🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 127362

Apples AR/VR-headset antas imidlertid å komme først. Det skal støtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses først et par år senere. Dermed får vi trolig ikke se dem før rundt 2024.2. sep. 2022

5.3
Kramzz har i mine øyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom på Polight i sin tid😀…vi er mao ingen ferskinger på Polight og historien bak…

Kramzz står bak tråden « Norges teknologiske hemmelighet» på FA forumet og er også med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på gr

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på grunn av svak etterspørsel • Den forbrukerrelaterte saken går bra – høyvolumsak • Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedge®, forbedrer µLED AR-skjermoppløsning, får god interesse • Vellykket demonstrert på CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
Fullført PoC 16 (13)
Pågående PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)

Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke på ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lå nede og trengte Polight=suksess
Huawei lå nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Første slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg….

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, så får vi se. Tror de som er ute nå har gamblet over evne….skjer mye i februar her altså📲🏋🏻‍♀️

1.2

Bunnen nådd på 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

Nå ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjør mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smågutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor så er det med denne leverandøren……..

Volum bør det også bli potensiale for når selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 på få dager med Polight har fått stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av når de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dårligere brille enn APV…. Så der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel på vilje og milliarder av dollar der i gården for å lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)

📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲

31.1

Bare å ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎

HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET…..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple på et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort å gå inn i Polight igjen på disse nivåene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler på Isaksen når han sier all major players.

Det er 13 fullført POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

Nå blir det spennende å se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort på løpende bånd nå som Apple har «brøytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet på sin spådom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i børsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er også er en tillitserklæring. ….. og jeg har aldri hørt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet….

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, både Varjo og Magic Leap og Llvision med fler…

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg på det som et større marked totlalt.

Google har nå gått forbi Apple i verdi så det er tydelig at deres Ai satsing bærer frukter. Kanskje tiden er inne også for at Google også får briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon på brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🦄📲
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
rosgun
05.01.2024 kl 20:21 4335

Velkommen Londonmannen…

Artig å få deg på laget-har skikkelig sans for dine tidligere betraktninger om andre aksjer, også Polight «i gamle dager»🤩🤩🤩

Du er som en legende å regne, spør du meg. Jeg er beæret og det tror jeg mange med meg i «Polight gjengen» er enig i😇

V E L K O M M E N🔑🏁
Redigert 05.01.2024 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.01.2024 kl 21:09 4299

Takk. Hyggelig å være på innsiden igjen. Polight har tydeligvis mye på gang og et imponerende produkt med stor anvendelighet. Mener at det skal være mulig å få like god avkastning denne gangen som det jeg fikk tilbake i 2019/20.
Slettet bruker
06.01.2024 kl 03:25 3999

Ja, gode nyheter om Samsung AR brille har nå kommet. Bruker 12 ms i bildebehandlingen. Som sagt over bruker TLens ned mot 0,4 ms alene, men så skal bilde behandles i prosessorer før det sendes til skjermen. Apple AVP bruker også 12 ms i bildebehandlingen.
Redigert 06.01.2024 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
rosgun
06.01.2024 kl 20:07 3483

Dagens nyhet fra shareville- Nyere iphone MÅ ha 👁linse(r):

annen shareville lørdag:

Kan det være?

iPhone 17-serien vil ha et 24-megapiksel frontkamera, ifølge Apple-analytiker Ming-Chi Kuo.

Informasjonen ble delt i et nytt innlegg på Medium. iPhone 14 og 15 har et 12 megapikslers frontvendt kamera med fem plastlinseelementer. iPhone 16-serien forventes å ha samme maskinvare. Med ‌iPhone‌ 17 vil Apple tilsynelatende styrke maskinvaren til et 24-megapiksel kamera med et objektiv med seks elementer. Kuo sier at oppgraderingen vil forbedre bildekvaliteten til frontkameraet betydelig.

iPhone 7, iPhone X og iPhone XS: 7 megapikslers frontvendt kamera med ƒ/2.2 blenderåpning og 4P-objektiv

iPhone 11, iPhone 12 og iPhone 13: 12 megapikslers frontvendt kamera med ƒ/2.2 blenderåpning og 5P-objektiv

iPhone 14, iPhone 15 og iPhone 16: 12 megapikslers frontvendt kamera med ƒ/1.9 blenderåpning, autofokus og 5P-objektiv

iPhone 17: 24 megapikslers frontvendt kamera med AUTOFOCUS og 6P-objektiv
Redigert 07.01.2024 kl 02:12 Du må logge inn for å svare
rosgun
06.01.2024 kl 20:32 3476

Rosgun svar på discord i kveld:
(Innlegg i diskusjon der og påstand om samme verdisetting som Nordic semi… noe Isaksen selv har referert til tidlugere ang marked/ verdifastsettelse) eks i diskusjonen med 10 000 Polight aksjer….:

Polight satt til NOD verdi:
Verdt ca 50 mrd da på topp, tja det tilsvarer kurs på kr 800,- Tja 10 000 aksjer idag er verdt 250 000, og blir verdt 8 mill når kursen kommer i kr 800,-

Tenker målnivået på 300-1000 i kurs vil dekke inn greit potensiale fremover.

