🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 127496

Apples AR/VR-headset antas imidlertid å komme først. Det skal støtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses først et par år senere. Dermed får vi trolig ikke se dem før rundt 2024.2. sep. 2022

5.3
Kramzz har i mine øyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom på Polight i sin tid😀…vi er mao ingen ferskinger på Polight og historien bak…

Kramzz står bak tråden « Norges teknologiske hemmelighet» på FA forumet og er også med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på gr

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på grunn av svak etterspørsel • Den forbrukerrelaterte saken går bra – høyvolumsak • Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedge®, forbedrer µLED AR-skjermoppløsning, får god interesse • Vellykket demonstrert på CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
Fullført PoC 16 (13)
Pågående PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)

Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke på ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lå nede og trengte Polight=suksess
Huawei lå nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Første slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg….

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, så får vi se. Tror de som er ute nå har gamblet over evne….skjer mye i februar her altså📲🏋🏻‍♀️

1.2

Bunnen nådd på 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

Nå ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjør mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smågutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor så er det med denne leverandøren……..

Volum bør det også bli potensiale for når selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 på få dager med Polight har fått stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av når de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dårligere brille enn APV…. Så der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel på vilje og milliarder av dollar der i gården for å lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)

📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲

31.1

Bare å ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎

HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET…..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple på et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort å gå inn i Polight igjen på disse nivåene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler på Isaksen når han sier all major players.

Det er 13 fullført POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

Nå blir det spennende å se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort på løpende bånd nå som Apple har «brøytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet på sin spådom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i børsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er også er en tillitserklæring. ….. og jeg har aldri hørt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet….

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, både Varjo og Magic Leap og Llvision med fler…

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg på det som et større marked totlalt.

Google har nå gått forbi Apple i verdi så det er tydelig at deres Ai satsing bærer frukter. Kanskje tiden er inne også for at Google også får briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon på brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🦄📲
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.12.2023 kl 01:40 4153

Sharp Corporation vil delta i CES 2024 i Las Vegas, Nevada, USA, som arrangeres fra 9. til 12. januar (tirsdag til fredag), 2024. CES er en av de største og mest innflytelsesrike teknologibegivenhetene i verden. Basert på slagordet "Toward the Future for a Better Life", vil Sharp bredt promotere en rekke teknologier i verdensklasse på det globale markedet ved å introdusere sine innovative proprietære teknologier som først ble avduket på Sharp Tech-Day, deres teknologiutstillingsarrangement holdt i Tokyo i november 2023.
rosgun
23.12.2023 kl 01:47 4154

INVESTINOR DIREKTE AS 8 899 290,00 30,89 13,44 PRIV NOR
STIFTELSEN INDUSTRIFONDEN 5 244 125,00 18,20 7,92 PRIV SWE
NORDNET LIVSFORSIKRING AS 3 224 596,00 11,19 4,87 PRIV NOR
NORDNET BANK AB 2 853 951,00 9,91 4,31 NOM SWE
BNP PARIBAS 1 984 988,00 6,89 3,00 NOM

Ikke mue som skal til her før Sharp legger hele poligjt under sine vinger…,

Logisk og «lett» matte vil de kunne bli enig med nr 2 på lista og kjøpe over 50% så er polight historie, men regner med aksjonærene kan juble vilt og hemningsløst….

Nå er det bare å få kursen opp høyest mulig på kortest mulig tid så det ikke blir skambud….
rosgun
23.12.2023 kl 01:49 4215

Tenker at Polight ikke kan selges for under 100 mrd, noe annet er galskap!!!

Det tilsvarer isåfall en kurs på

22kr=1,5 mrd
44=3
88=6

176=12

362=24

724=48

1488=96

Kurs 1500kr= ca 100 mrd

En fair pris til noe som minst er verdt de penga innen et par år…..

Jeg sier JA til salg pga å slippe troll og apekatter ( i to år til)på shareville som man må bruke energi på å overbevise….

Det er faen meg verdt penga.

…..og jeg kan pensjonere meg to år før jeg hadde plalagt…🎅🏻👍
Redigert 23.12.2023 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.12.2023 kl 02:08 4228

For min egen del blir gevinsten vannvittige 166 millioner rett på konto….

Det er innafor🤶🏻

……og det sykeste er at det kan bli en realitet…

Polight har bevist alt nå, og dette er biiiiig bussiness….
rosgun
23.12.2023 kl 02:10 4299

Sveits here we come✈️
rosgun
23.12.2023 kl 02:32 4412

Sharpe er eid av foxconn….top 20 på Forbes

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Foxconn

De omsatte for 214 mrd i 2021….

Tipper de er rimelig interessert i å sluke Polight..

Et apple samarbeid for polight vil gi en viss kjøpelyst på investinor sin eierandel i Polight….

Får håpe de ikke selger til spotpris nå da….
Redigert 23.12.2023 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.12.2023 kl 03:48 4421

Tipper at linser for apple allerede er levert til 3. ledd under foxccon -Sharp, ref innlegg potet i juni 2023:

Polight og Apple Vision Pro
jonnyvang
PLT
06.06.2023 kl 11:39
2206
Jeg tror mange medaksjonærer og potensielt nye lurer på hvor sannsynlig det er at polight leverer avgjørende teknologi for Apple Vision pro. Tillater meg å opprette en egen tråd for å diskutere dette.

Jeg mener helt klart at det er svært mye som taler for at tlens er avgjørende for at Apple har kunnet lansere Apple Vision pro og forsøker derfor å samle opp noen av holdepunktene for dette:

Det å innovere og utvikle en linse som skulle konkurrere ut tlens er ikke kjent for noen, og det ble heller ikke sagt noe om dette under lansering. Hadde Apple innovert noe i den retningen eller fått ett annet selskap til å gjøre nettopp dette, med patentert teknologi, så ville de sagt noe om det på keynoten - dette skjedde ikke.

Varme blir adressert på Keynoten som en issue de har jobbet med: tlens produserer ikke varme.

Strømforbruk er åpenbart problematisk: ørten kameraer med gammel teknologi vil bruke særs mye strøm (og da også varme..)- tlens bruker minimalt med strøm.

Tid: And the brand-new R1 chip is specifically dedicated to process input from the cameras, sensors, and microphones, streaming images to the displays within 12 milliseconds — for a virtually lag-free, real-time view of the world.

Autofokus: dette har vært bekreftet av CEO. Isaksen at de samarbeider med de aller største selskapene innen for AR og at TLens er avgjørende for å få til denne teknologien.

- Linked in: mange kontakter mellom PLT og apple her

- Det er rykter om at Apple har forsøkt å kjøpe plt for lenge siden- før børsnotering. Det lyktes de ikke med da de største eierne - investinor/staten satte ned foten mon tro?

PLT har rampet opp for masseproduksjon av tlens i størrelsesorden >100 millioner linser. Kjørt en vellykket vekstemisjon i er vanskelig kapitalmarked Klare for den store bestillingen.

Tlens-kamera finnes allerede i AR-kameraet ML2 og det blir sagt at tlens er avgjørende for at det fungerer så bra. Audi har brukt ML2 for å demonstrere hvordan de ser for seg bruk av AR sine biler i fremtiden!

Konkurrenter: Isaksen sier selv at deres viktigste konkurrent er gammel teknologi, og at det således ikke er andre innovative aktører som er i nærheten av tlens.

Patentet: det finnes mange patenter som knytter tlens til Apple. Her har ikke jeg oversikt -

Alder/testing: tlens er en teknologi som har eksistert i mange år og som Apple har kunnet teste grundig over lang lang tid.

