Recsi

oryx
RECSI 09.02.2024 kl 07:18 87856

10. april er Rystad Energy Transition Conference.

Det er ikke lenge til Levens vil melde første leveranse. Ting kan skje innen kort tid, i Q2.

https://recsilicon.com/
Redigert 11.04.2024 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
29.02.2024 kl 06:27 2600

Siden du nevner at PNOR har cash 100musd og at det er positivt. Kan du minne oss på hvor mye cash Recsi har etter salget av Yulin ? Bare litt for å ha orden i sammenligningsgrunnlaget.
Stabukk
29.02.2024 kl 08:42 2454

Helt ok å få en reaksjon tilbake! Det er jo mye av vitsen med et forum. Har selv sett meg litt blind på at vi var på kurs 24, og sannsynligvis hausset i overkant. (I parentes bemerket var Nel en gang på kurs 34, men sjekk kursen i dag…) Men kort sagt er også jeg optimist med tanke på Rec og 2024. Blir derfor mest sannsynlig sittende og tar en status i desember. Skulle vi være over 17 før den tid, blir salg vurdert. Men det har med mulig omplassering til eiendom å gjøre.

På jobb nå. Svarer kanskje litt mer utfyllende senere.
Ticomania
29.02.2024 kl 11:11 2260

8. februar så klarte idioten Levens å lire at seg at kursen burde vært høyere. Siden den gang er den ned rundt 30%. Hva er det fra en CEO, uten å se til at det faktisk er handling bak et slikt utsagn? Nok et eksempel på at denne fyren har alle de kvaliteter en CEO for et børsnotert selskap IKKE skal/må ha. Han har det fulle ansvaret for det som nå skjer med aksjekursen og de krefter som er sluppet løs.
polion
29.02.2024 kl 11:17 2254

Takker for innspill, her er det viktig å sortere snørr og bart og sammenligninger er min spesialitet.
Jeg snakker om NETTO cash og REC har godt med lån å betjene. RNOR tjener penger som hakka møkk hver eneste dag og bygger på kontantkassen fortløpende, samt at nevnte har en mcap som er adskillig mye lavere enn REC’s. PNOR er i posisjon til virkelig å kunne gi utbytte, og utbytte skal besluttes når GF blir avholdt i mai. Mens REC derimot vil fortsatt svi av gryn før de er i solid overskuddsposisjon. I årtider har ikke REC gjort annet enn å tape penger, mens det hos PNOR har det vært stikk motsatte, med kraftig økende produksjon og overskudd.

Konklusjon: For å få orden i sammenligningsgrunnlaget, fortjener Yulin-salget i denne sammenheng definitivt ikke å bli nevnt.
EDIT: Og at REC-kursen i dag har vært nede på kr. 9,35 kan umulig skyldes at kassa er i ferd med å flyte over.
Redigert 29.02.2024 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Ticomania
29.02.2024 kl 11:42 2169

Er fakta for tøff for deg? Kan du ikke forklare hva som ikke stemmer med det jeg skrev, i stedet for slik en hjernedød kommentar.

Har også tatt meg bryet å lese gjennom alle dine bidrag på forumet, det er det tristeste jeg har sett. Du er virkelig en stakkarslig figur du.
Redigert 29.02.2024 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Marand
29.02.2024 kl 11:49 2156

Alt.
Nsxnsx
29.02.2024 kl 11:55 2132

Nei 1.500.000.000,- ekstra er nok bare i veien på kontoen og kan nok ikke brukes til noe fornuftig....så da stryker vi de pengene :)
Redigert 29.02.2024 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
29.02.2024 kl 11:56 2126

Her burde alle aksjeeiere i rec nå reagere , ledelsen skakkjør nå kursen med sin passivitet samtidig som kjeltringer fra Bergen utnytter situasjonen !!!
Redigert 29.02.2024 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Ticomania
29.02.2024 kl 12:02 2151

Det blir mer og mer åpenbart at dette er ønsket fra ledelsen/selskapets side dessverre. Går fra vondt til verre konstant, dette samtidig med at all kommunikasjon fra CEO aldri reflekteres i handling. Selskaps meldinger og kommunikasjon er alltid befengt med mulighet til spekulasjon/misforståelse/usikkerhet. Dette er selvsagt ikke tilfeldig, da det er mer regel enn uheldige unntak.
Stabukk
29.02.2024 kl 12:38 2094

Litt vanskelig å tro at årets kraftige nedgang er "ønsket fra ledelsen/selskapets side", men lov å spörre når CEO selv sier at ledelsen ikke har hatt fokus på kursen. Styret og eierne må i alle fall ha det! Når kursen er ned fra 14 til 9,44 så langt i år er blant annet hovedeier Hanwha sitt papirtap oppe i nesten 1,5 mrd kr. Hele skylden kan neppe legges på CEO, for også andre "grönne" aksjer har fallt kraftig. Nel er for eksempel ned fra 7 til ca. 4,70 i kurs YTD.

