Sanofi + Lifecare = Sanofi

rosgun
LIFE 02.11.2023 kl 19:14 16579

Etter analyserapport fra Lifecare publisert 1.11.2023 kan det ikke lenger være noen som helst tvil om at dette er mer enn en tilfeldig «flørt»…….

Sanofi slukte nettopp et firma for nær 100 mrd.
Lifecare fikk en rettet emisjon på 40 millioner.

Synes dette viser styrkeforholdet mellom de to «partnerne».

Lifecare har inngått en eksklusiv avtale med Sanofi, hvor detaljene er hemmelige. Tre ting er meldt:

1. Sanofi skal lage sitt eget produkt med sencell teknologi

2. Sanofi skal betale alle utviklingskostnader for sencell

3. Lifecare får skutt inn et ukjent beløp for hver milepæl de når- nylig fikk de ett hemmelig beløp for å nå første milepæl.

I mitt hode er dette samarbeide mellom de to så tett at dEt UMULIG kan ende i noe annet enn oppkjøp, og for meg med flere er det ganske tydelig hva som skjer i kulissene….

En tydeliggjøring av verdiene akkurat nå gjennom rapporten

( de legger også vekt på at denne er utarbeidet fra et av verdens ledende analysebyrå, altså ikke noe tilfeldighetwr og useriøsheter)

….er for å få et salgsprospekt i forhandlinger, den rettede emisjoen( som kom ila en time) kom istand for å vise litt muskler mot kjempen Sanofi.

(Xplico er i dag markedsleder innen verdsettelse, og støtter daglig mer enn 100 life science-selskaper i EU, USA og Asia.)(https://www.xplico.com/)

Mitt soleklare tips er at det hvert øyeblikk kommer melding om bud på alle aksjer i selskapet Lifecare.

Holter vil ikke la denne muligheten gå fra seg og har allerede fått en høy stjerne. Han er typen som vil sole seg i glansen over suksess etter en del støy de siste tre årene.
Redigert 03.11.2023 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
elnomi
02.11.2023 kl 19:24 7253

Bud på Lifecare?
Blander du med bud på BGBIO?
kaunis
02.11.2023 kl 19:26 7227

Her er alt mulig og det er også min tro at denne kan bli oppkjøpt ganske snart. Mye avhenger av hvor stor oppmerksomheten rundt hvordan Sanofi agerer, på sitt forhold til LIFE. Blir det bud, kan vi regne med et mot bud og da er det morrora begynner. Vil en sikre seg mot å ikke bli stående på den berømte perrongen, kan det være lurt å forte seg inn.
kaunis
02.11.2023 kl 19:29 7203

Er du frekk, bruk riktig tråd til rett selskap for ettertiden, om du ikke vil bli rapportert.
rosgun
02.11.2023 kl 20:35 7113

Jeg tror vi får ytterligere nye aksjonærer imorgen den dag og håper melding kommer før jul. Alt er klappet og klart og verdiene er kartlagt. Hva mer trenger Sanofi for å sluke Lifecare ?

Tror Ikke de vil tillate at sencell kommer i noen sine konkurrenters hender. Dette med hemmelighold i avtalen er helt klart en indikasjon som vil vise svært børssensitiv informasjon…. hadde dette blitt publisert vil aksjen skutt i været til minst 20 kr….. så det å posisjonere seg på disse nivåer burde flere få med seg. Men igjen simpel sannsynlighetsregning har aldri vært enklere spør du meg…

I morgen er jeg sikker på vi vandrer mot 3,50 ( gammelt kursmå), deretter til 5-6 kroner… inntil videre
SAUDIKING
02.11.2023 kl 20:57 7081

Tar deg på ordet Rosgun, enig i mye av det du skriver, men 3.50 imorra har jeg null tro på. TTT
rosgun
02.11.2023 kl 21:12 7034

Vi får se hva som holder den igjen, men er etterspørselen høyere enn tilbudet vil vel ikke det være noe problem. Husk at 80% av aksjene er «låst»….

Vil tro av 134 mill aksjer er ca 25 mill omsettbare på papiret «vanligvis». Under rådende omstendigheter og siste dags hendelser tror jeg vi minst kan trekke fra 15 millioner aksjer til.

Jeg tipper at daytradere og korsiktige investorer «spiller» for maksimum 5 millioner aksjer….

Idag ble derfor ca 2/5 av «spill» aksjer brukt i omsetning (1,5 mill aksjer)…..

