GAVEPAKKE🚀7 kr🚀14🚀28🚀

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 103554

27.2
Venter på at alle som solgte høyere innser at den ikke går lavere nå…. tar meg et glass rødvin imens jeg😂😂🥳

ROSGUN(FUN) handlet 120 000 aksjer til snitt på kr 7,- (isch)

Takk til selgerne….🎂… Kan melde om en fin opptur fremover de neste dagene😂😂😂

19.2
Myra er tilbake fra ferie- se innlegg idag….

KJØPSSIGNAL-sjefen over kunnskap har talt👍👍💰

19.2

META QUEST 4 vs AVP:

https://youtu.be/b8TXHa0I8go?si=whVpOZCOq86r0nFD

Mark er nok inne i Polight snart🚀🚀🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️
7.2

Wiseth øker beholdningen (fredag), noe Rosgun forstår etter at komplottet med graverne mislyktes og kursen som forventet etter tidenes nedtur som var grunnløs og baissepreget.( https://no.linkedin.com/in/bj%C3%B8rn-wiseth-626089222?trk=public_post_feed-actor-image)

Thorlabs polightprodukt med mems laserteknologi skal brukes i Apples AR glasses, og lanseres med apples iphone 17 i 2025( rosguns subjektive tro)…

Apple legger opp løpet nå, og AVP var for å lodde interessen og få hjernen og samfunnet til å venne seg til tanken…. telefoner skal de også leve av og en gadget som headsup blir neste… sjekk bare llvision i industriell……

6.2
Kursen skal nå til kr 30,- dvs en mcap på 1,9 mrd.

Noen aksjer går 100% på en dag, hvorfor skulle ikke Polight?
Prisen på selskapet er totalt feil…

5.2
Bunnen er nådd på kr 14,-

3.2- kveld

Myra ber om unnskyldning og forklarer på Rosguns tråd:

Han har vært i god tro angående AVP og det viser seg at selv den beste kan ta feil…..Og akkurat det er vel flere som kjenner seg igjen også undertegnede…..

OG DET VIKTIGSTE AV ALT : Håpet om masseprodulsjon i telefoner er ikke DØDT….. han er selvsagt shaky etter alle hatmeldinger som har kommet og tør selvsagt ilke uttale seg noe nå annet enn håp…..

Uansett er det ingen som vet 100%…. MEN Huawei og Xiaomi kommer med nye telefoner i februar og hvem vet….

INGEN VET - selv ikke Myra…. så lenge set står 13 poc completed og hvem vet idag kanskje flere, også telefon….. så kan og jeg understreker KAN det dukke opp en skikkelig skrell ila februar….. Og hadde ikke det vært skikkelig typisk hvis man ikke var inne . Denne FOMA teorien gjelder i aller høyeste grad i Polight akkurat nå…… Og hvis de skal ut med noen storfisker i 2025 med mass production som guidet må det uansett komme meldinger i 2024….

Hittil i februar 2024: 2 designwins!!!!!

Kommer neste mandag, tirsdag og snart kommer mars, april….her vil det komme tett med designwins fremover og DET ER DET ENESTE SOM ER SIKKERT!!!!

Ingen kan si NÅR og hva som meldes, det er også SIKKERT…

Har på følelsen at polight kommer med en skikkelig belønning for «de som står» i aksjen nå rent taktisk🤓🏋🏻‍♀️👁🦄📲🍾💰

3.2
Myra bekrefter min mistanke og påstand om at graverne nå rotter seg sammen for å bruke sin kunnskap mot oss andre. Tydelig at alle på discord har fått minnkurv og ikke uttale seg før denne helgen. Nå kommer påstander om at telefoner og briller må meldes flere måneder i forveien….

Isåfall har disse brukt denne kunnskapen også i forkant av AVP, da de spekulerte inn helt til siste uke. De har jo forstått dette i månedsvis og forledet alle andre..

Min tillit til discord og graverne som vet alt er en skikkelig lure gjeng som alle andre på innsidebørsen.

MEN HUSK: De vet tydeligvis heller ikke alt.

Hadde de sagt tydelig ifra på discord kanalen sin når de visste det, men neida…. Istedet rømmer de skuta og sier ingenting, dansken er sporløst borte,,, og det skjønner jeg godt….. at det blir internt opprør av slikt forstår jeg godt.

Snakk om mistillit…..

