QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
uptrade
30.01.2024 kl 21:35
3816
Quebec har ballen nå, så får vi se hva se sentrer tilbake.
Dersom det drøyer i tid, får oljeselskapene klaske i bordet med en sum.
Frykter at kursen går i stampe, i rett og slett frykten for reprise av vaklingen for hvem vei dette går.
Men, det skal ikke mer en bekreftelse nr 2, så er vi igang med noen solide prosenter opp 😀
Takk for at du deler Risch.
Gir en god betryggende fremtid, uavhengig kursen de neste ukene .
Dersom det drøyer i tid, får oljeselskapene klaske i bordet med en sum.
Frykter at kursen går i stampe, i rett og slett frykten for reprise av vaklingen for hvem vei dette går.
Men, det skal ikke mer en bekreftelse nr 2, så er vi igang med noen solide prosenter opp 😀
Takk for at du deler Risch.
Gir en god betryggende fremtid, uavhengig kursen de neste ukene .
rischioso
30.01.2024 kl 21:39
3806
Eller sagt med andre ord og på en forsiktig måte at med den ankefrie avgjørelsen i hånda er caset betydelig derisket noe som så absolutt verken er baket inn eller gjenspeiles i dagens kurs og av samme grunn er det riktig å påstå at reprisingen fortsatt bare befinner seg i startgropa ...;)
unikum
30.01.2024 kl 21:49
3755
Mistenker at questerre er allerede i kontakt med myndighetene om mulig løsning eller deling modell etc.
Jeg er nesten i sjokk over utviklingen av kursen . Vanskelig å tro noe annet enn hva som står i dommen og at markedet ikke har kjørt den opp i skyene allerede. Når vi kjenner historien og tidligere kurser på tro,håp og kjærlighet?
Jeg er nesten i sjokk over utviklingen av kursen . Vanskelig å tro noe annet enn hva som står i dommen og at markedet ikke har kjørt den opp i skyene allerede. Når vi kjenner historien og tidligere kurser på tro,håp og kjærlighet?
Fjellbris
30.01.2024 kl 22:32
3475
Enig uptrade, fremtiden ser med en gang mye lysere ut, og nedsiden nå er begrenset, mens oppside erstatning / utvinning meget god for å si det mildt😀
Fjellbris
30.01.2024 kl 22:36
3455
Enig både når det gjelder betydelig derisket, samt også at dette på langt nær ennå er bakt inn i kursen før vi ivertfall er på 4-5 tallet.
Se hva jeg skriver tidligere i kveld om det, husk også på at QEC lå på kr 7-8 når forbudet kom i 2018, og da tapte de mye penger, EBITDA 2023 trolig 200-300 mill. Nå eier de også 100 % av området vs 25% da.
Se hva jeg skriver tidligere i kveld om det, husk også på at QEC lå på kr 7-8 når forbudet kom i 2018, og da tapte de mye penger, EBITDA 2023 trolig 200-300 mill. Nå eier de også 100 % av området vs 25% da.
Fjellbris
30.01.2024 kl 22:38
3441
Tror du har rett i det og at begge parter har jobbet litt i kulissene og har forberedt forskjellige utfall. Helt enig vedr. kurs som burde vært minst norn kroner til opp etter meldingen.
Pensjon
30.01.2024 kl 22:40
3432
Hei,
Etter min mening betyr den ankefrie avgjørelsen at vi står på stedet hvil. Mulighetene for avvikling er fortsatt ril stede.
En ev. avstengning i framtida betyr at kompensasjonen av utgiftene dekkes av myndighetene med 75 %. Altså utgifter for selskapet.
Så min konklusjon er at kursen er kunstig blåst opp de siste dagene og vil således fortsette nedover. Jeg har solgt meg ut.
Mvh gammel pensjonist
Etter min mening betyr den ankefrie avgjørelsen at vi står på stedet hvil. Mulighetene for avvikling er fortsatt ril stede.
En ev. avstengning i framtida betyr at kompensasjonen av utgiftene dekkes av myndighetene med 75 %. Altså utgifter for selskapet.
Så min konklusjon er at kursen er kunstig blåst opp de siste dagene og vil således fortsette nedover. Jeg har solgt meg ut.