Mao vil nye aksjonærer ha svært begrenset mulighet til å påvirke kursen negativt… vil nye ha aksjer må de stadig akeptere høyere og høyere pris.
Redigert 03.11.2023 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
02.11.2023 kl 21:59 6935

Har du et svar på mitt svar til deg i andre tråden rosgun?
rosgun
03.11.2023 kl 06:41 6730

Legg merke til følgende uttalelse fra direktøren til Sanofi for 6 dager siden:

Administrerende direktør Paul Hudson har som mål å øke utgiftene til legemiddelutvikling, med "langsiktig" inntjening fra innovative legemidler i fokus.
rosgun
03.11.2023 kl 06:52 6702

Dette stemmer veldig bra med Lifecare «løpet» med tanke på at Sanofi skal investere i innovasjon i 2024/2025… for så å sikre seg som han uttaler «massive» inntekter fra 2025/2026……

Potensialet til Lifecare har vært diskutert i det vide og brede, men sannheten er nok at det er Sanofi som stikker av med denne eventyrlige innovasjonen på sikt…. Det er ikke uten grunn de er så «rause» med Lifecare på nåværende stadie…

Men etter min mening bør alle aksjonærer (SOM HAR AKSJER VEL OG MERKE) være kjempefornøyd med en verdsettelse på 4,3 mrd (kurs 23)….

Kurs 23 - bud ventes når som helst.

End of story.

Redigert 03.11.2023 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Liso
03.11.2023 kl 09:51 6508

Ja, nå fikk folk det F så travelt med å komme seg inn. Raketten tar av !
YNWA250505
03.11.2023 kl 09:53 6505

Deilig å sitte med et sekssiffret antall aksjer med snitt 2.50 i Life.
X-43 scramjet
03.11.2023 kl 10:01 6463

Er inne i Lifecare, satser på at 5 kr brytes med solid nyhet, videre opp til 8 kr
Liso
03.11.2023 kl 10:02 6447

Er oppkjøpsforhandlingene alt i gang? den enorme kursoppgangen kan tyde på at noe er rett rundt svingen.
Liso
03.11.2023 kl 10:09 6430

Foreløpig opp 17% så langt i dag. 10-20kr aksjen kan komme før man aner
wow - denne kan fjerne huslånet mitt før jul
Redigert 03.11.2023 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
03.11.2023 kl 10:28 6366

Mener du dette eller er det ren godhauss før helg😁
X-43 scramjet
03.11.2023 kl 10:31 6370

Aksje sladder podcasten har glemt Lifecare. Da tar vi tak i den. Årets julekule
VIC20
03.11.2023 kl 10:50 6316

Deilig med ny inngang på 2,37 den 26/10 og utgang i dag. Men kjøpte selvfølgelig altfor få aksjer. Kun 20k mot 175k sist. Kommer nok flere anledninger 👍 Ikke bli sur nå. Det er helt greit å trade denne aksjen.
Liso
03.11.2023 kl 10:54 6293

Er ikke lenge før de som kjøpte i dag på 3,20 kan skrive det samme. Trading her er farlig med den farten denne aksjen får nå
Betonghue
03.11.2023 kl 12:42 6170

Da må du tro vi som har vært med siden starten koser oss. Med et snitt langt under krona!
Billyjojimbob
03.11.2023 kl 12:46 6151

Haltet på fet gain,for noen..👍
Liso
03.11.2023 kl 12:52 6117

kommer nok snart en melding fra selskapet nå
mancity
03.11.2023 kl 12:52 6107

Når vi kr. 4 i dag ser det ligger teknisk motstand der??
X-43 scramjet
03.11.2023 kl 13:06 6045

Julekulen Lifecare starter tidlig ser det ut som. 5 kr kommer som et skudd nå snart
Liso
03.11.2023 kl 13:20 6019

20% opp så langt i dag - dette begynner å smake fugl
rosgun
06.11.2023 kl 21:59 5652

Kan tyde på at Sanofi sammen med Merc & co tar seg av salget mot veterinærene world wide (for kjæledyrene) i sitt felles firma, bare les her:

TRENTON, NJ — To av verdens største farmasøytiske selskaper sa tirsdag at de forener sine dyrehelsevirksomheter i en avtale om å bli den beste hunden i veterinærindustrien.
Merck & Co. og franske Sanofi-Aventis SA sa at de i fellesskap vil eie den kombinerte virksomheten, som vil ha en andel på rundt 29 prosent i det globale markedet på 19 milliarder dollar i året for medisiner til kjæledyr og husdyr. Det er godt foran den nåværende lederen, Pfizer Inc.s Fort Dodge-enhet, som har rundt 20 prosent av markedet.