Så en sammenligning med löver som angriper de svakeste dyrene, overfört til short og andre aktörer som utnytter svake selskaper. Det kan passe. Håper Rec viser mer muskler utover året. Neste sjanse kan bli förste leveranse til Hanwha i mars. Det bör feires med bravour og god info om inntjening utover resten av 2024, ikke bare en törr börsmelding. Produksjonen i ML er tross alt i gang etter nedstenging i ca. 4,5 år!
Ticomania
29.02.2024 kl 12:41 2088

Dagens nedgang har et klart ASP mønster over seg, så ikke umulig at det kan bli veldig stygt utover ettermiddagen.
nemi's
29.02.2024 kl 12:44 2084

Kikkoman, du må selv ta ansvar for dine investeringer. Elendigheten har vært grundig varslet og forklart. Av meg. Du skriker ut i det store mørket i hvert eneste innlegg. Ikke en kjeft bryr seg om tapet ditt. Og det er ingen bedring i sikte.
Ticomania
29.02.2024 kl 12:53 2050

Jeg fatter ikke hva som driver deg og dine løgner. Husker du løgnen din da Manchin endte med å bli med på Biden sin støtte pakke til renewables? Det gjør jeg og det slår bena under alt annet du har kommet med siden og for alltid vil komme fremover. Synd for deg at jeg har hukommelse som overgår alle du kjenner. Kjedelig å bli plukket fra hverandre, men regner med at moren din vil trøste deg
Bigdreamer
29.02.2024 kl 12:54 2042

Det är vel två ting som tynger Rec idag.
1.Silisium priset
2. Rec tjänar inte pengar ännu.

Men så finns det en del positiv också😀

-Rec fick nyligen 1 miljard från Ylin.
-Rec har nyligen öppnat Ml efter att fabriken har varit steng i över ett halvt decennium.
-Rec har ett 10 årigt avtal med Hanwha som säkrar leveranser från Ml fabriken.
-Rec gör spare tiltak på Butte fabrikken.
-Rec har köpt större tomt intill ML fabriken.
-Potentiella kunder till Rec bygger nu fabriker nära Ml fabriken.

Så min konklusion är att har du kort tidshorisont kan du tape pengar. Sitter du 1-2 år kan du bli rik. Så får vi se vad den bästa ingång i Rec blir. Är den nu eller kan den bli billigare.
Jag köpte min post idag.
Badgirl
29.02.2024 kl 12:56 2035

Fikk du kjøpt aksjene mine på morgenen i dag? Bytta til Intrum og fikk 2% på rappen 😊 REC fortsetter i sin vante gang ser jeg.
kompetansen
29.02.2024 kl 13:09 2034

