QEC - megaerstatning eller utvinning i Quebec?

Silver2055
QEC 09.02.2024 kl 19:02 139901

Det er på tide å synse litt rundt hvor stor erstatning kan bli om regjeringen i Quebec ikke vil at QEC skal få utvinne gassen i Utica (minst 6,14 TCF fremtidige reserver).
På den annen side kan det bli pilotutvinning i St. Edouard i Lotbiniere.

Erstatning vil jeg tro blir noen titalls kroneprisen aksje.

https://questerre.wordpress.com/2019/03/18/quebec-cad-200-millioner-19-milliarder-soksmal/
https://questerre.wordpress.com/2019/03/15/st-edouard-pilot-beregninger-og-okonomi-med-flowestimat/
googleearth11
23.02.2024 kl 16:03 4834

Enig. Da tror jeg det blir vanskelig å holde kursen nede, slik det aktiv har skjedd de siste ukene.
tuja
23.02.2024 kl 16:06 4873

Tror vi har mange fine dager framfor oss ( og mnd ).

God helg til hele gjengen.
boreren
23.02.2024 kl 16:06 4932

Her var det mange drømmere. I mens klarer ikke aksjen å stabilisere seg over kr. 2,- og når en drar frem 4-5 år gamle saker så sier det litt om haleluja stemmningen her inne.
Silver20555
23.02.2024 kl 16:08 4986

Det presser på oppover, mandag skal nok bli interessant.
googleearth11
23.02.2024 kl 16:09 4985

Det er umulig å sammenligne tida før og etter 26.1.2024. Les deg litt opp på aksjen, dommene, regnskapet og framtidsutsiktene, er mitt råd.
boreren
23.02.2024 kl 16:28 4990

Synes det er litt merkelig at ingen finansaviser (E24,DN etc) er opptatt av QEC`s fantastiske fremtidsutsikkter, det samme med meglerhusene. Bare lurer.
Peter Sellers
23.02.2024 kl 16:47 4931

@Silver20555, litt ergerlig at vi ikke klarer å avslutte over 2kr, vel vel nye muligheter på mandag, ha en fin helg :))
Jensi
23.02.2024 kl 16:50 4948

ja
utroligt med "kurspleje" igen i luk. og i løbet af dagen
jeg klager nu ikke , fik extra 25.000 stk i 1.94 i dag , bliv endelig ved !
tynnidioten
23.02.2024 kl 16:56 4936

Jeg har sett større «press» i aksjer.
Fjellbris
23.02.2024 kl 17:01 4923

Helt enig, fin opptur i dag, resten tar vi neste uke og månedene som kommer. På nyttårsaften i år når mange skal se tilbake på det gamle, er jeg helt sikker på at veldig mange da angrer på hvorfor de ikke kjøpte mer QEC når den var under kr 2 - riktig god QEC helg alle sammen😀
njn-
23.02.2024 kl 17:33 4850

Du leser tydelig vis ikke rapportene fra firma.

