Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Theo19
13.05.2025 kl 15:00
4385
Hvem er det som kjører den ned til 1,40 med store poster,skjedd flere ganger i dag
Jguiden
13.05.2025 kl 19:18
4114
Noen som vet kurs opsjonene til Terje blir satt til? Står ikke noe om det noe sted..
Herman*
13.05.2025 kl 19:44
4104
Jo. Det står at de blir satt til sluttkurs dagen før de blir tildelt. De vil bli tildelt på torsdag, så da er det sluttkurs i morgen. Slik tolker i hvert fall jeg det. Som sagt før: Litt vel generøst selv om han jobber 24/7 og er en uhyre viktig ressurs for selskapet. Ellers er jeg undrende til at de ikke klarer å få ut en børsmelding hvor de inviterer til webcast på torsdag. Er jo vanlig at slikt blir lagt ut litt tid i forveien.
Redigert 13.05.2025 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
scorn
13.05.2025 kl 20:13
4071
>Jo. Det står at de blir satt til sluttkurs dagen før de blir >tildelt. De vil bli tildelt på torsdag
Hvor stor det?
Hvor stor det?
Redigert 13.05.2025 kl 20:13
007 James Bond
13.05.2025 kl 20:18
4160
Ikke rart aksjekursen blir forsøkt dumpet ned da. Vi får se om det fortsetter i morgen.
Herman*
13.05.2025 kl 20:52
4097
Om andre tolker dette annerledes enn meg, er det bare å si i fra. Forøvrig er det litt amatørmessig å bruke begrepet "similar to...". Det skal jo være "equal to".
"As consideration for the shares to be issued in the Company upon exercise of the
subscription rights hereunder, the subscription rights holders shall pay to the
Company a sum per share similar to the closing price of the Company's share, as
reported by Oslo Børs, on the trading day immediately preceding the date of
grant of the subscription rights."
"As consideration for the shares to be issued in the Company upon exercise of the
subscription rights hereunder, the subscription rights holders shall pay to the
Company a sum per share similar to the closing price of the Company's share, as
reported by Oslo Børs, on the trading day immediately preceding the date of
grant of the subscription rights."
Redigert 13.05.2025 kl 20:53
scorn
13.05.2025 kl 21:22
4040
Takk - Da kommer det neppe noen gode nyheter før det med de nye opsjonene er over. TR vil nok naturlig nok ha lavest mulig innløsningpris på de nye opsjonene sine og de eksisterende har innløsningspris på 50 øre
De gode nyhetene kommer nok før neste emisjon.
De gode nyhetene kommer nok før neste emisjon.
Redigert 13.05.2025 kl 21:49
moneymachine
13.05.2025 kl 21:29
4027
OPC1000 skrev «blir forsøkt dumpet ned» Nå er vi i gang igjen.
Kan ikke du som sitter på fasiiten fortelle allmennheten hva som skjer da, og hva man kan forvente. Du sutrer jo bare.
Herman*
13.05.2025 kl 21:36
4012
Hvis min tolkning er korrekt, vil det jo være sluttkurs i morgen som er relevant her. Det bør være mye positivt på gang, så vi får håpe de ikke venter til neste emisjon før det skjer noe.
Jguiden
13.05.2025 kl 21:37
4007
En ting er ihvertfall sikkert, og det er at Terje Rogne og de andre sjefene jobber knallhardt for å få denne kursen så høyt som mulig. Det er veldig betryggende for meg. Veldig vanlig at de øverste sjefene i børsnoterte selskaper sitter med en del opsjoner og aksjer. Det er jeg positiv til.
Trollene her inne som snakker om emisjoner i nærmeste fremtid er det bare å drite i. Gleder meg til webcast og en skikkelig oppdatering på torsdag.
Trollene her inne som snakker om emisjoner i nærmeste fremtid er det bare å drite i. Gleder meg til webcast og en skikkelig oppdatering på torsdag.
OPC1000
13.05.2025 kl 21:48
3974
Det kjøpes og selges aksjer. Noen tror at det kan komme positiv informasjon denne uken og kjøper.
Andre tror ikke det samme og selger.
En bekjent av meg solgte aksjer i dag som han skal sette inn som egenkapital i forbindelse med huskjøp. Tok en pen gevinst.
Det er så mange enkle og naturlige grunner for at folk selger uten at man må komme med konspirasjonsteorier.
Forøvrig tviler jeg sterkt på at Terje Rogne dumper aksjer i markedet for å få ned innløsningskursen. Han har annet å tenke på. Det vil vel også måtte børsmeldes som innsidesalg.
Andre tror ikke det samme og selger.
En bekjent av meg solgte aksjer i dag som han skal sette inn som egenkapital i forbindelse med huskjøp. Tok en pen gevinst.
Det er så mange enkle og naturlige grunner for at folk selger uten at man må komme med konspirasjonsteorier.
