Ultimovacs - short squeeze - Norges Gamestop moment
I det lille biotek selskapet Ultimovacs har en aktør nå shortet 650 000 aksjer.
Det er nesten ikke frie aksjer i selskapet da 80 prosent av aksjene eies av topp 50, som har vist seg å sitte long. Det å måtte kjøpe tilbake 650 000 aksjer i selskapet vil alene sende aksjekursen over 200kr. Vi kan altså stå foran «Norges gamestop moment».
Selskaper har flere store triggere de neste ukene og månedene, shorten gjør det hele, om mulig ytterligere interessant - tror mange vil lukte shorter blod de neste dagene - dette kan virkelig bli gøy!
Triggerliste
-4 års OS tall i fase 1 (trolig i løpet av kommende uke)
- OS tall på selskapets fase 2 studie NIPU (dataene vil offentliggjøres natt til 19. Oktober. Ultimovacs vil sende en pressemelding umiddelbart, samt organisere en webcast den påfølgende uken) Merk at her har studieleder fått en LBA for å presentere disse tallene på en av verdens største kreftkonferanser
- CEO skal presentere selskapets planer for en forbyggende plattform/vaksine i Q4
- Oppdatering til markedet om hvordan INITIUM skal leses av, kan komme når som helst.
- 650 000 aksjer short som trolig på kjøpes tilbake i markedet
Det er nesten ikke frie aksjer i selskapet da 80 prosent av aksjene eies av topp 50, som har vist seg å sitte long. Det å måtte kjøpe tilbake 650 000 aksjer i selskapet vil alene sende aksjekursen over 200kr. Vi kan altså stå foran «Norges gamestop moment».
Selskaper har flere store triggere de neste ukene og månedene, shorten gjør det hele, om mulig ytterligere interessant - tror mange vil lukte shorter blod de neste dagene - dette kan virkelig bli gøy!
Triggerliste
-4 års OS tall i fase 1 (trolig i løpet av kommende uke)
- OS tall på selskapets fase 2 studie NIPU (dataene vil offentliggjøres natt til 19. Oktober. Ultimovacs vil sende en pressemelding umiddelbart, samt organisere en webcast den påfølgende uken) Merk at her har studieleder fått en LBA for å presentere disse tallene på en av verdens største kreftkonferanser
- CEO skal presentere selskapets planer for en forbyggende plattform/vaksine i Q4
- Oppdatering til markedet om hvordan INITIUM skal leses av, kan komme når som helst.
- 650 000 aksjer short som trolig på kjøpes tilbake i markedet
Londonmannen
23.11.2023 kl 19:15
5521
Våren 2024 kan ikke komme fort nok! Men jeg tror nok markedet vil ta denne situasjonen inn over seg lenge før mars/april 24. Tenker Ulti ligger an til å bli en av det klareste nyuttårsrakettene vi noen gang har sett på OSE. For det kan skje svært så positive ting i Ulti allerede i desember 23. Og når vi allerede har klare indikasjoner på at vi i mars/april vil få noen supre nyheter, ja da tcviler jeg ikke på at dette vil påvirke kursen i gpd tid før bjerken skyter knopper.
Falketind
23.11.2023 kl 19:32
5479
Får vente med stigningen til etter nyttår, må tenke på formueskatten.🤔
Veldig bra oppdatering! Markedet skal jo i teorien starte å prise inn ting og tang 6 måneder før det skjer. Det vil si at man bør begynne allerede nå å prise inn en forventning til INITIUM. Hvor høyt er Oslo børs villige til å prise et selskap med en universal kreftvaksine som:
1. Har flere positive fase 1 studier på UV1
2. Har allerede vist positiv fase 2 studie i én av de vanskeligste krefttypene å behandle med UV1
3. Har utsatt INITIUM studien 2 ganger fordi pasientene ikke dør eller får progresjon (mest sannsynlig fordi UV1 fungerer)
4. Har 4 randomiserte fase 2 studier pågående
5. Har enda en asset i pipeline utenom UV1 som skal leses av i løpet av noen uker/desember
Kursmål 2024: 1000kr etter at BMS kjøper opp selskapet. Place your bets!
1. Har flere positive fase 1 studier på UV1
2. Har allerede vist positiv fase 2 studie i én av de vanskeligste krefttypene å behandle med UV1
3. Har utsatt INITIUM studien 2 ganger fordi pasientene ikke dør eller får progresjon (mest sannsynlig fordi UV1 fungerer)
4. Har 4 randomiserte fase 2 studier pågående
5. Har enda en asset i pipeline utenom UV1 som skal leses av i løpet av noen uker/desember
Kursmål 2024: 1000kr etter at BMS kjøper opp selskapet. Place your bets!
Londonmannen
23.11.2023 kl 22:13
5393
Skal ikke begi meg inn på noen budkrig mhp hvor høyt kursen kan gå. Men det sier seg selv at dersom markedet får gode og troverdige indikasjoner på at Ulti har lykkes med UV1, da kan oppturen bli brutal og særdeles hyggelig. Vi som har noen år på baken har jo fått med oss hvordan markedet er villige til å prise aksjer de mener har et voldsomt potensiale. Ja, selv selskaper som viste seg å være basert på kun luft, har investorer vært villige til å prise til eventyrlige kurser. Så skulle det nå vise seg at UV1 funker, så bør det kunne bli litt av en opptur for Ultimovacs. Hvor taket befinner seg, ja se det skal jeg ikke si noe om.
heilo888
24.11.2023 kl 00:02
5252
Nei kursen trenger ikke stige mer nå før nyttår med hensyn til formueskatten.
