Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER

Kvike11
ENSU 15.02.2024 kl 10:28 300223

Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Herman*
28.05.2025 kl 10:11 4293

Det siste jeg har plukket opp på ryktebørsen er som følger:
1) Avtalen med Fortune 500 selskapet var fra Ensus perspektiv klar til signering, men partneren har valgt å trenere. Det kan være flere årsaker til dette, mest sannsynlig en forhandlingsstrategi for å presse gjennom justering av betingelser.

2) 28 lags batteriet ble litt forsinket grunnet overgang til ny produksjonslinje. Det forventes klart i sommer, forhåpentligvis relativt tidlig i sommer. (Time will tell)

3) Det forhandles om utviklingsavtaler (skreddersøm). Kundene viser større interesse og tillit til Ensu etter at 11 lags batteriet ble ferdigstilt.

4) Det jobbes med ulike finansieringsløsninger som supplement til nye emisjoner og utviklingsavtaler. Noe usikkerhet på hva dette kan dreie seg om, men som nevnt tidligere kan det tenkes at de kan inngå avtaler med selskaper som vil satse i segmenter som ligger utenfor Ensus fokusområde. Det hele er diffust, men det virker som det har åpnet deg en del muligheter etter ferdigstillelse av 11 lags batteriet.

5) De trenger ikke nødvendigvis vente på at de er helt i mål på ladesykluser før de starter prosessen med å sertifisere det første batteriet.
Alby
28.05.2025 kl 10:42 4253

Dette lyder spennende. Det kan kanskje bety at avtalen med Fortune selskapet kan komme i boks ganske snart ?
Alby
28.05.2025 kl 11:36 4186

Tull
Herman*
28.05.2025 kl 12:45 4104

Snart, sent eller aldri. Who knows, men de skal angivelig ha vist ekstremt stor interesse, og de har en masse kunder som er/vil være interessert i de aktuelle batteriene. Rart om de trekker seg helt. De kan jo bare kjøpe opp Ensu om de er så interessert som ryktene skal ha det til, men alt blir jo spekulativt.
Kvike11
28.05.2025 kl 13:01 4099

Hvorfor bruger de ikke produktionslinie nr 1.
Undrer mig over jeg nu læser at de 2 produktionsliner de har ikke er ens,
Hvis de har testet linie 1 til 28 lags og den ikke
Virker, må de straks igan med salg af 11 lags, som er gode nok til hauwha sport watch og mange andre
Redigert 28.05.2025 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
28.05.2025 kl 15:55 4000

Kvike burde vært selger hos Ensu. Dagens Ensu selgere forstår ikke at det er en god match mellom 11 lags batteriet og en Huawei sports watch!
Huawei kunne bare bytte ut dagens batteri, som varer 14 dager med veldig forsiktig bruk, med et 11 lags Ensu batteri, som vil gi ca 1 times bruk med samme forsiktige bruksmønster. Men så kan jo Ensu batteriet lades 50 ganger så Huawei kundene trenger ikke kaste klokke før etter 2-3 dager!
Herman*
28.05.2025 kl 17:24 3946

Sukk. De har/hadde en produksjonslinje som var optimal med tanke på fleksibilitet og innovasjon: De kunne eksperimentere med ulike materialer etc. Bakdelen med denne linjen var at noe av utstyret er eldre/mindre moderne og gav litt mer ustabile resultater. Nå skal de bare stacke 28 og 43 lag, og det de trenger nå er høyere yield, volum og stabil output/kvalitet. De har nå startet opp en hypermoderne kommersiell linje med disse kvalitetene. Det er denne de vil bruke når de skal starte med kommersielle leveranser. Som kjent skal de nå bli ferdig med 28 og 43 lag, få dem sertifisert (formalitet) og sette i gang med produksjon. De får til det meste, spørsmålet er bare når.
Alby
29.05.2025 kl 14:46 3698

Hvilke problemer kan Thrump skape for Ensu ?
Herman*
29.05.2025 kl 15:21 3702

Med fabrikk i USA og USA som hovedmarked, er ENSU bedre stilt enn andre. Det verdte Trump er å ødelegge finansmarkedene og verdensøkonomien, noe som selvsagt vil påvirke alle bedrifter i mer eller mindre grad. En handelskrig vil også kunne påvirke eksporten, men Ensu kan på sikt sikre seg lisenspartnere i Europa og Asia om konflikten blir av permanent karakter. Selv tror jeg alt bare er et stort spetakkel for å presse frem nye og bedre handelsavtaler.
Fuselmannen
29.05.2025 kl 17:00 3627