Rosgun:
Tror kurs raskt vil bli på 100-tallet, og raskere enn folk faktisk tør å håpe på pga alle vertikalene, og det vi har i vente av «leaks» bare i januar/februar iår. En aksje prises sjelden i nåverdi og dette gjelder absolutt i vekstaksjer, og kanskje ekstra mye hvis du har fremtidsrettet «hot» distruptiv teknologi med «all major players»

(Innlegget har ikke overraskende fått mange UNICORN LIKES) 🦄
Redigert 06.01.2024 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.01.2024 kl 02:53 3329

FAKTA ER;
02. november 202307:57
Reusltatfall for Polight: - Vanskelige markedsforhold
Linseselskapet la frem sine resultater for 3. kvartal torsdag morgen. Kvartalsrapporten viser et resultat før skatt på minus 21,4 millioner kroner. Det er et fall fra minus 12,9 millioner kroner i 3. kvartal i 2023.

Selskapet viser til et inntektsfall fra 5,3 millioner kroner i 3. kvartal i 2022 til 3,1 millioner kroner i samme periode i år.
Driftsresultatet (ebit) falt også fra minus 13,6 millioner kroner til minus 23 millioner kroner.
Ebitda endte på minus 20,5 i tredje kvartal 2023, sammenlignet med minus 11,3 i samme kvartal i fjor.
«Polight utvikler seg sakte, men sikkert i riktig retning, selv under vanskelige markedsforhold», skriver selskapet i rapporten.

Enkelte ganger kan man lure på om brillene er LANGT smartere enn dem som tror på utsagnene fra denne velkjente hausseskribenten!
Slettet bruker
07.01.2024 kl 08:38 3227

Takk til Hammers for at du balanserer innleggene her med nåværende økonomiske fakta og kritikk av oss som snakker varmt om potensialet til poLight. Enig at rosgun kunne dempet seg, men tror mange fler også blir oppmerksom på poLight. Har selv hatt aksjer i poLight siden 2020 og har vært med på både opptur og nedtur.
Ting har virkelig tatt tid med poLight, men det har faktisk løsnet når det gjelder produkter TLens er inne i. Jeg teller ca. 12 design win i porteføljen pluss Mini2p mikroskopet til Kavli Instituttet/Moser. Ikke værst det.
På Oslo Børs er NOD det beste selskapet å sammenligne seg med. (Synd jeg ikke kastet meg på NOD aksjen i sin tid, men sånn går det når man ikke setter seg inn i teknologien og ikke ser potensialet og syntes aksjen var dyr på 150,-.
Har lært. Føler jeg har satt meg rimelig godt inn i TLens, TWedge og LBS (Laser Beam Scanner) og konkurrentene. Teknologien er komplisert og rimelig interessant, og når man har vært inne i noen år så drypper det inn litt info pø om pø.
Det jeg ser er at markedet vil ha produktene poLight leverer og det ser ut til å være det foretrukne produktet i AR. Det ser også ut til at medical og andre vertikale kan bli viktige også, men f.eks. automotive så er man ikke kommet så langt ennå ut fra hva jeg vet. I medical så vet vi at Xenocor snart slipper sitt skop med TLens og mer på medical er på gang. I den vertikalen er det meget god fortjeneste og det vi ser faktisk på Mini2P at inntektene hittil har vært på ca. 8 mill. Ref. Shareville diskusjon.
Smartphone vertikalen har vært værst å følge (at det ble fullstendig brems der gjorde at mange fikk røde tall eller tapte penger om de solgte), men man er jo inne i Meizu og det kan tyde på at TECNO har TLens på gang.
NOD har fått sitt gjennombrudd og slik jeg ser det kommer poLight sitt gjennombrudd i 2024. NOD har ca. 3 ganger så mange aksjer som PLT og kursen har vært opp i 300. Rosgun snakker om PLT kurs 800 og der får hver enkelt vurdere om vi ser den kursen i 2026/2027/2028 (høres jo mye ut med 800…., men vi kjenner ikke markedet godt nok ennå). Jeg håper også at de som nå har kjøpt aksjer sørger for å holde på dem i lang tid. Om aksjen går til 100 i år, så vet vi at de første store kontrakter ligger bakom og vi har vi fått den økonomiske bekreftelsen vi trenger. Da er det feil tid å selge på og det gjelder å holde på aksjen og bli med videre i 2025 og 2026. For f.eks. consumer AR briller, som er lette og du har på nesa, kommer først da. Med unntak av VUZIX Shield da som blir lansert uken som kommer (det er TLens i VUZIX Shield). Antar Vuzix Shield er litt klumpete, men et sted må man begynne.
Så får hver enkelt vurdere risikoen og følge med her, Discord, Shareville, Reddit.