Isaksen sier de er så travle at de må si nei til en rekke prosjekter. De store selskapene tar kanskje opp mye av kapasitet til PLT..
Old school Omvendt
Til bunnen
Myrabakk
07.06.2023 kl 06:06
2063
Du har noen gode poenger, og jeg er ikke uenig. Jeg må først få si jeg ble imponert over Apples arbeid på dette smartbrilleoppsettet. Dette løfter hele vertikalen opp til et nivå som kommer til å få softwareutviklere til å kaste seg på utvikling av apper og plattformer for økosystemet, nettopp det som er essensielt for at smarte briller skal bli en suksess når det rulles ut i consumer.

Vi vet med 100% sikkerhet at poLight og Apple jobber sammen, og det har de gjort i flere år. Apple/poLight har patenter som både siterer hverandre og som tillater at Apple kan bruke TLens. Så det er ikke noe problem for Apple å kunne bruke poLight som linseleverandør. Det er kanskje snarere et problem for dem om de IKKE bruker TLens.

Skal vi se mer på det konkrete av ting som peker på TLens så er det voldsomt mye som kan peke på dette. Jeg kan dra noen få punkter som forklaring:

1) Apples hovedleverandør av kamerateknologi er Foxconn. Et av Foxconns underselskaper er Sharp, og et av Sharps underselskaper igjen er Kantatsu. Under CES2023-eventet i januar holdt Sharp en presentasjon av splitter ny teknologi i et kamera som fikk internasjonal oppmerksomhet for sin særegne kvalitet og unike kompabilitet for pass-through-funksjon i AR/VR-briller. Dette kameraet var utviklet på Kantatsu-avdelingen, og Sharp deler åpenlyst at det er TLens fra polight. De deler også info i januar om at innen et par måneder skal det være klart til masseproduksjon. Dvs, kameraet har vært klart til masseproduksjon i noen måneder allerede.

2) Apples Vision Pro er et headset av typen see-through, og det er fargekameraene (RGB-cams) som bærer hele konseptet. Uten disse 2 kameraene ville det bare vært et VR-headset, altså ikke AR. See-through er så utrolig viktig i disse brillene av flere årsaker. En av disse er at det absolutt ikke er bra med forsinkelse mellom virkelighet og opplevd bilde av virkeligheten inne i brillen. Da vil forsinkelse føre til "lag" mellom virkeligheten og gi en kvalmende følelse i tillegg til opplevelse av treghet. Men, enda viktigere, med feil optikk så vil gravutasjonspåvirkningen på kameralinsene føre til kraftig sjøsyke ved feil type. Denne gravitasjonspåvirkningen vil kunne beskrives som følelsen man får når man sitter i en snurrestol, tar noen raske runder og reiser seg kjapt. Da vil ikke bevegelsessenteret i hjernen henge helt med, og man får en svimmelhet og ubalanse til det har roet seg i hjernen. Akkurat slik vil gravitasjonspåvirkningen på kamera utspille seg. Så til poenget: TLens har IKKE slik gravitasjonspåvirkning. Det har både VCM og Optotune. Det har ikke fixed focus camera heller, men de har heller ikke autofokus.

3) Jeg har lest en del overfladiske reviews av Vision Pro allerede, og alle konkluderer med en "sømløs" opplevelse mellom virkelig verden og opplevd verden. Det kommer ikke frem i Apples presentasjon om det er autofocus(AF) i brillekameraene, men jeg vil påstå at det MÅ være det, og ikke minst, den må vøre ultra-kjapp. Om ikke så vil det ikke være mulig å oppleve en sømløs opplevelse. Uten AF vil det være uklare partier i bildet man ser, det vil være dårlig videokvalitet med noe i fokus og noe ute av fokus, etc. Dersom det ER AF I brillen så mener jeg det ikke er mulig med noe annet enn TLens. Ved å ta en sjekk på specs på VCM så ser man fort at de er 10-20 ganger tregere enn TLens, og dette gir en "pumpeeffekt" i AF, noe som vil oppleves som blurr/ikke-blurr på bildet. Det er så til de grader lite sømløst.

4) "We are working with all Major players in AR" og flere uttalelser på Q-presentasjoner om at TLens/poLight virkelig er dominerende og kan bli den ledende aktøren på nettopp see-through-cameras taler for at Apple har gått for nettopp dette når de nå viser frem det arbeidet de har utviklet gjennom mange år nå.

Kortere får jeg det ikke, og jeg har ikke nevnt noe om alle de titalls Apple-utviklere på kamera, antuatorer, software og hardware som er knyttet til poLight på ulike fora, heller ikke at Apples lansering sammenfaller omtrent med tidsplanen for Major Player som poLight har jobbet med i lang tid, og jeg har heller ikke spekulert noe i "poLight vil fly, selv uten smartphone", som er en ganske så fersk uttalelse fra poLight på spørsmål om hvor viktig smartphone er for fremtiden.

Jeg har linker til kilder på det aller meste jeg påstår og sier i posten her, og kan dele velvillig av alt dette på enten Shareville eller Discord på forespørsel. (Der er mitt nick Myragubben)
rosgun
23.12.2023 kl 04:19 4466

Sjekk melding 22.11.23, denne viser til oppfølgingsordre fra 1.des 2021, kan det være apple…

Den er liten, og hvorfor melde en ordre til kr 300 000?

Jo, hvis Isaksen menerden er relevant så meldes den🍎
Redigert 23.12.2023 kl 04:20 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.12.2023 kl 04:27 4466

Denner er fra 1.12.2021:

poLight ASA - design-vinn bekreftelse fra første Augmented Reality-kunde

Horten, 1. desember 2021 - poLight ASA (OSE: PLT) kunngjorde i dag at selskapet har mottatt bekreftelse, og første masseproduksjonskjøpsordre, relatert til et Augmented Reality (AR) produkt fra en ikke navngitt kunde. Verdien av den første innkjøpsordren er cirka NOK 360.000 og forventes levert innen tidlig andre kvartal 2022. Kundens AR-produktlansering er planlagt å være i første halvår av 2022. «The Augmented Reality (AR)-markedet er på vei inn i et svært viktig fase, og vi forventer å se flere selskaper lansere nye AR-produkter i årene som kommer. Brukssakene for de fleste av de første kundecasene er relatert til det profesjonelle/bedriftsmarkedet og derfor er de initiale volumene relativt lave. forventes at over tid at AR-enheter vil henvende seg til forbrukermarkedet og dermed kravene vil øke betydelig.
rosgun
23.12.2023 kl 04:29 4466

Kan dette være apple, blir ca 650000 tisammen og med pris på 20 pr linse blir det 32500 apple briller…

Tenker det høres ut som mange nok til intro på verdensbasis eller hva?
Redigert 23.12.2023 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.12.2023 kl 09:50 6591

Nei, får ikke dette til å stemme heller….

Isaksen: «all major players»…..

Apple må vær gjemt et sted i noen tidligere meldinger..

Reneste 7 «nøtter» til Askepott….dette her(?)

Isaksen har 1 mrd wafers på lager….. det er klart de har apple som kunde…….men hvor i steike er det meldt…..

Tipper at de har fått noe gjennom underleverandører, var det ikke en overkant stor bestilling i poc fase tidligere, kan det være noe der???

Kommer det ny bestilling, har det kommet eller ??

