En medisinsk sensasjon - NIPU data🚀🚀 10 x innen 1 år

Da var resultatet fra NIPU studiene sluppet og dette må sies å være en sensasjon! Nå har vi altså et fantastisk resultat fra en vanskelig kreftform, INITIUM studie som er på overtid (dette er MEGET positivt) og en short aktør som sitter fullstendig feilplassert. Ultimovacs kommer til å bli årets vinner på børsen!

"First demonstration of universal cancer vaccine efficacy and therapeutic impact in a randomized Phase II clinical trial, supporting further clinical development"

Her har man altså klart å få 27% bedre overlevelse i en av de vanskeligste kreftformene som finnes. Denne universelle vaksinen er rettet mot hTERT som finnes i 80-90% av alle kreftformer. Dette betyr at vaksinen kan fungere mot nesten alle svulster! NIPU studien er første studie av fem stykker som pågår. Neste studie er forventet å lese av H1 2024. Dette er så bra at det er vanskelig å finne ord!

https://newsweb.oslobors.no/message/601533

Kommentar fra Anne Worsøe(IR): https://medwatch.no/nyheter/legemidler_biotek/article16522774.ece

https://www.redeye.se/research/947610/ultimovacs-more-granular-nipu-data-pointing-towards-improved-os-and-orr-for-treatment-group

https://www.fiercebiotech.com/biotech/ultimovacs-after-primary-endpoint-flop-links-cancer-vaccine-improved-survival-bms-combo
Redigert 18.10.2023 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Rassen
20.10.2023 kl 08:32 5537

Får håpe hen som selger 5400 aksjer for 140,- tenker seg om. Bedre å legge dem til 146,80.
Cpt MC
20.10.2023 kl 09:13 5383

Riskokeren prater som vanlig bare tull og tøys. Det finnes flere gaps i chartet, men ingen på 134. Du kan se lengre ned mot 98kr og 112kr, men disse gapene er irrelevante da det er fundamentale breakaways.

Dårlig start på dagen mhp maskevidde kr 134,- ;-) Tviler på at vi ser noen svekkelse i kursen i løpet av dagen til at du vil lykkes med 134. Og etter helgen? Hmmm….frykter at man vil se baklysene på toget forsvinne oppover….
Gunnars
20.10.2023 kl 09:44 5249

Utrolig at denne kan handles på dette nivået.
Once in a lifetime har aldri vært mer riktig.
Det kommer garantert gode tall fra Åshild til helgen , og da får vi en solid 10 % eller mere på mandag, tipper jeg bare på magefølelse.
Sitt tight.

Og så skal jo shorterne dekke inn, herregud .

hadde håpet att short gutta manipulerte den under 140 men ser ikke slik ut, får vist kjøpe på 144 +

Dersom vaksinen ligger an til å bli så bra som mange mener her inne, så er det nok bare et tidsspørsmål før et av BP selskapene sluker Ulti, men kanskje de venter på resultatet av de øvrige fase2 forsøkene
SomSa
20.10.2023 kl 11:06 4972

Av og til lønner de seg å ta gevinst enn å falle i drømmeverden og håpe på at Krokusene blomstrer om våren.
Cpt MC
20.10.2023 kl 11:07 4959

Men som regel lønner det seg å sitte long
Gunnars
20.10.2023 kl 11:17 4907

Oddsene bedres etter som det bygges sten på sten i dette selskapet.
Longere vil bli rikelig belønnet her.
Over helgen skal Åshilds Esmo vurderes, det ligger an til å bli positivt, neste er podcast med videre oppdatering, så lurer Intium og deretter TET, videre kan man spekulere på hva som hadde skjedd hvis man fikk tillatelse til å sette vaksinen tidligere, jeg føler at cellegift og strålebehandling er utgått på dato (benyttet siden 1940? med utallige bivirkninger) at et selskap i Norge setter ny behandling på verdensbasis er bare rett og slett fantastisk .

har sittet og følgt med i dag, alt som blir lagt ut for salg rundt 140 blir kjøpt med en gang
ser ut som det er det nye gulvet.
Har nå kjøpt med inn, gjorde ett kjøp på 177, huff, men har nå snitt på 150.

