da 3 års rater for 2-stroke nå ligger på 95k$ pr dag og 5 års rater nå ligger på 105k$ pr dag
For TFDE ligger 3 års rater på 77,5k$ pr dag og 5 års rater ligger nå på 82,5k$ pr dag
Får Cool inn alle 5 ledige lngc på 3-5 års kontrakter i år, så skal kursen opp i 180 kr og utbyttet økes til 0,5$ pr kvartal

Kontrakter som skal fornyes
Kool Crystal 1y TC rate 63k$ endres til 3y TC i april 24 rate 110k$
Kool Blizzard spot rate frem til juli24 så ledig (43k$ i q2 2023)
Kool Glacier 3y TC rate 120k$ frem til februar 26
Kool Frost 5y TC rate 65k$ frem til juli 26
Kool Husky ledig, går på spot rater (140k$ q2)
Kool Ice 3y TC rate 120k$ frem til november 25
Golar Kelvin 3y TC rate 69k$ frem til november 24
Kool Boreas xy TC rate 70k$ for Shell
Kool baltic xy TC rate 70k$ for Shell
Kool firm xy TC rate 70k$ for Shell
Kool Ocra xy TC rate 70k$for Shell
Kool Tiger nybygg leveranse september 24
Kool Panther nybygg leveranse desember 24

Q2 2023 ga en snittrate på 81800$pr dag x 11 LNGC = totalt 900 000 $ pr dag eller 81 millioner $ i kvartalet

La oss estimere konservativt for Q4 2024/Q1 2025 med 2 nybygg med rater på 100k$ pr dag og de 3 andre LNGC som blir ledig i 23/24 på ny rate 80k$ dag og Cool Crystal som går fra 63k$til 110k$ pr dag
Da havner vi på en snitt rate på 87300$ pr dag x 13 LNGC = totalt 1 135 000 $pr dag eller 102 millioner $ i kvartalet
En økning i inntjeningen på 26% som mest sannsynlig også vil gi en økning i utbyttet på 26% som tilsvarer 0,52$ i kvartalet
En økning i aksjekursen på 26% fra dagens kurs vil gi en kurs på 182kr
CLCO
08.01.2024 kl 17:30 5699

Som eg sa i et tidligere innlegg,,, ørkenvandring her nå, mellom 120 og 140, før info om slutninger på 5 stk lngc, da vet vi om vi kommer til å øke til 180, eller ligge på dagens nivå flere år fremover. Solgte meg ut i dag på 10k cfd, snitt 90 000 i pluss, 15k igjen nå på dette caset
CLCO
11.01.2024 kl 11:30 5467

Kjøper meg inn igjen på desse nivåer med nye 10 k
Bullen
11.01.2024 kl 12:04 5435

Hei CLCO, Har vært aksjonær og mottatt utbytte noen ganger på ca. 4 kroner. Hadde flaks og solgte på høy aksje kurs. Veldig fristende å kjøpe nå.
Tror da at det er ¨hogd i stein¨ et utbytte på ca. 4 hvert kvartal fremover?
CLCO
11.01.2024 kl 16:06 5349

Tja,, kan ikkje si mer enn tja,, 5% ned i dag,, eg kom meg inn igjen på ok nivå,, men kursen kan lett gå under 120 også,, kanskje til 80,, alt avhenger av kontrakter,, og da selfølgelig utbytte,, alt avhenger av ledelsen, og kontrakter
CLCO
16.01.2024 kl 21:20 4940

Qatar stoppet segling gjennom zues, de stopper ikkje gassleveransene til Europa, men går en omvei på 14 dager seiling, som mange andre.

Dagens headline: Oslo Børs:
Shipping viste styrke – Nel falt kraftig

Jaja. Gjelder ikkje all shipping,,, cool company falt vel igjen noen % i dag, pga usikkerheten rundt kontraheringen av ca40% av flåten som er/ blir ledig i løpet av 2024.
Dette gjenspeiler seg i kursen, så absolutt.
Hva er det som feiler ,ledelsen. Hvis man kan kalle det for en ledelse, som ikkje kontraherer LNGC sine for oppdrag? Slik som alle andre befraktere?
Satser de på å gå gjennom 24-26 på spotrater med halve flåten? På rævva rater, som alle vet vil komme. De hadde muligheten såå bra i 2 halvår 2023, men benyttet ikkje muligheten til å sikre seg.
Dvs, utfallsrommet 24-26 vil ligge på 80 - 180, jeg vil tippe i det lavere skiktet, ratene er fortsatt i fritt fall, ikkje regn med noe kontrahering nå, før september 24