Mange batterier er utsatt for skade fra vann, varme, støt og trykk, eller alt det ovennevnte. De er ofte den mest skjøre komponenten i enhver enhet på grunn av disse sårbarhetene. Ensurge-batterier er imidlertid mye mer robuste og i stand til å tåle forhold som ville skadet andre batterier. De tåler også mer krevende produksjonsforhold som monteringsprosessen Surface Mount Technology (SMT).

https://www.ensurge.com/applications/sports-and-fitness-wearables
Alby
29.05.2025 kl 20:06 3562

Mange takk, spennende
Kvike11
30.05.2025 kl 12:18 3326

Ensu topmorderne produktions faciliteter kan producerer 11 lags batterier som kan bruges .
Du og mange andre kommer med en helt mase som ikke passer.
Huawei batteri er ikke 50 gange så holdbar.
Hvor mange skifter batteri på grund af skader, jeg har aldrig hørt om nogen som helt der gør det, på sportswatch m.m. , skal du slå med en hammer for at skade uret.
på f.eks høre apparater, skal du også slå med en hammer for at det går i stykker , hvem gør det..
11 lags batteri kunne sagtens sælges idag, men de nye kunder bliver stillet i udsigt at der kommer 28 lags batterier, inden længe så de venter lidt, inden de laver hele deres produktion om.
Huawei batteri 14 dages forbrug, og 11 lags kun 1 time, skal vi op over 3000 lags batteri for at matche.
Kunne let sælge ENSU batterier, ville lave successiv levering, hvorved kunder binder sig i f.eks flere år..
Håber de forstår hos ENSU at de skal igang med kontrakter, de kunder der kommer først til mølle får et kæmpe forspring,
Forventer at ENSU for overbevist de kunder de arbejder med, og forsøger at få i folden,
at det ren salgsmæssigt kunne være en fordel at lave forhåndskontrakter. evt. med en stor 1 gangs betaling, ved første ordre.
Der er så mange muligheder, nu batteriet er så fantastisk unik, og de har topmoderne produktionsfaciliteter, og 40 mand der løber rundt
som forvirrede høns på fabrikken
jeg troede Tandberg sælgeren , kunne mere.
B-T-B kom nu igang med det salg..
iTRADER09
30.05.2025 kl 18:31 3181

Du har helt rett i at ENSU batteriet måtte ha over 3000 lag for å gå inn i en moderne sports watch eller smart watch.
De fleste av dem har i dag over 500mAh kapasitet, mens ENSU's 11 lags batteri har bare 1.5mAh.
Selvfølgelig ville Huawei kunne bruke 400 ENSU batterier i parallel, men kostnadene ville være atronomiske og det ville ikke vært noen gevinster siden VED for 11 lags batteriet er omtrent det samme som dagens LiPo.

Selvfølgelig vil aldri ENSU lage et 3000 eller 5000 lags batteri, om de en eller annen gang i fjern fremtid kommer til å addressere dette markedet så kommer det til å være i helt andre formfaktorer enn dagens 11/28/43 lag. Vi får se om en 5 års tid om Ensu lever så lenge og alt går på skinner.

I mellomtiden får vi sikkert en forsmak på solid state batterier i smart watch fra andre kilder. Rykter her i Asia sier at Samsung lanserer watch og/eller ring med solid state allerede i høst. Det tror jeg ikke på, men de kan nok være mye nærmere enn det ENSU er.
Herman*
30.05.2025 kl 19:41 3152

Du som har litt peiling: Har du noen gang stilt ledelsen i Ensu til veggs med kritiske spørsmål?
KJE
31.05.2025 kl 08:33 3021

ENSU batteriet i dag har en størrelse 6*5*1,2 mm. De kjører bare på denne størrelsen for øyeblikket og på henholdsvis 28 og 43 lag får du ca 4,3 og 6,5 mAh.
Du kan da seriekoble 3 28 lags batterier eller 2 43 lags batterier for å få nok mAh til en eksempelvis i en helse ring. Jeg vet ikke hvor store batteriene er i 400 mAh Huawei eller Apple Watch og det er heller ikke noe tema nå. Men på sikt kan dette være interessant å se på. Men det er så mange applikasjoner som enten finnes eller vil bli oppfunnet når du har et funksjonelt mikro batteri. Så hva er utfordringen nå.