Questerre fra 3Q 2023
Denne MD & A inneholder fremtidsrettede uttalelser inkludert, men ikke begrenset til, de som gjelder
følgende:
• Regjeringen i Quebecs vedtakelse av lovforslag 21 og tilbakekall av letelisenser;
• Selskapets beskyttelse av sine juridiske rettigheter etter vedtakelsen av lovforslag 21;
2023 Tredje kvartalrapport 5
• Tidspunktet for høringer relatert til Bill 21;
• boreplaner og utvikling av å produsere eiendeler;
• Borings- og fullføringskostnader;
• Jakten fra selskap med tilgjengelige rettsmidler for å beskytte sine juridiske rettigheter i Quebec;
• Søking av muligheter til å samarbeide med Quebec -regjeringen for å fremme selskapets
Clean Tech Energy Project;
• Selskapets innsending av en utvidet søknad om et karbonlagringspilotprosjekt under Bill 21
• Status for selskapets arbeid med Red Leaf for å fremme eiendelene og utvikle sine prosjekter;
• Fremme av ingeniørfag for et potensielt prosjekt i Jordan i forbindelse med lokale selskaper;
• Fremtidig produksjon av olje-, naturgass- og naturgassvæsker, inkludert forventede produksjonsøkninger
og avviser;
• Fremtidige bor- og produksjonshastigheter på Kakwa Central og North, og tidspunktet for det samme på slikt
egenskaper;
• Fremtidige råvarepriser i lys av beslutninger fra OPEC og ikke-OPEC medlemsland, inkludert
Saudi -Arabia og Russland på produksjonsnivå, krigen i Ukraina og fiendtlighetene i Midt -Østen;
• Utsiktene for kanadisk tyngre råolje og tilhørende etterspørsel etter kondensatet som et fortynningsmiddel;
• Utsiktene for naturgasspriser i Nord -Amerika for 2024 og utover;
• tetthet i tilførselen av olje og naturgass og markedsvolatilitet;
• lovgivningsmessige og regulatoriske utviklinger i provinsen Quebec;
• Overføring av brønner som ble boret i 2023 fra den beviste ubebygde til den beviste produserende kategorien;
• Utvikling av å produsere eiendeler for å utføre selskapets forretningsstrategi;
• Sikringspolitikk;
• Fornyelse av selskapets kredittfasilitet med en kanadisk chartret bank;
• likviditet og kapitalressurser;
• Selskapets overholdelse av vilkårene i kredittfasiliteten;
• Tidspunkt for neste gjennomgang og forventet fornyelse av selskapets kredittfasiliteter av långiveren;
• selskapets evne til å oppfylle dets forutsigbare forpliktelser;
• Kapitalutgifter og finansieringen av dette;
• Questerres reserver;
• virkningene av kapitalutgifter på selskapets reserver;
• Forpliktelser og Questerres deltakelse i fremtidige kapitalprogrammer;
• Selskapets mål når de styrer kapitalen;
• Risiko og risikostyring;
• Potensial for egenkapital og gjeldsutstedelser og gårdsordninger;
• Selskapets retningslinjer for å adressere økonomisk eksponering;
• motpartskredittverdighet og forventede kreditttap;
• tidspunktet for fordringer fra joint venture -partnere;
• Forsikring;
6 Questerre Energy Corporation
• bruk av finansielle instrumenter; og
• Kritiske regnskapsestimater.
De faktiske resultatene kan avvike vesentlig fra de som er forventet i disse fremtidsrettede uttalelsene som en
Resultat av risikofaktorene som er angitt nedenfor og andre steder i denne MD & A, AIF, og dokumentene
Innarbeidet som referanse i dette dokumentet:
• boreplaner og utvikling av å produsere eiendeler;
• Fremtidig produksjon av olje, naturgass og naturgassvæsker;
• Fremtidige råvarepriser i lys av beslutninger fra OPEC og ikke-OPEC medlemsland, inkludert
Saudi -Arabia og Russland på produksjonsnivå, krigen i Ukraina og fiendtlighetene i Midt -Østen;
• Lovgivende og regulatorisk utvikling i provinsen Quebec inkludert vedtakelse av regning
21 og tilbakekall av letelisenser;
• Forsinkelser eller endringer i boreplaner på Kakwa -egenskapene;
• Overføring av brønner som ble boret i 2023 fra den beviste ubebygde til den beviste produserende kategorien;
• Unnlatelse av å sikre finansiering eller på annen måte fremme voksbehandlingsprosjektet med rødt blad;
• Utvikling av å produsere eiendeler for å utføre selskapets forretningsstrategi;
• Sikringspolitikk;
• likviditet og kapitalressurser;
• Selskapets overholdelse av vilkårene i kredittfasiliteten;
• Tidspunkt for neste gjennomgang av selskapets kredittfasiliteter av långiveren;
• selskapets evne til å oppfylle dets forutsigbare forpliktelser;
• Kapitalutgifter og finansieringen av dette;
• Questerres reserver;
• virkningene av kapitalutgifter på selskapets reserver;
• Gjennomsnittlig royaltypriser;
• Forpliktelser og Questerres deltakelse i fremtidige kapitalprogrammer;
• Risiko og risikostyring;
• Potensial for egenkapital og gjeldsutstedelser og gårdsordninger;
• Motparts kredittverdighet;
• tidspunktet for fordringer fra joint venture -partnere;
• Forsikring;
• bruk av finansielle instrumenter; og
• Kritiske regnskapsestimater.
Uttalelser knyttet til reserver anses av sin natur å være fremtidsrettede uttalelser, som de
involvere den underforståtte vurderingen, basert på visse estimater og forutsetninger som reservene beskrev
kan produseres lønnsomt i fremtiden.
rischioso
23.02.2024 kl 20:45 4555

Det så rett så bra ut frem til sluttauksjonen hvor en eller flere nisser dumpet i underkant av 50k aksjer som sendte sluttkursen ned noen %-er og på undersiden av 2-tallet, men det er nok raskt hentet inn allerede på mandagen så det fine drivet fortsetter i etableringen av en positiv trend med test av motstanden på 2,11 og et brudd opp vil være en trend bekreftelse noe som er å forvente vil skje allerede i løpet av kommende uke - så sitter man fortsatt på gjerdet så virker dette å være tiden å hoppe ned og inn....;)

God Helg!
Silver20555
23.02.2024 kl 21:36 4417

Ser ut som en perfekt storm, Binnion taler mens Golden cross kommer. Jeg er ikke i tvil om oppgang mandag, tirsdag så får vi se resten av uken, det kommer an på hva Binnion har å si.