Et tips til discord gjengen: Legg den kanalen NED!!!

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke på ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lå nede og trengte Polight=suksess
Huawei lå nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Første slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg….

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, så får vi se. Tror de som er ute nå har gamblet over evne….skjer mye i februar her altså📲🏋🏻‍♀️

1.2

Bunnen nådd på 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

Nå ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjør mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smågutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor så er det med denne leverandøren……..

Volum bør det også bli potensiale for når selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 på få dager med Polight har fått stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av når de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dårligere brille enn APV…. Så der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel på vilje og milliarder av dollar der i gården for å lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)

📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲

31.1

Bare å ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎

HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET…..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple på et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort å gå inn i Polight igjen på disse nivåene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler på Isaksen når han sier all major players.

Det er 13 fullført POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

Nå blir det spennende å se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort på løpende bånd nå som Apple har «brøytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet på sin spådom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i børsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er også er en tillitserklæring. ….. og jeg har aldri hørt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet….

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, både Varjo og Magic Leap og Llvision med fler…

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg på det som et større marked totlalt.

Google har nå gått forbi Apple i verdi så det er tydelig at deres Ai satsing bærer frukter. Kanskje tiden er inne også for at Google også får briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon på brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🦄📲
Redigert 27.02.2024 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.02.2024 kl 23:04 442

Godt poeng Myra!

Tror nok folk kjøper seg inn igjen imorgen når de får sovet ut eller hatt mareritt angående dagens ubegrunnede kursfall🤓🏋🏻‍♀️

Da har man en minimums mcap med patenter og wafere og kontanter på ca 600 mill….

Jeg vil jo også tillegge Varjo endel kroner, samt leveranser til alle tenkelig vertikaler…og Sharp samarbeid/ mulig oppkjøp, 13 POC ferdig der designwins er neste skritt..

Dette må vel være verdt like eller det dobbelte og tredobbelt. En mcap på 1,2-1,8 er Polight verdt i dagens marked og ikke en krone mindre…
Redigert 27.02.2024 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.02.2024 kl 23:02 455

https://www.finansavisen.no/industri/2024/02/27/8102951/vi-er-fremdeles-godt-finansiert

Overreaksjon ifølge poLight selv, de er godt finansiert. Ikke lett å forklare dagens fall, selv ikke poLight kan forklare hvorfor kursen dropper ned til 400-millionersnivå i Mcap. poLight har 115 millioner på bok, og sammen med waferlageret så utgjør dette ca 50% av MCAP. Det er MYE!

poLights patenter på TLens har også en meget høy verdi, så bare disse verdiene utgjør garantert mer enn MCAP I dag.

Det er mye fokus på det negative på forum i dag, men det er jammen meg mye god utvikling som skjer også, særlig opp mot Sharp, AR/VR og automotive. Jeg fikk nå også sett det ferdigutviklede automotiv-kameraet på en nettside med bilde av poLight-standen, så de er kommet langt der!

jeg har sett mesteparten av presentasjonen. fortsatt ser jg på Polight som et lovende selskap med masse spennende på gang.
I følge Isachsen "Vi er fremdeles godt finansiert. Gitt de planene vi har i dag, har vi nok cash ut dette året, og et stykke inn i første kvartal 2025" I følge fake media skal noen media skrevet de er tomme for cash. De hår fortsatt verdens beste produkt innen sin nisje og eksisterer i haugevis av patenter. Apple valgte et dårligere produkt og har fått masse klager. Dere potensiale er fortsatt enormt. Allikevel prøver enkelte linjal mørkemenn hevde emisjonen vil være mellom 1 og 2 kr dvs map mellom 60 og 100 mill. Da må du være ganske onskapsfull og full av f for å hevde noe slikt. Jeg synes de er spennende de skal lage større TLense det tar tid men åpner opp nye enorme marked så vidt jeg kan forstå. Jeg liker ikke folk som hausser - slik Rosgun har holdt på, men ondskapsfulle løgnere som forsøker å snakke kursen ned er verre etter min mening. Har noen aksjer, men kjenner noen som har tapt enormt. Uansett håper jeg det beste. TTT

Hørte et rykte idag at Isaksen ble sjokka da han sjekket aksjekursen. Tydeligvis hold i dette, for her går han ut i avisen og sier omtrent at dagens kursskrell ikke gir mening.

https://www.finansavisen.no/industri/2024/02/27/8102951/vi-er-fremdeles-godt-finansiert

Vel, hvorfor i alle dager skulle han snakke ned kursen for så å kjøre en emisjon - der gir ikke mening for noen. Og han avblåser igrunn at det blir emi i nær fremtid. Tenker enkelt og greit dette bare understreker hans gjennomgående etterrettelighet, og at han ikke har tenkt å kjøre noen ny emi uten at det er meldt ut betydelig kursdrivende meldinger.