De må lande en tredjeparts bekreftelse på det de sier er korrekt. Det vil si en JV avtale. Deretter må de klare å produsere batterier både 28 og 43 lag i den nye helautomatiske produksjonen. Og de må være i stand til å øke charges cycles til 250-300 i første omgang. Teknologien kan klare opptil 3000 charges cycles hvilket gjør dette meget interessant for medisinsk bruk innvortes da selskaper som Neuralink er avhengig av batterier som kan lades mange ganger kanskje for en livstid og uten å ha litium i seg! Igjen har Ensu vært for bullish på sin egen tidslinje og dermed sliter vi med liten tillit til det som kommer fra selskapet. Jeg er helt sikker på at de vil lykkes da det ikke gjenstår nye avgjørende utviklinger på det det teknologiske men en optimalisering i produksjon. Mange tannhjul som må gå i hverandre og testes i stadig raskere tempo. Spørsmålet er hvor dyrt blir dette dvs nok en emisjon eller klarer de å få inn noen millioner USD som ble lovet allerede i februar 2024.

Ny valgkomite jobber nå for å se på hvordan styrearbeidet har vært utført og ser på hvordan sammensetningen bør være. Meget kompetente mennesker så jeg er optimistisk på at dette vil bli en god styresammensetning når det endelig kommer.

Så oppsummert trenger selskapet, tillit (nytt styret), bekreftelse på 28 og 43 lags batteri med høy nok kapasitet på charges cycling og verifikasjon fra en tredje part i form av en JV avtale. Alt dette jobbes det med og i løpet av juni-august kommer nok mye av dette på plass får vi håpe.
Redigert 31.05.2025 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
31.05.2025 kl 08:42 2991

Jeg har ingen grunn til å stille ledelsen til veggs. De er ekstremt optimistiske, men det må de også være for å kunne få success. Problemet, slik jeg ser det, er at noen aksjonærer som skriver her tolker den optimismen som at allt er i boks og det er bare plankekjøring framover.
Jeg er ikke like optimistisk som Terje Rogne. Jeg tar mer rom for at ting tar mer tid enn planlagt når man driver med forskning, og i business så bryr jeg meg ikke så mye om "interesse" dersom ikke "interessen" er strerk nok til at det legges USD (eller RMB) på bordet.

Når det gjelder ENSU som investeringscase vurderer jeg det fortsatt som at de har en mulighet til å lykkes, men jeg ser ikke noe stor ulempe med å sitte utefor nå. Jeg tror risikoen for nye emisjoner og utvanninginger er mye større enn "risikoen" for en plutselig rakettvekst, Om jeg tar feil, mister jeg kanskje en 1.5x eller 2x ved å ikke være inne ved første melding med substans, men om ENSU lykkes er ikke det noe problem det er fortsatt en solid vekst etter det.
Redigert 31.05.2025 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Kvike11
31.05.2025 kl 08:48 2992

Apple watch, er ikke interessant for Ensu, apple batterier er mellem 564 mAH og 245.
Det er en helt anden type der skal lades op , op til 36 timer.
Ensu må komme på banen med bedre info om forventet tid inden de er i salgs mode.
og fortælle marked klart og tydeligt om de selv vil producerer salgsbatterier i salgs skala på deres topmoderne faciliteter.
Syntes ved nærlæsning af deres hjemmeside, er der flere modsigende info, i forhold til deres bors meddelelser
Ikke i tvivl om fremtiden for ENSU.
TAK til KJE for meget forsigtig og rimelig info man skulle tro du er ansat i ENSU .555
Redigert 31.05.2025 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Alby
02.06.2025 kl 09:01 2445

Nå håper jeg selskapet snart kommer med noe mer konkret, så den negative trenden snur.
Herman*
02.06.2025 kl 09:10 2427

Du kan jo kontakte dem for å fremsette dine bekymringer. Om du får en interessant respons, kan du jo dele den med oss her på forumet.
Alby
02.06.2025 kl 09:15 2426

Nei, jeg støtter meg til dine antakelser , som du sikkert vet vil de ikke være konkrete uansett 😊
Greatlife
02.06.2025 kl 21:00 2181

We're excited to announce that the Network is adding new industry members! Ensurge, UNIGRID Battery and South 8 Technologies join Thermo Fisher Scientific, SES AI, and MTI Corporation.

https://www.linkedin.com/posts/uchicago-climate_coalition-to-advance-battery-technologies-activity-7335304238610202626-1hKn/?utm_source=share&utm_medium=member_ios&rcm=ACoAAAm-5GgB8q2bQ69eiYCEv1EvZCKuVb_CxaI&fbclid=IwY2xjawKq1ABleHRuA2FlbQIxMABicmlkETA5ZUtDYUFYVFd6bTkwRTB2AR6Kg8DHDSUrMMao96ULjb_J45_hurumGdA1uMfcw_Ild-ym7E93ParWJIaSZg_aem_GlLezbIMyk62ZF2Ru6e_fw