Redigert 07.01.2024 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
rosgun
07.01.2024 kl 09:22 3217

Herlig, enig med Hammers…. Og tenker mest på Queen’s påfallende tekst »Hammers to fall» når du har dukket opp i aksjer du selv skal inn i.

Det dukker stadig opp legende nicks på godt og vondt nå i stadig større grad, også helt nye nicks (som kan ha vært noen som vil skjule seg som «ulv i fåreklær»…)

Agendaen er det vanlige enten å kjøpe seg inn eller selge ut . (Salg er enkelt sånn sett, og trenger ikke utdypes).

Det som blir litt vanskelig å bortforklare er når Isaksen selv sammenligner Polight med NOD 😂.

Denne tråden referer i stor grad utsagn Myragubben kommer med på Shareville, og han vil jeg si «er nærme» Isaksen, dvs nummeret før innside….

Skal man lykkes på Oslo børs er det nettopp å følge den beste kunnskapsfyren på Oslo Børs…

Han har posisjonert seg som om 👁 er i APV.

Mao om du da ikke hopper på toget da, er du vel SÆR og ganske så SELVOPPTATT.

Mitt eneste mål nå (les Rosgun revidert utgave) er å hjelpe andre på børs og trekke det berømte vinnerloddet..❤️

Ikke ofte selskaper dukker opp med distruptiv tech i consumermarket…

Da vil slike aksjer oppføre seg også annerledes enn andre aksjer….

F.eks:
1)
På siste 36 børsdager har kursen gått kun i +, noe som gjør at tekniske «gap» tetter seg ila dagen, og klarer fortsatt å gå i + totalt

2)
På siste 36 børsdager har kursen gått fra 12,34 til 24,90.

3)
Aksjen har en sinnssyk RSI, og stanger taket i den teoretisk mulige RSI på 100 hvert øyeblikk

4)
FUNDAMENTALE nyheter ligger i bunnen og vil derfor 0-stille det tekniske og endre bildet om kursen skulle gå fundamentalt mye opp.

5)
Med det som ligger foran oss i jan/feb vil kursen fortsette ferden oppover da det er 100% sikre indikasjoner på meldinger som vil ta kursen opp ganske voldsomt pga major players..

6)
NOD har gått nærmere 6000-7000 % etter sin oppstart på børsen, og Polight er ifølge Isaksen sammenlignbar

Håper Hammer ikke får blåmandag, da det er 1 dag igjen til CES 2024, Polights lekegrind og OEM’s sin selvforsterkende 👁reklame til alle verdens hjørner..

Mvh

Rosgun (revidert utgave fom 09.09.2023)
Redigert 07.01.2024 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
07.01.2024 kl 09:39 3183

Mimreinnslag fra 2017 i NRK:

https://www.nrk.no/video/bli-med-med-pa-labben_17c47d79-5ce4-45bc-847d-795ce495bcca

Synes ikke Isaksen hausser egentlig, men holder seg til FAKTA, akkurat som Rosgun♠️♣️♥️♦️
Redigert 07.01.2024 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.01.2024 kl 10:06 3143