Med dagens tfde spot rate på 54k$d så taper clco 14k$d gange 2 på lngc som går på spot avtaler,, tragisk,, rett og slett tragisk at ledelsen sku kjøre dette firma med potensiale så rett i dass pga inkompetanse, nei da heller Kallekleiv og Flex, han har skjønt det og sett forbi 24-26, jeg er på vei ut av denne investeringen, holder kanskje til Q4 resultater kommer i februar, i håp om …..
Vurderer sterkt å gå over til Flex på kurs rundt 300, Kalleklev vet ka han holder på med. Alternativet blir Storebrand Nordic high yield,, der eg har inne en del allerede.
Redigert 19.01.2024 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
CLCO
27.01.2024 kl 17:49 4621

Vet ikkje helt ka eg ska tro om markedskursen fremover, cool holder seg på ca125 litt opp litt ned. Spotraten er på 35k ca 23k under break even. Clco har 2 ledige lngc på spotrater, så vidt vi vet, intet nytt om det fra ledelsen, break even er 58k$ Så hvorfor holder kursen seg så bra? I verste fall kan cool risikere mot slutten av året, at 5 lngc går på spot rater, eller ikke får kontrahering, selv 2 nye megi, kan ende opp på spot rater på 50k$ dag med driftskostnader rundt 100k$ dag, hvorfor holder kursen seg så bra, hva er det jeg ikkje ser her? Ser da bort fra 3 til vedlikehold og klassing og 10 til oppgradering for mer effektiv utnyttelse av lng under drift
CLCO
30.01.2024 kl 08:31 4420

Cool kommet til å ha en snitt inntekt på 83000$ pr dag pr lngc i 4 kvartal 23, faller til 74000$ pr dag i 1 kvartal 24 med en snitt spot rate på 50k$ pr dag på 2 stk lngc
Lynmann
06.02.2024 kl 09:18 4178

«I feel you man»
114,70.
Det er kun ein veldig likvid majoritetseigar som kan lena seg tilbake og ta denne situasjonen med ro.
Vampyren
28.02.2024 kl 07:14 3720

Skuffende lavt utbytte. ☹️
CLCO
28.02.2024 kl 10:25 3601

Tja, 4 kvartal 2023 bedre enn forventet, 1 og 2 kvartal 24 blir ikkje noe å rope hurra for, men ser for meg at muligheten for å kjøpe meg inn igjen for under 100 er gone.
Holder kursen seg her rundt 120 fremover og utbyttene på ca 0,4$ hvert kvartal, så er cool en god investering, med tanke på 15% yield og mulighetene for kursløft mot 180 på 1-3 år sikt.
FLNG på 250 nå,, Cool burde, etter q4 presentasjonen lagt på rundt 160, pga mer usikkerhet rundt fremtidige inntekter i forhold til Flng, da vi ikke vet ratene på 2 nybygg wnda. Og varigheten på contraheringen.
Redigert 28.02.2024 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Lynmann
28.02.2024 kl 12:11 3551

Bra CLCO, frykta at du hadde gitt deg på forumet.

Dagens kvartalsrapport er ikkje akkurat eit bidrag til å retta opp det frynsete ryktet til selskapet.
Det vil gå 3 år innen produksjonen av LNG er løfta med 50 prosent. Likevel velgjer selskapet å fokusera på at
GLOBALT TILBUD AV LNG ER VENTET Å STIGE MED OVER 50% DE NESTE ÅRENE
28.2.2024 07:20 • TDN Finans •

Så bekreftar selskapet den enorme tilgang på nye skip som alt ved starten av 2024 resulterar i dagens tapsratar:

"For å forstå dagens ordrebok-til-flåte-ratio på 51 prosent, er det kritisk å se at ordreboken i overveldende grad har blitt bygget basert på langsiktige kontrakter.

