$$$PGS$$$ 🚂🚃🚃🚃9,5 RALLYET🏁🏁🏁
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
23.11.2023 kl 14:45
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
protagoras
Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
🚂🚃🚃🚃
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
🚂🚃🚃🚃
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Redigert 23.11.2023 kl 14:08
Du må logge inn for å svare
Og er det da 1. planen som har avviksrom, 2. markedet som er irrasjonelt; eller befinner svaret seg i 3. eierstrukturen - med mektige krefter som kan hende ønsker beholde en ultravolatil aksje de kan kjøre opp og ned med stadig høyere topper og derfor uten egentlig risiko (alternativkostnad sett til side).
- Spør for meg selv i en nær fremtid.
Ps om svaret er alt. 3 vil den beste måten å overbevise PGSeierne om å si nei og fortsette alene, være KRAFTIG OVERPRESTASJON RELATIVT FORHOLDSTALLET.
Stay tuned ...
- Spør for meg selv i en nær fremtid.
Ps om svaret er alt. 3 vil den beste måten å overbevise PGSeierne om å si nei og fortsette alene, være KRAFTIG OVERPRESTASJON RELATIVT FORHOLDSTALLET.
Stay tuned ...
Redigert 26.09.2023 kl 12:10
Londonmannen
26.09.2023 kl 12:17
4570
Rett? Synes å huske at du var negativ til kjøp i forkant av fusjonsmeldingen og slett ikke fikk med deg den oppturen som den meldingen gav. Men slik må det jo gå når man trader og holder fokus på TA, for TA er jo verdiløst i det en kursdrivende melding treffer markedet. Jeg vedgår gjerne at du har truffet bra med tradingen det siste året, men st du også bommer innimellom, ja se det er ikke annet enn ganske naturlig. Cheer up! Dette blir bra!
unikum
26.09.2023 kl 12:19
4573
Her må det være noe jeg ikke har fått med meg. Har du hatt rett, ris? Hvor er kursen ,solgte nå jeg slik at jeg kommer å besøker deg ett års tid .....
Redigert 26.09.2023 kl 12:20
Har selv tenkt tanken så ja - du kan faktisk være inne på noe essensielt her - på fusjonstanke dagen og den påfølgende uken så var det massivt volum hver eneste dag også I TGS noe som kan indikere at noen posisjonerer seg for nettopp å ha flest mulig stemmer med seg inn i til avstemmingen i oktober for å påvirke avstemmingen i deres retning - hvordan avstemmingen faktisk ender gjenstår å se, men så langt er det helt åpent og kan således gå begge veier ...;)
Virker å være mye du ikke har fått med deg så sliter litt med å følge deg i dette resonnementet og av samme grunn kan vi enes om at du sikkert har helt rett i det du prøvde å formidle ...;)
Om du fokuserer mindre på det du mener å huske langt tilbake i tid og mer på det som er nært (selv om det kanskje ikke støtter det du ønsker å oppnå) så er det altså gårsdagens bet jeg refererte til i dag - at 8 tallet kommer til syne noe som er forløpen til en etablering på nettopp 8 tallet innen kort tid...;)
Redigert 26.09.2023 kl 12:29
unikum
26.09.2023 kl 12:38
5075
Ingen formidling tenkte kun å ta meg fri ett år til. For du virker jo ut som om du er en hyggelig fyr om du da er en fyr...
Ups ! der var jeg vist inne igjen så besøket må nok vente på seg...
Ups ! der var jeg vist inne igjen så besøket må nok vente på seg...
Redigert 26.09.2023 kl 12:40
Ved en mulig overprestasjon mot forholdstallet på 20, 30 eller 40% vil i hvertfall jeg bli kraftig i stuss på hva man skal stemme
Redigert 26.09.2023 kl 12:41
Er ikke helt med på hva du mener her, men når det kommer til det å faktisk stemme så må man jo ha aksjer - enten i TGS, PGS eller begge. Siden de fortsatt er 2 forskjellige selskaper så må det også stemmes hver for seg i 2 leire og således spiller det ingen rolle hvor man har aksjer. Har man aksjer i TGS så kan man bruke stemmeretten der og har man i PGS så bruker man stemmeretten der og skulle man ha aksjer i begge selskaper så bruker man stemmeretten i begge selskaper basert på den aksjebeholdningen man har i hvert selskap. Mao, det må stemmes for en fusjon i begge leire for at en fusjon skal kunne bli mulig (så må konkurransetilsynet gi sitt eventuelle samtykke) og av samme grunn om man har aksjer i begge selskaper så kan man også påvirke avstemmingen begge plasser.
