Avsluttet tråd..

Slettet bruker
16.10.2023 kl 09:31 146664

Denne tråden er avsluttet..
Redigert 16.11.2023 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.11.2023 kl 19:38 6992

Det vil komme melding om partner FØR presentasjonen tirsdag, det er jeg 100% sikker på…. fordi:

1) Partner skulle bli synlig før jul
2) Gir ingen mening at dette kommer etter presentasjonen
3) Det vil bli en fin mulighet til å guide videre fremdrift på ikke småcellet lungekreft med partner og tidsperspektiv
4) De sa på Q2 at de skulle oppdatere og synliggjøre partner før jul. Da er det naturlig at de snakker nærmere om denne partneren og forventnigene rundt avtalen
4) Å tro noe annet er svadaprat
5) Melding kommer typisk på natt( dag i usa). Parteneren vil komme fra USA , da det er der det er fasttrack.
6) Det er kun ikke småcellet lungekreft de har brukt penger på siden mai 2023
7) De må nå gi en boost til tålmodige aksjonærer
Redigert 09.11.2023 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Gullit
09.11.2023 kl 19:41 6993

Lov å håpe😀 men vi ser nok en god oppgang frem mot presentasjon. Bra volum og nå vil mange være med siste etappe
rosgun
09.11.2023 kl 20:45 6897

AXL-reseptoren eller tyrosinproteinkinase reseptor UFO er ein reseptortyrosinkinase med vekstfaktoren GAS6 som ligand. Reseptoren er knytt til utvikling av kreft og verkar som eit inngangspunkta til sella for fleire virus.[5]
rosgun
09.11.2023 kl 20:47 7121

Bemcentinib er et legemiddel som hemmer (blokkerer) virkningen av et protein kalt Axl-kinase som er viktig i regulering av vekst og overlevelse av kreftceller. Virkningen av Axl-kinase kan være spesielt viktig for å kontrollere kreftcellenes evne til å spre seg i kroppen. Bemcentinib gis som kapsler.
AXL er i følge BerGenBio overuttrykt i mange kreftformer, og har blitt identifisert som en markør for dårlig prognose for pasienter med ikke-småcellet lungekreft. AXL-overuttrykk er involvert i utvikling av resistens mot EGFR-hemmere inkludert Tarceva (erlotinib) og Tagrisso (osimertinib).
Har du for mye av AXL genet kan det gjøre at du utvikler en immunitet mot EGFR-hemmere som skal uskadeliggjøre EGFR proteinet. Dette proteinet er involvert i vekst og spredning av kreftceller.
Slettet bruker
09.11.2023 kl 21:45 7026

I tilfelle du har rett kommer det som en melding på fredag etter børs slutt. En melding som gir nøkkelinformasjon med henvisning til at ytterligere info kommer på Q3-presentasjonen tirsdag, eller?
Slettet bruker
09.11.2023 kl 22:08 6969

Det var vel også slik at tegningsrettene kan nyttes kort tid etter Q3 og da passer det å myke eierne av disse opp med en aldri så liten julebonus..
rosgun
09.11.2023 kl 22:48 6861

Korrekt- skal tegningsrettighetene ha en stor verdi bør det jo «monne» litt. Alt tyder på dette, også for å få goodwill og bøte på emisjonen som ble gjennomført. Kursen vil derfor holde seg godt med en partner på plass… Noe annet gir ikke mening i mitt hode.. Tillit er viktig i et slikt selskap som behandler kreft også blant aksjonærene.
Redigert 10.11.2023 kl 01:36 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
09.11.2023 kl 23:21 6773

Skjønner ikke vorfor Mohn altid ska bli dratt opp den ,karen er fyllskitten i penger og driver mye veldedighet så er bare peanøtter for ham med det han har stilt opp med , når d er sakt, ønsker virkelig en partner på plass skal dette gå veien.
Ravntid
10.11.2023 kl 10:54 6334

