Strongpoint #3-23 Fartshump eller rødt lys?
3. kvartal og status.
Mange av oss ble tatt på sengen av de siste to kvartalers svake tall.
Det er også misnøye å spore om CEOs uttalelser i Q2-presentasjonen.
I ettertid var visse uttalelser om avtaler i 3. kvartal åpenbart uheldige.
Antageligvis er ledelsen bevisst på dette, da uttalelsene i Q3-presentasjon var noe mer forsiktig.
Signalene fra ledelsen er like fult viktig å fange opp. Det er dem som sitter tettest på markedet!
Jeg har fremdeles full tillitt til ledelsen i Strongpoint, men aksjekursen signaliserer ikke det samme.
Redusert omsetning og økte lønnsutgifter er hovedårsakene til den dårlige bunnlinjen i 3. kvartal, sammen med høyere finans- og valutakostnader.
Sistnevnte vil variere med valutasvingninger og havnet dessverre på toppen av de andre faktorene i kvartalet, med negative 5,4 mill.
Bruttomarginen viser sterk økning fra 37,1 til 44,1%.
Marginen vil variere, men jeg syns det er viktig å belyse at bakgrunnen for den økte marginen er produktmiksen og at våre proprietære produkter selger godt.
Som følger: (YoY inkludert service)
Payment Solutions -8,3%
Check Out Efficiency +0,4%
Other retail technology +15,1% (antatt hovedsakelig egenutviklet)
E-commerce logistics +11.6%
Det er altså In-store Productivity og Shop Fitting som har bidratt til den dårlige topplinjen, med henholdsvis negative 32,6% og 23,1%.
Men så er det helle ikke disse segmentene som skal løfte Strongpoint til stratosfæren.
Salgsnedgang av ESL/Pricer i Sverige er årsaken til nedgang i I-sP.
Dette er naturlige svingninger og gir ikke grunn til bekymring.
Shop Fittings stammer fra Air Link Group og nedgangen kan forklares med et spesielt sterkt 3. kvartal i fjor.
UK & Ireland rapporteres som eget område, og tallene er identiske med segmentet Shop Fittings,
Det er derfor uklart for meg hvordan proprietære produkter samt ESL rapporteres i området, og er et aktuelt spørsmål ved neste presentasjon.
Det er ellers innført et program for kostnadsreduksjoner på 20 mill p.a. som vil ha virkning fra 1. kvartal 2024.
Jacob Tveraabak avslutter sin innledning av Q3-rapporten med
“Hence, I continue, along with my management team, to stand behind our financial
ambitions for 2025 with 2.5 BNOK revenue and 13-15% EBITDA margin.”
Selv tror jeg mange brikker skal falle på plass for å nå målet.
Men om man bare kommer halvveis til mål i 2025 er aksjen i dag et svært godt kjøpt.
Markedet er tilsynelatende avventende, og vil har mer pudding på bordet.
Mange av oss ble tatt på sengen av de siste to kvartalers svake tall.
Det er også misnøye å spore om CEOs uttalelser i Q2-presentasjonen.
I ettertid var visse uttalelser om avtaler i 3. kvartal åpenbart uheldige.
Antageligvis er ledelsen bevisst på dette, da uttalelsene i Q3-presentasjon var noe mer forsiktig.
Signalene fra ledelsen er like fult viktig å fange opp. Det er dem som sitter tettest på markedet!
Jeg har fremdeles full tillitt til ledelsen i Strongpoint, men aksjekursen signaliserer ikke det samme.
Redusert omsetning og økte lønnsutgifter er hovedårsakene til den dårlige bunnlinjen i 3. kvartal, sammen med høyere finans- og valutakostnader.
Sistnevnte vil variere med valutasvingninger og havnet dessverre på toppen av de andre faktorene i kvartalet, med negative 5,4 mill.
Bruttomarginen viser sterk økning fra 37,1 til 44,1%.
Marginen vil variere, men jeg syns det er viktig å belyse at bakgrunnen for den økte marginen er produktmiksen og at våre proprietære produkter selger godt.
Som følger: (YoY inkludert service)
Payment Solutions -8,3%
Check Out Efficiency +0,4%
Other retail technology +15,1% (antatt hovedsakelig egenutviklet)
E-commerce logistics +11.6%
Det er altså In-store Productivity og Shop Fitting som har bidratt til den dårlige topplinjen, med henholdsvis negative 32,6% og 23,1%.