Ser frem til morgendagen, og tror rett og slett den vil bli nokså grønn!
kruna
27.02.2024 kl 19:54 827

Hvordan har topp 50 og 20 reagert
om denne oversikten finnes her?

Joda massisimo jeg vet markedet er nådeløst, men heldigvis kan markedet snu dersom det kommer gjennombrudd. Det som er betryggene med PLT er det har et veldig godt styre, hun som bygget opp Basefarm til å bli milliard virksomhet er veldig dyktig styreformann og ex sjef for Nordic semiconductor som mangedoblet det selskapet er også med i styret. Jeg vet ikke hvordan det går, men så vidt jeg har forstått har selskapet fortsatt minst like stort potensiale som for ett år siden
Jeg skrev litt om linjal gutta. Ikke bare virker det som de gnir sine hårete hender når det går dårlig for andre, men de er visst også verdensmestere. Jeg er ny på forumet, men har lest en del . Ikke er jeg aktiv i markedet heller, men det er trist når en venn har blitt 800 000 fattigere på et par måneder. Jeg ser du også er ganske ny på forum, hvis du da ikke er kasta ut tidligere, men det virker ikke som du har helt peiling heller., Så på de aksjene du har fremsnakket i ditt "nye"? nick. , de har ikke akkurat hatt noen god utvikling dessverre. Ønsker deg og alle andre askjonærer lykke til
Star
27.02.2024 kl 15:10 1163

Gave pakke å kjøpe når alle selger.
Massimo
27.02.2024 kl 14:45 1228

Man må forstå realitetene i kapitalmarkedet, det er nådeløst med de som ikke leverer varene!

Denne er tilbake til start innen kort tid
I 2019 kunne du handle til 1,80 vi er på vei tilbake dit
Det er ikke verre enn det, men kan være hardt og brutalt nok

Kommer gjennombruddet med skikkelig volum i leveransene så kan det gå riktig bra,
det skjer neppe på kort sikt

Det er rart med alle linjalgutta. Jeg tror ingen av dem er blitt veldig rike, for åpenbart mange tar ofte feil Min følelse er at mange av dem har litt psykopatiske trekk, de har hvertfall null empati for mange som har tapt eller taper penger. Det er liksom de gnir sine hårete hender i pur glede. Dessuten driver mange av dem med ren manipulasjon, og vet å trykke dritt akkurat når de som har tapt penger aller mest trenger oppmuntring og opptur.
Det er trist med utviklingen i PLT: Men uansett hva linjalene prediker, ingen vet hva som kommer til å skje neste halve året. Kan hende PLT får et gjennombrudd, til stor ergrelse for linjalgutta.
klaesp
27.02.2024 kl 14:05 959

Jeg venter med inntreden til kommende emisjon er satt, kursen vil garantert gå noe under..
Velkommen til 5 tallet .
Massimo
27.02.2024 kl 14:04 961

Selskapet er foreløpig et tapssluk, men slik er det mange ganger i teknologiutvikling
De melder at de trenger mere penger/emisjon
Da blir det billigsalg så det holder

Ser for meg en solid emisjon på rundt 2 kroner rundt sommerstid

Tro du den skal opp igjen til åpningskurs før slutt i dag?

10,10 var det:)
Redigert 27.02.2024 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.02.2024 kl 13:06 1123

Bommet litt sist, men på 6,86 må vel bunnen være denne gangen, en mcap på kr 440 mill🥳🥳

Rosgun er ferdig handlet og håper på topp 50 plassering i favorittaksjen😂😂Kan vanskelig se en halvering herfra, kan dog lett se en dobling eller fler😂😂😂

Satser også på en rettet emisjon frem til mass production, ny sjef på plass med salgsbakgrunn og at de lærer av Ensu..