Blir sykt spennende frem mot onsdagen merker jeg…. Melding mandag eller tirsdag? Det kan jo hende at de har startet levering for lengst, men ikke er ferdig levert. Kanskje det blir flere mellomstore leveranser og den første blir meldt hvert øyeblikk?? 🤶🏻👁
Redigert 23.12.2023 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.12.2023 kl 09:59 6599

Varjo og Apple er begge major players.

«All» er ikke uten Apple… da er det «all» or nothing…

BANKERS🍎🍏
Redigert 23.12.2023 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.12.2023 kl 12:59 6452

Jeg tror også det kan komme en melding innen segmentet «bil» ganske snart…. Har nevnt at dette har blitt varmere for hvert kvartal…og det vel i Kina det skjer🎅🏻….

Mange og velge i der, kanskje i kombinasjon med 😎

Artig nisje med Polight når nisjen er «alt»
Redigert 23.12.2023 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
rosgun
24.12.2023 kl 05:25 6181

Briller blir fremtiden i de fleste applikasjoner de meste og kommende årene:

https://www.vuzix.eu/blogs/vuzix-blog/how-cutting-edge-ar-technology-is-transforming-surgical-practices-across-the-unites-states

I dagens digitale tidsalder forventer en ny generasjon medisinstudenter, som ble født inn i en verden fordypet i teknologi, naturlig at den integreres i alle aspekter av deres utdanningsreise. Undersøkelsen støtter denne åpenbare tilbøyeligheten, og avslører at over to tredjedeler (67 %) av kirurgene har fått opplæring med AR-smartbriller. Videre anerkjenner en fjerdedel av disse kirurgene ikke bare AR som fremtiden for kirurgisk utdanning (25 %), men erkjenner også dens potensielle fordeler i forhold til tradisjonelle undervisningsmetoder (25 %)

Redigert 24.12.2023 kl 05:27 Du må logge inn for å svare
rosgun
24.12.2023 kl 05:31 6175

In conclusion, 2024 is poised to be a transformative year for the VR industry. With major players like Apple, Meta, Google, Samsung, Valve, and Nintendo all vying for market dominance, users can expect a diverse array of headsets and experiences.

29. okt. 2023
Redigert 24.12.2023 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
rosgun
24.12.2023 kl 05:36 6171

https://bernardmarr.com/the-10-biggest-ar-vr-and-immersive-internet-trends-in-2024/

In just three years, one market research firm calculates that the user base for AR/VR in the gaming market will reach 216 million worldwide by 2025. The VR global gaming market is expected to continue growing at a CAGR of 32.75% from 2021 to 2026.
rosgun
24.12.2023 kl 08:21 6100

Major players 2024-2025:

Apple, Meta, Google, Samsung, Valve, and Nintendo

Altså det vil være liquid lences konkurrenter i «tuneable optics»også i markedet i tillegg til Polight, men disse vil være rimeligere. og ikke ha «fast» materiale som T-lens…. Det er KUN T-lens som har dette i verden.

Fordelen med t-lens i briller er «no interference» med andre komponenter, mindre strømmforbrul, ingen fare for lekkasjer (dette vil medfører ødelagte briller), mer robust.
mye raskere….

Hvis apple feks som markedsleder skulle gått for liqued lence, dvs billigere alternativ i en modell som koster over 30000??!

NEI, det vil stride noe så jævelig mot alle apple primsipper som overhodet mulig. Det blir helt feil.

Apple er top of the line og nr 1 av innovasjon og i høyeste grad en major player…..i verden ref over, og spekulasjonene kan legges død!!
Redigert 26.12.2023 kl 05:23 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.12.2023 kl 06:16 5681

Fra 2013:

poLights linse kan refokusere på 80 millisekunder og trenger bare 1 milliwatt. En tradisjonell autofokuslinse i samme størrelsesorden bruker et halvt sekund og trenger 220 milliwatt.

Unikt

Den raske fokusmekanismen gjør at et slikt kamera kan ta mange bilder så raskt etter hverandre at motivet ikke beveger seg.

Det betyr at man kan ta bilder som kan refokuseres etter at de er tatt, eller som kan ha alt i fokus.

Polight har laget programvare som utnytter teknologien og de lover mer.

NB: Minner om at dr Isaksen gjorde et betydelig innsidekjøp på kr 10 nylig..

Han bekreftet senere at de er fullfinansiert «forever». Med 1 mrd wafere på lager og er fullforsynt ut 2024.

De tjener ca i snitt eller ikke mindre enn kr 10 pr linse.

Oppi mitt hodet vil de da tjene ganske mye penger i 2024, men også vil dette legge grunnlaget for rekordåret 2025….

Mye vil bli produsert i 2024 og fakturert i 2025…..

Hvis du tenker at dette er bestillinger kun fra briller fra apple tar du feil…..

Polight har allerede fått bestillinger for 2025 fra minst 30 vertikaler og lageret skal «rekke» til flere lanseringer i 2024, i tilleg til flere nye på telefon i mass production, ikke minst apple produkter…Et produkt inneholder minst to linser eller flere…. Dette medfører raskt at beholdningen svekkes betydelig….I 2025 vil de muligens ha wafere med 10x så mange som 2024 da 2026 blir året da Polight betaler utbytte/ evt kjøpes av Elon Musk
rosgun
26.12.2023 kl 09:38 5614

Med Apple og Varjo i bagasjen har Polight dratt «over dammen». Sharp vil ha samme utstilling av Polight moduler som sin interne «messe» og timingen på lanseringer og kommende….. vil garantert tiltrekke seg ENORM oppmerksomhet, ikke minst nye profesjonelle aksjonærer…

Jeg er overbevist om at aksjekursen vil ta sjumilssteg etter verdens største messe i forbruker elektronikk….

Det som er så kult er at Polight nå er i så mange vertikaler at de selv skal «slite» med å ha kontroll på hvem OEM’s snakker og selger til under messen….

Jeg tipper at auto kommer inn bakdøren for alvor og vil starte et nytt enormt marked for trafikkerte kjøretøy i alle tenkelige former. Førerløsebiler med 5 G utbygde steder sa Polight selv ville bli en hit for mange år siden….

Denne utviklingen er nå igang og tror flere vil kjempe om å være first mover….. Meizu vil muligens tjuvstarte med Volvo siden de allerede har både telefon og briller fra før i konsernet🥳
rosgun
26.12.2023 kl 09:47 5610

Disse brillene fra LLvision må jeg si er litt kule:
https://www.llvision.com/en/leion-pro.html

Ops- flere som syntes det ja:

Congrats! Leion Hey was selected in 2023 #fortune China's Best Design List. World’s First & Lightest AR & AI Smart Glasses, Ultra-Light 79g | All-Conditions | Voice to Text Conversion | Real Time Translation | ChatGPT | The End of Communication Barriers.

More detail in: https://lnkd.in/gJ39Q_R7
Facebook: https://lnkd.in/eSGE7273

#bestdesign #hearingaids #translations #globalization #augumentedreality
Redigert 26.12.2023 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.12.2023 kl 09:55 5618

Legg merke til alle skeptikere angåene konkurranse situasjonen… kraftige A1 prosesser i kombinasjon med briller er kun mulig med T-lens

LES OG LÆR NÅ FOLKENS:
Lette smarte briller for Android med AI-brikke

GLXSS SE fra LLVision er et høyytelses par AR-briller med en avansert OLED-skjerm og integrert AI-brikke for profesjonell bruk i handel og industri. AR-brillene har ikke egen prosessor, men kobles til hvilken som helst Android-enhet fra versjon 5 til versjon 10.

