« « Nytt Norse»
Norse fremstår etter siste ukes hendelse som et nytt selskap. Nytt utvidet demokratisk styre, mye cash, mye tilgode fra kredittkort selskapene, attraktive slotter, leasingavtaler som bare blir bedre og bedre. Så blir det solgt nå siden Scorpio er utolmodige investorer som nå sitter i føresete.
Hva tror dere?
Hva tror dere?
Pentagon
14.05.2024 kl 13:17
1649
Når dette står i rapporten så bør ikke det gjøre dere så sikker folkens:
Styret og ledelsen i selskapet må ved fremleggelse av kvartalsrapporten ta hensyn til hvorvidt det fortsatt er grunnlag for antagelsen om fortsatt drift, altså om de mener selskapet vil klare å holde seg på vingene fremover.
Jeg tør faktisk ikke ta en bet her nå selv om jeg gjerne benytter meg av selskapet og deres tilbud.
Pentagon
Styret og ledelsen i selskapet må ved fremleggelse av kvartalsrapporten ta hensyn til hvorvidt det fortsatt er grunnlag for antagelsen om fortsatt drift, altså om de mener selskapet vil klare å holde seg på vingene fremover.
Jeg tør faktisk ikke ta en bet her nå selv om jeg gjerne benytter meg av selskapet og deres tilbud.
Pentagon
tjeste
14.05.2024 kl 13:17
1648
Nedsiden herfra må da være marginal etter dagens guiding fra selskapet. Om noen dager når tallene har sunket inn hos investorene, tenker eg at vi kun ser oppover kursstigen.
Lafreri
14.05.2024 kl 13:20
1642
Synes det virker veldig lite sannsynlig at det skal bli ett positivt resultat for 2024 når de allerede har 680 mill å ta igjen.
Anywhere
14.05.2024 kl 13:22
1635
Det sier nesten seg selv at det går ikke. I alle fall ikke fra drift....
Pentagon, å vurdere grunnlaget for videre drift er styrets kontinuerlige oppgave, og det MÅ gjøres minst hvert kvartal....
Pentagon, å vurdere grunnlaget for videre drift er styrets kontinuerlige oppgave, og det MÅ gjøres minst hvert kvartal....
Redigert 14.05.2024 kl 13:24
Du må logge inn for å svare
Octagon
14.05.2024 kl 15:17
1587
Liten grunn til å selge aksjen nå, men snarere akkumulere på disse nivåer.
1) Om de strategiske alternativer Seabury nå arbeider med fra BTL i intervju med finansavisen i dag:
"– Kan du si noe om hvor langt i forhandlingene dere har kommet?
– Vi føler vi har kommet veldig langt, og er i det jeg anser som siste fase. Det er ofte de siste 10 prosentene som er de vanskeligste, så vi jobber hardt for å komme i mål, sier han."
2) Høysesong nå vil gi solide og kraftig økende månedlige trafikktall hver måned utover nå med ditto rekord inntekter til selskapet. +45% økt inntekt pr passasjer inkludert billettinntekter og andre salg er presentert i dag målt mot forrige Q1.
3) Og så har de jo sikret seg en kredittfasilitet på 20 MUSD om det (mot all formodning) nå skulle være behov for dette. Så, ingen emisjonsfare p.t.
1) Om de strategiske alternativer Seabury nå arbeider med fra BTL i intervju med finansavisen i dag:
"– Kan du si noe om hvor langt i forhandlingene dere har kommet?
– Vi føler vi har kommet veldig langt, og er i det jeg anser som siste fase. Det er ofte de siste 10 prosentene som er de vanskeligste, så vi jobber hardt for å komme i mål, sier han."
2) Høysesong nå vil gi solide og kraftig økende månedlige trafikktall hver måned utover nå med ditto rekord inntekter til selskapet. +45% økt inntekt pr passasjer inkludert billettinntekter og andre salg er presentert i dag målt mot forrige Q1.
3) Og så har de jo sikret seg en kredittfasilitet på 20 MUSD om det (mot all formodning) nå skulle være behov for dette. Så, ingen emisjonsfare p.t.