Fellesforetaket vil kombinere Sanofis Merial dyrehelsevirksomhet, produsenten av Frontline loppe- og flåttbekjemper og Heartgard for å forhindre hjerteorminfeksjon, med Mercks Intervet/Schering-Plough-enhet, som hovedsakelig lager vaksiner og medisiner for husdyr. Merial opererer hovedsakelig i Nord-Amerika og Sør-Amerika, mens Intervet selger i Europa og fremvoksende markeder.

"De er verdifulle eiendeler og fortjener å være sammen," sa Merck-sjef Dick Clark til journalister under en telefonkonferanse sent mandag.

Merck-aksjen falt 31 cent for å stenge på 37,04 dollar tirsdag, mens Sanofis amerikanske aksjer steg 3 cent til 38,18 dollar.

I fjor omsatte Merial for rundt 2,55 milliarder dollar og Intervet hadde 2,74 milliarder dollar, til sammen 5,3 milliarder dollar.

Clark bemerket at produktene deres og landene deres er komplementære, og legger til at forventet vekst vil øke ressursene for forskning.

Sanofi-Aventis administrerende direktør Chris Viehbacher sa at dyrehelsemarkedet forventes å vokse 5 prosent i året gjennom 2014, drevet av flere trender.

Den voksende middelklassen i enkelte utviklingsland spiser mer kjøtt, noe som øker behovet for husdyr og dermed husdyrmedisin. I mellomtiden forventes planetens befolkning å vokse 50 prosent innen 2050, noe som øker matbehovet ytterligere, og den økende eldre befolkningen liker å ha kjæledyr, sa han.

https://www.sandiegouniontribune.com/sdut-merck-sanofi-combining-animal-medicine-businesses-2010mar08-story.html
Redigert 06.11.2023 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
rosgun
06.11.2023 kl 22:02 5626

Denne casen blir bare bedre og bedre for hver dag man graver litt på goolgle😊
rosgun
06.11.2023 kl 22:07 5614

Hvis ikke denne får en skilkelig stigning imorgen skjønner jeg INGENTING. Det må jo komme utenlandske fond inn på disse nivåene…( flere har jo også kun biotekaksjer)…blir en hard kamp om aksjer….. I dag var det tydelig at noen vil inn med store volum lavest mulig for å lage fartsdumper på veien til kr 23… bare hold på aksjene folkens- ingen grunn til å selge før bud på over kr 20 ligger på bordet👍

Norske fomdsmeglere har fortsatt til gode å sette kursmål til tross for de fantastisk nyhetene. Det «gosser meg» at aksjene eies av større private firmaer så disse inhabile meglerne holder seg unna for å prate mest ned og så opp igjen når de er inne på lave novåer. Veldig bra situasjon for alle som har aksjer… så at noen selger da følger de ikke med eller kan ikke lese… jaja salget må jo stoppe en dag så vi kan trade fra kr 20 og oppover. Da er iallefall utgpkt en fair verdivurdering pr dags dato…

4,3 mrd kan fort bli mye mye større, muligens 20-30 mrd om de ikke blir kjøpt opp👍👍
Redigert 06.11.2023 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
06.11.2023 kl 22:11 5596

Angret at du solgte deg ut i forrige uke, men nå r du inne igjen med en liten pott
rosgun
06.11.2023 kl 22:22 5558

Har hele tiden hatt en liten pott og har nå 250 000 aksjer, dvs en større pott enn jeg hadde. Denne skal jeg doble imorgen hvis det går som jeg tror. Håper å komme inn under kr 4👍👍
Kaloix
06.11.2023 kl 22:28 5541

Uvitenhet til folk som kjøper på børs er grenseløs. En verdivurdering av Xplico forteller at selskapet er verdt rundt 3 milliarder kroner (en markedsleder på dette området), vurdert på dagens situasjon. Det er altså dagens situasjon, et biotek selskap blir omtrent alltid vurdert på fremtidig verdi. Fremtidig verdi på Lifecare hvis dette går veien som det ser ut som nå? En verdi på 3 mrd kroner vil prise selskapet til rundt kr 25,-. Hvem i all verden kan i det hele tatt tenke tanken på å selge noe som helst på nåværende tidspunkt? Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre gjør, men kursen idag ligger så langt etter hva som er meldt og hva en seriøs aktør som Xplico forteller at begrepet 'penger på gaten' ligger vidåpent her.
Flere la nok også merke til hvordan emisjonen gikk, Lifecare fikk inn penger kjapt på kr 2,50,-. Slik markedet er nå må man virkelig ha noe å tilby hvis investorer skal satste penger, det har Lifecare. Selskap som ikke har så mye å tilby må mer eller mindre gruse kursen fullstendig med en total utvanning for aksjonærer for å kunne hente noe som helst. Dette forteller virkelig mye i hvilken posisjon Lifecare er i, spesielt ift andre biotek selskap. Det ser så bra ut for dette selskapet at jeg vet nesten ikke hva. Det gjelder å forstå hva man faktisk sitter med og ikke selge bare fordi man har noe fortjeneste.
rosgun
06.11.2023 kl 22:31 5533