Nå ble det litt fart i sakene her! Q3 nærmer seg, kun to handelsdager igjen.
elnomi
10.11.2023 kl 11:12 6306

Utrolig spennende dager som står foran oss i BGBIO og det vil ikke overraske om det er BGBIO som leverer de dyreste og beste pakkene under juletreet i år?
Potensialet er høyt og nå bør en sjekke tekningsrettigheten (BGBIS) for den er gearet på kursen og går kursen i BGBIO mot 25-30 øre, ja da skal kursen i BGBIS virkelig fly avgårde.
Ravntid
10.11.2023 kl 11:40 6237

På kort sikt slik jeg vurderer det: nedside/ gulvet er 10 - 13 øre. Nedside har blitt testet og kurs har etterpå stabilisert seg på 17 - 19 øre. Oppside 40 - 80 øre.
Kingen
10.11.2023 kl 11:41 6282

Kunne ikke sagt meg mer enig i din risk/reward;)
Slettet bruker
10.11.2023 kl 12:57 6140

Er 40 til 80 øre tatt ut av løse luften, eller har du en begrunnelse for dette anslag?
Ravntid
10.11.2023 kl 14:21 5983

Verdisetting av selskapet er vanskelig i denne fasen, det blir mot forventninger av inntekt frem i tid hvis, om og men. Så fra min side er dette et anslag ja, og ikke noen fasit.
elnomi
10.11.2023 kl 14:55 5898

nedside/ gulvet er 10 - 13 øre. Nedside har blitt testet og kurs har etterpå stabilisert seg på 17 - 19 øre. Oppside 40 - 80 øre.»

Her treffer du nok meget godt på den vurderingen!
Spennende tider for alle aksjonærer, er den store belønningen nært forestående?
rosgun
10.11.2023 kl 14:58 5917

Kan komme nyheter allerede i natt ifølge uglefar, så tar ingen sjanser etter å ha sitter i flere år med et passe beløp. ( Dette er økt i dag til større beløp).Og uansett om det ikke kommer noe inatt er det svært nært forestående… da blir det kroner og ikke ører😚
Redigert 10.11.2023 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
Ravntid
10.11.2023 kl 15:45 5841

Laster inn mer jeg nå👌
Ravntid
10.11.2023 kl 16:35 5808

Da har jeg lastet til ripen, får vente i spenning til over helgen. Neste uke leverer!
Ærligtalt
10.11.2023 kl 17:07 5827

Dere hausser for mye

Den kommer når den kommer


God helg
Slettet bruker
10.11.2023 kl 20:30 5526

Hvor mange her inne kan ærlig innrømme at de har studert kursgrafer på aksjer, og konkludert i etterpåklokens navn at jo, jeg skulle faen meg ha kjøpt der på bunnen av kurven? Men det gjorde du ikke!! Dog, i BergenBio er dette derimot enn så lenge fortsatt mulig..
Redigert 10.11.2023 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
Ravntid
10.11.2023 kl 22:12 5356

Tipper at den muligheten er over på tirsdag kl 10:00.
livsstil
11.11.2023 kl 09:30 5062

Husk at de bare skal legge frem tall den 14. og det vet vi alle at de er ikke imponerende. Det eneste som blir spennende er om de klarer å opprettholde de kostnadskuttene de guidet tidligere. Tror ikke de legger opp til omfattende presentasjon om utviklingen.
rosgun
11.11.2023 kl 11:38 4848

Anbefaler de som er usikre på om de er riktig aksje før nyttår om å høre på denne 🥸

fra 0:26:00 til 0:26:30

Har du tid til 30 sekunder, prøv:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230823_8

Har du mer tid hør på hele, en svært bra presentasjon av Olin….

Personling likte jeg delen om STK11 pasienter på fasttrack som ikke har behandling. BGBIO har gudskjelov fast track på bercementib til denne gruppen pasienter.