Men tror vi på nyåret får en FOMO med tanke på FOMOèn som man forventer når det nærmer seg midten av mars😀!
Men tror vi på nyåret får en FOMO med tanke på FOMOèn som man forventer når det nærmer seg midten av mars😀!
heilo888
24.11.2023 kl 00:18
5250
Her mer fra hva Carlos sier:
"by mid april the last patient has passed 18 months follow-up period [dette har vel strengt tatt skjedd ved cut-off-datoen, wvh anm.], and the first patient will have been in the study for 42 months. So it is quite an extended period, and the median observation time is 24 months. This gives us confidence that the results – whatever they are –are already there , and [are] not dependent on the last endpoints to happen (during this period of time). So, I think it’s going to be a very exciting time, because clearly clearly something is happening in that study because the study population is faring very differently from the historical data of ipi / nivo, which are the combination we are using UV1 with.”
"by mid april the last patient has passed 18 months follow-up period [dette har vel strengt tatt skjedd ved cut-off-datoen, wvh anm.], and the first patient will have been in the study for 42 months. So it is quite an extended period, and the median observation time is 24 months. This gives us confidence that the results – whatever they are –are already there , and [are] not dependent on the last endpoints to happen (during this period of time). So, I think it’s going to be a very exciting time, because clearly clearly something is happening in that study because the study population is faring very differently from the historical data of ipi / nivo, which are the combination we are using UV1 with.”
Londonmannen
24.11.2023 kl 07:54
5038
Enig med deg mhp formuesskatten. Mennmed så tydelige tegn på at «noko vidunderlig» er i ferd med å skje med Ultimovacs i Mats/april neste år, «frykter» jeg at en del msrkedsaktører vil posisjonere seg i god tid før nyttår. Så jeg har nok tro på at kursen vil fortsette å stige frem mot nyttår. Men vi får ta det som menn. ;-))
Lakshmi
24.11.2023 kl 08:11
5042
Nå hopper jeg også på toget. Føler at dette er rette tid, Ultimovacs har et lovende og godt dokumentert produkt med UV1, en kreftvaksine som har vist seg å ha betydelig klinisk effekt og potensial for å bekjempe en rekke solide kreftformer.
Selskapet sterke ledelse og erfarene forskningsteam med en imponerende track record i biotech-bransjen, gir meg økt tillit til selskapets evne til å lykkes. Noen som vet om Ultimovacs har også sikret seg samarbeid med anerkjente biotech-selskaper enda?
Selskapet sterke ledelse og erfarene forskningsteam med en imponerende track record i biotech-bransjen, gir meg økt tillit til selskapets evne til å lykkes. Noen som vet om Ultimovacs har også sikret seg samarbeid med anerkjente biotech-selskaper enda?
elnomi
24.11.2023 kl 08:50
5210
Ultimovacs kan nå enkelt oppsumeres "Det gjelder å kjenne sin besøkelsestid mens kursen enda er rundt 120 tallet".
Her er det nok mange aksjonærer som i 2024 og fremover vil med glede vil kunne fortelle familie og venner at formuen og den økonomiske friheten i stor grad skyldes at en oppdaget aksjen Ultiomvacs høsten 2023.
Her er det nok mange aksjonærer som i 2024 og fremover vil med glede vil kunne fortelle familie og venner at formuen og den økonomiske friheten i stor grad skyldes at en oppdaget aksjen Ultiomvacs høsten 2023.
Fluefiskeren
24.11.2023 kl 09:47
5127
Et sikkert dumt spørsmål fra en som nettopp har gått inn i selskapet. Når jeg hører ordet vaksine tenker jeg på forebyggende og medisin tenker jeg på som helbredende hvis man først er blitt syk. Ser at det hele tiden snakkes om vaksine. Det blir vel neppe slik at befolkningen tar en vaksine for å unngå f.eks. kreft. Er ikke denne vaksinen egentlig å betrakte som medisin? Burde sikkert lest meg opp bedre, men det er jo masse flinke folk her.
heilo888
24.11.2023 kl 10:21
5174
De 5 fase 2 studiene som nå kjøres med UV1 i kombinasjon med immunterapi fra flere ulike Big Pharma er studier som har til hensikt å vise økt terapeutisk virkning for pasienter som allerede har fått en kreftdiagnose.
Men så har Ultimovacs også en TET-plattform som de bla. tenker kan bidra til å utvikle en forebyggende (profylaktisk) vaksine mot kreft. Her kjører de for øyeblikket en studie kalt TENDU i prostatakreft. Det har nærmest vært et hemmelighetstempel rundt denne studien og TET-plattformen generelt hvor de frem til nå har holdt kortet tett til brystet. Trolig pga. i påvente av at patentene skal skal bli godkjent.
Men i desember vil de avholde en informasjonsdag om TET-plattformen og hva de tenker rundt denne så da får vi og markedet forhåpentligvis vite langt mer enn det man vet i dag.