Har du et unikt produkt som alle skriker etter må man jaggu klare å få det inn til apple🥳🥳😂😂

10% av aksjene bytter eiere idag….da får vi bort bermen og tradere…. Veldig fornøyd med å bytte gevinstwn fra Ensu i neste rakett…. Melding kommer snart om en skikkelig kjent kunde. Noe annet er veeeeldig rart..

Husk: All major players… Alle har patenter med T lens og Sharp lurer i sivet🥳
Redigert 27.02.2024 kl 13:21 Du må logge inn for å svare

Tja...

Det er mulig NOK 6,66 er bunnen. Man kan fort oppleve det samme med som skjedde ved nær tangering topp NOK 25,70 - 25,40. Et prosent avvik fra bunn rundt NOK 6,38 er "helt innafor" men ingen garanti. Det er fortsatt stor risiko i aksjen. Har tatt en liten posisjon selv her nede.
Dado83
27.02.2024 kl 11:31 1424

rosgun
19.02.2024 kl 16:39
2975
klaesp skrev
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/RGvynW/vision-pro-kundene-angrer
Fikk tak i noen gullaksjer idag gitt, mye pga denne karen:

https://youtu.be/b8TXHa0I8go?si=whVpOZCOq86r0nFD

Imorgen er det en ny dag, og kjøpsknappen er innstilt….

Kan ikke i min villeste fantasi tro at den skal særlig mye under nivået jeg handlet inn sist på 12,34…..

Har nå dobbel kjøpekraft så dette blir pent ila 2024 for å si det MILDT😎🚀🏋🏻‍♀️💰💰💵

Derfra ble det dobling til topp på kr 25…..

Ser ikke helt hvorfor den halverte seg sist, men massesuggesjon og discord er vel stikkord som passer bra..

Kan ikke i min villeste fantasi tro at den skal særlig mye under nivået jeg handlet inn sist på 12,34….. Opppsss det skjedde i dag ;)
Redigert 27.02.2024 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.02.2024 kl 11:26 1448

Helt rått å få kjøpt på snitt kr 7 og 100 000 aksjer🏋🏻‍♀️

Tusen takk🥳

Bare å vente på god meldinger fremover😎🇺🇸🍏👌

En mcap på under 500 millioner, jaja…

Hva med Varjo og alle mobiler som kommer….

Helt konge😂😂😂
Redigert 27.02.2024 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.02.2024 kl 11:18 1490

Det er nå man SKAL kjøpe folkens🚀🚀🚀Husk at det snart er produksjonen for 2025 som skal starte- mass production ready…..at ting blir utsatt litt er helt greit med denne kursen🥳🥳🥳

Bare å gjøre tidenes kule her nå…
Redigert 27.02.2024 kl 11:22 Du må logge inn for å svare

Hei Rosgun

Nå skal ikke jeg strø salt i sårene dine men faktum er at dette har jeg advart mot mens du din kronidiot gjør narr av TA. For kr. 2 500,- pr år har noen av våre medlemmer tatt gevinst på rundt NOK 25,00 +/- . I dag har vi PLT som dagens case som følger.

POLIGHT – «PLT»
PLT har siden vi antydet toppen rundt NOK 25,00 falt kraftig tilbake. Et algoritme styrt salg i prosent avvik på tidligere topp NOK 25,70 fra 05 januar ble innledet 19 januar på toppnotering NOK 25,40.
Aksjen har i dag levert tall som ikke overbeviser. Det er lite med teknisk støtte på nedsiden før vi kommer ned til tidligere bunn formasjon NOK 10,05 fra 08 november 2023. Om dette er en fornuftig inngang eller ikke er høyest usikkert, men et sted vil også PLT finne en bunn.

PLT -DAG - Tja... Tragedien ser ikke ut til å gi seg. Det er meget høy risiko i aksjen og det er lite teknisk støtte før NOK 6,38 etter bruddet ned gjennom NOK 10,05.

Per Ulv
Redigert 27.02.2024 kl 10:39 Du må logge inn for å svare

Ser at jeg bommet litt her Rosgunn , gikk under 10 kr
Heldigvis kom du deg ut helskinnet denne gangen ;-)
Vurderer ny inngang nå??
klaesp
27.02.2024 kl 09:42 1861

Jeg vil tro at kommende emisjon vil ligge mellom 5 og 7kr når den tid kommer..
Dado83
27.02.2024 kl 09:20 1949

Hva har skjedd med rosgun, mistet trua på 2000 kr aksjen.
klaesp
27.02.2024 kl 08:27 2067

Som jeg skrev og antydet.