Men så er det helle ikke disse segmentene som skal løfte Strongpoint til stratosfæren.
Salgsnedgang av ESL/Pricer i Sverige er årsaken til nedgang i I-sP.
Dette er naturlige svingninger og gir ikke grunn til bekymring.
Shop Fittings stammer fra Air Link Group og nedgangen kan forklares med et spesielt sterkt 3. kvartal i fjor.
UK & Ireland rapporteres som eget område, og tallene er identiske med segmentet Shop Fittings,
Det er derfor uklart for meg hvordan proprietære produkter samt ESL rapporteres i området, og er et aktuelt spørsmål ved neste presentasjon.
Det er ellers innført et program for kostnadsreduksjoner på 20 mill p.a. som vil ha virkning fra 1. kvartal 2024.
Jacob Tveraabak avslutter sin innledning av Q3-rapporten med
“Hence, I continue, along with my management team, to stand behind our financial
ambitions for 2025 with 2.5 BNOK revenue and 13-15% EBITDA margin.”
Selv tror jeg mange brikker skal falle på plass for å nå målet.
Men om man bare kommer halvveis til mål i 2025 er aksjen i dag et svært godt kjøpt.
Markedet er tilsynelatende avventende, og vil har mer pudding på bordet.
Redigert 14.04.2024 kl 03:21
Du må logge inn for å svare
Ols123
15.02.2024 kl 12:24
6835
Snygg leverans till FBC Köpenhamn https://www.linkedin.com/posts/strongpoint-norge_parken-go-test-af-nyt-self-service-bodkoncept-activity-7163804375004397568-hOGR?utm_source=share&utm_medium=member_ios&fbclid=IwAR1-K1pHRPBvOMKEQAhkUlEYdLPkqYqUwadf9seGm6yWYIoOqwid8agvIrU
Visste inte ens att vi hade denna lösningen 💪💪
Visste inte ens att vi hade denna lösningen 💪💪
Storebetong
16.02.2024 kl 17:42
6526
Forrige uke lå aksjen rundt 16 og denne uka etter Q4-rapporten ble lagt fram rundt 13,50. En nedgang på ca 12%.
Inntektene i rapporten var nok litt over forventninger, men EBITDA antagelig svakere enn markedet forventet. I sum tipper jeg nøytralt.
Info om at 2025-målene skal nedjusteres/justeres ut i tid, samt at vi får nye mål først i april får ta hele skylda for kursnedgangen slik jeg ser det.
Det er ulike verdivurderingsmodeller som kan tas i bruk, men selv liker jeg en forenklet variant som passer godt til ikke-børsnoterte selskaper men etter min oppfatning også til selskaper hvor man forventer relativt liten inntjening i forhold til egenkapitalen de neste årene selv om de er børsnotert. Når inntjeningsforventningene øker i større grad er det mer rom for andre modeller inkludert den klassiske P/E.
Min modell som jeg ønsker å vise fram her med Strong som eksempel er at vi kan prise selskapet til egenkapitalen pluss bunnlinje 6 år fram i tid.
Egenkapitalen til Strong er 10,50 pr aksje og med en aksjekurs på 13,50 forventes det i modellen min ca 0,50 kr pr aksje i snitt på bunnlinja de neste 6 årene.
Et relativt nøktern estimat vil jeg tro kan være dette for 2024: Omsetning 1.5 mrd (pluss 12% fra 2023 og vi har sett ordreinngang allerede og mer kommer nok) og 5% EBITDA (vi vet om kostnadskutt og bedret bruttomargin på varekost, men er som alltid sårbare for negative overraskelser hvor enn de skal komme fra).
Med en EBITDA på 5% er vi på 75 mill. Avskrivninger blir nok rundt 40 mill og finans 10 mill. Jeg lar skatt/valuta være null, men her har vi antagelig en inntekt primært på skatt. Vi lander i eksemplet på ca 25 mill på bunnlinjen som er litt over kr 0,50 i fortjeneste per aksje - som harmonerer med det jeg skrev om aksjekurs 13,50 over.
Avskrivninger har selvsagt ingen cash effekt så caset over vil gi en positiv kontantstrøm på 65 mill i 2024 (skatt fortsatt ignorert som ubetydelig).