Salgsverdi pr år ved evt utlisensiering KUN til denne med uhelbredelig kreft:(STK11 pasienter-40 000 pr år)

4mrd US $ (45 mrd kr)

I mitt stille sinn tenker jeg kanskje mer på utlisensiering av dette som ligger som fasttrack enn på salg av hele selskapet….

Hvis selskapet klarer å «sope inn» 40 mrd pr på en fasttrack som har ligget der siden 2020 så mener jeg de kanskje kan slippe klinisk fase 3, men er usikker.

Hvis det stemmer ligger det en skikkelig god nyhet rundt hjørnet FØR nyttår.. Olin sa mer transparent før nyttår…

Uspiselig spennende aksje…

Synes også Olin høres offensiv og fin ut, og gleder meg stort til tirsdag….. da også med fase 2 ferdig…… og da må de jo ha noe å komme med for å fylle på informasjon til «sultne» aksjonærer…..

Hvis han da får spørsmålet igjen om partner, kan han ikke si før nyttår, det er jo «as we speak»…

Min teori er iallefall at noe må komme før presentajsonen eller i presentasjonen tirsdag….

…og jeg tror vi får en flott melding på STK11 på fasttrack, som er ferdig i fase 2, Hvis disse trenger klinisk fase 3, er det muligens disse som blir annonsert skal gjennom denne.
Pga to ting:

1) Enklere å få partner til denne
2) Fasttrack gjør godkjenningen raskere
3) Mindre pasienter gjør fase 3 billigere for en partner
4) Olin sa i Q2 et overslag i inntjening på KUN denne gruppen, 4 billions dollar😁 (45 mrd kr)

Det hadde vært en fin start for selskapet med tanke på inntjening. Dette ville jo lagd grunnlag for et fantatisk bio selskap med de beste forutsetninger for å bli en gigant i legemiddelindustrien - rett og slett!

NÅ PR 10.11.2023 er mcap/verdi på under 500MILLIONER

At en slik nyhet kan komme allerede før presentasjonen tirsdag eller etter, men uansett før nyttår vil skape en nyttårsrakett man ikke har vært vitne til i Noegw noen gang tidligere….

….og det beste av alt: Tegningsrettene vil ikle ha en direkte innvirkning på kursen, da det kun gir rettigheter for kjøp av aksjer på eksisterende kurs. Og det ville forundre meg om det ble flere selgere etter en slik nyhet….
Redigert 11.11.2023 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Ravntid
11.11.2023 kl 16:02 4595

Det er skrevet flere ganger at det kun er finans som blir meldt på Q3, men det var ikke bare det på Q2. Så her kan det komme guiding.
rosgun
11.11.2023 kl 17:49 4515

Ta det som et tegn på at flere vil inn. Merket det tydelig på fredag…. Noen «over» som styrer showet, og vil ha aksjer så billig som mulig. Absolutt alle midler blir tart i bruk, hold deg unna portefølje, hegnar mener ditt og datt, skape angst og skape ustabile aksjonærer som «føler» de må selge aksjene sine fordi andre mener.

Så sitter det»vanlige» aksjonærer tlbake som ser aksjen suse i været noen dager etterpå. Dette handler kun om paykologi og om du tåler belastningen
Redigert 11.11.2023 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.11.2023 kl 07:54 4055

Les følgende 3 punkter i forbindelse med hva BGBIO skal utrette fremover i 2023/2024 da de er fullfinansiert:

Se pkt 1.»potensielle partnerskap»

Se pkt 2. «flere milliarder dollar per år»

Se pkt 3. «lovende»

Konklusjon: BARE Å GLEDE SEG (og posisjonere seg inn)👍


Ref spørsmål og svar stilt BGBIO 30.5.2023:

1. Hva vil være de viktigste milepælene for selskapet det neste halvannet året?

Selskapet forventer innenfor denne tidsrammen å presentere data fra klinisk fase 1b og interim data fra klinisk fase 2a i studien for NSCLC-pasienter med STK11- mutasjoner, som samlet sett vil danne grunnlaget for ytterligere klinisk utvikling i førstelinjebehandling for disse pasientene. Videre forventer selskaper å presentere ytterligere pre-kliniske data for NSCLC-pasienter og pasienter med alvorlige luftveisinfeksjoner. Videre kan potensielle partnerskap være en ytterligere milepæl som kan styrke verdien av selskapets produktkandidater.