En lett vekt på 45 gram og muligheten til å brette de smarte brillene gjør enheten ideell for mobilbruk i moderne IoT-miljøer. Enheten er støv- og vanntett i henhold til IP67, så den fungerer også pålitelig i skitne og fuktige omgivelser. Den moderne Intel® Movidius™ Myriad™ 2 AI-brikken sikrer tilstrekkelig ytelse for bruk av komplekse AI-applikasjoner. I tillegg har LLVisions GLXSS SE et direkte grensesnitt til Neural Network Interference Framework. Slik går moderne utvikling for kraftige AI-applikasjoner.

LLVision GLXSS SE Smart Glasses med håndfri kontroll og moderne display

En skjerm av høy kvalitet gjengir den utvidede virkeligheten i en oppløsning på 640×400 piksler med et synsfelt på 20 grader. Det integrerte Sony-kameraet tar bilder med opptil 13 MP og tar opp videoer i en oppløsning på 1080p. En kraftig ISP-bildeprosessor er også installert for effektiv bildedatainnsamling.

Enheten kan styres enten via bevegelser eller stemmestyring. Stemmekontroll fungerer jevnt selv i støyende omgivelser takket være den digitale mikrofonen..
https://alegerglobal.com/en/shop-en/smart-glasses-en/llvision-glxss-se-2/

MERK: interference network- kun t-lens kan brukes også i andre briller for ikke å lage interference i annen elektrionikk- kraftige A1 apllikasjoner….
Redigert 26.12.2023 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.12.2023 kl 10:02 5602

Merk strømforbruk

«AR-markedet går videre gjennom en viktig fase, og vi forventer å se flere selskaper lansere nye AR-enheter med hode i de kommende årene. TLens ® blir brukt og vurdert av flere viktige AR-aktører i deres autofokuskameraer. Selv om hver bedrifts AR-case for øyeblikket representerer små volumer, vil den over tid øke og til slutt bli et forbruker-AR-marked med høye volumer vil følge etter. Å etablere en sterk posisjon i den tidlige fasen av distribusjon er nøkkelen for fremtidig suksess for selskapet, sier Dr. Øyvind Isaksen, administrerende direktør i poLight ASA.

"TLens® har responstid på millisekundnivå, som kan gi rask autofokusering og ekstern videostrømmingsopplevelse for AR-enheter som trenger å bevege seg raskt, og lar også AI-gjenkjenningsresultater være mer nøyaktige og raskt vises på AR-skjermer for nære øyne. Dessuten er det lave strømforbruket når det brukes i kontinuerlig autofokusmodus eller fast fokus nøkkelen for oss. Så langt har vi levert brillene til kunder som TBEA (en produsent av avanserte energienheter), SANY Group (en produsent av anleggsmaskiner), Southern Airlines (et flyselskap) og Agile8 (et AR-løsningsselskap for helsetjenester i Australia) . I fremtiden søker vi å styrke samarbeidet med poLight og streber etter gjennombrudd innen banebrytende teknologiforskning, slik som optisk motorsystem for nær-øye-skjermer og skjermsystem for å endre størrelse på oppløsning," - sa Allan Liang, medgründer av LLVISION.
rosgun
26.12.2023 kl 10:11 5604

ad APPLE vission Pro:

Til alle nye nettroll på shareville som ikke vet absolutt ingenting enn å spre usikkerhet…. Man kan jo spørre seg hvordan folk kan bli så dumme og uttale seg så dumt….

Jeg er overbevist om at generelle nettroll er så gjerrige med hvor de plasserer pengene sine og skal få maks oppgang i alle sine aksjer, man må selge ut i andre aksjer og forsøker å maksimere sine penger i alle aksjer, også kalt trading…

Så flere usakelig folk og flere nye nick og nettroll er skikkelig BULL. Dette er proffe spekulanter ansatt sv store meglerhus for å få tak i flest aksjer til rimeligst pris….

Så her er teksten dere skal lese som har aksjer og derdor overhodet ikke selg nå!

Det er som å kaste en lottokupong timer før toppremien!!!

Ikke la noen stjele aksjene dine med usannheter fordi:

Polight Tlens and Apple Vision Pro

I think many co-shareholders and potentially new ones are wondering how likely it is that polight will supply crucial technology for Apple Vision pro.

I clearly believe that there is a great deal of evidence that tlens is crucial for Apple to have been able to launch Apple Vision pro and therefore try to collect some of the points of reference for this:

Innovating and developing a lens that would compete with tlens is not known to anyone, nor was anything said about this during launch. If Apple had innovated something in that direction or had another company do exactly this, with patented technology, they would have said something about it at the keynote - this did not happen.

Heat is addressed at the Keynote as an issue they have worked on: tlens does not produce heat.

Power consumption is obviously problematic: even cameras with old technology will use a lot of power (and then also heat...) - the Tlens uses minimal power.

Time: And the brand-new R1 chip is specifically dedicated to process input from the cameras, sensors, and microphones, streaming images to the displays within 12 milliseconds — for a virtually lag-free, real-time view of the world.

Autofocus: this has been confirmed by the CEO. Isaksen that they collaborate with the very largest companies in the field of AR and that TLens is crucial to achieving this technology.

- Linked in: many contacts between PLT and apple

- There are rumors that Apple has tried to buy Polight a long time ago - before the IPO. They didn't succeed in that when the biggest owners - investinor/the Norwegian state put their foot down I think?

PLT has ramped up mass production of Tlens in the order of >100 million lenses. Executed a successful growth issue in a difficult capital market. Now Ready for the big order.

Tlens camera is already in the AR camera ML2 and it is said that tlens is crucial for it to work so well. Audi has used the ML2 to demonstrate how they envision the use of AR's cars in the future!

Competitors: Isaksen himself says that their most important competitor is old technology, and that there are thus no other innovative players who are close to tlens.

The patent: there are many patents that link tlens to Apple. I don't have an overview here -

Age/testing: tlens is a technology that has existed for many years and which Apple has been able to test thoroughly over a long, long time.

Isaksen says they are so busy that they have to say no to a number of projects. The large companies may take up a lot of capacity for PLT..

rosgun
26.12.2023 kl 10:28 5617

Til nye lesere- husk denne effekten av ketchuo og tenk så på at det samme gjelder polight både kursmessig og veien videre frem mot CES 2024 over dammen tidlig januar 2024….legg så til vorspillet med Varjo og Apple, samt Audi sin uttalte agenda om å putte haugevis av tlens i bilene sine så fort det lar seg gjøre…

Om litt skal vi få inn nye storw aksjonærer også, og big players kan raskt og effektivt kjøpe Investinors post på 30% over natta…. Håper faktisk staten kjøper denne posten gjennom et annet statlig fond og passer på at Polight blir på norske hender…. Vi trenger faen meg en tech vi kan være stolte sv i Norge….. nå må aperegjeringen med Vedum i spissen våkne før storfiskene våkner… polight er faktisk storpolitikk og et våpen i seg selv om teknologien skulle havne i feil hender… tenk på a1 og roboter med human eye…

https://www.techbriefs.com/component/content/article/47126-ai-that-mimics-the-human-eye

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ketchupeffekt
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ketchupeffekt
Redigert 26.12.2023 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.12.2023 kl 10:40 5637

ELLER GJØR SOM MEG, HØR PÅ MYRAGUBBEN(det nærmeste du kommer dr. Isaksen)… 2 minutter gammel, fra Shareville:

De som har prøvd pass-through med AVP beskriver en sømløs opplevelse. Ingen beskriver autofokus, eller noe slikt.

Men, skal man ha en sømløs opplevelse så betyr det at bildene man får inn på skjermen må være i fokus. Det er jo nettopp dette som er autofokus...