En positiv kontantstrøm som dette, gitt ingen større oppkjøp, vil gjøre det aktuelt med utbytte etter selskapets plan igjen neste vår. Jeg ser dog gjerne at selskapet jobber med rentebærende kortsiktig gjeld (kassekreditten) før de gir noe særlig utbytte.
Forventingene til 2025-2029 er altså omtrent som mitt case for 2024 ca 0,50 pr aksje gitt refleksjonen til aksjemarkedet. Jeg velger å tro på oppsiden i aksjen ved at selskapet vil lykkes vesentlig bedre de neste 6 årene enn mitt nøkterne case for 2024. Ergo ønsker jeg å akkumulere framover, selv om jeg i blant blir for gjerrig som en form for klok av skade.
God helg folkens:)
EDIT: Som en digresjon til det ovenstående kan vi jo leke litt med tanken om at selskapet bør prises etter en P/E basert på inntjening det neste året senere, samt at vi for eksempel befinner oss nå i å vurdere år 2027 tidlig i 2026 altså et år i forkant, og om lag 2 år fra i dag. At vi ligger ca et år i forkant på vurdering av inntekter basert på det vi ser av ordreinngang er ikke urimelig. Om vi forutsetter at vi nå forventer 2,5 mrd i inntekter og 14% EBITDA i 2027 kan vi komme fram til følgende:
EBITDA 350 mill, avskrivninger 40 mill (antagelig lavere), finanskostnad 10 mill (mulig null om kassekreditt er betalt ned) og la oss strengt tatt si at selskapet på dette tidspunktet får en skattekostnad på 22% av overskuddet som blir ca 66 mill. Utsatt skatt/skattefordel og betalbar skatt må regnes på nærmere men likviditetssituasjonen i forhold til eksempelcaset er positiv i år 2027 på grunn av utsatt skattefordel i dag (for de som leser dette med lupe er det 31-18=13 mill vi snakker om). La oss være forsiktige igjen å si at vi får 230 mill på bunn.
230 mill på bunn er ca drøyt 5 kr pr aksje. Så får hver enkelt vurdere fornuftig P/E, men la oss være forsiktig å si P/E 20. Aksjekurs bør da være drøyt 100.
Det er selvsagt mange forutsetninger i mine tall her, men jeg mener at jeg er nøktern i mine betraktninger, selv om jeg selvsagt er optimist (langt ut over nøkternheten min i dagens tall som jeg gjetter på her) som jeg har vært i snart 3 år.
EDIT2: Bevisst tar jeg litt av gangen. For de som eventuelt er i tvil om jeg tar min verdivurdering seriøst så håper jeg at jeg har gjort dette litt klarere. Jeg er dog alltid åpen for spørsmål som jeg uansett spørsmål aldri anser som ubehagelig. Dog hender det jeg ikke følger med på forumet her på noen dager, men jeg sjekker alltid tilbake på hva som er skrevet når jeg er tilbake og leser igjen.
EDIT3: Uansett hvor teit det kan virke så deler jeg fra Ols123 💪💪.
Inntektene i rapporten var nok litt over forventninger, men EBITDA antagelig svakere enn markedet forventet. I sum tipper jeg nøytralt.
Info om at 2025-målene skal nedjusteres/justeres ut i tid, samt at vi får nye mål først i april får ta hele skylda for kursnedgangen slik jeg ser det.
Det er ulike verdivurderingsmodeller som kan tas i bruk, men selv liker jeg en forenklet variant som passer godt til ikke-børsnoterte selskaper men etter min oppfatning også til selskaper hvor man forventer relativt liten inntjening i forhold til egenkapitalen de neste årene selv om de er børsnotert. Når inntjeningsforventningene øker i større grad er det mer rom for andre modeller inkludert den klassiske P/E.
Min modell som jeg ønsker å vise fram her med Strong som eksempel er at vi kan prise selskapet til egenkapitalen pluss bunnlinje 6 år fram i tid.
Egenkapitalen til Strong er 10,50 pr aksje og med en aksjekurs på 13,50 forventes det i modellen min ca 0,50 kr pr aksje i snitt på bunnlinja de neste 6 årene.
Et relativt nøktern estimat vil jeg tro kan være dette for 2024: Omsetning 1.5 mrd (pluss 12% fra 2023 og vi har sett ordreinngang allerede og mer kommer nok) og 5% EBITDA (vi vet om kostnadskutt og bedret bruttomargin på varekost, men er som alltid sårbare for negative overraskelser hvor enn de skal komme fra).