Selskapet satt på kontanter tilsvarende om lag 115 millioner ved årets utgang, opp fra 84 millioner ett år før. Dette vil kunne finansiere selskapets aktivitet ut fjerde kvartal 2024.

«Deretter vil det være behov for ytterligere kapital for å fortsette Polights planlagte kommersialisering av TLens-teknologien», skriver selskapet
Redigert 27.02.2024 kl 08:28 Du må logge inn for å svare

poLight bare.. øhhh skal du ha de beste linsene eller ikke..
poLight burde stille krav til de som ønsker å bruke de.
poLight er den store ulven her🐺🐺🐺
Folk innser nok det innen året er omme..
Helt annet selskap i 2025, ligger nok noe i det. ØI styrer skuta nordover og sørger for at aksjonærene kan le hele veien til banken📈
Bullmeldingene kommer til å komme som perler på en snor⚪️⚪️⚪️
skadi
21.02.2024 kl 23:24 2648

Da er det bare spørs hvilke krav til cash beholdning hos Polight de store ulver som Apple, Sony, Samsung med mange flere stiller til Polight?
Myrabakk
21.02.2024 kl 23:04 2675

Kanskje greit å korrigere litt tall du nevner?
poLights MCAP er bare 0,8 mrd, så du har nok lagt på 25%😉

-Lave inntekter: inntektene for 2023 er ATH, og stadig stigende. Der er allerede kjøpt og betalt for materiale for å møte kommende store ordre, dette er lagerførte være.

-Angående emisjon: per 30.09.2023 (siste Q) har poLight 133.000.000 kroner på konto. Med gjennomsnittlig cashburn 20mill (regner uten inntekter fremover!) så er det nesten 7 kvartaler før det er tomt.

Med stadig økende optimisme ì både consumermarked, medical, industrial og AR/VR så bør grunnen være såpass godt beredt nå at de større ordrene kommer fremover.
klaesp
21.02.2024 kl 18:39 2808

Selskapet har mange spennende prosjekter men mangler større avtaler.
Markedsverdien på selskapet er høyt nesten milliarden i kombinasjon med svært lave inntekter. Slik jeg ser det er marked redd for en kommende emisjon fordi det vil bli behov for kapital på litt sikt.

At vi ikke ligger over 15,- skjønner jeg ikke..

10:03
Oslo (Infront TDN Direkt): PhenoSys tilbyr nå en Mini2P-løsning som inkluderer TLens fra Polight for optimal mikroskopisk avbildning.

Det fremgår av en melding fra Polight onsdag.

Til dags dato, i løpet av de siste ett til to årene, har Polight levert TLenser til PhenoSys for en verdi av 1,5 millioner kroner. En vesentlig del av dette gjelder kunngjøringen datert 25. september 2023, opplyses det.
Myrabakk
20.02.2024 kl 18:36 3326

Jeg ser dette er sitert fra Shareville, og innholdet stemmer. Men, for å forstå hva posten egentlig handler om så tror jeg den trenger forklaring/kontekst:
Noen la ut en post med skjermbilde av et ganske nylig meldt AR/VR-prosjekt med ikke-navngitt kunde fra poLights hjemmeside. Det ble antydet at dette kanskje kunne være Samsung Glasses, som kommer senere i år. Det er det garantert ikke.

Det meldte prosjektet er med svært stor sannsynlighet Varjo XR4 Focal edition. Varjo oppgir 1ms AF, og poLight meldtr DW samme dag som Varjo lanserte brillen. Den er så sikker som den kan bli uten offisiell bekreftelse. Samsung har IKKE (enda) lansert brille, så den kunne ikke vært meldt av poLight enda.

Innholdet i posten min dreier seg om muligheten for Samsung Glasses, men jeg antyder IKKE at jeg vet noe om de er der. Den er så hemmelig at den ikke er vist frem offentlig enda. Første leaks på Specs er kommet, og det er lovende med tanke på muligheter. Men som sagt, det er alt for tidlig å konkludere med noe der.

Det som kanskje er mest verdt å ta med seg fra dette er nok at AVP startet opp et enormt race om markedsandeler. Mixed Reality har nok kommet for å bli, og både Samsung+Qualcomm, og Sony+Qualcomm har bekreftet lansering av MR-briller I år. Mange, mange andre kommer etter, og dette er antatt å øke i hastighet fremover, for ingen vil gi Apple markedet gratis.