Mvh gammel pensjonist
rischioso
30.01.2024 kl 22:52
3348
Spør du meg så virker det som at du fortsatt tror at du befinner deg på en ZENA tråd for der er nok en avvikling ikke langt unna så skjønner godt at du har solgt deg ut der...;)
Redigert 30.01.2024 kl 22:53
rosgun
30.01.2024 kl 22:53
3352
Skjønner at du har solgt deg ut, har vel ikke lenge igjen når du har hatt nicket pensjonisten og i tilleggmevh « gammel pensjoist» de siste 20 årene.😉.
Takk for at du har solgt, tenker den opplysningen er et tegn på at du skal trade deg enda lavere inn igjen🐣
Takk for at du har solgt, tenker den opplysningen er et tegn på at du skal trade deg enda lavere inn igjen🐣
elnomi
30.01.2024 kl 22:54
3342
Dette kommer til å gå fint rischioso og du får nok se kursen over inngangen rundt kr 2.50. En kan ikke alltid time topp og bunn ved inn og utgang.
rischioso
30.01.2024 kl 22:59
3305
Du er ikke alene - rundt 40% av befolkningen sliter med det samme ...;)
https://iform.nu/sunn-livsstil/psykologi/derfor-blir-du-misunnelig-og-bitter
https://iform.nu/sunn-livsstil/psykologi/derfor-blir-du-misunnelig-og-bitter
Fjellbris
30.01.2024 kl 23:01
3286
Hei Pensjon,
Dersom forbudet blir stående, tror du virkelig aktørene med dom som kom nå sist fredag vil godta at myndighetene dekker 75% av kostpris, selv om Quebeq selvfølgelig prøver seg på det?
Det kommer til å bli «advokat mat», ref. SPb 1 som konservativt har estimert «worst case kostpris erstatning» til kr 3, best case 11.
Jason skrev kr 20-40, men kan også nå etter dette bli høyere.
18 mrd CAD har Utifra Resources gått ut med, de har ca. 60 milliarder kubikkmeter gass. QEC har ca. 163 milliarder kubikkmeter gass.
Dersom forbudet blir stående, tror du virkelig aktørene med dom som kom nå sist fredag vil godta at myndighetene dekker 75% av kostpris, selv om Quebeq selvfølgelig prøver seg på det?
Det kommer til å bli «advokat mat», ref. SPb 1 som konservativt har estimert «worst case kostpris erstatning» til kr 3, best case 11.
Jason skrev kr 20-40, men kan også nå etter dette bli høyere.
18 mrd CAD har Utifra Resources gått ut med, de har ca. 60 milliarder kubikkmeter gass. QEC har ca. 163 milliarder kubikkmeter gass.
Redigert 30.01.2024 kl 23:03
AudereEstFacer
30.01.2024 kl 23:09
3263
:* Mao, en eventuell anke fra myndighetene er uansett sjanseløs for dommen blir stående - okke som - så da er det en "rettferdig" massiv CashErstatning eller permanent åpning som gjelder - ett av 2 hvor begge er mega triggere ...;)"
Det er vel ikke helt slik det fungerer, det er gitt klarsignal til å fortsette for de som har vært påvirket av lovforslaget, også selv om myndighetene anker denne domsavgjørelsen. Hvis en ventet anke behandles og domstolen kommer fram til at myndighetene likevel er i sin rett til å nekte drift, så vil ordlyden i dette påvirke størrelsen på en eventuell erstatning.
Vi er altså ikke garantert verken det ene eller det andre - men ja, det ligger i kortene at det er mest sannsynlig at det enten blir en form for drift eller erstatning. Det er sannsynligheten for drift eller erstatning som gjør at vi er inne, så får vi se om lovskriverne klarer å kødde det til med en ordlyd som domstolen tar for god fisk.
Det er vel ikke helt slik det fungerer, det er gitt klarsignal til å fortsette for de som har vært påvirket av lovforslaget, også selv om myndighetene anker denne domsavgjørelsen. Hvis en ventet anke behandles og domstolen kommer fram til at myndighetene likevel er i sin rett til å nekte drift, så vil ordlyden i dette påvirke størrelsen på en eventuell erstatning.