Redigert 26.09.2023 kl 12:54
Min tese blir uansett kun aktuell om PGS blir liggende godt på oversiden og dra fra forholdstallet mot TGS. Kun en spekulasjon forløbig
🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾
🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😄😄😄😄😄😄😄😁😁
─=≡Σ((( つ•̀ω•́)つ LET'S GO!♡⸜(ˆᗜˆ˵ )⸝♡
🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😄😄😄😄😄😄😄😁😁
─=≡Σ((( つ•̀ω•́)つ LET'S GO!♡⸜(ˆᗜˆ˵ )⸝♡
Hvordan fødes en uventet 7%er?
- Brått, Rykkvis og med Støtte undenfra ... ଘ(੭ˊᵕˋ)੭* ੈ✩‧₊
https://youtu.be/cJZs_Xx_ZR4?si=cmgxQO341BZ_ep66
🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😄😄😄😄😄😄😄😁😁
- Brått, Rykkvis og med Støtte undenfra ... ଘ(੭ˊᵕˋ)੭* ੈ✩‧₊
https://youtu.be/cJZs_Xx_ZR4?si=cmgxQO341BZ_ep66
🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😄😄😄😄😄😄😄😁😁
Takk for deling 👍😃 Fint oppsett det der og det viser jo at her er et bra potensiale fremover for de som eier PPG/TGS👍🤑
Nestoren
26.09.2023 kl 14:57
4361
Hva fikk du rett om? Du sa tradingintervallen skulle være 6.90 - 7,75 og nå er aksjen på over 9,20?
Du kan da ikke forvente mer av en Lystløgner?
cm punk
26.09.2023 kl 15:02
4381
Tror hen lever i nuet og med det fortrenger alle katastrofale trades tilbake i tid 📛💸💸💸💸
Min Rike kunde kaller det for "Tvungen Oppgang".
Og det er visst vel så enkelt og også rimeligere å presse aksjen Opp enn ned ...
Og det er visst vel så enkelt og også rimeligere å presse aksjen Opp enn ned ...
Store poster avgårde og så kjøp lenger opp flashet opp i kursbildet …… 🤑👍🌬🌬🌬🦅🦅🦅🚢🚢🚢
Grøntgress
26.09.2023 kl 15:44
7069
Smell en kontaktsmelding ut i morgen, PGS/TGS same shit. Snart samme selskap!
Du har vel egentlig utspilt din rolle her på forumet Risen, det du driver med nå er selvpisking. Du kan sikkert treffe på noe i en annen aksje. På tide å gå videre😉
Obxserver
26.09.2023 kl 15:46
7135
I motsatt ende prøver en annen å manipulere kursen:
TGS ASA (NO0003078800)
ACC. SHORT #
711 624
ACC. SHORT %
0,54%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
25.09.2023
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
ALPINE ASSOCIATES MANAGEMENT INC. 711 624 0,54% 25.09.2023
SUM 711 624 0,54%
TGS ASA (NO0003078800)
ACC. SHORT #
711 624
ACC. SHORT %
0,54%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
25.09.2023
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
ALPINE ASSOCIATES MANAGEMENT INC. 711 624 0,54% 25.09.2023
SUM 711 624 0,54%
portion
26.09.2023 kl 19:03
6695
Ser nå at Ramform Victory har starte sin seilas mot Brasil :) Sanco swift ligger fortsatt til kai i New York
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:7583492/mmsi:258054000/imo:9178630/vessel:RAMFORM_VICTORY
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:7583492/mmsi:258054000/imo:9178630/vessel:RAMFORM_VICTORY
🇧🇷Klaske på en krone eller to bare der! 🃏🎠🎭🍭⭐🎈🪄⚜️🎉🎭🎺🍾🎷🎶👑📿🥥🍹⚜💃 🌈🎈 🎉 🎊 🎭 🇧🇷
VantageVolante
26.09.2023 kl 20:50
6379
For Swift sin del er det nå bare ser ti fiseringer som gjenstår.
