Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Piltingsrud
27.10.2024 kl 15:15
3072
Quantumscape med faststoff batterier for biler https://interestingengineering.com/energy/anode-less-solid-state-battery-quantumscape
True
26.10.2024 kl 17:05
3312
Jeg beundrer optimismen din, men ikke naiviteten din. Se tilbake på dette året og hva som egentlig har skjedd. Det er ikke mye gitt. Her er det bare håp og tro som vanlig og jeg er klar for å kaste kortene de par neste månedene med mindre vi får en sabla konkret melding om fremgang vedr. produksjon. Jeg skal ta det store tapet med stor glede fordi jeg får i det minste en god del igjen på skatten neste år. Her handler det utleukkende om å bevare sin egen mentale helse og komme seg ut av den negative spiralen. Så la oss oppsummere litt hva som har skjedd hittil:
- Intervju med Terje i Februar: Batterier skal leveres på løpende bånd de neste månedene: NOPE!
- Melding i September: Et gjennombrudd for ENSU er veldig nært: NOPE!
- Melding i Oktober: Produksjon av batterier vil ta 3-9 måneder: JEPP!
- Webcast med Terje Rogne i Oktober: Det er helt uvisst når vi får produsert batteriene: JEPP!
- Emisjon i Oktober: En lavere emisjon til 1 kr etter en emisjon på 1.5 kr: JEPP!
Virker lovende eller hva? Sannsynligheten for det samme pisset neste år også er 100x større enn at ENESTE batteri blir produsert og det vet ALLE her meget godt! Slutt å lev i en fantasiverden og forhold dere til fakta. Terje har ikke noe mer tillit enn noen som helst andre som har vært involvert i dette selskapet i alle år, og det ser alle veldig tydelig nå.
Lykkes ENSU neste år mot alle odds, kunne jeg ikke brydd meg mindre lenger.
- Intervju med Terje i Februar: Batterier skal leveres på løpende bånd de neste månedene: NOPE!
- Melding i September: Et gjennombrudd for ENSU er veldig nært: NOPE!
- Melding i Oktober: Produksjon av batterier vil ta 3-9 måneder: JEPP!
- Webcast med Terje Rogne i Oktober: Det er helt uvisst når vi får produsert batteriene: JEPP!
- Emisjon i Oktober: En lavere emisjon til 1 kr etter en emisjon på 1.5 kr: JEPP!
Virker lovende eller hva? Sannsynligheten for det samme pisset neste år også er 100x større enn at ENESTE batteri blir produsert og det vet ALLE her meget godt! Slutt å lev i en fantasiverden og forhold dere til fakta. Terje har ikke noe mer tillit enn noen som helst andre som har vært involvert i dette selskapet i alle år, og det ser alle veldig tydelig nå.
Lykkes ENSU neste år mot alle odds, kunne jeg ikke brydd meg mindre lenger.
Redigert 26.10.2024 kl 22:24
Du må logge inn for å svare
Kvike11
25.10.2024 kl 12:44
3559
Vi må snart kunne forlange en status på udviklingen, mange er utålmodige.
Til gengæld ved alle, at når de melder ud ,at de har løst den sidste knast,
så ser vi kurs over 10 ret hurtigt.
Mere end 1 år siden de var tæt på,
sidste emissioner er brugt på udvidelse af produktions ??? maskiner ?? lokalitet ?? eller bare flytte rundt
Kan vi være tæt på en løsning, ingen tvivl om til næste kvartals fremlæggelse,
skal der være en løsning/ forklaring
Tror stadigvæk det vil lykkes,
så ligger der mange aftaler/licenser klar.
Til gengæld ved alle, at når de melder ud ,at de har løst den sidste knast,
så ser vi kurs over 10 ret hurtigt.
Mere end 1 år siden de var tæt på,
sidste emissioner er brugt på udvidelse af produktions ??? maskiner ?? lokalitet ?? eller bare flytte rundt
Kan vi være tæt på en løsning, ingen tvivl om til næste kvartals fremlæggelse,
skal der være en løsning/ forklaring
Tror stadigvæk det vil lykkes,
så ligger der mange aftaler/licenser klar.
Alby
23.10.2024 kl 09:01
4084
Sukiyaki er nå blokkert.