2.Hva er det kommersielle potensialet dersom selskapet lykkes med utviklingen av bemcentinib?

Både innenfor NSCLC-segmentet og alvorlige luftveisinfeksjoner vurderer selskapet markedspotensialet til å være flere milliarder USD per år per indikasjon.

3. Hva er sannsynligheten for at selskapet lykkes med utviklingen av bemcentinib?

Det kan ikke gis et eksakt matematisk svar på det spørsmålet. Sannsynligheten for at selskapet lykkes med sin strategi om å utvikle bemcentinib avhenger av de dataene som selskapet jobber med å generere i sine fokusområder. Inntil videre vurderer selskapet de dataene som foreligger som lovende.
rosgun
12.11.2023 kl 08:01 4078

Såvidt jeg har fått med meg er alle disse 3 «boksene» nå ferdige bortsett fra PARTNER for ikke småcellet lungekreft..STK11 pasienter som er verdt 40 mrd pr år i lisensierte salgsinntekter

Så da var det bare å vente litt til da…..

EGENTLIG VERDT Å VENTE PÅ👍

Man kan spekulere litt i hva kursen vil stå i..

Nå er de faktisk fullfinansiert til mai 2025….

Det er 3 milepæler som vil dra kursen 2023/2024:

1. Ila 2023 vil partner(e) bli mer transparente iflg Olin, med det tolker jeg at det vil komme til syne på ett eller annet tidspunkt i 2023 HVEM og ikke om. Partnere kan de velge i fra øverste hylle. Det er kun spørsmål om PRIS….

2.Hvor mye av de 40 mrd får BGBIO ? Tipper de vil ende opp med halvparten+at partner betaler studien klinisl fase 3..STK11 pasienter….

Isåfall er vi garntert 20mrd pr år i inntekter…..I verste fall 10 mrd eller 5 mrd…

3. Resultatene for STK11 pasientene har vist svært gode resultater og god toleranse og ingen ukjente bivirkninger.
Det er ingen medisiner fra før som hjelper denne gruppen som BGBIO sitt serum. Forlenget levetid er signifikant.

Med klinisk fase 3, vil de få pasienter som ikke har motatt behandling tidligere og «svekket» sykdommen ytterligere.

BGBIO uttaler at dette øker sannsynligheten for å få enda bedre overlevelse… og dette er svært oppsiktsvekkende…

Hvis noen husker korona var det minst tre kandidater med fasttrack, det samme har BGBIO på denne målgruppen, da det ikke finnes alternativ behandling som hjelper…

Mao STK11 gruppen er fokus-glem alt annet…

Kan noen grave litt?? Slipper man fase 3 med fasttrack? Går den raskere?

https://www.legemiddelverket.no/godkjenning/legemidler-mot-covid-19/godkjenningsprosessen-for-legemidler-mot-covid-19

Emergency use? ( i usa)- hmmm



Redigert 12.11.2023 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.11.2023 kl 09:02 3969

Her er sannsynlig verdivurdering og kurs med forskjellig utfall av fordeling ( NB: kun inntekt på STK11 pasientgruppe) :

1.salgsinntekter: 5 mrd ( worst case scenario)/mcap 50 mrd(10xverdi/salgsinntekt) / kurs 19 kr

2.salgsinntekter: 40mrd ( best case scenario)/mcap 500 mrd(10xverdi/salgsinntekt) / kurs 170kr

Idag pendler altså kursen på mellom 0,20 /0,25 !!!!