Jeg minner også om at Montney er verdt minst 13kr og Utica over 90 kr aksjen
Redigert 23.02.2024 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
23.02.2024 kl 22:13 4332

Kr 13 Montney og kr 90 Utica, og vi er fortsatt under kr 2, håper og tror MB på tirsdag får opp øynene til investorene mtp de enorme verdier QEC her faktisk sitter på og enten nå får utvinnet eller skal ha erstatning for! Blir spennende tirsdag ettermiddag, igjen riktig god helg 😀
Ørreten
23.02.2024 kl 22:24 4304

TA tror jeg sikkert du kan bedre enn meg Silver, men har god erfaring med å gjøre ting enkelt . Teknisk er jeg ganske trygg på at den vil slå opp, for ut av triangelet skal den. Volumbalansen bekrefter, men selvfølgelig er hva B. uttaler jokeren. Vi krysser fingrene.
https://www.tradingview.com/x/rf41zFyP/
googleearth11
23.02.2024 kl 22:59 4205

Jeg leser rapportene, men klarer ikke å memorere alt fra de forskjellige.
Jeg mente egentlig bare at Qec kan selge assets på generell basis.
Redigert 24.02.2024 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Manon1
24.02.2024 kl 21:39 3627

Hva kan vi forvente oss på shareholder update på tirsdag?
Når børsmeldte sist QEC en shareholder update?
googleearth11
24.02.2024 kl 21:43 3618

Det er stor forskjell på forvente og håpe. Men kan i alle fall ikke vente seg noen børsensitiv informasjon. Det må i så fall børsmeldes i forkant. Så størrelse på krav, forventninger om fortgang i oppstart av gassutvinning og sånne ting kan du glemme.
Når det gjelder det siste kan du jo selv søke deg igjennom børsmeldinger på newsweb.no.
Manon1
24.02.2024 kl 22:19 3625

Får kansje litt info om gangen i rettsprosessen etc.
Manon1
24.02.2024 kl 22:23 3639

Kort definisjon:

Shareholder update is a snapshot of the company's key financial metrics, operational progress, product roadmap prioritization, team growth, and strategic developments
Fjellbris
24.02.2024 kl 22:58 3616

Enig i det Googleearth - børssensitiv info må meldes i forkant, eventuellt før børs åpent igjen onsdag 09.00. Er det tilfeldig eller ikke at presentasjonen er tirsdag kl. 16.30, og at de således kan børsmelde eventuell børssensitiv info de presenterer under presentasjonen også før børsåpning onsdag? I mars har QEC Q4 2023 presentasjon, så denne presentasjonen handler da ivertfall ikke om tall og guiding som vi får da, så blir veldig spennende å høre. Jeg tror de oppdaterer markedet om hvordan de har jobbet inn mot myndighetene i Québec vedr. mulig utvinning, og at de kanskje letter litt på sløret om hvor sannsynlig QEC nå etter høring oktober 2023 og dommerens konklusjon på det, ser på mulighet for utvinning. Og forhåpentligvis sier de også noe om erstatnings nivå / arbeidet rundt dette, dvs. orientering rundt de 2 mulighetene som gjenstår, utvinning eller erstatning/rettsprosessen. Info da om hvordan de jobber med begge alternativer for å beskytte og ivareta selskapet og aksjonærenes interesser.
Redigert 24.02.2024 kl 23:03 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
24.02.2024 kl 23:04 3616

Selv om jeg også har aksjer i QEC så har jeg lite tro om at det kommer nye ting vi ikke allerede vet om pr idag, Hvorfor tror dere dette ? Ser for meg en presentasjon som ikke er kursdrivende i seg selv men en informasjon om selskapet status . Misforstå meg rett jeg ønsker selfølgelig kursoppgang men har også bena på jorda
RGTBJØRN
24.02.2024 kl 23:07 3617

TA utvid til ALL så ser dere kileformasjon perfekt, men dette kan ta hele året før det skjer noe ut ifra chartet
Fjellbris
25.02.2024 kl 00:10 3542

Som jeg skriver over, limer inn på nytt, ref ditt spørsmål «hvorfor tror dere det?»
…..
børssensitiv info må meldes i forkant, eventuellt før børs åpent igjen onsdag 09.00. Er det tilfeldig eller ikke at presentasjonen er tirsdag kl. 16.30, og at de således kan børsmelde eventuell børssensitiv info de presenterer under presentasjonen også før børsåpning onsdag? I mars har QEC Q4 2023 presentasjon, så denne presentasjonen handler da ivertfall ikke om tall og guiding som vi får da, så blir veldig spennende å høre. Jeg tror de oppdaterer markedet om hvordan de har jobbet inn mot myndighetene i Québec vedr. mulig utvinning, og at de kanskje letter litt på sløret om hvor sannsynlig QEC nå etter høring oktober 2023 og dommerens konklusjon på det, ser på mulighet for utvinning. Og forhåpentligvis sier de også noe om erstatnings nivå / arbeidet rundt dette, dvs. orientering rundt de 2 mulighetene som gjenstår, utvinning eller erstatning/rettsprosessen. Info da om hvordan de jobber med begge alternativer for å beskytte og ivareta selskapet og aksjonærenes interesser.
Redigert 25.02.2024 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
25.02.2024 kl 00:25 3531