Går fort det.
Går fort det.
PerUlv Den ene
26.09.2023 kl 20:56
6345
Hehe..
Ja sånn er det å stille i flere klasser... "ti fiseringer"... Da gjenstår det bare å se hvem som blir sår` et men med litt olje går det jo sikkert bra, hehe
Kunne ikke dy meg etter en XO eller var det to, hehe
Ja sånn er det å stille i flere klasser... "ti fiseringer"... Da gjenstår det bare å se hvem som blir sår` et men med litt olje går det jo sikkert bra, hehe
Kunne ikke dy meg etter en XO eller var det to, hehe
Redigert 26.09.2023 kl 20:58
Stockflow
26.09.2023 kl 22:16
5986
De av dere som kan makro og «lese» verdensmarkedet, hvordan ville dette i verste tilfelle påvirke aksjemarkedet og PGS/TGS fremover? Fear på 26, rød dag igjen på børsen i Usa.
«Tirsdag var den verste dagen på Wall Street siden bankkrisen i mars. Fra månedskiftet juli/august har Nasdaq falt 9 prosent, S&P500 er ned 7 prosent mens Dow Jones har falt med 5 prosent.»!
En resesjon vil vel påvirke etterspørsel av olje etc…
Dette er ikke ment for å spre usikkerhet, men for å ha det litt i bakhuet😊 Jeg er inne i PGS nå men må si en liten usikkerhet ligger i tankene🤷♂️
https://www.finansavisen.no/finans/2023/09/26/8038957/verste-dag-siden-mars?internal_source=sistenytt
«Tirsdag var den verste dagen på Wall Street siden bankkrisen i mars. Fra månedskiftet juli/august har Nasdaq falt 9 prosent, S&P500 er ned 7 prosent mens Dow Jones har falt med 5 prosent.»!
En resesjon vil vel påvirke etterspørsel av olje etc…
Dette er ikke ment for å spre usikkerhet, men for å ha det litt i bakhuet😊 Jeg er inne i PGS nå men må si en liten usikkerhet ligger i tankene🤷♂️
https://www.finansavisen.no/finans/2023/09/26/8038957/verste-dag-siden-mars?internal_source=sistenytt
Redigert 26.09.2023 kl 22:17
deadcatbt
26.09.2023 kl 22:29
5967
Dette er støy. Gir det volatilitet? Ja.
Verden skriker etter olje og energi og det at vi går mot vinter gjør i hvert fall ikke etterspørselen mindre
Verden skriker etter olje og energi og det at vi går mot vinter gjør i hvert fall ikke etterspørselen mindre
SoLong
26.09.2023 kl 22:37
5948
cm punk
26.09.2023 kl 22:45
5904
Flott, da er han ferdig med å selge. Da blir det rett opp resten av uka, ikke sant sålong?
Bechham skrur den i krysset, Blomster-Finn holder mest av julestjerna; mens min lommebok hyller GOLDEN CROSS - Den Historisk Bestbetalende Formasjon i Det Kjente Univers✨️
Da gjenstår det bare å si Vel Bekomme til alle som er Pengegla'😁
Da gjenstår det bare å si Vel Bekomme til alle som er Pengegla'😁
Redigert 27.09.2023 kl 09:53
Nestoren
27.09.2023 kl 10:03
4968
Utdrag fra oppdateringen til PAS:
Attractive deal for both companies The combination of TGS and PGS makes sense for both companies
TGS gets access to more vessel capacity in a tightening market where dayrates are up 40% the last two years (12 MA) due to pricing discipline from what is effectively a duopoly with PGS and Shearwater. The implied price of NOK 10/share is in line with our target price and looks fair in our view at 6x 2024e FCF (TGS at 7x). While the ultimate upside is lower the next years, where vessel owners look set to benefit, it will now be included in a much larger and more financially sound company. Synergies are estimated at USD 50m/year. This looks conservative, only comprising direct cost reductions, thus not including revenue synergies, reduced financing costs and more efficient use of PGS’ tax loss carry forward.