-Det er korrekt at dei fleste av desse nye båtane vil gå rett inn i langsiktige kontraktar, men denne 50% veksten overskrifta refererar til er ikkje her før om 3 år. Mens mange nye båtar allerede er ute i markedet!

(…) Tidspunktet og mengden av disse fartøysleveransene er ment å matche oppstart av ny produksjon. Videre, i den grad prosjektutviklingsforsinkelser resulterer i at fartøyer leveres til sine befraktere før deres tiltenkte oppstartstid, forventer vi å se en dynamikk lik den som nylig har rådet".

Høyr på denne nedtoninga av stor og aukande overkapasitet i tre -3- år:
"i den grad prosjektutviklingsforsinkelser resulterer i..."
og
"forventer å se en dynamikk lik den som nylig har rådet"

Vidare;
"Det begrensede tilbudet av moderne fartøy tilgjengelig for timecharter på mellomlang sikt er konsentrert blant et lite antall eiere, inkludert Cool Company"

Begrensa tilbod av fartøy? Er ikkje den eksisterande og kontinuerleg aukande overkapasitet tilgjengeleg i markedet? Skal nye skip liggja i ro 2-3 år? I så fall, kvifor er noværande årsratar på tapsnivå?

"Gitt den forberede forhandlingsposisjonen ved en kombinasjon av knapphet og konsentrasjon, har eiere fortsatt primært fokusert på langsiktige charteravtaler som vil bygge en bro fra nå og til neste bølge av LNG-forsyning som forventes å komme i 2026-2027".

Dette er meir villeiande informasjon. Rein svada.
"forberede" forhandlingsposisjonen er vel ein skriveleif, men skal vel visa til ein forbetra posisjon. Kvifor betre posisjon?
"kombinasjon av knapphet og konsentrasjon"... Knapphet? Me har jo overkapasitet i markedet allerede!
Konsentrasjon? Kva hjelp er det i "et lite antall eiere" når overkapasiteten er stor?

"neste bølge av LNG-forsyning forventes å komme i 2026-2027". Bra! Her bekreftar dei i det minste overkapasitet gjennom 2024 og heile 2025! Problemet er at amerikanske Energy Information Agency bekreftar at ny kapasitet av betydning kjem først i 2026, men først på slutten av året. Dermed er det tre år til me får denne veksten på 50% av ny global LNG-produksjon!

Det er fram til årsskiftet 2026 / 2027 denne røvaren av småaksjonærane har "primært fokusert på langsiktige charteravtaler som vil bygge en bro fra nå og til neste bølge av LNG-forsyning".

Ja, selskapet bør absolutt ha fokus på å skaffa jobb til to nye skip samt 4 båtar på utgåande kontraktar..

Det einaste spennande ved selskapet no er Kool Husky. Etter å ha surra rundt ein månad i austen, kan den ha fanga opp ei last i Australia. Til Gladstone på tapsrate i venta på å byggja "langsiktig bru" over komande tre (u)år?
CLCO
28.02.2024 kl 13:16 3512

Heilt enig i alt du skriver Lynmann
Denne:
Begrensa tilbod av fartøy? Er ikkje den eksisterande og kontinuerleg aukande overkapasitet tilgjengeleg i markedet? Skal nye skip liggja i ro 2-3 år? I så fall, kvifor er noværande årsratar på tapsnivå?

Rein svada fra ledelsen, det finnes ikkje begrensa tilbud av fartøy i markedet, ref spot prisen på lngc fartøy. Det som blir avgjørende for prisingen på aksjene fremover, blir hva nybyggene blir kontrahert for, og hvor lenge, samt om resterende kontrakter blir inngått på breakeeven, som siste båt ut, tragisk at selskapet ikkje inngikk gode avtaler i sommer/høst 2023 ledelsen er inkompetent, de trodde og håpet på nye sky high rater, vil eg tro, inkompetanse.
Bomma grovt på mine estimat på 83k$pr dag pr lngc, som viste seg å komme inn på sterke 89k$ pr dag. cool estimerer over 80k$ pr dag snitt på flåten i k1, mine tall sier 74k$ pr dag pr lngc i første kvartal,, time wil show, hvem som får rett 😉

Men laster opp igjen nå på rundt 117, selger meg ut av EFT bitcoin hos nordnet, er tungt inne i Heimdal high yield og Alfred Berg Nordic high yield som base for investeringer nå 😉
Redigert 28.02.2024 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Lynmann
01.03.2024 kl 12:12 3324