Hammers
Du har rett i mesteparten, bortsett fra at jeg er gærn. Jeg mener ihvertfall selv at jeg ikke er det.
Men jeg finner det interessant å være investert, dog ikke all in, i selskaper som jeg mener har er potensiale. Ja, jeg er fullstendig klar over at disse selskapene ikke tjener penger, ennå, og at utgiftene er langt, langt større enn inntektene. Det gjelder Polight, det gjelder Ultimovacs og det gjelder Bergen Carbon Solutions. Men samtlige tre har teknologi som har potensiale til å gjøre selskapene til rene seddelpresser, dersom de får sitt gjennombrudd. Ja, jeg innser at risikoen er høy og at samtlige tre kan ende i fiasko. Men dersom du har tenkt å vente til de har oppnådd suksess og bunnlinjenen er blitt mørkeblå, ja da skal du også få betale dyrt for å få deg en eierpost i selskapene.
Men det er helt greit at du velger selskaper som er oppe og går, ferdig utviklet og har null risiko. Men da er også oppsiden betydelig redusert. Lykke til på den sikre siden. Ingen skal kunne kalle deg gal……dersom du er fornøyd med et slikt rolig liv, fritt for risiko. Jeg foretrekker en smule adrenalin i mitt liv. Fortsatt god helg, Hammers! Og takk for opplysningen om at jeg er gal. Greit å vite. ;-))
rosgun
07.01.2024 kl 10:47 5965

Tirsdag 9-1-2024 braker det løs 🧨 🧨

Polights lekegrind og graverne er klare til innsats og for nye eventyr😎🩺☎️🛰🚗

Hvilke OEM’s er det som IKKE har Polights👁
🔬🔭☎️🚗👩‍🔧🧑‍🔧👨‍🔧🥽👓🕶👀🛰🛰🩺👩‍⚕️🧑‍⚕️👨‍⚕️🧝🏻‍♀️🧝🧝🏻‍♂️🎰
Vri bryteren på globale forretningsmuligheter med CES, hvor du kan møte partnere, kunder, media, investorer og beslutningstakere fra hele bransjen og verden på ett sted.

Ikke gå glipp av sjansen din til å være en del av den mektigste teknologibegivenheten i verden.

https://www.ces.tech/
Redigert 07.01.2024 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2024 kl 14:01 5812

Svært spennende utvikling i aksjen. Teknisk analyse støtter massiv videre oppgang, og den tar ikke hensyn til at det er forventet svært mange positive børsmeldinger i nærmeste fremtid. Trolig 40kr som er neste stopp før det kan komme en midlertidig nedgang, på grunn av stor oppgang på kort tid.
klarak
07.01.2024 kl 14:16 5840

Hva er ditt motiv for dette innlegget? Skremme noen til å selge? Du er nok på kjøperen ellers hadde du ikke hatt noen interesse for dette innlegget. Vi som leser dette på HO vet godt at vi alle har ulike motiv for hva vi skriver. De fleste av oss er nok mest opptatt av selskapet og alt hva vi kan få av informasjon. Vi bestemmer selv hva vi tror på og hva som er troverdig informasjon. I stedet for å starte med skittkasting mot enkelte debattanter og deres motiv for å skrive, bør du hvis du har ærlige hensikter argumentere ut fra din kunnskap og ikke bare komme med nedsettende kommentarer uten at kommentaren har selskapsmessig relevans.
rosgun
07.01.2024 kl 19:00 5684

Vi feirer med 🎂 og 🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯

for 36 (lys) børsdager og D O B L I N G av kurs siden «tråden ble opprettet».

I tillegg har «tråden» nådd 40 000 visninger i dag…..

Det kan virke som om Rosgun effekten er i ferd med å slå til igjen også på privaten.

Hadde kr 330 000 og har nå Polight aksjer (68000 aksjer) verdt 1,699 000🕯…(kurs kr 24,90-)

Målet er verdi 50 millioner.(kurs kr 800,-)(dobbel av max NOD verdi)

Time will show - sees på Phi-Phi Island i 2026 ( jule/nyttårsferie).
Flere som vil være med dit og diskutere Polight vertikalene?

Ta et lodd imorgen- og se pengene vokse inn i himmelen.

10 000 aksjer koster idag 250 000.

20.des 2026 kan de faktisk ha en verdi på mellom 5-10 mill
Redigert 07.01.2024 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
klaesp
07.01.2024 kl 19:14 5666

På generelt grunnlag. Hvor mange brukere og brukernavn er det mulig å tilegne seg:)
rosgun
07.01.2024 kl 20:48 5516

Ser vi dobling nr 2 til kr 50,- ila nye 36 børsdager eller vil det gå raskere?

Mitt råtips er at vi halverer tiden til 18 børsdager⚡️🧨.
dvs onsdag 31.januar👁🎰🪖🎖
Redigert 07.01.2024 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
07.01.2024 kl 22:19 5379

Dette er noe av forklaringen for Rosgun’s kursmål kr 50,- innen 31.1.2024:

Den perfekte makrobølge skylder AKKURAT nå innover tech aksjer for «all major players»

TIMINGEN ER p e r f e k t for Polight:

« Etter et blytungt år for teknologiaksjer i 2022, gjorde de såkalte «The Magnificent Seven»-aksjene det knallsterkt i fjor. «The Magnificent Seven» er en samlebetegnelse på de syv ledende teknologiaksjene Alphabet, Amazon, Apple, Meta, Microsoft, Nvidia og Tesla.»