Vi er altså ikke garantert verken det ene eller det andre - men ja, det ligger i kortene at det er mest sannsynlig at det enten blir en form for drift eller erstatning. Det er sannsynligheten for drift eller erstatning som gjør at vi er inne, så får vi se om lovskriverne klarer å kødde det til med en ordlyd som domstolen tar for god fisk.
rischioso
30.01.2024 kl 23:25
3237
RE - det er gitt klarsignal til å fortsette for de som har vært påvirket av lovforslaget, også selv om myndighetene anker denne domsavgjørelsen.
* Det er jo nettopp det jeg skrev, bare formulert annerledes - altså same, same, but different ...;)
RE - Vi er altså ikke garantert verken det ene eller det andre
* Jeg har heller ikke snakket om garantier, MEN påpekt at det blir enten det ene eller det andre hvor begge er triggende...;)
RE - Det er sannsynligheten for drift eller erstatning som gjør at vi er inne,
*Ja, der er vi helt på linje...;)
RE - så får vi se om lovskriverne klarer å kødde det til med en ordlyd som domstolen tar for god fisk.
* Vel, det er jo nettopp det domstolene nå har gjort - de har ikke tatt (for å bruke dine ord) kødderiet for god fisk gjennom å søke rettferdig behandling for de berørte som seg hør og bør i en rettsstat gjennom å avkle myndighetene som har diktert lover etter eget forgodtbefinnende i ren Putin stil og akkurat det både bør og vil feires fremover gjennom at denne turn-around seiren både bakes inn og gjenspeiles i aksjekursen ...;)
* Det er jo nettopp det jeg skrev, bare formulert annerledes - altså same, same, but different ...;)
RE - Vi er altså ikke garantert verken det ene eller det andre
* Jeg har heller ikke snakket om garantier, MEN påpekt at det blir enten det ene eller det andre hvor begge er triggende...;)
RE - Det er sannsynligheten for drift eller erstatning som gjør at vi er inne,
*Ja, der er vi helt på linje...;)
RE - så får vi se om lovskriverne klarer å kødde det til med en ordlyd som domstolen tar for god fisk.
* Vel, det er jo nettopp det domstolene nå har gjort - de har ikke tatt (for å bruke dine ord) kødderiet for god fisk gjennom å søke rettferdig behandling for de berørte som seg hør og bør i en rettsstat gjennom å avkle myndighetene som har diktert lover etter eget forgodtbefinnende i ren Putin stil og akkurat det både bør og vil feires fremover gjennom at denne turn-around seiren både bakes inn og gjenspeiles i aksjekursen ...;)
1013
30.01.2024 kl 23:47
3135
Du er helt galt på den. Om aktien faller tilbage inden vi hører nærmere fra regeringen ved ingen. Men dommen er en kæmpe sejr for alle selskaberne erstatning eller udvinding er eneste mulighed efter dommen.
Fjellbris
30.01.2024 kl 23:50
3136
nad.oslo skrev Når Lom sparebanken med dette ? Er det nå nylig?
Ja SPB 1 kom med den oppdateringen rett før helga.
(Ligger referert på denne tråd sist fredag mener jeg).
(Ligger referert på denne tråd sist fredag mener jeg).
Redigert 30.01.2024 kl 23:51
Fjellbris
31.01.2024 kl 00:00
3089
Her er den:
Positive update from Quebec: Questerre reported today that the Quebec Superior Court has suspended the provision for Bill 21. As far as we understand, the key impact of the suspension is that the ruling preserves the company’s legal rights for the company’s Lowlands licences. Our understanding is that Questerre currently is working on a damage report for the projects, where the company will require compensation for historical costs (CAD 160m, or NOK 2.9/sh unrisked and undiscounted) and loss of NPV. Regarding the latter, peer Utica Resources has filed a two-digit billion dollar claim to the Government in Quebec for the same reason. We have included the assets in Quebec at conservatively risked amount of NOK 1.0/share. In a blue-sky scenario where the company gets compensated for historical costs and a USD 1/boe lost NPV, we estimate a total compensation of 10-11/share, illustrating the massive upside potential vs. the current share price of below NOK 2/share
Positive update from Quebec: Questerre reported today that the Quebec Superior Court has suspended the provision for Bill 21. As far as we understand, the key impact of the suspension is that the ruling preserves the company’s legal rights for the company’s Lowlands licences. Our understanding is that Questerre currently is working on a damage report for the projects, where the company will require compensation for historical costs (CAD 160m, or NOK 2.9/sh unrisked and undiscounted) and loss of NPV. Regarding the latter, peer Utica Resources has filed a two-digit billion dollar claim to the Government in Quebec for the same reason. We have included the assets in Quebec at conservatively risked amount of NOK 1.0/share. In a blue-sky scenario where the company gets compensated for historical costs and a USD 1/boe lost NPV, we estimate a total compensation of 10-11/share, illustrating the massive upside potential vs. the current share price of below NOK 2/share
Fjellbris
31.01.2024 kl 00:04
3081
Enig, blir mange nye Nick nå å svare opp, anbefaler de som lurer å gå tilbake på tråden her fom fredag morgen og lese seg opp, ligger mye god info fra både MC Axel, Minsin, Tuja, njn mfl.+ masse linker til div omtaler.
