RECSI: Update Moses Lake & Butte

Denne tråden er forbeholdt nyheter knyttet til Moses Lake og Butte.

Nb. … Yulin har en egen tråd, da den er i ferd med å bli solgt
Stabukk
30.11.2023 kl 21:16 927

Takker MM for videreformidling, og synes vi skal glede oss blant annet over denne konklusjonen:
«...an update on the SUCCESSFULL restart of the silane-based high-purity granular production facility in Moses Lake, Washington» (Min utveving med store bokstaver}.

Den vellykede oppstarten har vi ventet på i over 4 år, og nå er den altså en realitet. Så kan vi se frem til en oppdatering i februar.

Tar også sjansen på et lite hjertesukk, selv om det måtte medføre en korreks fra trådstarter: Meldingen i kveld har så langt blitt referert med en kort melding på e24 (om ikke noe har gått meg hus forbi). Kanskje hadde vi fått et litt større oppslag ved å tilføre norske media et foto fra anlegget der produksjonen er i gang. Gjerne med en smilende CEO Levens og noen av de tilsatte i forgrunnen!

Slia Nano har nylig fått omtale i amerikanske media om «groundbreaking» av sitt batterianodeánlegg kort fra Rec. Tar med en bildetekst under bildet som lokalavisen hadde tatt: «Sila Moses Lake Plant Manager Rosendo Alvarado speaks at the plant’s construction ceremony Wednesday.
JOEL MARTIN/COLUMBIA BASIN HERALD».

Men kanskje samme lokalavis er invitert av Rec og vil komme med en omtale av den vellykkede oppstarten. Vi får bare se. Vil bare minne om at det var en amerikanske investor som i går meldte over 5% av aksjene, etter større kjøp den siste tiden. Kjøp av flere millioner aksjer i en aksje som er plassert i skammekroken i Oslo: Som fersk medlem av «Hold deg unna»-porteføljen.

Tråden er helt OK, og ikke min intensjon å sabotere den. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Håper Rec med tiden trekker til seg flere større og langsiktige investorer som ser at selskapet bygger sten på sten for å levere gode overskudd.
Redigert 01.12.2023 kl 00:17 Du må logge inn for å svare