Men så har Ultimovacs også en TET-plattform som de bla. tenker kan bidra til å utvikle en forebyggende (profylaktisk) vaksine mot kreft. Her kjører de for øyeblikket en studie kalt TENDU i prostatakreft. Det har nærmest vært et hemmelighetstempel rundt denne studien og TET-plattformen generelt hvor de frem til nå har holdt kortet tett til brystet. Trolig pga. i påvente av at patentene skal skal bli godkjent.
Men i desember vil de avholde en informasjonsdag om TET-plattformen og hva de tenker rundt denne så da får vi og markedet forhåpentligvis vite langt mer enn det man vet i dag.
Redigert 24.11.2023 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
Gunnars
24.11.2023 kl 10:49
5353
Fluefiskeren skrev Takker.
Lungekreft er en av de verste diagnosene et menneske kan få.
Her får de verste stadium pasientene max 24 mnd levetid.
Da har kreften fått så kraftig tak at videre behandling ikke er tilstrekkelig.
Her kommer medisinen/vaksinen inn til så syke pasienter at de så vidt er oppegående.
At medisinen/vaksinen skaper langtidsoverlevende i denne kategorien er bare en verdenssensasjon. Ingen, jeg gjentar ingen, har greid dette før. Det er nok for meg at de har greid EN langtidsoverlever, men de har greid flere.
Hva vi kunne oppnådd med tidligere behandling for de lærde utrede, men jeg mener vi ville fått enda bedre resultater. Dette er vel UV2, men her holder selskapet kortene tett inntil brystet.
Her snakker vi vel mere vaksine, studiene til nå har vel nå vært mere medisin, som ingen i verden har greid før!
Avgjort spennende fremover mot påske. Stay.
Her får de verste stadium pasientene max 24 mnd levetid.
Da har kreften fått så kraftig tak at videre behandling ikke er tilstrekkelig.
Her kommer medisinen/vaksinen inn til så syke pasienter at de så vidt er oppegående.
At medisinen/vaksinen skaper langtidsoverlevende i denne kategorien er bare en verdenssensasjon. Ingen, jeg gjentar ingen, har greid dette før. Det er nok for meg at de har greid EN langtidsoverlever, men de har greid flere.
Hva vi kunne oppnådd med tidligere behandling for de lærde utrede, men jeg mener vi ville fått enda bedre resultater. Dette er vel UV2, men her holder selskapet kortene tett inntil brystet.
Her snakker vi vel mere vaksine, studiene til nå har vel nå vært mere medisin, som ingen i verden har greid før!
Avgjort spennende fremover mot påske. Stay.
heilo888
24.11.2023 kl 11:04
5350
Om du her omtale NIPU-studien så er det lungehinnekreft som er en meget liten kreftindikasjon innen lungekreftområdet.
Men uansett oppsiktsvekkende gode data i en kreftindikasjon det nesten har vært umulig å behandle bare med immunterapi.!
Og de positive resultatene i lungehinnekreft gir sterke forhåpninger til gode resultater for de andre 4 fase 2 studiene. Ikke minst for Lungvac-studien som kjøres Non-small cell lung canser(NSCLC) ved 10 norske sykehus. Denne kreftindikasjonen er kjempestor på verdensbasis og vellykkede resultater her vil bety uhyre mye for svært mange pasienter og for Ultimovacs som selskap.
Men uansett oppsiktsvekkende gode data i en kreftindikasjon det nesten har vært umulig å behandle bare med immunterapi.!
Og de positive resultatene i lungehinnekreft gir sterke forhåpninger til gode resultater for de andre 4 fase 2 studiene. Ikke minst for Lungvac-studien som kjøres Non-small cell lung canser(NSCLC) ved 10 norske sykehus. Denne kreftindikasjonen er kjempestor på verdensbasis og vellykkede resultater her vil bety uhyre mye for svært mange pasienter og for Ultimovacs som selskap.
Redigert 24.11.2023 kl 11:58
PHOinvestor
24.11.2023 kl 11:11
5340
Ja ja nå har jeg solgt , realisert tape og kjøpt meg inn igjen , snitt nå på 135,- hvis jeg tar med tapet. Dette blir utrolig spennende
1-2 dager med bare hvordan-er-det-mulig prat om shorting på TI, uten noen konklusjoner den ene eller den andre vei.
Så da er det vel bare å legge den ballen død?
Ha-ha!
Nei.
Man kunne jo f.eks. spørre Holum om hvordan det er mulig (var han forresten bare ute i media nå nylig for å prate kursen opp slik at shorterene kan sette mer på topp, DNB solgte seg jo ut på oppgangen, de svinepelsene)? Man kunne spørre FA, det er jo en Finansavis. Eller man kunne spørre Finanstilsynet (..om hvordan de mener eller erfarer at det er mulig og hvordan det ikke bør være mulig).
Dette er vel så godt som status på TI nå:
--
"
Deep
45
6t
De har nok ikke satt en short uten en utvei i en ellers illikvid aksje.
Greit nok at short ikke er super viktig, det er tross alt kun 3 % av aksjene som er shortet.
Men ingen kan forklare en fornuftig måte for Janus å komme seg ut av den posisjonen de har som også stemmer overens med handelsmønsteret i aksjen.