Med en EBITDA på 5% er vi på 75 mill. Avskrivninger blir nok rundt 40 mill og finans 10 mill. Jeg lar skatt/valuta være null, men her har vi antagelig en inntekt primært på skatt. Vi lander i eksemplet på ca 25 mill på bunnlinjen som er litt over kr 0,50 i fortjeneste per aksje - som harmonerer med det jeg skrev om aksjekurs 13,50 over.
Avskrivninger har selvsagt ingen cash effekt så caset over vil gi en positiv kontantstrøm på 65 mill i 2024 (skatt fortsatt ignorert som ubetydelig).
En positiv kontantstrøm som dette, gitt ingen større oppkjøp, vil gjøre det aktuelt med utbytte etter selskapets plan igjen neste vår. Jeg ser dog gjerne at selskapet jobber med rentebærende kortsiktig gjeld (kassekreditten) før de gir noe særlig utbytte.
Forventingene til 2025-2029 er altså omtrent som mitt case for 2024 ca 0,50 pr aksje gitt refleksjonen til aksjemarkedet. Jeg velger å tro på oppsiden i aksjen ved at selskapet vil lykkes vesentlig bedre de neste 6 årene enn mitt nøkterne case for 2024. Ergo ønsker jeg å akkumulere framover, selv om jeg i blant blir for gjerrig som en form for klok av skade.
EDIT: Som en digresjon til det ovenstående kan vi jo leke litt med tanken om at selskapet bør prises etter en P/E basert på inntjening det neste året senere, samt at vi for eksempel befinner oss nå i å vurdere år 2027 tidlig i 2026 altså et år i forkant, og om lag 2 år fra i dag. At vi ligger ca et år i forkant på vurdering av inntekter basert på det vi ser av ordreinngang er ikke urimelig. Om vi forutsetter at vi nå forventer 2,5 mrd i inntekter og 14% EBITDA i 2027 kan vi komme fram til følgende:
EBITDA 350 mill, avskrivninger 40 mill (antagelig lavere), finanskostnad 10 mill (mulig null om kassekreditt er betalt ned) og la oss strengt tatt si at selskapet på dette tidspunktet får en skattekostnad på 22% av overskuddet som blir ca 66 mill. Utsatt skatt/skattefordel og betalbar skatt må regnes på nærmere men likviditetssituasjonen i forhold til eksempelcaset er positiv i år 2027 på grunn av utsatt skattefordel i dag (for de som leser dette med lupe er det 31-18=13 mill vi snakker om). La oss være forsiktige igjen å si at vi får 230 mill på bunn.
230 mill på bunn er ca drøyt 5 kr pr aksje. Så får hver enkelt vurdere fornuftig P/E, men la oss være forsiktig å si P/E 20. Aksjekurs bør da være drøyt 100.
Det er selvsagt mange forutsetninger i mine tall her, men jeg mener at jeg er nøktern i mine betraktninger, selv om jeg selvsagt er optimist (langt ut over nøkternheten min i dagens tall som jeg gjetter på her) som jeg har vært i snart 3 år.
EDIT2: Bevisst tar jeg litt av gangen. For de som eventuelt er i tvil om jeg tar min verdivurdering seriøst så håper jeg at jeg har gjort dette litt klarere. Jeg er dog alltid åpen for spørsmål som jeg uansett spørsmål aldri anser som ubehagelig. Dog hender det jeg ikke følger med på forumet her på noen dager, men jeg sjekker alltid tilbake på hva som er skrevet når jeg er tilbake og leser igjen.
EDIT3: Uansett hvor teit det kan virke så deler jeg fra Ols123 💪💪.
Redigert 16.02.2024 kl 23:28
Storebetong
16.02.2024 kl 23:47
6376
EDIT4: Jeg er litt spent på om tunktee vil leke med mine betraktninger/verdivurderinger i og med at vi har vært litt ivrige her før Q4. HrDuck har sikkert sluset alt ned i sine litt mer avanserte modeller og ser at resulatene av fremtidsutsikter i eksempelet mitt ikke avviker så mye fra hans egen modell.
Dog er det å gjette på hva som skal skje i framtida grunnen til at det er mer morsomt å ha pengene i aksjemarkedet kontra i banken:)
Det gir meg livsglede å følge med hver dag selv når det går dårlig.