Big news: Ensurge has joined the Energy Transition Network at
@UChiClimate
! We’re teaming up with top researchers and industry leaders to accelerate innovation in solid-state batteries and power the clean energy future. #BatteryTech #CleanEnergy #SolidStateBatteries #ETN

https://x.com/EnsurgeBattery/status/1929598470370828757
Redigert 02.06.2025 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Alby
03.06.2025 kl 08:18 1988

Hva betyr dette, er ikke spesielt god i å lese engelsk ?
moneymachine
03.06.2025 kl 09:21 1914

Burde bety kursoppgang, men i denne styrte aksjen kommer ønskede bevegelser når noen ønsker det. Registrerer at er litt stillhet…
Herman*
03.06.2025 kl 09:29 1936

Kursoppgang? Denne "nyheten" betyr null og nix. Kursen stiger når selskapet kommer med gode nyheter som f eks at 28 lags batteriet et ferdig, at de har signert en utviklingsavtale etc.
moneymachine
03.06.2025 kl 09:30 1977

I de aller fleste aksjer betyr slike avtaler kursoppgang! Hvorfor skulle det ikke det?
moneymachine
03.06.2025 kl 09:54 1969

Har en følelse for at på denne tråden har man noen tunge aktører som leker seg godt. Hva som er positivt, og hva som er negativt, kommenteres etter egen posisjonering.
moneymachine
03.06.2025 kl 10:54 1930

Hva tror du? Tror du all handel på OSE er tilfeldig handel mellom vanlige mennesker med redelige hensikter. Hørt om logaritmer?
Herman*
03.06.2025 kl 10:55 1940

Hvilken avtale sikter du til? At Ensu har blitt med i en forening?
tynnslitt
03.06.2025 kl 11:19 1913

Hørt om logaritmer?
Nei
Bare hørt om algoritmer.
Redigert 03.06.2025 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
moneymachine
03.06.2025 kl 12:27 1854

Beklager…selvsagt algoritmer.

Jeg tror har aksjen kveles i dette sjiktet bevisst.
scorn
03.06.2025 kl 12:30 1847

Hvordan kveler du en aksje bevisst? Hadde muligens hjulpet på kursen om det var flere kjøpere :)
moneymachine
03.06.2025 kl 14:08 1775

Hva ville du gjort for å røyke ut selgere? Hvis du ønsker å akkumulere på dette nivået, men ikke ønsker å kjøpe kursen opp? Dette er gjerne aktører med litt pondus. F.eks. slike som kan blafre med millioner av aksjer.
tynnslitt
03.06.2025 kl 14:32 1761

Man trenger ikke å «røyke ut» selgere så lenge det er overflod av dem. Eller hva er det du babler om?
moneymachine
03.06.2025 kl 14:37 1768

Hadde det vært overflod av selgere, så hadde kursen falt mye mer. Det er utålmodige selgere man ønsker lokke ut, de som mister troen.
tynnslitt
03.06.2025 kl 14:47 1763

Det er kun et eneste problem, som Scorn påpeker;
Mangel på kjøpere.
Herman*
03.06.2025 kl 15:31 1708

Hver gang kursen ikke anses som tilfredsstillende, er det noen som sverger til konspirasjonsteorier. Rene barnehagen.
moneymachine
03.06.2025 kl 15:48 1716

Hver gang noen nevner at ting er litt merkelig, så er det de samme som betegner disse som uvitende osv.

Ganske naivt å tro at alt på Oslo Børs er innenfor lovverket.

Eier du aksjer per nå Herman?
Redigert 03.06.2025 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
moneymachine
03.06.2025 kl 17:41 1647

Dette er hva som sies om denne stakkarslige foreningen som har null verdi for ENSU:

News·Jun 2, 2025
Coalition to Advance Battery Technologies Adds New Industry Members
Ensurge Micropower, UNIGRID Battery and South 8 join Thermo Fisher Scientific, SES AI, and MTI Corporation as members of the Energy Transition Network.
How can the latest energy innovations and battery discoveries move from an idea in a university lab to a product in the world? The University of Chicago’s Energy Transition Network is working to help solve that challenge. The Network brings together University scholars conducting fundamental research with early-stage startups and major corporations to develop the products and talent pipeline of tomorrow.

After launching last year with three industry partners—Thermo Fisher Scientific, SES AI and MTI Corporation—the Network is now expanding to include Ensurge Micropower, UNIGRID Battery and South 8.

“Universities serve as incredibly powerful incubators for talent and ideas—but to allow that talent and those ideas to make an impact in the world, we need to go beyond our walls,” says co-director Shirley Meng, director of the Energy Technologies Initiative and the Liew Family Professor in Molecular Engineering in the UChicago Pritzker School of Molecular Engineering (PME). “This Network builds bridges with our friends at national laboratories and with industry partners to solve the real challenges companies face today as we transition to our renewable future.”