Hold dere fast, men 3 (4) av 7 er og blir direkte kunder av Polight innen 24/25🚦🗽

https://www.finansavisen.no/finans/2024/01/05/8078992/over-30.000-nordnet-kunder-er-med-pa-borseventyr
Redigert 07.01.2024 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.01.2024 kl 23:08 5279

RSI 14 viser at PLT i dag ligger på totalt overkjøpte nivåer (86.90).
Sist selskapet registrerte like høye nivåer på RSI 14 var i mars 21 - da kursen sto i 47.

Deretter stakk noen hull på denne haussebobla og nesten 3 år senere lå den samme kursen rundt kr 9/10.
I løpet av disse 3 årene gjorde selskapet det så dårlig med sitt salg at de måtte hente emisjonskroner både i 2021-22+23.

PLT hadde som sagt inntekter på 3 mill i Q3/23.
Samtidig tapte selskapet ca 7x så mye.
De tekniske varsellampene blinker stadig raskere på dagens nivåer!

Det jeg sier er FAKTABASERT - ikke noe annet!
Redigert 07.01.2024 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
rosgun
07.01.2024 kl 23:29 5246

Jeg liker deg så godt Hammers, takk for at du opplyser om RSI på nesten 90. Dette viser seg å være megabull, da det historisk sett viser seg at kursen stiger vannvittig bra med RSI nær 90…..dette kan du lese fra dansken på discord der han bekrefter nettopp dette….
( les at : Polight følger ikke vanlige mønsteret pga at aksjen er distruptiv og lukker gap på veien og ender uansett i + ila dagen).

Kom deg inn på discord fortest mulig så kan du sikkert komme med dine innspill til han som kan dette svært godt…

Han sier videre i sin videoanalyse at det fundamentale overskygger tekniske analyse prinsipper og at ved nyheter som tar aksjen til nytt nivå nullstilles det tekniske bildet totalt, og man starter igjen fra 0-punktet da helt nye formasjoner dannes…

Beklager altså, men i dette selskapet blir dessverre (for deg) dine hardtslående og bastante meninger slått til pinneved av. dansken som virkelig har bevist at han kan faget sitt⚓️…

Lykke til igjen og håper du får kjøpt deg inn under 30 i morgen. I polight gjengen er alle velkommen og dine meninger kan du diskutere med ca 900 andre helfrelste polightere på discord…. ANBEFALES VIRKELIG🛟
Redigert 07.01.2024 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 00:37 5166

Forklaring for trangsynte HVORFOR kursen på Polight vil bli grensesprengende på kort sikt:

PART 1)

Apple nøkkelstatistikk

Apple genererte 383,2 milliarder dollar i omsetning i 2023, 52 % kom fra salg av iPhone

Apple Services er den nest største divisjonen, ansvarlig for 22 % av inntektene i 2023

232 millioner iPhones, 61 millioner iPads og 26 millioner Mac- og MacBook-enheter ble solgt i 2022

Apples divisjon for hjem og wearables falt med 3,6 % i 2023

Den solgte 82 millioner AirPods og 53 millioner Apple Watches i 2022

Apple Music har 88 millioner abonnenter, Apple TV+ har over 75 millioner

DAVID CURRY
OPPDATERT: 6. NOVEMBER 2023

Apple er et av de mest innflytelsesrike og gjenkjennelige merkene i verden, ansvarlig for fremveksten av smarttelefonen med iPhone. Med en verdi på over 2 billioner dollar i 2021 er det også det mest verdifulle teknologiselskapet i verden.

Part 2)

Leading smartphone vendor Samsung:

In 2022 alone, the South Korean company sold almost 260 million smartphones worldwide.

The Galaxy family is Samsung's most famous line of smartphone products, with the Galaxy S line being the most prominent.19. juni 2023

Part 3)

Apple og Samsung solgte da totalt 500 millioner telefoner i 2023.

Polight har 1 mrd linser på lager i wafere….

Det skulle holde akkurat til disse to om briller fikk like salgstall og mobil fases ut.