Trist dag.
Kva refleksjonar gjer ein erfaren, robust Trollkar seg?
CLCO
01.03.2024 kl 12:18 3317

Me får sjå ka som låg bak styrten, men ikkje bra i da heile tatt.
Lynmann
13.03.2024 kl 23:41 2867

På leiting etter ljose teikn
-på ein dag Fearnpulse køyrer dagsratane for våre båtar ned med nye usd 2.500 og solide tap
-bakteppet til DNB Markets for berre eit halvt år sidan;
"Cool Company har fem LNG-fartøy åpne for nye T/C-avtaler innen utgangen av 2024 og er i denne situasjonen etter vårt syn godt posisjonert for attraktive kontrakter i tiden fremover"

så har me to minimalistisk positive forhold:
Kursen på 118 kroner ser ut til å halda seg stabilt over nivået til den tragiske kursen på starten av fjoråret.
Samt: Etter surring rundt i to mndr har ein av båtane, Kool Husky omsider karra til seg ei last.
På veg tilbake til Kina?
CLCO
17.03.2024 kl 16:33 2690

Clarksons Security:
Frode Mørkedal gjentar sin kjøpsanbefaling og kursmål på 165 kroner, noe som gir en P/E på omtrent syv og en utbytteavkastning på 11,5 prosent basert på estimatene for 2025.

I fjerde kvartal 2023 la Cool Company frem et EBITDA-resultat på 69,4 millioner dollar, godt over konsensusestimatet på 66,0 millioner dollar, samtidig som TCE-inntektene var på 87.300 dollar pr. dag, opp fra 82.400 dollar pr. dag i tredje kvartal.

Mørkedal ser flere ubesvare spørsmål for Cool Company i andre halvdel av 2024, med to fartøy som går ut av kontrakter og to nybygg som forventes levert sent i andre halvdel. Analytikeren mener derimot at nybyggene bør ha gode forutsetninger for å inngå kontrakter.

Clarksons Securities forventer at de kommende dokkingperiodene for Cool Company kan resultere i oppgraderings- og vedlikeholdsutgifter på 41 millioner dollar, en betydelig økning fra ubetydelige nivåer i 2023. Til tross for denne økningen, fremhever Mørkedal at selskapet har en solid kontantposisjon på 133 millioner dollar, noe som skulle sette selskapet i en god posisjon til å opprettholde utbyttene i 2024.

Clarksons-analytikeren har imidlertid store forventninger om at situasjonen kan snu.
– Med antydninger om at El Niño-værfenomenet vil avta i april, forventes det at værmønstrene vil returnere til det normale, noe som kan føre til økt etterspørsel etter naturgass. Historisk sett har spotratene en tendens til å øke i det andre kvartalet. En eventuell økning i naturgasspriser, som vil gjøre flytende lagring mer aktuelt igjen, kan bety at ratene avslutter året på et betydelig sterkere nivå, sier han.

Aksjekursen til Cool Company er ifølge Mørkedal blitt negativt påvirket av et svakere spotmarked og utfordringer selskapet har møtt med å sikre lengre kontrakter for to nybygg, som leveres i andre halvår 2024.

– Dette har ført til at estimatene har kommet noe ned. Det er derimot sannsynlig at disse nybyggene vil bli sluttet ut i høst til bedre rater.

– Vi estimerer en verdijustert egenkapital på 225 kroner, men tror aksjen vil være avhengig av høyere rater for en reprising. Selskapet tror vi kan gi 11–12 prosent i utbytteavkastning, selv om ratene ikke blir høyere enn 80.000 dollar dagen i 2025, sier Mørkedal.
Redigert 17.03.2024 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Vampyren
18.03.2024 kl 08:43 2544

Oslo (Infront TDN Direkt): Det amerikanske LNG-produsenten Venture Global LNG bygger en flåte på ni LNG-skip.

Det kom frem under en pressebriefing i helgen, ifølge flere medierapporter.

Seks av skipene har en lastekapasitet på 174.000 kubikkmeter, mens tre har kapasitet på 200.000 kubikkmeter. De første to skipene ventes levert senere i år.

