☝️$$$PGS$$$ 🎉TraderFesjå. "the 300" vil ha den til 7,7✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.06.2024 kl 08:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Hvor mange handelstimer tar det?
Redigert 11.01.2024 kl 10:46
Du må logge inn for å svare
Du er helt på bærtur.
WillyWonka
02.02.2024 kl 12:12
4657
Veldig spent på backlogen, de har ikke børsmeldt kontrakt på fryktelig lenge.
Enten har de ikke fått blekket på papir eller så er det rett og slett mye små kontrakter uten særlig verdier.
Det meldes en del kontrakter fra andre aktører, og jo flere båter som blir opptatt jo bedre er jo det forsåvidt. Kanskje et spill fra PGS sin side å ha båtene sine ledige når ratene presses opp og det blir tight.
Enten har de ikke fått blekket på papir eller så er det rett og slett mye små kontrakter uten særlig verdier.
Det meldes en del kontrakter fra andre aktører, og jo flere båter som blir opptatt jo bedre er jo det forsåvidt. Kanskje et spill fra PGS sin side å ha båtene sine ledige når ratene presses opp og det blir tight.
Mz1
02.02.2024 kl 12:15
4676
Takk for følge!
Jeg har vært en passiv, men trofast leser her inne i ca 2 år på PGS tråden.
Fått med meg både baissingen og hausingen og fest og fortvilelse.
Investert i PGS ca 2 år med for meg en betydelig sum, en drøy netto årslønn.
Solgte posisjonen på 6,65 i går og har satt alt i Shelf som har fått ufortjent juling siste tiden.
(etter mitt syn)
Som aksjonær i 2 år i PGS har jeg akkumulert forløpende, stått i storm, opp og nedturer.
Har jeg mistet trua på PGS/TGS newCO ?
Tja, på kort sikt mener jeg det finnes bedre aksjer.
Aksjen er gjennom-manipulert, full av øretrillere og spekulanter.
Min investeringsstrategi er kun å være long, kjøpe ting jeg mener å forstå og som det er bruk for selv om verden går av hengslene.
Tangible assets. (matvarekjeden, energikjeden)
På lang sikt blir nok det nye selskapet bra, og jeg har beholdt en lyttepost for gammelt vennskaps skyld.
Jeg slutter å holde meg daglig oppdatert på PGS/TGS nå.
Det krever faktisk litt å sile innleggene her inne.
Et ønske er at moderatorene på Sirkus Hegnar begynner å jobbe litt slik at de 4-5 nickene som ødelegger og spammer blir utestengte.
Har hatt mi største posisjon i Shelf siden sommer 2020, og konsentrerer meg nå utelukkende om Discorden til Odium.
Der er det stram vaier, ikke noe drittkasting og nådeløse moderatorer ved tilløp til tull.
God helg!
Jeg har vært en passiv, men trofast leser her inne i ca 2 år på PGS tråden.
Fått med meg både baissingen og hausingen og fest og fortvilelse.
Investert i PGS ca 2 år med for meg en betydelig sum, en drøy netto årslønn.
Solgte posisjonen på 6,65 i går og har satt alt i Shelf som har fått ufortjent juling siste tiden.
(etter mitt syn)
Som aksjonær i 2 år i PGS har jeg akkumulert forløpende, stått i storm, opp og nedturer.
Har jeg mistet trua på PGS/TGS newCO ?
Tja, på kort sikt mener jeg det finnes bedre aksjer.
Aksjen er gjennom-manipulert, full av øretrillere og spekulanter.
Min investeringsstrategi er kun å være long, kjøpe ting jeg mener å forstå og som det er bruk for selv om verden går av hengslene.
Tangible assets. (matvarekjeden, energikjeden)
På lang sikt blir nok det nye selskapet bra, og jeg har beholdt en lyttepost for gammelt vennskaps skyld.
Jeg slutter å holde meg daglig oppdatert på PGS/TGS nå.
Det krever faktisk litt å sile innleggene her inne.
Et ønske er at moderatorene på Sirkus Hegnar begynner å jobbe litt slik at de 4-5 nickene som ødelegger og spammer blir utestengte.
Har hatt mi største posisjon i Shelf siden sommer 2020, og konsentrerer meg nå utelukkende om Discorden til Odium.