Har fullgt REC-aksjen noen år på forumet.Det som har skjedd med REC de siste 1-2 årene er fantastisk.
1.Alle de viktige bedriftsøkonomiske variablene som generelt underbygger en svært gunstig fremtidig kursutvikling for en aksje er nå på plass. Marked, produksjon, kapital og produkter som fremtiden desperat trenger er rigget og klart.
2.De store eierne og ledelsen legger byggesteinene helt etter planene. Og de levererer!
3.Kursen er utfra dette en vits og er dessverre tilsynelatende styrt /manipulert av kortsiktige spekulanter på små volumer.Vi ser også luringer som handler med seg selv. En må håpe at Finanstilsynets oppmerksomhet og bøtlegging skremmer.
4.Flere på forumet er likevel nærmest manisk negative, slenger ut sin negativisme i hytt og pine ofte totalt uten en saklige og balansert analyse og tar ofte enhver uforståelig negativ kursutvikling til inntekt for sin høye intelligens.
5.På den andre siden sitter alle de RECs store, høyst seriøse og meget kompetente eierne helt stille i båten og forteller dermed tydelig med dette at dette tror vi på Vi selger ikke.Dette skal opp! Og selv nøkterne analytikerne har jo target på mangedobling !
6.Det er mange merkelige aksjer på børsen, noen hausses opp med null komma null substans , bare luftslott.I motsetning til disse «rakettene» har REC nå de konkrete og solide byggesteinene på plass.
7.Et generelt problem som rammer REC og andre grønne aksjer er kunnskapsløsheten og inkompetansen som mange analytikere har mht det grønne skiftet (inkl noen kommentatorer i finanspresssen)
8.All tung faglig kompetanse som verden har er 100 % enige om at massiv overgang til grønn bærekraftig produksjon er helt nødvendig om neste generasjon skal ha en fremtid,
9.Flere analytikere og finanskommentarer snakker fortsatt om grønn satsing som en «interessant opsjon» og knapt nok det. Dette er absurd. Selv verdens mest markedsstyrte økonomi, USA, har for lengst forlatt dette nivået og skjønner at fornybart og grønt næringsliv er veien. IRA, som REC vil nyte veldig godt av understreker dette.
10.Svært snart har REC hjulene i full gang i ML og den smarte og fremtidsrettede omleggingen i Butte er på plass.
Da snakker vi om feit bunnlinje, feit bunnlinje.som eierne har lovet. Og de har holdt alt de har lovet så langt! Da må selv de mest innbitte oljejunkieanalytikerene ta frem regnestaven og neddiskotontere bunnlinjetallene og ut kommer noen verdianslag som rakettstarter måneferden Stay calm.
11.Analytikere og andre som selv i dag har regnet seg fremt til at kursen må være under 20 kr minner mest om han som hadde blitt så god i matte at han mente han kunne bevise at han var eldre enn far sin.
12.Det er interessant å følge med på forumet og uenighet og frisk debatt er viktig, men med det fantastiske grunnlaget som REC nå har fremstår den negative grunntonen som totalt uforstålig og går over alle støvleskafter( mener en at alle de store eierne og analytikerne er idioter?)
Min favorittkommentator på forumet er Morgan Kane . Fremstå som meget kunnskapsrik, analyserer balansert og har innsikt i det grønne skiftet. Mitt tips: Om 1-1,5 år er kursen over kr 100! Og hadde REC vært på en noe mindre oljedynket børs, ville vi vært der allerede. Løp og kjøp!

polion
29.02.2024 kl 13:12 2027

Vet ikke om du fortjener svar, men: Nei, vil ikke anbefale at REC bare «stryker» pengene. Er det noe REC har vært gode til, så er det å bruke penger. De kan eks.vis nedkvittere noe lån, sørge for at Butte ikke stopper opp, samt å bruke en slump på å få orden på full ML-oppstart. Eller kanskje de også kan bruke noe av nevnte til å gi aksjonærene et favorabelt utbytte, eller? REC er såpass godt situert at de nærmest kan gjøre hva de vil, eller?

Jeg gjentar, min sammenligning var selskapenes sitz pr. i dag og hvem som gjør det/har gjort det godt, herunder resultat/balanse/netto cash. Jeg har bla. sagt litt om PNOR’s P/E på 1,71 og at selskapet pr. i dag er en «seddelpresse», så kan jo du forhåpentligvis si litt om REC slik at sammenligningen blir relevant.
Stabukk
29.02.2024 kl 13:21 2098

"Sitter inne selv med GAV 10.65", skrev du i går Badgirl. Syntest selv det var en bra inngang å bli sittende med ut dette året. Men skjönner også godt at du solgte, selv om det ble med et tap denne gangen.
Stabukk
29.02.2024 kl 13:36 2065

Et grundig innspill med alle argumenter som markedet i liten grad har tatt til seg, bortsett fra den nokså korte perioden kursen var over 20 kr. Er SB1Marked og Arctic useriöse analytikere med sine kursmål på 14 og 17, det siste redusert fra 27?