Forøvrig tviler jeg sterkt på at Terje Rogne dumper aksjer i markedet for å få ned innløsningskursen. Han har annet å tenke på. Det vil vel også måtte børsmeldes som innsidesalg.
scorn
13.05.2025 kl 21:51
3973
Tror ikke han dumper aksjer, men det hadde ikke vært strategisk av han å komme med en stor nyhet nå før opsjonene er på plass. Han har ikke så mange aksjer å dumpe heller.
Redigert 13.05.2025 kl 21:51
Jguiden
13.05.2025 kl 21:59
3939
Nei, kommer nok ingen stor nyhet imorgen før Q1 rapport torsdag. Kursen på opsjonene blir satt etter børsslutt imorgen, så du trenger ikke vente lenge før den er på plass. Forventer store fremskritt på Q1 og en veldig optimistisk og bull duo (Terje og Lars) på webcasten senere den torsdagen.
scorn
13.05.2025 kl 23:17
3811
Ser at Schlytter-Henrichsen har solgt unna ca 1.3 millioner aksjer på dagens og morgendagens lister. Henger det sammen med at han trakk seg fra valgkomiteen? Er det i protest? Hva vet han som ikke vi vet?
Redigert 13.05.2025 kl 23:18
Herman*
13.05.2025 kl 23:42
3776
Folk i valgkomiteen sitter rent teoretisk ikke med mer info enn andre aksjonærer. Skulle jeg tippe (og da snakker vi om ren gjetting-ikke rykter) vil jeg anta at det har oppstått uenighet-enten pga opsjonene eller styresammensetning. De har jo et lite styre, kanskje det har vært et ønske fra noen fraksjoner om å få sine folk i styret. Så da vet vi kanskje litt om hvorfor noen har periodevis lempet ut aksjer og solgt ned kursen.
aklm
14.05.2025 kl 06:11
3634
Normalt er det en grunn til å kjøpe en aksje og 100 grunner til å selge.
Herman*
14.05.2025 kl 09:49
3474
Hvis det er en i valgkomiteen som dumper i sinne, er det ikke så vanskelig å kjøre kursen ned om det er ønskelig. Kanskje noen andre også selger i protest mot generøse opsjonsavtaler, who knows. Det som vi kan kritisere selskapet for er at de på den ene siden bekrefter webcast og presentasjon, men ikke klarer å få ut en børsmelding. Eneste unnskyldning jeg vil akseptere er om det er full kaos i kulissene fordi Apple har lagt inn bud på selskapet. Sjansen for det er nok ganske liten...:-)
Alby
14.05.2025 kl 10:04
3436
aklm skrev Da er det på tide å bli nervøs og selge.
Ja, du får gjøre det.
Jguiden
14.05.2025 kl 10:28
3369
Tror vel denne webcasten er lukket for kunder av Arctic? Derfor den ikke børsmeldes.. Men blir vel lagt ut en replay for de som ønsker å se den. Det er webcast og 1til1 møter hos Arctic (for kunder).
Tror Terje og Lars har mange investor møter nå. Mange store fond (Svelland, DnB fond etc) som ønsker tett oppfølging og oppdateringer.
«Arctic eventer»
Torsdag 15. mai
Ensurge Micropower Q1, roadshow. Webcast kl. 13:00 + 1-1 møter fysisk.
Tror Terje og Lars har mange investor møter nå. Mange store fond (Svelland, DnB fond etc) som ønsker tett oppfølging og oppdateringer.
«Arctic eventer»
Torsdag 15. mai
Ensurge Micropower Q1, roadshow. Webcast kl. 13:00 + 1-1 møter fysisk.
Redigert 14.05.2025 kl 10:31
aklm
14.05.2025 kl 10:29
3371
Alby skrev Ja, du får gjøre det.
Hei, jeg kjøper andeler av selskaper, ikke av nervesystemet til enkeltaksjonærer.
Herman*
14.05.2025 kl 12:07
3237
Det er korrekt. Jeg har nå fått bekreftet at de kjører en presentasjon/oppdatering på GF. De vil kjøre kvartalspresentasjoner fra Q2. Jeg mener å ha 100% dekning for det jeg har sagt tidligere.
scorn
14.05.2025 kl 16:31
3002
Så de kjører en presentasjon/oppdatering på GF så kjører de en "lukket" presentasjon med Arctic rett etterpå?
OPC1000
14.05.2025 kl 16:45
2992
Jeg fikk invitasjon til «Q1 Road Show» hos Arctic fra kl. 13 til 14.
Herman*
14.05.2025 kl 17:00
2968
Ja. Har grunn til å tro at dette ikke var den opprinnelige planen, men selvsagt positivt at de skal holde mange presentasjoner fremover. Det mest spennende i morgen er selvsagt guiding i forhold til når de kommersielle avtalene landes og når 28 lags batteriet er klar til utsendelse. Fikk svar fra selskapet om at det blir ordinære kvartalspresentasjoner fra Q2 fordi selskapet nå går inn i en kommersiell fase. Skal de rapportere inntekter i Q2 vil jo det si at de ikke har så lang tid på lande avtaler.