Kan du forklare hvordan de kan ha sikret seg, og hvilke aktører som eventuelt kunne tenke seg å være motparter ?
2 svar
h3nk1
12970
VIPPS MEG
1
5t
ingen kan forklare en fornuftig måte for Janus å komme seg ut av den posisjonen
The end.
"
Så; HVORDAN ER DET MULIG?
Et enkelt, konkret og operasjonelt nærliggende når man ser at Folkefiendefondet så godt som helt har tømt seg for aksjer; er at shorterene har LÅNT DOBBELT så mye som de shorter. Resten av nedtrekket gjør de med resten av de lånte aksjene som de handler mellom seg selv og lar ligge på utenlandske nominee-konti helst under topp50. Det forkalrer dager med uhorvelig mye mer omsetning enn bevegelser på aksjonærlistene i denne "lite likvide", lav fri-flyt aksjen.
Så leverer de bare tilbake den ene halvparten de reelt har satt short med den andre halvparten de også har lånt, men som de sitter på på sine egne anonyme konti.
Spør Finanstilsynet om dette. Vær forberedt på at du kan få svar fra deres siamesiske tvilling Finnestilsynet.
Plausibelt?
Ganske.
Børsen er et javhlig sted, hvor ting fordreies. (Det finnes grunner til å stille spørsmål ved om GT-gud er den samme guden som i NT. Man kan ha slått klinten sammen med hveten. Altså fordreid sannheten, for å fortsatt sitte med makten.)
Javel, som de sier på sørlandet når de egentlig mener nei, eller selv ikke vil gjøre noe med et problem og lar korrupsjonen leve passe fett under det kommunale bibelbeltet.
Så da er det vel bare å legge den ballen død?
Ha-ha!
Nei.
Man kunne jo f.eks. spørre Holum om hvordan det er mulig (var han forresten bare ute i media nå nylig for å prate kursen opp slik at shorterene kan sette mer på topp, DNB solgte seg jo ut på oppgangen, de svinepelsene)? Man kunne spørre FA, det er jo en Finansavis. Eller man kunne spørre Finanstilsynet (..om hvordan de mener eller erfarer at det er mulig og hvordan det ikke bør være mulig).
Dette er vel så godt som status på TI nå:
--
"
Deep
45
6t
De har nok ikke satt en short uten en utvei i en ellers illikvid aksje.
Greit nok at short ikke er super viktig, det er tross alt kun 3 % av aksjene som er shortet.
Men ingen kan forklare en fornuftig måte for Janus å komme seg ut av den posisjonen de har som også stemmer overens med handelsmønsteret i aksjen.
Kan du forklare hvordan de kan ha sikret seg, og hvilke aktører som eventuelt kunne tenke seg å være motparter ?
2 svar
h3nk1
12970
VIPPS MEG
1
5t
ingen kan forklare en fornuftig måte for Janus å komme seg ut av den posisjonen
The end.
"
Så; HVORDAN ER DET MULIG?
Et enkelt, konkret og operasjonelt nærliggende når man ser at Folkefiendefondet så godt som helt har tømt seg for aksjer; er at shorterene har LÅNT DOBBELT så mye som de shorter. Resten av nedtrekket gjør de med resten av de lånte aksjene som de handler mellom seg selv og lar ligge på utenlandske nominee-konti helst under topp50. Det forkalrer dager med uhorvelig mye mer omsetning enn bevegelser på aksjonærlistene i denne "lite likvide", lav fri-flyt aksjen.
Så leverer de bare tilbake den ene halvparten de reelt har satt short med den andre halvparten de også har lånt, men som de sitter på på sine egne anonyme konti.
Spør Finanstilsynet om dette. Vær forberedt på at du kan få svar fra deres siamesiske tvilling Finnestilsynet.
Plausibelt?
Ganske.
Børsen er et javhlig sted, hvor ting fordreies. (Det finnes grunner til å stille spørsmål ved om GT-gud er den samme guden som i NT. Man kan ha slått klinten sammen med hveten. Altså fordreid sannheten, for å fortsatt sitte med makten.)
Javel, som de sier på sørlandet når de egentlig mener nei, eller selv ikke vil gjøre noe med et problem og lar korrupsjonen leve passe fett under det kommunale bibelbeltet.
Redigert 12.12.2023 kl 18:28
Rule
12.12.2023 kl 21:58
3938
har du gang i pyramide spil....? Lånte aktier skal leveres tilbage uanset hvem de har lånt dem af. De kan da ikke lukke et lån med et andet lån.
Ville ønske at jeg kunne det.... :-)
Hvis de ejer like mye aktier som short, så er det ulovlig opgivelse da man skal opgive netto ( net ) short:
*Public disclosure of significant NET short positions in shares
Ville ønske at jeg kunne det.... :-)
Hvis de ejer like mye aktier som short, så er det ulovlig opgivelse da man skal opgive netto ( net ) short:
*Public disclosure of significant NET short positions in shares
Det jeg skriver er at de kan låne det dobbelte av det de shorter. Av det de har lånt, men ikke shorter; flytter de med algoer fram og tilbake på egne konti (og altså potensielt med egen algohandel som matcher sine salgsordrer med sin kjøpsordrer).