Det vi skal følge med på fremover i poLight er det Isaksen snakker om: "We are very, very well positioned in this market". Det betyr at de jobber med alle de store, dvs han sier selv at de er involvert med alle aktører som betyr noe. Det er en bull uttalelse, men da må man også ta hensyn til at det ikke betyr at de kommer inn i førstelanseringene til absolutt alle. De jobber med alle, og kan sikkert vinne alle om de treffer helt rett, men da må vi tåle at noen ikke kommer med TLens før i andre versjon, eller kanskje til og med tredje? Dette vet vi ikke sikkert.

Apple Vision Pro ble showcaset under meget kontrollerte former, og ut fra Apples tester så var beskrivelsene slik at det nesten måtte være TLens. Nå når folk har kjøpt brillen og testen den hjemme så kommer det frem at dette ikke stemmer. Mange returnerer brillene fordi pass-through ikke er god og man blir sjøsyke av bruk. Mange er fornøyde, mend et er stort sett med VR-delen, dvs se bilder, film, jobbe på virtuell skjerm, etc. Dette lurte meg, men den skal jeg ikke gå på flere ganger.

Legg nå merke til fremover hva som kommer til å beskrives av specs fra konkurrenter. De som skal angripe AVP må lage noe som er bedre enn AVP, og det må være noe som folk har stor nytte av. En av de mest åpenbare svakhetene er nettopp pass-through. Om vi treffer maksimalt nå så får poLight fotfeste akkurat på dette. De er allerede inne i verdens desidert beste på dette; Varjo. Det vil jeg tro vi får avslørt 100% sikkert på Q4-pres. Da har man en målestokk, og denne kvaliteten som bare poLight kan tilby vil være det som kan la andre ta opp kampen med AVP. Ser frem til et interessant "batte of giants" I Mixed Reality nå!
rosgun
20.02.2024 kl 11:52 3544

Myra 1.2(shareville):
Jeg har troen på Samsung-glasses, men den er i såfall enten Design-In eller POC nå. Den brillen som ligger skjult bak det ikonet der er nok Varjo XR4FE.

Samsung skal ut med brille i 2024, og den er bygget på Qualcomms flunkende nye XR+ -prosessor, spesialbygget for å takle nye kameradata. Samarbeidet mellom Qualcomm og Samsung er bekreftet av begge (samme er Sony+Qualcomm).

Vi får nok følge med disse fremover, det er svære team som er på begge prosjektene, og begge tar opp kampen med AVP.

Kan også informere om at både Sony, Samsung OG Qualcomm har patentert mulig bruk av TLens, så muligheten er der.
rosgun
20.02.2024 kl 10:30 3610

Myra 20.02:(shareville)

Dette er interessant. Sony sine demo-briller for professional usecase, vist frem på CES.
Jeg har vært i kontakt med en som har testet disse, og han mente det var fokusering på kamera utvendig. Det tar jeg med en klype salt, men jeg har også sendt forespørsel til Cnets brilletester. (Oppdaterer om jeg får svar).

Dette vakte min oppmerksomhet for litt siden;

"What impressed me most about the headset was the image quality and natural feel of the virtual world -- I didn't experience any discomfort or nausea."

https://www.cnet.com/tech/computing/sonys-newest-mixed-reality-headset-is-a-vision-pro-competitor-for-business/

Jeg synes det er gøy å se utviklingen som er i vertikalen nå etter lanseringen av AVP, og det virker som om alle har økt satsingen voldsomt.

Jeg ser også markedet for microdisplay spås opp med 30% årlig de neste 5 år, så det er sterk vekst her!
rosgun
20.02.2024 kl 07:33 3756

Ja, da doblet du pengene så bør vel takke meg da…jeg startet tråden på kr 12,34- Gratulerer💰💰

Regner med du er smart nok og kjøper deg inn igjen.

At discord menigheten ødela kursen er utenfor min kontroll… ble kastet ut derfra jeg så skyld på dem, ikke meg.

Kursen burde absolutt vært i kr 50 akkurat nå.

Lykke til🚀🚀
Redigert 20.02.2024 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

idiot , jeg kjøpte på grunn av din hausing på 24 ,solgte på 22, heldivis