2 sidekamera hver skulle bli 1 mrd linser det😎👁👁😎
Redigert 08.01.2024 kl 00:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 01:06 5156

(⓿_⓿) Husk på batteriet også ( ՞ਊ ՞)☞
Inflation Reduction Act + National Defense Authorization Act (FY24) Pentagon er på banen. 1 mars
૮₍ ´ ꒳ `₎ა
Redigert 08.01.2024 kl 01:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 09:17 4856

Clearstream er et finansselskap som eies av den tyske børsen. Herfra kan det kjøpes aksjer i f.eks. poLight. Det er tipset til investorer som kjøper via Clearstream om potensialet i poLight. Om de bryr seg om tipset får vi se. Jeg husker selv hva som skjedde med VOW på Oslo Børs når tyskerne via Clearstream begynte å kjøpe der så det er noe å være observant på fremover. Det kan komme nye og ikke minst sterke kjøpergrupper fra Tyskland.
Clearstream lå ikke inne på listen over 50 største eiere i PLT ved offentlggjøring den 5. januar på Shareville, men om de dukker opp skal man være observant på det.
https://www.clearstream.com/clearstream-en/
Redigert 08.01.2024 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 10:12 4776

Det er ingen som føler at denne rosgun har hauset PLT på inn og utpust lenge nok nå?
rosgun
08.01.2024 kl 10:27 4744

Funhouse og Hammer på vei inn med store poster nå…

Skikkelig MEGABULL og få disse legendene inn i aksjen❤️

Alt dreier seg om å spille

♠️♣️♦️♥️

Riktig…..
Redigert 08.01.2024 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 10:32 4739

Si meg Hvalross, er du også på vei inn, og lager litt bølger før innpass?

Det var i siste liten gutta?

Imorgen har nok toget forsvunnet fra 20-tallet for denne gang😎🍏

😂😂🤣

……også siste dag før CES 2024, snakk om at det går opp et lys….

Sent, men ser ut som en bra trade da…..

At flere tror på mangedobling styrker aksjen.
Redigert 08.01.2024 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 11:41 4608

Samsung Flex Magic må få oppmerksomhet. Delt på Shareville i dag. XR headset Flex Magic fra dem kommer snart og vi vet fra før at de også som AVP bruker 12 ms i bildebehandlingen. Koreansk tekst så gjerne oversett til norsk en eller annen.
http://www.itbear.com.cn/html/2024-01/479855.html
Redigert 08.01.2024 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
klaesp
08.01.2024 kl 14:43 4436

Har du fått solgt ut aksjene?
rosgun
08.01.2024 kl 15:24 4534

Hei.
Igår feiret vi kontineæuerlig opogang og dobling av kursen..

Hva som får deg til å tro at jeg har solgt???

At dette retter seg innen kl 16:20 kan det ikke være tvilom….. som vanlig….

Tipper kurs på slutt idag ender mot kr 26-28….

Tror ikke noen skjønner at CES starter imorgen….

Noen andre er inne nå, og kursen går oppover igjen…

Helt normalt det altså…
rosgun
08.01.2024 kl 15:29 4513

Fra Shareville idag (kitch) kl 14:29:

Fra apples patent US10330935B2...les den siste delen... :)
(om det er TLens eller ikke det er snakk om her, må hvert enkelt ta sin vurdering om.....regner med om ikke lenger kommer fasiten)

Apple påpekte i et annet patent i 2019 (US10330935B2) at hodesettet kan utstyres med to typer perspektivkameraer, høy oppløsning og lav oppløsning. Denne designen bruker VRs blikkpunktgjengivelsesteknologi for å redusere brukerens perifere syn. Delvis perspektivoppløsning for å optimalisere databehandlingsoppgaver og redusere maskinvarekostnader.
Patentet påpeker også at AR/VR-hodesettet fanger det omkringliggende tredimensjonale miljøet gjennom to sett med RGB-kameraer, og hevder å kunne simulere det menneskelige visuelle systemet.
rosgun
08.01.2024 kl 15:31 4568

Merk: «menneskelige visuelle system»

Fy faen, der kom den😎, bekrefter samtidig at tlen vil komme i alle APPLES fremtidige modeller👁👁👁👁☎️☎️☎️.

Jeg tømmer sparegrisen og er nå oppe i 80000 bitcointeslaapple polightaksjer….

I am so fucking rich in some time
Redigert 08.01.2024 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 15:33 4671

Jabbadabbaduuuuu👁☎️😎
rosgun
08.01.2024 kl 15:36 4725

LØP OG K J Ø P

Imorgen er det slutt på januarsalget!!!!!

Jeg kan si at de som har blitt lurt til å selge pga høydetrykk og fallsyke har fortjent å stå utenfor……

Er det mulig å gå glipp sv dette NÅ??

Heeeeelt på målstreken…..