Bullen
14.05.2024 kl 15:50
1565
Virker som om de jobber mot et samarbeid med kanskje et annet flyselskap og ikke et direkte salg??
Octagon
14.05.2024 kl 16:11
1545
Ingenting i uttalelsen her som utelukker et salg av selskapet.
Eneste en kan slutte av uttalelsen er at de sannsynligvis har gått videre med en aktør etter mulig eliminasjons runde i prosessen og at de er i sluttforhandlinger med denne i og med "siste 10%", mulig om prisen ved et salg f.eks.
BTL uttalte for eksempel i intervju 28.2.24 i Finansavisen:
"– Hva tenker du selv er «best case» – å bli del av noe større eller å stå alene?
– Det kommer alltid an på avtalene man kan få til."
Uansett salg eller samarbeide så vil det sikkert kunne styrke aksjekursen betydelig , tror også at dette er nært forestående, innen ca. en måneds tid.
Holder salg som mest sannsynlig da det vil være utfordrende over tid å drive et fly selskap med kun 15 fly, selv om det er nyere større fly med lavere drivstoff forbruk enn mange andre etc. Rimelig sårbare om et fly eller to tas ut av drift f.eks. og med flere fly i drift nå fremover, øker også denne sårbarheten.
Eneste en kan slutte av uttalelsen er at de sannsynligvis har gått videre med en aktør etter mulig eliminasjons runde i prosessen og at de er i sluttforhandlinger med denne i og med "siste 10%", mulig om prisen ved et salg f.eks.
BTL uttalte for eksempel i intervju 28.2.24 i Finansavisen:
"– Hva tenker du selv er «best case» – å bli del av noe større eller å stå alene?
– Det kommer alltid an på avtalene man kan få til."
Uansett salg eller samarbeide så vil det sikkert kunne styrke aksjekursen betydelig , tror også at dette er nært forestående, innen ca. en måneds tid.
Holder salg som mest sannsynlig da det vil være utfordrende over tid å drive et fly selskap med kun 15 fly, selv om det er nyere større fly med lavere drivstoff forbruk enn mange andre etc. Rimelig sårbare om et fly eller to tas ut av drift f.eks. og med flere fly i drift nå fremover, øker også denne sårbarheten.
Redigert 14.05.2024 kl 16:21
Du må logge inn for å svare
Octagon
14.05.2024 kl 17:00
1515
Mange har vel sett denne, men legger ut link mot dagens video intervju i Finansavisen med Bjørn Tore Larsen fra New York.
Se fra 25,00 minutter til 34,09.
https://tv.finansavisen.no/m/G5n3jhoj/skuffende-tall-fra-salmar-smsparere-selger-unna-frontline-og-gamestop-profil-gjr-comeback?r=m185A91j&zephr_sso_ott=h3ejU8
Se fra 25,00 minutter til 34,09.
https://tv.finansavisen.no/m/G5n3jhoj/skuffende-tall-fra-salmar-smsparere-selger-unna-frontline-og-gamestop-profil-gjr-comeback?r=m185A91j&zephr_sso_ott=h3ejU8
Octagon
17.05.2024 kl 20:33
1362
Litt mer positiv vinkling fra USA baserte Airways Magazine rundt Q1 fra Norse:
https://www.airwaysmag.com/new-post/norse-atlantic-q1-results?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1dXo-r2qDnd3g881KegXcycreAHTBMe4EPE2Hxt-ZzXpW6thrxMOfSVXY_aem_AaTMVYBGlkh-MlnZZwar7kTNsEApxEai__gFMsI8l53zKr5ctwXvX02k_MI7ORKYwrqv_qGfOmSCRg0R-0PyJ5OK
https://www.airwaysmag.com/new-post/norse-atlantic-q1-results?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1dXo-r2qDnd3g881KegXcycreAHTBMe4EPE2Hxt-ZzXpW6thrxMOfSVXY_aem_AaTMVYBGlkh-MlnZZwar7kTNsEApxEai__gFMsI8l53zKr5ctwXvX02k_MI7ORKYwrqv_qGfOmSCRg0R-0PyJ5OK