Meng leads the Network with Laura Gagliardi, the Richard and Kathy Leventhal Professor in the Department of Chemistry and PME. Throught the Network, researchers and member companies work together to scope and facilitate research projects, host thematic workshops and events, foster workforce development through internships and career opportunities, and engage in other collaborative ideation around enabling the clean energy transition.

“Joining the Energy Transition Network enables Ensurge to accelerate our materials roadmap, tap into top talent, and explore cutting-edge uses for AI in our battery manufacturing processes,” says Arvind Kamath, Executive Vice President Technology Development at Ensurge Micropower. “We’re excited to collaborate with world-class researchers and industry leaders to drive real-world impact and innovation.”

Jungwoo Lee, CEO and co-founder of South 8, says: “A strong connection between academic laboratories and industry is crucial to bridge world-class innovation to real-world applications. South 8 is excited to partner with ETN and support the capabilities being developed at the Pritzker School of Molecular Engineering. Access to the cutting edge research, novel computation and analysis techniques, along with top talent will help South 8 continue to take lithium-ion places it’s never gone before.”
moneymachine
03.06.2025 kl 17:42 1645

Tenker det er et godt tegn på hvordan bransjen betrakter ENSU.
tynnslitt
03.06.2025 kl 20:20 1560

Tror du ikke dette er «fake news»?
Herman*
03.06.2025 kl 20:27 1600

Jeg eier et betydelig antall aksjer i Ensu, men jeg venter på ekte triggere som vil sende kursen rett opp til 2-3 kroner: Ferdig 28 lags batteri, utviklingsavtal(er), andre strategiske avtaler, eventuelt avtalen med Fortune 500 selskapet osv. Det er hyggelig med litt samarbeid med akademia, men det påvirker ikke kursen.
moneymachine
03.06.2025 kl 20:52 1588

Nå har du begynt å snakket om dette ganske lenge, og den skulle stått i 2 kr flere ganger den siste tid. Alt i en aksjekursen dreier seg ikke om fundamentale hendelser, og kursstigning på dagens nyhet kontra fundamentale hendelser, burde ikke ha noe å si for deg med såååå mange aksjer. Du burde applaudert alt positivt om du sitter på såååå mange aksjer.
FinnMcCool
03.06.2025 kl 21:24 1586

Why are you behaving so narcissistically towards Herman? It looks like everything he writes, you feel an urge to poke holes into it? You point out that he repeats NOK 2 several times based on the correct fundamental triggers!! But, surely you do understand that Ensurge are not in any rush to trigger anything and are sailing in calm waters and are on course with their goal. Ensurge are running a marathon and not a sprint. Remember that ;)
Redigert 03.06.2025 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Herman*
03.06.2025 kl 21:30 1595

La meg si det på en måte som er lettere å forstå: Aksjen kan fort gå til 2-3 kroner, men da må de levere substans. Jeg har aldri sagt at den skal til 2-3 kroner på luft og kjærlighet. 11 lags batteriet var viktig å få ferdigstilt, men reaksjonen i markedet ble litt halvhjertet da folk skjønte at dette batteriet ikke kommer til å bli satt i produksjon. Noen få kunder vil ha 28 lags batteriet vi nå venter på, men de aller fleste vil ha det med 43 lag.
Redigert 03.06.2025 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
moneymachine
03.06.2025 kl 21:42 1741

Du håpet den sto i over 2 kr ifm med meldingen om at alle problemer med 11-lags batteriet var løst. Det burde den også med tanke på at det var vesentlig for videre utvikling av 28-lags. At en aksje ikke skal kunne bevege seg på forventninger, men kun fundamentale hendelser er gammeldags og naivt. Hvem faen gidder å trade denne for ører, uten at det har en underliggende agenda. Det finnes trading-aksjer på OSE som går 100% på en dag, så tradere søker disse. ENSU blir ødelagt av idioter som ikke lar den gå på forventninger.
Redigert 03.06.2025 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
03.06.2025 kl 21:51 1753

Du må utdype «idioter som ikke lar den gå».
Er det noen som sitter og holder vakt ?
moneymachine
03.06.2025 kl 21:56 1837

Hvorfor tror du det stort sett har blitt omsatt omkring 3 mill aksjer hver dag med noen få øres volalitet? Idag vel å merke var omsetningen sjeldent lav, og det vil den kanskje fortsatt bli når folk går lei av dette.
Redigert 03.06.2025 kl 21:59 Du må logge inn for å svare