Redigert 23.10.2024 kl 09:02
True
22.10.2024 kl 23:37
4191
Ja, dessverre. Jeg hadde et bitte lite håp med Terje bak roret, spesielt etter det første gjennombruddet hvor kursen gikk i taket, men det håpet forsvant fort og var ikke akkurat overraskende. Samme gamle som vanlig uansett hvem som sitter bak roret. Og ja, hva de skal forsøke å lokke frem med nå er ikke godt å si, men de bruker å være veldig kreative da, så det skal de iallfall ha. De vet de er full av piss og lever av å gribbe naive småsparere ihjel. Hvordan de fortsatt ikke kan vite når de har mulighet til å produsere disse batteriene er helt utrolig, men det sier jo sitt.
Sukiyaki
22.10.2024 kl 20:34
4264
Om hvis at det. Ensu overlever kun av velvillige investorer, ikke sats mer enn du har råd til å tape.
FinnMcCool
22.10.2024 kl 13:17
4516
I agree with you in part! For example, if they succeed in production, they will be unique in the market and can more or less name their price, which in turn takes care of the licensing sale, which will remove any need for share issues.
I look at it like...Stepping stones.
I look at it like...Stepping stones.
Slåbrok
22.10.2024 kl 12:37
4554
Når kommer neste pengeinnsamling? Juletider, påske, eller begge deler? Hele 2024 virker å være preget av lovord og presentasjoner der man har vært (litt for) ivrig i ordlyden for å holde motet og lommebøkene i forsamlingen oppe. Friske penger har vært helt nødvendig, og det kommer det fortsatt å være. Selskapet har hittil ikke vist noe konkret som tyder på kursbonanza. "Very near future" er allerede lenge siden, og de klør seg nok greit i hodet over hva de skal lokke med ved neste korsvei og pengeinnsamling. Og ikke undervurder omfanget av aksjonærer som har røde tall og vurderer realisering av tap i 2024...
iTRADER09
22.10.2024 kl 11:53
4596
No, I don't think it's hopeless. As long as Terje Rogne is sitting as chair, I think there is a fair chance of eventually succeeding. However, I don't believe the next milestone (production) is the end of the uphill battle and expect the more share issues to be needed to fund the company next year. There may be some contributions from "licence sale", but I don t think that any parter will shell out large sums before profitabiliy has been established.
Redigert 22.10.2024 kl 11:54
FinnMcCool
22.10.2024 kl 02:52
4788
iTRADER09 skrev Sisyphus?
That is correct, but I think ENSU's roll is upward and will never roll downward. It has too many footholds to do that ;) Or do you think it is a hopeless case ITRADER09 ?
macland
21.10.2024 kl 23:20
4790
Takk for det som jeg mener er et ærlig svar og et reflektert innlegg. Har ingen interesse av å vri kniven i såret på dere aksjonærer som har hatt troa på dette og foreløbig sitter fast. Men tenker den repemisjonen som de velger å fullføre når kursen ligger under nivået sier veldig mye om hvor viktig det er å få skviset inn mest mulig penger,uansett om det går på bekostning av andre aksjonærer. Trodde de vile drive kursen over 1 krone for å lokke til emisjon. Som det ser ut nå hadde jeg sannsynligvis solgt om det hadde kommet dit. Ellers så skulle jeg ønske dere kom dere mer eller mindre helskinnet ut av dette. Det som er vanskelig som aksjonær her er vel at man aldri vet om man er ved målstreken eller om det er startstreken man øyner der framme.
Herman*
21.10.2024 kl 17:42
4897
Akkurat nå venter jeg ikke på det store gjennombruddsmeldingen, men på en middels kurssensitiv melding som sender kursen godt over krona slik at de kan gjennomføre rep emisjonen.
Redigert 21.10.2024 kl 17:49
Alby
21.10.2024 kl 16:56
4951
I am still poitiv 😂
Redigert 21.10.2024 kl 16:59
FinnMcCool
21.10.2024 kl 14:59
5037
Alby skrev Nå begynner jeg og tvile på denne ?
Try and keep the faith Alby and remember why you bought into this share in the first place. It's a bit like pushing a boulder up a hill but eventually, we will reach the top ;)
Nvanellak
21.10.2024 kl 13:40
5094
Det er nok historikken og overoptimistiske uttalelser som gjennspeiler kursen. Men når det er sagt så er det vel kanskje i disse dager man skal eie dette papiret, for med den rette meldingen, samt påfølgende børsmeldinger så vil det snu opp ned på alt og fortid viskes ut. Vi får se med tiden, jeg sitter i samme båt som deg Herman så vi får håpe TR holder ord.
