Recsi

oryx
RECSI 09.02.2024 kl 07:18 90133

10. april er Rystad Energy Transition Conference.

Det er ikke lenge til Levens vil melde første leveranse. Ting kan skje innen kort tid, i Q2.

https://recsilicon.com/
Redigert 11.04.2024 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Stabukk
18.04.2024 kl 14:05 3417

Takk for tilbakemelding i form av melding om forventet tariff på solcelle-teknologi fra Kina. Blir i så fall viktig for Hanwha og andre som satser i USA, og deres underleverandører (som Rec). Min kommentar om forventet minus for Rec i Q1 var en smule ironisk! Men Rec-ledelsens ordvalg for Q1 blir viktig. Utgangspunktet i dag burde i mine øyne kvalifisere for en høyere kurs. Men når markedet ikke er enig, blir guiding for resten av året viktig.
Eskimo2
18.04.2024 kl 14:53 3388

Bare hyggelig å dele med de nickene som har vettet i behold her inne.
Ikke_viktig
19.04.2024 kl 13:06 2999

For de som kjenner til hvordan styringssystemer for industrien fungerer så skjønner man fort at ting kan ta tid når det er problemer. Alt av sensorer, droppere, osv, osv... må sjekkes for å se om de fungerer. De delene som ikke fungerer må byttes/repareres. Så må alt kjøres i gang og verifiseres. Dette må gjerne gjøres av ingeniører med spesialkompetanse og som selvfølgelig har så og så mye tid til overs for å jobbe med Recsi sine systemer, og sikkert har massevis av andre oppdrag som de jobber med parallellt. Det er HELT KOMPLETT UMULIG Å GI ETT DØNN NØYAKTIG DATO/KLOKKESLETT FOR NÅR DETTE ER FERDIG!

Men det er mulig å gi en INDIKASJON AV TIDSPUNKT som avhenger av at alt går som forventet/håpet. Det er nok at ingeniøren som har ansvar for en liten ting er syk/utilgjengelig, eller at en del må produseres, bestilles, fraktes, osv for at det skal gå galt. Så å kalle ledelsen for løgnere fordi disse prosessene tar tid er litt søkt. Dette VIL ta tid og vi som investorer må være tålmodig og la de jobbe med å få systemene opp å gå. Med tanke på at anlegget har stått stille i lang tid så skal det ikke mere til enn ei dårlig kobling en eller annen plass til for at det blir problemer. Og det kan være problemer som også kommer bare av og til, men som kan være alvorlig nok til at de må fikses.

Når man ikke skjønner dette så bør man bare holde seg unna selskapet. Det er lov å finne seg noen andre case å sette pengene sine i. Jeg personlig ser mye interessant som skjer i sol/poly-industrien i USA for tiden og sitter helt dønn i ro. Ingen vits i å selge på disse kursene med de fremtidsutsiktene selskapet har!
nemi's
19.04.2024 kl 13:24 3062

Jeg kan en del om pakking av polysil granuler. At CEO melder om forsinkelser er svært underlig. Først: de har hatt fem år på å holde linjene vedlikeholdt. Og: de produserer nå kun 25% kapasitet mer eller mindre. Og: de produserer kun FBR som i 2019. Og: de leverer nå kun til en kunde.

Både prosess og logistikk rundt pakking er pissenkle saker. I hovedsak shippes FBR i sekker med et visst antall hundre kilo.

Det er noe som ikke stemmer her.