Der er det stram vaier, ikke noe drittkasting og nådeløse moderatorer ved tilløp til tull.
God helg!
oppturen
02.02.2024 kl 12:22
4690
Flåteutnyttelsen i Q4 var ca 55%, i Q1 tror jeg den kommer til å bli mellom 70-75%.
PGS hadde ved utgangen av Q3 ca $155 mill på bok, de venter inn ca $60mill fra forlik + at Q4 gir ca $30 mill i cash på bunnlinja. Iløpet av H1 2024 vil PGS trolig betale ned $220 mill av utestående lån.
PGS vil sprute cash !! Nye TGS vil sprute cash
PGS hadde ved utgangen av Q3 ca $155 mill på bok, de venter inn ca $60mill fra forlik + at Q4 gir ca $30 mill i cash på bunnlinja. Iløpet av H1 2024 vil PGS trolig betale ned $220 mill av utestående lån.
PGS vil sprute cash !! Nye TGS vil sprute cash
Huff ja opp og nedturer og nå litt langvarig nedtur☺️ Ja det er lov å stokke kortene og dele ut på nytt 😀 Er også langsiktig inne i PGS og jeg har ikke gitt opp. Venter på at fusjonen går igjennom og nytt selskap blir til. Har troa på at det blir et solid selskap og med utbytte. Så derfor er min strategi å øke på lav kurs. Det har jeg gjordt i de siste uker og noen T til i dag. Håper at det er en strategi som jg kan lykkes med. Har ofte tenkt å rokkere og stokke om jeg også.PGA short8ng og herjing i aksjen men nå holder jeg ut til selskapet heter TGSNewCo 😀 Lykke til uansett i Shelf og gåper det blir bra lg Riktig God Helg 😃
Sandie
02.02.2024 kl 13:48
4527
Kjenner på samme følelse!
Kom inn i PGS februar 2022 på kr 2,38 Har kjøpt mere siden og også vært med på emisjonene og snitter nå 5,14. Var med opp til 13 og hele veien ned til der vi er nå. Jeg er fortsatt i grei pluss, men synes nå dette er en ørkenvandring uten like. Solgte 35% i november som gikk inn i NAS, det har vært lykke.
Jeg har fortsatt trua, og tenker også å sitte minst til gjennom fusjonen. Vil så vurdere etter den er på plass. Ønsket er å bli i TGS NewCo langsiktig, men begynner nå virkelig å lure på om det er særlig smart.
Kom inn i PGS februar 2022 på kr 2,38 Har kjøpt mere siden og også vært med på emisjonene og snitter nå 5,14. Var med opp til 13 og hele veien ned til der vi er nå. Jeg er fortsatt i grei pluss, men synes nå dette er en ørkenvandring uten like. Solgte 35% i november som gikk inn i NAS, det har vært lykke.
Jeg har fortsatt trua, og tenker også å sitte minst til gjennom fusjonen. Vil så vurdere etter den er på plass. Ønsket er å bli i TGS NewCo langsiktig, men begynner nå virkelig å lure på om det er særlig smart.
Hva får deg til å tru det? Bare tru eller basert på info? Begynner å bli drittlei all hausing og tro uten substans nå så håper du baserer deg på litt fakta.
oppturen
02.02.2024 kl 14:15
4510
Fra Q3 rapporten har de booket 13 skipsmåneder i Q1, det har blitt meldt 1 2mnd kontrakt etterpå som ikke står var med i bookingen. Det blir da 15 mnd.
Totalt har de 7 skip som gir kapasitet på 21 mnd.
21 x 0,7 = 14,7
Jeg følger også med på marine trafick og aktiviteten er oppløftende god.
De melder jo også at ratene og prefounding er bra.
Totalt har de 7 skip som gir kapasitet på 21 mnd.
21 x 0,7 = 14,7
Jeg følger også med på marine trafick og aktiviteten er oppløftende god.
De melder jo også at ratene og prefounding er bra.