Herman*
21.10.2024 kl 04:41
5361
Jeg mener at det er motsatt. Kursen ligger godt under krona, men for å gjennomføre rep emisjonen, vet jo ledelsen at de må få kursen et stykke over krona for å få den fulltegnet. Jeg spekulerer i at en eller flere av de største bidragsyterne i emisjonen ble satt i innsideposisjon, og nå skal vi andre få lov til å handle noen aksjer på grunnlag av de samme nyhetene. For øvrig er det selvsagt frustrerende å se at ledelsen systematisk undervurderer kompleksiteten i det gjenstående arbeidet. Slik har det vært i alle tider, og en ville jo håpe at vi ikke får servert flere «very near future» kommentarer når de ikke har noe oversikt over hvor tidkrevende dette faktisk er. Og tilbake til hovedpoenget: uten rep emisjonen hadde vi sunket nedover mot 80 øre igjen uten nyheter.
True
21.10.2024 kl 00:27
5406
OPC1000 skrev Var ikke du helt ferdig ?
Så lenge det ikke kommer en konkret bekreftelse før året er omme er jeg helt ferdig jo. Skulle bare mangle :)
Lykke til med samme vrølet neste år også når dere sitter i midten av året og forventer batteriproduksjon i 2026 XD
Lykke til med samme vrølet neste år også når dere sitter i midten av året og forventer batteriproduksjon i 2026 XD
rischioso
16.10.2024 kl 02:24
5734
Hadde rep emien vært avlyst så hadde nok oppgangen startet nå, men siden selskapet ønsker å få inn cash også fra rep emien så lå det i kortene at kursen skulle på oversiden av krona først. Men at den vil fly videre før rep emien er gjennomført er heller tvilsomt så vi får heller smøre oss med en dæsj tålmodighet så kommer den videre oppgangen når ting er klart - og vi er ikke helt der ennå...;)
Tante Rød kom tidlig denne måneden? 😂
Ja, Ensurge har brukt lang tid på disse batteriene. Nesten like lang tid som du har lovet / truet med å selge deg ut. Det begynte du med da selskapet fortsatt het Thin Film Electronics. Det blir spennende å se hvem av dere som først klarer å levere på sine løfter "in the very near future"! 🤣
Ja, Ensurge har brukt lang tid på disse batteriene. Nesten like lang tid som du har lovet / truet med å selge deg ut. Det begynte du med da selskapet fortsatt het Thin Film Electronics. Det blir spennende å se hvem av dere som først klarer å levere på sine løfter "in the very near future"! 🤣
True
15.10.2024 kl 22:35
5872
Kursen vil aldri gå nevneverdig opp på sikt uten en produksjonsmelding som alle har ventet på i år og dag nå, og som vi fortsatt ikke har fått til tross for klassiske og vage glansmeldinger som "gjennombrudd i veldig nær fremtid"... Nok en gang må folk enten selge seg ut eller sitte stille og rolig i båten og vente tålmodig utover neste år også, og krysse fingrene for at det endelig vil faktisk skje noe. For det er ikke sjans i havet for at noe som helst skjer i år.
I beste fall får vi nok en "håp og tro" melding for å holde aksjonærer på limepinnen utover neste år også. Det er helt utrolig at folk fortsatt er så godtroende etter at nøyaktig det SAMME onde mønsteret utspiller seg nok en gang. Merk at de ALLTID er SÅ NÆRE, men ALDRI helt i mål... Begynner å bli litt kjedelig eller hva?
Det selskapet her er så skammelig at jeg spyr. Det verste er som nevnt tidligere, ikke det store tapet jeg kommer til å lide i denne, men det faktum at jeg har gjort en gigantisk beslutningsfeil fra dag 1 basert på tilgjengelig informasjon jeg trodde jeg kunne stole på, i tillegg til at min egen intuisjon er sveket. Det er så mye verre enn å tape de pengene, å føle seg så forrådet av dette møkkaselskapet. Å tape penger er en ting, slik er det i finansmarkedene, men å bli holdt for narr er noe helt annet.
Det finnes ingen som helst unnskyldning for å fortsatt ikke ha et produksjonsklart batteri etter så lang tid. Det er bare ikke tilgivelig. Ikke når de allerede hadde planlagt å produsere og levere i 2021, noe som skulle gå helt fint ifølge børsmeldingene, og så er de FORTSATT ikke klare i år og kanskje ikke neste år heller (for hvem i huleste vet hva de EGENTLIG driver med) til tross for å snakke konstant om gjennombrudd i nær fremtid som ikke har skjedd ennå.
