Norwegian - Ta plass
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
02.05.2024 kl 09:05
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Norwegian begynner å bli attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Strategi
11.12.2023 kl 10:13
5747
Snart 12 og 13vira, iflg. Karlsen 15-16 vira 😎😎
Mye har skjedd siden mai/juni
Mye har skjedd siden mai/juni
Strategi
11.12.2023 kl 12:49
5568
NASLover
11.12.2023 kl 22:10
5335
Voleon vil ikke å gi seg opp lett. Øker satsing hver eneste dag og dermed ender opp med tap. Spennende å se hvor lenge voleon klarer å sitte med short aksjer. Andre to aktører har redusert sin beholdning og står lit over 0.5% terskel.
Grunnen til at Aksjen falt tilbake er særlig pga voleon tror jeg men alt skal inndekket og det skal løse en fin rally. Tipper det skal skje før nyttår.
Grunnen til at Aksjen falt tilbake er særlig pga voleon tror jeg men alt skal inndekket og det skal løse en fin rally. Tipper det skal skje før nyttår.
Redigert 11.12.2023 kl 22:11
Du må logge inn for å svare
Ransen
11.12.2023 kl 23:59
5224
Har ingen tro på at shorterkameratene kommer særlig godt ut av dette. Men som oss i andre enden så girer dem også for å berge stumpene. På denne tiden i fjor startet NAS klatring og gikk først til 12 kroner og senere til 13. Den økonomiske situasjonen i selskapet er mye bedre nå enn da, det vet vi jo alle.
Strategi
12.12.2023 kl 08:31
5015
Tror heller ikke at dette ender særlig godt for de som sitter short.
Det vi ser er vel at interessen for Norwegian øker på på generell basis og det er mye positiv omtale i media.
Med en cash beholdning som er i nærheten av selskaps verdien og avtalen med forsvaret, Strawberry og andre som slår inn over nyttår har posisjonen til selskapet aldri vært bedre enn akkurat nå.
Tar man med at Fuel er hegdet ut 2024 samtidig som oljeprisen som er selskapets største utgift er på et særdeles gunstig nivå ser dette mer enn bra ut.
Det er mye som kan skje på den positive siden fremover, bla. blir set spennende å se hva som skjer rundt Star Alliance, Det er viktig for Lufthansa & co å få på plass en avtale som erstatter bortfallet av SAS i avtalen.
Oppkjøp; Flybransjen må konsolidere og skape sterkere enheter, Norwegian står sannsynligvis i en gunstig situasjon for et bud , i denne sammenhengen er det viktig å ha fått med seg at det er stor mangel og lange køer for nye fly, Norwegian har mange fly i bestilling noe som gjør de meget attraktive i oppkjøps sammenheng.
Strawberry avtalen med Stordalen & co er forventet å gi store synergier fremover , det snakkes om 800 mill i året i økte inntekter på denne.
Tar vi med at det settes av midler i utbytte fond kan dette dette ikke bli særlig bedre, dette underbygger også selvtilliten til selskapet, de fleste elsker utbytte.
Når det gjelder Widerøe kjøpet må vi kunne anta at denne går igjennom senest 3 januar med små tilpasninger, etter alt å dømme har Konkurransetilsynet en dårlig sak og Geir Karlsen kommer til å ta saken videre i rettssystemet, dette kommer til å gå igjennom.
Kursen gikk i går over 11 kr en periode etter børsåpning i går, dette viser at den underliggende interessen er stor, basert på dette tviler jeg på at det blir nedgang av betydning på kursen i dag og at vi kan forvente fortsatt stigning frem mot Nytt år.
Det vi ser er vel at interessen for Norwegian øker på på generell basis og det er mye positiv omtale i media.
Med en cash beholdning som er i nærheten av selskaps verdien og avtalen med forsvaret, Strawberry og andre som slår inn over nyttår har posisjonen til selskapet aldri vært bedre enn akkurat nå.
Tar man med at Fuel er hegdet ut 2024 samtidig som oljeprisen som er selskapets største utgift er på et særdeles gunstig nivå ser dette mer enn bra ut.