Cytokin
02.02.2024 kl 14:20
4531
Jeg har fortsatt stor tro på seismisk .. behovet er fortsatt stor… Det er mange som lever i et drøm om at vi ikke trenger mer olje, men tiden kommer til å vise det motsatt…😊 Jeg hadde besøk av en god venn fra USA for noen uker siden. Han ble overrasket over hvor mye el- bil forbruk vi har i Norge. Han sa at det er nokså umulig etablere en god ladeinfrastruktur i USA, også i latinoamerika, Afrika, India etc slik at befolkningen kan kjøre bare el-bil. I USA er de nødt til bruke dissel eller bensin da de har lange avstander. Derfor el-bil er ikke populær bla i USA. Dette er bare en lite eksempel, bland mange som viser at verden trenger fortsatt olje. Jeg tror av TGSnewCo kommer til å være en meget bra og robust selskap. Hvis aksjen faller mer, kjøper jeg mer PGS… aksjen er billig !! Husk mine ord ☺️ Jeg har ventet tålmodig siden mai-22👌
Redigert 02.02.2024 kl 14:28
Kjøpte Mai 22 jeg også men etter emien på 3 å noe ☺️ Vi trenger nok olje i mange tiår til ja. Amerika er mtp elektrifisering … et Uland. Hvordan skal amerikanerne kunne betale lading med sjekkhefte….. som lever i beste velgående der … 😅 teknologinovået og utbygging av infrastruktur er jo helt elendig.
Energiuavhengighet for Europa er også meget viktig fremover i denne urolige tid. Så derfor har jeg også troa på at Seismikkselskapet TGS Newco vil bli et verdifullt selskap i mange år fremover. Og ikke minst rustet gjennom fusjonen (som kommer) i konkurransen fremover,. Bredde og dybdekunnskap på flere områder. Vi må bare få de formelle vedtak nå og endelig godkjenning. For nå er aksjene i vakum land og herjet med. Tålmodig og langsiktig 😃
Energiuavhengighet for Europa er også meget viktig fremover i denne urolige tid. Så derfor har jeg også troa på at Seismikkselskapet TGS Newco vil bli et verdifullt selskap i mange år fremover. Og ikke minst rustet gjennom fusjonen (som kommer) i konkurransen fremover,. Bredde og dybdekunnskap på flere områder. Vi må bare få de formelle vedtak nå og endelig godkjenning. For nå er aksjene i vakum land og herjet med. Tålmodig og langsiktig 😃
Leotwin
02.02.2024 kl 14:34
4529
Legg til at i siste q-presentasjoner har det dukket opp bookinger som ikke tidligere har vært meldt (sannsynligvis fordi de ikke har vært signert ennå). Forventer samme nå, altså en backlog som er større enn børsmeldte oppdrag tilsier.
TWLawson
02.02.2024 kl 14:41
4541
De hadde 3 skip på yard i Q4. Tethys og Titan en hel måned og Atlas 12 dager. Derav lavere utnyttelse i Q4. Både Q1 og Q2 2024 har vel 15 og 13 fartøy mnd. booket.
oppturen
02.02.2024 kl 14:52
4593
Riktig, så min antagelse om over 70% i Q1 skulle ikke være så kontroversiell 😀
Månedsratene på kontrakt er nok på rundt $10-14 mill nå og MC er veldig bra prefoundet.
Kontantforbruket til PGS er på ca $190 mill pr Q, vi er veldig nær at PGS driftes kun på skipene og at alt late sales detter rett på bunnlinja.
Som jeg har skrevet over vil PGS trolig betale over $200 mill i avdrag i H1 2024. Dette vil selvsakt medføre lavere rentekostnad fremover.
Tenk om disse pengene hadde blitt delt i utbytte ?
Ville blitt ca NOK 2,3 pr aksje !!
Eller ca NOK 11,2 pr aksje i det nye TGS !!
Her vil nok regnskapene snart vise vei !!
Månedsratene på kontrakt er nok på rundt $10-14 mill nå og MC er veldig bra prefoundet.
Kontantforbruket til PGS er på ca $190 mill pr Q, vi er veldig nær at PGS driftes kun på skipene og at alt late sales detter rett på bunnlinja.
Som jeg har skrevet over vil PGS trolig betale over $200 mill i avdrag i H1 2024. Dette vil selvsakt medføre lavere rentekostnad fremover.
Tenk om disse pengene hadde blitt delt i utbytte ?
Ville blitt ca NOK 2,3 pr aksje !!
Eller ca NOK 11,2 pr aksje i det nye TGS !!