Det er ett utrolig potensiale i denne aksje
Araber
20.10.2023 kl 12:54 4678

Det er ett utrolig potensiale i denne aksjen..........................når den svinger for kortsiktige tradere. JALLA BØRS

Har lest meg opp her, men vanskelig å få oversikt.
Neon som kan gi en innføring i de forskjellige studiene

Har også kjøpt et knippe til i dag. Tror nok det kam være greit å ta det man skal ha før helgen. Kan bli en del dyrere til uken, sa brura…

Jepp, og Ulti vil nok blomstre før den tid, men kanskje ikke slå ut i full blomst før om et par år…
Gunnars
20.10.2023 kl 16:57 4122

Utrolig potensiale som viste seg på slutten av dagen.
Blir nok endel gevinstsikring på de kortsiktige på mandag, etter news fra ESMO.
Vi longere får bare holde ut og glede oss over triggere som kommer på rekke og rad.
Dette blir skikkelig stort når hvermansen får opp gluggene. God Helg.

Ser ut som de nå starter markedsføringen av selskapet, positive oppslag kommer nå for å gjører selskapet mer kjent.
Utrolig rekke BP selskaper de nå har samtaler med.
heilo888
20.10.2023 kl 18:24 3860

Om du ønsker mer kunnskap og oversikt over de ulike studiene så anbefaler jeg å gå inn på nettsidene til Ultimovacs https://ultimovacs.com der du bla. kan se og lese kvartals-presentasjonene og nyheter fra selskapet.

Ellers er det et godt tips og tegne medlemskap hos Tekinvestor(gratis uten VIP-medlemskap) hvor Ulti blir debattert kontinuerlig og på en seriøs måte med mange meget gode innlegg av skribenter som kjenner selskapet og deres teknologi "ut og inn".

Var en del som var lure og slang seg på for å være med over helga.
Dette blir bra!
Kraamz
20.10.2023 kl 18:35 3810

Hoppa på toget igjen i dag🙂 Tror tidspunktet var rett🤞🙂

He he ja si det du. Tror ikke det er så smart å binde seg til noe som helst i aksjemarkedet, men være årvåken og ta de nødvendige grep for å sikre, helst øke sin kapital. Men ja, tror nok at Ulti har betydelig potensiale utover kr 148,-. Men vi får ta en dag om gangen.

Om UV1 viser seg å være en vaksine mot 85-90% av de ulike kreftformene vil dagens kurs være noe å le av om noen år.
NIPU er en ting men INITIUM er noe helt annet. Husk, UV1 er en vaksine, ikke en medesin rettet mot en type kreft men en universal vaksine mot de fleste kreftformer. Om INITIUM leser av positivt vil det være 2 studier hvor UV1 viser effekt som ikke er relatert som igjen vil si at det ikke er noen automatik i at UV1 som fungere i NIPU skal fungere i andre kreftformer. Men om UV1 viser seg å fungere på 2 ulike kreftformer ja da må man spørre seg selv om UV1 faktisk fungerer slik ønsket.

Ultimo har 5 studier gående hvor en er i boks. INITIUM er neste og fungerer den ja da tror jeg ting vil ta fulstendig av. Vi snakker verdensensasjon som kanskje er vanskelig for oss i Norge å forstå men vi snakker altså om en vaksine som kan fungere i de fleste krefttilfeller. Hva dette er verdt vet jeg ikke men for de som er så uheldig å få kreft vil UV1 være uendelig mye verdt. Alt handler nå om INITIUM. Ta plass nå eller vent å se men personlig tror jeg det vil bli vanskelig å få kjøpt aksjer under 400kr

Kan legge til følgende:
UV1 brukes i dag til sammen med gjeldene behandling men i fremtiden kan det bli slik at man lager behandling basert på UV1

Andre kan mer om bransjen enn meg, men ser at de Sousa sier « ..vi er i kontakt med flere ( farmasiselskaper) for å diskutere lisensiering».
Er ikke det et signal om at selskapet er veldig trygg på veien videre? Det er en ganske offensiv strategi..
heilo888
20.10.2023 kl 19:39 3602

Londonmannen; Du hoppet vel også av Nano-skuta før grunnstøtningen?