Det er mye som kan skje på den positive siden fremover, bla. blir set spennende å se hva som skjer rundt Star Alliance, Det er viktig for Lufthansa & co å få på plass en avtale som erstatter bortfallet av SAS i avtalen.
Oppkjøp; Flybransjen må konsolidere og skape sterkere enheter, Norwegian står sannsynligvis i en gunstig situasjon for et bud , i denne sammenhengen er det viktig å ha fått med seg at det er stor mangel og lange køer for nye fly, Norwegian har mange fly i bestilling noe som gjør de meget attraktive i oppkjøps sammenheng.
Strawberry avtalen med Stordalen & co er forventet å gi store synergier fremover , det snakkes om 800 mill i året i økte inntekter på denne.
Tar vi med at det settes av midler i utbytte fond kan dette dette ikke bli særlig bedre, dette underbygger også selvtilliten til selskapet, de fleste elsker utbytte.
Når det gjelder Widerøe kjøpet må vi kunne anta at denne går igjennom senest 3 januar med små tilpasninger, etter alt å dømme har Konkurransetilsynet en dårlig sak og Geir Karlsen kommer til å ta saken videre i rettssystemet, dette kommer til å gå igjennom.
Kursen gikk i går over 11 kr en periode etter børsåpning i går, dette viser at den underliggende interessen er stor, basert på dette tviler jeg på at det blir nedgang av betydning på kursen i dag og at vi kan forvente fortsatt stigning frem mot Nytt år.
Redigert 12.12.2023 kl 08:43
NASLover
12.12.2023 kl 09:04
5017
Jeg har selv reist med Norwegian i går fra trondheim til Billund tur retur gjennom jobben min og det var stabb fulle fly selv om i disse tider. Tipper fyllingsgraden var over 80%
Redigert 12.12.2023 kl 09:25
Strategi
12.12.2023 kl 09:27
5003
Tror vi skal videre opp fr a gårsdagens sluttkurs på 10.80.
Qube økte shorten i går og ny short ble sikkert satt på ca 11 kr.
Dette betyr at Qube teknisk har forbedret Shorten, flyttet den opp.
Basert på dette vil Qube ha et noe bedre utgangspunkt for inndekk opp eter min mening.
Ser ut ifra dette ut som de må hente volum på oversiden for ikke å forverre sin Short posisjon.
Hold på aksjene.
Qube økte shorten i går og ny short ble sikkert satt på ca 11 kr.
Dette betyr at Qube teknisk har forbedret Shorten, flyttet den opp.
Basert på dette vil Qube ha et noe bedre utgangspunkt for inndekk opp eter min mening.
Ser ut ifra dette ut som de må hente volum på oversiden for ikke å forverre sin Short posisjon.
Hold på aksjene.
Redigert 12.12.2023 kl 10:01
Ransen
12.12.2023 kl 10:08
4986
NASLover
12.12.2023 kl 10:09
4990
Vær forbredt det blir rocket opptur .....bud sikkert ligger klar hos flere og det kan havne som budkrig mellom 4 store aktør i markedet, mener analytiker.
Bud kan komme innen Jul eller nyttår
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/12/12/8067148/norwegians-potensielle-friere-analytiker-peker-pa-gammel-budgiver
Bud kan komme innen Jul eller nyttår
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/12/12/8067148/norwegians-potensielle-friere-analytiker-peker-pa-gammel-budgiver
Redigert 12.12.2023 kl 10:10
Ransen
12.12.2023 kl 10:20
4975
Dagens prising er iallefall en vits.
Kun kontantbeholdningen er priset inn i aksjen, så kommer alt annet i tillegg.
Det er nå det må handles, lav kronekurs...
Ser for meg 150% opp
Kun kontantbeholdningen er priset inn i aksjen, så kommer alt annet i tillegg.
Det er nå det må handles, lav kronekurs...