Beskriver man at det føles om man kan bevege seg rundt med brillene på, og bildet man ser på glasset oppleves som om man faktisk ser det ekte rommet med egne øyne så må det være et kamera i brillen som gjør at bildene av rommet er så fokuserte at det oppleves slik. Bildene må filmes, være i fokus, sendes til prosessoren, bearbeides der, og så sendes via prosjektor eller annen teknologi til innsiden av brilleglasset. Dette må skje raskere enn det menneskelige øyefokus. Skjer dette tregere så opplever man en "lag", altså en forsinkelse, mellom rommet og bildet man ser av rommet. Dette er kilde til disorientering og sjøsykefølelse.

Bruker man AF så er det bare TLens som har en slik rask AF, samtidig som det er null gravitasjonspåvirkning. Andre raske linser har sterk gravitasjonspåvirkning, og det gir en virkelig dårlig opplevelse av sømløshet. Det er utelukket her.

En slik gravitasjonspåvirk ing kan kanskje lettest illustreres med den følelsen du får etter å ha tatt en meget rask 360-graders snurr i godstolen og så påfølgende bråstopp. Da kjenner du at bildet øynene ser forsvinner ørlite grann videre, før det kommer på rett plass. Dette er gravitasjonspåvirkning, og i en AR-brille vil f. eks VCM og Optotune gi en ganske kraftig slik effekt, da både når man snur hodet frem og tilbake, opp og ned, eller ved å snu seg. Den lag'en man får der er ubehagelig.

Det vil si, AVP KAN ikke ha annen autofokuserende teknologi enn TLens, om det er AF. Det eneste, som jeg har nevnt tidligere, er at den ikke har fokuserende kamera. Det gir ikke noen forsinkelse annet en prosessortiden det tar før kamerabildet er tolket og sendt til glasset. Men da skal det altså ikke oppleves sømløst.

De brukerbeskrivelsene vi har av pass-through er så gode at det må være 1 av 2 ting.
1) AF ned TLens
2) Apple lurer kundene ved å stille alt i rommet på riktig distanse i forhold til testperson.

Er det 1) så er det et kanonbra headset, er det 2) så vil Apple bli avslørt med dårlig kamera første dag brillen er i salg og brukerne tester i egne rom.

Jeg tror ikke det er 2), for det er svært lite smart av verdens mektigste consumertech-selskap å lure kjøperne (tenker jeg).

Ikke ta dette som et fasitsvar, det er slik jeg ser på AVP.

Jeg synes det er flott at det er ulike synspunkter på dette, det skaper spenning i aksjonærbasen, og man posisjonerer seg ulikt i forhold til eget ståsted da. Noen kjøper og noen selger ut fra dette synspunktet.

Men, det som kanskje er kjekt å ha i minne, er som flere nevner her, AVP er ikke det eneste som avgjør om poLight er et selskap man bør eie aksjer i. Skulle vi nå ikke være i AVP så er vi inne i en av de andre store. Da er alternativet til AVP en av svært få...

Det VR-produktet vi venter på lansering i nå tidlig i 2024 er en av de store gigantene. Det skal ikke være Meta, for de har nettopp lansert Quest3. Det skal ikke være Magic Leap, for de har ML2 som fortsatt er det nest beste produktet i verden(etter Varjo). Da står vi igjen med Microsoft, Google, Samsung, Sony, Vuzix og kanskje Sharp. Sharp skal vise frem brillen sin snart, men det er vel ikke før i Q3? Vuzix kommer med TLens I Shield, men de har bare AR-briller, ikke VR. Microsoft tror jeg vi kommer inn i på neste versjon, men de ryktes også ut i Q3(!). Google har vi hørt lite fra, så der vet vi ikke noe om noe VR. Samsung og Sony er enormt bra det også, men jeg mener det er sagt at det er en US-aktør vi skal inn i. Kan jo være Microsoft som fremskynder planene, men det er ukjent på ryktebørsen i alle fall.
Det er så mye som stemmer med Apple at jeg ikke klarer finne andre gode alternativer det kan være her.

Om det ikke er AVP som er top-tier-kunde med VR som skal ut tidlig 2024,har vi noen andre det kan være?
rosgun
26.12.2023 kl 10:49 5671

Takk Myragubben- er så takknemlig for dine selvforklarende bidrag…

Jeg melder meg på podden deres som gjest i 2026. Hadde vært gøy om den ble holdt fra Phi Phi Island…..

Hadde vørt kult om det kunne blitt en realitet altså… virker som alle trofaste polightere kunne møttes der da…

Hadde jo følt at det hadde vært en god del å mimre om….

ikke minst verdistigningen i perioden 8.november 2023- 8.november 2026…..

Det må jo dreie seg om flere 100%… mitt ubeskjedne tips er følgende kursutvikling:

kurs kr 9,81 november 2023 til kurs kr 1586 i november 2026.

En differanse på 1576,19~1576

Dvs hadde du kjøpt 1000 polight aksjer den laveste kursen i november hadde disse vokst 2 år til 1 576 000🧑🏻‍🎄

Dr Isaksen kjøpte innside ca kr 10( dvs bunnfiske deluxe).
Redigert 27.12.2023 kl 04:44 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.12.2023 kl 16:52 5527

Shareville 26.12-23:

Fra Myragubben, en som kan tech. Denne fortjener en egen tråd, og jeg skal holde meg unna videre kommentarer.

-for det trengs ikke.

"AVP har 12 kamera ("sensorer"). Det er kamera som følger med øyebevegelsen, det er kameraer som skal fange opp gestures, det er kamera som orienterer prosessoren om avstander i rommet, og til slutt så er det 2 kameraer som skal brukes for å filme omgivelsene. Det er disse 2 kameraene i AVP som er av interesse for oss i denne omgang. De er RGB-cams, noe som betyr at de har så avansert sensor og objektivsystem at de skal fange verden i farger. Alle de andre er i sort/hvitt, for bildet brukes kun til binær digital prosessering.

Når ting skal filmes i farger og gjengi bildet i farger, attpåtil i 3D, så blir ting veldig avansert om det skal være bra. Mangel på AF kan ikke oppveies av at det er 2 kamera, for med ulikt forhåndsinnstilt fokusområde vil det bli en vanskelig prosess å få et 3D-bilde godt. Da er 1 kamera i fokus, mens ett er ute av fokus. Det blir mye unødvendig digital prosessering, noe som tar mye tid når det er snakk om film. Da blir bildet forsinket i forhold til omgivelse, og det blir "lag", og dertilhørende sjøsyke.

Det er ikke en hel drøss fixed focus-cameras i AVP som til sammen gir en slags "autofocus". Det er ikke en løsning som vil fungere. Enten er det fixed focus med 2 kamera eller så er det autofocus med 2 kamera.

Jeg er personlig svært sikker på at det er AF, ikke fixed, men som sagt, hva andre tror det får bli opp til dem. Jeg posisjonerer meg i poLight som om Apple skal melde DesignWin med poLight I H1-2024. Jeg vil være inne før den meldingen kommer fordi jeg tror poLight vil prises som før/etter Apple-meldingen. Kommer den ikke så har jeg tatt feil. Det kan skje, men jeg tror ikke jeg tar feil. Jeg har tatt feil før, men jeg har også hatt rett før, uten at det trenger være noe alibi for hvor rett eller feil jeg kan ta. Jeg satt med samme følelse i Magic Leap. Der fikk vi bekreftet av teknisk avdeling i Magic Leap at det ikke var TLens I ML2. Det betvilte jeg, for jeg mente det var så sterke indisier på at det MÅTTE være TLens I ML2, selv om de avkreftet det. Og der hadde jeg rett. Bekreftelsen kom. Men hvorfor skulle jeg kunne være så påståelig, selv etter negativ beskjed fra Magic Leap? Jo, det er fordi ML2 var oppgitt å ha en sømløs Pass-through, og et AF-kamera som filmet omgivelsene.