Mitt tips:
Ta tapetog kjøp deg inn med armer og bein før kl 16:20 idag❤️
Redigert 08.01.2024 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 15:40 4858

I usa eller sverige ville kursen stått i taket med en slik avsløring…

Nordmenn er faen meg konservative- kjøer dere saab og volvo hele gjengen og er i snitt 75 år eller???
Redigert 08.01.2024 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 15:43 4897

Vi går til unicorn folkens, 1 mrd euro og kursen dipper på KUN 1,5 mrd NOK…For en gjeng med bønder!!!
Redigert 08.01.2024 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 15:47 4874

Det endelige beviset er ubrukte tlens i wafere , 1 mrd i antall, det forklarer alt.

20-30 mrd i omsetning i 2024
Redigert 08.01.2024 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 15:54 4873

27 min igjen!!!

Doblingsvarsel innen 1-2.

Imorgen startrt ferden mot kr 50!!
rosgun
08.01.2024 kl 16:02 4854

Nå blir det krig om aksjene…..

Apple skulle prøve å overgå CES messen så tror oppmerksomheten i media vil være dritstor også angående Apple « ved siden av» verdens største tech messe.

Ordet Apple har en smittende effekt i verden og gudskjelov er de lov til å handle norske aksjer……

Tror vi får et omsetnings og kursløft vi ikke kjenner maken til ila denne uka😂😂😂😇😇😇
Redigert 08.01.2024 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 16:06 4866

Må si noen større satser på utløse salgsrush før den store dagen, og faktisk betaler mye for å satse på kjøp via panikksalg…

Nei takk, dere er i feil aksje

Snakk om pissmaur

HVORFOR GIDDER NOEN Å SELGE NÅ???

Det er fortsatt ledig plass hos legen.

Timer hos psykolog?

Har dere hørt om Apple?
Redigert 09.01.2024 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 16:10 4972

De som selger VET IKKE HVA DERE GJØR- helt ærlig
HOLD PÅ GULLAKSJENE DERES. We are under attack
Redigert 08.01.2024 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 16:25 4992

Takk for at du spørr.. Nei, plustselig kommer det en børsmelding så tryggest å bare sitte rolig det meste av tiden. 2024 er et vendepunkt for poLight så kursen om et år er noe vesentlig annet enn i dag, dvs. høyere.
Oppdaget MPCC ved ca. kurs 4,9 og så potensialet. Oppdaget PLT og så potensialet og har hatt over 3 år på å følge firmaet, men tek-aksjer og farma-aksjer er langt fra shipping. Ultimovacs er også et spennende firma å ha noen aksjer i. Kjekt å ta litt risiko, men synes nå risikoen i PLT er liten ftt. oppsiden som kan være enorm.
Redigert 08.01.2024 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 16:59 4912

Når Hammer og Funhouse og krabi begynner å skrive usakelighetrr er dette folk som får betalt sv større aktører for å gjøre høyt volum tilgjengelig til laveste pris
av Tigerstaden eller Skarstein og andre. At cowboyer prøver seg på Polight blir jeg mindre overrasket over enn veldig overrasket….

Bare følg med på listene om 2-3 dager så vil det stemme 100%….
Redigert 08.01.2024 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 17:01 4921

Det er et tegn på at kursen skal mangedoble seg på rekordtid- det er det ingen tvil om…

De som solgte seg ned og ut idag kjenner ikke caset

Jeg benytter anledningen til å kondolere⚰️
Redigert 08.01.2024 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 17:16 4872

Du har absolutt et poeng der. Må kjenne caset og alle aksjer korrigerer hele tiden. Kan ikke ta en dag av gangen hverken i tek aksjer eller farma aksjer. Må se fremover og hva som er rundt neste sving. Spennende år i PoLight. Det er rundt 20 år med forskning og utvikling som holder på å materialisere seg seg. 2024 er et vendepunkt.

Her en artikkel fra 2007 https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/rAGQ7w/mobilen-faar-menneskeoeyne-fra-norge

Revidert. Ser Oslo børs er ned i dag og det påvirker normalt de fleste aksjer. Unntatt ABTEC.
Redigert 08.01.2024 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 18:08 4770

https://www.apple.com/newsroom/2024/01/apple-vision-pro-available-in-the-us-on-february-2/

2. februar kommer AVP for salg. Pre-order fra 19. januar.
Redigert 08.01.2024 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 21:43 4556

Gleder meg til CES imprgen og svært nærstående melding….