Redigert 14.05.2025 kl 17:01
OPC1000
14.05.2025 kl 19:03
2811
OPC1000
14.05.2025 kl 19:14
2783
Alby skrev Hvem har sagt det ?
Moneymachine er overbevist om at jeg ikke er aksjonær - på samme måte som han trodde det ville komme et forventningsrally i disse dager.
Han har også skrevet at «alle skjønner at det vil komme hyggelige nyheter». Det kan umulig være basert på siste dagers kursfall.
Han har også skrevet at «alle skjønner at det vil komme hyggelige nyheter». Det kan umulig være basert på siste dagers kursfall.
Alby
14.05.2025 kl 19:37
2760
Herman* skrev Ironi....følger du ikke med? :-)
Jeg gidder ikke, er mer opptatt av tiden fremover. 😎
Herman*
14.05.2025 kl 20:07
2747
OPC1000 skrev https://newsweb.oslobors.no/message/646371
Dette er merkelige greier. Først skulle de kjøre webcast, så droppet de webcast og "tilbød" en oppdatering på GF, og nå skal de kjøre webcast allikevel. Kan det være Arctic som forsøkte å gjøre seg kostbare? Gode nyheter i hvert fall.
scorn
14.05.2025 kl 22:04
2570
Linken til presentasjonen jeg fikk fra Arctic er den samme som linken i den siste meldingen fra Ensu. Så ja, samme presentasjon.
Kvike11
15.05.2025 kl 07:24
2292
alle ved det er slut med at komme med info om udvidelse af produktionsfaciliteterne,
det har vi hørt om det sidste år.
Fonde er allerede aktionærer, ingen ønsker mere udvanding
Kan kun være en stor nyhed de har, siden de skal være 2 til at fortælle det, så får begge 2 æren for dette revolutionerende batteri
Forventer de er 100 % klar til at levere de første batterier.
Måske de kan/vil informerer om første store leveringsaftale idag.
Test periode er ved at udløbe på dato.
Tænk på et tal.. har de sagt for mere end et år siden.
Tænker på kurs 10 plus
det har vi hørt om det sidste år.
Fonde er allerede aktionærer, ingen ønsker mere udvanding
Kan kun være en stor nyhed de har, siden de skal være 2 til at fortælle det, så får begge 2 æren for dette revolutionerende batteri
Forventer de er 100 % klar til at levere de første batterier.
Måske de kan/vil informerer om første store leveringsaftale idag.
Test periode er ved at udløbe på dato.
Tænk på et tal.. har de sagt for mere end et år siden.
Tænker på kurs 10 plus
Herman*
15.05.2025 kl 07:35
2306
1. Det er ikke uvanlig at to personer fra et selskap presenterer.
2. De er nok ikke "100% leveringsklare", det ville vært et lite mirakel. De må jo både ha ferdig 28 lags batteriet og komme i mål med ladesykluser. Håper selvsagt jeg tar feil.
3. Hvilen test periode snakker du om? De tester jo hvert nye batteri. Det vil de gjøre med 28 lags batteriet, deretter med 43 lag.
4. kurs 10: Kanskje om noen år om alt klaffer. Blir nok ikke i år.
2. De er nok ikke "100% leveringsklare", det ville vært et lite mirakel. De må jo både ha ferdig 28 lags batteriet og komme i mål med ladesykluser. Håper selvsagt jeg tar feil.
3. Hvilen test periode snakker du om? De tester jo hvert nye batteri. Det vil de gjøre med 28 lags batteriet, deretter med 43 lag.
4. kurs 10: Kanskje om noen år om alt klaffer. Blir nok ikke i år.
Herman*
15.05.2025 kl 07:56
2314
Da har jeg lest rapporten. Vet ikke om jeg skal gråte eller si at de har lært av sine feil, da det er ingen konkret "timeline" i forhold til avtaler og ferdigstillelse av 28 lags batteri. Det mest interessante er vel:
"The company has already started the process of
speeding up negotiations of JDAs with potential
customers"
Også relevant at tre kunder skal ha 28 lags batteriet mens resten venter på 43 lag. TR må komme med en del konkretiseringer i dag for at dette skal bli spennende.
"The company has already started the process of
speeding up negotiations of JDAs with potential
customers"
Også relevant at tre kunder skal ha 28 lags batteriet mens resten venter på 43 lag. TR må komme med en del konkretiseringer i dag for at dette skal bli spennende.
Herman*
15.05.2025 kl 11:39
2022
Absolutt, men vi kan få et inntrykk av hvor de ligger i løypa mht div prosesser. (F eks 28 lag, ladesykluser og utviklingsavtaler). Dette er jo ting som må børsmeldes når noe er håndfast.