I 2022 ble det sagt at Venture Global sto bak en ordre hos Hanwha Ocean for de tre skipene med kapasitet på 200.000 kubikkmeter for totalt 707 millioner dollar. Den seneste tiden er det også rapportert at Venture Global har kjøpt 174.000 kubikkmeter-skip som er under bygging i Sør-Korea, ifølge LNG Prime.

Bloomberg News skriver at Venture Global vil bli den første amerikanske LNG-produsenten som kjøper en flåte i stedet for chartre eller leie inn skip.
Lynmann
09.04.2024 kl 09:26 1973

4 veker seinare er kursen stabil, men ratane endå litt lågare.
Fearnpulse:
East of Suez 155-165k CBM: $35,000
Positivt at Kool Husky har igjen fått ny last i PNG.
Destinasjon: Sør-Korea og ikkje Kina som feilaktig tippa for forrige tur.
DividendYield
15.04.2024 kl 19:07 1803

Svært lave gasspriser hjelper kanskje ikke på? Gassprisen ventes for første gang i hele 2024 å være lavere enn kull leser jeg hos Poten.

En annen ting er den gigantiske ordreboken

https://pbs.twimg.com/media/GLNmVzPaAAAcwGI.jpg
Redigert 15.04.2024 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
CLCO
28.04.2024 kl 10:06 1560

Kontrakter som skal fornyes
Kool Crystal 3y 110k$
Kool Blizzard spot rate 50k$ frem til juli24 så ledig ( bør klare å kontraheres på 1-3år TC på 80k$ )
Kool Glacier 3y TC rate 120k$ frem til februar 26
Kool Frost 5y TC rate 65k$ frem til juli 26
Kool Husky 1y TC 60k$ frem til april 25 iht Pareto ( endret til 80k$, bekreftet av R. Tyrell på et spørsmål fra F. Morkedal i Clarkson)
Kool Ice 3y TC rate 120k$ frem til november 25
Golar Kelvin 3y TC rate 69k$ frem til november 24 (bør klare å kontraheres på 1-3 års TC rate på 80k$ )
Kool Boreas xy TC rate 70k$ for Shell
Kool baltic xy TC rate 70k$ for Shell
Kool firm xy TC rate 70k$ for Shell
Kool Ocra xy TC rate 70k$for Shell
Kool Tiger nybygg leveranse september 24 (1 tur på spot? Så inn på 14 år kontrakt 90k$d Iht Pareto)
Kool Panther nybygg leveranse desember 24

Q2 2023 ga en snittrate på 81800$pr dag
Q2 2024 vil gi en snittrate på 81200$pr dag minus vedlikehold på kool Husky i noen uker.

La oss estimere på nytt konservativt for Q4 2024/Q1 2025 med 2 nybygg med rater på 90k$ pr dag og de 2 andre LNGC som blir ledig i 24 på ny rate 70k$ dag
Da havner vi på en snitt rate på 82000$ pr dag x 13 LNGC = totalt 1075 000 $pr dag eller 97 millioner $ i kvartalet
82k$ pr dag vil opprette et utbytte på 0.41$ pt aksje pr kvartal, så spørs det om P/NAV øker fra o,7 til 1 som da vil løfte aksjekursen tilsvarende 30%, men det er svært uvisst om skjer.

Eller så får vi satse på at Cool skal frakte LNG for Exon fra USA til Tyrkia de neste 10 årene med det siste ledige nybygget 😉

Det interesante ved kvartalspresentasjonen 22 mai blir om netto resultatet kommer inn over konsensus på 24m$ og eps på 0,46$.
Jeg estimerer netto resultatet på mellom 28 - 34m$ og en eps på mellom 0,53 - 0,64$ pga oppsving i 10 års renten i usa i 1kvartal på 0,36% i forhold til fall i 4 kvartal 23 på 0,8% som da ga negativ urealisert renteswap på 13m$, dette vil endres til urealisert gevinst på 6m$ for 1 kvartal 24
Vi får se på onsdag, hvem som treffer best 😉

Jeg har et kursestimat på kr 180 i 4 kvartal 2025 ( med snittrate på 88k$ pr dag)

Redigert 21.05.2024 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
CLCO
09.05.2024 kl 19:24 1215