Jeg har ikke en gang hatt sjans til å selge meg ut med 60% tap i år med den lille kursutviklingen de har hatt, og som nå har halvert seg fra topp. Og kursutviklingen vil stå på stedet hvil utover neste år også med mindre de faktisk begynner å produsere en gang for alle.
I beste fall får vi nok en "håp og tro" melding for å holde aksjonærer på limepinnen utover neste år også. Det er helt utrolig at folk fortsatt er så godtroende etter at nøyaktig det SAMME onde mønsteret utspiller seg nok en gang. Merk at de ALLTID er SÅ NÆRE, men ALDRI helt i mål... Begynner å bli litt kjedelig eller hva?
Det selskapet her er så skammelig at jeg spyr. Det verste er som nevnt tidligere, ikke det store tapet jeg kommer til å lide i denne, men det faktum at jeg har gjort en gigantisk beslutningsfeil fra dag 1 basert på tilgjengelig informasjon jeg trodde jeg kunne stole på, i tillegg til at min egen intuisjon er sveket. Det er så mye verre enn å tape de pengene, å føle seg så forrådet av dette møkkaselskapet. Å tape penger er en ting, slik er det i finansmarkedene, men å bli holdt for narr er noe helt annet.
Det finnes ingen som helst unnskyldning for å fortsatt ikke ha et produksjonsklart batteri etter så lang tid. Det er bare ikke tilgivelig. Ikke når de allerede hadde planlagt å produsere og levere i 2021, noe som skulle gå helt fint ifølge børsmeldingene, og så er de FORTSATT ikke klare i år og kanskje ikke neste år heller (for hvem i huleste vet hva de EGENTLIG driver med) til tross for å snakke konstant om gjennombrudd i nær fremtid som ikke har skjedd ennå.
Jeg har ikke en gang hatt sjans til å selge meg ut med 60% tap i år med den lille kursutviklingen de har hatt, og som nå har halvert seg fra topp. Og kursutviklingen vil stå på stedet hvil utover neste år også med mindre de faktisk begynner å produsere en gang for alle.
Redigert 15.10.2024 kl 22:53
oryx
15.10.2024 kl 22:00
5936
Er nok mer at aksjen har funnet sin bunn ved emisjonsprisen på 1 krone, og at vi ser en posisjonering i aksjen før det kommer kursdrivende meldinger fra selskapet.
macland
15.10.2024 kl 21:55
2699
Vet ikke om jeg har fått med meg alt,men er det ikke naturlig at den steg nå? Tenker på at de kjører repemisjon og ingen vil kjøpe til 1 kr der om den ligger på 90 øre. De kjører jo den emisjonen for å få inn met mulig penger som vanlig,så kanskje naturlig at noen tette samarbeidsaksjonærer er med og løfter kursen? Vet ikke,men bare en tanke.
Herman*
15.10.2024 kl 21:07
2666
Ensu kan gå til både 3, 4 og 5 kroner, men det må eventuelt skje på grunnlag av harde fakta. Tror ikke markedet vil sende kursen langt opp på grunnlag av spekulasjon alene. Nå trenger vi et produksjonsklart batteri, så ordner det meste seg i tur og orden.
oryx
15.10.2024 kl 20:57
2700
ENSU falt fra 2 til 1 krone på kort tid da finansieringen skulle gjøres. Aksjen har ingenting å gjøre på disse nivåer. Er mange som skal inn for å ta igjen det tapte nå når melding om produksjonsstart nærmer seg. Oppgangen har allerede startet. Vi kan fort se 1,20 - 1,30 kroner før vi tar helg.
Alby
15.10.2024 kl 20:32
2716
Spennende å se hva den gjør i morgen, etter god oppgang ofte ned igjen.
iTRADER09
15.10.2024 kl 02:23
3266
Det er vel to kriterier som skal til før den kan droppes, det ene er kursen, det andre er volum i den perioden kursen har vært under emi kurs. Det kan være at de trenger mer tid under NOK 1 for å rettferdiggjøre at rettighetshaverne kunne ha kjøpt til en bedre kurs i markedet.
Alby
14.10.2024 kl 21:52
3390
Ser det er stor uenighet vedr. Repemi, men det vil vel være naturlig at de droper den, hvem vil kjøpe til 1,- når man kan få disse billigere.? Jeg bare spør. ?
Nvanellak
14.10.2024 kl 20:10
3508
Herman* skrev Det tror jeg ikke, les tidligere begrunnelse.
Ingen som deltar på en rep.emi så lenge man kan handle med 10% rabatt.