rosgun
31.01.2024 kl 00:25
3054
Kurs skal med det vi vet mao ligge på 10-11 kroner uten noe mer nyheter.
Binnion har uttalt 20-40 kr selv
Blir det produksjon snakker vi 100-200 kr
Hva kursen gjør under det laveste nivået er for meg helt uforståelig……
Binnion har uttalt 20-40 kr selv
Blir det produksjon snakker vi 100-200 kr
Hva kursen gjør under det laveste nivået er for meg helt uforståelig……
Redigert 31.01.2024 kl 00:26
rischioso
31.01.2024 kl 00:34
4027
Ja, det er du ikke alene om, men nyheten er helt fersk og markedet har det med å komme diltende etter sammen med nye analyser og økte kursmål så vi får bare benytte denne forsinkelsen til vår egen fordel ved å akkumulere mer her nede mens muligheten ennå er her i påvente av nettopp nye analyser og økte kursmål - og vi må nok ikke vente lenge - ei heller er vi alene om å plukke noe dags omsetningen på over 100m og all herjingen med kursen i etterkant bekrefter ...;)
Redigert 31.01.2024 kl 00:42
Kursmålene dine ble overhodet ikke innfridd i PLT etter uker med panisk hausing og latterlige store tap. En egen evne til å verdsette børsmygger høyere en lokomotiver som Norsk Hydro med flere. Nå er du i gang igjen i med hodeløs hausing i QEC. Tapene må dekkes inn. Man velger seg et nytt selskap med ikke alt for mye omsetning, og hauser i vei, og håper noen går på limpinnen, før man sniker seg ut bakdøren.
Redigert 31.01.2024 kl 02:30
Forsiktig
31.01.2024 kl 02:37
3919
Det er nok sånne formuleringer i dommen de større investor aktørene ser etter når de gransker caset, før dem hopper på toget.
".. noe som betyr at dommen vil bli håndhevet selv om Riksadvokaten anker. Dette eksepsjonelle tiltaket tar sikte på å bevare selskapets rettigheter mens det fortsetter å jobbe mot en rettferdig løsning på situasjonen."
".. noe som betyr at dommen vil bli håndhevet selv om Riksadvokaten anker. Dette eksepsjonelle tiltaket tar sikte på å bevare selskapets rettigheter mens det fortsetter å jobbe mot en rettferdig løsning på situasjonen."
Jeg har skrevet til Jason og hørt, om Michael Binnion skulle tale på Parato og fik dette svar:
Quote:
No, he will be at the SB1 conference in Oslo next month.
Thanks
Jason
Unquote:
Så allerede i Februar taler MB på SB1-konference i Oslo :-)..........bliver spændende, hvad han har at fortælle om sagen i Quebec + alle de andre ting, som QEC har gang i, hvilket folket ikke må glemme (ingen gæld og QEC tjener gode penge allerede)
Kommer kursen længere ned herfra, så står jeg klar til at købe flere end de 1.000.000 aktier, som jeg har i forvejen!!!!!!
Quote:
No, he will be at the SB1 conference in Oslo next month.
Thanks
Jason
Unquote:
Så allerede i Februar taler MB på SB1-konference i Oslo :-)..........bliver spændende, hvad han har at fortælle om sagen i Quebec + alle de andre ting, som QEC har gang i, hvilket folket ikke må glemme (ingen gæld og QEC tjener gode penge allerede)
Kommer kursen længere ned herfra, så står jeg klar til at købe flere end de 1.000.000 aktier, som jeg har i forvejen!!!!!!