Creating a seismic giant, anti-trust issues unlikely in our view
Combined, TGS and PGS will have a >50% market share within multi-client on a revenue basis, be one of two major vessel suppliers with a 40% market share of active 3D vessels (noting that Shearwater still has all swing capacity) and >30% market share in the mid-deepwater OBN market. Some have questioned anti-trust issues with the combination, but we note that the two companies’ businesses are more complementary rather than over-lapping; TGS doesn’t own vessels and PGS doesn’t have OBN nodes. Also, within MC, there’s limited overlap in the data sets where PGS typically has a stronger library in the North Sea and the Mediterranean while TGS is stronger in USGoM, Brazil and “frontier” areas.
Attractive deal for both companies The combination of TGS and PGS makes sense for both companies
TGS gets access to more vessel capacity in a tightening market where dayrates are up 40% the last two years (12 MA) due to pricing discipline from what is effectively a duopoly with PGS and Shearwater. The implied price of NOK 10/share is in line with our target price and looks fair in our view at 6x 2024e FCF (TGS at 7x). While the ultimate upside is lower the next years, where vessel owners look set to benefit, it will now be included in a much larger and more financially sound company. Synergies are estimated at USD 50m/year. This looks conservative, only comprising direct cost reductions, thus not including revenue synergies, reduced financing costs and more efficient use of PGS’ tax loss carry forward.
Creating a seismic giant, anti-trust issues unlikely in our view
Combined, TGS and PGS will have a >50% market share within multi-client on a revenue basis, be one of two major vessel suppliers with a 40% market share of active 3D vessels (noting that Shearwater still has all swing capacity) and >30% market share in the mid-deepwater OBN market. Some have questioned anti-trust issues with the combination, but we note that the two companies’ businesses are more complementary rather than over-lapping; TGS doesn’t own vessels and PGS doesn’t have OBN nodes. Also, within MC, there’s limited overlap in the data sets where PGS typically has a stronger library in the North Sea and the Mediterranean while TGS is stronger in USGoM, Brazil and “frontier” areas.
unikum
27.09.2023 kl 10:32
4804
Blir litt kjedelig om Pgs skal følge Tgs sin utvikling. Stort sett prikk like, svak omsetning i Tgs men bruker å komme utover dagen .Oppgang lik som indeksen og oljen opp 1,5 dollarr fra i går. Det må nok slippes opp.
BWMx5
27.09.2023 kl 13:23
4380
Blir fantastisk selskap
– TGS-PGS kommer til å bli et fantastisk selskap, fortsetter han.
– De kommer til å være en av markedslederne i hvert segment av seismikkindustrien og i hver del av verden.
Olaisen mener synergiene med PGS – inkludert driftskostnads-, rente- og skattebesparelser samt inntektssynergier – knapt overvurderes.
– I tillegg til at størrelsen i seg selv er positivt, vil det nye selskapet handle på PE 5x for våre 2024-estimater.
Anbefalinger Kursmål i parentes TGS (190)
https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/27/8038994/olaisen-i-abg-fremdeles-bull-pa-aker-bp-og-var-energi?internal_source=sistenytt
– TGS-PGS kommer til å bli et fantastisk selskap, fortsetter han.
– De kommer til å være en av markedslederne i hvert segment av seismikkindustrien og i hver del av verden.
Olaisen mener synergiene med PGS – inkludert driftskostnads-, rente- og skattebesparelser samt inntektssynergier – knapt overvurderes.
– I tillegg til at størrelsen i seg selv er positivt, vil det nye selskapet handle på PE 5x for våre 2024-estimater.
Anbefalinger Kursmål i parentes TGS (190)
https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/27/8038994/olaisen-i-abg-fremdeles-bull-pa-aker-bp-og-var-energi?internal_source=sistenytt