Ser for meg 150% opp
Redigert 12.12.2023 kl 10:21
NASLover
12.12.2023 kl 10:30
4941
kun med markedsverdi sammen med cashbeholdning, er NAS verdt ca. 25kr/aksje som er 150% mer enn dagens kurs. Og bare tenkt på hvis det kommer et bud hvor kan det havnet, 30-40kr/aksje og på toppen av den et budkrig mellom IAG, LUFTHANSA; WIZZAIR; RYAN AIR
Singa
12.12.2023 kl 13:12
4747
Det er for meg ett mysterium at noen shorter/øker exitserende short i ett selskap som står i fare for å bli kjøpt opp til en betydelig høyere kurs en dagens. Har de annen info en vi andre?. Om ett bud skulle ligge på rundt 20 kr/aktie så går de på ett massivt tap. Eller håper de på at krigen i Gaza skal spre seg videre i Midtøsten og skape kaos i flytrafikken/oljepris? Det er ett scenarium som i verste fall kan slå til.
Redigert 12.12.2023 kl 13:23
Ransen
12.12.2023 kl 14:21
4667
Det er et mysterium at noen selger i det hele tatt. Har snakket noen betydelige investorer i dag og de holder seg langt unna salgsknappen nå. Så kom det frem noen poeng i at det faktisk er dobbelt så mye krig nå som i fjor, men likevel reiser vi mer. Det bekrefter også tallene....
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/klar-tale-na-haster-det/16295023/
Redigert 12.12.2023 kl 14:24
NASLover
12.12.2023 kl 15:20
4579
Problemet er jo at den er bare optimistisk at kursen kan dra seg ned på samme måte som det skjedde fra Mai til oct før Q3 tall. Fordi dem tror at mørkedager er her med lav reiselyst men det er mange andre faktorer som lar seg NAS å gå oppover. Her blir irrationell vinter i NAS. Nye vinter seasong med oppgang enn nedgang.
NASLover
12.12.2023 kl 15:46
4540
Gratulerer til alle, Arrowstreet har gått under 0.5% terksel og har inndekket noe millioner aksjer med dagens tap på nær 11mil kr
NOELLE
12.12.2023 kl 16:13
4552
Blir nok mer av dette i när fremtid, og lavere oljepris er meget gunstig :)
Strategi
12.12.2023 kl 16:35
4529
Tror sannsynligheten er stor for at 11 kr ryker for godt i morgen, eller røyk for godt i dag.
🚀🚀🚀
Det blir en fin JUL.
Norwegians potensielle friere: Analytiker navngir tre giganter
🚀🚀🚀
Det blir en fin JUL.
Norwegians potensielle friere: Analytiker navngir tre giganter
Redigert 12.12.2023 kl 16:42
Ransen
12.12.2023 kl 17:19
4555
Tenker at dem som ikke vil være med opp å skape verdier må hoppe av nå...
Mølleren
12.12.2023 kl 19:28
4509
Synd at Norwegian Air mulls hedging some of its jet fuel, nå har de som ikkje har henging Fuel billigere drivstoff en Norwegian😑
Fuel er super billig nå 73 dollar fatet.
Fuel er super billig nå 73 dollar fatet.
Santa01
12.12.2023 kl 20:23
4721
12.12.2023 12:08:26
NAS: KOMMUNER STØTTER NORWEGIANS OPPKJØP AV WIDERØE
Oslo (Infront TDN Direkt): Kommunene Tromsø, Bodø, Rana, Harstad og Narvik er bekymret for Konkurransetilsynets ønske om stans av Norwegians Widerøe-oppkjøp.
Det skriver ordførerne i de respektive byene i en pressemelding, melder NRK tirsdag.
- Widerøe er en viktig virksomhet for hele Nord-Norge og som et lite flyselskap i en stor flybransje vil det åpne nye muligheter for Widerøe med en industriell eier som Norwegian, står det videre.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
NAS: KOMMUNER STØTTER NORWEGIANS OPPKJØP AV WIDERØE
Oslo (Infront TDN Direkt): Kommunene Tromsø, Bodø, Rana, Harstad og Narvik er bekymret for Konkurransetilsynets ønske om stans av Norwegians Widerøe-oppkjøp.