Tror flere med meg egentlig ikke har fått det helt til å gå opp et lys, men regner med flere som har vært tungt inne fra før vil inn igjen på et tidspunkt med større skyts…..når de skjønner hvor stort og hvor nærme Sencell egentlig er til å få bokført en haug med inntekter….
Redigert 06.11.2023 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Kaloix
06.11.2023 kl 22:49 5477

Lifecare bestiller en verdivurdering fra Xplico av en grunn. De vil selvsagt ikke at selskapet skal kjøpes opp for gi bort pris. Sanofi må også forholde seg til dette.
For noen sitter nok de idiotiske covid testene igjen, men ingen som følger selskapet bryr seg om dette overhodet. Det er nå og fremover som teller.
For min del er 3 mrd kroner en gi bort pris, se på hva andre selskap på børs verdsettes til som ikke har mye å vise til. Det er ingen fordel å få inn noe bud nå, verdien om 1-2 år kan potensielt være flere ganger Xplico's verdivurdering idag. Så kan man bare forstille seg hvor lite de som selger idag har forstått av potensialet til Lifecare.
rosgun
07.11.2023 kl 07:05 5288

Vet ikke om ALLE er klar over at Sanofi (partnererwn til Lifecare) er det 8.(åttende) største farmasiselskapet i verden (omsetning på 45 mrd dollar, 450 MILLIARDER kroner)

https://www.proclinical.com/blogs/2023-7/the-top-10-pharmaceutical-companies-in-the-world-2023

I løpet av det siste halve århundre har Sanofi vokst til et av verdens ledende helseselskaper og er det åttende største farmasøytiske selskapet i verden med omsetning i 2023. Sanofi leverer helsetjenester til over 100 land over hele verden og har tre kjernefokus: spesialpleie, vaksiner og generelle medisiner.

I 2022 var Sanofi globale salg i underkant av 43 milliarder euro (45 milliarder dollar) opp med 7 % i euro fra 2021, dette skyldtes i stor grad sunt salg for Dupixent, eksembehandling. FDA godkjente opprinnelig Dupixent i 2017 for atopisk dermatitt, og nylig har den blitt godkjent for nye bruksområder, inkludert astma og eosinofil øsofagitt, som har drevet salget. Selskapets vaksineportefølje presterte også godt og forble en nøkkeldriver for vekst.

Selskapet lanserte en ny merkevareidentitet i 2022, som kickstartet en ny langsiktig vekststrategi for virksomheten, med sterke pipelines for innovativ medisin innen onkologi, inflammasjon og immunologi. Når vi ser fremover, planlegger Sanofi å fortsette å investere i FoU for å styrke sine rørledninger ytterligere.

I resultatrapporten for 2022 kommenterte administrerende direktør i Sanofi, Paul Hudson, "Med ti kvartaler på rad med vekst, taler fremgangen vi har gjort de siste tre årene for seg selv. Når vi lanserer den neste fasen av strategien vår, vil vår fortsatte forpliktelse til å investere i vitenskapen være avgjørende for å opprettholde en steady-state kadens av første og beste medisiner.»
Redigert 07.11.2023 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
07.11.2023 kl 07:25 5246

Hvis Lifecare f eks hadde vært notert på børsen i USA hadde NYHETEN om et samarbeid med Sanofi mangedoblet kursen.
Hadde en rapport som Lifecare fikk publisert hadde kursen igjen blitt mangedoblet, vel og merke i USA….

Man ser aksjer som går 1000% på biotekaksjer med håndfaste nyheter går mangegangeren når de får napp hos de største bio selskap i verden..

At et selskap i tilegg sier til markedet at de vil ØKE eksponeringen mot innovative løsninger i legemiddelindustrien kan man jo tenke seg hvorfor de vil jobbe med Lifecare!!!!!

Sencell er faktisk den første i verden som kan åpne opp for diagnotiserimg med en dings under huden som kommuniserer med feks en smartklokke for avlesning av blodsukker.