Jo sikrere de er på shorten (og dermed sannsynligheten for at de får gode inndekkingsforhold uten short squeeze), dess skjevere kan de tørre å forskyve 50/50 i favør short (som da blir høyere enn 50%). På denne måten oppnås det "uforklarlige" at kursen ikke går selv om de har dekket seg inn - ved altså å levere den halvparten de fortsatt sitter på tilbake til FTF og melde det inn som redusert short - uten å presse kursen.
Deretter kan de velge mer i ro og mak når/om de vil begynne å kjøpe tilbake aksjene de en gang solgte - uten presse kursen.
Jo sikrere de er på shorten (og dermed sannsynligheten for at de får gode inndekkingsforhold uten short squeeze), dess skjevere kan de tørre å forskyve 50/50 i favør short (som da blir høyere enn 50%). På denne måten oppnås det "uforklarlige" at kursen ikke går selv om de har dekket seg inn - ved altså å levere den halvparten de fortsatt sitter på tilbake til FTF og melde det inn som redusert short - uten å presse kursen.
Deretter kan de velge mer i ro og mak når/om de vil begynne å kjøpe tilbake aksjene de en gang solgte - uten presse kursen.
rockpus
13.12.2023 kl 18:06
8165
Tror vel de fleste av oss som har investert i dette selskapet har gjort det fordi vi tror på kommende resultater, og ikke fordi vi har kalkulert med heftig short inndekning.
PHOinvestor
13.12.2023 kl 18:27
8130
Var det slik att det skulle legges frem noen data nå i desember
Kraamz
13.12.2023 kl 20:48
7973
PHOinvestor skrev Var det slik att det skulle legges frem noen data nå i desember
Vi venter mer info ang TET 🙂👍
Rule
13.12.2023 kl 21:37
7955
Din model vil kræve at Janus har lånt 2 x ca. 850.000 aktier så ca. 1.7mill aktier. De short der er bygget op har fulgt reduktionen i FTF's beholdning ganske fint 1:1, så vidt jeg har forstået og husker.
Jeg forstår også anmeldelseskravet som at man skal opgive sin netto short. Eksempel:
lånt = 1700 stk
short = 1000 stk ( solgt )
beholdning = 700 stk
netto short = 1000 - 700 = 200 stk
Jeg forstår også anmeldelseskravet som at man skal opgive sin netto short. Eksempel:
lånt = 1700 stk
short = 1000 stk ( solgt )
beholdning = 700 stk
netto short = 1000 - 700 = 200 stk
Hvordan vil du/andre evLUERE modellen opp mot ditt første avsnitt?
Jeg vil tro anmeldingskriteriet går på at det skal nettes det de og nærstående har satt short og kjøpt. Er det riktig?
Artikkel nå, Ingressen her er virkelig riktig:
https://www.marketwatch.com/story/sec-chair-gensler-invokes-gamestop-in-defense-of-new-short-sale-rules-a8d27351?cx_testId=22&cx_testVariant=cx_1&cx_artPos=1&mod=home-page-cx#cxrecs_s
EU-harmoniseringene har virkelig gitt en gråsone rett i fronten, samt flex og tilpasningsvinduer lenger ut i tid. Det er et oppsett. Noen kaller slikt for rigging.
Det er vitkig å ta småfisker så det kan framstå som at Finanstilsynet finnes:
https://www.finansavisen.no/finans/2023/12/14/8071612/investor-atle-sandvik-pedersen-far-ny-rekordbot-etter-kursmanipulasjon?zephr_sso_ott=iiR24C
Men la systemet gå fri. Saten eier tross alt 47% av DNB.
Den norske saten eier 10% av det europeiske Euronext.
Jeg vil tro anmeldingskriteriet går på at det skal nettes det de og nærstående har satt short og kjøpt. Er det riktig?
Artikkel nå, Ingressen her er virkelig riktig:
https://www.marketwatch.com/story/sec-chair-gensler-invokes-gamestop-in-defense-of-new-short-sale-rules-a8d27351?cx_testId=22&cx_testVariant=cx_1&cx_artPos=1&mod=home-page-cx#cxrecs_s
EU-harmoniseringene har virkelig gitt en gråsone rett i fronten, samt flex og tilpasningsvinduer lenger ut i tid. Det er et oppsett. Noen kaller slikt for rigging.
Det er vitkig å ta småfisker så det kan framstå som at Finanstilsynet finnes:
https://www.finansavisen.no/finans/2023/12/14/8071612/investor-atle-sandvik-pedersen-far-ny-rekordbot-etter-kursmanipulasjon?zephr_sso_ott=iiR24C
Men la systemet gå fri. Saten eier tross alt 47% av DNB.
Den norske saten eier 10% av det europeiske Euronext.
Redigert 14.12.2023 kl 18:54
Aksjonærer
Firmanavn
Omsetning
Resultat før skatt
Andel Aksjer:
Nærings- og Fiskeridepartementet
0
0
33.99%
Sparebankstiftelsen DnB
59.403
-1.100.234
8.38%
Folketrygdfondet
0
0
5.69%
State Street Bank And Trust Comp
1.77%
Jpmorgan Chase Bank, N.a., London
1.32%
Andre
48.85%
Kan du ta en titt på hva Sparebankstiftelsen DnB er?