Kan du informere om hvem de er: "selv nøkterne analytikerne har jo target på mangedobling!"? Er selv positiv, men kan likevel komme til å selge på 15-20. Ser ikke bort fra at vi skal tilbake dit.
polion
29.02.2024 kl 13:37 2088

Badgirl, da vet jeg ikke om jeg skal gratulere, eller? Men dama har i alle fall baller (i motsetning til noen av oss andre), tar tapet og ser seg om etter noe annet og forhåpentligvis (for henne) mer lukrativt.
nemi's
29.02.2024 kl 14:02 2062

Alle her inne kan bekrefte at jeg anbefalte kjøp på Manchin effekten til 16,- i aug 2022. Og salg på 23.8 like etter. Jeg fikk mye honnør her inne for også det treffet. Du skriver jo det stikk motsatte av virkeligheten. Bare for deg å sjekke ut, når du likevel sitter og dunster sakte bort sammen med pengene du engang hadde.
nemi's
29.02.2024 kl 14:05 2054

Heldigvis er det grønn børs i dag. REC-aksjonærene skal nok få merke det på en rød dag, de også!

He,he. Ler så jeg griner. Bare å ønske god jul.
VaderTrader
29.02.2024 kl 14:14 2015

Å være skadefro er en svært dårlig egenskap nemis. Ganske usmakelig
Ticomania
29.02.2024 kl 14:18 2114

Han er bare trist skjønner du, kjøpte på 9,65 og ser rød tall på skjermen sin.
nemi's
29.02.2024 kl 14:20 2116

Det er ikke mine ord. Det er gjenbrukte formuleringer fra åndelig far, Morgan Kane. En skadefro type.

Jeg nevnte vel for et par uker siden at det var mulig å komme seg ut over 9,-. Det er fortsatt 100% korrekt, som alt annet jeg skriver.
Eskimo2
29.02.2024 kl 14:47 2013

Endelig et seriøst og bra innlegg på et forum som ikke ligner grisen med totalt useriøse/ meningsløse innlegg . Det florer av nick i mange forum nå som følger denne. Om et 1-2 år vet alle at de burde sitte i denne, men alle kvier seg for å ta inngang i en kurs som ikke gjenspeiler fremtidsutsiktene til selskapet overhodet. Slik er det nå og vil sikkert være en stund til om ikke noen store tar tak og nok er nok.
Fint innlegg fra deg som gjør at det er verdt å gå gå inn på denne siden👏👏
Redigert 29.02.2024 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
KommersK
29.02.2024 kl 14:49 2013

Skrekkelig utvikling i 1,5 år, og spesielt de siste 6 månedene. Til tross for gode nyheter. Ganske utrolig. Men det frister neppe mange (potensielle) kjøpere/tradere/investorer. Som meg. Første bud er at kurven flater ut eller snur litt opp. Da kan den igjen vurderes.
KommersK
29.02.2024 kl 15:19 1956

Ticomania skrev Innlegget er slettet
Og dette kommer fra en som hardnakket påstår at kursen blir styrt ned av ledelsen. En ledelse som sier at kursen er for lav. Jadda, du virker smart.
Uansett så er det alt for liten omsetning til å trade den noe særlig pt.
Badgirl
29.02.2024 kl 15:28 1950

Litt flaks Intrum opp 5% 😉 Masse innsidehandler og greier
Eskimo2
29.02.2024 kl 15:28 1964

Når man har så lite innsikt at man nå ikke ser at det renner over av tradere på de forskjellige forumer, der det kun snakkes om traiding og TA osv .Nesten ingen skjønner selskapet, det bærer også kommentarene preg av.
Det er enklere med slike meningsløse kommentarer som at du har drypp
Eskimo2
29.02.2024 kl 15:33 1955

Må passe deg for aksjen du gjerne vil inn igjen går mye høyere enn dine 5% da. Du hadde aldri brukt tid på selvskryt her inne om du ikke vil inn igjen. Du må også huske trekke fra de % du tapte på Rec.
KommersK
29.02.2024 kl 15:35 2002

Hvordan kan det trades noe særlig når omsetningen er så lav. Og hvem er det som trader her inne? Nevn i fleng... Jeg trader alle andre steder, men REC er for risky, pluss at omsetningen er en vits for trading. Og kursen trender kun ned. Eller er det swing-trading du mener? Noksagten på discord presterte jo å fjerne trade-tråden der inne. Sikkert fordi han misliker tradere/trading. Bra mod.
Ticomania
29.02.2024 kl 15:41 1969

Nå ble det nesten dekket inn 500 000 short aksjer i går, på liten omsetning og nedadgående kurs. Et lite kunststykke det også.