Det skriver ordførerne i de respektive byene i en pressemelding, melder NRK tirsdag.
- Widerøe er en viktig virksomhet for hele Nord-Norge og som et lite flyselskap i en stor flybransje vil det åpne nye muligheter for Widerøe med en industriell eier som Norwegian, står det videre.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Kåre Grønn
12.12.2023 kl 20:27
4745
Lukter rå vår!! Du verden så mange triggere! Kommer til å være verdens første selskap som kjører flyene på hydrogen også!!
Mølleren
12.12.2023 kl 23:38
4553
Hvor mangen grader blir det i syden neste sommer?
https://www.dagbladet.no/nyheter/spania-koker/80667020
Tragisk verden brenner:-(
https://www.dagbladet.no/nyheter/spania-koker/80667020
Tragisk verden brenner:-(
NOELLE
13.12.2023 kl 07:28
4362
Det du skriver er bare tull. Bare cirka litt over 30 % av fuel er hedget og til en meget god pris uansett :) og nå kan man få gode muligheter mot slutten av året for nye supergode hedger.....men det er ikke dette som er det store i NAS nå..det er deres fantastisk gode strategiske posisjon og at de er utrolig attraktive med sin enorme kontantkasse og potensielt oppkjopskandidat delux :)
11.50 + i dag også så er vi nok på 12.50-13.50 innen julaften uten bud. Hvis bud så snakker vi MYE mer!
11.50 + i dag også så er vi nok på 12.50-13.50 innen julaften uten bud. Hvis bud så snakker vi MYE mer!
Redigert 13.12.2023 kl 07:49
Strategi
13.12.2023 kl 08:01
4390
Re meldingen fra NTB:
Siste frist for Konkurransetilsynets endelige konklusjonen er 3. januar, men en avgjørelse kan komme før dette.
Siste frist for Konkurransetilsynets endelige konklusjonen er 3. januar, men en avgjørelse kan komme før dette.
Ransen
13.12.2023 kl 08:03
4410
Ifm oppkjøp er det ikke bare en, men flere mulige kandidater.
I tillegg til selskapets strategiske posisjon, er kronekursen svært attraktiv. I så måte kan det faktisk oppstå en budkrig, men det er for mye å håpe...
I tillegg til selskapets strategiske posisjon, er kronekursen svært attraktiv. I så måte kan det faktisk oppstå en budkrig, men det er for mye å håpe...
Strategi
13.12.2023 kl 09:13
4240
Slik jeg ser det er det først nå Norwegian er en sikker og forutsigbar investering, short dekkes inn og det er ikke lenger den siden som har kontrollen.
Det er flust av triggere fremover og langt utover i 2024.
Norwegian er nå og fremover kanskje en av de "hotte" aksjene å sitte i,
Det er nå det starter etter min mening.
Brent olja er 72.50 USD, fantastisk for Norwegian.
Det er flust av triggere fremover og langt utover i 2024.
Norwegian er nå og fremover kanskje en av de "hotte" aksjene å sitte i,
Det er nå det starter etter min mening.
Brent olja er 72.50 USD, fantastisk for Norwegian.
Redigert 13.12.2023 kl 09:29
Singa
13.12.2023 kl 10:38
4156
Hausing over alle stövelskaft, ro deg ned. Det burde värt en IQ kontroll før en sleppes inn på forumet, minimum sko nummeret og da snakker vi om bare den ene skoen. Tror du skal redigere dit innlegg en gang til.
Strategi
13.12.2023 kl 10:49
4204
Nå får vi håpe det kommer inn noen voksne investorer med penger på bok, aksjen skal kraftig opp herfra.
Det er bare å mate på med kjøp, dette kommer til å gå av seg selv.
Sannsynligvis er det Qube som legger ut sperrer for å dekke seg billigst mulig inn.
Disse må tas, gode muligheter for ny tilkomne aksjonærer.
Det er bare å mate på med kjøp, dette kommer til å gå av seg selv.