(Jeg mente å skrive 42% ovenfor. 47-tallet er det som norske og de UTENLANDSKE meglerselskapene eide av Oslo Børs før det ble solgt til Euronext.)
"TheObserver
679
2d
Back in the days var det nok veldig harmøst og ufarlig å slippe data som handlet om safety, med mindre det var for mye tox.
Nå har vi fått et marked hvor det å shorte biotek er mer lønnsomt enn å være long, så da benyttes enhver anledning til å skape frykt og tvil om investeringscaser.
Så ja, fundamentalt helt enig, men ting har endret seg (synes jeg)
"
.....Særlig når det finner undisclosed verktøy for å få til dette i handelen og ordreboka.
Firmanavn
Omsetning
Resultat før skatt
Andel Aksjer:
Nærings- og Fiskeridepartementet
0
0
33.99%
Sparebankstiftelsen DnB
59.403
-1.100.234
8.38%
Folketrygdfondet
0
0
5.69%
State Street Bank And Trust Comp
1.77%
Jpmorgan Chase Bank, N.a., London
1.32%
Andre
48.85%
Kan du ta en titt på hva Sparebankstiftelsen DnB er?
(Jeg mente å skrive 42% ovenfor. 47-tallet er det som norske og de UTENLANDSKE meglerselskapene eide av Oslo Børs før det ble solgt til Euronext.)
"TheObserver
679
2d
Back in the days var det nok veldig harmøst og ufarlig å slippe data som handlet om safety, med mindre det var for mye tox.
Nå har vi fått et marked hvor det å shorte biotek er mer lønnsomt enn å være long, så da benyttes enhver anledning til å skape frykt og tvil om investeringscaser.
Så ja, fundamentalt helt enig, men ting har endret seg (synes jeg)
"
.....Særlig når det finner undisclosed verktøy for å få til dette i handelen og ordreboka.
Redigert 16.12.2023 kl 18:00
SirJohnny
16.12.2023 kl 20:23
7392
Vi venter på TET og som joker tror jeg også vi KAN få fast track NIPU i slutten av desember. I januar rettes alle oppmerksomhet mot flaggskipet INITIUM.
Når det kommer til TET/TENDU er dette først og fremst en safty studie. Det jeg tror markedet kanskje ikke vil forstå er viktigheten av å ha denne form for teknologiplattform. Når de store farmasigigantene er på jakt etter mulige samarbeidsavtaler eller kandidater for oppkjøp, er det spesielt to ting de ser etter: Et lovende utviklingsprogram for legemidler, eller en attraktiv teknologiplattform.
I Algeta sitt tilfelle var Bayer først og fremst interessert i selskapets hovedprogram, kreftmedisinen Xofigo.
For Nuevolution var Amgen interessert i teknologiplattformen for screening av molekyler. Denne ville Amgen bruke på flere av deres terapiområder, i hovedsak immunologi og onkologi.
En attraktiv teknologiplattform var også det Santaris Pharma satt med da det ble kjøpt av Roche i 2014.
– Interessen kan bli trigget av enten en teknologiplattform eller et forskningsprogram, eller begge deler.
Slik jeg ser det er TENDU viktig. Jeg vil tro at vi i en oppdatering ikke bare får info om safty, men også hvilke planer selskapet har med plattformen fremover - dette er en viktig stein ved et eventuelt salg.
Når det kommer til TET/TENDU er dette først og fremst en safty studie. Det jeg tror markedet kanskje ikke vil forstå er viktigheten av å ha denne form for teknologiplattform. Når de store farmasigigantene er på jakt etter mulige samarbeidsavtaler eller kandidater for oppkjøp, er det spesielt to ting de ser etter: Et lovende utviklingsprogram for legemidler, eller en attraktiv teknologiplattform.
I Algeta sitt tilfelle var Bayer først og fremst interessert i selskapets hovedprogram, kreftmedisinen Xofigo.
For Nuevolution var Amgen interessert i teknologiplattformen for screening av molekyler. Denne ville Amgen bruke på flere av deres terapiområder, i hovedsak immunologi og onkologi.
En attraktiv teknologiplattform var også det Santaris Pharma satt med da det ble kjøpt av Roche i 2014.
– Interessen kan bli trigget av enten en teknologiplattform eller et forskningsprogram, eller begge deler.
Slik jeg ser det er TENDU viktig. Jeg vil tro at vi i en oppdatering ikke bare får info om safty, men også hvilke planer selskapet har med plattformen fremover - dette er en viktig stein ved et eventuelt salg.
gade
17.12.2023 kl 11:08
7355
Med bakgrunn av tidligere gode resultater i fase 1 med 20 ? pasienter behandlet med UV 1 i prostatacancer ,er det lov å anta et oppsett av en fase 2 studie her hvor UV 1 blir inkorporert i Tet-plattformens molekyl med andre spesifikke prostata-antigener.Dette under forutsetning av gode safety resultater i Tendu-studien. Markedspotensial for framtid her : Sky is the limit !
God Jul til alle her inne på forum !
God Jul til alle her inne på forum !