Tenker man større, hvilke andre ting tror dere kan måles»under huden» med samme teknologi???

Jeg tror Sanofi har sett dette og at Lifecare bare er i startgropen til å kunne bli en av de største i verden på området….

Jeg begynner å tenke AI teknologi i kombinasjon med Sencell. Diagnoser blir stilt ved avlesning av en AI sensor som vil kunne reagere umiddelbart om kroppen blir eksponert på forskjellige sykdommer..

Tenk på den revolusjonen Sencell nå står ovenfor, de kan faktisk være en gamechanger for hele legemiddelindustrien som kan gi tidlige diagnoser med tilhørende rask behandling .
Bare tenk på mulighetene hvor bare fantasien setter grensene..

Jeg må le hele veien til banken når jeg tenker på hvor rike aksjonærene i Lifecare kommer til å bli jeg.
OMG….. som W. Buffet sier:

«Treffer du på KUN en aksje i ditt liv, er det nok til å forandre livet ditt til å bli økonomisk uavhengig»

Jeg tror Lifecare vil være en slik aksje, «ferdig snakka»!!

Håper flere ser muligheten og tar et lodd her, det kan bli din livs kule!
Redigert 07.11.2023 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Liso
07.11.2023 kl 09:04 5101

Beilerne står snart på døren;
Lifecare har fått godkjent hundestudie av Mattilsynet
Biotek-selskapet Lifecare, som utvikler diabetesteknologi rettet mot dyr og mennesker, har fått godkjennelse av Mattilsynet til å starte opp en studie på hunder.

Studien skal gjennomføres i samarbeid med Norges miljø- og biovitenskapelige universitet i Ås, ifølge børsmeldingen.

- Dette er et nytt og viktig steg i utviklingen av vår Sencell-sensor, sier administrerende direktør Joacim Holter i en kommentar.

Han fremhever at selskapet ser frem til å teste sin teknologi på hunder opptil 90 dager.

Mattilsynet mener formålet med studien og bruken av hunder er tilstrekkelig beskrevet i søknaden og at nødvendige krav i Forskrift om bruk av dyr i forsøk er oppfylt.
rosgun
07.11.2023 kl 16:55 4951

Neste melding blir vel partner på salg til veterinærer world wide. Med Sanofi som partner på mennesker er det vel ikke umulig at de får inn også de på veterinærdelen?

De er tross slt det 8. største helseforetak i verden og har også dyremedisin på menyen.🇳🇴👍
Redigert 07.11.2023 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Bulleys
08.11.2023 kl 08:13 4695

Ser det har blitt delt en link på det andre forumet med kursmål på 4 NOK er det noen andre som kan finne denne kilden eller er det bare skrevet ut av kontekst for å skremme?
Bulleys
08.11.2023 kl 08:19 4660

https://newsweb.oslobors.no/message/603330 det hagler inn meldinger hele tiden nå🤩🤩
Goliaten15
08.11.2023 kl 08:24 4636

LIFE: The European Patent Office intends to issue new Lifecare patent
Bergen, Norway, November 8th, 2023: Today, Lifecare AS (LIFE), a clinical
stage medical sensor company developing the next generation Continuous Glucose
Monitor (CGM), announces that the European Patent Office (EPO) has reported
its intent to grant Lifecare a new patent.

Lifecare will review the examining division's comments to the patent
application and respond to the EPO for their final review and granting of the
patent. Lifecare expects the EPO to announce the granting of patent within the
next 6 months.

The present application relates to chemistry compositions, in special active
fluid compositions which may be used in glucose sensor systems, for example a
glucose sensor which relies on osmotic pressure as sensing principle. The
chemistry composition is a fundamental addition to Lifecare's
Sencell-technology and an important part for Lifecare's further development
and commercialization.

- In light of existing and granted patents for Lifecare's sensor technology,
this will strengthen our commercial position for accurate and continuous
monitoring of glucose, for people with diabetes, says CEO Joacim Holter.

This new patent will strengthen Lifecare's technology protection until 2037.

- Existing continuous glucose measurement technologies are inconvenient,
complicated, costly, and have limited lifetime. The Sencell system together
with the active fluid composition according to the invention has advantageous
effect on sensor lifetime, measurement response time, and measurement
sensitivity, says Lifecare CSO, Prof. Dr. Dr. Med. Andreas Pfützner.
Redigert 08.11.2023 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Bulleys
08.11.2023 kl 08:35 4584

Drøye 11% opp til 4 tallet jeg tror denne ryker i dag.lite salgs vilje og utrolig få aksjer i omløp😊