Redigert 31.01.2024 kl 07:51
uptrade
31.01.2024 kl 08:00
3490
Supert, takk for info.
Da kan han oppklare hva faktisk meldingen betyr, for de som fortsatt sitter på gjerdet.
Da kan han oppklare hva faktisk meldingen betyr, for de som fortsatt sitter på gjerdet.
Hvorfor må kursen ned før du kjøper? Hvis du likevel tror kursen vil eksplodere. Da betyr inngang på 1,90 eller 2,15 lite.
SPXL
31.01.2024 kl 08:31
3293
Han tror vel kursen skal ned (noe som er riktig) så da venter han, vil jo kjøpe så billig som mulig. Kursen skal også lavere en 1,90
Kan du begrunne hvorfor kursen skal lavere enn 1.90. Du har jo prediket 0,50 i lang tid. Bytta Nick har du gjort også.
minsin
31.01.2024 kl 08:44
3187
Tror vi kan med rimelig sikkerhet - konkludere med at MB kommer med godt nytt på den konferransen.
Kan ikke huske sist han dukket opp på denne konferansen. Normalt har det stor sett vært kun på september konferansen.
Så får vi håpe at børsmelder presentasjons matrialet , i forrkant - slik som han tidligere har gjort -
Kommer nok nye kursmål på aksjen etterhvert
Kan ikke huske sist han dukket opp på denne konferansen. Normalt har det stor sett vært kun på september konferansen.
Så får vi håpe at børsmelder presentasjons matrialet , i forrkant - slik som han tidligere har gjort -
Kommer nok nye kursmål på aksjen etterhvert
Redigert 31.01.2024 kl 08:45
Fjellbris
31.01.2024 kl 08:47
3156
Larsendk - takk for info👍👍 Da får vi nok mye mer info senest fra MB på SPB1’s konferanse neste måned om hvordan QEC ser på dommen, strategi nå videre, erstatningsnivå dersom Québec anker osv osv. Sikkert flere her inne som også deltar på den konferansen. Som deg sitter jeg helt rolig og akkumulerer mer dersom muligheten byr deg på lavere nivåer, i løpet av 2024 skal QEC skikkelig re prises, blir det ikke via utvinnnig så blir det via erstatning!
Ps veldig bra MB deltar der, ref SPB 1 er de som nå senest kom ut med sin oppdaterte analyse også om erstatningen.
Ps veldig bra MB deltar der, ref SPB 1 er de som nå senest kom ut med sin oppdaterte analyse også om erstatningen.
Vekst
31.01.2024 kl 08:49
3136
Godt mulig.
Om jeg tenker litt høyt, hvorfor har ikke MB vært ute i norske medier å kommentert fredagens hendelse?
- avventer med kommentarer til endelig rettsavgjørelse?
- med respekt for sin rival om å finne en løsning som ganger alle parter?
- annet?
Noen som vet når en endelig avgjørelse er ventet? Noen som har fått kommentarer fra Jason?
Om jeg tenker litt høyt, hvorfor har ikke MB vært ute i norske medier å kommentert fredagens hendelse?
- avventer med kommentarer til endelig rettsavgjørelse?
- med respekt for sin rival om å finne en løsning som ganger alle parter?
- annet?
Noen som vet når en endelig avgjørelse er ventet? Noen som har fått kommentarer fra Jason?
mofi1
31.01.2024 kl 08:53
3107
Fint at du har kontakt med Jason, fortsett med det!
Du burde ha jevnlig kontakt med ham siden du har så mye aksjer. :-)
Du burde ha jevnlig kontakt med ham siden du har så mye aksjer. :-)
Vestjyden
31.01.2024 kl 08:58
3039
Asroma87 skrev Kursmål 10-11 kr fra norsk bank idag
Det vil pynte på udtalelsen, hvis det var ledsaget af et link !!!!
Vekst
31.01.2024 kl 08:59
3013
Mens vi venter:
Intervju med MB 2 Mars 2023: https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/02/7990499/questerre-haper-gassmarerittet-snur
Intervju med MB 2 Mars 2023: https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/02/7990499/questerre-haper-gassmarerittet-snur
Asroma87
31.01.2024 kl 09:00
3013
omvo skrev link?