AVP oppgir å ha 2 slike kamera (blant annet for å kunne ha 3D-effekt i film), og oppleves som sømløs i pass-through.

Det er samme situasjon som ved Magic Leap. Eneste forskjellen er at her har vi ikke fått NOE info om kameraenes fokuseringsmuligheter. Kommer det leaks som forteller at AVP har AF I kamera så er jeg klink 100% sikker på TLens. Nå nøyer jeg meg med drøye 99,9%. God Enok odds for min del, så får andre tenke hva de vil om den saken.

Jeg ser det ligger en del info på nett som trygger meg på det jeg påstår her. Blant annet denne;

The cameras include two front cameras, two passthrough cameras, two eye-tracking cameras, four hand-tracking cameras, one 3D camera, and one Face ID camera. They capture the user’s environment and inputs in 3D with high resolution and frame rate. They also enable mixed reality content.

Når det påstås høyboppløsning og høy fram rate så betyr det at det er et raskt kamera som opererer med mange bilder per sekund. Høy oppløsning er det uansett når man har 20MP, men fram rate er viktig her.

Videre er også dette viktig:

Apple Vision Pro will be available for purchase in early 2024 in the U.S. market. It will expand to more countries later in the year. It is expected to be a limited release for developers and early adopters.

Hvem sier at AVP kommer for salg i flere hundre tusen eksemplarer allerede i Q1? Det ser jeg det snakkes om noen steder, men det kommer ikke fra Apple selv. Med et lavt antall enheter nå I starten vil det ikke komme melding før lanseringsdagen. Vi har sett flere ganger før at poLight har meldt DW og PO samtidig.

Er det forresten noen som har tenkt på hva revenue I Q1 kom fra? Isaksen smilte lurt og sa det var fra litt forskjellige prosjekter som hver genererte en del penger. Det var vel på samme tid vi fikk Design In I en ny VR-brille fra en stor aktør med antatt lansering rundt årsskiftet nå?

Nei, jeg tror nå vi er I AVP, så enkel er jeg. Det kommer jeg til å påstå til det eventuelt kommer noe info om at det IKKE er AF I Apple. Da blir jeg så vanvittig overrasket, for de er eneste store selskap som har tatt I bruk AF til og med i selfie i smartphone. De VET hva som må til for å få til god 3D i Cupertino😊"
Redigert 27.12.2023 kl 04:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2023 kl 17:57 5477

Jeg håper de som har mer penger enn de har råd til å tape i PLT, får solgt seg ut før det kommer en tear down. Gamble responsibly
rosgun
27.12.2023 kl 04:41 5254

Hva sier du nå lagi-tror du gjør smart i å lese etterfølgende før du forhaster dine feilaktige råd🚀🚀🚀:

Fra shareville (Myragubben)26.12 kl 2200:

Wow, sjekk dette fra Samsung!
Add-in-kameramodul med tunable lens🤩

Dette tror jeg er klink TLens! Jeg har bare oversatt deler av koreansk-teksten, men ut fra beskrivelsen i abstract, samt det jeg har oversatt fra Korea-versjonen så er dette poLight-tech i Samsung.

Når hele teksten frigjøres til uka finner vi ut om det er til telefon og/eller smartbriller. Patentet er jobbet med over lang tid, men frigjort offentlig 21.desember.

LENS ASSEMBLY AND ELECTRONIC DEVICE COMPRISING SAME
Abstract;

A lens assembly and/or an electronic device including same, according to an embodiment of the present disclosure, includes: a reflective optical member; an image sensor configured to receive or detect at least a portion of light incident from the reflective optical member, at least three sheets of lenses sequentially arranged along an optical axis direction between the reflective optical member and the image sensor; and a tunable lens disposed between the at least three sheets of lenses and the image sensor and configured to have a variable refractive power or curvature, wherein the reflective optical member may reflect, in the optical axis direction, light incident from a direction intersecting with the optical axis.

Er det 6 linser pr telefon/brille…

Det forklarer 1 mrd linser på polightslager som skal holde for 2024 …..🧑🏻‍🎄🎅🏻👁👁👁👁👁👁🧑🏻‍🎄🎅🏻✈️✈️✈️✈️✈️🔑🔑🔑🔑🤩🤩🤩🤩🎁🎁🎁🎁🎁🎁😂😂😂😂🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🥳🥳🍏🍏🍏🍏🍏🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎☎️☎️☎️☎️☎️📱📱📱📱📱📲📲📲

Beskjed til alle «flinke» Polight gravere fra 2018-2024;

( dr Isaksen blir med også):

Vi sees her nyttårsaften 31.12.2026:

https://www.hospitalitynet.org/announcement/41006030.html

Da kan skeptikerne og trollene fortsette trollingen.

Bedre å sitte helt i ro til 31.12. 2026 nå om dagen….

En perfekt inngang til under kr 50,- i en distruptiv/revolusjonerende patentert teknologi, sammenlign med hva du vil, men jeg liker sammenligner med før/etter cases i følgende bransjer/produkter:

Før og etter:

1) Polaroid kamera med fremkalling vs digital kamera
2) Fossilbil-Elbil
3) Sykkel - Elsykkel/sparkesykkel
4) Skrivemaskin-PC

ad 4: Intel har noe alle PC er må ha for å fungere som bare de har patent på vs Polight har noe alle briller må ha for å fungere…..

Mcap Polight: NOK 1,2 mrd (27.12.23)
Mcap Intel: NOK 2 164 mrd(27.12.23)

Markedsverdi for Intel (INTC)
Markedsverdi: 212,90 milliarder dollar
Fra desember 2023 har Intel en markedsverdi på 212,90 milliarder dollar . Dette gjør Intel til verdens 49. mest verdifulle selskap etter markedsverdi i henhold til våre data. Markedsverdien, vanligvis kalt markedsverdi, er den totale markedsverdien av et børsnotert selskaps utestående aksjer og brukes vanligvis til å måle hvor mye et selskap er verdt.

(By the late 1980s, Intel had become the largest and most profitable PC industry supplier. Intel reached a peak dot-com era market cap of $509 billion in August 2000. Dot-Com Bubble Fallout: Intel's high watermark of the dot-com bubble was $147.50 back in 2000 prior to a two-to-one stock split in July of that year.)
Redigert 27.12.2023 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 08:59 5110

Hør hva Jussi i VARJO forsnakker seg på her a😂😂😂😂

«APPLE VISION PRO= «BASICALLY THE SAME TECHNOLOGY»

https://www.youtube.com/live/Y9SGxPQv3CI?si=uozPObF38bZQB2a0

( for de som virkelig trenger TESKJE👁)

JUSSI trekker frem brukervennlighet og gleder seg virkelig til konkurrentens briller kommer….

Varjo er super positive til Apple vision Pro da det baserer seg på samme teknologi, (dvs polight sin)…

…. Men med «see through» som varjo, men til underholdning samtidig som man ikke isolerer seg…

Alle er enig om at Apple er klare først nå pga teknologien og «brikken» med Polight er helt kritisk for at det i det hele tatt kommer briller på markedet….