Jeg anbefaler dog i utgangspunktet andre å diversifisere med å spre investeringene bedre enn jeg velger å gjøre, men alle må vurdere slike ting selv.
Dog er det å gjette på hva som skal skje i framtida grunnen til at det er mer morsomt å ha pengene i aksjemarkedet kontra i banken:)
Det gir meg livsglede å følge med hver dag selv når det går dårlig.
Jeg anbefaler dog i utgangspunktet andre å diversifisere med å spre investeringene bedre enn jeg velger å gjøre, men alle må vurdere slike ting selv.
Redigert 17.02.2024 kl 10:58
Storebetong
17.02.2024 kl 00:10
6405
EDIT 5: At Hausta Investor AS er nede på 500.000 aksjer fra det normale 700.000 aksjer 15.02.2024 tipper jeg er utlån av aksjer til mulig short.
Likviditeten i aksjen har imidlertid tatt seg opp i det siste, selv om det i blant er stille dager som i dag (i går). Folk trenger neppe å gå mange tiøringer opp eller ned for å få omsatt brukbart volum lenger.
Likviditeten i aksjen har imidlertid tatt seg opp i det siste, selv om det i blant er stille dager som i dag (i går). Folk trenger neppe å gå mange tiøringer opp eller ned for å få omsatt brukbart volum lenger.
Ols123
19.02.2024 kl 09:07
5988
Är lite förvånad att Jacob felbedömt cash order så grovt. Mkt pengar har lagt i projektet senaste kvartalen och blir mkt intressant o följa när den nu snart presenteras
HrDuck
19.02.2024 kl 10:48
5900
Jeg kan love at mine modeller ikke er avanserte. De beste kjøpene føler jeg ofte kommer ved hjelp av blyant, baksiden av en konvolutt og en tiårings regneferdigheter :)
Fordelen med å ha det i regneark er selvsagt at man raskere kan se utslag når ønsker å gjøre justeringer (som feks endret forventning omsetning, margin osv). Men å overkomplisere er en feil jeg tror noen investorer gjør, dette kan være nesten like ille som å ikke gjøre noen vurderinger overhodet.
Tallene dine for evt resultat ved omsetning rundt 2,5 mrd gir mening og havner i nærheten av mine. Hvorvidt vi havner der vil fremtiden vise. Jeg tenker at du kanskje bør gjøre en liten justering på avskrivninger siden deler av denne posten er immaterielle eiendeler. Deler av oppkjøpet i ALS avskrives over 5 til 7 år. Verdien her vil ikke være null når perioden for avskrivninger er ferdig.
Fordelen med å ha det i regneark er selvsagt at man raskere kan se utslag når ønsker å gjøre justeringer (som feks endret forventning omsetning, margin osv). Men å overkomplisere er en feil jeg tror noen investorer gjør, dette kan være nesten like ille som å ikke gjøre noen vurderinger overhodet.
Tallene dine for evt resultat ved omsetning rundt 2,5 mrd gir mening og havner i nærheten av mine. Hvorvidt vi havner der vil fremtiden vise. Jeg tenker at du kanskje bør gjøre en liten justering på avskrivninger siden deler av denne posten er immaterielle eiendeler. Deler av oppkjøpet i ALS avskrives over 5 til 7 år. Verdien her vil ikke være null når perioden for avskrivninger er ferdig.