SirJohnny
17.12.2023 kl 14:52
7350
Absolutt, den potensielle oppsiden er enorm, ingen meglerhus har priset inn noen ting fra TET i analysene sine. Tror også betydningen av en fungerende plattformteknologi er svært viktig ved et salg av selskapet.
elnomi
17.12.2023 kl 15:46
7293
Alt ligger til rette for at det smeller skikkelig opp i Ultimovacs i ukene fremover, både en nyttårsrakett og en Q1-24 rakett.
Kraamz
17.12.2023 kl 20:34
7079
Det du skriver der er så hinsides intressant ☺️ Potensiale for TET i seg selv om det viser seg å gi meningsfull effekt, Bør være nok til at man ser økt interesse når det kommer til M&A rundt selskapet👍
God jul til deg og alle dere andre🙂
God jul til deg og alle dere andre🙂
Londonmannen
17.12.2023 kl 22:28
6913
Joda, 2024 kan bli et heftig år! Gleder meg!
God Jul til dere alle! Burde være unødvendig å øsnske godt nyttår til Ultimovacs aksjonærer. ;-))
God Jul til dere alle! Burde være unødvendig å øsnske godt nyttår til Ultimovacs aksjonærer. ;-))
Kraamz
18.12.2023 kl 07:02
6715
God jul 😃
Ultimovacs Announces Completion of Exploratory Phase I TENDU Study of TET Vaccine Technology Platform Meeting the Primary Endpoint
Dose-escalation, first-in-human Phase I trial showed good safety and tolerability across all dose-cohorts, meeting the primary endpoint
Data included observations of immune activation with vaccine specific T cell responses, meeting the secondary endpoint
In addition to the trial results, advancements in preclinical research, technology development and product manufacturing provide a valuable foundation for the future development of the TET technology platform and TET-based vaccine candidates
Oslo, December 18, 2023: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”) (OSE ULTI), a clinical-stage biotechnology leader in novel immunotherapeutic cancer vaccines, today announced the conclusion of the exploratory Phase I TENDU study (NCT04701021) of the company’s vaccine technology platform, Tetanus-Epitope Targeting (TET), in patients with prostate cancer. The purpose of the study was to provide an initial safety assessment of a TET vaccine as a basis for future TET platform development. TET is a new therapeutic vaccine concept for activating specific T cells that can target and eradicate cancer cells.
“We value the positive outcome of this exploratory study as well as the results from dedicated efforts in preclinical research, technology development and manufacturing. These advances position us for the future expansion of our proprietary technologies with the potential to develop new vaccine candidates,” said Carlos de Sousa, Chief Executive Officer of Ultimovacs. “We have an exciting year ahead of us, with important clinical trial readouts and upcoming value-inflection points in our UV1 clinical development program.”
Ultimovacs Announces Completion of Exploratory Phase I TENDU Study of TET Vaccine Technology Platform Meeting the Primary Endpoint
Dose-escalation, first-in-human Phase I trial showed good safety and tolerability across all dose-cohorts, meeting the primary endpoint
Data included observations of immune activation with vaccine specific T cell responses, meeting the secondary endpoint
In addition to the trial results, advancements in preclinical research, technology development and product manufacturing provide a valuable foundation for the future development of the TET technology platform and TET-based vaccine candidates
Oslo, December 18, 2023: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”) (OSE ULTI), a clinical-stage biotechnology leader in novel immunotherapeutic cancer vaccines, today announced the conclusion of the exploratory Phase I TENDU study (NCT04701021) of the company’s vaccine technology platform, Tetanus-Epitope Targeting (TET), in patients with prostate cancer. The purpose of the study was to provide an initial safety assessment of a TET vaccine as a basis for future TET platform development. TET is a new therapeutic vaccine concept for activating specific T cells that can target and eradicate cancer cells.
“We value the positive outcome of this exploratory study as well as the results from dedicated efforts in preclinical research, technology development and manufacturing. These advances position us for the future expansion of our proprietary technologies with the potential to develop new vaccine candidates,” said Carlos de Sousa, Chief Executive Officer of Ultimovacs. “We have an exciting year ahead of us, with important clinical trial readouts and upcoming value-inflection points in our UV1 clinical development program.”
elnomi
18.12.2023 kl 08:03
6613
God JUL (også til Janus, dekke seg inn nå eller vente til det blir mye dyrere?).
Ultimovacs leverer på alle områder og tror ikke kursen blir under kr 150 veldig lenge.
Carlos de Sousa, Chief Executive Officer of Ultimovacs. "We have an exciting year ahead of us, with important clinical trial readouts and upcoming value-inflection points in our UV1 clinical development program."
Ultimovacs leverer på alle områder og tror ikke kursen blir under kr 150 veldig lenge.
Carlos de Sousa, Chief Executive Officer of Ultimovacs. "We have an exciting year ahead of us, with important clinical trial readouts and upcoming value-inflection points in our UV1 clinical development program."
Redigert 18.12.2023 kl 08:05
gade
18.12.2023 kl 08:30
6525
Det som blir interessant etter dagens melding er senere framleggelse av de kliniske resultater i en såkalt peer-reviewed publikasjon. Dette vil klarlegge det videre utviklingspotensiale mye tydeligere for oss. Positivt i denne sammenheng er uttalelsen om videre utvikling av Tet-basert vaccine i bl.a. prostata-cancer ! Så kanskje det er noe mening i min tidligere uttalelse og antakelse om UV1-peptider inkorporert i denne vaksinen !!