Investerer man bare 1000 kroner idag vil dette vokse til
8x=260 000

10 000=2,6 mill

100 000= 26 mill

1 mill= 260 mill

10 mill= 2,6 mrd

100 mrd= 26 mrd

1 mrd=260 mrd

Mao er worst case scenario et ganske heftig scenario.

Om det skulle ende opp i mer enn 5 mrd i årlige inntekter må andre regne ut…(min kalkulator viser bare kråketegn da😁)….. det blir mye).

Hvis det finnes andre selskap i verden som har større potensiell nærliggende verdiøkning enn BGBIO har idag vil jeg gjerne høre om disse😙

Fra 9.3.2023:

– Omtrent 20 prosent av pasientene med avansert ikke-småcellet lungekreft har STK11-mutasjoner. Disse pasientene har i dag ingen effektive behandlingsalternativer, sier sier Martin Olin, administrerende direktør i Bergenbio.

– Majoriteten av pasienter med STK11-mutasjoner har høye nivåer av AXL-aktivering som nettopp er det bemcentinib målrettet hemmer. Vi er glade for å ha dosert den første pasienten i studien og ser frem til å fortsette evalueringen av bemcentinib og dets evne til å hemme AXL i en pasient gruppe som har et stort medisinsk behov, sier Olin i en pressemelding.
Redigert 12.11.2023 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
omans
12.11.2023 kl 09:37 3937

Hadde det vært så bra og velstand, ville DNB hatt høyere mål enn 5 øre. Her er det jo mer fokus på egen griskhet enn at medisin forskning kan redde/ forlenge liv.
Redigert 12.11.2023 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.11.2023 kl 09:43 3914

DNB og den norske meglergjengen er en katastrofe og skulle vært stilt for en internasjonal domstol pga av urent spill. Det er makt, manipulering og grådighet man ikke ser på film engang.

Da gjelder det som alt annet i livet å ta egne valg og man stiller sterkt sammen hvis alle står imot og gjør det samme, feks å stole på egne valg, da vil de faktisk merke at det ikke hjelper og snur gjerne 100% om…etter at de selv er «inne» til ønsket kurs.

Menneskers psyke er basert på flokkmentalitet og ingen ønsker å stå utenfor den store hopen….

Dette blir bevisst brukt ikke minst i aksjemarkedet…

Det viser seg å gjøre motsatt av hva media/finanseliten sier og mener, da får det ofte et positivt utfall på litt sikt….👍

Nevner at både Tesla og Apple fikk «tommel ned» av 99% i starten av sin oppsving, og noen besservissere er selv idag overbevist om at det er dårlige aksjer.

Mitt råd hvis du mener selv at det er potensiale;

«Stay focused-stay long»

BGBIO er et slikt selskap som ingen analytikere «tar i»… de sier risikoen er for høy og skygger banen. De vet ikke eller har satt seg dypt inn i hva som skjer og hva som blir sagt….de har ikke nok ressurser og fallhøyden er de redd skal bli stor om de gjør noe annet enn å gå lavt ut….

Kommer partner på plass, derisker dette aksjen enormt, og de vil komme med overskriftene sine og si at det er en tunaround case, kjøpe seg kraftog inn og igjen tjene masse penger….

……og partner blir det. Spørsmålet er man vil vente og se eller gå inn pga det Olin sa påQ2- at de forhandler med flere og dette ville synliggjøres muligens ila 2023…

Jeg mener at denne uttallesen derisket mine krav til risiko med100% og gikk inn med mye penger.

Andre vil vente og det er jo helt fint… Det som er dumt evt da er det faktum at en pennystock aksje som det har blitt har en egen tiltrkning på alle som lever av aksjer…og man kan gå glipp sv en 3-4 dobling opp til kursen når1 kr….

Jeg sier ikke at løpet da er kjørt, men når partner meldes, er jeg redd for at kursen flyr over krona pga ovennevnte.