Sannsynligvis er det Qube som legger ut sperrer for å dekke seg billigst mulig inn.
Disse må tas, gode muligheter for ny tilkomne aksjonærer.
Redigert 13.12.2023 kl 11:00
KanonBra5
13.12.2023 kl 11:26
4151
Dere har fått med dere at Stephen Kavanagh kommer inn i Norwegian styret nå. Han er tidligere CEO i Aer Lingus som eies av IAG!!! Say no more.
Redigert 13.12.2023 kl 11:27
Ransen
13.12.2023 kl 11:34
4140
Bare det i seg selv burde få folk langt unna salgsknappen, men problemet er at folket følger jo ikke med i timen.
Blir nok litt ramaskrik utover børsåpning den dagen en eventuelt slik melding skulle komme...Som jo de fleste flyanalytikere mener kommer...
Blir nok litt ramaskrik utover børsåpning den dagen en eventuelt slik melding skulle komme...Som jo de fleste flyanalytikere mener kommer...
Strategi
13.12.2023 kl 12:08
4122
Tror du kan ta deg en IQ kontroll selv, dersom du ikke ser oppside i et selskap som er priset nærmest til kontant beholdning som "as we speak setter av midler for fremtidig utbytte".
Som også er en høy aktuell oppkjøpskandidat og har en mengde med triggere rett i forkant.
Ta deg en tablett.
Se på kursmålene og hør på Karlsen.
Jeg mener at jeg forholder meg helt greit til realitetene, du derimot er ute å kjøre.
Ha en fin dag videre.
Som også er en høy aktuell oppkjøpskandidat og har en mengde med triggere rett i forkant.
Ta deg en tablett.
Se på kursmålene og hør på Karlsen.
Jeg mener at jeg forholder meg helt greit til realitetene, du derimot er ute å kjøre.
Ha en fin dag videre.
Redigert 13.12.2023 kl 12:08
Strategi
13.12.2023 kl 12:23
4177
RE; I tillegg til erfaringen som sjef i Aer Lingus sitter Kavanagh for øyeblikket i styret i Oman Air, Oman Airport Management Company, leasingselskapet CDB Aviation og i advisory board for leasingselskapet AAP Aviation.
Men til tross for at Norwegian får inn en skikkelig ringrev fra flybransjen blekner nesten nyheten lengre ned i børsmeldingen.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/11/30/8066013/tidenes-forste-utbytte-fra-norwegian
Fint å få sterke nye krefter med solid erfaring fra Aviation inn i styret.
Men til tross for at Norwegian får inn en skikkelig ringrev fra flybransjen blekner nesten nyheten lengre ned i børsmeldingen.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/11/30/8066013/tidenes-forste-utbytte-fra-norwegian
Fint å få sterke nye krefter med solid erfaring fra Aviation inn i styret.
Redigert 13.12.2023 kl 12:26
Strategi
13.12.2023 kl 15:12
3931
Over 11.
Hvem flyr for TUI
Meldes om fulle fly.
✈️😉
Hvem flyr for TUI
Meldes om fulle fly.
✈️😉
Strategi
13.12.2023 kl 15:30
4135
For de som kjører denne ned nå håper jeg for deres del at det ikke kommer en godkjenning fra Konkurransetilsynet før 3 Januar.
Det kan nemlig komme når som helst, altså før 3 januar, fristen er 3 Januar.
Følg med.
Det kan nemlig komme når som helst, altså før 3 januar, fristen er 3 Januar.
Følg med.
Strategi
13.12.2023 kl 15:45
4287
Fulle fly til sydligere strøk med oljepris på 73.5 USD som er største utgiftspost.
Reisene går til fulle priser.
Kan ikke bli bedre, nivået er 2019 nivå.
Stor trafikk meldes også for innenlands.
Det går mot en rekordsterk Desember, kan ikke bli bedre.
Reisene går til fulle priser.
Kan ikke bli bedre, nivået er 2019 nivå.
Stor trafikk meldes også for innenlands.
Det går mot en rekordsterk Desember, kan ikke bli bedre.