Londonmannen
18.12.2023 kl 09:43
6505
Ja, vi går inn i et meget spennende og, høyst sannsynlig, innbringende år som Ulti aksjonærer. Det er bare å nyte julefreden før der braker løs i 2024 ;-))
Tota
18.12.2023 kl 14:23
6388
Noen TET-offensiv (for dem som har levd en god stund) ble det ikke på OSE så langt idag. TET-baserte cancervaksiner kan aktivere spesifikke T-celler - i denne fase 1 studien prostatacancer. Skal selskapet satse både på den generelle telomerasevaksinen samt utvikle organspesifikke/persontilpassede TET-baserte vaksiner? Noen som kan dette?
h3nk1
18.12.2023 kl 14:40
6380
TET er en innovativ plattform/delivery-teknologi som Ultimovacs kjøpte opp fra Sara Mangsbo (som er Chief Innovation Officer i selskapet i dag) og Immuneed i 2018. Hele rasjonalet bak denne satsingen er å kunne benytte plattformen for å utvikle vaksinekandidater generelt (tenk avtaler og utlisensiering, også utover kreft) og ta UV1-peptidene inn i tidligere stadier av kreft spesielt. Selve kongstanken til oppfinneren av UV1 er at vaksinen/peptidene skal tas inn i tidligfase og/eller som en forebyggende kreftvaksine.
"I expect that UV1 will be used in earlier phases of tumour development such as the neo-adjuvant setting. I also believe that we will later move into the prophylactic setting, starting with patients having a high risk of developing cancer, either by exposure to carcinogens such as asbestos or by genetic disposition, such as variants/mutations in the h-TERT gene or other inherited cancer disposing genes."
Les mer her: https://www.biostock.se/2022/12/den-innovativa-kraften-bakom-ultimovacs-cancervaccin/
Så ja, selskapet sitt store randomiserte program skal ta UV1 til markedet i kombinasjon med sjekkpunkthemmere, mens TET-teknologien er en plattform som kan generere avtaler for utvikling av ulike vaksinekandidater og er leveransemetoden for å ta UV1-peptidene inn i tidligere stadier/profylakse. Håper dette var oppklarende.
"I expect that UV1 will be used in earlier phases of tumour development such as the neo-adjuvant setting. I also believe that we will later move into the prophylactic setting, starting with patients having a high risk of developing cancer, either by exposure to carcinogens such as asbestos or by genetic disposition, such as variants/mutations in the h-TERT gene or other inherited cancer disposing genes."
Les mer her: https://www.biostock.se/2022/12/den-innovativa-kraften-bakom-ultimovacs-cancervaccin/
Så ja, selskapet sitt store randomiserte program skal ta UV1 til markedet i kombinasjon med sjekkpunkthemmere, mens TET-teknologien er en plattform som kan generere avtaler for utvikling av ulike vaksinekandidater og er leveransemetoden for å ta UV1-peptidene inn i tidligere stadier/profylakse. Håper dette var oppklarende.
Redigert 18.12.2023 kl 14:41
Tota
18.12.2023 kl 15:47
6283
Takk for svar. To kliniske utviklingsprogrammer virket overveldende - og så skjønner jeg at det ikke er det de skal.
elnomi
19.12.2023 kl 17:07
5942
Husk at dette er sønnen til CEO som handler. Er ikke hver dag en ung gutt kan slenge inn 117.000kr i aksjer, så dette er et veldig positivt signal!
mingus7777
19.12.2023 kl 20:34
5693
Sant. For noen er 117k lite. For andre er det alt.
Her har folk trua!
Her har folk trua!
Rule
02.01.2024 kl 22:29
4637
BINGO - endnu en gang insider køb af CEO + sønnen til CEO - han laster jo til op over ribbende for en ung gutt - sikke et signal - det skal nok riste shorterne ! ! !
Rubin
02.01.2024 kl 23:06
4554
Her blir det liv…
Dette eventyret kan bli mye større enn Algeta.
Oslo, 2 January 2024: Carlos de Sousa, Chief Executive Officer and primary insider in Ultimovacs ASA, has today bought 1,500 shares in the company at an average price of NOK 119.75 per share. In addition, a closely related party of Carlos de Sousa, Chief Executive Officer and primary insider in Ultimovacs ASA, has today bought 1,000 shares in the company at an average price of NOK 120.00 per share. Following these transactions, Carlos de Sousa and closely related parties hold 25,556 shares and 425,535 share options in Ultimovacs ASA.
Dette eventyret kan bli mye større enn Algeta.
Oslo, 2 January 2024: Carlos de Sousa, Chief Executive Officer and primary insider in Ultimovacs ASA, has today bought 1,500 shares in the company at an average price of NOK 119.75 per share. In addition, a closely related party of Carlos de Sousa, Chief Executive Officer and primary insider in Ultimovacs ASA, has today bought 1,000 shares in the company at an average price of NOK 120.00 per share. Following these transactions, Carlos de Sousa and closely related parties hold 25,556 shares and 425,535 share options in Ultimovacs ASA.