Her vil nok regnskapene snart vise vei !!
Redigert 02.02.2024 kl 15:06
Alltid like imponert over hvor mange som kjenner til økonomien i pgs? Husk de taper penger vært kvartal
HerbM
02.02.2024 kl 15:27
4700
Skummel aksje det her, men man kan kanskje vurdere inngang når den treffer 5 kr
oppturen
02.02.2024 kl 15:33
4693
Ikke i Q4, og jeg er uke imponert men sjokkert over hvor mange som tar posisjoner uten å kjenne økonomien.
Satser på at nyselskapet leverer. Tar gjerne mot høyt utbytte 👍🌬🌬🌬🚢🚢🚢🦅🦅🦅 Go Helg 😀
Bmwx1
02.02.2024 kl 15:40
4768
Verden flommer over av us oil. Har spådd TGS fra 150 til 50kr over halvveis nå. Short er den eneste måten og tjene penger på oljeservice de neste årene.
Edgar A
02.02.2024 kl 15:43
4803
Lempet ut denne møkka i går i sluttauksjonen
Faller alltid mye mer en man tror,plukker igjen på 3,60-4,20,-
Faller alltid mye mer en man tror,plukker igjen på 3,60-4,20,-
danmark1
02.02.2024 kl 15:43
8008
Ved køb nu, kan man få aktien til det halve af seneste kursmål og købsanbefaling. What`s not to like?
WillyWonka
02.02.2024 kl 16:03
7963
Da er DNB i gang igjen med kursmål lek, får ikke blitt sterkere kjøpssignal.
Cytokin
02.02.2024 kl 16:08
8049
Tomsy kjenner du til økonomien i Pgs? la oss høre ..kan du opplyse oss slik som oppturer gjør? Jeg ville gjerne høre på hvorfor du tror at pgs er en dårlig investering . Jeg har tjent masse i PGS og jeg sitter trygg når den går ned fordi jeg vet at den er ikke en luftslott. Det er mye bra og masse å gleder seg til fremover … jeg lover deg ☺️👌
Redigert 02.02.2024 kl 16:09
Cytokin
02.02.2024 kl 16:20
8036
Takk for opplysning Edgar A. ☹️Det var dine jeg kjøpte 👌… takk ☺️Hvis det faller til 2… fortsetter å plukke .... mer billige aksjer til langsiktig 👌☺️…
Kjenner kun til kvartalsrapporter samme som deg vil jeg tro. Har selv tjent godt på PGS med litt trading. Nå har jeg ikke mer en drøyt 100.000. Aksjer igjen, og de kan bare stå.
Badgirl
02.02.2024 kl 19:00
7645
DNB fikk ikke den effekten de ønsket med sitt sablede kursmål. I dag var det oljen som spente bein på PGS 🤔 Men da ble det PGS aksjer som skal ligge i skuffen. BG
BIFFogBÆRNÉ
02.02.2024 kl 19:12
7678
Dnb med lave kursmål. Har hvertfall vært et kjøpssignal tidligere..... men må innrømme at jeg svetter litt oppover nå.... men jeg setter min teori ut i praksis. Og holder. Og snitter litt (Kjøpte tgs under 100kr idag)
God helg til beste tråden på FA. (Savner hvalross tiden)
God helg til beste tråden på FA. (Savner hvalross tiden)
Cytokin
02.02.2024 kl 19:36
7682
Edgar A skrev Kjøper dem tilbake av deg på 2-3kr Eller på 1,50,-😂
Det gjenstår å se 😂…lykke til 🙌😅
Skuffa er stor 🗄 kjøpte noen T til i dag.Tålmodigheten er god.😇 TGSNewCo blir et stort og lønnsomt Seismikk selskap, satser nå jeg på. DNB kan ta seg en eller ja flere boller ! Børsspillet er uforutsigbart. Plutselig går det mye opp og plutselig går det ned og så teo det eller ei….. det kan plutselig gå opp igjen 😉🌬🌬🌬🚢🚢🚢🦅🦅🦅
Go Helg
Go Helg
danmark1
03.02.2024 kl 09:16
7062
Jeg er svært glad for de PGS aktier, jeg fik købt i går på 6,41. At have et snit under 7, er som at vinde i lotto. 🤑 Hvis man kan se lidt frem i tid.