Noen snakker om teknisk analyse, og ser dette nå brules som en psykologisk negativ påvirkning.
Kan nevne st Polight lå ukesvis på Investechs hold deg unns portefølje etter å ha økt 50% mens den lå der….

St flere plutselig har blitt eksperter «over matten» er mistenkelog påfallende med at kursen fikk en korrigerin idag.

Jeg sier at dette ikke var noe annet enn en meningsstyrt korrigering ved å snakke om triple topper og doble bunner og candlelys….

Jeg sier «pisspreik»..

Imorgen er det CES med minst to meldinger fra polight ila uken.
Apple er bekreftet nå 100% og dertil blir å fonne i iphoner/ipad.

Samsung og One plus kommer etter med flere telefoner og briller.

Hvis ikke dette er FUNDAMENTALT nok for den store hopen og at dette skal trumfe og slå beina under enhver form for teknisk analyse må andre ha plantet noe annet enn dette i hodene på de som selger….

Bare makrobildet alene er fundamentalt nok til å trumfe teknisk anslyse.

Dropp teknisk analyse, det er like irrelevant som å snakke om at norsk vannkraft påvirker norske strømpriser.

Dette er noen som blir lurt til å selge billig:

« SKJERP DERE OG STOL PÅ MYRAGUBBEN OG ROSGUN»

HOLD!!!!

VENT!!!

Cash inn når vi HELLER ER et sted på 4 sifret i 2026/27 ⚡️⚡️⚡️
Redigert 08.01.2024 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Bulleys
08.01.2024 kl 22:00 4534

Hvorfor vente til 26/27 når rosgun har sakt

Jeg tipper august 2025 så vil aksjene fortsette å gå til både 500-1000 og mer… Bare dumt å selge alt da🤔

Er ikke for å være negativ. Men det deles utrolig mye bra lese stoff her. Og vis alle skal begynne med forskjellige kursmål og forskjellige datoer så blir det virkene som masse rot og hausing. La oss holde det på samme bølgelengde så virker det mye mer profesjonelt😉
Redigert 08.01.2024 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 23:38 4373

4 sifret blir det nok ikke før 2026/27….

Noe annet er isåfall utrolig.

En dobbel NOD til kr 800,- er det som jeg håper på innen 2025, noe annet har jeg ikke påpekt.

400 kr er NOD verdi, noe Isaksen selv har sammenlignet med- ærlig talt. Det er lov å lese det jeg skriver før du spyr ut usannheter!!
Redigert 08.01.2024 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.01.2024 kl 23:41 4553

Ingen har kursmål. NOD er sammenlignbar ifølge Isaksen, noe mer er ikke guidet/sagt fra selskapet.
Enkel hoderegning er det jeg driver med og trenger du bekreftelse kan du bruke Ai, kalkis eller kuleramme.

Så det Isaksen sier er uhemmet haussing er det du påstår.

Jeg referer til Myragubben, Isaksen og andre opinionsledere på Shareville.

Skriv der hvis du vil diskutere, ikke angrip referenten som bare bruker copy/paste.

Det er så mange desperate etternølere nå at det er baissing over en lav sko.

Jammen glad hvis noen idioter begynner shorting av aksjen rett før nyhetene offentlig blr meldt…

Snakk om suppehuer
Redigert 08.01.2024 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.01.2024 kl 00:08 4530

Kveldens Myragubben(fra shareville):

Tirsdag 9.januar på ettermiddagen starter CES2024! Anbefaler alle som har litt tid på ettermiddag/kveld til å søke på det som er relevant for oss. Er vi heldige får vi avslørt noen av de nesten 200 prosjektene som jobber med poLight I all verdens vertikaler.

Dette eventet har jeg gledet meg til i et år! Nå får vi se hva som blir presentert der, ikke sikkert noe børsmeldes, men det vi eventuelt finner vil kunne ha en svært høy verdi for oss å kjenne til! poLight kommer forresten til å treffe vanvittig mange selskaper her.

Jeg snakket så vidt med poLight nylig, for jeg hadde et par spørsmål for poLight-podden om noe vi tenkte å lage noe greier på etter hvert. Han forteller at de poLight-ansatte som deltar i CES i Las Vegas nå har fullbooket hele møtekalenderen fra morgen til kveld, hele uka! Det mangler altså ikke på interesse for poLight!

Jeg oppfordrer altså til graving i CES nå, og der er det mulig å finne action-stoff på både SHARP, LG Innotek, Samsung, Microsoft, Vuzix, Magic Leap, Varjo, Leopard, Ofilm, Zebra, Honeywell, og mange flere
Redigert 09.01.2024 kl 07:33 Du må logge inn for å svare