Jussi er helt sikker på at brillene og evt andre kvalitetsbriller som Varjo sine blir helt «common» og at stiv pris forsvares som kvaltet.

Varjo- industrial (til bla us airforce-opplæring jagerpiloter og helikopter black hawk)

Apple= Consumer

Redigert 27.12.2023 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 10:03 5095

De som selger nå vil tape STORE penger…

Gravere fortsetter å jobbe i romjulen og vipps dukket også Samsung opp idag med Polight i telefon eller brille…

Stay tuned…more to come……

Kursmål 31.12.2026 kr 1586
Kursmål 31.12.2025 kr 650,-
Kursmål 31.12 2925 kr 56,-
Redigert 27.12.2023 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 11:05 4990

Nå kommer det en melding snart tror jeg…. Mønsteret gjentar seg med lave salgsordre,,,, big fish knows…

Håper ingen selger, da jeg hater at folk blir lurt…

Husk mitt oppdrag:» Å få helt vanlig folk til å vinne på børsen👁🔑🚀)…..

Bare å sjekke hvilke aksjer jeg har vært inne i siste 4 mnd- opo 410% fordelt på all in prinsippet.

Aksjer jeg har vært inn og litt ut av er Argeo, Prosafe, Hynion, Lifecare, Bgbio….

Men akkurat nå er det Polight for slle penga….

Tenk på hva apple aksjer koster, tesla, eller for bitcoin..

Polight er akkurat i brytningspunktet for en slik massiv oppgang….

Mitt kursmål er 1056 kr 31.12.2026..
Redigert 27.12.2023 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 11:12 5039

Teknisk analyse:

Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Aksjen har motstand ved cirka 22.30 kroner.
rosgun
27.12.2023 kl 11:18 5020

Husk ekstraordinært styremøte og melding idag om to nue medlemmer fom 15.1 :

Jeg sier bare: «THINK-ACT»

Horten, 22 December 2023 - The shareholders of poLight ASA are hereby invited to
an Extraordinary General Meeting on Monday 15 January 2024 at 16.00 CET, that
will take place at the HQ's premises at Innlaget 5, 3185 Skoppum. Please find
attached the notice of the Extraordinary General Meeting together with the
attendance and proxy forms.

The Nomination Committee and the company has over a period of time searched for
candidates, with relevant experience in the ECO system poLight is operating, for
a Board position of poLight replacing Juha Alakarhu who left the board in May
2023.

The Nomination Committee proposes that Jean-Christophe Eloy are elected as new
member of the Board. Jean-Christophe Eloy is the founder of Yole Group and its
CEO and President. Yole Group is specialized in the semiconductor industry and
providing marketing, technology and strategy consulting, reverse engineering and
reverse costing in addition to corporate finance services.

Furthermore, the Nomination Committee has been informed by Ms Kongsnes that she
has decided to step down from the Board due to high work-load in connection with
her role at Investinor AS and other engagements. As a consequence, Ms Kongsnes
will resign from the Board at this extraordinary general meeting.

The Nomination Committee proposes that Marianne Bøe replace Ms Kongsnes. Ms Bøe
has been a portfolio manager for more than 20 years and has broad and extensive
experience from investing in globally listed companies, with a special focus on
the technology sector. She holds a Master of Science degree in Economics and
Business Administration from Norwegian School of Economics (NHH), and has
participated in the Advanced Portfolio Management Program arranged by NFF (Norsk
Finansanalytikerforening). Currently Ms Bøe is Head of Investor Relations at
IDEX Biometrics, working with investor communication and other administrative
related tasks.

The Notice and attendance and proxy forms will be posted electronically or by
mail to all shareholders. Notice of Extraordinary General Meeting and related
documents are also available at www.polight.com.

Further information from:

Dr. Øyvind Isaksen, CEO, poLight ASA: +47 90 87 63 98

About poLight ASA

poLight ASA (OSE: PLT) offers a patented, proprietary tunable optics technology,
starting with its first product, TLens® which replicates "the human eye"
experience in autofocus cameras used in devices such as smartphones, wearables,
barcode scanners, machine vision systems and various medical equipment.
poLight's TLens® enables better system performance and new user experiences due
to benefits such as extremely fast focus, small footprint, no magnetic
interference, low power consumption and constant field of view. poLight is based
in Horten, Norway, with employees in Finland, France, UK, US, China, Taiwan, and
the Philippines. For more information, please visit https://www.polight.com
rosgun
27.12.2023 kl 11:23 5013

Jeg hadde vært dritnervøs for å sitte utenfor- 2 dager til børsslutt idag, på mandag kan nyheten komme eller flere som bekrefter 🍏, Samsung eller noe helt annet vi ikke har tenkt på…..

ER GLAD JEG SITTER INNE HER ALTSÅ…. mener bestemt at siste nyheter ikke gjenspeiler aksjekursen idag..
Fullfinansiert med 100 mill på bok og wafere verdt 1 mrd i markedet…..

Det er bare så inni granskauen BULL…..

Sitt long og ta fri til 31.12.2026…. da skal jeg og graverne til phiphi Island…
Vil du være med- grav og host opp noe mer bull enn bullish:)…
rosgun
27.12.2023 kl 11:32 5002

Bli kjent med den nye fyren i Polight styre, grunnleggeren av «rådgivningsfirmaet»Youle group:

«At Yole Group, we aim to provide in-depth coverage of rapidly changing market dynamics and main players’ status and strategy, especially in the processor market segment.«

Er dette Bullseye eller Bull?

Svar: Begge deler🚀🚀🚀🕶☎️📱🍏🍎✈️✈️👍👍
Redigert 27.12.2023 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 11:39 4970

Denne karen kjenner all major players , spesielt 🍏…

Ta hintet folkens:

https://www.yolegroup.com/industry-news/apple-car-makers-sensors/

«ALL ABOUT TIMING»

(Rosgun rev utgave anno 23.12.2023)
rosgun
27.12.2023 kl 11:44 4969

Nå kommer også apple bilen med VP , sjekk artikkel fra 2021 fra, nemlig Isaksens nye mann i Polight styret fra 15.01:

Siden lanseringen av Project Titan i 2014, har Apple fokusert på å finne «de rette leverandørene for å sette opp en forsyningskjede», sa Yole Développement-sjef Jean-Christophe Eloy . Hvem er de sannsynlige leverandørene?

Tipper den vil få polight linser inne - ute og med see through glasses integrert…. Tror du kan ligge i baksete og underholdes med briller og at bilen blir selvgående med «human eye» og fullt utbygd 5G nett….

Da vil 5G «henge med» human eye reaksjoner på 1 ml sekund og alle kan kjøre tryggere enn om det menneskelig øye skal styre bilen»

Mvh

Apple🍏
Redigert 27.12.2023 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 11:54 5025

«Teknisk analyse blir fort en sags blott når det ligger distruptive og svært fundamentale nyheter til grunn for kursstigning.»

«Look for firstrummers» and «dont look back»

Mvh

Rosgun og Tim Cook🍏

Timothy Donald «Tim» Cook (født 1. november 1960) er administrerende direktør i Apple. Han overtok for Steve Jobs som konsernsjef 24. august 2011, etter å ha jobbet for Apple siden mars 1998
Redigert 27.12.2023 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 12:00 5011

At ikke alle aksjonærer på Oslo børs ikke kjøper sksjer med armer og bein akkurat nå er for meg et stort

?

Kurs er på 20-tallet??? Kurs skal snart dibles…. Igjen👁

Så klatrimgen mot dagens kr 28 starter kl 13-14 tiden.