Redigert 03.02.2024 kl 15:40
rischioso
04.02.2024 kl 20:41
6273
Teknisk ser det slettes ikke bra ut da kursen er i full trav mot 5 tallet - ikke bra for de som er inne, men for de som er ute derimot ser ting ganske annerledes ut for...;)
https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100068&tck=PGS
https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100068&tck=PGS
rischioso
04.02.2024 kl 20:58
6218
nafa skrevInnlegget er slettet
Aldri dumt å ha et øye også på nedside risken og ikke bare et tenkt oppside potensial. Det for tiden press på oljeprisen og makroen er fortsatt i ubalanse. Vi snakker her om en reell nedside risk på rundt 20% i det korte bildet noe som også gjelder for TGS da de går hånd i hånd - mao, man skal derfor ikke bli overrasket om vi ser lav 5 (PGS) og lav 80 (TGS) den nærmeste tiden så får den enkelte selv avgjøre om de ønsker å sitte med ned og håpe på det beste eller få muligheten til å kjøpe seg inn lengre nede om og når det snur - JustSayin ...;)
Lafreri
04.02.2024 kl 21:06
6272
Ja der måtte du ta ett tap Ris. Går nok opp i morgen. Har ingen aksjer i selskapet på en god stund.
Tidenes laaaaange nese JustSayin...
Piloten
04.02.2024 kl 21:57
6264
Soiboy fra thai er på plass ja. Dette skuespillet tar snart slutt. Veldiig snart. Da vil alle ha seismikk. Og soiboy har da seff kjøpt på bunn😅
nafa
04.02.2024 kl 23:24
6102
Liker uttrykket «SPRUTE CASCH» framover 😂
Så kursen skal sikkert ned «men bare sånn teknisk» sies det
He he
Du snakker om rein svada !
Så kursen skal sikkert ned «men bare sånn teknisk» sies det
He he
Du snakker om rein svada !
Redigert 04.02.2024 kl 23:26
geo01
04.02.2024 kl 23:58
6015
Jeg tipper Tgs skal gå i 300 nkr snart dvs 1.5 år.
Når talleme samles i nytt selskap og 2024 setter seg skal den langtopp og inntjeningen blir skyhøy og skal sprute cash.
Sa for 1 år siden at q1 blir et gedigent vendepunkt og det sier jeg nå også.
2023 end blir sluset inn mot sammenslåingen i det nye selskapet.
De to selskapene har en MC på ca 19 mrd idag mens fusjonen er 28 mrd .
De vil tjene usd 340-usd 380 mill i 2024,
Tenk hvis det jeg skriver er 90-110% sant??
Mange som vet mye her og i markedet om seismikk som tror det er er et shit house grunnet nedgangen.
Res sesong og uttalelser vil komme,sitt eller selg?
Lykke til.
Når talleme samles i nytt selskap og 2024 setter seg skal den langtopp og inntjeningen blir skyhøy og skal sprute cash.
Sa for 1 år siden at q1 blir et gedigent vendepunkt og det sier jeg nå også.
2023 end blir sluset inn mot sammenslåingen i det nye selskapet.
De to selskapene har en MC på ca 19 mrd idag mens fusjonen er 28 mrd .
De vil tjene usd 340-usd 380 mill i 2024,
Tenk hvis det jeg skriver er 90-110% sant??
Mange som vet mye her og i markedet om seismikk som tror det er er et shit house grunnet nedgangen.
Res sesong og uttalelser vil komme,sitt eller selg?
Lykke til.
rischioso
05.02.2024 kl 03:26
5904
Greit å få med seg at PGS ikke helt overraskende er tatt inn i Investtech sin "hold - deg - unna" portefølje ....
https://www.finansavisen.no/finans/2024/02/02/8091109/linlokken-i-investtech-borstaper-har-utlost-et-trippelt-salgssignal
https://www.finansavisen.no/finans/2024/02/02/8091109/linlokken-i-investtech-borstaper-har-utlost-et-trippelt-salgssignal
Synd at hamstret akser på 7.- da
Badgirl
05.02.2024 kl 06:50
5835
geo01
05.02.2024 kl 07:30
5744
Morn Badg.!