Det er denne oppgangen alle jakter som 1. milepæl, og så vil det gå en tid før neste rykk oppover….

Redigert 12.11.2023 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
12.11.2023 kl 10:15 3864

Aldri lytt eller la deg påvirke av DNB meglere.
De vinkler saker negativt og ønsker bare å berike seg selv.
Redigert 12.11.2023 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Ravntid
12.11.2023 kl 12:39 3618

BGBIO er etter emisjonen (som er priset inn i dagen kurs) finansiert til våren 2025. Ved nyheter om samarbeidsavtale med eksempel Merck, så tenker jeg den fort kan gå over kronen, selv på en intradag.

Nedsiden: kan ikke se for meg at den faller under 10 øre.

Her gjelder det å være inne når nyheten kommer. Se bare hvor sykt kursen har gått når noen kjøper for 1 mill NOK i løpet av 10 min, skjedd daglig siste uke. Og det er jo småpenger når melding kommer.

Spennende uke folkens!
Ravntid
12.11.2023 kl 12:41 3713

I morgen er siste mulighet til å kjøpe før Q3 2023 klokken 10:00 tirsdag. Og jo, det vil komme guiding og status. Hør på Q2 2023.
Redigert 12.11.2023 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
12.11.2023 kl 13:24 3651

Spenstig... Selv venter jeg et intervall på mellom 0,4- 0,8,-

Endelig kurs har jeg ikke kompetanse til å synse om
rosgun
12.11.2023 kl 13:26 3732

Tror du må velge selv altså.Bgbio har presentasjon kl 10, når starter LC sin på tirsdag…

Vet ikke om det er så mange triggere i LC som kan trigge kursen som i BGBIO på mandag/tirsdag, men regner blått i begge aksjer imorgen…… en liten gnist så kan BGBIO gå4x, LC har vel ikke den muligheten akkurat for øyeblikket?
Ravntid
12.11.2023 kl 13:48 3698

Median for alle kursmål for BGBIO er for øyeblikket kr 1,125. Så at kursen skal gå til 1 krone på kort sikt burde ikke være så urealistisk. Selv om DNB har kursmål 5 øre. DNB hadde kursmål 1 krone i PGS når kursen sto i 11-13 kroner, så jeg har sluttet helt å ta DNB seriøst.

Selv tror jeg på kurs 40-80 øre denne uken, men om jeg får rett får tiden vise. Har satset en god del penger på dette i alle fall.
Ravntid
12.11.2023 kl 14:01 3739

Vi skal ikke lenger tilbake enn til midten av oktober: fra 13. til 19. oktober gikk BGBIO fra 12 øre til 24 øre (topp intradag var 29 øre) og det ble i denne perioden omsatt for 2 milliarder aksjer.

Så her skjer ting fort!

BGBIO TR: vet ikke hvor mange dager det tar å løse ut transje, men jeg vil ha fleksibiliteten til å selge og kjøpe på minuttet. Jeg er ikke dagtrader, men når jeg har bestemt meg for å selge, så vil jeg gjøre det umiddelbart på kursen jeg ser på skjermen akkurat da.
rosgun
12.11.2023 kl 23:34 2955

Aksjehandel dreier seg om psykologi og «timing», jeg tror «timingen» for gå inn før nyttår er riktig. Jeg tror momentet blir i aksjen frem til partnervalg blir synliggjort (1. bølge), men også etter dette for da skal etternølerne inn (igjen)(2.bølge)….dette vil deriske fallhøyde nok til at iallefall den kan kunne gå ganske høyt på denne «doble» effekten.(«bølge 1 og 2»)…Etablering av ny kurs kommer med meglerhusenes nye kursmål pga derisken(«3. bølge»)….

Jeg tror det derfor kan bli «en perfekt storm» i BGBIO for den siste delen av 2023.
Redigert 12.11.2023 kl 23:46 Du må logge inn for å svare