Ta plass👁🚀

Redigert 27.12.2023 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 12:28 4985

Apple car

https://youtu.be/cJdBJs1dSos?si=-5MGxhviAEtDJZ6Y
Redigert 27.12.2023 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.12.2023 kl 15:30 4853

Hmmm, tror flere vil inn før 16:20…….

Dumt å stå utwnfor til imorgen👓🥳
BlackPearl
27.12.2023 kl 16:42 4770

ute nå?
Slettet bruker
27.12.2023 kl 21:02 4611

Flott hvis enda flere kan følge PoLight på Shareville og Reddit.
Det som skrives her deles først på nevnte fora. F.eks. var en av graverne i Shareville gruppen 10 minutter raskere ute med nyhet enn børsmeldingen. Det sier nok om det høye nivået gruppen har på Shareville.

Og en annen sak, PoLight har hatt meget stor nytte av den aktive aksjonærgruppen som har holdt interessen for selskapet varmt over flere år og det fikk alle aksjonærer betalt for ved at alle fikk tildelt tegningsretter ved emisjonen nå i sommer 2023.

Det som for mange har vært ting tar tid (TTT), ser vi nå materialiserer seg mer og mer, og er selv litt misunnelig på de som begynte å kjøpe PLT aksjer først i 2023. Snakk om å komme til dekket bord.

Selv gleder jeg meg til CES 2024 og SPIE 2024, begge i januar.
Tror det med Apple er nevnt nok her allerede, men skjer det mer der kommer det på Shareville eller Reddit først.
https://www.polight.com/investors/financial-calendar/event-details/2024/poLight-ASA-to-host-first-tradeshow-exhibit-at-SPIE-Photonics-West-2024-in-San-Francisco-January-30th---February-1st/default.aspx
Redigert 27.12.2023 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.12.2023 kl 10:06 4188

Myragubben har fått måkt snø og begynt å skrive idag.

Utrolig interessant……nå ER DET POLIGHT LINSE I APPLE VISION PRO, bare les her (fra 99% til 100%).

Forventninger til CES 2024 messen 7.1.2024:

Mye!
Vi er å finne i +/- 10 utstillinger/produkter tror jeg!

poLightber selv til stede under CES2024, men det er da i form av 1 til 1 kundemøter i 4 hele dager. Perfekt anledning til å treffe kunder med prosjekter, nye kunder etc, så det avtales mengder med møter og treff disse dagene.

Vi blir å se TWedge I JadeBirds stand, tenker jeg. Den skal vi klare å spotte om vi følger med litt der.

Så skal vi kunne finne TLens til Varjo, Magic Leap OG LLVision. Videre så skal vi være med på standen til Vuzix, for Shield spiller hovedrollen der i år. Jeg setter et bet på at Shield lanseres 9.januar og meldes som DW av poLight samme dag.

Jeg tenker vinogså skal klare å finne TLens I minst 2 produkter til Sharp, og så skal vi klare å spore brillen til XVisio dette eventet,den kommer med TLens.

Videre tenker jeg vi kan finne noe i Leopard Imaging. De leverer mye nice til mange, blant annet XVisio. Jeg vet de leverer noe til den brillen de har som skal komme med TLens, og blir ikke overrasket om det er TLens-kameraet. Det er det patenter på, så tror det er disse.

Ellers så er det jo gøy å se hva Teledyne og andre kan showcase her.

Jeg tror vi får børsmelding fra minst 1 aktør dette eventet, og jeg tror vi finner TLens I minst 10 produkter/stands på CES. Det er ikke akkurat lave forventninger...😅

CES er liksom poLights store event. Det var under CES de fikk sitt aller første lanserte produkt i Xiaomi Mitu 4Pros smartwatch(2020), og det var under CES de fikk internasjonal oppmerksomhet sammen med J2C på iris-sensor. Det var også CES som huset den første virkelig vanvittig store medieoppmerksomheten omkring Sharp.

CES er enormt stort, og årets CES tror jeg blir en høydare til nå🙌. Jeg har ikke lett etter Apple på listen, men det hadde da vært gøy om de stilte ut med AVP? Eller at Samsung showcaset neste AR-prosjekt? Eller at Microsoft avslører satsing på 2024-AR? (den ryktes lansert i september!😲).

CES er alltid gøy, men der er ikke alltid vi finner nyhetene med TLens første dag. Noen ganger tar det et par dager før vi klarer å avsløre produktene. Satser på 1 børsmelding dette året🤞

Myra:
Ikke akkurat godt skjult hemmelighet hvilken teknologi de bruker i smartbrillekameraene sine nei...😆😆😆

Jeg har lest patentet bak dette også, og der fremkommer det så virkelig tydelig at annen teknologi ikke rekker opp til fremtidens krav, og TLens er svaret på spørsmålene Sharp/Kantatsu stiller🙌🤩

Wow, sjekk dette fra Samsung!
Add-in-kameramodul med tunable lens🤩

Dette tror jeg er klink TLens! Jeg har bare oversatt deler av koreansk-teksten, men ut fra beskrivelsen i abstract, samt det jeg har oversatt fra Korea-versjonen så er dette poLight-tech i Samsung.

Når hele teksten frigjøres til uka finner vi ut om det er til telefon og/eller smartbriller. Patentet er jobbet med over lang tid, men frigjort offentlig 21.desember.

LENS ASSEMBLY AND ELECTRONIC DEVICE COMPRISING SAME
Abstract;

A lens assembly and/or an electronic device including same, according to an embodiment of the present disclosure, includes: a reflective optical member; an image sensor configured to receive or detect at least a portion of light incident from the reflective optical member, at least three sheets of lenses sequentially arranged along an optical axis direction between the reflective optical member and the image sensor; and a tunable lens disposed between the at least three sheets of lenses and the image sensor and configured to have a variable refractive power or curvature, wherein the reflective optical member may reflect, in the optical axis direction, light incident from a direction intersecting with the optical axis.

Annen:
Ligger fint i en stigende trend med stadige nye topper. Kortsiktig er kr 26-27 et fint mål. Joker er enda om/når Apple Vision Pro blir lansert med TLens. Da blir det straks en ny solid bunn.

Redigert 28.12.2023 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.12.2023 kl 10:59 4100

Myragubben 27.12:

Enda en stor kunde….husk at flere major players har brukt både Mitzu telefoner og Varjo AR noen mnd med tlens og flere forstår at dette blir «det som gjelder» fremover:

Sharp er klar for å promotere Polight TLens!

*"Fra utseendet ligner prototypen veldig på HUAWEI VR Glass."

CES 2023: Sharp viser frem kortvarig PC VR, zoomkamera og liten øyesporingsmodul

https://baijiahao.baidu.com/s?id=1754248912429189151&wfr

Dette sprer seg som ild i tørt gress nå….
Redigert 28.12.2023 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.12.2023 kl 13:29 3924

Myragubben 28.12:

Mistenker at vi får minst 1 børsmelding I løpet av CES, så skal se om jeg finner noen kroner til å kjøpe for nede på kistebunnen😅
rosgun
28.12.2023 kl 13:31 3920

Myragubben 28.12:

LG også….. ja nå må da «all major players» være nevnt og ingen glemt….

CES2024
LG Innotek kaster seg på AR-bølgen slik Sharp gjør. Sjekk den listen!

Legger ved et bilde til i neste bilde også, der er det jammen en MEMS-løsning for LBS til display...😉
Redigert 28.12.2023 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.12.2023 kl 13:34 3905

Er det idag kr 28 skimtes?

Går jamnt her nå- oppover altså, 3-4%