Selvfølgelig er dette et megacase,synd for horden som er bear.
7 skip alene i Pgs som leverer oms på usd 1 mrd usd uten gjeld er verdt usd 100 mill for 3 gamle skip år stk og usd 150-170 mill for de 4 nyeste skipene alene.
Bibloteket usd 330 mill alene.
Skattefordelen er nto usd 700 mill når selskapene slås sammen.
Triggerkassa er full i et styrket 2024/2025.
Ikke mange med master i Pgs for det trengs om en skal fårstå hva som er i emning og verdiene som ligger kvar.
Ikke kjøp for mye men sitt 1-10 år,fin pensjonsgave til deg selv det har jeg også sagt lenge-
Kommer til og bli en vinner1-2 år om ikke oljemarkedet skulle bli borte.
Mange skal nok kjøpe her på TA eller andre krusedull greier engang i fremtid eller et bedre res eller noe,det blir en fest på sikt det er jeg sikker på.
er
Selvfølgelig er dette et megacase,synd for horden som er bear.
7 skip alene i Pgs som leverer oms på usd 1 mrd usd uten gjeld er verdt usd 100 mill for 3 gamle skip år stk og usd 150-170 mill for de 4 nyeste skipene alene.
Bibloteket usd 330 mill alene.
Skattefordelen er nto usd 700 mill når selskapene slås sammen.
Triggerkassa er full i et styrket 2024/2025.
Ikke mange med master i Pgs for det trengs om en skal fårstå hva som er i emning og verdiene som ligger kvar.
Ikke kjøp for mye men sitt 1-10 år,fin pensjonsgave til deg selv det har jeg også sagt lenge-
Kommer til og bli en vinner1-2 år om ikke oljemarkedet skulle bli borte.
Mange skal nok kjøpe her på TA eller andre krusedull greier engang i fremtid eller et bedre res eller noe,det blir en fest på sikt det er jeg sikker på.
er
IDGAF
05.02.2024 kl 08:02
5643
Skal hamstre på 5 tallet 😁 Tgs får snart ny smekk når Q4 legges ut "igjen" ! Da blir Pgs med i dragsuget 😰
Det er en grunn til at jeg ikke kjøper mer av denne aksjen nå. Jeg tror også denne skal ytterliggere ned.
oppturen
05.02.2024 kl 09:42
5295
Thetys ser forøvrig ut til å være i arbeid igjen så da er det bare Apollo og Vanguard som ligger ved Kai , noen få dager Kai ligge mellom oppdrag er å forvente og hører med. Jeg tror som tidligere skrevet at flåteutnyttelse blir meget bra i Q1 og da drifter skipene alle kostnader slik at alt lage sales detter rett på bunnlinja 😀
slipp
05.02.2024 kl 09:44
5317
Mulig den skal lengere ned end 5. Kanskje 3 eller 4. Er det ingen som kjenner det tekniske bildet?
geo01
05.02.2024 kl 09:59
5248
Og det ar vel ikke skjedd siste 10 år at q1 ser ut til og bli bedre enn minus.
Regner med at fusjonsgrunnlaget er på plass fra 1 januar i år og at selskapene leverer et samlet q1.
Blir hovedkontoret på Snarøya tro?
Fin kontrakt i TGS idag på usd 40 mill men ikke av betydning ser det ut som.
Regner med at fusjonsgrunnlaget er på plass fra 1 januar i år og at selskapene leverer et samlet q1.
Blir hovedkontoret på Snarøya tro?
Fin kontrakt i TGS idag på usd 40 mill men ikke av betydning ser det ut som.
Thesistulling
05.02.2024 kl 10:16
5152
Tja, det er jo enkelte som KAN TA her da, men de kommer med færre og færre innlegg da det er ganske mange som er av den oppfatningen at TA er bare piss......
Ergo så er jo da statistikk også bare svada, siden TA er teknisk analyse av statistikk/tallmengde.
Så, titt på en graf du, så ser du omtrent hvor det går.
Eller benytt en av gratistjenestene som analyserer for deg.
Ergo så er jo da statistikk også bare svada, siden TA er teknisk analyse av statistikk/tallmengde.
Så, titt på en graf du, så ser du omtrent hvor det går.
Eller benytt en av gratistjenestene som analyserer for deg.