Jeg har vært med Ulti-skuta fra IPO og deres første dag på børs i 2019, og har hele veien følt at Ultimovacs har vært min tryggeste investering blant norske biotech-selskaper. Fantastisk teknologi med en ekstrem anvendelse innen kreftområdet, og en meget seriøs ledelse som inngir en høy grad av tillit (har møtt flere av de personlig).

Velkommen om bord, og jeg er litt mer enn rimelig sikker på at vi får en fin seilas med "Ulti-skuta" i månedene og årene som kommer! Men før eller senere kommer nok BP og spiser oss uten at jeg frykter det så alt for mye😉!
Redigert 20.10.2023 kl 19:40 Du må logge inn for å svare
heilo888
20.10.2023 kl 19:58 3537

De har over lang tid gjentagende ganger sagt at de vil gå i konkrete diskusjoner med BP dersom fase 2 resultatene fra de ulike studiene kommer ut med gode resultater. Og parallelt med dette går de nå også i direkte diskusjon med regulatoriske myndigheter som FDA angående det videre forløpet.

Basert på Nipu-resultatene og eventuelt enda mer modne og bedre OS.-data om noen måneder tror jeg de vil diskutere mulighetene for en midlertidig godkjenning nå allerede etter fase 2. Midlertidig godkjenning av kreftlegemidler etter fase 2 har skjedd før, og kan meget vel også skje i dette tilfelle.
Redigert 20.10.2023 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ermo
20.10.2023 kl 21:00 3403

Vanskelig og gripe tak i hva du forsøker kommunisere.
Tar du det en gang til, noen av oss trenger teskje

Takkar heilo888. Joda, jeg kom meg ut i god tid før det virkelig gikk nedover. Men jeg rotet dessverre bort litt for mye av den eventyrlige fortjenesten jeg hadde gjennom 2016. Hadde egentlig gitt opp pharmasi-segmentet, men har holdt øye med Ultimovacs og har flere ganger vært på nippet til å gå inn. Men jeg har erfsrt hvilke risiko det er i denne typen aksjer gjennom BgBio, TRVX, PCIB og NANOV, og har derfor i lang tid holdt meg unna.

Men nå tror jeg Ulti er i ferd med å komme på tørt land og at caset er betydelig de-risket, selv om der fortsatt er en god del risiko tilbake. Men litt spenning må man ha, selv om jeg er ferdig med å gå all in i farmasi-askjer.

Så får vi se hva som skjer med kursen i kommende uke. Men det er vel en del som tilsier at den vil fortsette opp når markedet har fordøyd det selskapet vil presentere i løpet av helgen og på mandag. De ligger tydelig frempå med brystkassen og det har de vel all god grunn til å gjøre med de resultatene de allerede har oppnådd.
Ønsker deg en riktig god helg!
Sydney
20.10.2023 kl 22:44 3163

Jeg hadde snitt 70 kr. Men når den gikk under 140 kr på 18 oktober valgte ejg å øke.

En veldig enkel analyse. Jeg anså at max nedside på sell the news og evt rufsete markedet var tilbake til start før abstraktet kom 17.18 dvs 20% ned. Samtidig følte jeg at 25% opp på slike nyheter ikke reflektere hvor mye risk off dette betyr. Så jeg økte og traff ganske bra.

Til uka blir det spennende. Men så er det en liten stille periode fram til desember ca med kapital marked day/science day. Her får vi tet nyheter. Så får vi håpe at vi får en avklaring på når de kan åpne initum. Da går det litt slag i slag.

