Ukestråd for RECSI uke 50

Null
RECSI 10.12.2023 kl 14:01 24301

Tidligere var det Ukestråder for RECSI, jeg er fornøyd med oppsluttingen forrige uke og skal forsøke å lage ukestråder frem til Q4 i febriar i allefall.

Kursmessig så var det en dårlig uke i 49, jeg er spent på uke 50 også, men tror ikke det vil bli så oppløftende.
Uken som gikk bekreftet at selskapet leverer som uttalt når de nå har solgt andelen i Kina til en "god" pris.
Det som gjør meg litt rastløs er at vi ikke kan vente noen nye meldinger fra selskapet før nyttår, som de selv sier ikke før Q4 i starten av februar, hva er kursen da tror dere?
OM det blir slik vi så det forrige uke at noen bare selger oss ned og ned uten at noen tar tak og kjøper så blir det ikke nyttår på oversiden av 12 ;)

Vi fikk bekreftet at oppstarten er på på track i uke 48 , det kom melding om at salget i Kina var gjennomført i uke 49 uten at dette løftet kursen.
Det ble som tidligere meldinger en boost opp for så å falle tilbake....

Så da får vi se hva som kommer i uke 50 er ikke så veldig optimistisk med tanke på utviklingen om ingen "store" kommer for å ta de aksjene som faller ut på det noen hevder er billigsalg nå.

Kurs slutt fredag 13,16
Null
Redigert 10.12.2023 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Allroad18
14.12.2023 kl 22:23 3102

Hehe, jeg er av den langsiktige typen. Treffer aldri hverken bunn eller topp, men blir sittende og evt snitter litt ned om jeg får det til. Selger meg ut etter 3-4 år om jeg er fornøyd. Trenger ikke trade, eller noe annet moro, pengene /aksjene står til jeg er fornøyd.
Nsxnsx
15.12.2023 kl 08:47 2785

Traff godt i går....skulle man prøve seg på en ny spådom tro ?

Close over 13.5 skulle passe fint på en fredag :)
Stabukk
15.12.2023 kl 10:12 2609

Mitt forsøk på å snitte ned i går gikk til dunders, men kjekk oppgang. Rakk å selge en porsjon, men var for treg å komme meg inn igjen.

Noen som vet om Investtech har fjernet RECSI fra “Hold deg unna”-lista?
Null
15.12.2023 kl 13:18 2324

Du vet det stabukk
Det trengs mennesker til store bedrifter og nå skal vi jo opp i 100% produksjon.

Ser ut som det verste nedsalget har gitt seg, og pr nå kurs over gårsdagens så da er det snart to dager med oppgang ;)

Så får vi se neste uke
Stabukk
16.12.2023 kl 10:43 1863

Ja, alt tyder på at Rec er i rute med å ansette folk etter børsmelding om restart i Moses Lake. I februar får vi vite mer om 100% produksjon blir fremskyndet. Det er som meldt under vurdering.

Oppgangen fortsatte på en rød børs fredag. Etter to dager i god pluss er vi på pluss nesten 3% siste uke. Det spennende rundt jul/nyttår blir vel hvordan det tekniske bildet spiller inn? Forstår at Investtech har «kjøp» på kort sikt og «svak kjøp» på litt lenger sikt. Det kan gjerne stimulere til økt kjøpsinteresse fra nye investorer. En del «travere» som sitter i minus vil vel derimot gå ut før årsskiftet for å få tilbake 38% av tapet på skatten snarest.

Så får vi bare se om Rec blir en liten nyttårsrakett! Meldinger om kontrakter på silangass dukker kanskje opp? Etter hvert blir vi vel også fjernet fra Investtech sin «Hold deg unna»-liste, der vi etter min mening ikke har noe som helst å gjøre! Men trend på mellomlang sikt er vel ikke den beste.

Med vel en milliard fra Yulin-salget vil vel også regnskapet for i år vise pluss når det kommer tidlig i februar. Om da Butte leverer bra videre, vil markedet tro mer på positiv drift videre, slik at kursen sakte men sikkert kryper rett vei. Får vi håpe.

Ble kanskje i overkant med haussing dette, men god helg videre! Regner med Null har på plass ny ukestråd før mandag.
Redigert 16.12.2023 kl 10:47 Du må logge inn for å svare