Meget meget spennende, når hadde selskapet noe tilsvarende? Det kan være smart å ta et fint lodd nå.
RGTBJØRN
25.02.2024 kl 00:50 3520

Ser hva du skriver men er synsing etter min mening , spekulasjoner om at det kommer meganyheter som vi her eller markedet ikke allerede vet. Hvis det var slike nyheter hadde markedet visst det i forkant fra Canada. Jeg sitter langsiktig som jeg har gjort lenge og regner med på et eller annet tidspunkt det smeller men neppe til uka
RGTBJØRN
25.02.2024 kl 00:53 3518

Ellers må man lure på om de store tunge bjellesauene ikke tar inngang, ut ifra omsetningen er det ikke slik dessverre.
njn-
25.02.2024 kl 01:34 3462

Ref. Mit innlegg lengre oppe, hvor ledelsen har listet opp hva som er fokus for videre drift.
De vil utvikle/produsere selv, uten å la seg bli kjøpt opp.
Dette vil skape større fortjeneste for alle som har satset på firma.
googleearth11
25.02.2024 kl 08:19 3335

De meganyhetene kommer. Enten krav om klekkelig erstatning, ref. Jasons munnglipp om 20-40 kr aksjen - hvilket førte til rally i aksjen før det ble dementert. Eller tillaltelse til pilot. Jeg kan ikke se andre scenarioer. Kan du? I så fall kom med dem.
tynnidioten
25.02.2024 kl 09:11 3279

Spot on, Bjørn.
Alle bør ha lært at ikke presentasjoner er kursdrivende i QEC..
googleearth11
25.02.2024 kl 09:33 3227

I min bok så er det ikke presentasjonen i seg selv som er kursdrivende. Det er hvilke signaler som gis på energikonferansen. Presentasjonene for QECs aksjonærer etterpå, tenker jeg mer som en mer dyptgående informasjon enn det som står i rapportene. Derimot tror jeg på et kursoppsving mandag og tirsdag på FORVENTNINGER til informasjon. Så får vi jo se hva som kommer fram av informasjon og eventuelle børsmeldinger før eller etter det. Børsmeldinger kan ikke komme så lenge aksjen er i handel på Toronto, så det må ev komme etter kl 2200 norsk tid. Og selvsagt før børsstart i Oslo.
Fjellbris
25.02.2024 kl 10:37 3181

Nå er ikke dette en kvartalspresentasjon, de er som du skriver vamligvis ikke kursdrivende. Neste kvartalspresentasjon er allerede om noen uker i mars.
Tirsdag ettermiddag kalles det inn til en egen selskapspresentason/oppdatering, ikke ofte (om noen gang?) QEC har gjort det.
Blir uansett ekstra spennende da, hovedfokus presentasjon tirsdag er ihht, børsmeldingen:
«The update will focus on recent developments including the legal process in Quebec and how electricity markets are creating opportunities for the Company’s zero-emissions hub concept.»
Redigert 25.02.2024 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
25.02.2024 kl 14:50 2858

Alle har lært seg (unntatt noen få) at kursen ikke løfter seg på kvartals- eller selskapspresentasjoner etc.
Dermed løfter ikke kursen seg i forkant heller.
Redigert 25.02.2024 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
googleearth11
25.02.2024 kl 14:52 2860

Den løftet seg etter årsrapporten i fjor. Så noe generell lovmessighet kan du ikke påvise. Så får vi se om kursen går opp mandag og tirsdag i forkant av møtene til uka da.
tynnidioten
25.02.2024 kl 14:57 2858

Nei, det er ikke lovpålagt. Mer ut fra statestikk.
TrumpGold
25.02.2024 kl 15:28 2804

Jeg kan heller ikke erindre sist gang (eller om det har forekommet noensinne) at markedet har respondert tydelig positivt etter kvartalspresentasjon eller Binnions deltakelse på Pareto konferansene.
Binnion evner ikke å selge Qec i markedet, mangler tillit.
googleearth11
25.02.2024 kl 16:32 2690

Det er en distinkt forskjell på lovpålagt og statistisk lovmessighet, som jeg snakker om. Så ut fra statistikk, kan du ikke trekke noen regularitet i noen retning.