Melding opdateret KURSALARM SPb1:
☘️☘️🏋🏻♀️🏋🏻♀️KR 10🏋🏻♀️🏋🏻♀️☘️☘️🛢️🔆
Positiv opdatering fra Quebec: Questerre rapporterede i dag, at Quebec Superior Court har suspenderet bestemmelsen til lovforslag 21. Så vidt vi forstår, er den vigtigste virkning af suspensionen, at dommen bevarer virksomhedens juridiske rettigheder til virksomhedens Lowlands-licenser. Vores forståelse er, at Questerre i øjeblikket arbejder på en skadesrapport for projekterne, hvor virksomheden vil kræve kompensation for historiske omkostninger (CAD 160 mio., eller NOK 2,9/sh urisikoet og uden rabat) og tab af NPV. Med hensyn til sidstnævnte har peer Utica Resources indgivet et tocifret milliardkrav til regeringen i Quebec af samme grund. Vi har inkluderet aktiverne i Quebec til et konservativt risikobeløb på 1,0 NOK/aktie. I et blå himmel-scenarie, hvor selskabet bliver kompenseret for historiske omkostninger og en tabt NPV på 1 USD/boe, estimerer vi en samlet kompensation på 10-11/aktie, hvilket illustrerer det massive opsidepotentiale i forhold til den nuværende aktiekurs på under 2 NOK /del
☘️☘️🏋🏻♀️🏋🏻♀️KR 10🏋🏻♀️🏋🏻♀️☘️☘️🛢️🔆
Positiv opdatering fra Quebec: Questerre rapporterede i dag, at Quebec Superior Court har suspenderet bestemmelsen til lovforslag 21. Så vidt vi forstår, er den vigtigste virkning af suspensionen, at dommen bevarer virksomhedens juridiske rettigheder til virksomhedens Lowlands-licenser. Vores forståelse er, at Questerre i øjeblikket arbejder på en skadesrapport for projekterne, hvor virksomheden vil kræve kompensation for historiske omkostninger (CAD 160 mio., eller NOK 2,9/sh urisikoet og uden rabat) og tab af NPV. Med hensyn til sidstnævnte har peer Utica Resources indgivet et tocifret milliardkrav til regeringen i Quebec af samme grund. Vi har inkluderet aktiverne i Quebec til et konservativt risikobeløb på 1,0 NOK/aktie. I et blå himmel-scenarie, hvor selskabet bliver kompenseret for historiske omkostninger og en tabt NPV på 1 USD/boe, estimerer vi en samlet kompensation på 10-11/aktie, hvilket illustrerer det massive opsidepotentiale i forhold til den nuværende aktiekurs på under 2 NOK /del
Interessant å se P/E på 29,07 nå. Jeg har ikke sett den så høy for QEC før. P/B 0,73.
https://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
https://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
uptrade
31.01.2024 kl 09:24
2693
Idex hadde skyhøy P/E, men tror jaggu ThinFilm var værst.
Mener QEC lå på rundt 5 i fjor når de gikk med overskudd, og mistenker de ligger på ca det samme pr idag.
Mener QEC lå på rundt 5 i fjor når de gikk med overskudd, og mistenker de ligger på ca det samme pr idag.
Ja, over 25 så kan det midlertidig være negativt. Så vidt jeg husker så er det best å ligge mellom 20 og 25 et sted.
Peter Sellers
31.01.2024 kl 09:34
2584
@minsin, synd hvis vi skal vente helt til slutten av februar med en oppdatering. I så tilfelle finner jeg det litt rart at MB ikke kommer med en plan/strategi nå rett etter dommen og smidd mens jernet er varmt og mens det fortsatt var momentum i aksjen noe som ville gitt oss en ytterligere boost.....er redd dersom ingenting kommer på en stund så vil kursen sige dag for dag noe vi har sett de 2 siste dager!
Peter Sellers
31.01.2024 kl 09:37
2566
@ge11, 0-13 – Aksjen er underpriset, eller man antar nedgang i inntektene. 14-20 – For de fleste bedrifter fornuftig prising. 21-28 – Aksjen er overpriset