Redigert 19.02.2024 kl 10:51
JosMag
19.02.2024 kl 12:52
5823
Siste forklaring på utsettelse av den første piloten i Iberia var at begge parter ønsker en best mulig funksjonalitet før iverksettelse. Det testes vel i disse dager. Alvorlig sykdom på en nøkkelperson som måtte erstattes har også forsinket prosjektet. Bør vel komme informasjon før 1. Kvartal presentasjonen 👍
Elektrikeren
19.02.2024 kl 23:15
5525
Siden Strongpoints egen liste av 31.januar er det følgende endringer på topp 50:
Pictet&Cie har økt med 100 000 til 2 012 000
Arve Romuld har økt med 50 000 til 225 000
Nordnet Bank AB har økt med 33 000
Banque Pictet&Cie har økt med 32 000
Øyhatt AS har økt med 16 000
Swedbank AS har økt med 3 000
Waaler har økt med 2 200
Per Einar Ugelstad har økt med 2 000
HSBC Bank PLC har redusert med 122 000
Hausta Investor AS har redusert med 58 943
Bernhard Næss har redusert med 20 829
Awanza Bank AB har redusert med 16 000
Strongpoint ASA har redusert med 16 000
Verdipapirfondet DNB SMB har redusert med 1 500
Ut av lista:
Morten Heimdal (180 000)
Tada Invest AS (171 100)
Inn på lista:
Kawa Invest AS med 170 000
Sveinja Invest AS med 160 000
Pictet&Cie har økt med 100 000 til 2 012 000
Arve Romuld har økt med 50 000 til 225 000
Nordnet Bank AB har økt med 33 000
Banque Pictet&Cie har økt med 32 000
Øyhatt AS har økt med 16 000
Swedbank AS har økt med 3 000
Waaler har økt med 2 200
Per Einar Ugelstad har økt med 2 000
HSBC Bank PLC har redusert med 122 000
Hausta Investor AS har redusert med 58 943
Bernhard Næss har redusert med 20 829
Awanza Bank AB har redusert med 16 000
Strongpoint ASA har redusert med 16 000
Verdipapirfondet DNB SMB har redusert med 1 500
Ut av lista:
Morten Heimdal (180 000)
Tada Invest AS (171 100)
Inn på lista:
Kawa Invest AS med 170 000
Sveinja Invest AS med 160 000
HitIT
20.02.2024 kl 21:01
5332
OpenAI's Eve humanoids make impressive progress in autonomous work
https://newatlas.com/robotics/openai-1x-eve-humanoid-work/
https://newatlas.com/robotics/openai-1x-eve-humanoid-work/
HitIT
22.02.2024 kl 14:04
4989
bernes
23.02.2024 kl 08:55
4599
HitIT skrev 15:55:17 13,50 100 000
Salgordre 200.000 på 13.6 lå åpen en stund...
Storebetong
23.02.2024 kl 16:21
4445
bernes skrev Salgordre 200.000 på 13.6 lå åpen en stund...
125K igjen i sluttauksjonen på 13,60. Meget god balanse rundt 13,50 for tiden.
Norviking
23.02.2024 kl 16:22
4446
Over 125 000 aksjer på salg i sluttauksjonen..
Tydeligvis en som ikke tror så mye på "Very very soon..."
😂
Tydeligvis en som ikke tror så mye på "Very very soon..."
😂
Redigert 23.02.2024 kl 17:45
tiger
23.02.2024 kl 19:59
4322
Det er selvfølgelig fristende å ta noe av dette, men erfaringsvis har aksjen fortsatt nedover hver gang jeg har kjøpt de siste årene. Så det blir hele tiden en avveining ift å ha litt penger parat i tilfelle vi skulle rykke enda en etasje ned. Hadde vi sett massive innsidekjøp nå, så hadde jeg nok trukket i triggeren.
Storebetong
23.02.2024 kl 20:09
4319
Enig tiger. Er litt lei av at hver gang jeg velger å kjøpe på en kurs så må kursen dunkes nedover på relativt kort sikt.
Jeg har dog gitt opp 12,80 i det korte bildet og prøver meg fra i dag på 13,45. Får jeg aksjer der i løpet av neste uke så er det vel rett ned i 12,80:)
I så fall får jeg vel trylle fram noe mer til å forsøke å fylle på rundt 12,40:)
Jeg har dog gitt opp 12,80 i det korte bildet og prøver meg fra i dag på 13,45. Får jeg aksjer der i løpet av neste uke så er det vel rett ned i 12,80:)
I så fall får jeg vel trylle fram noe mer til å forsøke å fylle på rundt 12,40:)
Storebetong
23.02.2024 kl 20:17
4325
EDIT: Savner at styret og daglig leder velger å akkumulere i markedet på disse nivåene. Via hva de har av aksjer i dag og aksjeprogrammer blir det selvsagt bra for dem på en del års sikt om de lykkes.
Markedet har alltid rett kan alle si, men på sikt blir prisingen rett enten det går bra, dårlig eller middels for å si det enkelt.
Et selskap som Strong i dag, vil bli priset etter egenkapital, resultater og cashflow og i til en viss grad forventninger. Går det bra framover vil forventningsfaktoren stige og vice verca om det går dårlig/tregere enn forventet.
Markedet har alltid rett kan alle si, men på sikt blir prisingen rett enten det går bra, dårlig eller middels for å si det enkelt.