Nipu var fantastisk. Rett og slett. De klarte det i en håpløs indikasjon. Morro at Carlos namedropper i e24.
Cpt MC
22.10.2023 kl 17:16 2501

Da fikk Åslaug omsider presentert dataene på ESMO. Mange tusen personer var til stede i auditoriet da hun presenterte overlevelsesdata i NIPU studien og bordet er nå dekket for at større investorer kan ta plass. Vi fikk se tre forskjellige KM-plott. Den første var fra central review der vaksinen ikke viste effekt i henhold til PFS (grunnen til kursfallet i juni). Det andre plottet var investigator assessment, og her fikk vi se en TYDELIG og signifikant forskjell mellom armene. Men på grunn av usikkerheten mellom de to og det faktum at PFS er et dårlig endepunkt i denne indikasjonen fikk vi til slutt servert overall survival (OS). OS er gullstandarden innenfor kreftforskning og det som til slutt vil lede til fase 3 studie for Ultimovacs. Takeaways fra OS dataene:
- 27% økt overlevelse
- Dobling av responsrate (eksepsjonelt bra)
- Ingen safety relaterte problemer utover vanlig behandling

Disse dataene er i mine øyne ubeskrivelig gode! Her har man fått til 27% økt overlevelse og dobling av responsrate i en kreftform som er vanskelig å behandle og som i utgangspunktet responderer dårlig på immunterapi. Studien er kjørt i andrelinje mesoteliom (2L) og disse pasientene har altså ikke respondert på den foretrukne behandlingen (1L). Når man oppnår 27% økt overlevelse i 2L behandling kan vi jo bare tenke oss til hva slags resultat vi ville fått i 1L behandling hvor flere av pasientene responderer på immunterapien.

Ser man på kaplan meier plottet for OS er det tre viktige ting å legge merke til. Det første er at UV1 armen gir vesentlig bedre overlevelse og grunnen til entusiasmen. Det andre er at UV1 armen underperformer i forhold til eksperimental de første ukene av studien og dette skyldes mest sannsynlig tiden mellom de ulike behandlingene ble gitt. Den tredje er krysningen mot slutten av studien. Her må data modnes mer før man kan si noe sikkert, men basert på hva jeg ser var det mange sensurerte rundt tidspunktet for krysning. Dette samt tidsforskjellen mellom når behandlingene ble gitt kan ha påvirket. Med mer modne data vil denne krysningen mest sannsynlig forsvinne og KM-plottet vil se enda bedre ut. Alt i alt er dette resultatet fantastisk og gjør meg ordentlig optimistisk på INITIUM studien! Nå kommer triggerne på løpende bånd fremover og investorer må begynne å posisjonere seg hvis de vil være med på det som til slutt vil være norges største børseventyr!
elnomi
22.10.2023 kl 18:12 2394

Takk for en flott oppsummering av presentasjonen av dataene på ESMO. Og som nevt i slutten av posten: «nå kommer triggerne på løpende bånd» sammen med økt interesse fra BP og det store utland. Ultimovacs kan bli stort, både på kort, mellomlang og lang sikt (gitt ikke selskapet er slukt av BP)
Redigert 22.10.2023 kl 19:55 Du må logge inn for å svare

ultimovacs blir nå bedre kjent blant fagpersoner og investorer/BP, mange presentasjoner nå

Hvar inne å så på hjemmesidene deres, må si att de rett og slett var imponerende
Redigert 23.10.2023 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Cpt MC
22.10.2023 kl 22:39 1837

Bare hyggelig :-) Webcasten i morgen blir utrolig spennende! Her får vi høre mer om hva de tenker rundt fase 3 studie og eventuelle partnere. Og uavklarte spørsmål kan få litt mer klarhet forhåpentligvis.
Redigert 22.10.2023 kl 22:40 Du må logge inn for å svare

Finnes det noen link for nedlasting av morgendagens webcast? Har sett på selskapets hjemmeside men kunne ikke finne noe.
h3nk1
23.10.2023 kl 00:35 1572

Kommer en børsmelding med info 07:00.
Redigert 23.10.2023 kl 00:36 Du må logge inn for å svare

Rad forsk har vel også presentasjon på tirsdag