Joakim Hannisdahl’s Gersemi fund grabs stake in Idan Ofer’s CoolCo in dash for gas
Norwegian fund sees further gas opportunities as its views on earnings diverge from consensus
Kjøper Hannisdahl CoolCo så skal nok kursen oppover

https://www.tradewindsnews.com/gas/joakim-hannisdahl-s-gersemi-fund-grabs-stake-in-idan-ofer-s-coolco-in-dash-for-gas/2-1-1641568
DividendYield
16.05.2024 kl 16:24 955

https://pbs.twimg.com/media/GNs3efaboAAd78H.jpg

Nybygg på lang kontrakt!
Redigert 16.05.2024 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
CLCO
16.05.2024 kl 16:33 947

CLCO getting a stiffy on announcement a newbuild it will take delivery of next year will go out immediately on a 14yr charter with an Indian company ( GAIL ) that is biggest nat gas player there.
Pareto kommer nok med et anslag på ratene på 14 års kontrakt ( selv om de bommet negativt med 30% på ratene på Col Husky) alt over 100 k$dag er meget bra
1 nybygg ledig, vi får håpe og tro det kommer inn på en kontrakt med 10 års varighet, da starter kanskje reprisingen opp mot Flex

Nybygget som ble kontrahert får en rate på ca 90k$ pr dag i 14 år iht. pareto, de bommet med 20k$ på kontraheringen av Kool Husky, der Pareto sa 60k$ og raten er på 80k$ Vi får håpe de bommer med 20k$ denne gangen også, kommer kanskje spørsmål og forhåpentligvis svar fra R Tyrell om dette under webcast i morgen
Redigert 21.05.2024 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
CLCO
22.05.2024 kl 07:27 704

Netto inntekt på 36m$ konsensus var 24m$ jeg estimerte mellom 28-34m$ litt lenger oppe i lenken her, kjekt å treffe myye bedre enn ekspertene 😁
Eps kom da inn på 0,68$ mot estimert 0,46$
Redigert 24.05.2024 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Vampyren
22.05.2024 kl 07:53 661

CLCO: VIL HA EN TØRRDOKK I 2.KV, TRE I 3.KV ☹️

Oslo (Infront TDN Direkt): Cool Company har startet tørrdokking av ett skip i andre kvartal og ytterligere tre skip er planlagt å starte tørrdokking i løpet av tredje kvartal. Den gjennomsnittlige kostnaden er estimert å være omtrent 6,5 millioner dollar pr skip, pluss inntil 30 dager ledigtid.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport onsdag.

En av tørrdokkene som er planlagt for tredje kvartal vil også omfatte oppgradering av et skip til LNGe-spesifikasjon gjennom ettermontering av en underkjøler og andre ytelsesforbedringer til en estimert kostnad på ytterligere 15,0 millioner dollar og ytterligere 20 dager ledigtid.

Ellers skriver Cool Company at charteravtalen for ett av deres nybygg setter en sterk presedens for det andre nybygget, der selskapet fortsetter å være i diskusjoner med potensielle befraktere.
CLCO
22.05.2024 kl 08:21 602

Stemmer det vampyren, og 2 planlagte tørrdokk i 1 kvartal 2025 dette påvirker selfølgelig nettoen når den tid kommer og er derfor med i estimatene for de kvartalene det gjelder, men gjelder for alle befraktere for alle typer carriers, de må i dokk av og til, du trodde vel ikke det kun var coolco sine carriers som må i dokk vel 😉
Har sjekket dine siste 30 innlegg, bare negativitet i 90% av de, at du gidder å bry deg med aksjer lenger da, skjønner eg ikke, finn en aksje eller to du har tro på, og fremsnakk de 😉
Redigert 24.05.2024 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
CLCO
24.05.2024 kl 19:29 388

Tar seg opp nå, hadde ikke forventet kurs på 140kr i dag 😁 noenstørre aktører har sett at aksjen er svært undervurdert i forhold til Flex som er verdsatt til mer enn dobbel kurs av clco, enda cool har slått flex de siste kvartalene på både netto inntekt og eps. Får vi 100k$ I daglig rate for siste nybygg på en 10 års slutning og 80k$ for de to carrier som skal inn på ny kontrakt i Juli og November, da ser det lovende ut for en kurs opp mot nok 180 når vintermånedene nærmer seg