Et selskap som Strong i dag, vil bli priset etter egenkapital, resultater og cashflow og i til en viss grad forventninger. Går det bra framover vil forventningsfaktoren stige og vice verca om det går dårlig/tregere enn forventet.
JosMag
23.02.2024 kl 21:19
4296
Baltikum gjør det veldig bra👍. Pricer potensialet må være enormt også i Norge...
Har i løpet av noen dager vært innom Ikea, Jysk og Biltema...papirlapper så langt øynene kunne se😁😁
Har i løpet av noen dager vært innom Ikea, Jysk og Biltema...papirlapper så langt øynene kunne se😁😁
Storebetong
23.02.2024 kl 21:39
4320
Aksjen er utvilsomt preget av mye negativitet og nå låst fast rundt 13,50, litt over egenkapitalverdien.
Det er alltid noen som vil omgjøre aksjer i cash uansett nivå på aksjer. Dette er aksjemarkedets natur og uten en bra selgerside i aksjene ville det jo bare bli fjollete aksjekurser.
Hva andre optimister og jeg tror betyr ingenting for aksjekursen, men fremtiden vil vise hvorvidt vi bare er en del teite optimister her på tråden:)
Det er alltid noen som vil omgjøre aksjer i cash uansett nivå på aksjer. Dette er aksjemarkedets natur og uten en bra selgerside i aksjene ville det jo bare bli fjollete aksjekurser.
Hva andre optimister og jeg tror betyr ingenting for aksjekursen, men fremtiden vil vise hvorvidt vi bare er en del teite optimister her på tråden:)
Redigert 24.02.2024 kl 09:28
Storebetong
24.02.2024 kl 00:47
4304
Jeg anser jo det som litt gjørmebryting på disse nivåene, men kan selvsagt ikke utelukke at de som selger får rett. Hva som blir sagt rundt Iberiordren og hvilke tall vi vil kunne tolke der vil bli viktig for psykologien i aksjen.
Storebetong
26.02.2024 kl 08:29
3846
Jeg anser meg selv som en junior investor, men jeg tror 13,45 blir fylt for meg i dag. Ellers er det bare ventingen vi skal fikse...:)
tiger
26.02.2024 kl 10:42
3765
I lys av det jeg sa - dagens kurs får jo et komikkens skjær... Siste kurs jeg kjøpte på (i november) var kr 13,30
Ols123
26.02.2024 kl 14:07
3639
Ols123
26.02.2024 kl 16:38
3549
Cashguard till Frankrike har vaknat dock ifrån låga nivåer https://www.linkedin.com/posts/francesolution_francesolution-monnayeur-cash-activity-7167895722565058560-tKol?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Dock har Irland och Sydafrika lyst med frånvaro länge ?
Dock har Irland och Sydafrika lyst med frånvaro länge ?
Storebetong
26.02.2024 kl 17:32
3500
Storebetong skrev He he. Har flere aksjer og er happy med det:)
Bomma litt som vanlig men skal det vesentlig ned skal jeg ha flere aksjer raskt😉
Elektrikeren
27.02.2024 kl 10:06
3242
Det var Verdadero som reduserte med de 100 000 aksjene som ble omsatt her om dagen. Ingen andre synlige større endringer på pluss-siden på topp 50.
Intellinvest
27.02.2024 kl 14:30
3114
Det er seigt å vente og se kursen sige nedover igjen. Men jeg har på følelsen av at noe stort er på gang...
Forhåpentligvis materialiserer dette seg ganske så snart. Tror det lønner seg å akkumulere på disse nivåene.
Enhver får gjøre sin egen vurdering, men det er litt for mye som lurer i kulissene til at jeg klarer å være negativ.
For å si det slik; Jeg er negativ til kursen men positiv til fremtiden.
Forhåpentligvis materialiserer dette seg ganske så snart. Tror det lønner seg å akkumulere på disse nivåene.
Enhver får gjøre sin egen vurdering, men det er litt for mye som lurer i kulissene til at jeg klarer å være negativ.
For å si det slik; Jeg er negativ til kursen men positiv til fremtiden.
kössa
28.02.2024 kl 13:01
2892
Ja, verkligen mörkt och stilla. Tycker det borde kunna komma in nåt Pricer-kontrakt på Strongpoints hemmamarknader i mellantid åtminstone. Men det borde inte vara långt borta nu Till en Iberiaorder på Cashguard Connect presenteras. Alltså very very soon!